SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Irene is bae <3
Nee, lees je maar even in. Tot 30 min op 1.5m, mee onder de douche dus. Of regen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 01:02 schreef Jiang153 het volgende:
* De telefoon heeft nooit in het water gezeten. Afgezien van dat heeft de telefoon zelfs een IP68-certificering wat dus eigenlijk betekent dat die waterdicht is.
Heb de foto's nog niet. Zal morgen of overmorgen het wel vragen of ze het kunnen mailen als ik die telefoon ga ophalen (was gisteren nog niet terug van Dynafix).quote:Op zaterdag 2 december 2017 01:13 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee, lees je maar even in. Tot 30 min op 1.5m, mee onder de douche dus. Of regen.
post de foto's eens?
Dat kan dus wel. Ben zeer benieuwd naar de foto'squote:Op zaterdag 2 december 2017 01:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb de foto's nog niet. Zal morgen of overmorgen het wel vragen of ze het kunnen mailen als ik die telefoon ga ophalen (was gisteren nog niet terug van Dynafix).
Dat 30 min/1.5m weet ik ook (heb immers zelf een S8), maar dan nog lijkt het mij dat waterschade niet de conclusie kan zijn bij een IP68 telefoon?
Uiteraard kan waterschade de conclusie zijn, maar dat maakt absoluut niet meteen dat de garantie vervalt. Er spelen 2 zaken:quote:Op zaterdag 2 december 2017 01:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat kan dus wel. Ben zeer benieuwd naar de foto's
De eerste 6 maanden van de garantietermijn is het inderdaad aan de verkoper om dit aan te tonen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Het simpele feit dat het toestel nat geworden is, is bij een waterdicht toestel géén legitieme reden de consument de aansprakelijkheid voor waterschade te geven. Het toestel moet immers tegen (een beetje) water kunnen. Het is aan de verkoper om aan te tonen dat het toestel foutief gebruikt is.
quote:Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:37 schreef Fer het volgende:
Dynafix ontkomt de dans, je zal de winkel moeten aanpakken.
Ze hebben deals met winkels net zoals zesgroep dat nu anders heet...quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:51 schreef Drxx het volgende:
Google reviews: 2,1 van de 5 na 351 reviews.
Dat zij contracten blijven behouden is ook een prestatie op zich, de tering zeg.
Kan wel zijn maar het wordt dan een wellis nietis spelletjes van. Heb hetzelfde meegemaakt helaas.quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:47 schreef XanderH het volgende:
[..]
De eerste 6 maanden van de garantietermijn is het inderdaad aan de verkoper om dit aan te tonen.
Na 6 maanden is het aan de consument om te bewijzen dat het een productiefout is en dat het product niet verkeerd gebruikt is. Ben benieuwd hoe je wilt gaan aantonen dat die telefoon niet langer dan 30min of dieper dan 1,5m is ondergedompelt...
https://www.rijksoverheid(...)eb-ik-op-een-product
[..]
Die sturen hem ook gewoon maar dynafixquote:Op zaterdag 2 december 2017 09:10 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Beter stuurt ts de telefoon📱 op naar de fabrikant ipv een middelmatig reparatie center.
Maar hoe gaat dat in z'n werk dan?quote:Op zaterdag 2 december 2017 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Trap er niet in, contra-expertise.
Wauw. Service van de MM. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op zondag 3 december 2017 15:53 schreef Voszje het volgende:
Hier ook gezeik gehad met Dynafix. We zouden de telefoon zelf hebben geopend, en daardoor was hij 'total loss'. Twee nietszeggende foto's met een schroefje dat enigszins scheef zat. Het toestel was echter niet geopend geweest, dus we waren het er dan ook niet mee eens. Uiteindelijk van MM toch een nieuw toestel gekregen.
Is het (verder) wel gewoon dezelfde telefoon dan?quote:Op zondag 3 december 2017 10:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed... toestel is nu weer zo goed als nieuw. Naast dat het display vervangen is, hebben ze er ook een nieuwe frame en achterkant op gezet. Er is zelfs een nieuwe batterij in gegaan. Dus dit was een betere ervaring.
Ik ook nietquote:Op zondag 3 december 2017 16:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wauw. Service van de MM. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Het toestel ging voor een zogenaamde 'second opinion' naar een ander bedrijf. We zouden het dan zelf moeten betalen als hun uitkomst ook hetzelfde was als die van Dynafix. Echter was de uitkomst gelukkig anders, en konden ze geen indicatie vinden dat we inderdaad zelf al eerder het toestel hadden geopend. Ik had er ook weinig vertrouwen meer in, maar uiteindelijk toch een pluim voor MM.quote:Op zondag 3 december 2017 16:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wauw. Service van de MM. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik wel gelukkigquote:Op zondag 3 december 2017 16:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wauw. Service van de MM. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
IMEI nummer is in de software nog steeds hetzelfde.quote:Op zondag 3 december 2017 16:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is het (verder) wel gewoon dezelfde telefoon dan?
Oh, dan zal dat wel. Ik dacht misschien hebben ze je een 'refurbished' telefoon gegeven, net zoals ze met een iPhone zouden doen.quote:Op zondag 3 december 2017 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
IMEI nummer is in de software nog steeds hetzelfde.
Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Hij is weer als nieuw in ieder geval.
#Metoo. Trouwens is het best mogelijk dat er waterschade is bij een waterdichte telefoon. Als je met een waterdichte telefoon het water in springt, kan de waterdruk vele malen hoger zijn dan dat de telefoon aankan.quote:
Ik kreeg een prijsopgave waarbij dus het vervangen van het scherm werd vermeld met daarbij de kosten. Tevens stond er dat de batterij, de achterkant en het frame vervangen werd, terwijl dit niet beschadigd was. Bij deze onderdelen stond 0 Euro als bedrag, dus blijkbaar is dit standaard bij het vervangen van een S8 display.quote:Op zondag 3 december 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh, dan zal dat wel. Ik dacht misschien hebben ze je een 'refurbished' telefoon gegeven, net zoals ze met een iPhone zouden doen.
Ja slim. In plaats van je te beroepen op de wettelijke garantie bij de verkoper de fabrieksgarantie aanwenden. De fabrikant die je strikt genomen niets verplicht is. Want de koopovereenkomst heb je met de winkelier. Waarop de verkoper (juridisch) zoiets heeft van: best. Als jij door een derde partij die telefoon laat open schroeven dan fijne wedstrijd. Ben ik je niets meer verder verplicht. Doen!quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:10 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Beter stuurt ts de telefoon📱 op naar de fabrikant ipv een middelmatig reparatie center.
Als je niet verder komt bij de verkoper alle juridische rechten hebt opgenoemd dan is dat idd slimmer dan een dure advocaat in de hand nemen.quote:Op zondag 3 december 2017 21:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja slim. In plaats van je te beroepen op de wettelijke garantie bij de verkoper de fabrieksgarantie aanwenden. De fabrikant die je strikt genomen niets verplicht is. Want de koopovereenkomst heb je met de winkelier. Waarop de verkoper (juridisch) zoiets heeft van: best. Als jij door een derde partij die telefoon laat open schroeven dan fijne wedstrijd. Ben ik je niets meer verder verplicht. Doen!
Alleen gaat dat je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Als je nog fabrieksgarantie hebt en je gaat dat traject in via de verkoper als aanspraak op de wettelijke garantie (cq: 'conform product') dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Ofwel de winkelier stuurt het toestel op naar de fabrikant. En die 1) repareert de telefoon onder garantie. En dan maakt de verkoper goede sier. Of 2) de fabrikant repareert niet. En in dat geval kan het zomaar zo zijn dat je b2c wel aanspraak hebt op garantie maar de winkelier dat niet wil erkennen. Omdat hij zakelijk onder andere inkoopvoorwaarden (b2b) heeft ingekocht en dus de reparatie voor zijn rekening komt. Waarom zou rechtstreeks de fabrikant benaderen je dan verder helpen?quote:Op zondag 3 december 2017 21:54 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Als je niet verder komt bij de verkoper alle juridische rechten hebt opgenoemd dan is dat idd slimmer dan een dure advocaat in de hand nemen.
Handig.quote:Op zondag 3 december 2017 21:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kreeg een prijsopgave waarbij dus het vervangen van het scherm werd vermeld met daarbij de kosten. Tevens stond er dat de batterij, de achterkant en het frame vervangen werd, terwijl dit niet beschadigd was. Bij deze onderdelen stond 0 Euro als bedrag, dus blijkbaar is dit standaard bij het vervangen van een S8 display.
Heb zelf best wat toestellen gefixt voor vrienden en kennissen. Het is echter wel tricky business. Zeker die Samsung dingen met edge randjes en flinterdunne displays die al breken als je er naar kijkt.quote:Op zondag 3 december 2017 22:19 schreef KimJong-un het volgende:
Al die repair bedrijven zijn kut. Er is er nog zo eentje, kan even niet op de naam komen. Doen of deden alles voor de Phonehouse en Mediamarkt. Om te huilen die service.
Desalniettemin: maak voorafgaand aan de reparatie gedetailleerde foto's en controleer goed na de reparatie.quote:Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sommige dingen kun je beter door pro's laten doen.
Nou Philips heeft mij wel geholpen bij de radio van mijn schoonpa.quote:Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat dat je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Als je nog fabrieksgarantie hebt en je gaat dat traject in via de verkoper als aanspraak op de wettelijke garantie (cq: 'conform product') dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Ofwel de winkelier stuurt het toestel op naar de fabrikant. En die 1) repareert de telefoon onder garantie. En dan maakt de verkoper goede sier. Of 2) de fabrikant repareert niet. En in dat geval kan het zomaar zo zijn dat je b2c wel aanspraak hebt op garantie maar de winkelier dat niet wil erkennen. Omdat hij zakelijk onder andere inkoopvoorwaarden (b2b) heeft ingekocht en dus de reparatie voor zijn rekening komt. Waarom zou rechtstreeks de fabrikant benaderen je dan verder helpen?
Dit.quote:Op zondag 3 december 2017 00:27 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb zelf ook ervaring met dynafix, had het liefst mijn zogenaamde kapotte telefoon anaal toegediend bij die grappenmakers.
Niet eens meer geweest.quote:
Ben benieuwd wat de basis hiervoor is, Dynafix heeft namelijk helemaal geen baat bij afkeur. de kans dat een consument een reparatie buiten garantie goedkeurt is redelijk klein in de meeste gevallen. Terwijl alle goedkeur gewoon in bulk door de fabrikant afgetikt wordt en daar rookt grotendeels de schoorsteen van bij bedrijven als Dynafix.quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:04 schreef Ivo1985 het volgende:
En Dynafix zijn natuurlijk sowieso gewoon oplichters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |