abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 november 2017 @ 18:29:23 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175343525
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Peter het volgende:

[..]

En door te verschroten en ze niet te verkopen weer je weer andere aanbieders van het spoor :Y.
Laten verschroten levert meer op dan ze ergens parkeren en hopen dat er ooit iemand wat mee wil doen. Dat kost tot die tijd alleen maar geld.

Hoe groot is de kans dat je ooit een koper vindt voor 23 treinstellen van ~400 meter lang, die 25 jaar oud zijn en in niet al te beste staat verkeren, en die alleen in BE+FR+GB+kanaaltunnel kunnen rijden? NIet heel groot.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 november 2017 @ 18:30:07 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175343547
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Peter het volgende:

[..]

En door te verschroten en ze niet te verkopen weer je weer andere aanbieders van het spoor :Y.
Nou ja als je schrootrijders van het spoor kunt weren, prima ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175344057
Wil DB nu nog van Amsterdam naar Londen treinen? Ik hoor er niets meer van..
dag
pi_175344171
Daar heerst nu een beetje hetzelfde sentiment als in Nederland, zorg eerst dat je hier je zaakjes op orde hebt en ga dan maar elders shoppen. Vandaar dat ze het nu steeds onder Arriva vlag proberen
  maandag 27 november 2017 @ 19:00:08 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175344236
Het zou me trouwens niet verbazen als NS/Abellio nu weer wat meer vrijheden krijgt nu er een CDA'er en een D66'iger over Financiën gaan.
  maandag 27 november 2017 @ 20:09:19 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175346064
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Laten verschroten levert meer op dan ze ergens parkeren en hopen dat er ooit iemand wat mee wil doen. Dat kost tot die tijd alleen maar geld.

Hoe groot is de kans dat je ooit een koper vindt voor 23 treinstellen van ~400 meter lang, die 25 jaar oud zijn en in niet al te beste staat verkeren, en die alleen in BE+FR+GB+kanaaltunnel kunnen rijden? NIet heel groot.
Hadden we nou maar TVM430 op de HSL gehad, dan hoefde je alleen nog maar ATB in te bouwen en dat kunnen ze kopiëren van de Thalys.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175346335
Hebben die dingen geen ERTMS?
  maandag 27 november 2017 @ 20:18:24 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175346366
quote:
15s.gif Op maandag 27 november 2017 20:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hadden we nou maar TVM430 op de HSL gehad, dan hoefde je alleen nog maar ATB in te bouwen en dat kunnen ze kopiëren van de Thalys.
Tsja, dat zou leuk zijn geweest. Dan was de HSL ook een stukje eerder open geweest voor de Thalys... al denk ik niet dat er dan een Fyra V160 zou zijn geweest ik afwachting van de V250.

Als ik Wikipedia mag geloven zijn er trouwens maar 5 TGV TMSTs die 1500 V lusten. Maar of dat echt een beperking is of dat dat een kwestie van configuratie is...?
  maandag 27 november 2017 @ 20:18:43 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175346381
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:17 schreef b2py het volgende:
Hebben die dingen geen ERTMS?
De TMSTs? Nee.
  maandag 27 november 2017 @ 21:10:46 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175348408
Gaat lekker in België...

quote:
Trein rijdt in op werkende arbeiders in Henegouwen: vrees voor dodelijke slachtoffers

Bij een ongeluk aan spoorwegenwerken in het Henegouwse Morlanwelz zijn volgens spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel maandagavond mogelijk dodelijke slachtoffers gevallen. Volgens RTBF zijn er twee mensen overleden.

Op de plek van het ongeval was eerder op de dag al een wagen gegrepen door een trein. Maandagavond werden spoorwegarbeiders dan opnieuw aangereden door een aankomende trein. Die zou zijn verder gereden en in botsing zijn gekomen met een andere trein. De situatie is zeer ernstig, zegt de woordvoerder van Infrabel. Volgens RTBF zijn er twee doden gevallen.

Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) trekt maandagavond naar de plaats van het ongeval.
Bron: Het Nieuwsblad
pi_175349645
Pfoeh, daar zijn echt grove fouten gemaakt of worden zulke losse regels gehanteerd :X
  maandag 27 november 2017 @ 21:54:39 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175349774
Inmiddels is het bevestigd dat er twee doden, één vermiste en meerdere gewonden te betreuren zijn...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/27/treinongeval/
  maandag 27 november 2017 @ 21:55:27 #88
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_175349800
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:50 schreef b2py het volgende:
Pfoeh, daar zijn echt grove fouten gemaakt of worden zulke losse regels gehanteerd :X
De ongevalstrein werd weggesleept en is heuvelop losgeraakt van de sleeploc, lees ik elders. :{
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_175349851
:X
Ik hoop dat daar de onderste steen boven gaat komen over wat er mis is gegaan :X
pi_175350636
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De ongevalstrein werd weggesleept en is heuvelop losgeraakt van de sleeploc, lees ik elders. :{
My oh my
  maandag 27 november 2017 @ 22:23:43 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175350667
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De ongevalstrein werd weggesleept en is heuvelop losgeraakt van de sleeploc, lees ik elders. :{
Damn... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 november 2017 @ 22:23:56 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175350677
Je zou zeggen dat je die (gedeeltelijk) beremd meeneemt. Maar sjonge, wat een ongeval.
  maandag 27 november 2017 @ 22:49:20 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_175351273
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je die (gedeeltelijk) beremd meeneemt. Maar sjonge, wat een ongeval.
Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.

Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_175351364
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je die (gedeeltelijk) beremd meeneemt. Maar sjonge, wat een ongeval.
Op een foto van eerder vandaag is te zien dat de neus van de AM96 behoorlijk verbrand is. Mogelijk dat dat effect heeft gehad op de remleiding?

  maandag 27 november 2017 @ 22:57:49 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175351437
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.

Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
Koppelboom zonder beremming is max 30 km/h geloof ik. Sleepkoppeling geeft wel beremming.
  maandag 27 november 2017 @ 22:58:40 #96
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175351447
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:54 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Op een foto van eerder vandaag is te zien dat de neus van de AM96 behoorlijk verbrand is. Mogelijk dat dat effect heeft gehad op de remleiding?

[ afbeelding ]
Je zou zeggen dat je hem halverwege kan dichtdoen of afknijpen. Zal wel niet dan.
pi_175351487
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.

Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
die winterwegsleepdienst heeft gewoon een scharfenbergkoppeling en kan dus idd gewoon pneumatisch gekoppeld worden volgens mij.
pi_175351611
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:48 schreef Koen66 het volgende:
Is de Betuwelijn niet met wat simpele ingrepen geschikt te maken voor passagiersvervoer en 160km/h ofzo, of is dat door die tunnels te kostbaar?
Ligt de Betuweroute niet vol met facultatieve treinpaden die gemakkelijk te boeken zijn voor een goederentoko? Als je spaarzaam gebruikte 160-paden inlegt gaat dat ten koste van de capaciteit vermoed ik.
pi_175351660
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat je hem halverwege kan dichtdoen of afknijpen. Zal wel niet dan.
Ik weet niet hoe remleidingen in treinen exact werken. Wel tragisch.
pi_175352339
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.

Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
Afhankelijk van het type trein (althans bij NS) wordt er mechanisch op de normale manier gekoppeld, en remt het treinstel ook gewoon mee.
Zelfde geldt voor afslepen van ICR/Traxx (of ander materieel met schroefkoppeling) met hulploc, er wordt mechanisch en pneumatisch gekoppeld en de volledige trein remt mee.
Ook bij afslepen Thalys door een Traxx (ja, daar heeft de Thalys een hulpkoppeling voor aan boord) wordt er alsnog pneumatisch meegeremd.

Ongeremd mee slepen mag in Nederland voor zover ik weet wel gebeuren, maar dient tussen remwagens in gesloten te zitten (bijvoorbeeld overbrenging SNG). Er loopt in dat geval een losse treinleiding door het ongeremde materieel heen naar de achterste wagons, zodat, als het mis gaat, het spul alsnog altijd automatisch tot stilstand komt.

Zoiets als wat hier gebeurd is, zou dus niet moeten kunnen gebeuren, omdat in normale omstandigheden het materieel zelf automatisch remt of door andere wagons alsnog geremd wordt in geval dat er een koppeling losschiet/breekt.

quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat je hem halverwege kan dichtdoen of afknijpen. Zal wel niet dan.
Ik weet niet hoe het bij dat Belgische materieel zit, maar in Nederland kunnen we inderdaad bijvoorbeeld één bak/rijtuig ongeremd mee laten lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')