abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:17:54 #26
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175297020
quote:
Zonder vrachtwagen knal ik hier serieus, links of rechts naast.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:18:29 #27
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175297026
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:17 schreef Fer het volgende:

[..]

2 stroken naar links en weer rechts “vlammen” is ook gevaarlijk.
Hallo dat doe je per rijbaan, ik geef elke rijbaan aan.
pi_175297205
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:20 schreef Fer het volgende:
Voor de duidelijkheid. De snelweg komt uit de tunnel en is 2 strooks. Pas bij de invoegstrook komt de eerste groene pijl en het bord spitsstrook open staat ongeveer bij het einde van de invoegstrook.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

De vrachtwaggel reed dus op de plek van de Mondeo op de 2e foto.
Toevallig van de week ook aan zitten denken, toevallig op dit stuk.

Gewoon "rechts ingehaald", tot ik met normale snelheid kon "invoegen".

Wel krom stuk inderdaad.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:36:46 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175297371
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:17 schreef Fer het volgende:

[..]

2 stroken naar links en weer rechts “vlammen” is ook gevaarlijk.
Wat?
  zaterdag 25 november 2017 @ 16:26:13 #30
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175301273
De invoegstrook loopt over in de spitsstrook. Jij mag de vrachtauto dan ook rechts passeren totdat de blokmarkering van de invoegstrook over gaat in de spitsstrook. Of het slim is om een vrachtauto te passeren in de wetenschap dat hij zeer waarschijnlijk naar rechts moet is aan je eigen beoordeling. Ik zou uit die hoek blijven. Althans, als je toevallig net zo uitkomt dat je naast elkaar zit bij het puntstuk dan snap ik wel dat je op de invoegstrook er rechts langs gaat. Maar het 'rechts' inhalen bewust opzoeken onder de noemer van 'blokmarkering', dus het mag... . Ik geef het je te doen als de vrachtwagen in het kader van niet onnodig links rijden naar rechts komt, je net in zijn dode hoek zit en de vluchtstrook net de spitsstrook wordt. |:(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_175301399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:14 schreef PluggieOD het volgende:
Ik vlam vaak ook, met de astra dan voor de doorgetrokken streep naar links in de foto situatie, en vlam hem erop. Levensgevaarlijke situaties bij mensen die niet kunnen invoegen, of bv links gaan hangen. Ik wil meteen weg van die mensen.
Moet een behoorlijke Astra zijn dan.

Maar ontopic: Ik vind het een verwarrende situatie wanneer de invoegstrook overgaat in een spitsstrook (die dan natuurlijk open is), want net als TS al aangeeft "Maar in dit geval is de invoegstrook ook een spitsstrook, en verderop gaat de invoegstrook over in een vluchtstrook".
Rechts inhalen mag niet (tenzij op een invoegstrook), maar ik vind zulke situaties soms best onduidelijk en haal dan ook gewoon rechts is als het verkeer op de middelste baan blijft rijden.
pi_175301417
Ook dat is een gedachte die speelde en de ene trucker is daarin vlotter dan de andere. Snelheidsverschil was wel dusdanig dat ik er vlot langs was.
.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:19:19 #33
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175304196
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:34 schreef Juup© het volgende:

[..]

Moet een behoorlijke Astra zijn dan.

Maar ontopic: Ik vind het een verwarrende situatie wanneer de invoegstrook overgaat in een spitsstrook (die dan natuurlijk open is), want net als TS al aangeeft "Maar in dit geval is de invoegstrook ook een spitsstrook, en verderop gaat de invoegstrook over in een vluchtstrook".
Rechts inhalen mag niet (tenzij op een invoegstrook), maar ik vind zulke situaties soms best onduidelijk en haal dan ook gewoon rechts is als het verkeer op de middelste baan blijft rijden.
Nogmaals, ik haal altijd rechts in. Altijd. Soms zelfs half over de vluchtstrook om snel van blauwe maandag rijders weg te zijn.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:28:12 #34
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175304339
Zelfs in de Ford Ka van me ma ga ik altijd bij invoegen meteen naar de veilige optie. Alleen heb je dan wat minder keuzes dan in de kanon Astra. Zo haalde ik ook me rijbewijs meteen: "je zag een probleem, en loste het op".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')