abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175410499
Heeeeyyyy iedereen

Marcelle en ik hebben voor het vak Interaction design, een opdracht gekregen om een telefoon met apps te ontwerpen voor een bedrijf. Het bedrijf dat wij gekozen hebben is de vrouwen kledingsite NA-KD https://www.na-kd.com/en.
Op dit moment moeten we onderzoek doen naar de doelgroep van NA-KD, zodat we de perfect afgestemde telefoon kunnen maken voor jullie.
Onze vraag is of jullie misschien onze enquête willen invullen, hij duurt max. 5 minuten.
https://www.surveymonkey.com/r/5VD7VFP

Alvast bedankt! 🤗

De doelgroep:
-Vrouwen van 15 tot 25 jaar.
Bewerk bericht
  donderdag 30 november 2017 @ 19:49:34 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175410507
quote:
De doelgroep:
-Vrouwen van 15 tot 25 jaar.
Die kunnen ook met mij in contact komen. :Y
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175410633
Hahahahaha
pi_175411102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 19:48 schreef xamboe het volgende:
Op dit moment moeten we onderzoek doen naar de doelgroep van NA-KD

De doelgroep:
-Vrouwen van 15 tot 25 jaar.
Me dunkt: onderzoek afgerond.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175411232
quote:
Me dunkt: onderzoek afgerond.
Was het maar zo simpel
pi_175411284
quote:
12s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:21 schreef xamboe het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel
Correct formuleren is moeilijk inderdaad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175411468
quote:
Me dunkt: onderzoek afgerond.
Sorry, ik zal de volgende keer denken aan mensen die niks anders te doen hebben dan mensen online te corrigeren.
pi_175412092
Ik ga jouw huiswerk niet voor jou doen. Bedenk zelf een paar (stuk of 8-10) apps en de functies van die apps.. dan maak je een nieuwe enquête en vraag je wat wij van die apps vinden en de functies vinden. Voeg een vraag toe waarin je vraagt of mensen misschien zelf nog tips/ideeën hebben.

Wat is de relevantie van de vraag wat ik in het dagelijks leven doe?

Oh en ik ga je mijn naam echt niet geven, dat is ook hoogst ongebruikelijk bij dergelijke enquêtes.

Je zegt dat je onderzoek moet doen naar de doelgroep van NA-KD. Maar je vragen zijn helemaal niet gericht op het verkrijgen van relevante informatie over de doelgroep.


Conclusie: waardeloze enquête. Bedenk die 5 apps en hun functies zelf.
pi_175412135
Ik snap vraag een al niet. Wie heeft er nou vijf apps over kleding??
pi_175412312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:32 schreef xamboe het volgende:
Sorry, ik zal de volgende keer denken aan mensen die niks anders te doen hebben dan mensen online te corrigeren.
BURN!
Ohnee, toch niet :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175412378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:02 schreef madam-april het volgende:
Ik ga jouw huiswerk niet voor jou doen. Bedenk zelf een paar (stuk of 8-10) apps en de functies van die apps.. dan maak je een nieuwe enquête en vraag je wat wij van die apps vinden en de functies vinden. Voeg een vraag toe waarin je vraagt of mensen misschien zelf nog tips/ideeën hebben.

Wat is de relevantie van de vraag wat ik in het dagelijks leven doe?

Oh en ik ga je mijn naam echt niet geven, dat is ook hoogst ongebruikelijk bij dergelijke enquêtes.

Je zegt dat je onderzoek moet doen naar de doelgroep van NA-KD. Maar je vragen zijn helemaal niet gericht op het verkrijgen van relevante informatie over de doelgroep.

Conclusie: waardeloze enquête. Bedenk die 5 apps en hun functies zelf.
We hebben de doelgroep van de site NA-KD al vastgesteld, nu moeten we onderzoek doen naar wat deze mensen het liefste op hun telefoon willen. Dus wat de doelgroep het liefste ziet verschijnen op de telefoon. Het is voor ons niet handig om zelf te beginnen met het verzinnen van een aantal functies die jullie totaal niet willen gebruiken, daarom vragen we jullie om functies die je graag ziet verschijnen op de app. (Als ik een knop zou toevoegen met tips en ideeën zijn mensen sneller geneigd om het makkelijke antwoord in te vullen.)

Mij maakt jou naam niets uit, het stond in de opdracht dat het moest dan doen we dat.

Bovendien was het de opdracht om mensen te laten verzinnen wat er op hun telefoon moest.

Conclusie: voor ons een hele waardevolle enquête, die doorgrond wat onze doelgroep echt nodig heeft op hun "NA-KD" phone.

Ik snap de verwarring voor ons betekend doelgroep iets anders dan wat het voor jullie betekend. Daarom zal ik het anders verwoorden de volgende keer.
pi_175412428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:05 schreef Koettie het volgende:
Ik snap vraag een al niet. Wie heeft er nou vijf apps over kleding??
Hahahahah probably niemand, maar we moeten vanuit een opdracht een telefoon maken die zich helemaal aansluit op de website. Dus welke functies vind jij daarvoor handig. Door dat te beantwoorden kunnen wij een app maken die precies inspeelt op de wensen van de doelgroep. :)
pi_175413118
Nou eigenlijk niets. Kan me niet eens een app voorstellen daarvoor, laat staan vijf
pi_175413627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:18 schreef xamboe het volgende:

[..]

We hebben de doelgroep van de site NA-KD al vastgesteld, nu moeten we onderzoek doen naar wat deze mensen het liefste op hun telefoon willen. Dus wat de doelgroep het liefste ziet verschijnen op de telefoon. Het is voor ons niet handig om zelf te beginnen met het verzinnen van een aantal functies die jullie totaal niet willen gebruiken, daarom vragen we jullie om functies die je graag ziet verschijnen op de app. (Als ik een knop zou toevoegen met tips en ideeën zijn mensen sneller geneigd om het makkelijke antwoord in te vullen.)

Mij maakt jou naam niets uit, het stond in de opdracht dat het moest dan doen we dat.

Bovendien was het de opdracht om mensen te laten verzinnen wat er op hun telefoon moest.

Conclusie: voor ons een hele waardevolle enquête, die doorgrond wat onze doelgroep echt nodig heeft op hun "NA-KD" phone.

Ik snap de verwarring voor ons betekend doelgroep iets anders dan wat het voor jullie betekend. Daarom zal ik het anders verwoorden de volgende keer.
Ik val qua geslacht en leeftijd binnen de doelgroep, maar ik ken dat hele bedrijf niet. Werkelijk nog nooit van gehoord. Heb ook totaal geen behoefte aan een telefoon met apps van een kledingwebsite.. Ik ben dus geen onderdeel van de doelgroep, ondanks dat ik een vrouw van 25 ben.

Welke apps en functies heb je zelf al kunnen bedenken?

Je schrijft dat de enquête max. 5 minuten duurt. Je verwacht dus dat mensen binnen 5 minuten, 5 nieuwe apps kunnen bedenken en de functies die die apps zouden moeten hebben.. Denk je serieus dat dat realistisch is?

De opdracht was toch dat jullie een telefoon met apps moesten ontwerpen voor een bedrijf?

Dan moet je wel eerst mensen vinden die überhaupt interesse zouden hebben in een NA-KD telefoon..
pi_175413702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:20 schreef xamboe het volgende:

[..]

Hahahahah probably niemand, maar we moeten vanuit een opdracht een telefoon maken die zich helemaal aansluit op de website. Dus welke functies vind jij daarvoor handig. Door dat te beantwoorden kunnen wij een app maken die precies inspeelt op de wensen van de doelgroep. :)
Moet je nou app maken of een telefoon? :{
pi_175414228
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik val qua geslacht en leeftijd binnen de doelgroep, maar ik ken dat hele bedrijf niet. Werkelijk nog nooit van gehoord. Heb ook totaal geen behoefte aan een telefoon met apps van een kledingwebsite.. Ik ben dus geen onderdeel van de doelgroep, ondanks dat ik een vrouw van 25 ben.

Welke apps en functies heb je zelf al kunnen bedenken?

Je schrijft dat de enquête max. 5 minuten duurt. Je verwacht dus dat mensen binnen 5 minuten, 5 nieuwe apps kunnen bedenken en de functies die die apps zouden moeten hebben.. Denk je serieus dat dat realistisch is?

De opdracht was toch dat jullie een telefoon met apps moesten ontwerpen voor een bedrijf?

Dan moet je wel eerst mensen vinden die überhaupt interesse zouden hebben in een NA-KD telefoon..
Ook al ken je het bedrijf niet, je zit wel in de doelgroep die ze graag willen bereiken. Het bedrijf heeft dus nog geen effectieve manier gevonden om jou te bereiken. Wij moeten inspelen op de doelgroep die het bedrijf gekozen heeft, natuurlijk is het onmogelijk om 100% van die doelgroep te bereiken.

Ons doel is om een concept te maken van een telefoon met apps die inspeelt op de wensen van onze doelgroepen. Veel mensen die wel bereikt zijn door de site, of ervaring hebben met een online kleding website, hebben enige ideeën over wat zij een handige functie/app zouden vinden. Van mij hoeven het echt geen 5 apps te zijn, maar het was een eis voor de enquête.
pi_175414366
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Moet je nou app maken of een telefoon? :{
Een telefoon, maar de apps op de telefoon zijn eigenlijk het belangrijkste.

We moesten van te voren trouwens zelf al enige apps zelf verzinnen, daar moeten we de ideeën van de doelgroep in implementeren. Maar als ik er dus ideeën neerzet kunnen mensen makkelijker zijn, terwijl wij juist de specifieke antwoorden nodig hebben. Dan past het namelijk beter bij de doelgroep en is de telefoon natuurlijk effectiever.
pi_175414755
Lekker aan het copy-pasten?

‘Bewerk bericht’

:')
Play hard, go pro.
pi_175414956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:04 schreef Aethereal het volgende:
Lekker aan het copy-pasten?

‘Bewerk bericht’

:')
Gelukkig bestaat die optie ja ;)
pi_175415712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:42 schreef xamboe het volgende:

[..]

Ook al ken je het bedrijf niet, je zit wel in de doelgroep die ze graag willen bereiken. Het bedrijf heeft dus nog geen effectieve manier gevonden om jou te bereiken. Wij moeten inspelen op de doelgroep die het bedrijf gekozen heeft, natuurlijk is het onmogelijk om 100% van die doelgroep te bereiken.

Ons doel is om een concept te maken van een telefoon met apps die inspeelt op de wensen van onze doelgroepen. Veel mensen die wel bereikt zijn door de site, of ervaring hebben met een online kleding website, hebben enige ideeën over wat zij een handige functie/app zouden vinden. Van mij hoeven het echt geen 5 apps te zijn, maar het was een eis voor de enquête.
Ik val zeer zeker niet in hun doelgroep:
1. Ik ben totaal niet geïnteresseerd in hun kleding, totaal niet mijn smaak.
2. Ik koop sowieso nooit kleding online.

Ik val al helemaal niet onder jullie doelgroep, aangezien ik totaal geen behoefte heb aan een telefoon die afgestemd is op een kledingsite. Ik heb dus 0,0 wensen voor dergelijke apps en/of een dergelijke telefoon.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:48 schreef xamboe het volgende:

[..]

Een telefoon, maar de apps op de telefoon zijn eigenlijk het belangrijkste.

We moesten van te voren trouwens zelf al enige apps zelf verzinnen, daar moeten we de ideeën van de doelgroep in implementeren. Maar als ik er dus ideeën neerzet kunnen mensen makkelijker zijn, terwijl wij juist de specifieke antwoorden nodig hebben. Dan past het namelijk beter bij de doelgroep en is de telefoon natuurlijk effectiever.
Wat moeten jullie, behalve de apps, nog meer bedenken voor die telefoon?

Welke apps heb je al bedacht?

Hoeveel bruikbare reacties heb je al gehad op je enquête?

Als je de ideeën van de respondenten moet implementeren in je eigen ideeën, dan is het juist aan te raden om je eigen ideeën er neer te zetten. Mensen zullen dan juist eerder geneigd zijn om moeite te doen.


Zou je een screenshot/foto van je opdracht kunnen posten? Ben wel benieuwd naar wat de opdracht nou precies is.
pi_175420112
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik val zeer zeker niet in hun doelgroep:
1. Ik ben totaal niet geïnteresseerd in hun kleding, totaal niet mijn smaak.
2. Ik koop sowieso nooit kleding online.

Ik val al helemaal niet onder jullie doelgroep, aangezien ik totaal geen behoefte heb aan een telefoon die afgestemd is op een kledingsite. Ik heb dus 0,0 wensen voor dergelijke apps en/of een dergelijke telefoon.

[..]

Wat moeten jullie, behalve de apps, nog meer bedenken voor die telefoon?

Welke apps heb je al bedacht?

Hoeveel bruikbare reacties heb je al gehad op je enquête?

Als je de ideeën van de respondenten moet implementeren in je eigen ideeën, dan is het juist aan te raden om je eigen ideeën er neer te zetten. Mensen zullen dan juist eerder geneigd zijn om moeite te doen.

Zou je een screenshot/foto van je opdracht kunnen posten? Ben wel benieuwd naar wat de opdracht nou precies is.
Je valt in een doelgroep, je kunt erin zitten ook al wil je niks van hun kopen. Jij bent de mens die ze graag willen bereiken, daarom ben je hun doelgroep. Wij gebruiken dezelfde doelgroep als het bedrijf, daarom val je wel onder onze doelgroep. Bedrijven maken niet voor iedereen aantrekkelijke reclames, maar je wordt wel gestereotypeerd. Ze gaan bedenken waar de meeste mensen van 25 behoefte aan hebben en dan rolt eruit dat de meeste mensen van 25 online shoppen. Maar doordat ze aan stereotypering doen, vallen er ook heel veel mensen buiten. Maar dat is wel de reden dat wij jou aanspreken.

We moeten een beetje het design ontwerpen, maar dat is niet waar het om draait.

We hebben al zeker 25 bruikbare reacties gehad op mijn enquête.

We hebben bijvoorbeeld een functie bedacht om leuke outfits te maken van de kleren die je al in je kast hebt. Maar ik ga niet de hele uitwerking van de app hier op het internet dumpen, want er is nog een kans dat we hem echt gaan uitvoeren en dan lijkt me dat niet het slimste om te doen.

Ja dat zou inprincipe kunnen, maar het was niet de opdracht en als de doelgroep daar helemaal geen behoefte aan heeft is het zinloos.

screenshot: https://prnt.sc/hhmiv2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')