abonnement Unibet Coolblue
pi_175318745
Ben hier dus zelf al een tijdje mee bezig, ongeveer 17 vlieguren al gedaan deze zomer. Zojuist mijn radiocertificaat gehaald. Nu is jammergenoeg de vliegschool dicht (omdat winter hier in zweden) maar anders ben ik maar een uur of 2 van mijn eerste "solo" af. Nu bezig met de theorie voordat ik dus weer ga vliegen in maart.

Met een beetje mazzel heb ik mijn brevet ergens in april. Hoe gaat het voor jullie?
pi_175318943
Ik ken iemand die wilde piloot worden op een dikke airbus of boing, dus hop naar de USA toe en daar naar school, examen gedaan. gezakt _O- Geen getreur, gewoon een jaar overnieuw doen, weer examen gedaan, weer gezakt _O-

100k schuld verder en geen diploma _O-
pi_175319271
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik ken iemand die wilde piloot worden op een dikke airbus of boing, dus hop naar de USA toe en daar naar school, examen gedaan. gezakt _O- Geen getreur, gewoon een jaar overnieuw doen, weer examen gedaan, weer gezakt _O-

100k schuld verder en geen diploma _O-
Ik vind het niet grappig eerlijk gezegd, die vent doet zijn best ervoor, velen doen dat niet na.

Die schuld is wel focked, daar niet van .
life happens while you're pusing the throttle.
pi_175319446
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik ken iemand die wilde piloot worden op een dikke airbus of boing, dus hop naar de USA toe en daar naar school, examen gedaan. gezakt _O- Geen getreur, gewoon een jaar overnieuw doen, weer examen gedaan, weer gezakt _O-

100k schuld verder en geen diploma _O-
Leuk man! Iemand die zijn dromen volgt en alles op alles zet om dat te halen en dat tot twee keer toe niet lukt.
  zondag 26 november 2017 @ 15:49:47 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175320016
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik ken iemand die wilde piloot worden op een dikke airbus of boing, dus hop naar de USA toe en daar naar school, examen gedaan. gezakt _O- Geen getreur, gewoon een jaar overnieuw doen, weer examen gedaan, weer gezakt _O-

100k schuld verder en geen diploma _O-
En.. hoe perfect geslaagd ben jij in je leven? Behalve dan een serieuze berg notes verzamelen op FOK!

Lachen omdat andere mensen op hun bek gaan terwijl ze een droom proberen te realiseren :N :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 26 november 2017 @ 15:51:07 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175320041
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:58 schreef gogosweden het volgende:
Ben hier dus zelf al een tijdje mee bezig, ongeveer 17 vlieguren al gedaan deze zomer. Zojuist mijn radiocertificaat gehaald. Nu is jammergenoeg de vliegschool dicht (omdat winter hier in zweden) maar anders ben ik maar een uur of 2 van mijn eerste "solo" af. Nu bezig met de theorie voordat ik dus weer ga vliegen in maart.

Met een beetje mazzel heb ik mijn brevet ergens in april. Hoe gaat het voor jullie?
Barcaconia is ook een fladderaar.. volgens mij heb ook nog in de lesfase, maar weet het niet helemaal zeker..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175320299
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En.. hoe perfect geslaagd ben jij in je leven? Behalve dan een serieuze berg notes verzamelen op FOK!

Lachen omdat andere mensen op hun bek gaan terwijl ze een droom proberen te realiseren :N :|W
Het is ook serieus kut voor die jongen hoor (en zijn ouders, want die staan garant voor de lening). Dat hoor je mij niet zeggen. (Sterker nog, ik heb hem destijds geholpen om weer terug naar Nederland te komen door zijn vliegticket te betalen zodat hij halverwege even op vakantie kon)

Over mijn eigen leven: Ik geloof dat ik niet mag klagen, leuke baan, lieve vriendin, aardig salaris, behalve mijn 10 jaar oude opel (wat overigens een eigen keuze is, ik rijd bijzonder goedkoop in dat ding) heb ik het aardig voor elkaar vind ik zelf. En ach, die notes, daar maak ik me niet eens druk om.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 16:02:02 ]
  zondag 26 november 2017 @ 17:50:57 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_175322494
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Barcaconia is ook een fladderaar.. volgens mij heb ook nog in de lesfase, maar weet het niet helemaal zeker..
Ik heb bijna 10 jaar een brevet inmiddels, al gebruik ik het niet zo veel meer. Uurtje of 20 p/j.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 26 november 2017 @ 18:07:07 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175322843
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 17:50 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik heb bijna 10 jaar een brevet inmiddels, al gebruik ik het niet zo veel meer. Uurtje of 20 p/j.
ah ok, ik dacht dat jij lessende was joh _O-

Moet je dat ook bijhouden qua bijscholing en herhalings shizzle enzo? Of is het net als je rijbewijs: één keer halen en zorgen dat ze het niet inpikken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175386933
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 18:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je dat ook bijhouden qua bijscholing en herhalings shizzle enzo? Of is het net als je rijbewijs: één keer halen en zorgen dat ze het niet inpikken?
Een brevet blijft tegenwoordig met de EASA regels gewoon geldig.
Maar de meeste ratings moet je wel bijhouden. Je kan dus een geldig brevet hebben zonder dat je mag vliegen. :-)

Voor bv. de SEP (single engine piston) class rating geldt dat je die iedere 2 jaar moet verlengen, waarbij je dan in het laatste (tweede) jaar minimaal 12 uur hebt gevlogen waarvan (minimaal) 1 uur instructie.

En dan gelden er nog wat eisen voor het meenemen van passagiers. Over het algemeen (beetje afhankelijk van de rating) moet je minimaal 3 starts en landingen hebben gemaakt in de voorgaande 3 maanden.
  woensdag 29 november 2017 @ 21:14:31 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175391217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:01 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Een brevet blijft tegenwoordig met de EASA regels gewoon geldig.
Maar de meeste ratings moet je wel bijhouden. Je kan dus een geldig brevet hebben zonder dat je mag vliegen. :-)

Voor bv. de SEP (single engine piston) class rating geldt dat je die iedere 2 jaar moet verlengen, waarbij je dan in het laatste (tweede) jaar minimaal 12 uur hebt gevlogen waarvan (minimaal) 1 uur instructie.

En dan gelden er nog wat eisen voor het meenemen van passagiers. Over het algemeen (beetje afhankelijk van de rating) moet je minimaal 3 starts en landingen hebben gemaakt in de voorgaande 3 maanden.
ah ok, net zoiets als met mijn hijspapieren.. Kun je eigenlijk onbeperkt blijven verlengen mits je aan voorwaarden voldoet in de vorm van ervaring en bijscholing.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175663666
Ja, ook mee bezig. Maar dan voor paragliding.
pi_175865626
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik ken iemand die wilde piloot worden op een dikke airbus of boing, dus hop naar de USA toe en daar naar school, examen gedaan. gezakt _O- Geen getreur, gewoon een jaar overnieuw doen, weer examen gedaan, weer gezakt _O-

100k schuld verder en geen diploma _O-
Vreemd want voor je je typerating voor een dikke airbus of boeing binnen kan halen moet je eerst je theorie, single engine, double engine, jet conversion halen... kost geen 100K
maar goed. Wel triest dat je zo afgeeft op die het wel proberen.
Weinig dingen zijn zo gaaf als vanuit de cockpit een vlucht meemaken.
  woensdag 20 december 2017 @ 14:44:24 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175865714
Mien breeeuuur had ook de KLM opleiding gedaan en is geslaagd.

Dat was alweer zo’n zeven jaar geleden ofzo; echter had hij fucking veel mazzel. Want zijn klas was één van de laatste die meteen doorgesluisd konden worden naar een baan bij de KLM op een 737. Andere piloten mochten voor gratis gaan vliegen om vlieguren te halen. Echt om te janken voor die lui. :( Dikke mega schuld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')