abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 november 2017 @ 16:57:31 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175407108
Ik heb flink wat wezen behangen de afgelopen weken, toch merk ik dat ik niet optimaal tevreden ben over mijn behangkwaliteiten
bij het donkere vliesbehang wat ik gebruik zie je de naden en lijmsporen veel duidelijker dan bij wit behang. Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe kan je donker behang dermate kwalitatief plakken dat je niet of nauwelijks lijmresten of naden ziet?

Wat mij ook opvalt dat ik nog steeds niet de ideale manier gevonden heb om randen boven en beneden netjes af te snijden.
Ik gebruik regelmatig nieuwe mesjes voor mijn stanleymes, maar nog steeds komt het voor dat ik tijdens het snijden het behang scheur.
Ik heb ook geprobeerd om te wachten totdat het is opgedroogd, maar dan krijg ik vaak de ellende dat de naar boven gestreken lijm opdroogt en daarmee lastig wordt het weg te halen.

bedankt voor de feedback
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175407276
Voor het afsnijden een behangspatel gebruiken en die in een hoek tegen de grond/plafond aandrukken zodat je daarlangs netjes kunt afsnijden, dan scheurt het ook niet.
pi_175407795
Boven plak je het op maat, snijden doe je beneden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175411667
Ehh, je plakt vertikaal op basis van een verticale (waterpas) lijn. Patroon uitlijnen en boven en onder restant wegsnijden langs een behangspatel. Randen laten stoten of dubbeldoorsnijden, Naden goed aandrukken met een roller, voldoende lijm gebruiken en resterende lijm met natte doek en ruim water weghalen.

Randjes langs plafond en vloer kit je of plint je af.




[ Bericht 25% gewijzigd door klaaskootstra1 op 30-11-2017 20:58:25 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:20:30 #5
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175421188
Voor boven en onder afsnijden gebruik ik een snijlineaal.
En dan niet met de punt van zo'n uitschuifmesje snijden maar een stukje verderop.



En naden tsja goed stotend plakken. Daar heb ik verder geen truuk voor dat gaat hier (bijna :@ ) altijd goed.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')