abonnement Unibet Coolblue
pi_175435587
Het is ergens november 2016 als mijn partner en ik besluiten om uit elkaar te gaan, onze toekomstplannen zijn te verschillend en we voelen dat we hierdoor niet gelukkig kunnen zijn / worden / blijven.
Omdat we elkaar nog steeds erg leuk vinden besluiten we wel dat ik hier mag blijven wonen totdat ik iets anders heb gevonden.
Gelukkig heb ik mij in 2015 al ingeschreven, onder het mom van ‘je weet maar nooit’, waardoor ik nu al regelmatig in de top 15 beland van huurhuizen.
Ik doe 2 bezichtigingen, maar dat werd niks.
Er zijn een aantal huizen die nog niet zijn verdeeld, dus daar hoop ik dan op.

Dan ineens, eind juli komt er een mailtje. Er is een woning vrijgekomen in een nieuwbouwcomplex in S.pijkenisse, u komt voor deze woning in aanmerking, heeft u nog interesse.
Dat had ik natuurlijk wel en na mijn vakantie ging ik naar het kantoor om hierover te praten.
Ik bleek te staan op plek 94, waar er ‘maar’ 56 appartementen waren. Maar door een aantal afzeggingen kon ik toch terecht.
Het ging om een tweekamerappartement, oplevering eind oktober / begin november, op de 5e (bovenste) etage, met uitzicht op de bibliotheek de B.oekenberg.


Links de bieb, rechts het complex, normaal is die weg open, maar er was een of ander festival ☺

Half september was er een kijkmiddag, ik ging daar met mijn moeder naar toe en we kwamen terecht in een mooi appartement. Best ruim, de woonkamer is 33m2 groot, de slaapkamer 9 m2.
De opleverdatum schoof op naar midden november en is uiteindelijk 21 november geworden.



De 21e ging ik met toch wel buikpijn naar het kantoor. We tekenden met de hele vloer tegelijk, wat wel erg leuk was, zo kon je vast kennismaken met je buren. We kregen koffie/thee en een gebakje, uitleg over het gebouw en de energiezuinige dingen in het huis (zonnepanelen, vloerverwarming en vloerkoeling, een boiler). Daarna tekenden we, betaalden we de eerste huur en konden we naar het huis.
Daar deden we een bouwinspectie en kon je aan de gang.



De ‘vloerboer’, kwam vocht meten in de vloer en hij vertelde dat het nog 1.5 week zou duren voordat de vloer droog genoeg zou zijn.
Prima, dan gaan we lekker aan de gang met de muren, die moeten toch eerst af zijn.

Nu 1.5 week later zijn de muren klaar… Wat zit er op?
Op de gipsbetonblokken muren & de gipswanden zitten 2 lagen voorstrijk en 2 lagen latex, op 1 muur groenig behang met bloemetjes.
Op de betonnen muren 2 lagen voorstrijk, 1 laag latex, 1 laag glasvliesbehang, 2 lagen latex en op 1 muur 3 lagen oranje muurverf.

Morgen wordt de vloer gelegd. Omdat ik vloerverwarming en koeling heb, kan je niet zomaar het ‘standaard’ ‘bouwmarkt’ laminaat neerleggen. Die kunnen vaak wel met verwarming, maar nog niet met koeling.
Dus dan maar naar een iets luxere zaak, daar uiteindelijk gekozen voor Quickstep Creo Tennessee Grey Oak, met een heatfoil ondervloer en natuurlijk plinten.
Ik ga de vloer door hen laten leggen i.v.m. de eventuele garantie mocht het gaan kromtrekken.

Dan komen woensdag mijn oom en tante, zij hebben hun eigen bedrijf in witgoed (al jaren) en hebben e.e.a. voor mij geregeld.
Vrijdag komen mijn meubels en ik heb bij mijn ex-partner ook al wat meubels staan die ik via marktplaats op de kop heb getikt.
Alleen de kledingkast heeft een wat langere levertijd, maar goed dat is geen probleem!


Woonkamer, groene muur


Groen behang


Muur klaar!


Muur nu echt klaar


Woonkamer uitzicht


Woonkamer betonmuur


Met glasvliesbehang


Weer wit van de latex!


Woonkamer, keuken


Slaapkamer betonmuur


Slaapkamer korte muur


Slaapkamer korte muur met glasvliesbehang


Badkamer douche


Badkamer wasbak


Galerij


Hal
pi_175435638




Dit zit in de slaapkamer op de betonmuur!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 21:37:34 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175435990
Hoi ! Welkom in K&W !

Leuk dat je je verbouwing/nieuwe woning met ons wilt delen ! :)
Wel een heftige kleur zeg, voor in de slaapkamer ..
pi_175436106
Keuken met 5 kastjes??
5 Ferrari's op videoband!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 21:51:06 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175437350
Leuk! Mooi plekje hoor!
Somebody that I used to know
pi_175437460
Tof! Kan het zijn dat je balkon nog hekjes moet krijgen?
dag
pi_175437468
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:28 schreef Peter het volgende:
Tof! Kan het zijn dat je balkon nog hekjes moet krijgen?
Nee, dat laten ze zo ^O^ Vrij uitzicht en zulks.
Somebody that I used to know
pi_175437575
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, dat laten ze zo ^O^ Vrij uitzicht en zulks.
Is dan zo jammer dat je deur dan niet open kan/mag -O-..
dag
pi_175442104
Ja oranje is heftig, maar mijn lievelingskleur ;) wilde hem eigenlijk in de woonkamer, maar ik vond een kast in een groenig tintje voor de woonkamer, en daar kon geen oranje bij, dus dan maar zo :)

Degene die deze flat eigenlijk had gekregen mocht zelf de keuken uitkiezen, er zijn ook mensen met een volledige keuken, maar ik moet het hier mee doen ;), komt vast goed!

Balkon heeft inmiddels een hek, ik zal straks even kijken of ik wat foto’s kan maken :)
pi_175442786
Leuk. Die oranje muur vind ik wel tof :)
pi_175443258
Wat een prachtig appartement! O+ En ik vind je behang heel mooi :Y

Ben benieuwd naar je vloer en hoe dat alles weer verandert. Wel jammer van je keuken. Was daar niets meer in te regelen? Misschien zelf nog 1-2 kastjes er bij kopen?
pi_175450645
Gefeliciteerd met je nieuwe woning. *O*
Klussen schiet al aardig op zo te zien, gaat goed!
Badkamer werd ook casco opgeleverd geloof ik zo te zien?
pi_175450674
Ik vind oranje muur ook wel cool :@

Ziet er leuk uit verder
  zaterdag 2 december 2017 @ 17:26:56 #15
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175452631
ik stond een half jaar geleden ook nog met kwast in mijn handen, let je wel op als je meubels besteld dat het 3-4 maanden kan duren voordat het er is? tenzij ikea die fout heb ik namelijk gemaakt. lang in een kaal huis gezeten ;( maar maandag komen ze! leuk sinterklaas cadeau'tje als je het mij vraagt :Y

succes! ben benieuwd hoe het eruit gaat komen te zien.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_175456456
Badkamer is de enige ruimte die al af was (oké op een douchegordijn oid na dan).
Wc was betegeld tot 1.20 m hoog, daar ook geverfd.

Vandaag is de vloer gelegd, echt super gaaf geworden, ook met Mn ouders in de schuur dozen opgeruimd, zij hadden 2 kasten mee waar ‘achter het luik’ dozen in konden. Die staan nu dus in die kasten :)
De wc heeft nu een rolhouder, 2 schilderijtjes en de slaapkamer heeft de lamp die er moet komen :)

Meubels had ik al besteld, komt allemaal vrijdag :) op de kledingkast na die heeft wat langere levertijd (en pas woensdag besteld ofzo)
pi_175464665
Mooi hoor! Ziet er top uit, nieuwbouw ziet er altijd fris uit. Succes met klussen!
pi_175474304
Plaatjes bij het praatje van gisteren:




















@Dr88 dank je wel!
pi_175474347
Vandaag hebben we de eerste meubels neergezet!
Deze had ik al via marktplaats gekocht. De vrouw van wie ik ze kocht had ze nog gloednieuw te koop. Alles zat nog in de dozen.
Ook hebben we nog de plafonnière in de badkamer opgehangen en toen was de middag weer voorbij!









  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 december 2017 @ 20:39:23 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_175476966
Zie ik het goed en hebben je meubels bijna dezelfde kleur als je vloer? Het ziet er iig ontzettend tof uit al!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_175477098
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 20:39 schreef DJMO het volgende:
Zie ik het goed en hebben je meubels bijna dezelfde kleur als je vloer? Het ziet er iig ontzettend tof uit al!
Ja klopt :) goed uitgekiend :)
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 22:29:21 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175479488
Zie ik daar een L-Boxx met Wiha spul? :7

Ziet er goed uit tot zover :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175479726
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:29 schreef derLudolf het volgende:
Zie ik daar een L-Boxx met Wiha spul? :7

Ziet er goed uit tot zover :Y
Jaaa die kreeg ik zomaar toen ik mijn Bosch blauw aan ging schaffen erbij! O+
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 23:06:10 #24
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_175480270
Misschien even een plattegrond erbij zetten, leest een stuk fijner.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_175725382

U vraagt, wij draaien ;)

Vorige week kwamen mijn oom en tante die hun eigen witgoedzaak hebben in dezelfde plaats als waar Legwieh aan het verbouwen is ;)





Velux gordijnen


Dressoir uit dezelfde lijn als de tafels & tv meubel, over laten komen vanuit Kerkrade


De groenige kast


Mijn pronkstuk in de woonkamer :D


De eerste keukenkastjes worden gevuld!


Toen had ik een bed, helaas is de rechterkant aan de onderkant beschadigd (opruimgedeelte, wordt morgen vervangen!)


En een bank!


En eetkamerstoelen



In de preview zijn een aantal foto's heel groot, ik weet niet of dat automatisch aangepast wordt?!
pi_175725606
Mooi, dat oranje, hebben wij hier in de keuken ook. Is het vuurpijl van Histor?
pi_175725666
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Mooi, dat oranje, hebben wij hier in de keuken ook. Is het vuurpijl van Histor?
Nee, stond wel op mijn lijstje, maar dit is mandarijn van gamma

pi_175725676
Gaaf dat jullie ook die kleur hebben :D
En zoals je ziet scheelt het eigenlijk niks ;)
pi_175725759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:10 schreef belle1608 het volgende:
Gaaf dat jullie ook die kleur hebben :D
En zoals je ziet scheelt het eigenlijk niks ;)
nee idd. Ik zag die kleur oranje ooit in een woontijdschrift en gelukkig stond erbij welke kleur het was. In mijn vorige huis had ik de keuken en het trapgat en de overloop in die kleur, nu alleen de keuken en dat zijn maar kleine vlakken, dus het effect is wat anders.
  zaterdag 16 december 2017 @ 21:36:18 #30
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_175770978
Wat een onwijs gave woning Belle! Dit blijf ik even volgen. Van harte! *O*
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Moderator zondag 17 december 2017 @ 13:27:17 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175782015
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:58 schreef belle1608 het volgende:

In de preview zijn een aantal foto's heel groot, ik weet niet of dat automatisch aangepast wordt?!
Deze passen zich in de meeste browsers zelf aan :)

Leuke stoelen voor bij de eettafel !
En volgens mij hebben wij dezelfde wasmachine :P
pi_175782346
Leuk PapaBear :)
Haha maakt die van jou ook zo'n leuk geluidje als hij klaar is met draaien Vonkenboer?
En dank voor compliment voor de stoelen :D
  zondag 17 december 2017 @ 20:15:25 #33
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_175793553
gefelicitaart....
ziet er netjes uit :D :D :D :D

jammer dat het met je partner niet goed ging....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 december 2017 @ 20:21:36 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_175793759
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:39 schreef belle1608 het volgende:
Leuk PapaBear :)
Haha maakt die van jou ook zo'n leuk geluidje als hij klaar is met draaien Vonkenboer?
En dank voor compliment voor de stoelen :D
Ik heb er ook zo eentje, hierdoor wordt wassen weer leuk, dat getingel _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')