Laten verschroten levert meer op dan ze ergens parkeren en hopen dat er ooit iemand wat mee wil doen. Dat kost tot die tijd alleen maar geld.quote:Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Peter het volgende:
[..]
En door te verschroten en ze niet te verkopen weer je weer andere aanbieders van het spoor .
Nou ja als je schrootrijders van het spoor kunt weren, primaquote:Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Peter het volgende:
[..]
En door te verschroten en ze niet te verkopen weer je weer andere aanbieders van het spoor .
Hadden we nou maar TVM430 op de HSL gehad, dan hoefde je alleen nog maar ATB in te bouwen en dat kunnen ze kopiëren van de Thalys.quote:Op maandag 27 november 2017 18:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Laten verschroten levert meer op dan ze ergens parkeren en hopen dat er ooit iemand wat mee wil doen. Dat kost tot die tijd alleen maar geld.
Hoe groot is de kans dat je ooit een koper vindt voor 23 treinstellen van ~400 meter lang, die 25 jaar oud zijn en in niet al te beste staat verkeren, en die alleen in BE+FR+GB+kanaaltunnel kunnen rijden? NIet heel groot.
Tsja, dat zou leuk zijn geweest. Dan was de HSL ook een stukje eerder open geweest voor de Thalys... al denk ik niet dat er dan een Fyra V160 zou zijn geweest ik afwachting van de V250.quote:Op maandag 27 november 2017 20:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hadden we nou maar TVM430 op de HSL gehad, dan hoefde je alleen nog maar ATB in te bouwen en dat kunnen ze kopiëren van de Thalys.
Bron: Het Nieuwsbladquote:Trein rijdt in op werkende arbeiders in Henegouwen: vrees voor dodelijke slachtoffers
Bij een ongeluk aan spoorwegenwerken in het Henegouwse Morlanwelz zijn volgens spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel maandagavond mogelijk dodelijke slachtoffers gevallen. Volgens RTBF zijn er twee mensen overleden.
Op de plek van het ongeval was eerder op de dag al een wagen gegrepen door een trein. Maandagavond werden spoorwegarbeiders dan opnieuw aangereden door een aankomende trein. Die zou zijn verder gereden en in botsing zijn gekomen met een andere trein. De situatie is zeer ernstig, zegt de woordvoerder van Infrabel. Volgens RTBF zijn er twee doden gevallen.
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) trekt maandagavond naar de plaats van het ongeval.
De ongevalstrein werd weggesleept en is heuvelop losgeraakt van de sleeploc, lees ik elders.quote:Op maandag 27 november 2017 21:50 schreef b2py het volgende:
Pfoeh, daar zijn echt grove fouten gemaakt of worden zulke losse regels gehanteerd
My oh myquote:Op maandag 27 november 2017 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De ongevalstrein werd weggesleept en is heuvelop losgeraakt van de sleeploc, lees ik elders.
Damn...quote:Op maandag 27 november 2017 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De ongevalstrein werd weggesleept en is heuvelop losgeraakt van de sleeploc, lees ik elders.
Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.quote:Op maandag 27 november 2017 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je die (gedeeltelijk) beremd meeneemt. Maar sjonge, wat een ongeval.
Op een foto van eerder vandaag is te zien dat de neus van de AM96 behoorlijk verbrand is. Mogelijk dat dat effect heeft gehad op de remleiding?quote:Op maandag 27 november 2017 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je die (gedeeltelijk) beremd meeneemt. Maar sjonge, wat een ongeval.
Koppelboom zonder beremming is max 30 km/h geloof ik. Sleepkoppeling geeft wel beremming.quote:Op maandag 27 november 2017 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.
Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
Je zou zeggen dat je hem halverwege kan dichtdoen of afknijpen. Zal wel niet dan.quote:Op maandag 27 november 2017 22:54 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Op een foto van eerder vandaag is te zien dat de neus van de AM96 behoorlijk verbrand is. Mogelijk dat dat effect heeft gehad op de remleiding?
[ afbeelding ]
die winterwegsleepdienst heeft gewoon een scharfenbergkoppeling en kan dus idd gewoon pneumatisch gekoppeld worden volgens mij.quote:Op maandag 27 november 2017 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.
Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
Ligt de Betuweroute niet vol met facultatieve treinpaden die gemakkelijk te boeken zijn voor een goederentoko? Als je spaarzaam gebruikte 160-paden inlegt gaat dat ten koste van de capaciteit vermoed ik.quote:Op zondag 26 november 2017 13:48 schreef Koen66 het volgende:
Is de Betuwelijn niet met wat simpele ingrepen geschikt te maken voor passagiersvervoer en 160km/h ofzo, of is dat door die tunnels te kostbaar?
Ik weet niet hoe remleidingen in treinen exact werken. Wel tragisch.quote:Op maandag 27 november 2017 22:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je hem halverwege kan dichtdoen of afknijpen. Zal wel niet dan.
Afhankelijk van het type trein (althans bij NS) wordt er mechanisch op de normale manier gekoppeld, en remt het treinstel ook gewoon mee.quote:Op maandag 27 november 2017 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Blijkbaar alleen mechanisch gekoppeld.
Hoe gaat dat in Nederland eigenlijk, als een defecte trein wordt weggesleept, bijvoorbeeld door een dieselloc met koppelboom? Wordt er dan wel een luchtslang tussen gehangen?
Ik weet niet hoe het bij dat Belgische materieel zit, maar in Nederland kunnen we inderdaad bijvoorbeeld één bak/rijtuig ongeremd mee laten lopen.quote:Op maandag 27 november 2017 22:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je hem halverwege kan dichtdoen of afknijpen. Zal wel niet dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |