abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:22:46 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_175285013
Allen gegroet,

Hoe maakt u het? Ondanks 'n vrij innoverende week vanwege alle heugelijke ontwikkelingen vandaag de dag, rest mij nog wat tijd voor u op FOK!.nl.

Nadere informatie van belangenvereniging Woonbond, inzake belangen van sociale huurders, sprong ons deze week in het oog. Gisteren tijdens 'n etentje :Y) in de meest perfecte Haerlemsche sfeer bij Bistrobar Indonesia :s) :s), staken we onze gezamenlijke mening over het volgende niet onder stoelen of banken. ;) :N

De begin deze week gereserveerde tafel voor mensen uit de hogere kringen herbergde voldoende plaats voor een oer-gezellig etentje; 'n speciaal menu met achteraf een niet alledaags ijs-dessert :9, gaf toelichting over de werkelijke gang van zaken binnen de sociale huurmarkt en wat de duurdere woonsector. 14.gif
Het zeer gewaardeerde en graag geziene gezelschap; waaronder wij Haerlemmers, mensen uit Wassenaar, Het Gooi, A'dam, het dorp Bloemendaal en Aerdenhout, proberen begrip op te brengen voor het onderstaande. Want laten we eerlijk zijn: naar ons idee valt er best nog veel te verwezenlijken voor veel huurders van allerhande pluimage.

In dit geval wordt het wooncomfort van de 'sociale huurder' tegen het licht gehouden en op 'n vrij negatieve manier beoordeeld, want deze huurders in kwestie gaan de komende tijd flink meer energiekosten betalen. Het spreekt voor zich dat we ons nu wat meer kunnen bekommeren om minimuminkomens en zulks. *) Ambtshalve zal men zich 'n slag in de rondte blijven werken om ook tegemoet te komen aan de wensen van sociale huurders! Uiteindelijk hebben we de crisis al enkele jaren achter ons gelaten, maar het is ook van belang om niet te vergeten dat er overheidshalve per gemeente al wordt geïnvesteerd in comfortabeler wonen. :9~ :z

Welnu, het klopt uiteraard dat er nog veel moet gebeuren, maar het sombere beeld dat hierover wordt geschetst herkennen wij zeker niet in zijn geheel. In verschillende gemeentes wordt de sociale huurder al 'n groot hart onder de riem gestoken O+ middels het bijbouwen van een select aantal nieuwe woningen, of middels het ombouwen van leegstaande kantoren tot (kleine) huurwoningen die voorzien zijn van alle comfort.

Ronald Papings uitspraken geven best 'n vrij pessimistische voorstelling van zaken, dus zal de beste man ook met wat meer feiten mogen komen over ''de misère voor sociale huurders.'' Behalve de belangenvereniging Woonbond, legt het VEH de gevolgen van een hogere energierekening bij het beleid van de overheid. We zijn wat verbaast hierover maar niet verontwaardigd, want het spreekt voor zich dat we moeten zorgen voor onze minima. En dat gebeurt nu dus ook, daarom zal ook moeten gaan inzien dat men overheidshalve zeker niet stil zit. B:)B

Me dunkt, de problemen die in het artikel worden weergegeven zijn intussen al flink geslonken. *) Grootschalige renovatieprojecten om goedkopere huurwoningen energiezuiniger te maken zijn reeds in volle gang. Af en toe zal men soms nog even geduld moeten hebben, want alles op zijn tijd! *)
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: ''Er wordt al flink geïnvesteerd in het bijbouwen van duurdere woningen voor onze meest favoriete doelgroepen, tot en met passende aandacht voor sociale huurwoningen aan toe.''

Want ''uiteindelijk is men flink aan de slag om daaraan verder te werken onder het voortvarende kabinet Rutte III. Mede door de Amsterdamse woningbouwvereniging Ymere, tevens een zeer goede corporatie die hierbij een aardige vinger in de pap heeft na het opkopen van huurwoningen in deverse regio's :s) :s) :s) , is het radar qua verduurzaming van het assortiment aan sociale huurwoningen in NL reeds in gang gezet.'' En dit alles ondanks het gegeven dat het bijbouwen van duurzame woningen voor de middenklasse of koophuizen uiteraard onze hoogste prioriteit heeft. *)

Bovendien kan men tussentijds ook zelf veel doen wanneer alles te lang duurt ;) , en desnoods de kosten declareren bij zijn of haar woningcorporatie als huurder om geld uit te sparen. :9~ ^O^
Uitzonderingen daargelaten valt er steeds minder te klagen, en betreft deze optiek slechts wat ''gezieltoog en geklaag'' door huurders die zich al snel ontevreden tonen. :|W De agglomeraties Haarlem en A'dam, maar uiteraard ook elders, is men zienderogen al flink bezig orde op zaken te stellen.

Goed, al met al 'n prima ontwikkeling; :Y) de gaandeweg toenemende verhoging van de energiekosten, waardoor deze huurders in financiële problemen zouden komen, kan naar onze bescheiden mening dus niet meer de hoofdmoot vormen.

Fijn weekend!!

Scjvb


====


'Huurder met lager inkomen benadeeld door hogere energiebelasting'
Gisteren, 22:17 ANP

quote:
Huurders in slecht geïsoleerde woningen worden het meest geraakt door de verhoging van de energiebelasting, stelt belangenvereniging Woonbond. Zij kunnen zelf geen energiezuinige maatregelen nemen, maar moeten wel de rekening betalen, zegt directeur Ronald Paping.

Hij denkt dat huurders de komende jaren flink meer gaan betalen. Mensen in huurwoningen zijn voor het isoleren van het huis afhankelijk van een corporatie of huisbaas, maar die blijven vaak achter met energiezuinige maatregelen.

Een van die huurders die zich blauw betalen aan stookkosten is Jacques van Druenen uit Veghel. Hieronder laat hij zien waar de kou allemaal zijn huis binnenkomt:


Jacques leidt ons rond door zijn tochtige huis in Veghel

Vereniging Eigen Huis waarschuwde vandaag dat veel Nederlandse huishoudens de komende jaren een hogere energierekening tegemoet zullen zien. Oorzaak is volgens VEH het overheidsbeleid.

Het kabinet verhoogt de belasting op gas, maar verwacht dat huishoudens daar weinig van zullen merken omdat de komende jaren meer energiezuinige apparaten worden gebruikt en woningen beter worden geïsoleerd.

Enorm bedrag

Maar in de praktijk valt dat bij huurwoningen tegen, zegt Paping van de Woonbond. Hij schat dat een miljoen huurders in slecht geïsoleerde woningen wonen. "Als de verhuurder weigert maatregelen te nemen, kunnen zij alleen nog besluiten om de verwarming helemaal uit te zetten of meer te gaan betalen."

Staatssecretaris van Financiën Menno Snel zegt dat de extra kosten zullen meevallen. Als huishoudens geen energiezuinige maatregelen kunnen nemen, gaan zij in het ongunstigste geval 160 euro meer betalen, verwacht hij.

"Dat is voor een miljonair misschien een schijntje, maar voor iemand met een minimuminkomen een enorm bedrag", zegt Paping. Volgens de directeur zijn onder huurders veel mensen met lagere inkomens. "Zij betalen de rekening voor een hogere energiebelasting, maar kunnen er zelf niets aan doen."

© https://nos.nl/artikel/22(...)nergiebelasting.html
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_175285099
Best wel een lekker groot huurhuis, er zijn een hoop mensen die dat ook wel willen.
pi_175285130
Mijn huis is erg goed geïsoleerd. Kachel staat amper aan en ik ben veel van huis.

Zo hou ik mooi geld over voor een Mooie Nel IPA :9
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:43:37 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_175285321
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:31 schreef Tommeke het volgende:
Mijn huis is erg goed geïsoleerd. Kachel staat amper aan en ik ben veel van huis.

Zo hou ik mooi geld over voor een Mooie Nel IPA :9
Helemaal top! 14.gif

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:28 schreef machtpen het volgende:
Best wel een lekker groot huurhuis, er zijn een hoop mensen die dat ook wel willen.
Het oogt inderdaad zeer ruim en is best gewild.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_175285471
Uiteraard, daar heeft extreem-rechtse kabinet wel over nagedacht natuurlijk.

Gaan bedrijven nu ook hetzelfde betalen als particulieren?
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:08:15 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175285764
Merkwaardige zaak, want waar het uiteindelijk om zou moeten draaien :s) is dat we beter omgaan met fossiele brandstoffen, dat wil zeggen: er minder van gebruiken. Het moet niet om de energiebelasting gaan. Beter worden huiseigenaren, waaronder dus ook wooncorporaties, gestimuleerd om de oudere woningen beter te isoleren, eerst met subsidies, dan met boetes.
Want de huurders uitknijpen levert geen brandstofbesparingen op :N

Mijn vorige huurwoning was er zoeen zonder spouwmuren en houten vloeren (bouwjaar 1929). Dat was een heel complex van de wooncorporatie, 104 woningen totaal die wat betreft warmte zo lek als een mandje waren. Daar valt niet tegenop te isoleren :o en het dubbel glas per de laatste renovatie had weinig nut - vooral niet omdat onze Oost-Europesche Medemensch die kozijnen zo plaatste dat je met je vinger tussen kozijn en muur kon... de kou dus ook :+

Dit zijn de slopppen en de huisjesmelkers van deze eeuw :'(

Gelukkig zijn er andere zaken die warm kunnen houden B:)B
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 20:19:56 #7
206731 Mortaxx
Doomer
pi_175285995
Mijn huis is ook amper geïsoleerd. Heeft Vestia vast ook geen geld voor :')

Dan maar kou lijden deze winter want 160 euro kan ik echt niet missen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_175286133
Ik heb een scheefhuurhoekwoonhuis met maximale isolatie en huurtoeslag nooit gewerkt en en uitkering plus voedselpakket.
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:32:00 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175286252
Elitair :s)

Kut :o

Topic. B:)B
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 24 november 2017 @ 22:10:21 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175288753
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:26 schreef Karig_Hutje het volgende:
Ik heb een scheefhuurhoekwoonhuis met maximale isolatie en huurtoeslag nooit gewerkt en en uitkering plus voedselpakket.
"Karig hutje op de heide" :')
Isolatie van graszoden en gestookt op geitenmethaan.
pi_175292595
veel huurders betalen toch vaste energie lasten? hoe worden ze dan benadeeld? komt op het bordje van de verhuurder
There are only 151 Pokémon.
pi_175293352
Tot nu toe heeft de energiebelasting bij mij het effect dat ik daardoor een negatief stroomtarief heb.
In mijn termijn bedrag (maandbedrag) wordt ¤ -18,77 voor stroom gerekend, dus je zou kunnen zeggen dat ik door die energiebelasting nu geld toe krijg bij mijn stroomverbruik.
Ware het niet dat er ¤ 18,78 staat voor het capaciteitstarief stroom. Maar (als ik dat bij elkaar optel en 1 cent overhoud) is die ene cent voor mijn maandelijkse stroomverbruik is natuurlijk ook heel schappelijk.
Wat het volgend jaar zal worden.... ik zie wel wat het wordt, maar ik denk niet dat het problemen geeft.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175293895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:11 schreef Eenskijken het volgende:
veel huurders betalen toch vaste energie lasten? hoe worden ze dan benadeeld? komt op het bordje van de verhuurder
Nou, misschien geldt dat voor een hoop studenten, maar huurders betalen doorgaans apart hun GWE rekening.
pi_175313477
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:28 schreef machtpen het volgende:
Best wel een lekker groot huurhuis, er zijn een hoop mensen die dat ook wel willen.
Precies. En dan ook nog in de bijstand zitten. Phoe...dat doe je dan goed.
  zondag 26 november 2017 @ 11:08:15 #15
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175313795
quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2017 10:45 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Precies. En dan ook nog in de bijstand zitten. Phoe...dat doe je dan goed.
Met huurtoeslag ben je voor zo'n 300-400 euro per maand klaar, dat valt inderdaad wel mee.

Dat gezegd hebbende: een minimum aan energie verstook je altijd, en het geld wordt weer bij de gewone bevolking gehaald en niet bij de bedrijven waar het meeste te winnen valt. Gemakzuchtig en inefficiënt weer.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175313815
De vervuiler betaalt. Als het te duur wordt zet je de verwarming maar lager of doe je een trui aan.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zondag 26 november 2017 @ 11:15:59 #17
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175313884
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 11:10 schreef Abschirmdienst het volgende:
De vervuiler betaalt. Als het te duur wordt zet je de verwarming maar lager of doe je een trui aan.
Als de vervuiler zou betalen zouden bedrijven niet een veel gunstigere regeling hebben dan particulieren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175313950
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:28 schreef machtpen het volgende:
Best wel een lekker groot huurhuis, er zijn een hoop mensen die dat ook wel willen.
En daar komen mensen met een laag inkomen niet eens voor in aanmerking. (passend toewijzen aka bezuiniging huurtoeslag)
Dat soort huizen worden verhuurd voor meer dan 635 euro per maand, dus dan moet je een inkomen hebben, gezamenlijk, van minimaal +/- 31k per jaar.

Dan heb je geen laag inkomen wat mij betreft.
pi_175314277
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 11:10 schreef Abschirmdienst het volgende:
De vervuiler betaalt. Als het te duur wordt zet je de verwarming maar lager of doe je een trui aan.
Dat is nu echt een GL opmerking met een VVD insteek.

Het gaat hier om huurders.
Als de verhuurder niet isoleert maar je verhoogt wel de energiebelastingen dan pak je uiteindelijk de huurder die weinig anders kan dan in de kou gaan zitten of teveel geld uitgeven aan verwarming.

Een betere oplossing zou zijn om als overheid verhuurders te dwingen om beter te isoleren, met een subsidie en die subsidie te betalen uit... diezelfde energiebelasting.

Verhuurders die dan nog niet meewerken kan je "straffen" via het puntensysteem voor huurwoningen. Slechte isolatie = fors lagere huur.
pi_175314630
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 11:10 schreef Abschirmdienst het volgende:
De vervuiler betaalt. Als het te duur wordt zet je de verwarming maar lager of doe je een trui aan.
dat zou je denken, maar die kassen betalen zo goed als niks.
pi_175315073
Als deze huurders extra willen isoleren, of dubbel glas plaatsen, zou de huisbaas daarmee niet akkoord gaan?

Dus hoezo kunnen ze geen maatregelen nemen?
pi_175315114
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
Als deze huurders extra willen isoleren, of dubbel glas plaatsen, zou de huisbaas daarmee niet akkoord gaan?

Dus hoezo kunnen ze geen maatregelen nemen?
de laagste inkomens die bakken met geld moeten steken in een huis dat niet hun eigendom is of zal zijn?
  zondag 26 november 2017 @ 12:29:46 #23
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175315314
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
Als deze huurders extra willen isoleren, of dubbel glas plaatsen, zou de huisbaas daarmee niet akkoord gaan?

Dus hoezo kunnen ze geen maatregelen nemen?
Daar zal hij best mee akkoord gaan ja :D En als ze weggaan zegt de huurbaas heuh bedankt hè, en gooit de huur een end omhoog voor de volgende.

Een huis huren is elke maand je geld weggooien voor een huis dat niet van jou is. In die huurprijs zitten onderhoudskosten inbegrepen, zou een leuk geintje zijn als je dat onderhoud dan ook even voor de eigenaar kan gaan zitten uitvoeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175315334
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

de laagste inkomens die bakken met geld moeten steken in een huis dat niet hun eigendom is of zal zijn?
Bakken met geld? Veel isolatie is relatief goedkoop en wat zelfwerkzaamheid helpt ook.

Verder is het voor hen net als voor ieder ander: om te besparen moet je eerst investeren.

Daarnaast wil een huisbaas vaak best meebetalen bij dit soort zaken.
pi_175315352
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 12:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daar zal hij best mee akkoord gaan ja :D En als ze weggaan zegt de huurbaas heuh bedankt hè, en gooit de huur een end omhoog voor de volgende.

Een huis huren is elke maand je geld weggooien voor een huis dat niet van jou is. In die huurprijs zitten onderhoudskosten inbegrepen, zou een leuk geintje zijn als je dat onderhoud dan ook even voor de eigenaar kan gaan zitten uitvoeren.
Dit is geen onderhoud.

En de goedkope woningen worden vaak langdurig verhuurd.

Problemen zoeken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')