abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175417252
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 02:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor vrouwen die een leuk bedragje dmv een kind kunnen laten bijschrijven op hun rekening dat doorgaans altijd in de min stond.
owwwww nou er zijn ook families waar de kindervaders een hogere status krijgen en ook in de ervenissen,...
pi_175417624
Ik dacht dat met name rechts Nederland als konijnen te keer zou gaan om de Islamisering te overmeesteren. Maar men gaat de voorspelde evolutie dus een handje helpen door het bij 0 te houden.
pi_175417648
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik dacht dat met name rechts Nederland als konijnen te keer zou gaan om de Islamisering te overmeesteren. Maar men gaat de voorspelde evolutie dus een handje helpen door het bij 0 te houden.
Is wel zo, over een tijdje zijn er helemaal geen blanke oorspronkelijke Nederlanders meer over
pi_175417660
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:29 schreef 8777 het volgende:

[..]

Is wel zo, over een tijdje zijn er helemaal geen blanke oorspronkelijke Nederlanders meer over
Ga je een reservaat crowdfunden?
pi_175417733
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ga je een reservaat crowdfunden?
Tja iemand met een mokkakind en mokkababy nr 2 in aantocht heeft er niet zoveel problemen mee.
Die passen straks perfect in de maatschappij.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 09:57:31 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175419728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor sommige is het inderdaad beter om zich niet te vermenigvuldigen.
Inderdaad als ik nakomelingen zou hebben zou de wereld geen betere plek van worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175420132
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Om een gemis te compenseren 'nemen' of willen mensen een nageslacht.
Altijd in/uit eigen belang.
Janken op een begrafenis is ook eigenbelang?
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:24:07 #158
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175420162
De belangrijkste reden vergeet men er nog bij te zetten.
Fade to Black
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 10:40:02 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175420427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Om een gemis te compenseren 'nemen' of willen mensen een nageslacht.
Altijd in/uit eigen belang.
Net zoals het niet "nemen" van kinderen veelal uit eigen belang is.
Voortplanting is een behoorlijk egoïstische aangelegenheid, niemand vraagt de nog niet bestaande kinderen of ze überhaupt wel willen bestaan.

(uitzonderingen zijn natuurlijk mensen die om wat voor reden geen kinderen kunnen krijgen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175420668
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Voortplanting is een behoorlijk egoïstische aangelegenheid, niemand vraagt de nog niet bestaande kinderen of ze überhaupt wel willen bestaan.
Hoe wil men dat doen dan, tevens geboren worden zal toch ook leed zijn, mij denkt dat het niet zonder stoten of ... kan gaan eerst vruchtwater in ademen en dan ineens lucht. Zou het gelijk staan aan sterven, alleen weten die kinderen het niet? Baby s het niet, of onthouden het niet?
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 10:53:30 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175420701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe wil men dat doen dan, tevens geboren worden zal toch ook leed zijn, mij denkt dat het niet zonder stoten of ... kan gaan eerst vruchtwater in ademen en dan ineens lucht. Zou het gelijk staan aan sterven, alleen weten die kinderen het niet? Baby s het niet, of onthouden het niet?
Het kan niet dus is het per definitie een egoïstische keuze... of tweegoïstisch als dat een woord is :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:58:31 #162
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175420810
Het krijgen van kinderen is inderdaad een vorm van egoisme - een niet geboren kind heeft uiteraard nog geen zelfbeschikkingsrecht en wordt zo maar op deze vijandige wereld gegooid, dat is het kind nooit gevraagd (kan ook niet natuurlijk). Een vriendin van mijn vrouw wil absoluut geen kinderen op deze zeer vijandige wereld zetten zegt zij - plausibele reden vind ik wel. Het niet krijgen van kinderen heeft in mijn ogen niets met egoisme te maken. Vaak denken deze mensen beter na over het niet krijgen van kinderen dan al die anderen die zo maar kinderen op de wereld dropen.

Nota bene: ik heb zelf 2 dochters _O-
"Hoka Hey!"
pi_175420827
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het kan niet dus is het per definitie een egoïstische keuze... of tweegoïstisch als dat een woord is :D
En wie vroeg die twee egoisten dan of ze wouden leven?

Wat was er eerder de kip of het ei?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 10:59:42 ]
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 11:01:21 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175420865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

En wie vroeg die twee egoisten dan of ze wouden leven?

Wat was er eerder de kip of het ei?
De protokip
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175420878
Trouwens de beste uitvinding van de Here is het sex gebeuren, als die dat niet lekker had gemaakt waren er waarschijnlijk minder kinderen?
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 11:02:52 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175420900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:01 schreef john2406 het volgende:
Trouwens de beste uitvinding van de Here is het sex gebeuren, als die dat niet lekker had gemaakt waren er waarschijnlijk minder kinderen?
Ongeslachtelijke voortplanting was zoveel makkelijker geweest, helaas zit de rode koningin ons op de hielen dus moeten we wel grote stappen nemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:06:22 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175420961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:58 schreef matspontius het volgende:
Het krijgen van kinderen is inderdaad een vorm van egoisme - een niet geboren kind heeft uiteraard nog geen zelfbeschikkingsrecht en wordt zo maar op deze vijandige wereld gegooid, dat is het kind nooit gevraagd (kan ook niet natuurlijk). Een vriendin van mijn vrouw wil absoluut geen kinderen op deze zeer vijandige wereld zetten zegt zij - plausibele reden vind ik wel. Het niet krijgen van kinderen heeft in mijn ogen niets met egoisme te maken. Vaak denken deze mensen beter na over het niet krijgen van kinderen dan al die anderen die zo maar kinderen op de wereld dropen.

Nota bene: ik heb zelf 2 dochters _O-
Beide is egoïstisch, beide begint met ik wil (wel/niet).

Ik ken eigenlijk geen mensen die best wel graag een kind wilde, maar het om x argument niet doen. Het gaat allemaal over mensen die geen kinderen wilde en daar argumenten bij hebben gezocht. Precies hetzelfde als bij mensen die wel aan kinderen zijn begonnen.

Vind het vaak zelfs wel jammer dat er nog argumenten op tafel moeten komen, want meestal denken die mensen die geen kinderen daar zo over na omdat er aan hun hoofd gezeurd wordt, want gewoon wil ik niet wordt vreemd van opgekeken, zeker bij vrouwen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:09:57 #168
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175421008
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Beide is egoïstisch, beide begint met ik wil (wel/niet).
En waarom is het wel overwogen niet nemen van kinderen egositisch? Ten opzichte van wie dan?
"Hoka Hey!"
pi_175421029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

En waarom is het wel overwogen niet nemen van kinderen egositisch? Ten opzichte van wie dan?
Als men op de AOW leeftijd is houdt men dan niet het handje open?
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:12:11 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175421047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

En waarom is het wel overwogen niet nemen van kinderen egositisch? Ten opzichte van wie dan?
Omdat het over het ik gaat. Ik wil (wel of niet).
Omdat mensen die geen kinderen willen denken dat ze er niet voldoende voldoening uit kunnen halen, ze het gewoon niks lijkt zo'n koter in huis.

Daar is helemaal niets mis mee, maar het is zeer zeker geen altruïstische daad.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:13:32 #171
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175421072
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het over het ik gaat. Ik wil (wel of niet).
Omdat mensen die geen kinderen willen denken dat ze er niet voldoende voldoening uit kunnen halen, ze het gewoon niks lijkt zo'n koter in huis.

Daar is helemaal niets mis mee, maar het is zeer zeker geen altruïstische daad.
Onzin, er zijn ook mensen die het kinderen niet willen aandoen om op deze wereld te moeten zijn - dat is juist het tegenovergestelde van egoistisch
"Hoka Hey!"
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:14:11 #172
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175421085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men op de AOW leeftijd is houdt men dan niet het handje open?
Dus? Dat zou niet zo zijn als men wel kinderen had?
"Hoka Hey!"
pi_175421097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:35 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Dit is een levensopvatting die aangeleerd is. Naarmate je jezelf ontwikkelt, word je je steeds ervan bewust van de oorzaak en het gevolg ervan als je een kind weigert of neemt.
Dat is helemaal niet aangeleerd. Dat is biologie. Dat ziet diep in ons DNA. Bacteriën, walvissen en leeuwen vertellen hun kinderen niks. De drang om te je genen te verspreiden zit in ons allen. Wij zijn alleen de enige diersoort met zo een groot brein, dat we dit weg kunnen redeneren. Alternatieve theorieën en oplossingen kunnen bedenken. Problemen kunnen signaleren en ze op te lossen.

Er zijn ook mensen die aseksueel zijn. Of homoseksueel. Of gewoon knettergek die het liefst zichzelf ophangen. Allemaal uitingen van onze gigantische brein dat ergens kortsluiting heeft gekregen of in ieder geval niet meer functioneert volgens de door onze biologie opgelegde manier van leven.

Alle dieren planten zich voort en hebben daar alles voor over. Kijk maar een avondje Planet Earth of Animal Channel. Dit 'aangeleerd' noemen is van den zotte. Komt bij Gnoe's zeker ook door de media en de cultuur?
pi_175421130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:14 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus? Dat zou niet zo zijn als men wel kinderen had?
Ik heb geen flauw benul ik roep de media maar achterna, het kan mij aan mijn reet roesten als wij daar een kind voor hadden genomen was het er nooit geweest.
pi_175421179
Wat maakt het uit of iemand anders je dan egoïstisch vind, überhaupt?
Ik ben enórm egoïstisch dus 'my name is Buck and ...'

Ik ken werkelijk he-le-maal niemand, geen stelletjes, die niet enorm zijn veranderd door het krijgen van kinderen. Je hebt dan *meestal* totaal geen eigen leven meer en je zet bovendien veel geld weg in een gemiddeld genomen zeer slechte investering, munniewijs.

Ik heb een lieve hond, is écht mijn maatje, en kan nu al gek worden als ik er aan denk dat ze er straks niet meer zal zijn (bijna 12 jaar). Ik heb helemaal geen zin in nog meer elementen om altijd maar over in te zitten dus ik paas het liever door.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:23:07 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175421251
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:19 schreef myShizzle het volgende:
Wat maakt het uit of iemand anders je dan egoïstisch vind, überhaupt?
Ik ben enórm egoïstisch dus 'my name is Buck and ...'

Ik ken werkelijk he-le-maal niemand, geen stelletjes, die niet enorm zijn veranderd door het krijgen van kinderen. Je hebt dan *meestal* totaal geen eigen leven meer en je zet bovendien veel geld weg in een gemiddeld genomen zeer slechte investering, munniewijs.

Ik heb een lieve hond, is écht mijn maatje, en kan nu al gek worden als ik er aan denk dat ze er straks niet meer zal zijn (bijna 12 jaar). Ik heb helemaal geen zin in nog meer elementen om altijd maar over in te zitten dus ik paas het liever door.
Moet iedereen inderdaad helemaal voor zichzelf weten
"Hoka Hey!"
pi_175421661
En met zulke topics maar klagen dat er te veel Moslims bijkomen in dit land :').
pi_175421714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:43 schreef DeParo het volgende:
En met zulke topics maar klagen dat er te veel Moslims bijkomen in dit land :').
Als de overheid geen gat of hele hand weg had was dat zelfs niet nodig.

Betuwelijn Fyra en wat weet god nog niet allemaal, waar men niks van weet!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 11:47:28 ]
pi_175421748
En dan heeft men de kans om geld binnen te harken worden er afspraken gemaakt?
Bonnetjes affaire?
Waarom afspraken, wist die teveel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 11:49:35 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:54:56 #180
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175421841
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bent je er niet van bewust dat men ook bij die groepen in zet op minder fokken?
Nee dat doen ze dus totaal niet. Iedere nieuwsbericht, iedere column, ieder onderzoek, iedere publicatie wordt voorzien van afbeeldingen van een of twee BLANKE babies of kinderen.

Kijk maar:

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

https://www.salon.com/201(...)hoice_ive_ever_made/

https://www.vice.com/en_u(...)u-shouldnt-have-kids

https://www.huffingtonpos(...)d-one_b_5184178.html

http://www.scarymommy.com/reasons-not-to-have-a-baby/

https://www.msn.com/en-us(...)have-kids/ss-AAdQu6l

Dit zijn allemaal websites die wel graag ''inclusief'' zijn en meestal niet-blanke mensen gebruiken voor een foto van iets prestigieus, zoals een dokter of een politicus. Maar als het om mensen overtuigen geen kinderen te nemen gaat, zijn het vreemd genoeg alleen maar blanken. Bijna alsof er een richtlijn achter zit.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:57:59 #181
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175421896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Onzin, er zijn ook mensen die het kinderen niet willen aandoen om op deze wereld te moeten zijn - dat is juist het tegenovergestelde van egoistisch
Dat is een argument dat soms gebruikt wordt ja. Maar zelden is het het uitgangspunt.

Nogmaals, hoeveel mensen ken jij die eigenlijk best graag een kind wilde, maar dat niet doen om bv bovenstaande reden?
Als je eerlijk bent zal het antwoord 0 zijn. Heel misschien dat je de uitzondering die de regel bevestigd kent, dan kom je op 1.

Het begint in beide gevallen gewoonweg vrijwel altijd met ik wil (wel/niet). Het lijkt mij wat toevoegen, het lijkt me niks toevoegen.
Dat is egoïsme en dat is heel normaal, gezond zelfs zou ik het in deze willen noemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:01:50 #182
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175421939
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee dat doen ze dus totaal niet. Iedere nieuwsbericht, iedere column, ieder onderzoek, iedere publicatie wordt voorzien van afbeeldingen van een of twee BLANKE babies of kinderen.

Kijk maar:

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

https://www.salon.com/201(...)hoice_ive_ever_made/

https://www.vice.com/en_u(...)u-shouldnt-have-kids

https://www.huffingtonpos(...)d-one_b_5184178.html

http://www.scarymommy.com/reasons-not-to-have-a-baby/

https://www.msn.com/en-us(...)have-kids/ss-AAdQu6l

Dit zijn allemaal websites die wel graag ''inclusief'' zijn en meestal niet-blanke mensen gebruiken voor een foto van iets prestigieus, zoals een dokter of een politicus. Maar als het om mensen overtuigen geen kinderen te nemen gaat, zijn het vreemd genoeg alleen maar blanken. Bijna alsof er een richtlijn achter zit.
Dan zou ik me als ik jou was maar wat meer erin verdiepen. Het is een belangrijk speerpunt van de meeste hulporganisaties bv. Er worden voorbehoedsmiddelen verstrekt, er is educatie over dit onderwerp, abortus wordt aangeboden. Het is een groot en belangrijk onderwerp voor hulpverlening in bv Afrika.

Hier praat de verloskundige met mensen, het consultatiebureau ook. Er wordt wel degelijk ook op die groepen gericht. Wat dan ook te zien is, want het gaat omlaag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 12:03:18 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175421967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Onzin, er zijn ook mensen die het kinderen niet willen aandoen om op deze wereld te moeten zijn - dat is juist het tegenovergestelde van egoistisch
Ik denk dat je een negatieve connotatie hebt bij egoïstisch die is niet zo bedoeld. Bij het krijgen van kinderen kun je geen rekening houden met de kinderen vanwege het feit dat ze er niet zijn. Je maakt dus bij de keuze wel of niet direct een keuze voor het niet geboren kind. Die keuze komt van jou dus is dat een egoïstische keuze. Als je die keuze samen met het kind zou maken zou het geen egoïstische keuze meer zijn. Maar dat is helaas onmogelijk.

Ik denk als ik vantevoren zou kunnen overleggen of een eventueel kind wil bestaan en of hij/zij er mee akkoord gaat mij als vader te hebben, dat ik het dan wel zou willen overwegen. Nu geef ik het voordeel aan de twijfel en kies ik liever voor het niet bestaan van dat kind.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175422013
En als je kinderen gewoon stom vindt, is dat dan ook egoïstisch?
pi_175422055
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:49 schreef 8777 het volgende:

[..]

Tja iemand met een mokkakind en mokkababy nr 2 in aantocht heeft er niet zoveel problemen mee.
Die passen straks perfect in de maatschappij.
En wat zou dat?
pi_175422424
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:58 schreef matspontius het volgende:
Het krijgen van kinderen is inderdaad een vorm van egoisme - een niet geboren kind heeft uiteraard nog geen zelfbeschikkingsrecht en wordt zo maar op deze vijandige wereld gegooid, dat is het kind nooit gevraagd (kan ook niet natuurlijk). Een vriendin van mijn vrouw wil absoluut geen kinderen op deze zeer vijandige wereld zetten zegt zij - plausibele reden vind ik wel. Het niet krijgen van kinderen heeft in mijn ogen niets met egoisme te maken. Vaak denken deze mensen beter na over het niet krijgen van kinderen dan al die anderen die zo maar kinderen op de wereld dropen.

Nota bene: ik heb zelf 2 dochters _O-
De wereld is nog nooit zo niet-vijandig geweest als nu en we leven nota bene in één van de allerveiligste landen in de wereld. Nou had mijn oma niet door hoe vijandig de wereld was omdat ze niet 24/7 op internet of tv kon zien hoe erg het gesteld was met die wereld, maar eigenlijk gaat het veel beter dan in haar tijd. (qua oorlogen, honger, ziekte etc....milieu lijkt me juist slechter gaan, alhoewel de ozonlaag alweer verbeterd is en de zure regen veel minder een issue).

Het wel of niet hebben van kinderen moet iedereen natuurlijk gewoon zelf weten. Ik vind beide keuzes niet raar of egoïstisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:31:17 #187
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175422545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef bloodymary1 het volgende:
En als je kinderen gewoon stom vindt, is dat dan ook egoïstisch?
Ja, net als wanneer je kinderen leuk vindt en daarom aan kinderen begint.

Het gaat om jij die niet wil in deze, dus vanuit je ego een keuze maakt.
Ik vind het vooral jammer dat iemand die kinderen bv stom vindt bijkans gedwongen wordt om daar andere argumenten bij te vinden omdat mensen maar door blijven zeuren. Geen zin in, heb niets met kinderen zou voldoende moeten zijn.

Voor de duidelijkheid, ik zie dat niet als negatief. Ik vind het, zeker bij zo'n onderwerp, juist heel erg gezond om als startpunt wat wil ik te hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175423698
Grootste nadeel: kinderen kosten je klauwen vol met geld. Meer dan een ton als ze ook nog zo nodig moeten studeren.

Gelukkig heb ik geen kinderen en heb ik goed kunnen investeren zodat ik er warmpjes bijzit terwijl vrienden en kennissen met vervelende kinderen elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen, en moeder de vrouw inmiddels ziek thuis zit met post-natale depressie.
pi_175423850
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is een argument dat soms gebruikt wordt ja. Maar zelden is het het uitgangspunt.

Nogmaals, hoeveel mensen ken jij die eigenlijk best graag een kind wilde, maar dat niet doen om bv bovenstaande reden?
Als je eerlijk bent zal het antwoord 0 zijn. Heel misschien dat je de uitzondering die de regel bevestigd kent, dan kom je op 1.

Het begint in beide gevallen gewoonweg vrijwel altijd met ik wil (wel/niet). Het lijkt mij wat toevoegen, het lijkt me niks toevoegen.
Dat is egoïsme en dat is heel normaal, gezond zelfs zou ik het in deze willen noemen.
Nou, is niet helemaal waar. Niet alles wat je doet omdat je het zelf wil is egoïsme. Egoïsme is streven naar eigen welzijn en geluk en (nou komt het) met verwaarlozing van belangen en het geluk van anderen. Dus dat gaat wel een stapje verder. Egoïsme is per definitie negatief.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 13:38:00 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175424134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef bloodymary1 het volgende:
En als je kinderen gewoon stom vindt, is dat dan ook egoïstisch?
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 13:41:51 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175424229
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:
met verwaarlozing van belangen en het geluk van anderen
Alleen kan het kind zijn belangen niet uiten en zijn die belangen ook niet vooraf duidelijk, derhalve is het dan een beetje in limbo maar je kunt er niet zondermeer vanuit gaan dat je de belangen van het kind behartigt in deze beslissing. Je weet dus niet of je de belangen van de ander verwaarloosd, je houdt er in ieder geval geen rekening mee want dat is onmogelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:44:39 #192
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175424289
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is een argument dat soms gebruikt wordt ja. Maar zelden is het het uitgangspunt.

Nogmaals, hoeveel mensen ken jij die eigenlijk best graag een kind wilde, maar dat niet doen om bv bovenstaande reden?
Als je eerlijk bent zal het antwoord 0 zijn. Heel misschien dat je de uitzondering die de regel bevestigd kent, dan kom je op 1.

Het begint in beide gevallen gewoonweg vrijwel altijd met ik wil (wel/niet). Het lijkt mij wat toevoegen, het lijkt me niks toevoegen.
Dat is egoïsme en dat is heel normaal, gezond zelfs zou ik het in deze willen noemen.
Jij schijnt blijkbaar te weten hoe mensen denken en zijn in de praktijk - dat is me al eerder opgevallen. In mijn omgeving zijn een aantal mensen die dit als argumentatie opvoeren en die worden door niemand gepusht of trekken zich niets aan wat de omgeving ervan vind. En deze mening is hun goed recht en heeft helemaal geen egoistische achtergrond .........
"Hoka Hey!"
pi_175424346
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Alleen kan het kind zijn belangen niet uiten en zijn die belangen ook niet vooraf duidelijk, derhalve is het dan een beetje in limbo maar je kunt er niet zondermeer vanuit gaan dat je de belangen van het kind behartigt in deze beslissing. Je weet dus niet of je de belangen van de ander verwaarloosd, je houdt er in ieder geval geen rekening mee want dat is onmogelijk.
Anderen hoeven niet perse het kind te zijn.
Maar dat terzijde, ging even over de definitie van egoïsme.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 13:48:36 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175424371
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Anderen hoeven niet perse het kind te zijn.
Maar dat terzijde, ging even over de definitie van egoïsme.
Nouja in dit geval wel omdat het een partij is in de beslissing, een erg belangrijke zelfs, in mijn ogen. Het is één van de redenen dat ik er vanaf zie omdat er een partij bij betrokken is die niets in te brengen heeft. Ik hou er niet van om beslissingen voor anderen te nemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175424948
Ik heb een dochter, die vind ik supercool, de rest is inderdaad goed klote.

En het hoeft niet duur te zijn, je moet gewoon vanaf dag één duidelijk tegen ze zijn. Je hebt niks, je krijgt niks, je wordt niks.
-nee-
pi_175425072
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:11 schreef Marsenal het volgende:
En het hoeft niet duur te zijn, je moet gewoon vanaf dag één duidelijk tegen ze zijn. Je hebt niks, je krijgt niks, je wordt niks.
Ben jij Katholiek als je voor een duppie geboren bent wordt je nooit een kwartje?
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:18:31 #197
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_175425086
Loop met dat onderzoek naar Azië en Afrika
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 14:18:46 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175425096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben jij Katholiek als je voor een duppie geboren bent wordt je nooit een kwartje?
Wat heeft dat met katholiek zijn te maken?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 14:19:27 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175425104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:18 schreef hollandia02 het volgende:
Loop met dat onderzoek naar Azië en Afrika
Sluit dat onderzoek afrikanen en Aziaten uit dan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175425169
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat heeft dat met katholiek zijn te maken?
Dat werd in de kerk vroeger gepredikt, net zoals waarom worden er geen kindjes geboren?

Maar dat was NH en ook nog klagen dat men het zondags niet naar de kerk ging, toen zag ik hem alleen nog maar de trap afvliegen, toen ging de schakelaar bij Pa om, nooit meer weer gezien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')