abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175366515
Ok, ik ga 95% van Cul nu tegen zijn schenen schoppen. Maar ik zoek tips, om zo goed mogelijk, voor letterlijk zo weinig mogelijk moeite te eten.

Ik kook namelijk eigenlijk heel erg graag. Maar heb zoveel last van depressies dat het wel erg vaak pizza of brood word de laatste tijd. En dat wil ik ook niet. En ja, ik kan mezelf een schop onder mijn kont geven. En dat doe ik ook.

Maar ik zou dus graag tips willen wat nou nog een beetje voedzaam is onder de shitty keuzes voor zulke dagen. Ik heb een oven, geen magnetron helaas, en een kleine vriezer. Geen vaatwasser, dus heel eerlijk. Hoe minder afwas. Hoe beter. Veel van de kant en klaar maaltijden zijn ook voor de magnetron maar misschien weten jullie wel welke redelijk Ok zijn en die je ook in een ovenschaal of pan kan flikkeren.
pi_175366538
Koop een zak bonduelle gegrilde groenten en wok deze. Gooi er een tomatensausje uot pot of zak doorheen of eet het met huttenkase.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175366555
Maaltijdsalade, of een diepvriesmaaltijd zoals die van Iglo of een huismerk, zitten genoeg groenten in en zijn makkelijk op te warmen in 1 pan.
pi_175366557
Die iglo diepvries maaltijden zijn best oké.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_175366561
Is een vrieszak dus ik heb er altijd eentje in de vriezer liggen voor fuck-this-shit-dagen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175366606
Meeste magnetronmaaltijden kunnen trouwens wel in de pan, maar dat is meestal zulke doorgegaarde bende en een hoop zout, dat het nauwelijks meer voedzaam is.
pi_175366644
Broccolisoep:
1. Kook/stoom je broccoli in een laagje water.
2. Ram je staafmixer er doorheen.
4. Voeg zout en peper naar wens toe.
3. Maak bord op met walnoten en geitenkaas.

Ongelooflijk simpel, mooi, snel en heerlijk. Ik heb meer van die snelle gerechten, maar bij deze ontvang ik nog steeds de meeste complimenten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 19:00:05 ]
pi_175366664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:52 schreef Embraer89 het volgende:
Maaltijdsalade, of een diepvriesmaaltijd zoals die van Iglo of een huismerk, zitten genoeg groenten in en zijn makkelijk op te warmen in 1 pan.
Ja zijn die diepvriesmaaltijden een beetje Ok? Ik heb ze laatst gezien, ben wel een beetje geschrokken van de prijs maar zal af en toe ergens maar moeten slikken denk ik.

Gister had ik een maaltijdsalade met een 35% sticker. Vandaag heb ik overlasagna met spinazie en zalm.

Eerst waren het dagen, en dan had ik altijd nog wel iets wat ik eerder bereid had in de vriezer liggen. Maar tegenwoordig. :N
pi_175366711
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:56 schreef Stratotanker het volgende:
Broccolisoep:
1. Kook/stoom je broccoli in een laagje water.
2. Ram je staafmixer er doorheen.
4. Voeg zout en peper naar wens toe.
3. Maak bord op met walnoten en geitenkaas.

Ongelooflijk simpel, snel en heerlijk. Ik heb meer van die snelle gerechten, maar bij deze ontvang ik nog steeds de meeste complimenten.
Broccolisoep ken ik wel. Maar dan ben ik dus al echt aan het koken. :+
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:00:40 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_175366714
Kook normale maaltijden in grotere porties en vries die in. Chili con carne kan je makkelijk in 4/5 porties maken. Etc. Op een mindere dag haal je dan een gezondere maaltijd uit de vrieze dan pizza
pi_175366735
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja zijn die diepvriesmaaltijden een beetje Ok? Ik heb ze laatst gezien, ben wel een beetje geschrokken van de prijs maar zal af en toe ergens maar moeten slikken denk ik.

Gister had ik een maaltijdsalade met een 35% sticker. Vandaag heb ik overlasagna met spinazie en zalm.

Eerst waren het dagen, en dan had ik altijd nog wel iets wat ik eerder bereid had in de vriezer liggen. Maar tegenwoordig. :N
Daarom ook die van bijvoorbeeld de Jumbo kopen, kost nog geen 3 euro en is zo klaar en best te eten.

Aviko heeft ook diepvries maaltijdpannetjes, kost iets meer dan 3 euro en is ook goed te doen.
pi_175366760
Goed eten is juist belangrijk. Kan je niet iemand anders laten koken? Buurvrouw of zo?

Zelf maak ik vaak eten in het weekend wat ik invries voor als ik geen zin heb om te koken, maar ik weet niet hoeveel monden je te voeden hebt, dus dat is niet altijd even praktisch.

Je zou ook nog bijvoorbeeld spaghetti of macaronisaus kunnen invriezen in diepvrieszakken, dan hoef je alleen pasta te koken. En als je in de buurt woont, mag je altijd bellen, dan kom ik de aardappels schillen voor je. ;)

En verder.. Een virtuele knuffel en een imaginair dansje door de kamer op je favoriete muziek.. O+
pi_175366761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:01 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Daarom ook die van bijvoorbeeld de Jumbo kopen, kost nog geen 3 euro en is zo klaar en best te eten.

Aviko heeft ook diepvries maaltijdpannetjes, kost iets meer dan 3 euro en is ook goed te doen.
Aah ik kom nooit bij de jumbo maar die zit hier wel! Ga ik daar even kijken, thnx!
pi_175366849
Wellicht toch een klein vriezertje op de kop tikken? Als je dan kookt, kan je dat gelijk voor meerdere dagen koken. Of van die zakken diepvriesvoer invriezen als ze in de aanbieding zijn.

Soepje: een zak Italiaanse roerbakgroente bakken, 1 liter groentebouillon en een blik tomaatblokjes er bij en laten koken. Witte/cannellini/reuzenbonen en een lepeltje pesto naar smaak toevoegen. Vitamientjes, comfort, en genoeg voor een paar dagen.
Spoilers!
pi_175366866
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:03 schreef Jopie78 het volgende:
Goed eten is juist belangrijk. Kan je niet iemand anders laten koken? Buurvrouw of zo?

Zelf maak ik vaak eten in het weekend wat ik invries voor als ik geen zin heb om te koken, maar ik weet niet hoeveel monden je te voeden hebt, dus dat is niet altijd even praktisch.

Je zou ook nog bijvoorbeeld spaghetti of macaronisaus kunnen invriezen in diepvrieszakken, dan hoef je alleen pasta te koken. En als je in de buurt woont, mag je altijd bellen, dan kom ik de aardappels schillen voor je. ;)

En verder.. Een virtuele knuffel en een imaginair dansje door de kamer op je favoriete muziek.. O+
Nee ik ben alleen. En de buurman is me liever kwijt dan rijk dankzij mijn paniekaanvallen. _O- Ok dat is niet grappig want ik vind het eigenlijk niet grappig.

Meestal heb ik zulke dingen inderdaad ook wel in de vriezer liggen maar ik ben dus door mijn voorraadje heen omdat de echt goede periode's niet zo aanhouden. Maar zodra ik wel kook maak ik wel altijd meteen een dubbele portie als het iets is waarvan het kan. En voor halve dagen heb ik dingen als spinazie a la crème en een visburger in de vriezer zodat ik dat bijvoorbeeld kan maken met pasta.

Ik begon alleen echt te vaak pizza te eten merkte ik. En als ik dan het moed verzamelt krijg om op zo'n dag iets te eten te gaan scoren wat makkelijk is dan is het makkelijk om meer opties te weten dan "eeeh! Nouja dan maar pizza".

Lieve post trouwens! O+
pi_175366883
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wellicht toch een klein vriezertje op de kop tikken? Als je dan kookt, kan je dat gelijk voor meerdere dagen koken. Of van die zakken diepvriesvoer invriezen als ze in de aanbieding zijn.

Soepje: een zak Italiaanse roerbakgroente bakken, 1 liter groentebouillon en een blik tomaatblokjes er bij en laten koken. Witte/cannellini/reuzenbonen en een lepeltje pesto naar smaak toevoegen. Vitamientjes, comfort, en genoeg voor een paar dagen.
Oh dit is dan nog zo'n makkelijk soepje, die wil ik ook wel een keer proberen. Hoef ik ook geen groente schoon te maken enzo.
pi_175366900
Ik schrijf ze ook meteen op een briefje en stop die in mijn handtas. :+
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:10:51 #18
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175366901
mono mealing op je favoriete fruit _O_
pi_175366963
Een zak Franse roerbakmix (ofzo) en zo'n bakje/zakje rozemarijnaardappeltjes doen het ook prima op 200 graden in de oven voor 20 minuten. Halverwege een keer husselen en geitenkaas of feta toevoegen.

Vissticks/groenteburger/braadworst kan er ook goed bij.
Spoilers!
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:16:50 #20
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175366989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:10 schreef zeer het volgende:
mono mealing op je favoriete fruit _O_
Watervergifteging van de watermeloen :D
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:17:50 #22
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175367003
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:16 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Watervergifteging van de watermeloen :D
oh dan moet je wel heel veel watermeloen eten

maar srs hoor, zorg dat je lekker veel fruit in huis hebt, als ik me hoerig slecht voel eet ik liever frisse dingen met veel water ipv al die vettige rommel die je hier aangeraden wordt :@
pi_175367031
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een zak Franse roerbakmix (ofzo) en zo'n bakje/zakje rozemarijnaardappeltjes doen het ook prima op 200 graden in de oven voor 20 minuten. Halverwege een keer husselen en geitenkaas of feta toevoegen.

Vissticks/groenteburger/braadworst kan er ook goed bij.
Oh dat is ook wel een slimme ja! Vlees hoeft niet perse
pi_175367084
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:08 schreef Fripsel het volgende:

Nee ik ben alleen. En de buurman is me liever kwijt dan rijk dankzij mijn paniekaanvallen. _O- Ok dat is niet grappig want ik vind het eigenlijk niet grappig.

Meestal heb ik zulke dingen inderdaad ook wel in de vriezer liggen maar ik ben dus door mijn voorraadje heen omdat de echt goede periode's niet zo aanhouden. Maar zodra ik wel kook maak ik wel altijd meteen een dubbele portie als het iets is waarvan het kan. En voor halve dagen heb ik dingen als spinazie a la crème en een visburger in de vriezer zodat ik dat bijvoorbeeld kan maken met pasta.

Ik begon alleen echt te vaak pizza te eten merkte ik. En als ik dan het moed verzamelt krijg om op zo'n dag iets te eten te gaan scoren wat makkelijk is dan is het makkelijk om meer opties te weten dan "eeeh! Nouja dan maar pizza".

Lieve post trouwens! O+
Waarom zouden we niet even de tijd nemen om samen door de kamer te dansen!? We zijn nu toch in gesprek. O+

Je kan ook nog gebruik maken van thuisafgehaald, dan kan je voor weinig bij mensen in de buurt vers gekookt eten afhalen. Maar dat kan misschien best een onderneming zijn op mindere momenten.
Nasi en bami is ook best simpel, gewoon een bak met voorgesneden groente gebruiken.

Maar.. En dit bedoel ik niet verkeerd, als ik jou was zou ik iemand vragen om je te helpen de vriezer gevuld te houden, of jezelf toch een halve dag per week hier voor opporren. Bakjes met stamppot, soepen, rijstgerechten, pastasauzen.. Heb zelf ook ooit een heleboel bakjes gekocht en boodschappen, zodat mijn moeder voor weken eten kon klaarmaken, omdat ik alleen maar Uni noodels at, uit luiheid.

En weet je.. Als je al een tijdje pizza eet, zorg dan in ieder geval dat je de overige vitamines aanvult en geniet er dan ook van. Zolang het geen maanden is, zou ik me er niet zo druk om maken. Pak af en toe een salade tussendoor met wat nootjes, fruit, yoghurt met muesli, kaas, ei, maak eens een smootie, dan zal het helemaal wel meevallen. Wees lief voor jezelf en richt je energie op daar waar het nodig is, de rest is allemaal niet zo belangrijk in het grote geheel der dingen.

:*
pi_175367141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:52 schreef Lonaa het volgende:
Die iglo diepvries maaltijden zijn best oké.
Gvd de krimpscheuren nog in mijn voorhoofd van die ene keer dat ik die heb geprobeerd, zo verschrikkelijk zout ga je het nergens anders vinden.
pi_175367150
Ik vind de Spaanse schotel van de Aldi wel ok, belachelijk rijk gevuld ook voor het weinige geld. Verder is er heel veel mogelijk als je bereid bent concessies te doen aan de smaak. Je hebt van die aardappelpureepoeder bijvoorbeed, dan is je stamppot rauwe andijvie zo klaar. Groente koken hoef je voor de afwas ook niet te laten, dat is een kwestie van de pan omspoelen, diepvriesgroente, pot of vers. Als ik brood met camembert eet, kan ik daar een halve krop sla onder kwijt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175367183
Ik zit in hetzelfde schuitje.

Ik heb een slowcooker en 1 keer per week mik ik daar wat dingen in en dan verdeel ik het over zip lock maaltijdzakjes die de vriezer inkunnen.
Dit herhalen tot je genoeg variatie naar lief hebt en voila.
Goedkope gezonde magnetron maaltijden.
Twiddel
pi_175367187
Gewoon grote hoeveelheden koken op een druilerige zondagmiddag. Een grote pot hachee, of pastasaus. Lekker de hele middag laten pruttelen.

Als je je porties invriest, gebruik dan iets grote dieprvrieszakken, liefst met een sluitrand. Vul ze met de portie, druk de lucht eruit en sluit hem. Maak er vervolgens een plat pakketje van, dan vriest het snel in, ontdooit het ook snel en het neemt relatief weinig ruimte in.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175367245
Chili con carne, pasta met saus, hutspot, stamppot, erwtensoep zijn allemaal niet zo moeilijk :*
Twiddel
pi_175367247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:22 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Waarom zouden we niet even de tijd nemen om samen door de kamer te dansen!? We zijn nu toch in gesprek. O+

Je kan ook nog gebruik maken van thuisafgehaald, dan kan je voor weinig bij mensen in de buurt vers gekookt eten afhalen. Maar dat kan misschien best een onderneming zijn op mindere momenten.
Nasi en bami is ook best simpel, gewoon een bak met voorgesneden groente gebruiken.

Maar.. En dit bedoel ik niet verkeerd, als ik jou was zou ik iemand vragen om je te helpen de vriezer gevuld te houden, of jezelf toch een halve dag per week hier voor opporren. Bakjes met stamppot, soepen, rijstgerechten, pastasauzen.. Heb zelf ook ooit een heleboel bakjes gekocht en boodschappen, zodat mijn moeder voor weken eten kon klaarmaken, omdat ik alleen maar Uni noodels at, uit luiheid.

En weet je.. Als je al een tijdje pizza eet, zorg dan in ieder geval dat je de overige vitamines aanvult en geniet er dan ook van. Zolang het geen maanden is, zou ik me er niet zo druk om maken. Pak af en toe een salade tussendoor met wat nootjes, fruit, yoghurt met muesli, kaas, ei, maak eens een smootie, dan zal het helemaal wel meevallen. Wees lief voor jezelf en richt je energie op daar waar het nodig is, de rest is allemaal niet zo belangrijk in het grote geheel der dingen.

:*
Iedere maand vlak na payday een mealprep day houden zou opzich sowieso geen gek verkeerd zijn bedenk ik me nu.

Kan ik groentes kopen in grotere porties, ben ik goedkoper uit. Pan met visstoof. Pan met soep. Pan met Mexicaanse bonenstoof. Overal 4 porties uit. Ben ik al een eind op weg. Wel een goed voornemen voor na het nieuwe jaar om mee te beginnen. Want er zal nog wel veel feestdagen ellende in en uit die koelkast gaan als ik een beetje de goede kant op draai. :9
pi_175367263
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:32 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Iedere maand vlak na payday een mealprep day houden zou opzich sowieso geen gek verkeerd zijn bedenk ik me nu.

Kan ik groentes kopen in grotere porties, ben ik goedkoper uit. Pan met visstoof. Pan met soep. Pan met Mexicaanse bonenstoof. Overal 4 porties uit. Ben ik al een eind op weg. Wel een goed voornemen voor na het nieuwe jaar om mee te beginnen. Want er zal nog wel veel feestdagen ellende in en uit die koelkast gaan als ik een beetje de goede kant op draai. :9
Ga dan ook gelijkde dag voor, tijdens en ná kerst en 1 januari shoppen :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175367264
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:29 schreef Jordy-B het volgende:
Gewoon grote hoeveelheden koken op een druilerige zondagmiddag. Een grote pot hachee, of pastasaus. Lekker de hele middag laten pruttelen.

Als je je porties invriest, gebruik dan iets grote dieprvrieszakken, liefst met een sluitrand. Vul ze met de portie, druk de lucht eruit en sluit hem. Maak er vervolgens een plat pakketje van, dan vriest het snel in, ontdooit het ook snel en het neemt relatief weinig ruimte in.
Ik gebruik juist de 1 liter zakken. Gaat meestal ruim 1 portie in, zouden nog wel 2 porties in kunnen. Dan heb je wat meer voor je geld :P
Twiddel
pi_175367285
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:34 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik gebruik juist de 1 liter zakken. Gaat meestal ruim 1 portie in, zouden nog wel 2 porties in kunnen. Dan heb je wat meer voor je geld :P
Een grotere zak wordt gewoon een stuk platter, waardoor het ontdooien een stuk sneller gaat. Maar onlangs heb ik bij de lidl een vacuseal-apparaat gekocht. En dat is geweldig. :Y
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175367310
Oh, ga voor groente naar de markt. Tassen vol voor weinig, zeker op het einde van de dag als je zegt dat je niet zoveel geld hebt. Ook is het hier best goedkoop bij de turkse winkel. Goed vlees en mooi fruit.

Goed om te horen dat je er weer vanuit gaat dat het gaat draaien en dan je al plant in het nieuwe jaar! Wh00p! *G*
pi_175367329
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ga dan ook gelijkde dag voor, tijdens en ná kerst en 1 januari shoppen :Y
Oh wacht. Ik bedoel juist dat ik er na de feestdagen mee wil beginnen. Ik heb mijn kerstbezoek juist opdracht gegeven dat iedereen iets mee moet nemen om binnen te mogen komen. :P Dus dan is het fijn als mijn koelkast/vriezertje een beetje leeg is. Met de feestdagen ben ik ook met mijn vriend gelukkig dus dat scheelt een hoop.

Zo niet des Fripsels. Ik zou het helemaal onder controle willen hebben en een pico bello kerstdiner op tafel willen zetten. Maar ik mag alleen het toetje doen van mezelf.

Ik probeer sowieso al heel lang een keer een groter vriezertje op de kop te tikken via marktplaats, maar het heeft nog niet meegezeten. :P
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:42:27 #36
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175367449
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:38 schreef Jopie78 het volgende:
Oh, ga voor groente naar de markt. Tassen vol voor weinig, zeker op het einde van de dag als je zegt dat je niet zoveel geld hebt. Ook is het hier best goedkoop bij de turkse winkel. Goed vlees en mooi fruit.

Goed om te horen dat je er weer vanuit gaat dat het gaat draaien en dan je al plant in het nieuwe jaar! Wh00p! *G*
Whehe ik heb zelf niet eens door dat ik het doe. Ik voel me vooral in een graftakken bui maar dan is er ergens toch nog een beetje positiviteit blijkbaar.

Er zit hier helaas maar een Turkse supermarkt. Waardoor hij niet goedkoper is zeg maar. -O- Wat dat betreft mis ik wonen in Rotterdam wel, de markten enzo zijn er toch goedkoper dan in een Brabants dorp. Minder concurrentie. Minder "minder mooie groente en fruit" kramen enzo.
pi_175367504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind de Spaanse schotel van de Aldi wel ok, belachelijk rijk gevuld ook voor het weinige geld. Verder is er heel veel mogelijk als je bereid bent concessies te doen aan de smaak. Je hebt van die aardappelpureepoeder bijvoorbeed, dan is je stamppot rauwe andijvie zo klaar. Groente koken hoef je voor de afwas ook niet te laten, dat is een kwestie van de pan omspoelen, diepvriesgroente, pot of vers. Als ik brood met camembert eet, kan ik daar een halve krop sla onder kwijt.
die Spaanse moet ik ook maar eens proberen, de Griekse bevalt goed, ik maak er altijd een salade van komkommer en feta bij.
Voor de volledigheid van mensen die het product niet kennen: het zijn zakken uit de diepvries.
pi_175367631
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

die Spaanse moet ik ook maar eens proberen, de Griekse bevalt goed, ik maak er altijd een salade van komkommer en feta bij.
Voor de volledigheid van mensen die het product niet kennen: het zijn zakken uit de diepvries.
Ik ging ze net googlen. Die wil ik ook wel een keer.

Van het idee van aardappelpuree uit zakjes met andijvie gaan de rillingen toch over mijn rug. Dat lijkt me ook niet voedzamer dan een maaltijdsalade of zoiets. :+
pi_175367828
Als ik lui ben, dan koop ik een pak shoarmareepjes, een zak voorgesneden macaronigroenten, een pakje sugo-tomatensaus en pasta.

Binnen 15 minuten (inclusief het water koken van de pasta) staat alles op tafel en je hoeft niets te snijden.
Somebody that I used to know
pi_175368609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ging ze net googlen. Die wil ik ook wel een keer.

Van het idee van aardappelpuree uit zakjes met andijvie gaan de rillingen toch over mijn rug. Dat lijkt me ook niet voedzamer dan een maaltijdsalade of zoiets. :+
Ik heb een periode gehad dat ik eigenlijk geen tijd had om te koken, en het geld ook nog niet binnenstroomde. Mijn redenering was toen om er toch aardig wat verse groente in te krijgen, en in aardappelpureepoeder zit relatief veel van de aardappel leek me. Volgens mij had je toen ook nog niet veel maaltijdsalades in de super. Putanesca maakte ik ook veel, vaak bliksoep met brood, k&k chili, noedels met de waterkoker en dan tjap tjoi bakken met kippevlees uit zo'n bouillonpotje, dat soort dingen. Als het maar met een dikke tien minuten klaar was, maar liever 5.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175369176
Moet het warm zijn? Anders havermout met yoghurt/karnemelk en wat vers fruit/ diepvries fruit.
Flink varieeren qua fruit, niet te eenzijdig. Als snack een gekookt ei.
pi_175371553
Je kunt best af en toe de groente overslaan als je genoeg fruit eet. Ik vind die diepvriesvismaaltijden meestal wel lekker. Zo is er eentje met bladerdeeg, spinazie en zalm. Niet supergezond, wel lekker. En zo heb je er wel meer. Schuif je gewoon in de oven. :)

Die iglo en aviko diepvriesmaaltijden zijn inderdaad prima te eten als je geen zin/tijd hebt om te koken. :Y Ik eet ook nog weleens een Subway broodje als avondeten. Ook niet direct super gezond, maar voor de pizza-afwisseling misschien wel welkom.
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 28 november 2017 @ 22:32:27 #44
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175371858
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:20 schreef Sarasi het volgende:
Je kunt best af en toe de groente overslaan als je genoeg fruit eet.
Grappig, ik zou het alleen andersom zeggen. Sterker nog, ik zou zeggen skip het fruit, eet groente.
pi_175371982
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Grappig, ik zou het alleen andersom zeggen. Sterker nog, ik zou zeggen skip het fruit, eet groente.
Idem.
Make my day!
pi_175372317
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Grappig, ik zou het alleen andersom zeggen. Sterker nog, ik zou zeggen skip het fruit, eet groente.
Ja natuurlijk is dat beter, maar andersom is makkelijker en kan ook voor af en toe echt geen kwaad.
Your opinion of me is none of my business.
pi_175372388
Gooi in je oven wat paprikareepjes, drumsticks en zoete aardappel met wat peper en zout. Dat doe ik als ik geen zin heb om iets te doen.
pi_175372876
Quiche van de Appie, en verse pasta vd Appie. Voor de quiche 2 kleine van 150 gram kopen, die zijn goedkoper dan een grote van 300 gram. :+

Hier heb je een winkel, daar koop je vers gemaakte maaltijden voor 6,50. Best veel keus. Vind ik een goede optie. Verder vind ik de iglo diepvries maaltijden ook lekker.

Verder lees ik aandachtig mee, zelf nooit zin en tijd om te koken.

Oh, ik maak ook nog wel eens een broodje gezond, ei tomaat sla ham kaas feta op een pistoletje.
pi_175378505
De AH heeft kant en klare soeppakketten in het koelvak, met gesneden groente, kruiden en bouillonpoeder. In een pan gooien, water erbij, laten koken, en dan evt pureren, klaar. Smaakt best goed, beter iig dan soep uit blik of zak.
  woensdag 29 november 2017 @ 11:36:31 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_175378640
Kipburgerwraps.
Bak kipburgers, snijdt in reepjes, gooi met sla, tomaat, paprika, komkommer, whatsoever in een wrap.
Likje knoflooksaus/mosterd/chilisaus.

Eet op.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_175382376
Gebakken krieltjes ( 5 min in de pan) een of andere burger en bijv een blikje rode kool met appel is iets wat ik vaak eet als ik weinig moeite wil doen.

Of wraps met sla, komkommer en shoarma ( als je vegetarische neemt nog sneller klaar).
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_175382998
Sowieso op de momenten dat je toch kiest voor een pizza, daar wat extra (verse) groente en/of (vers) fruit en/of (verse) specerijen/kruiden op doen? Denk in dat geval bijvoorbeeld aan tomaten, champignons, uien, paprika, mais, kidneybonen, courgette, aubergine, spinazie, olijven, pepers, knoflook, oregano, peterselie, basilicum, ananas of los wat rauwkost erbij.
Tails tell tales
pi_175384997
Spam verwijderd
Spoilers!
  Spellchecker woensdag 29 november 2017 @ 16:42:40 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175385162
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spam verwijderd
Maar dat is ook lekker op pizza .... :@
pi_175385200
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:42 schreef maily het volgende:

[..]

Maar dat is ook lekker op pizza .... :@
He bah :o
Spoilers!
  woensdag 29 november 2017 @ 17:06:11 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175385631
Je zegt van koken te houden normaliter. Dus is het geen idee om een grotere vriezer te kopen en dan als je wel de zin en energie hebt om te koken wat groter te koken en dingen in de vriezer te doen voor een snelle en makkelijke maaltijd later?

Ik heb vrijwel altijd wat soepen, sausen, stoofpotjes en nog wat andere zaken in de vriezer voor die dagen dat uitgebreid koken er niet in zit.
Als ik bv kippen soep of bolognese saus maak maak ik dat altijd wat groter, een portie of 4.

Ik weet dat een beetje vriezer een fikse uitgave is, alhoewel je ook wel tweedehands voor een wat kleinere prijs kan kopen. Maar het is echt de moeite waard als je wel momenten hebt waarop wat ruimer koken ok is.
En zeker bij soepen, sausen, stoofpotjes e.d. geld dat wat meer ineens koken niet veel meer tijd kost. Maar het levert wel snelle en gezonde (en lekkere!) maaltijden op op andere momenten.

Hoef je enkel in de avond ervoor of ochtend even wat uit de vriezer te halen, wat rijst/pasta erbij, of een broodje om te dopen, saus/soep e.d. opwarmen en klaar is klara.

Zeker als je je wat minder voelt is een lekkere, maar makkelijke maaltijd, prettig. Van ellende maar weer een broodje ei of die kant en klaarmaaltijden die het gewoon niet zijn vullen wel, voeden wel, maar daar blijft het wel bij. Als je een beetje leuk koken gewend bent is het toch een beetje een downer om dat te moeten eten.
Wees lief voor jezelf als je je minder voelt eventjes, gun jezelf wat lekkers. Zelfde als je vaak te druk bent om uitgebreid te koken, als je te vaak moet leunen op bv dat broodje ei of die kant en klaar maaltijden voelt dat gewoon niet goed. Is slecht voor het moraal.

Goed eten is goed voor het innerlijk, geestelijk en lichamelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 29 november 2017 @ 17:08:20 #57
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175385682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:00 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Broccolisoep ken ik wel. Maar dan ben ik dus al echt aan het koken. :+
Kook een voorraadje van dit soort dingen en vries ze in. Hoef je ze alleen maar te ontdooien.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Spellchecker woensdag 29 november 2017 @ 17:08:27 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175385685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je zegt van koken te houden normaliter. Dus is het geen idee om een grotere vriezer te kopen en dan als je wel de zin en energie hebt om te koken wat groter te koken en dingen in de vriezer te doen voor een snelle en makkelijke maaltijd later?

Ik heb vrijwel altijd wat soepen, sausen, stoofpotjes en nog wat andere zaken in de vriezer voor die dagen dat uitgebreid koken er niet in zit.
Als ik bv kippen soep of bolognese saus maak maak ik dat altijd wat groter, een portie of 4.

Ik weet dat een beetje vriezer een fikse uitgave is, alhoewel je ook wel tweedehands voor een wat kleinere prijs kan kopen. Maar het is echt de moeite waard als je wel momenten hebt waarop wat ruimer koken ok is.
En zeker bij soepen, sausen, stoofpotjes e.d. geld dat wat meer ineens koken niet veel meer tijd kost. Maar het levert wel snelle en gezonde (en lekkere!) maaltijden op op andere momenten.

Hoef je enkel in de avond ervoor of ochtend even wat uit de vriezer te halen, wat rijst/pasta erbij, of een broodje om te dopen, saus/soep e.d. opwarmen en klaar is klara.

Zeker als je je wat minder voelt is een lekkere, maar makkelijke maaltijd, prettig. Van ellende maar weer een broodje ei of die kant en klaarmaaltijden die het gewoon niet zijn vullen wel, voeden wel, maar daar blijft het wel bij. Als je een beetje leuk koken gewend bent is het toch een beetje een downer om dat te moeten eten.
Wees lief voor jezelf als je je minder voelt eventjes, gun jezelf wat lekkers. Zelfde als je vaak te druk bent om uitgebreid te koken, als je te vaak moet leunen op bv dat broodje ei of die kant en klaar maaltijden voelt dat gewoon niet goed. Is slecht voor het moraal.

Goed eten is goed voor het innerlijk, geestelijk en lichamelijk.
Eet ook niet op de bank maar aan een gedekte tafel. Nodig eens iemand uit om bij jou te komen eten.
  woensdag 29 november 2017 @ 17:09:47 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175385713
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ga dan ook gelijkde dag voor, tijdens en ná kerst en 1 januari shoppen :Y
Nu pas aan het bij lezen. Maar dit, echt dit!!!

Einde marktdag is ook een goede. Kan je veel goedkoper aan veel komen, deze 2 dingen zijn echt een live-saver geweest voor me toen het allemaal nog wat krapper was qua financiën.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175385755
Als het aan de ruimte ligt, je hebt ook mini-vriezers, ik heb er 1.
Die zijn minder duur en er passen makkelijk 30 maaltijden in.
Twiddel
pi_175385795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je zegt van koken te houden normaliter. Dus is het geen idee om een grotere vriezer te kopen en dan als je wel de zin en energie hebt om te koken wat groter te koken en dingen in de vriezer te doen voor een snelle en makkelijke maaltijd later?

Ik heb vrijwel altijd wat soepen, sausen, stoofpotjes en nog wat andere zaken in de vriezer voor die dagen dat uitgebreid koken er niet in zit.
Als ik bv kippen soep of bolognese saus maak maak ik dat altijd wat groter, een portie of 4.

Ik weet dat een beetje vriezer een fikse uitgave is, alhoewel je ook wel tweedehands voor een wat kleinere prijs kan kopen. Maar het is echt de moeite waard als je wel momenten hebt waarop wat ruimer koken ok is.
En zeker bij soepen, sausen, stoofpotjes e.d. geld dat wat meer ineens koken niet veel meer tijd kost. Maar het levert wel snelle en gezonde (en lekkere!) maaltijden op op andere momenten.

Hoef je enkel in de avond ervoor of ochtend even wat uit de vriezer te halen, wat rijst/pasta erbij, of een broodje om te dopen, saus/soep e.d. opwarmen en klaar is klara.

Zeker als je je wat minder voelt is een lekkere, maar makkelijke maaltijd, prettig. Van ellende maar weer een broodje ei of die kant en klaarmaaltijden die het gewoon niet zijn vullen wel, voeden wel, maar daar blijft het wel bij. Als je een beetje leuk koken gewend bent is het toch een beetje een downer om dat te moeten eten.
Wees lief voor jezelf als je je minder voelt eventjes, gun jezelf wat lekkers. Zelfde als je vaak te druk bent om uitgebreid te koken, als je te vaak moet leunen op bv dat broodje ei of die kant en klaar maaltijden voelt dat gewoon niet goed. Is slecht voor het moraal.

Goed eten is goed voor het innerlijk, geestelijk en lichamelijk.
Ik wil wel een keer echt een vriezertje scoren. Maar financieel is het erg lastig geweest dit jaar. Nu moet ik zeggen dat ik deze maand eindelijk de bijstand en alle toelagen heb gehad zoals ik ze behoor te krijgen en zelfs een achterstallige rekening heb kunnen betalen.

En als je 50 euro uit kan geven dan lukt dat wel op marktplaats, ik zocht tot nu toe gratis. Ik heb nu zo’n vriesvak in mijn koelkast.

Ik ben vorig jaar december verhuisd naar een woning waar nog geen cv inzat, die heeft mijn pa aangelegd. En het hele huis is nu ook aangekleed en ingericht. Maar het houd ook een beetje op waar je hulp bij kan vragen zeg maar. Dus die vriezer was een van de dingen die ik wilde gaan fixen zodra ik zelf wat meer financiele ruimte heb. Biiiiijjjjnaaaa. O+
pi_175385832
Ik kan je wel 15 piek sturen :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175385855
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nu pas aan het bij lezen. Maar dit, echt dit!!!

Einde marktdag is ook een goede. Kan je veel goedkoper aan veel komen, deze 2 dingen zijn echt een live-saver geweest voor me toen het allemaal nog wat krapper was qua financiën.
Ja eigenlijk wel he, al die kant en klaar zooi voor de kerst op 2e kerstdag met een 35% korting sticker bij de appie scoren. :9~

Maar zo groot is mijn vriezer helaas nou ook weer niet. Wat zakjes saus en bonenprut, wat groente vlees en een pizza past wel, maar dan houd het op.

Van de zomer had ik van die zakken “lelijke paprika’s” en die sneed ik dan in blokjes en gooide ik dan in porties in de vriezer bijvoorbeeld.
pi_175385965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan je wel 15 piek sturen :@
Nee joh, wat ik zeg. :@ Wat dat betreft zit ik net in die opwaartse spiraal dat ik het binnenkort zelf kan regelen. O+
pi_175386065
Ga je trouwens wel eens naar de Lidl en de Aldi? Die hebben ook goeie kant en klaar producten en veel goedkoper :)
Twiddel
pi_175386073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan je wel 15 piek sturen :@
Ik dacht dat ook bij die post. Stuur ik het jou, stuur jij het door.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 29 november 2017 @ 17:30:01 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175386192
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:13 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik wil wel een keer echt een vriezertje scoren. Maar financieel is het erg lastig geweest dit jaar. Nu moet ik zeggen dat ik deze maand eindelijk de bijstand en alle toelagen heb gehad zoals ik ze behoor te krijgen en zelfs een achterstallige rekening heb kunnen betalen.

En als je 50 euro uit kan geven dan lukt dat wel op marktplaats, ik zocht tot nu toe gratis. Ik heb nu zo’n vriesvak in mijn koelkast.

Ik ben vorig jaar december verhuisd naar een woning waar nog geen cv inzat, die heeft mijn pa aangelegd. En het hele huis is nu ook aangekleed en ingericht. Maar het houd ook een beetje op waar je hulp bij kan vragen zeg maar. Dus die vriezer was een van de dingen die ik wilde gaan fixen zodra ik zelf wat meer financiele ruimte heb. Biiiiijjjjnaaaa. O+
Beperk je niet tot marktplaats. Kijk bij de lokale tweedehands zaak, of hou Facebook in de gaten (vaak zijn er van die ruil of koop voor een prikkie Facebook-pagina's voor je omgeving). Wees ook niet bezwaard te vragen op die plekken, gewoon te zeggen ik zoek dit en kan maar weinig (geef een beetje aan hoeveel) ervoor betalen. De kans is groot dat erop gereageerd wordt, dat je iets gratis kan vinden of voor een prijs die je wel kan ophoesten. Verwacht dan geen superduper ding dat ideaal past in je huis en leven, maar iets waarmee je vooruit kan met wat passen en meten.

Mijn eerste grotere vriezer (toen ik nog elk dubbeltje om moest leggen) heb ik via via gekocht voor 50 gulden. Was echt zo'n doodskist, moest in de schuur omdat het anders niet zou passen. Maar hé, een gegeven paard kijk je niet in de mond... Die doodskist heeft ervoor gezorgd dat veel meer mogelijk was.

Nogmaals, wees lief voor jezelf. Niet te kritisch, lekker praktisch. Maak gebruik van de mogelijkheden die er zijn, wees niet te trots, vraag om hulp. Dan zal je zien dat er mensen zijn die bereid zijn om te geven. Later, straks, als jij meer hebt kan je dat terug geven. Maar voor nu, maak gebruik van de wegen die er zijn. Des te sneller ben je in een positie dat je wel kan geven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175386246
Hops Fripsel, dat kan al 30 piek zijn Koop je er of iets lekkers van op 1 januari, of een vriezer, wat jij wil *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175386373
Ik vind jullie zo lief dat ik er even van in paniek dicht sla. Kom zo terug.
pi_175386404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:36 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind jullie zo lief dat ik er even van in paniek dicht sla. Kom zo terug.
Haha, kuttekop :*

Of eigenlijk kuttig hoofd van je.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 29 november 2017 @ 17:41:42 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175386524
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel he, al die kant en klaar zooi voor de kerst op 2e kerstdag met een 35% korting sticker bij de appie scoren. :9~

Maar zo groot is mijn vriezer helaas nou ook weer niet. Wat zakjes saus en bonenprut, wat groente vlees en een pizza past wel, maar dan houd het op.

Van de zomer had ik van die zakken “lelijke paprika’s” en die sneed ik dan in blokjes en gooide ik dan in porties in de vriezer bijvoorbeeld.
Zelfs als het gaat om voor iedere week is het een goed idee om op die reclames te letten en gebruik te maken van die Marktaanbiedingen aan het eind van de markt.

Doe je boodschappen zaterdag aan het eind van de dag (mits op zondag gesloten), ga aan het eind van de markt dag naar de markt. Durf daar te zeggen dat je X wil betalen ipv de normale prijs voor producten die bederven. Maak dat niet te gek, maar wel net wat gunstiger.

Zelfde met die korting voor bijna verlopen qua consumptie datum. Let daar goed op, richt daarop.
Maar kijk ook naar bv blik of diepvries groente. Vaak goedkoper dan vers. Voor veel dingen is dat prima.

Maar wat je ook doet, zorg voor een vriezer waarin je meer kan bewaren. Dan kan je beter gebruik maken van die aanbiedingen.
Vraag geld voor je verjaardag, Sinterklaas, kerst, wat dan ook. Zeg dat je spaart voor die vriezer en vraag daar een bijdrage voor, dat dat het ultieme cadeau is.
Want dan kan je dat 35% korting spul kopen wat in de vriezer kan. Die karbonades die supergoedkoop zijn nu, maar die je anders binnen een dag of 2 zou moeten eten. Die je als je ze in de vriezer gooit zeker een maand of 2 kan bewaren. Daar zit je winst en niet alleen dat, daar zitten je normale maaltijden zonder dat je hmmmpfff crises maaltijd denkt en je je daar door nog slechter voelt.

Wees praktisch en lief voor jezelf. Het leven is al moeilijk genoeg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175386850
Ik heb ff wat handigheidjes voor je voor leven met een klein budget en een moeilijk hoofd :)

Als je vroeg naar de lidl of aldi gaat is het niet druk, zelfde met 2 uur voor sluitingstijd.
Ga niet op zaterdag middag, vrijdag middag en zondag. Maandag is vooral erg rustig.

Mocht je aanbiedingen in de gaten willen houden is dit een handige app:
https://play.google.com/s(...)afolders.allefolders

Koop bepaalde dingen alleen in de aanbieding als het lukt (tip: robijn is deze week bij de dirk (of zuswinkels) in de aanbieding voor 3 voor 5 euro en de tony chocolony is in de aanbieding voor 2 euro)

Op de markt (als dat lukt) kan je vaak grote hoeveelheiden groenten en fruit voor voordelige prijs vinden. Probeer als je teveel hebt gewoon meer groenten in je maaltijden te stoppen.

Wortels, tomaten, komkommers, paprika snackt prima weg.

Voor huisdieren is dit een voordeligere keuze dan de winkel:
http://www.zooplus.nl

Maaltijden zijn goedkoop bij de Lidl, ik heb dezelfde pastaschotel gezien daar voor 3.20 en bij de Ah exact dezelfde voor 5.60.
Er is ook steeds meer keuze voor maaltijddingen bij de lidl.

Grote porties eten koken en invriezen is voordelig en handig voor dagen als je je niet goed voelt. Let wel, een maaltijd duurt ong 24 uur om te ontdooien in de koelkast.

Bij veel zorgverzekeringen kan je in termijnen betalen bij grote rekeningen. Ook kan je je eigen risico bij veel zorgverzekeringen vooraf betalen, om het terug te krijgen als je het toch niet op maakt. Scheelt een hoop stress.

Bij veel gemeentes valt er heel veel te regelen qua vrijwilligers. Zo kan je een maatje krijgen of iemand die je helpt met dingen of iemand die gewoon met je wilt zwemmen.
Misschien kan je iemand vinden die je wilt helpen met koken :)

Mocht je een huisdier hebben (2)
Er is een speciale dierenarts voor mensen die met een uitkering leven of in de minima leven. Die rekent lage prijzen voor dezelfde hulp.
Zoek op Minimax dierenarts.

Een goedkope hobby is tuinieren. Zo kan je knoflook tenen van een supermarkt knoflook de grond indrukken en er groeien gewoon nieuwe knofloken. Zelfde met aardappels en uien. Ik heb dit altijd in emmers gedaan omdat ik niet veel tuin heb.

Ik hoop dat er iig iets tussen zit wat sommige kan helpen en vooral TS
Zo doe ik dingen allemaal :) :*
Twiddel
pi_175386989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:36 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind jullie zo lief dat ik er even van in paniek dicht sla. Kom zo terug.
Kom terug, stuur DP via DM je adres, zij stuurt je een envelop zonder afzender en iedereen is weer blij.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175387052
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kom terug, stuur DP via DM je adres, zij stuurt je een envelop zonder afzender en iedereen is weer blij.
Mijn hoofd is gigantisch in conflict. Maar dan zou ik graag de afzenders erbij willen zodat ik jullie een kerstkaartje kan sturen.
pi_175387119
Wat een lief topic O+
Spoilers!
pi_175387439
Je weet, als iemand niet goed kan eten komen CULlers in actie ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175387812
Fripseltje, ik (en V net zo erg vermoed ik) wil geen kerstkaartje, agz ik echt panisch ben over nick aan irl koppelen :')

Super1998, ik weet het maar het is nu eenmaal zo :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175387881
quote:
99s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb ff wat handigheidjes voor je voor leven met een klein budget en een moeilijk hoofd :)

Als je vroeg naar de lidl of aldi gaat is het niet druk, zelfde met 2 uur voor sluitingstijd.
Ga niet op zaterdag middag, vrijdag middag en zondag. Maandag is vooral erg rustig.

Mocht je aanbiedingen in de gaten willen houden is dit een handige app:
https://play.google.com/s(...)afolders.allefolders

Koop bepaalde dingen alleen in de aanbieding als het lukt (tip: robijn is deze week bij de dirk (of zuswinkels) in de aanbieding voor 3 voor 5 euro en de tony chocolony is in de aanbieding voor 2 euro)

Op de markt (als dat lukt) kan je vaak grote hoeveelheiden groenten en fruit voor voordelige prijs vinden. Probeer als je teveel hebt gewoon meer groenten in je maaltijden te stoppen.

Wortels, tomaten, komkommers, paprika snackt prima weg.

Voor huisdieren is dit een voordeligere keuze dan de winkel:
http://www.zooplus.nl

Maaltijden zijn goedkoop bij de Lidl, ik heb dezelfde pastaschotel gezien daar voor 3.20 en bij de Ah exact dezelfde voor 5.60.
Er is ook steeds meer keuze voor maaltijddingen bij de lidl.

Grote porties eten koken en invriezen is voordelig en handig voor dagen als je je niet goed voelt. Let wel, een maaltijd duurt ong 24 uur om te ontdooien in de koelkast.

Bij veel zorgverzekeringen kan je in termijnen betalen bij grote rekeningen. Ook kan je je eigen risico bij veel zorgverzekeringen vooraf betalen, om het terug te krijgen als je het toch niet op maakt. Scheelt een hoop stress.

Bij veel gemeentes valt er heel veel te regelen qua vrijwilligers. Zo kan je een maatje krijgen of iemand die je helpt met dingen of iemand die gewoon met je wilt zwemmen.
Misschien kan je iemand vinden die je wilt helpen met koken :)

Mocht je een huisdier hebben (2)
Er is een speciale dierenarts voor mensen die met een uitkering leven of in de minima leven. Die rekent lage prijzen voor dezelfde hulp.
Zoek op Minimax dierenarts.

Een goedkope hobby is tuinieren. Zo kan je knoflook tenen van een supermarkt knoflook de grond indrukken en er groeien gewoon nieuwe knofloken. Zelfde met aardappels en uien. Ik heb dit altijd in emmers gedaan omdat ik niet veel tuin heb.

Ik hoop dat er iig iets tussen zit wat sommige kan helpen en vooral TS
Zo doe ik dingen allemaal :) :*
Even inhaken op dat prijsverschil: dat kan ook echt aan de verhoudingen liggen hoor. Ik heb bij de koekjesfabriek gewerkt en inderdaad kwamen de a-merk-koekjes van dezelfde band als de huismerkkoekjes, maar de receptuur was wel echt inferieur hoor.

Zeg niet dat het altijd zo is, maar wel goed om rekening mee te houden :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175388150
Jullie zijn echt super lief, dankjewel!

Summer2bird, ik heb echt vet veel geluk. Dit was de goedkoopste woning die ik kon krijgen hier in het dorp. Maar de tuin, die is 20 meter dieeeep! Dus die moestuin was er van de zomer, ik had er alleen ook wel wintergroentes kunnen zaaien.. Volgend jaar kan ik het overschot dus ook in gaan vriezen. Courgette soep voor een jaar! O+
pi_175388402
Hela fripsel, niks voor niks hè.
Nu moet je ook regelmatig komen posten in de CULSC *) *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175389727
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:14 schreef Vanyel het volgende:
Hela fripsel, niks voor niks hè.
Nu moet je ook regelmatig komen posten in de CULSC *) *)
Het was me al opgevallen dat er een gezellige sfeer hangt. *) En ik zal natuurlijk een foto delen zodra ik een vriezer heb staan.
pi_175562976
Dankzij die lieve schatten hier ga ik zondag een vriezertje halen wat ik via MP gefixed heb voor een leuke prijs. _O_
  donderdag 7 december 2017 @ 22:43:16 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175563670
Heel simpel en nauwelijks afwas:

1 ovengroenten in metalen bakje uit de koeling van AH.
1 metalen bakje met aardappeltjes, eveneens uit de koeling.
Helft van de aardappels bij de groente, en andersom.
Eventueel bakjes bijvullen met hamblokjes van AH Basic of spekblokjes of paddestoelen of nog meer groente.
Potje Aardappel Anders over de bakjes verdelen
Geraspte kaas erover.

In de oven, beide bakjes. Nadeel is dat het 30-40 minuten in een voorverwarmde oven moet. Dus wel geduld hebben.

Uit het ene bakje eten, andere bakje volgende dag opwarmen in de oven.

Afwas: 1 vork.
pi_175563768
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:43 schreef Lunatiek het volgende:
Heel simpel en nauwelijks afwas:

1 ovengroenten in metalen bakje uit de koeling van AH.
1 metalen bakje met aardappeltjes, eveneens uit de koeling.
Helft van de aardappels bij de groente, en andersom.
Eventueel bakjes bijvullen met hamblokjes van AH Basic of spekblokjes of paddestoelen of nog meer groente.
Potje Aardappel Anders over de bakjes verdelen
Geraspte kaas erover.

In de oven, beide bakjes. Nadeel is dat het 30-40 minuten in een voorverwarmde oven moet. Dus wel geduld hebben.

Uit het ene bakje eten, andere bakje volgende dag opwarmen in de oven.

Afwas: 1 vork.
Thnx!
  donderdag 7 december 2017 @ 22:47:34 #85
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175563819
TS, je had toch een vriend? Kan hij niet eens (vaker) voor je koken?
pi_175563861
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:47 schreef Gary_Oak het volgende:
TS, je had toch een vriend? Kan hij niet eens (vaker) voor je koken?
Mijn vriend en ik wonen 100 km van elkaar vandaan. Maar in het weekend kookt hij regelmatig voor me, of we koken vaak samen. O+
  Spellchecker donderdag 7 december 2017 @ 22:49:20 #87
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175563883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:22 schreef Fripsel het volgende:
Dankzij die lieve schatten hier ga ik zondag een vriezertje halen wat ik via MP gefixed heb voor een leuke prijs. _O_
_O_ O+
  donderdag 7 december 2017 @ 22:49:58 #88
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175563900
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Mijn vriend en ik wonen 100 km van elkaar vandaan. Maar in het weekend kookt hij regelmatig voor me, of we koken vaak samen. O+
Dat is fijn! Wellicht dat jullie dan in het weekend in bulk kunnen koken, zodat je wat hebt doordeweeks. :)
  donderdag 7 december 2017 @ 22:55:03 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175564053
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:45 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Thnx!
Als je krap bij kas zit aan het einde van de dag gaan voor de 35% korting.
Ik zit nu te denken: pak met van die metalen bakjes kopen en dan de AH basic aardappelschijfjes en de willekeurige gesneden groente die is afgeprijsd zou ook nog kunnen.
Of een ovenschaal als extra afwas nemen.

Je kunt zelf wel nagaan wat de prijs van gemak mag zijn :)
pi_175572029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:22 schreef Fripsel het volgende:
Dankzij die lieve schatten hier ga ik zondag een vriezertje halen wat ik via MP gefixed heb voor een leuke prijs. _O_
Wat een lief topic is dit! ^O^

Mijn tip: van die bekers of zakjes met noodles (de spicy shrimp is heerlijk) van ¤0,45 en die aanvullen met voorgesneden wokgroenten. 5 minuten klaar, heel goedkoop en ik vind het erg lekker.

Veel plezier met je vriezer!
Alius aliud dicit
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:10:19 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175574473
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:15 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat een lief topic is dit! ^O^

Mijn tip: van die bekers of zakjes met noodles (de spicy shrimp is heerlijk) van ¤0,45 en die aanvullen met voorgesneden wokgroenten. 5 minuten klaar, heel goedkoop en ik vind het erg lekker.

Veel plezier met je vriezer!
Gekookt eitje snijden er in de kip-varianten doen :Y) (doe ik op het werk, de AH ToGo verkoopt gekookte eieren, dus alleen heet water nodig).
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:33:32 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175574948
Nog eentje die simpel is (maar misschien wel wat duurder) en nauwelijks afwas heeft: Koop taco-bakjes (niet van die schelpen, maar bakjes) en doe er iets in als tomaat, avocado, maïs, parica, bonen (die je koud uit blik kunt eten, dus voorgegaard), plakjes chorizo of salami. Op smaak brengen met guacemole of salsasaus. Plakje cheddarkaas erop en even in de oven/onder de grill tot de kaas goed is gesmolten.
"Mexicaans" met veel vitaminen.
pi_175575089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:33 schreef Lunatiek het volgende:
Nog eentje die simpel is (maar misschien wel wat duurder) en nauwelijks afwas heeft: Koop taco-bakjes (niet van die schelpen, maar bakjes) en doe er iets in als tomaat, avocado, maïs, parica, bonen (die je koud uit blik kunt eten, dus voorgegaard), plakjes chorizo of salami. Op smaak brengen met guacemole of salsasaus. Plakje cheddarkaas erop en even in de oven/onder de grill tot de kaas goed is gesmolten.
"Mexicaans" met veel vitaminen.
Ooh dit klinkt wel heel lekker. Ik hou heel erg van Mexicaans eten. :9~

Ik maak zelf het liefst een grote pan van het volgende, is een combinatie van recepten die ik gelezen heb denk ik, ik weet eigenlijk niet hoe ik erop gekomen ben, de verhoudingen variëren:

-Kip (dit is vaak weinig in verhouding tot de groente)
-Kidneybonen in chilisaus
-Mais
-courgette
-paprika
-kikkererwten
-ui
-knoflook
-tomatenprut uit blik
-kruiden: paprika, chilivlokken, extra knoflookpoeder, chilipoeder, basilicum, koriander, peper, zout en kipkruiden.

En dat vries ik dan in porties in, ik varieer het al met wraps en rijst. Maar met zo’n taco bakje en een keer avocado erbij is ook een goede. Overdag eet ik wel eens yoghurt. Daar maak ik ook graag een sausje van met wat knoflook, koriander, peper en zout.
pi_175575114
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:15 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat een lief topic is dit! ^O^

Mijn tip: van die bekers of zakjes met noodles (de spicy shrimp is heerlijk) van ¤0,45 en die aanvullen met voorgesneden wokgroenten. 5 minuten klaar, heel goedkoop en ik vind het erg lekker.

Veel plezier met je vriezer!
Dat is ook nog wel een goede budgettopper ja.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:45:20 #95
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175575137
1) Kook rijst
2) Bak kip in stukjes en knal er een lading diepvriesgroente bij
3) Lekker supermarktsausje erbij

Gezonde, simpele maaltijd die binnen 20 minuten klaar is. Genoeg variatie-keus a.d.v. andere groentes en saus. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:46:36 #96
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175575159
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:42 schreef Fripsel het volgende:
Ik maak zelf het liefst een grote pan van het volgende, is een combinatie van recepten die ik gelezen heb denk ik, ik weet eigenlijk niet hoe ik erop gekomen ben, de verhoudingen variëren:

-Kip (dit is vaak weinig in verhouding tot de groente)
-Kidneybonen in chilisaus
-Mais
-courgette
-paprika
-kikkererwten
-ui
-knoflook
-tomatenprut uit blik
-kruiden: paprika, chilivlokken, extra knoflookpoeder, chilipoeder, basilicum, koriander, peper, zout en kipkruiden.

En dat vries ik dan in porties in, ik varieer het al met wraps en rijst. Maar met zo’n taco bakje en een keer avocado erbij is ook een goede. Overdag eet ik wel eens yoghurt. Daar maak ik ook graag een sausje van met wat knoflook, koriander, peper en zout.
Herkenbaar. Superlekker, maar toch gezond gezien de lading groente. Ook dat mexicaans van Lunatiek klinkt heerlijk
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_175575429
Nu ik weet dat ik die vriezer ga halen heb ik meteen ook zoiets van. Ok, begin van de maand, als ik nou even op de markt een zak paprika’s haal. En uien. En dat soort grut. Kun je dat in ieder geval al fijn snijden en in zakjes in de vriezer gooien.

Geeft ook meteen weer motivatie. En vanaf januari heb ik een gemeente zorgverzekering. En dan heb ik ook weer fysiotherapie. Dus dan kan ik ook weer lekker gaan sporten. Dat speelt toch allemaal door op elkaar. O+
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:37 #98
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175575498
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:59 schreef Fripsel het volgende:
Nu ik weet dat ik die vriezer ga halen heb ik meteen ook zoiets van. Ok, begin van de maand, als ik nou even op de markt een zak paprika’s haal. En uien. En dat soort grut. Kun je dat in ieder geval al fijn snijden en in zakjes in de vriezer gooien.
Goede deal. Zelf ga ik altijd voor de grote diepvrieszakken groente van de supermarkt, maar jouw optie is gezonder en volgens mij ook goedkoper.

Pas met het sporten op dat je niet zo'n typische 'januari-sporter' wordt. Doorzetten! :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_175575791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:01 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Goede deal. Zelf ga ik altijd voor de grote diepvrieszakken groente van de supermarkt, maar jouw optie is gezonder en volgens mij ook goedkoper.

Pas met het sporten op dat je niet zo'n typische 'januari-sporter' wordt. Doorzetten! :D
Oh nee zo ben ik niet. Ik ben altijd een bloedfanatieke sporter geweest. Minstens 3 keer maar in goede periodes 5 tot 7 keer per week. Tot ik chronisch ziek werd (fibromyalgie) en psychische klachten kreeg (ptss). Eerst kon ik nog blijven sporten dmv mijn zorgverzekering. Maar dat is de laatste jaren ook allemaal aangepast en het laatste jaar kwam ik niet eens meer door de medische keuring heen. Maar ik kom nu in aanmerking via de gemeente dus dan krijg je korting op je pakket en ze keuren je niet. :@

Dus dat word in januari mails schrijven naar de fysiotherapeuten hier om te kijken wie het meest geschikt is om weer een gedeeltelijk zelfstandig sportschema op te zetten en er ook nog een beetje verstand heeft van medical taping zodat ik af en toe aan elkaar getapet kan worden als het niet gaat. :+
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:13:58 #100
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175575832
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:12 schreef Fripsel het volgende:
Oh nee zo ben ik niet. Ik ben altijd een bloedfanatieke sporter geweest. Minstens 3 keer maar in goede periodes 5 tot 7 keer per week. Tot ik chronisch ziek werd (fibromyalgie) en psychische klachten kreeg (ptss). Eerst kon ik nog blijven sporten dmv mijn zorgverzekering. Maar dat is de laatste jaren ook allemaal aangepast en het laatste jaar kwam ik niet eens meer door de medische keuring heen.
Whoa, heftig! Dat moet best pittig zijn, willen sporten maar het niet kunnen/mogen. Hopelijk kunnen de fysiotherapeuten je verder helpen.. Zou in ieder geval een mooi begin van 2018 zijn. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_175815399
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:39 schreef Fripsel het volgende:

Ik probeer sowieso al heel lang een keer een groter vriezertje op de kop te tikken via marktplaats, maar het heeft nog niet meegezeten. :P
Marktplaats is ruk tegenwoordig.

Ik hou erg van kringloop en het recyclen van spullen en wat mij erg helpt is Dat Andere Kwaad: Faceboek!

Facebook groepen voor gratis / goedkope spullen bestaan tegenwoordig voor elke stad en streek en je kunt er verbazend veel spullen ophalen of op de kop tikken. Het enige probleem is het vervoer. Heb je beschikking over een (leen)auto? Want het is vaak zo van: 'Hoi ik ben Chantal en ik ga samenwonen met mijn vriend , dus nu hebben we een magnetron / vriezer en fornuis over, gratis af te halen maar wel nu meteen deze zaterdagmiddag aub!' Soms moet je nog loten en soms is het wie het eerst komt, het eerst maalt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')