abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175301119
Ik werk nu zo'n 3 maanden fulltime en snap niet waarom zoveel mensen klagen van hoe zwaar ze het wel niet hebben op hun werk of met hoeveel tegenzin ze wel niet naar hun werk gaan. Dan ga je toch iets doen wat je wel leuk vindt? Ik had ergens anders veel meer kunnen verdienen maar dan zou ik ook met tegenzin naar mijn werk gaan.

Vroeger toen ik klaagde over school werd mij altijd verteld dat ik er maar van moest genieten omdat werken nog veel zwaarder is maar ik vind het juist veel leuker. 9 tot 5 werken en daarna echt vrij en niet meer studeren of huiswerk maken of de stress van opdrachten en tentamens.
pi_175301133
Ik heb daar gelukkig ook geen last van
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_175301217
De mensen die klagen zijn doorgaans ook niet de (hoog)geschoolden onder ons. Derhalve lijkt het mij ook niet meer dan logisch om te klagen met een kutbaan in de fabriek of als stratenmaker.
  zaterdag 25 november 2017 @ 16:21:59 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175301218
Nee, totaal geen plezier in.

Werk is klote, maar ik irriteer me vooral heel erg aan collega's en leidinggevenden. Ik ben niet sociaal, en geen "people person", dus dan wordt het erg moeilijk om met plezier naar je werk te gaan. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 25 november 2017 @ 16:22:31 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175301223
Nooit last van gehad. als ik ergens werk en ik vind er niets meer aan dan ben ik weg. Maar er zijn ook mensen waar voor dat misschien minder makkelijk zal gaan en die vastzitten vanwege hypotheek etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175301232
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:13 schreef Henrys het volgende:
9 tot 5 werken en daarna echt vrij en niet meer studeren of huiswerk maken of de stress van opdrachten en tentamens.
Wacht maar tot je wat langer werkt en evt wat meer verantwoordelijkheid krijgt. In de avonden even doorgaan dingen uitzoeken etc , en geen 12 weken vakantie per jaar zoals een scholier. Begrijp me niet verkeerd love my job maar werken is significant zwaarder dan school.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175301308
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Wacht maar tot je wat langer werkt en evt wat meer verantwoordelijkheid krijgt. In de avonden even doorgaan dingen uitzoeken etc , en geen 12 weken vakantie per jaar zoals een scholier. Begrijp me niet verkeerd love my job maar werken is significant zwaarder dan school.
Dat laatste is natuurlijk absoluut niet per definitie zo, je kunt het zo zwaar maken als je zelf wil.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175301386
Jazeker, een waarheidszoeker en verkondiger. Betere baan kun je niet hebben. Betaalt alleen heel slecht :P
pi_175301418
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:28 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk absoluut niet per definitie zo, je kunt het zo zwaar maken als je zelf wil.
True als je tevreden bent met relatief simpel baantje , 8 - 17. maar dan nog is het zwaarder dan school imo met 3 maanden per jaar vrij :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175301484
quote:

Ik werk nu zo'n 3 maanden fulltime en snap niet waarom ...
Nu ja, de kans dat je na drie maanden opeens alles kunt zeggen over hoe fulltime werk zal aanvoelen de komende veertig jaar is best klein.

Ik hoop natuurlijk dat je dit gevoel al die tijd kunt vasthouden.

Voor mezelf kan ik hooguit aangeven is dat dat best lastig is en mij uit niet gelukt is.

Ondanks dat ik nu zelf best tevreden ben, weet ik ook dat er best zware tijden kunnen zijn en dat je op een bepaalde leeftijd en ook bv door gezinsomstandigheden en financiėle verplichtingen (en ook gewenning aan een bepaald inkomen) veelal ook niet meer zo heel flexibel bent.

Overigens denk ik wel dat altijd mensen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en als iemand absoluut ontevreden is, deze zelf bepaalde keuzes moet maken en werken aan verbetering.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175301530
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:35 schreef Joene het volgende:

[..]

True als je tevreden bent met relatief simpel baantje , 8 - 17. maar dan nog is het zwaarder dan school imo met 3 maanden per jaar vrij :D
Ik werk liever 3 maanden dan dat ik 3 maanden vrij ben. Op gegeven moment heb je alles wel gedaan,gezien en gelezen. Als ik nu een spel koop dan ben ik er echt een maand of meer mee bezig terwijl ik die vroeger binnen een paar dagen uit had en me de rest van de tijd verveelde.
pi_175301580
Plezier is een groot woord, maar ik vind m'n werk ok. Ik zou het niet als hobby doen in ieder geval.
pi_175301589
quote:
Ik werk nu zo'n 3 maanden fulltime en snap niet waarom zoveel mensen klagen van hoe zwaar ze het wel niet hebben op hun werk of met hoeveel tegenzin ze wel niet naar hun werk gaan. Dan ga je toch iets doen wat je wel leuk vindt? Ik had ergens anders veel meer kunnen verdienen maar dan zou ik ook met tegenzin naar mijn werk gaan.

Vroeger toen ik klaagde over school werd mij altijd verteld dat ik er maar van moest genieten omdat werken nog veel zwaarder is maar ik vind het juist veel leuker. 9 tot 5 werken en daarna echt vrij en niet meer studeren of huiswerk maken of de stress van opdrachten en tentamens.
Dit idd, gewoon lekker chillen met een pilske filmpje aan en nog geld beuren ook nog _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_175301756
Verreweg de meeste mensen hebben helemaal niet zo'n vrije keus waar je uiteindelijk in terecht komt.

Degene die wel zo'n vrije keus hebben, omdat ze toevallig de juiste "hoeveelheid" IQ bezitten en/of beter in staat zijn zichzelf te ontplooien, die zijn dan ook over het algemeen tevreden met het werk wat ze doen.

Maar dat is volgens mij maar een klein percentage van het geheel.
pi_175301834
Ik heb nooit begrepen wat er nou zo tof is aan het slavenbestaan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175302287
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:35 schreef Joene het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je deed op school. Mijn vrouw is verpleegkundige en in de laatste 20 weken werkte ze 32 uur per week onder het mom van 'stage' voor een slavenloontje. Daarnaast volgde ze een minor en had ze groepsprojecten, schoolopdrachten en mag je na elke dienst fijn 5 pagina's aan evaluaties invullen over jezelf en je collega stagiares. Reken maar dat echt beginnen met werken een verademing was. Daar kan geen vakantie tegenop.
pi_175302318
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:56 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er nou zo tof is aan het slavenbestaan.
wie verplicht jou om te werken?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_175302321
Nee.
pi_175302337
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:25 schreef spierbal het volgende:

[..]

wie verplicht jou om te werken?
Het zwerversbestaan lijkt me ook weer niet echt wat.
Volg de pijlen.
pi_175302434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:26 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het zwerversbestaan lijkt me ook weer niet echt wat.
Uitkering...
pi_175302483
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:43 schreef spiritusbus het volgende:
Plezier is een groot woord, maar ik vind m'n werk ok. Ik zou het niet als hobby doen in ieder geval.
Dat dus. Als ik niet betaald kreeg ging ik niet zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175302502
Het enige wat ik minder vind aan werken is de strakke bezetting die je moet kunnen garanderen en daardoor veel spontaniteit in het leven verliest. Waar ik vroeger op een doordeweekse dag nog kon besluiten om een nachtje door te halen of ad hoc een last minute vakantie inplande omdat het gewoon op dat moment kon moet ik nu al mijn vakantiedagen voor Q2/Q3 2018 gaan vastleggen. Ik heb er absoluut geen problemen mee om lange dagen te maken of mijn sprintcapaciteit in te zetten als deadlines gehaald moeten worden maar ik zou dan ook graag flexibel benaderd willen worden als ik op woensdag besluit om donderdagochtend wat later binnen te komen. Overigens heeft de houding van de werkgever hier niks mee te maken (niemand houdt mijn uren bij), het heeft puur te maken met het soort werk maar ik kan mij voorstellen dat meer mensen hier last van hebben.
One man's trash, another man's treasure.
pi_175302508
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:31 schreef Pendule het volgende:

[..]

Uitkering...
Tegenwoordig word je dan op een sociale werkplaats aan het werk gezet om je uitkering te behouden.
pi_175302516
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:31 schreef Pendule het volgende:

[..]

Uitkering...
Ik ben geen profiteur :Y
Volg de pijlen.
pi_175302564
Plezier is een groot woord, maar ik haal wel voldoening uit mijn werk en de collega's zijn allemaal prettig. Niets te klagen wat dat betreft. Werkgever en leidinggevende zijn ook prima. Salaris ook mooi. Als ik anderen over hun werk hoor klagen dan ben ik ook altijd weer blij dat ik het zo fijn heb.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')