Goed bezig Andy!quote:Op woensdag 29 november 2017 10:49 schreef Andyy het volgende:
Is PTA niet een betere plek voor dit soort vragen?
Dat valt en staat met goed onderhoud. Tuurlijk zullen dingen slijten en vervangen moeten worden maar dat betekend niet dat je een paar keer per jaar stilvalt. Mijn auto kocht ik met 290k km en er staat nu na 2 jaar 370k km op. Ben welgeteld één keer stilgevallen toen ik de auto net een paar weken had.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:41 schreef DieselTank het volgende:
40k per jaar op een auto van 150k lijkt me niet prettig, dan sta je waarschijnlijk een paar keer per jaar stil aan de kant van de weg. Ongeacht welke auto je hebt met uitzonderingen daargelaten.
Je naam is DieselTank en dan kom je met deze opmerking?! .quote:Op woensdag 29 november 2017 21:41 schreef DieselTank het volgende:
40k per jaar op een auto van 150k lijkt me niet prettig, dan sta je waarschijnlijk een paar keer per jaar stil aan de kant van de weg. Ongeacht welke auto je hebt met uitzonderingen daargelaten.
Dat is een mooie som van de totalen. De vraag is echter ook of de brandstof ook betaald werd door de baas.quote:Op woensdag 29 november 2017 23:14 schreef klnvntrbyt het volgende:
ik zit in een soortgelijke situatie, heb altijd geleased, maar ga nu verder als freelancer.
je netto vaste kosten als priverijder gaan oa bestaan uit
- afschrijving !
- wegenbelasting
- verzekering
- onderhoud en reparatie
- renteverlies
En variabel uiteraard brandstofkosten
je kunt hier eea berekenen:
https://www.anwb.nl/auto/kopen/auto-kiezen/autokosten
(vul ter referentie kenteken van je huidige leasauto in, alsof je deze zou blijven rijden)
Dit, minus je huidige netto bijtelling minus km-vergoeding, is wat je bij je nieuwe werkgever netto meer moet verdienen om het gebrek aan leaseauto te compenseren...
(En je zult merken dat je als leaserijder toch een luxepositie hebt...)
Dat laatste gaat toch gewoon van de bijtelling af?quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:32 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe de vergelijking uitvalt, heeft natuurlijk alles te maken met wat voor auto je kiest en welke voorwaarden je als leaserijder hebt bij je huidige werkgever. Ik had destijds niet alleen een bijtelling, maar moest ook nog maandelijks een flink bedrag voor privégebruik betalen.
Een oude Audi is vragen om problemen, maar dat geldt ook wel voor oude toyotas (waar haal je het vandaan dat dat de beste auto’s zijn?).quote:Op dinsdag 28 november 2017 23:55 schreef luns het volgende:
Met 40.000 per jaar woon/werk kan en wil ik geen Fiesta gaan rijden.
Ik zat meer te denken aan een oude Audi (150.000+) Of een Toyota (de beste auto ter wereld).
Of wat iemand me anders kan adviseren.
Het klinkt misschien heel infantiel, maar ik rij al meer dan 20 jaar lease en heb geen idee wat nu precies verstandig is.
Op de bruto-bijtelling ja. Dus netto betaal je alsnog een gedeelte eigen bijdrage.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste gaat toch gewoon van de bijtelling af?
Deels ja.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste gaat toch gewoon van de bijtelling af?
Ik zou iets Frans kiezen.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:28 schreef VEM2012 het volgende:
Zeker bij lange afstanden zou ik iets Duits kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |