abonnement Unibet Coolblue
pi_175368548
Ik heb een kluswoning gekocht, waar we in januari de sleutels van krijgen. Ik ben nu hard aan het nadenken over wat ik precies wil doen en de inrichting van bepaalde ruimtes. Ik heb een hekel aan schoonmaken, en wil daarom zo min mogelijk dingen in mijn huis die onpraktisch en moeilijk schoon te maken zijn.

In de keuken had ik al bedacht dat ik graag wil koken op inductie ipv op gas, en een inductieplaat is veel makkelijker schoon te maken dan een gasfornuis, dus dat is mooi!

Voor de badkamer lees ik dat zo'n glazen deur, alhoewel het er mooi uitziet, lastig schoon te houden is, dus laat dan maar.

Zijn er nog andere dingen die er mooi uit zien, maar onmogelijk schoon te maken zijn? Of op een andere manier onpraktisch zijn? Ik hoor graag van jullie, dan kan ik er nu rekening mee houden en scheelt het veel schoonmaaktijd in de toekomst!

(En ja, ik zou een schoonmaakster kunnen nemen, maar daar gaat het topic verder niet over :))
pi_175368616
je krijgt tegenwoordig niks anders meer dan glazen deuren.
Alternatieven zijn een lullig gordijntje of groot genoeg maken voor een inloopdouche.

Op zijn hoogst kun je nog kijken naar het buitenland. Nederlanders zijn vrij uniek erin dat ze graag volledig doorzichtige douchewanden willen, de rest gaat voor mat.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:35:46 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175368625
Alles in epoxy/kunststof of tegels uitvoeren.. alle vloeren voorzien van een mooie rvs put.. elektra spatwaterdicht en een hogedruk spuit aanschaffen..

Lekker industrieel.. superhipster en modern..

^O^
  Spellchecker dinsdag 28 november 2017 @ 20:39:11 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175368691
Waterontkalker installeren. Geen huisdieren en kinderen. Grote schoonloopmatten bij voor- en achterdeur. Sloffen/pantoffels verplichten.
pi_175368888
Van plafond tot vloer tegelen, plastick tuinstel erin en 1x per jaar met de Karcher er doorheen.(of je neemt een werkster)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175369287
zo min mogelijk vensterbanken, dus ramen tot de grond

meubels tot aan de grond zodat er geen stof onder kan komen of zwevend zodat je robot er onderdoor kan

dichte kasten

geen tierlantijnen

gladde vloer, tegels ofzo (geen hout want dat vergt onderhoud)

raamdecoratie in het glas
pi_175369445
Ik kan uit ervaring zeggen dat witte tegels echt een regelrechte ramp zijn. Mijn volgende badkamer krijgt antraciete tegels o.i.d.

Geen r.v.s. want je poetst je een ongeluk (ook ervaringsdeskundige ....)

Inductie klopt zeker! Gasstel hier ... de horror.

Geen huisdieren
pi_175369516
Radiator aansluitingen vanuit de muur laten komen ipv uit de grond om er met een stofzuiger onderdoor te kunnen. Of nog makkelijker: vloerverwarming.
pi_175369791
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan uit ervaring zeggen dat witte tegels echt een regelrechte ramp zijn. Mijn volgende badkamer krijgt antraciete tegels o.i.d.
Ik heb antracieten tegels op de vloer, maar dat is qua schoonmaken (of in ieder qua zicht schoonhouden) niet echt aan te raden. Elke druppel die daarop valt en opdroogt zie je. M'n mat witte muurtegels zie ik nooit iets op.

Verdere tips:
- In de wc en badkamer alles zwevend, dus toilet, meubels, wc-borstel, etc
- Leidingen uit de muur laten komen
- Vloerverwarming (heb ik zelf helaas niet)
pi_175370005
- Vloerverwarming, geen radiatoren. Dat zijn stofnesten
- Inductiekookplaat
- Tegels of laminaat op de vloer. Geen echt hout of tapijt.
- Meubels op pootjes van minimaal een cm of 10 hoog zodat de stofzuiger/robot en dweil er makkelijk onderdoor kan. Hoef je niet telkens alles opzij te schuiven tijdens het schoonmaken. Andere optie is meubels die doorlopen tot helemaal op de grond en voor lief nemen dat het er achter/onder nooit schoon is.
- In de badkamer gladde wandtegels nemen. Op ruwe oppervlakten heb je meer last van kalkaanslag en zichtbare zeepresten. De vloer niet te gladde tegels want dan heb je weer uitglij gevaar.
- Waterontkalker helpt natuurlijk ook enorm om de badkamer schoon en vrij van kalkaanslag te houden.
- Afzuigkap kopen met filters die in de vaatwasser kunnen.

En in het algemeen: gladde materialen kiezen en zo veel mogelijk hoekjes en randjes vermijden.
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 21:33:10 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175370225
Waterontharder idd.
inductie
Grote inloopdouche zonder gordijn of deur
WC zonder aparte randjes, er zijn WCs waar je minder gedoe hebt qua schoonmaken
PVC/epoxy
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175370260
Leren meubels, afneembaar en geven geen stof...

Geen zooi aan de muur hangen gaat alleen maar stof op liggen.
Als je de tuin nou mooi gladde tegels in ligt 60 bij 60 kun je de tuin gewoon stofzuigen ideaal !!!

Inductie vind ik kut koken...gewoon alufolie gebruiken bij een gasstel.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 28 november 2017 @ 21:54:15 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175370808
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Alles in epoxy/kunststof of tegels uitvoeren.. alle vloeren voorzien van een mooie rvs put.. elektra spatwaterdicht en een hogedruk spuit aanschaffen..

Lekker industrieel.. superhipster en modern..

^O^
Dacht ik ook aan. Informeer eens bij de leverancier van de Formula 1 hotel badkamers. Ideaal om schoon te houden
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175371197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:34 schreef Geerd het volgende:
Leren meubels, afneembaar en geven geen stof...

Geen zooi aan de muur hangen gaat alleen maar stof op liggen.
Als je de tuin nou mooi gladde tegels in ligt 60 bij 60 kun je de tuin gewoon stofzuigen ideaal !!!

Inductie vind ik kut koken...gewoon alufolie gebruiken bij een gasstel.
Alufolie op je fornuis heeft wel een hoog studentenhuisgehalte :')

Goede tips verder! Hebben jullie nog een mening over het soort afvoerputje in de badkamer? Is zo'n douchegoot makkelijker schoonmaken?

Ontharder lijkt met het relatief zachte water waar ik woon niet zo veel toe te voegen lijkt het.
  dinsdag 28 november 2017 @ 22:07:27 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175371234
Geen tuttemerul (tierlantijnen), geen boeken in open kasten (achter glas kan weer wel), sowieso genoeg bergruimte zodat je - eenmaal alles op zijn plek - alle horizontale oppervlakten in één moeite afstoft en/of afneemt. Vloer ook vrij leeg houden: geen overbodige zaken. Een roomba schijnt ook ideaal te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175371484
glazen douchedeuren droog trekken na het douchen kost je uiteindelijk minder werk dan de kalkresten van tegels af moeten poetsen.. even 1 minuut met de trekker over glas en het is schoon.
Wanneer je glas niet droog trekt, zie je kalk vlekken. Deze vlekken ontstaan ook op tegels, alleen zie je minder snel. Na een tijdje begin je het wel te zien, en moet je veel harder poetsen om dat schoon te krijgen.
pi_175371580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:17 schreef MrDrako het volgende:
glazen douchedeuren droog trekken na het douchen kost je uiteindelijk minder werk dan de kalkresten van tegels af moeten poetsen.. even 1 minuut met de trekker over glas en het is schoon.
Wanneer je glas niet droog trekt, zie je kalk vlekken. Deze vlekken ontstaan ook op tegels, alleen zie je minder snel. Na een tijdje begin je het wel te zien, en moet je veel harder poetsen om dat schoon te krijgen.
Dit en meteen de vloer meenemen, scheelt een hoop schoonmaken en schimmel maakt zo minder kans.
Voegen blijven ook mooier.
Niet dat ik er altijd zin aan heb maar 8 van de 10 keer ff die zooi droog maken..
Ik zwaai naar dieren.
pi_175371654
Ik probeer er in onze woning zo veel mogelijk rekening mee te houden. Bij de aanschaf van deuren, plinten, het badmeubel, de wc bril. Alles heeft zo min mogelijk randjes en richels. Inderdaad zo veel mogelijk vloerverwarming en overal leidingen in de wand. Schakelmateriaal ook zonder onnodige randjes. Kranen idem.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 22:28:27 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175371724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dit en meteen de vloer meenemen, scheelt een hoop schoonmaken en schimmel maakt zo minder kans.
Voegen blijven ook mooier.
Niet dat ik er altijd zin aan heb maar 8 van de 10 keer ff die zooi droog maken..
die rubbers worden wel allemachtig ranzig en het gemak van vergeten sluipt er snel in
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 22:28:48 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175371738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:06 schreef ArtemisQ het volgende:

[..]

Alufolie op je fornuis heeft wel een hoog studentenhuisgehalte :')

Goede tips verder! Hebben jullie nog een mening over het soort afvoerputje in de badkamer? Is zo'n douchegoot makkelijker schoonmaken?

Ontharder lijkt met het relatief zachte water waar ik woon niet zo veel toe te voegen lijkt het.
en toch adviseer ik het je :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175371748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

die rubbers worden wel allemachtig ranzig en het gemak van vergeten sluipt er snel in
Welke rubbers?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 22:34:50 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175371951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welke rubbers?
mijn ouders hebben iig een rubber onder het glazen douchedeurtje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175372190
Hier een douchecabine van mat ribbeltjeskunststof (soort lexaan) en een plaatstalen douchebak. Af en toe een plantensproeier met schoonmaakazijn in rond gaan (incl. de kraan/doucheglijstang en douchekop) en alles blijft kalk- en vlekvrij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175372397
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

mijn ouders hebben iig een rubber onder het glazen douchedeurtje.
Aah, die heb ik er al afgesloopt !
Ik zwaai naar dieren.
pi_175372485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:40 schreef blomke het volgende:
Hier een douchecabine van mat ribbeltjeskunststof (soort lexaan) en een plaatstalen douchebak. Af en toe een plantensproeier met schoonmaakazijn in rond gaan (incl. de kraan/doucheglijstang en douchekop) en alles blijft kalk- en vlekvrij.
Heb ik ook idd !!
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')