abonnement Unibet Coolblue
pi_175279530
quote:
Gros van de vluchtelingen in de bijstand

Duizenden vluchtelingen hebben sinds 2015 een huis gekregen in Rotterdam. Vier hebben een betaalde baan gevonden, 95 procent leeft van een uitkering. ,,Ze hebben het druk met inburgeren.''

De stad heeft de afgelopen twee jaar 2.429 asielzoekers een huis gegeven, dat zijn er 80 meer dan wettelijk verplicht was. Volgend jaar hoeft de stad er dan 80 minder. Van die 2.429 leeft 95 procent van een uitkering. Zij vormen samen bijna 5 procent van het totale aantal mensen dat in Rotterdam bijstand krijgt.

De cijfers staan in het onderzoek van de gemeente naar vluchtelingen die de afgelopen twee jaar in Rotterdam mochten komen wonen: de monitor Rotterdamse Aanpak Statushouders 2016-2020. Het is de eerste keer dat bekeken wordt hoe de stad het doet, na de grote golf vluchtelingen die in 2015 Europa verraste.

Leefbaar Rotterdam, zeer kritisch op de komst van statushouders, ziet in de 95 procent die een uitkering krijgt een bevestiging van haar zorgen. ,,Vluchtelingen zouden een verrijking zijn voor de stad. Maar nu zie je dat deze mensen een ticket naar de bijstand krijgen. Rotterdam heeft al genoeg problemen.''

,,Om gek van te worden", aldus Barbara Kathmann (PvdA). ,,Keer op keer heeft de PvdA erop gehamerd dat het stadsbestuur in moet zetten op taallessen, het omzetten van diploma's, het begeleiden naar werk. Alles om te voorkomen dat weer de fout gemaakt wordt dat asielzoekers jaren in de bijstand zitten. Bij het stadsbestuur van Leefbaar heb ik soms het idee dat wethouders met genoegen op hun handen zitten.''

Die 95 procent is inderdaad iets om van te schrikken, zegt hoogleraar integratie en migratie Jaco Dagevos van de Erasmus Universiteit Rotterdam, werkzaam bij het Sociaal en Cultureel Planbureau. Net als het landelijke gemiddelde van 90 procent. Al zijn die percentages wel goed verklaarbaar, zegt hij. ,,Statushouders hebben het heel druk met het leren van de taal, inburgeren, gezinshereniging en het op orde krijgen van hun financiën.''

Daarnaast heeft een behoorlijk aantal vluchtelingen trauma's, zegt Dagevos, al dan niet opgelopen in een azc. ,,Alles bij elkaar baart zo'n cijfer zorgen, maar is het ook heel goed te begrijpen.'' Maar er is hoop, stelt hij, al is het niet veel. Uit onderzoek naar eerdere migrantengroepen blijkt dat na drie à vier jaar de arbeidsparticipatie oploopt, maar de achterstand ook hardnekkig blijkt.

Los-vaste baan
Tot nu toe zijn vier vluchtelingen 'vrijwel volledig aan het werk', staat in de monitor. Ook hebben een paar mensen een los-vaste baan. Het gaat dan om werk bij een garage, bakker, schoenmaker, kwekerij, hotelschool en ict-bedrijf.

Daarnaast doen iets meer dan 150 ex-vluchtelingen vrijwilligerswerk, als tolk bij Vluchtelingenwerk, ze schenken koffie in buurthuizen, of zijn begeleider bij een naai-atelier. Ook volgen 137 mensen een opleiding, dat verschilt van het mbo Zadkine Oriëntatiejaar, tot civiele techniek aan de TU Delft. Statushouders zijn verplicht taalles te volgen en een participatiecursus te doen.

In 2016 zijn in Rotterdam met name alleenstaande mannen en gezinsherenigers gehuisvest. Dit jaar zijn het vooral gezinsherenigers.
Bron

4 hebben een betaalde baan, klasse van die 4 *O*

De rest is wel te begrijpen, wat moet Rotterdam ook met 2.429 tandartsen.

quote:
Net als het landelijke gemiddelde van 90 procent.
Zucht, vraag mij af hoe die 10% wat wel werkt de vergrijzing tegengaat in Nederland, en nog de rest van die 90% blijven voorzien in hun sociale uitkeringen.

[ Bericht 3% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 24-11-2017 14:22:07 ]
pi_175279592
quote:
,,Ze hebben het druk met inburgeren.''
Wel gelachen.
pi_175279607
quote:
"Die 95 procent is inderdaad iets om van te schrikken", aldus hoogleraar integratie en migratie Jaco Dagevos, die erg geschrokken is. Maar volgens hem is er wel degelijk een verklaring. "Statushouders hebben het heel druk met het leren van de taal, inburgeren, gezinshereniging en het op orde krijgen van hun financiën."
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik ga weer met een lach het weekend in.
pi_175279642
Ik begrijp niet goed waarom dit nieuws is? Dit weten we toch allang vanuit vorige ervaringen. Over 5 jaar zit nog steeds >80% in de bijstand. Er is gewoon geen laag geschoold werk voor deze mensen, als ze al zouden willen werken. Maar zodra de meerderheid door heeft dat ze gratis geld krijgen voor niets doen, krijg je ze met geen stok meer aan het werk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175279646
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:20 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik ga weer met een lach het weekend in.
Het kost maar een paar miljard, maar dan heb je wel een goede komedieshow.
pi_175279647
Ze hebben het druk :D de tering hey, wat een kut argument
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:22:46 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175279650
Te druk met inburgeren... :') en na 10 jaar inburgeren kunnen ze nog geen woord Nederlands :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175279667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dit nieuws is? Dit weten we toch allang vanuit vorige ervaringen. Over 5 jaar zit nog steeds >80% in de bijstand. Er is gewoon geen laag geschoold werk voor deze mensen, als ze al zouden willen werken. Maar zodra de meerderheid door heeft dat ze gratis geld krijgen voor niets doen, krijg je ze met geen stok meer aan het werk.
Maar, maar, maar, ze waren hoogopgeleid! Toch?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175279671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dit nieuws is? Dit weten we toch allang vanuit vorige ervaringen. Over 5 jaar zit nog steeds >80% in de bijstand. Er is gewoon geen laag geschoold werk voor deze mensen, als ze al zouden willen werken. Maar zodra de meerdeerheid door heeft hoe ze gratis geld krijgen, krijg je ze met geen stok meer aan het werk.
Dit is ook geen nieuws, dit is een "zie je wel" topic voor een bepaalde groep die vorig jaar agressief werd als je maar durfde te opperen dat de overgrote meerderheid van de vluchtelingen alleen maar komen voor het gratis geld.

Neemt niet weg dat ik mijn petje afneem voor die enkeling die wel werkt, dat zijn de mensen die van harte welkom zijn in mijn ogen, maar meestal zijn dat ook de echte vluchtelingen en niet de standaard gelukszoeker.
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:26:01 #10
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175279700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit is ook geen nieuws, dit is een "zie je wel" topic voor een bepaalde groep die vorig jaar agressief werd als je maar durfde te opperen dat de overgrote meerderheid van de vluchtelingen alleen maar komen voor het gratis geld.

Neemt niet weg dat ik mijn petje afneem voor die enkeling die wel werkt, dat zijn de mensen die van harte welkom zijn in mijn ogen, maar meestal zijn dat ook de echte vluchtelingen en niet de standaard gelukszoeker.
Die gaan zich nu niet anders gedragen hoor... just saying.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175279703
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Maar, maar, maar, ze waren hoogopgeleid! Toch?
heb jij die fabeltjes ooit geloofd? De hoog opgeleiden waren waarschijnlijk als eersten het land uit bij het uitbreken van de conflicten, waarschijnlijk gewoon met het vliegtuig en die gaan miet naar West Europese landen, maar naar Amerika, Canada of Australie. Zou ik in ieder geval wel doen als hoog opgeleide Syriër.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175279713
Wat houdt dat precies in dat druk zijn met inburgeren? Een potje klaverjassen met wat vrienden in het lokale theehuis?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175279735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Die gaan zich nu niet anders gedragen hoor... just saying.
Die gaan niet zomaar toegeven dat ze totaal fout zaten, helaas. Als het wel gebeurt, dan dikke respect.
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:30:33 #14
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175279768
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die gaan niet zomaar toegeven dat ze totaal fout zaten, helaas. Als het wel gebeurt, dan dikke respect.
Precies... is er ooit een excuus geweest van die mevrouw die het hysterie noemde dat IS'ers mee reisden met vluchtelingen? en dat is een opperbaas van die groepering.
Dan gaan al die domme schaapjes dat op een forum helemaal niet doen.
Wel respect idd mochten ze ooit toegeven over hun eigen dommigheid.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:32:08 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175279800
Wat een frustratie weer.

Is toch gewoon logisch, je kunt echt niet daags nadat je Nederland in komt effe aan het werk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175279827
Maar buiten het lachen, de realisten onder ons wisten dit natuurlijk allang, maar het is ook weer beangstigend. We lachen nu wel, maar het is dieptreurig. Wij moeten al jaren langer werken om voor de pensioenen op te draaien, Europa haalt maar goedkope krachten binnen in de vorm van vluchtelingen en cijfers laten zien dat zij gewoon massaal gebruik maken van de sociale voorzieningen. Deze sociale voorzieningen dienen ook betaald te worden, en wie mag dat betalen? Juist wij of onze kinderen.

We lachen om onze eigen ellende, pff.
pi_175279839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Die gaan zich nu niet anders gedragen hoor... just saying.
Dat verwacht ik niet, maar ik laat geen kans onbenut om ze de feiten onder de neus te drukken. :)
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:35:37 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175279882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar buiten het lachen, de realisten onder ons wisten dit natuurlijk allang, maar het is ook weer beangstigend. We lachen nu wel, maar het is dieptreurig. Wij moeten al jaren langer werken om voor de pensioenen op te draaien, Europa haalt maar goedkope krachten binnen in de vorm van vluchtelingen en cijfers laten zien dat zij gewoon massaal gebruik maken van de sociale voorzieningen. Deze sociale voorzieningen dienen ook betaald te worden, en wie mag dat betalen? Juist wij of onze kinderen.

We lachen om onze eigen ellende, pff.
Hoe wil jij overbevolking dan aanpakken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175279890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een frustratie weer.

Is toch gewoon logisch, je kunt echt niet daags nadat je Nederland in komt effe aan het werk.
Op het moment dat je je verblijfsvergunning hebt kun je aan het werk. Maar de intentie om aan het werk te gaan is er helemaal niet, zodra men zich realiseert dat je ook geld krijgt voor niet werken.
Als je weinig tot niets gewend bent tegen over 40-60 uur werken in thuis land en dan krijg je hier bijstand die vele malen meer is, dan lach je toch in je vuistje en blijf je lekker thuis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175279894
Inbrugeringscursus, Nederlandse taal leren op een bepaald nivo (zeker als je dat moet leren op een hoger nivo) kost inderdaad wat tijd. Zou het pas zorgwekkend gaan vinden als de cijfers na 5 jaar nog zo zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:37:38 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175279924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet, maar ik laat geen kans onbenut om ze de feiten onder de neus te drukken. :)
Ik waardeer je strijdbaarheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hoe wil jij overbevolking dan aanpakken?
Zou bijvoorbeeld kunnen door mensen te verspreiden over gebieden ipv iedereen in Europa op een bult in de steden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:36 schreef Montagui het volgende:
Inbrugeringscursus, Nederlandse taal leren op een bepaald nivo (zeker als je dat moet leren op een hoger nivo) kost inderdaad wat tijd. Zou het pas zorgwekkend gaan vinden als de cijfers na 5 jaar nog zo zijn.
Hoe zijn die cijfers inderdaad eigenlijk na meerdere jaren?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:37:56 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175279929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Op het moment dat je je verblijfsvergunning hebt kun je aan het werk. Maar de intentie om aan het werk te gaan is er helemaal niet, zodra men zich realiseert dat je ook geld krijgt voor niet werken.
Als je weinig tot niets gewend bent tegen over 40-60 uur werken in thuis land en dan krijg je hier bijstand die vele malen meer is, dan lach je toch in je vuistje en blijf je lekker thuis.
De levensstandaard is iets hoger, maar de noodzaak om te werken is in Nederland aan de lage kant inderdaad.

Maar na 1 jaar hier naar kijken is wat kort.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175279937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:36 schreef Montagui het volgende:
Inbrugeringscursus, Nederlandse taal leren op een bepaald nivo (zeker als je dat moet leren op een hoger nivo) kost inderdaad wat tijd. Zou het pas zorgwekkend gaan vinden als de cijfers na 5 jaar nog zo zijn.
Wees niet bang. Na 15 jaar heeft zeker wel 1/3e een betaalde baan.

A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175279938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hoe wil jij overbevolking dan aanpakken?
Er is geen overbevolking. Maar we moeten gewoon beleid voeren met een green card achtig systeem. je mag het land in, maar de eerste 10 jaar maak je geen gebruik van de sociale voorzieningen en als je tijdens de eerste 10 jaar betrapt wordt op criminele activiteiten flikkeren we je onverbiddelijk het land uit naar land van herkomst. Oh ja, we laten niemand meer erin die niet een geldig reisdocument kan overleggen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:39:43 #25
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175279965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:38 schreef habitue het volgende:

[..]

Wees niet bang. Na 15 jaar heeft zeker wel 1/3e een betaalde baan.

[ afbeelding ]
Ah kijk, dus niet veel anders... had ik overigens ook niet verwacht.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:40:05 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175279977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:37 schreef 2NutZ het volgende:

Zou bijvoorbeeld kunnen door mensen te verspreiden over gebieden ipv iedereen in Europa op een bult in de steden :)

Dan moeten die gebieden wel veilig zijn natuurlijk. Bovendien mag het duidelijk zijn dat het levensklimaat niet zo gunstig is rondom de evenaar.

Ik vind inderdaad dat iedereen zijn steentje moet bijdragen in de samenleving, dus het is wel zorgelijk dat zo weinig mensen aan het werk zijn. Als dit permanente effecten zijn betekent dat inderdaad dat de noodzaak om te werken te laag is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:41:54 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175280018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er is geen overbevolking. Maar we moeten gewoon beleid voeren met een green card achtig systeem. je mag het land in, maar de eerste 10 jaar maak je geen gebruik van de sociale voorzieningen en als je tijdens de eerste 10 jaar betrapt wordt op criminele activiteiten flikkeren we je onverbiddelijk het land uit naar land van herkomst. Oh ja, we laten niemand meer erin die niet een geldig reisdocument kan overleggen.
Er is geen overbevolking?

Ik kan je zo tien bronnen geven die anders beweren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175280065
In feite vererger je het vergrijzingsprobleem alleen maar op deze manier want nu heb je nog meer mensen die van overheidsgeld afhankelijk zijn.

Zagen we natuurlijk al van mijlen ver aankomen maar het waren allemaal mensen die goed aansloten op onze arbeidsmarkt. Mogen we de mensen die destijds dit nepnieuws hebben verspreid ter verantwoording roepen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:44:01 #29
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175280068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan moeten die gebieden wel veilig zijn natuurlijk. Bovendien mag het duidelijk zijn dat het levensklimaat niet zo gunstig is rondom de evenaar.

Ik vind inderdaad dat iedereen zijn steentje moet bijdragen in de samenleving, dus het is wel zorgelijk dat zo weinig mensen aan het werk zijn. Als dit permanente effecten zijn betekent dat inderdaad dat de noodzaak om te werken te laag is.
Er zijn echt heel veel gebieden gewoon veilig hoor waar men vandaan vlucht.
Vandaar ook de term 'gelukszoekers'.

En ja dat laatste ben ik eens, vraag me heel hard af waarom dat vooral bij die groep zo lastig is en we toch maar meer en meer binnen willen halen. Op den duur is de balans echt zoek en dan gaat alles naar de tering, economisch gezien.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175280086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:38 schreef habitue het volgende:

[..]

Wees niet bang. Na 15 jaar heeft zeker wel 1/3e een betaalde baan.

[ afbeelding ]
Dus ook van de mensen die hier komen werken heeft maar minder dan de helft nog een baan na 15 jaar?
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:46:47 #31
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175280117
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:44 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel gebieden gewoon veilig hoor waar men vandaan vlucht.
Vandaar ook de term 'gelukszoekers'.

En ja dat laatste ben ik eens, vraag me heel hard af waarom dat vooral bij die groep zo lastig is en we toch maar meer en meer binnen willen halen. Op den duur is de balans echt zoek en dan gaat alles naar de tering, economisch gezien.
Klopt, er zitten ook 'gelukszoekers' bij die hier de facto totaal geen baan kunnen vinden en dus ook niets bijdragen. Wat ook komt omdat het bedrijfsleven de corruptie in zulke landen voedt en technologische vooruitgang tegengaat.

Dat je daar niet voor wil betalen kan ik me voorstellen, dan verkies je simpelweg je eigen leven boven een zekere mate van empathie tegenover grote onbekenden. En het kan wel leiden tot scheefgroei en destabilisatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:47:49 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175280135
En na 15 jaar zit twee derde nog steeds in de bijstand.
pi_175280140
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een frustratie weer.

Is toch gewoon logisch, je kunt echt niet daags nadat je Nederland in komt effe aan het werk.
Dit zijn mensen die al een huis hebben gekregen, dus al een tijdje in Nederland in een AZC hebben verbleven. Velen zitten al langer dan 1 a 2 jaar in Nederland.
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:51:14 #34
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175280192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Klopt, er zitten ook 'gelukszoekers' bij die hier de facto totaal geen baan kunnen vinden en dus ook niets bijdragen. Wat ook komt omdat het bedrijfsleven de corruptie in zulke landen voedt en technologische vooruitgang tegengaat.

Dat je daar niet voor wil betalen kan ik me voorstellen, dan verkies je simpelweg je eigen leven boven een zekere mate van empathie tegenover grote onbekenden. En het kan wel leiden tot scheefgroei en destabilisatie.
Eens met je post maar wat bedoel je met het dikgedrukte stukje?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:51:56 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175280203
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:51 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Eens met je post maar wat bedoel je met het dikgedrukte stukje?
Dat mensen daar in die landen permanent een slechtere levensstandaard hebben. En dat in stand wordt gehouden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:53:39 #36
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175280235
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat mensen daar in die landen permanent een slechtere levensstandaard hebben. En dat in stand wordt gehouden.
In stand door wie? door hun leiders? zichzelf...? de EU elite?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 14:55:39 #37
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175280285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:53 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

In stand door wie? door hun leiders? zichzelf...? de EU elite?
Door hun leiders en door de agenda van bedrijven.
Dat eerste is wel veel over te vinden, dat tweede wordt heel erg onder tafel gekomen maar er zijn wel eens wat 'schandalen' over naar buiten gekomen volgens mij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:00:31 #38
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175280369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Door hun leiders en door de agenda van bedrijven.
Dat eerste is wel veel over te vinden, dat tweede wordt heel erg onder tafel gekomen maar er zijn wel eens wat 'schandalen' over naar buiten gekomen volgens mij.
Tja, kijk... leiders in het algemeen, en helemaal die uithoeken, zijn 99% machtsgeile figuurtjes die hun mensheid verliezen zodra ze die macht ook hebben. Dat is niks nieuws.
Maar daarom hebben we toch ook een overkoepelend orgaan zoals NATO enzo die dat soort shit wat in zou moeten dammen?
Maar goed ik ben het met je eens dat geld nog steeds de grootste boosdoener is die ons, de mens, in de weg staat op vooruitgang.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 15:10:07 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175280533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:00 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Tja, kijk... leiders in het algemeen, en helemaal die uithoeken, zijn 99% machtsgeile figuurtjes die hun mensheid verliezen zodra ze die macht ook hebben. Dat is niks nieuws.
Maar daarom hebben we toch ook een overkoepelend orgaan zoals NATO enzo die dat soort shit wat in zou moeten dammen?
Maar goed ik ben het met je eens dat geld nog steeds de grootste boosdoener is die ons, de mens, in de weg staat op vooruitgang.
Materialisme is goed omdat je zonder enig materialisme helemaal geen drijfveer meer hebt om iets te doen, maar het zorgt er uiteindelijk voor dat mensen op een manier handelen om er niet alleen zelf beter van te worden, maar ook zodat anderen er minder goed van worden als zij (tegengesteld aan het principe van de onzichtbare hand)

Ik vind leiders in het westen nog best lief als je zulke figuren in Afrika of Azië ziet. Rutte lapt soms eens wat aan z'n laars en behartigt onze belangen echt niet perfect, maar wel iets beter dan in Afrika.

Het probleem is dat je zonder leider ook totaal stuurloos bent. Geen leider hebben is ook geen oplossing. Ik vind directe democratie ook geen oplossing, want dat levert een eiland aan plannen op. Of je zou op een pakket aan maatregelen moeten kunnen stemmen of een bepaald wiskundig optimaliseringssysteem moeten kunnen bedenken, dan ben ik wel absoluut voor.

Punt is dat in beide gevallen het kiezen is tussen deze matige oplossing en een andere matige oplossing. Eigenlijk gelijk aan de 'gelukszoekers'. Zij kunnen kiezen tussen de oplossing die voor hun rooskleuriger is maar waarmee ze eigenlijk niks bereiken en weinig bijdragen (hierheen komen) of ze kunnen kiezen om daar te blijven en een (mogelijk veel) lagere levensstandaard te hebben maar misschien wel meer waardering te oogsten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:12:16 #40
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175280569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Materialisme is goed omdat je zonder enig materialisme helemaal geen drijfveer meer hebt om iets te doen, maar het zorgt er uiteindelijk voor dat mensen op een manier handelen om er niet alleen zelf beter van te worden, maar ook zodat anderen er minder goed van worden als zij (tegengesteld aan het principe van de onzichtbare hand)

Ik vind leiders in het westen nog best lief als je zulke figuren in Afrika of Azië ziet. Rutte lapt soms eens wat aan z'n laars en behartigt onze belangen echt niet perfect, maar wel iets beter dan in Afrika.

Het probleem is dat je zonder leider ook totaal stuurloos bent. Geen leider hebben is ook geen oplossing. Ik vind directe democratie ook geen oplossing, want dat levert een eiland aan plannen op. Of je zou op een pakket aan maatregelen moeten kunnen stemmen of een bepaald wiskundig optimaliseringssysteem moeten kunnen bedenken, dan ben ik wel absoluut voor.

Punt is dat in beide gevallen het kiezen is tussen deze matige oplossing en een andere matige oplossing. Eigenlijk gelijk aan de 'gelukszoekers'. Zij kunnen kiezen tussen de oplossing die voor hun rooskleuriger is maar waarmee ze eigenlijk niks bereiken en weinig bijdragen (hierheen komen) of ze kunnen kiezen om daar te blijven en een (mogelijk veel) lagere levensstandaard te hebben maar misschien wel meer waardering te oogsten.
Goeie post ^O^ maar ik heb wel liever een 'matige oplossing' dan helemaal niks eerlijk gezegd.
Goeie oplossingen zie ik niet snel gebeuren helaas.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 15:14:53 #41
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175280630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:12 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Goeie post ^O^ maar ik heb wel liever een 'matige oplossing' dan helemaal niks eerlijk gezegd.
Goeie oplossingen zie ik niet snel gebeuren helaas.
Mee eens. Alles wat je enigszins kunt oplossen moet je doen natuurlijk :Y
"De perfecte oplossing bestaat niet, dus je moet zoeken naar een goede oplossing", zou ik een mooiere verwoording vinden, maar ik ben zelf ook sceptisch en vind een matige oplossing dus prima om over te spreken.

En ja, het feit dat vluchtelingen hier uiteindelijk maar moeilijk aan het werk komen is gewoon een probleem. En ik geloof echt wel dat dat ten dele ligt aan dat werken voor hen simpelweg te weinig oplevert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:19:05 #42
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175280710
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mee eens. Alles wat je enigszins kunt oplossen moet je doen natuurlijk :Y
"De perfecte oplossing bestaat niet, dus je moet zoeken naar een goede oplossing", zou ik een mooiere verwoording vinden, maar ik ben zelf ook sceptisch en vind een matige oplossing dus prima om over te spreken.

En ja, het feit dat vluchtelingen hier uiteindelijk maar moeilijk aan het werk komen is gewoon een probleem. En ik geloof echt wel dat dat ten dele ligt aan dat werken voor hen simpelweg te weinig oplevert.
Uiteraard.... kijk het ligt ook wel wat aan je instelling.
Ik ben opgevoed met het idee van bezig blijven zijn, niet stil zitten...
In het verleden wel eens dat ik even geen baan had maar dan ging ik elke maand tientallen sollicitaties versturen, moeite doen en gewoon dat ene schoonmaakbaantje wel aanpakken omdat ik iets wou doen en in die molen wou blijven en geen nietsnut werkloze wou zijn.
Die instelling heeft voor mij goed uitgepakt en ik denk dat dat voor iedereen kan gelden, maar ja wel wat moeite en energie in steken. Dat mist ook een beetje, denk ik.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175280857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In feite vererger je het vergrijzingsprobleem alleen maar op deze manier want nu heb je nog meer mensen die van overheidsgeld afhankelijk zijn.

Zagen we natuurlijk al van mijlen ver aankomen maar het waren allemaal mensen die goed aansloten op onze arbeidsmarkt. Mogen we de mensen die destijds dit nepnieuws hebben verspreid ter verantwoording roepen?
Het type volk wat dit nepnieuws verspreid hangen zelf ook veelal aan het overheidsinfuus dankzij linkse pretbanen zoals "creatief manager vrijetijdsbesteding".

Ze zouden dat volk de mijnen in moeten trappen en eens echt laten werken tot hun 70e zoals wij ook zullen moeten (waarschijnlijk nog langer) om deze linkse hobby's in stand te houden.
pi_175280862
Dat was toch al bekend. Uit Marokko hebben ze ook alle laagopgeleiden en meest kansloze hier heen gestuurd? De geschiedenis herhaalt zich.
pi_175280884
Je verwacht het niet :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_175280890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ze zouden dat volk de mijnen in moeten trappen en eens echt laten werken tot hun 70e zoals wij ook zullen moeten (waarschijnlijk nog langer) om deze linkse hobby's in stand te houden.
:')
Tot nu toe valt het wel mee voor jou, elke werkdag weer verschijnen er lappen tekst met gekanker op werklozen. Toch bijzonder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175280910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In feite vererger je het vergrijzingsprobleem alleen maar op deze manier want nu heb je nog meer mensen die van overheidsgeld afhankelijk zijn.

Zagen we natuurlijk al van mijlen ver aankomen maar het waren allemaal mensen die goed aansloten op onze arbeidsmarkt. Mogen we de mensen die destijds dit nepnieuws hebben verspreid ter verantwoording roepen?
Dit dus.
pi_175280921
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:47 schreef Twiitch het volgende:
En na 15 jaar zit twee derde nog steeds in de bijstand.
Zoals de laatste 30 jaar immigratie al heeft uitgewezen, maar links bleef hopen dat het met deze groep veel anders zou gaan. :')

Reken eens uit elk jaar zo'n 25.000 vluchtelingen erbij, waarvan 2/3e hun hele leven sociale voorzieningen moeten krijgen, dat al tientallen jaren lang, waar velen ook een startkapitaaltje, woning en nieuwe meubels hebben mogen ontvangen. Dat zijn honderden miljarden wat die gehele asielindustrie ons heeft gekost tot nu toe, nog niet de criminaliteit meegerekend en de schade die winkeliers en burgers hebben door dat volk.

Geen wonder dat ze in de kamer niet de cijfers willen vrijgeven wat ons 30 jaar vluchtelingen beleid nu gekost heeft, van dat geld kun je alle Nederlanders op hun 21e met pensioen sturen.
pi_175280949
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:27 schreef nostra het volgende:

[..]

:')
Tot nu toe valt het wel mee voor jou, elke werkdag weer verschijnen er lappen tekst met gekanker op werklozen. Toch bijzonder.
Werk in de IT, sta niet in een supermarkt, mijn multitask skills zijn superieur. :6
pi_175280961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoals de laatste 30 jaar immigratie al heeft uitgewezen, maar links bleef hopen dat het met deze groep veel anders zou gaan. :')

Hoezo links? Rechts toch, met Rutte voorop.
pi_175280972
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hoezo links? Rechts toch, met Rutte voorop.
Rutte is niet rechts, althans niet het rechts waar ik voor sta. Rutte is een graaier, net zoals zijn partij, en die graaien rechts, links en midden, zolang ze maar kunnen graaien.
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:31:59 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175280975
quote:
,,Ze hebben het druk met inburgeren.''
oO<

hoe durft men dit te zeggen....

:|W
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175280995
Pffff, heb het zo druk..... Nog even een zakje Nederlandse pepernoten halen, heb toch nog geld over van mijn uitkering.
pi_175281026
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:19 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Uiteraard.... kijk het ligt ook wel wat aan je instelling.
Ik ben opgevoed met het idee van bezig blijven zijn, niet stil zitten...
In het verleden wel eens dat ik even geen baan had maar dan ging ik elke maand tientallen sollicitaties versturen, moeite doen en gewoon dat ene schoonmaakbaantje wel aanpakken omdat ik iets wou doen en in die molen wou blijven en geen nietsnut werkloze wou zijn.
Die instelling heeft voor mij goed uitgepakt en ik denk dat dat voor iedereen kan gelden, maar ja wel wat moeite en energie in steken. Dat mist ook een beetje, denk ik.
Ik heb heel veel contact met vluchtelingen, over het algemeen met de wat jongeren. Die studeren keihard:
Voorbeelden (even bedenken dat ze in oktober 2015 in Nederland zijn gekomen, daarvoor over het algemeen 2-3 jaar geen school en vluchtelingen kamp achter de rug)
1 doet ROC electrotechniek, normale opleiding. CVA gehaald (19 examen kandidaten waarvan 1 syrier, 5 geslaagden)
1 doet HBO electrotechniek
2 zijn bezig met Schakeljaar (voorbereiding op een normale HBO opleiding). 1 van deze 2 doet er ook nog een avondopleiding Engels bij.
1 doet HBO werktuigbouwkunde.

Verder zijn er 2 anderen (jawel, tandarts) bezig met C2 taalopleiding (da's universitair niveau) en werken beiden 2-3 dagen in de week (voor niets) in een tandartsen praktijk. Om hun vaardigheden te behouden. Ze mogen behandelingen doen alleen als de praktijkeigenaar/tandarts aanwezig is.

Dan zijn er flink wat bezig met inburgeringsscholing. Die daarnaast ook vaak vrijwilligers werk doen.
De ROC knul kan binnenkort beginnen met stage. Al zijn Nederlandse klasgenoten lopen al stage (ook degenen die gezakt zijn voor CVA). School heeft hem aan heel veel stageadressen voorgesteld. Ze willen 'm niet. Waarom niet, ik kan het wel invullen, jullie ook?

Waarom zouden de ouderen (die ook wat minder vlot nederlands leren/spreken) wel snel aan het werk kunnen komen, veel bedrijven willen ze niet (of is er iemand van jullie die ze aan wil nemen). Echt, op een uitzondering na, willen ze graag werken. Het uitkeringssysteem vinden ze heel mooi, heel aardig, maar ook willen ze er liever vanaf. Geld krijg je door er voor te werken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281197
Mensen die deze cijfers goedpraten :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_175281227
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:42 schreef Seam het volgende:
Mensen die deze cijfers goedpraten :')
Nee hoor, een mens die mensen achter de cijfers ziet.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:51:23 #57
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175281362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee hoor, een mens die mensen achter de cijfers ziet.
Een paar uitzonderingen benoemen en een persoonlijke anekdote bewijzen toch niks?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175281448
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb heel veel contact met vluchtelingen, over het algemeen met de wat jongeren. Die studeren keihard:
Voorbeelden (even bedenken dat ze in oktober 2015 in Nederland zijn gekomen, daarvoor over het algemeen 2-3 jaar geen school en vluchtelingen kamp achter de rug)
1 doet ROC electrotechniek, normale opleiding. CVA gehaald (19 examen kandidaten waarvan 1 syrier, 5 geslaagden)
1 doet HBO electrotechniek
2 zijn bezig met Schakeljaar (voorbereiding op een normale HBO opleiding). 1 van deze 2 doet er ook nog een avondopleiding Engels bij.
1 doet HBO werktuigbouwkunde.

Verder zijn er 2 anderen (jawel, tandarts) bezig met C2 taalopleiding (da's universitair niveau) en werken beiden 2-3 dagen in de week (voor niets) in een tandartsen praktijk. Om hun vaardigheden te behouden. Ze mogen behandelingen doen alleen als de praktijkeigenaar/tandarts aanwezig is.

Dan zijn er flink wat bezig met inburgeringsscholing. Die daarnaast ook vaak vrijwilligers werk doen.
De ROC knul kan binnenkort beginnen met stage. Al zijn Nederlandse klasgenoten lopen al stage (ook degenen die gezakt zijn voor CVA). School heeft hem aan heel veel stageadressen voorgesteld. Ze willen 'm niet. Waarom niet, ik kan het wel invullen, jullie ook?
Ben benieuwd waar jij die van kent. De kans dat ze representatief zijn is namelijk ontzettend klein, tenzij jij een index hebt van alle asielzoekers en random namen selecteert om kennis mee te maken.
pi_175281455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Een paar uitzonderingen benoemen en een persoonlijke anekdote bewijzen toch niks?
Cijfers ook niet. Dit zijn de uitzonderingen die ik ken. En zo zijn er nog heel veel meer uitzonderingen.

Een vreemde taal vloeiend leren doe je niet in 2 jaar, zeker niet als je wat ouder bent (waarbij sommigen ook nog analfabeet waren)

Werkgevers (de brave nederlanders dus) zijn er niet happig op om een niet vloeiend nederlands sprekende aan te nemen (liever een criminele nederlander dan iemand met een buitenlandse achternaam)

En ik heb het nog niet eens over trauma's, over mensen die in elkaar krimpen van schrik bij een hard geluid, mensen (ja ook die uitzondering ken ik) die in een gifgasaanval in 1x 22 familieleden is kwijtgeraakt, en een half jaar later bij een bombardement een zwangere zus. Ik kijk er dan niet raar van op dat die even niet meer weet hoe nu verder.
Als als jij denkt onzin, ga even zitten, denk aan 22 familieleden (en meervoud aan vrienden en kennissen) schrijf hun namen op en streep ze daarna door, want dood.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281508
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar jij die van kent. De kans dat ze representatief zijn is namelijk ontzettend klein, tenzij jij een index hebt van alle asielzoekers en random namen selecteert om kennis mee te maken.
Nee hoor. Hier hebben bijna 400 asielzoekers om de hoek gewoond. Ik ben vrijwilligerswerk (taallessen) gaan doen en met een aantal heb ik contact gehouden (de meesten zijn hier in de stad blijven wonen, en met anderen hou ik via mail contact).

Ik ken ook de "slapjanussen" die zitten en nietsdoen. Maar die heb je ook onder de Nederlanders. Degenen die hard werken die help ik waar mogelijk. De slapjanussen probeer ik te helpen, en als ze zelf niet meewerken stop ik ermee (en zeg ook waarom)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281530
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee hoor. Hier hebben bijna 400 asielzoekers om de hoek gewoond. Ik ben vrijwilligerswerk (taallessen) gaan doen en met een aantal heb ik contact gehouden (de meesten zijn hier in de stad blijven wonen, en met anderen hou ik via mail contact).

Ik ken ook de "slapjanussen" die zitten en nietsdoen. Maar die heb je ook onder de Nederlanders. Degenen die hard werken die help ik waar mogelijk. De slapjanussen probeer ik te helpen, en als ze zelf niet meewerken stop ik ermee (en zeg ook waarom)
Dat is dus precies mijn punt. Degenen waar jij contact mee houdt zijn niet representatief. Dat is immers geen random selectie, dat zijn de mensen uit die 400 waar jij de beste klik mee had.
pi_175281627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb heel veel contact met vluchtelingen, over het algemeen met de wat jongeren. Die studeren keihard:
Voorbeelden (even bedenken dat ze in oktober 2015 in Nederland zijn gekomen, daarvoor over het algemeen 2-3 jaar geen school en vluchtelingen kamp achter de rug)
1 doet ROC electrotechniek, normale opleiding. CVA gehaald (19 examen kandidaten waarvan 1 syrier, 5 geslaagden)
1 doet HBO electrotechniek
2 zijn bezig met Schakeljaar (voorbereiding op een normale HBO opleiding). 1 van deze 2 doet er ook nog een avondopleiding Engels bij.
1 doet HBO werktuigbouwkunde.

Verder zijn er 2 anderen (jawel, tandarts) bezig met C2 taalopleiding (da's universitair niveau) en werken beiden 2-3 dagen in de week (voor niets) in een tandartsen praktijk. Om hun vaardigheden te behouden. Ze mogen behandelingen doen alleen als de praktijkeigenaar/tandarts aanwezig is.

Dan zijn er flink wat bezig met inburgeringsscholing. Die daarnaast ook vaak vrijwilligers werk doen.
De ROC knul kan binnenkort beginnen met stage. Al zijn Nederlandse klasgenoten lopen al stage (ook degenen die gezakt zijn voor CVA). School heeft hem aan heel veel stageadressen voorgesteld. Ze willen 'm niet. Waarom niet, ik kan het wel invullen, jullie ook?

Waarom zouden de ouderen (die ook wat minder vlot nederlands leren/spreken) wel snel aan het werk kunnen komen, veel bedrijven willen ze niet (of is er iemand van jullie die ze aan wil nemen). Echt, op een uitzondering na, willen ze graag werken. Het uitkeringssysteem vinden ze heel mooi, heel aardig, maar ook willen ze er liever vanaf. Geld krijg je door er voor te werken.
Dat zijn er dan 7 in totaal.
pi_175281634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn punt. Degenen waar jij contact mee houdt zijn niet representatief. Dat is immers geen random selectie, dat zijn de mensen uit die 400 waar jij de beste klik mee had.
Denk je nou werkelijk dat ik met 400 mensen contact kan hebben. Jullie scheren ze aan de ene kant over 1 kam, ik misschien aan de andere kant.

Maar het zou al een heleboel helpen als bedrijven zich wat meer willen openstellen om iemand (als is het maar parttime omdat ze nog les hebben) een baan te geven, zo leren ze sneller nederlands, kunnen vaak weer verder in hun vak. Want niet ze zijn niet allemaal tandarts, ik ken ook veel metselaars, schilders (met als specialiteit behangen, kwam daar niet zoveel voor), timmerlui. CV monteurs. Ze weten allemaal dat het hier flink anders is, zijn bereid om te leren, maar ze moeten wel de kans krijgen.

Dus lopen zeiken dat ze niet willen werken, klopt maar deels, ze moeten ook kunnen werken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat zijn er dan 7 in totaal.
Ja en ik ben 1 vrijwilliger. Hoeveel vrijwilligers zijn er die er ook 7 kennen. Vast heel veel. Wij zijn mensen die niet aan de zijlijn lopen te zeiken dat de asielzoekers niets doen, wij proberen om samen met asielzoekers werk voor ze te vinden, te helpen met scholing. Wij willen ze de kans geven en jullie lopen te zeuren.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Denk je nou werkelijk dat ik met 400 mensen contact kan hebben. Jullie scheren ze aan de ene kant over 1 kam, ik misschien aan de andere kant.
Natuurlijk niet, dat vraag ik je ook niet om te doen. Slechte stroman.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Dus lopen zeiken dat ze niet willen werken, klopt maar deels, ze moeten ook kunnen werken.
Dat is ook niet mijn bewering.

Ik denk dat het gros van die mensen gewoon geen toegevoegde waarde heeft voor onze samenleving. De markt voor ongeschoold werk, zelfs als ze Nederlands zouden leren, is vrij krap. Daarbovenop, zelfs als ze een opleiding hebben, het is niet zo dat bijv de Universiteit van Damascus of Asmara zich kan meten met Nederlandse universiteiten.
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:15:22 #66
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175281776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb heel veel contact met vluchtelingen, over het algemeen met de wat jongeren. Die studeren keihard:
Voorbeelden (even bedenken dat ze in oktober 2015 in Nederland zijn gekomen, daarvoor over het algemeen 2-3 jaar geen school en vluchtelingen kamp achter de rug)
1 doet ROC electrotechniek, normale opleiding. CVA gehaald (19 examen kandidaten waarvan 1 syrier, 5 geslaagden)
1 doet HBO electrotechniek
2 zijn bezig met Schakeljaar (voorbereiding op een normale HBO opleiding). 1 van deze 2 doet er ook nog een avondopleiding Engels bij.
1 doet HBO werktuigbouwkunde.

Verder zijn er 2 anderen (jawel, tandarts) bezig met C2 taalopleiding (da's universitair niveau) en werken beiden 2-3 dagen in de week (voor niets) in een tandartsen praktijk. Om hun vaardigheden te behouden. Ze mogen behandelingen doen alleen als de praktijkeigenaar/tandarts aanwezig is.

Dan zijn er flink wat bezig met inburgeringsscholing. Die daarnaast ook vaak vrijwilligers werk doen.
De ROC knul kan binnenkort beginnen met stage. Al zijn Nederlandse klasgenoten lopen al stage (ook degenen die gezakt zijn voor CVA). School heeft hem aan heel veel stageadressen voorgesteld. Ze willen 'm niet. Waarom niet, ik kan het wel invullen, jullie ook?

Waarom zouden de ouderen (die ook wat minder vlot nederlands leren/spreken) wel snel aan het werk kunnen komen, veel bedrijven willen ze niet (of is er iemand van jullie die ze aan wil nemen). Echt, op een uitzondering na, willen ze graag werken. Het uitkeringssysteem vinden ze heel mooi, heel aardig, maar ook willen ze er liever vanaf. Geld krijg je door er voor te werken.
Een CVA is een beroerte
pi_175281782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat vraag ik je ook niet om te doen. Slechte stroman.

[..]

Dat is ook niet mijn bewering.

Ik denk dat het gros van die mensen gewoon geen toegevoegde waarde heeft voor onze samenleving. De markt voor ongeschoold werk, zelfs als ze Nederlands zouden leren, is vrij krap. Daarbovenop, zelfs als ze een opleiding hebben, het is niet zo dat bijv de Universiteit van Damascus of Asmara zich kan meten met Nederlandse universiteiten.
Maar dat is het nou juist. Iemand van 40 die al sinds zijn 18e werkt als timmerman (ok 2-4 jaar niet omdat de bommen om z'n oren vlogen) heeft dus meer dan 15 jaar spijkers in planken gejast. Een syrische spijker is hetzelfde als een nederlandse, en planken verschillen ook niet zo erg. Die mensen die willen echt wel aan het werk. En hier loopt men te zeuren dat er geen ambachtslieden zijn. Ze zijn er, investeer een beetje tijd en je hebt ze. Er zijn, volgens mij in Ede, een paar projecten die dat doen, en het gaat als een tierelier. Te veel aanmeldingen van syriers dan dat er geplaatst kunnen worden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Een CVA is een beroerte
Sorry, het is VCA (veiligheidscertificaat)
Ik ben daar niet in thuis.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:17:55 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175281825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Sorry, het is VCA (veiligheidscertificaat)
Ik ben daar niet in thuis.
Dat begreep ik al ja :P
pi_175281891
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat begreep ik al ja :P
Ja, ik loop momenteel ook tegen mijn grenzen aan vwb hulp geven :D . Van voorbereidend HBO niveau economie heb ik ook weinig kaas gegeten, over wbk, en electrotechniek heb ik het al niet eens.
Gelukkig heb ik vrienden en collega's die dat wel hebben en af en toe kunnen/willen inspringen. Die dus niet lopen klagen maar meehelpen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175281925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar dat is het nou juist. Iemand van 40 die al sinds zijn 18e werkt als timmerman (ok 2-4 jaar niet omdat de bommen om z'n oren vlogen) heeft dus meer dan 15 jaar spijkers in planken gejast. Een syrische spijker is hetzelfde als een nederlandse, en planken verschillen ook niet zo erg. Die mensen die willen echt wel aan het werk. En hier loopt men te zeuren dat er geen ambachtslieden zijn. Ze zijn er, investeer een beetje tijd en je hebt ze. Er zijn, volgens mij in Ede, een paar projecten die dat doen, en het gaat als een tierelier. Te veel aanmeldingen van syriers dan dat er geplaatst kunnen worden.
Well, de cijfers laten zien dat het juist niet als een tierelier gaat aangezien het gros werkeloos thuis zit (zie post #23), zelfs na 15 jaar.

Aangezien zo n 1/3e aan de bak komt is het dus logisch dat er onder die 400 van het AZC vlakbij jou zo n ~133 aan het werk willen en uiteindelijk kunnen. Dat zou ook jouw anekdotes over die studenten en timmerman verklaren, dat zijn mensen uit die 1/3e die wel aan het werk wil/kan.
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:25:42 #72
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175281950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, ik loop momenteel ook tegen mijn grenzen aan vwb hulp geven :D . Van voorbereidend HBO niveau economie heb ik ook weinig kaas gegeten, over wbk, en electrotechniek heb ik het al niet eens.
Gelukkig heb ik vrienden en collega's die dat wel hebben en af en toe kunnen/willen inspringen. Die dus niet lopen klagen maar meehelpen.
Ik denk dat het vooral nuttig is als je ze de taal leert waarin ze ook hun studie moeten doen. Ik neem iig aan dat je geen huiswerkhulp bent
pi_175282035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral nuttig is als je ze de taal leert waarin ze ook hun studie moeten doen. Ik neem iig aan dat je geen huiswerkhulp bent
Klopt, ik hou me bij nl en engels (soms ook nodig). En economiestukken uit de krant (in het nederlands)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175282079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, de cijfers laten zien dat het juist niet als een tierelier gaat aangezien het gros werkeloos thuis zit (zie post #23), zelfs na 15 jaar.

Aangezien zo n 1/3e aan de bak komt is het dus logisch dat er onder die 400 van het AZC vlakbij jou zo n ~133 aan het werk willen en uiteindelijk kunnen. Dat zou ook jouw anekdotes over die studenten en timmerman verklaren, dat zijn mensen uit die 1/3e die wel aan het werk wil/kan.
Maar jij kent toch ook de gegevens dat nl werkgevers liever iemand met een strafblad werk geven dan met een arabische achternaam zonder strafblad. Deze mensen staan al 10 punten achter door hun achternaam. Die krijgen nauwelijks de kans. En sat reken ik de nl werkgevers wel aan
We have far more in common than that which devides us..
pi_175282081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Cijfers ook niet. Dit zijn de uitzonderingen die ik ken. En zo zijn er nog heel veel meer uitzonderingen.

Een vreemde taal vloeiend leren doe je niet in 2 jaar, zeker niet als je wat ouder bent (waarbij sommigen ook nog analfabeet waren)

Werkgevers (de brave nederlanders dus) zijn er niet happig op om een niet vloeiend nederlands sprekende aan te nemen (liever een criminele nederlander dan iemand met een buitenlandse achternaam)

En ik heb het nog niet eens over trauma's, over mensen die in elkaar krimpen van schrik bij een hard geluid, mensen (ja ook die uitzondering ken ik) die in een gifgasaanval in 1x 22 familieleden is kwijtgeraakt, en een half jaar later bij een bombardement een zwangere zus. Ik kijk er dan niet raar van op dat die even niet meer weet hoe nu verder.
Als als jij denkt onzin, ga even zitten, denk aan 22 familieleden (en meervoud aan vrienden en kennissen) schrijf hun namen op en streep ze daarna door, want dood.
'Cijfers bewijzen niks' _O-
Hartelijk gelachen, ga nu maar snel terug naar je onwetende bubbel
pi_175282085
Ondanks alle waarschuwingen etc werden de mensen die dit aan zagen komen weggezet als racisten en fascisten, islamofoben, laagopgeleiden en natuurlijk boosrechts.
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Pechtold die ons vertelde dat het apothekers waren die deze kant op kwamen.
Ook ben ik benieuwd wat Klaver te melden heeft.
En hoe zit het met de mensen die vonden dat massa immigratie nodig was om de vergrijzing tegen te gaan?
Nu zitten we met de vergrijzing en een enorme groep mensen die simpelweg niet aan het werk zijn. Kortom nog meer druk op de belastingbetaler die al tot het uiterste belast word. Ik las eens dat de belastingdruk in Nederland over de 70% is. Erg veel rek zit er dus niet meer in.
pi_175282095
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar jij kent toch ook de gegevens dat nl werkgevers liever iemand met een strafblad werk geven dan met een arabische achternaam zonder strafblad.
Nee die ken ik niet. Als dat al zo is werkt dat twee kanten op. Er zijn ook werkgevers in het nieuws geweest die specifiek naar MENA mensen/minderheden op zoek waren om te recruteren (e.g. de politie).
pi_175282128
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar jij kent toch ook de gegevens dat nl werkgevers liever iemand met een strafblad werk geven dan met een arabische achternaam zonder strafblad. Deze mensen staan al 10 punten achter door hun achternaam. Die krijgen nauwelijks de kans. En sat reken ik de nl werkgevers wel aan
Dit was al bekend voordat ze hierheen kwamen. Dan kun je nu wel boos doen op werkgevers, maar dat verandert de situatie niet. Het feit blijft dat wij massaal uitkeringstrekkers hier naartoe gehaald hebben, waarbij wij dus miljarden wegpissen.

Ge-wel-dig.
pi_175282171
net doen of alle blanke nederlanders werken _O- _O- _O-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175282207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:33 schreef Chivaz het volgende:
Ondanks alle waarschuwingen etc werden de mensen die dit aan zagen komen weggezet als racisten en fascisten, islamofoben, laagopgeleiden en natuurlijk boosrechts.
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Pechtold die ons vertelde dat het apothekers waren die deze kant op kwamen.
Ook ben ik benieuwd wat Klaver te melden heeft.
En hoe zit het met de mensen die vonden dat massa immigratie nodig was om de vergrijzing tegen te gaan?
Nu zitten we met de vergrijzing en een enorme groep mensen die simpelweg niet aan het werk zijn. Kortom nog meer druk op de belastingbetaler die al tot het uiterste belast word. Ik las eens dat de belastingdruk in Nederland over de 70% is. Erg veel rek zit er dus niet meer in.
Progressief links wordt liever niet geconfronteerd met statistieken. Het gaat immers om rechtvaardigheid. Een gevoel. :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175282228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
net doen of alle blanke nederlanders werken _O- _O- _O-
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)liers-in-de-bijstand

3.1% van de Nederlanders in de bijstand. Vergeleken met 95% van de gelukszoekers, of 70% van de somaliërs :') :')

Trots om te zeggen dat ik van Poolse afkomst ben, met een lager bijstandspercentage dan de autochtone Nederlander _O_

Ophouden met parasitaire etniciteiten het land in te laten. Maar nee, huilie huilie racisme, er zijn ook goede Somaliërs :') :')
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:45:32 #82
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_175282266
Ik ben inmiddels overleden
pi_175282270
Je kunt je afvragen hoeveel dit ons allemaal gaat kosten. In Duitsland schatten ze de kosten over de 90 miljard tot 2020.

https://www.google.nl/amp(...)le/amp/idUSKCN0Y50DY


Het is jammer dat we geen referendum konden hebben over dit soort situaties.
Of op z’n minst dat de kosten worden verhaald op de mensen die voorstander zijn van dit beleid.
pi_175282279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:45 schreef Chivaz het volgende:
Je kunt je afvragen hoeveel dit ons allemaal gaat kosten. In Duitsland schatten ze de kosten over de 90 miljard tot 2020.

https://www.google.nl/amp(...)le/amp/idUSKCN0Y50DY

Het is jammer dat we geen referendum konden hebben over dit soort situaties.
Of op z’n minst dat de kosten worden verhaald op de mensen die voorstander zijn van dit beleid.
90 miljard weggooien? Geen probleem.

De wereld gaat naar de klote
pi_175282310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:46 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

90 miljard weggooien? Geen probleem.

De wereld gaat naar de klote
90 miljard weggooien en dan alsnog de verkiezingen winnen.
En dan vind men het gek dat partijen zoals het AFD in opkomst zijn.
pi_175282320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:43 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)liers-in-de-bijstand

3.1% van de Nederlanders in de bijstand. Vergeleken met 95% van de gelukszoekers, of 70% van de somaliërs :') :')

Trots om te zeggen dat ik van Poolse afkomst ben, met een lager bijstandspercentage dan de autochtone Nederlander _O_

Ophouden met parasitaire etniciteiten het land in te laten. Maar nee, huilie huilie racisme, er zijn ook goede Somaliërs :') :')
ga weg man

van alle bijstand die verstrekt wordt gaat ht grootste deel gewoon naar blanke nederlanders

die percentages zijn relatieve cijfers

bovendien moet je echt wel gestoord zijn om te denken dat die somaliers naar nederland zijn gekomen om te werken _O-

de pvv heeft maar 13 procent van de stemmen gekregen

dat betekent dat het 87 procent van de nederlanders helemaal niet boeit dit soort topics ^O^
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175282366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:40 schreef habitue het volgende:

[..]

Progressief links wordt liever niet geconfronteerd met statistieken. Het gaat immers om rechtvaardigheid. Een gevoel. :)
Hoe rechtvaardig is dit naar de belastingbetaler? De belastingbetaler ziet zijn buurt achteruit gaan en word ook nog eens extra belast om het schuldgevoel van de progressieven te bekostigen.
pi_175282368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:
dat betekent dat het 87 procent van de nederlanders helemaal niet boeit dit soort topics ^O^
Ik stem geen PVV, maar reken maar dat mij dit wel boeit.
pi_175282497
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ga weg man

van alle bijstand die verstrekt wordt gaat ht grootste deel gewoon naar blanke nederlanders

die percentages zijn relatieve cijfers

bovendien moet je echt wel gestoord zijn om te denken dat die somaliers naar nederland zijn gekomen om te werken _O-

de pvv heeft maar 13 procent van de stemmen gekregen

dat betekent dat het 87 procent van de nederlanders helemaal niet boeit dit soort topics ^O^
Percentages zijn altijd relatief. :') Ga maar weer weg.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe rechtvaardig is dit naar de belastingbetaler? De belastingbetaler ziet zijn buurt achteruit gaan en word ook nog eens extra belast om het schuldgevoel van de progressieven te bekostigen.
Boeit ze niet. Dat volk zit gewoon in hun grachtenpandje 's avonds DWDD te kijken. Geld zat. Dat die domme pvv tokkies er vooral hinder van ondervinden komt nieteens in ze op.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175282514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:
ga weg man

van alle bijstand die verstrekt wordt gaat ht grootste deel gewoon naar blanke nederlanders

Dat is dus bullshit.

CBS hier.

Augustus 2017.
Tot AOW leeftijd.
Autochtonen in de bijstand: 185 000
Westerse allochtonen in de bijstand: 45 000
Niet-Westerse allochtonen in de bijstand: 238 000

Vanaf AOW leeftijd.
Autochtonen in de bijstand: 6 000
Westerse allochtonen in de bijstand: 8 200
Niet-Westerse allochtonen in de bijstand: 36 500
pi_175282533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

dat betekent dat het 87 procent van de nederlanders helemaal niet boeit dit soort topics ^O^
Ik stem geen PVV, maar reken maar dat mij dit wel boeit.
pi_175282577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ga weg man

van alle bijstand die verstrekt wordt gaat ht grootste deel gewoon naar blanke nederlanders

die percentages zijn relatieve cijfers
:') :')

Ja, de meeste bijstand gaat naar blanke Nederlanders, omdat die verreweg het grootste deel van bevolking omvatten. Die absolute cijfers zijn dus niet relevant. Wat denk je zelf.
pi_175282597
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:02 schreef JaJammerJan het volgende:
:') :')

Ja, de meeste bijstand gaat naar blanke Nederlanders, omdat die verreweg het grootste deel van bevolking omvatten. Die absolute cijfers zijn dus niet relevant. Wat denk je zelf.
Alleen lult Klaas dus uit zijn nek. De meeste bijstand gaat wel degelijk naar allochtonen, zelfs in absolute aantallen.

Zie http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=82016NED
pi_175282602
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:59 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is dus bullshit.

CBS hier.

Augustus 2017.
Tot AOW leeftijd.
Autochtonen in de bijstand: 185 000
Westerse allochtonen in de bijstand: 45 000
Niet-Westerse allochtonen in de bijstand: 238 000

Vanaf AOW leeftijd.
Autochtonen in de bijstand: 6 000
Westerse allochtonen in de bijstand: 8 200
Niet-Westerse allochtonen in de bijstand: 36 500
_O_ Schokkend dit.
pi_175282717
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee hoor, een mens die mensen achter de cijfers ziet.
Dat is allemaal heel mooi, je bent een goed mens. Misschien moet je toch ook eens naar het huishoudboekje kijken. Misschien niet leuk maar wel een realiteit waar je niet omheen kunt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175282750
Het Nederlandse sociale stelsel werkt met reden niet overal. En het moet ook niet lukraak aan iedereen worden aangeboden. De conclusie ligt vrij voor de hand.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175282768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Denk je nou werkelijk dat ik met 400 mensen contact kan hebben. Jullie scheren ze aan de ene kant over 1 kam, ik misschien aan de andere kant.

Maar het zou al een heleboel helpen als bedrijven zich wat meer willen openstellen om iemand (als is het maar parttime omdat ze nog les hebben) een baan te geven, zo leren ze sneller nederlands, kunnen vaak weer verder in hun vak. Want niet ze zijn niet allemaal tandarts, ik ken ook veel metselaars, schilders (met als specialiteit behangen, kwam daar niet zoveel voor), timmerlui. CV monteurs. Ze weten allemaal dat het hier flink anders is, zijn bereid om te leren, maar ze moeten wel de kans krijgen.

Dus lopen zeiken dat ze niet willen werken, klopt maar deels, ze moeten ook kunnen werken.
Statistiek liegt niet. Van de 2430 vluchtelingen hebben er 4 een baan. Maar laten we ze niet over 1 kam scheren....Daar geeft men dan weinig aanleiding toe...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175282799
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Statistiek liegt niet. Van de 2430 vluchtelingen hebben er 4 een baan. Maar laten we ze niet over 1 kam scheren....Daar geeft men dan weinig aanleiding toe...
Ik weet zeker dat het juist die 4 werkende gelukszoekers zullen zijn die uitgebreid in het nieuws zullen komen, interviews zullen krijgen en als voorbeeld gesteld worden. Alles om de Nederlandse opinie over de gemiddelde gelukszoeker te manipuleren, zodat we maar meer kansloze immigranten blijven importeren.

Fake news.
pi_175282844
wat is er bijzonder aan dit soort getallen dan

Deze cijfers zijn al een jaartje of 30 relatief gezien stabiel

ik betaal een hoop belasting

Ik heb op Harvard gezeten
nou dan weet je het wel

gewoon je kop houden en gaan werken!

Op Harvard zeiden we altijd de wereld is groot en de mensheid is klein
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175282883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:17 schreef klaasweetalles het volgende:
gewoon je kop houden en gaan werken!
Zeg dat tegen die kansloze gelukszoekers en Somaliërs. Lekker werken en belasting betalen om miljarden te betalen aan dit soort massa-immigratie projecten :') :')
pi_175282920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:17 schreef klaasweetalles het volgende:
wat is er bijzonder aan dit soort getallen dan

Deze cijfers zijn al een jaartje of 30 relatief gezien stabiel

ik betaal een hoop belasting

Ik heb op Harvard gezeten
nou dan weet je het wel

gewoon je kop houden en gaan werken!

Op Harvard zeiden we altijd de wereld is groot en de mensheid is klein
Wat sla jij nou voor wartaal uit?

De cijfers zijn trouwens helemaal niet stabiel. Tussen Mei 2016 en Augustus 2017 zijn er 17,880 bijstand ontvangers van niet-Westerse allochtone afkomst bijop gekomen - Een stijging van 6.95% in anderhalf jaar!

In dezelfde periode is het aantal autochtonen en allochtone Westerse bijstand ontvangers afgenomen.
pi_175282982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Cijfers ook niet. Dit zijn de uitzonderingen die ik ken. En zo zijn er nog heel veel meer uitzonderingen.

Een vreemde taal vloeiend leren doe je niet in 2 jaar, zeker niet als je wat ouder bent (waarbij sommigen ook nog analfabeet waren)

Werkgevers (de brave nederlanders dus) zijn er niet happig op om een niet vloeiend nederlands sprekende aan te nemen (liever een criminele nederlander dan iemand met een buitenlandse achternaam)

En ik heb het nog niet eens over trauma's, over mensen die in elkaar krimpen van schrik bij een hard geluid, mensen (ja ook die uitzondering ken ik) die in een gifgasaanval in 1x 22 familieleden is kwijtgeraakt, en een half jaar later bij een bombardement een zwangere zus. Ik kijk er dan niet raar van op dat die even niet meer weet hoe nu verder.
Als als jij denkt onzin, ga even zitten, denk aan 22 familieleden (en meervoud aan vrienden en kennissen) schrijf hun namen op en streep ze daarna door, want dood.
Maar, wat hebben wij hier dan aan een klein legertje mensen met oorlogstrauma's in de bijstand?

Je kunt ze in de regio voor een kwart van het geld opvangen. Erik de Vlieger kwam nog eens met het geniale idee om in Syrie bouwmarkten te openen.
pi_175283078
Mooi, die kunnen dus zonder al teveel moeite direct terug.
pi_175283272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:17 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb op Harvard gezeten
Daar ging mn bier. :D
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175283910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi, die kunnen dus zonder al teveel moeite direct terug.
Ik ben bang dat ze nog heel lang hier zullen blijven. Daarbij begin ik mij echt af te vragen wie dat allemaal gaat betalen, ze klagen over de vergrijzing en dat daardoor de pensioenen niet meer te betalen zijn en halen misschien mede daarom zoveel vluchtelingen binnen, maar ondertussen worden de sociale voorzieningen geplunderd aan de hand van het volk wat hier onze pensioenen komen veiligstellen. Wij blijven maar meer betalen aan belastingen en premies, en hebben ook nog geen oplossing voor de vergrijzing. Dit wordt onhoudbaar op deze manier.
pi_175283934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze nog heel lang hier zullen blijven. Daarbij begin ik mij echt af te vragen wie dat allemaal gaat betalen, ze klagen over de vergrijzing en dat daardoor de pensioenen niet meer te betalen zijn en halen misschien mede daarom zoveel vluchtelingen binnen, maar ondertussen worden de sociale voorzieningen geplunderd aan de hand van het volk wat hier onze pensioenen komen veiligstellen. Wij blijven maar meer betalen, en hebben ook nog geen oplossing voor de vergrijzing. Dit wordt onhoudbaar op deze manier.
Vergrijzing lost zichzelf grotendeels op wanneer de babyboomer generatie over 20 jaar dood is. Voor de rest hebben we ook automatisatie die de vergrijzing zou moeten verlichten.

Immigratie tegen vergrijzing = Fake News.
pi_175283958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:18 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Vergrijzing lost zichzelf grotendeels op wanneer de babyboomer generatie over 20 jaar dood is. Voor de rest hebben we ook automatisatie die de vergrijzing zou moeten verlichten.

Immigratie tegen vergrijzing = Fake News.
Goed punt over de automatisering, nog niet eens aan gedacht, maar klopt wel. ^O^
pi_175283979
quote:
,,Ze hebben het druk met inburgeren.''
pi_175284005
Hier past alleen, voor de 34567e keer

"Je verwacht het niet"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175284013
Op zich wel prima. De welvaart een bietje verdelen onder de wereldbevolking. Werk is er toch niet. We kunnen het makkelijk bekostigen vooralsnog. En ik dacht gelezen te hebben dat het om een paar duizend gaat. In Rotterdam. Dat is niks. Waar hebben we het dan over. Ik begrijp dat de "hardwerkende" oprechte Hollander hier problemen mee heeft. Maar die moet maar eens lekker gaan genieten van wat hij wel heeft en "zij" niet. Krijgen we nou.

Met een uitkering verblijven in een k*tstad in een land met een k*tklimaat in een k*tflatje is nauwelijks benijdenswaardig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175284022
Ik vraag mij af wat doet de 5% ???
(criminaliteit, illegaal, etc)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175284086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Al zijn die percentages wel goed verklaarbaar, zegt hij. ,,Statushouders hebben het heel druk met het leren van de taal, inburgeren, gezinshereniging en het op orde krijgen van hun financiën.''
:') ___________!

Is de user snakelady eigenlijk nog actief op dit forum?
pi_175284112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:24 schreef Oud_student het volgende:
Ik vraag mij af wat doet de 5% ???
(criminaliteit, illegaal, etc)
Arbeidsongeschikt? Kind? Student?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175284113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
Op zich wel prima. De welvaart een bietje verdelen onder de wereldbevolking. Werk is er toch niet. We kunnen het makkelijk bekostigen vooralsnog. En ik dacht gelezen te hebben dat het om een paar duizend gaat. In Rotterdam. Dat is niks. Waar hebben we het dan over. Ik begrijp dat de "hardwerkende" oprechte Hollander hier problemen mee heeft. Maar die moet maar eens lekker gaan genieten van wat hij wel heeft en "zij" niet. Krijgen we nou.

Met een uitkering verblijven in een k*tstad in een land met een k*tklimaat in een k*tflatje is nauwelijks benijdenswaardig.
_O_

en voor iemand anders hier: https://nos.nl/artikel/21(...)lochtoon-zonder.html
We have far more in common than that which devides us..
pi_175284196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
Op zich wel prima. De welvaart een bietje verdelen onder de wereldbevolking. Werk is er toch niet. We kunnen het makkelijk bekostigen vooralsnog. En ik dacht gelezen te hebben dat het om een paar duizend gaat. In Rotterdam. Dat is niks. Waar hebben we het dan over. Ik begrijp dat de "hardwerkende" oprechte Hollander hier problemen mee heeft. Maar die moet maar eens lekker gaan genieten van wat hij wel heeft en "zij" niet. Krijgen we nou.

Met een uitkering verblijven in een k*tstad in een land met een k*tklimaat in een k*tflatje is nauwelijks benijdenswaardig.
Het is ook niet benijdenswaardig. Het gaat er hier om dat de hardwerkende Hollander graag minder belasting betaalt om meer geld over te hebben 'om te gaan genieten'. Om dan je belastinggeld zo weggegooid te zien worden aan iets waar je zelf helemaal niets aan hebt, is gewoon triest
pi_175284225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

_O_

en voor iemand anders hier: https://nos.nl/artikel/21(...)lochtoon-zonder.html
Ik weet niet wat je met dat artikel aan wilt tonen maar dat is alleen nog maar een extra reden om hier geen grote groepen heen te halen.

Allochtonen vinden moeilijk een baan. Laten we er nog 50000 die de taal niet spreken en geen opleiding hebben binnen halen..resultaat: 4 van de 2430 heeft een baan.....Hoe werkt de logica om dit een goed idee te vinden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175284243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:34 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het is ook niet benijdenswaardig. Het gaat er hier om dat de hardwerkende Hollander graag minder belasting betaalt om meer geld over te hebben 'om te gaan genieten'. Om dan je belastinggeld zo weggegooid te zien worden aan iets waar je zelf helemaal niets aan hebt, is gewoon triest
De hardwerkende Hollander heeft geld zat om te genieten.

En kenmerk van een solidaire samenleving is dat de sterkere schouders de zwaardere lasten dragen.
pi_175284266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:34 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het is ook niet benijdenswaardig. Het gaat er hier om dat de hardwerkende Hollander graag minder belasting betaalt om meer geld over te hebben 'om te gaan genieten'. Om dan je belastinggeld zo weggegooid te zien worden aan iets waar je zelf helemaal niets aan hebt, is gewoon triest
Dat weet ik JaJammerJan. Ze willen het voor zichzelf houden. De JammerJannen zijn van de zeer egoïstische soort die een ander (zijnde geen verwanten) het licht in de ogen niet gunt. Die vindt men hier veel.

Het probleem van dienst is van alle tijden. Het echte probleem is m.i. de overbevolking. Daar krijgt ieder de lasten van te dragen. Goed is dat niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175284321
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weet ik JaJammerJan. Ze willen het voor zichzelf houden. De JammerJannen zijn van de zeer egoïstische soort die een ander (zijnde geen verwanten) het licht in de ogen niet gunt. Die vindt men hier veel.
Solidariteit vergt natuurlijk wel een bepaald gevoel van verbinding. Ik kan me eerlijk gezegd nog wel voorstellen dat dat in deze situatie ontbreekt.
pi_175284327
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weet ik JaJammerJan. Ze willen het voor zichzelf houden. De JammerJannen zijn van de zeer egoïstische soort die een ander (zijnde geen verwanten) het licht in de ogen niet gunt. Die vindt men hier veel.
Waarom zou ik gratis werken voor gelukszoekers waar ik nooit ook maar een bedankje voor terug krijg? Ik heb wel wat beters te doen en daar is niks egoïstisch aan.
pi_175284354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:40 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom zou ik gratis werken voor gelukszoekers waar ik nooit ook maar een bedankje voor terug krijg? Ik heb wel wat beters te doen en daar is niks egoïstisch aan.
Vind je het niet erg om te betalen voor Nederlanders die (terecht) aanspraak maken op bijstand?
pi_175284372
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De hardwerkende Hollander heeft geld zat om te genieten.

En kenmerk van een solidaire samenleving is dat de sterkere schouders de zwaardere lasten dragen.
Geld misschien wel ja, maar om dat geld te krijgen moet de hardwerkende Hollander 40 uur van zijn tijd en energie per week opgeven.

Dit heeft niks met solidariteit te maken. Het overgrote deel van de gelukszoekers zijn mannen met een leeftijd tussen de 16 en 30. Die hebben zeer sterke schouders alleen weigeren ze er iets mee te doen en parasiteren ze liever op de hollanders.
pi_175284377
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Solidariteit vergt natuurlijk wel een bepaald gevoel van verbinding. Ik kan me eerlijk gezegd nog wel voorstellen dat dat in deze situatie ontbreekt.
Zeker. Maar het probleem van dienst is een microprobleem. De spinn-off en direct gevolg van zeg maar van de echte problemen. Die zijn veel lastiger aan te pakken. Men zou zijn en haar pijlen daarop moeten richten. Die worden niet opgelost door signaleren en zeuren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175284396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vind je het niet erg om te betalen voor Nederlanders die (terecht) aanspraak maken op bijstand?
Nee, want dat is relatief gezien maar een kleine groep waar ik dus relatief maar weinig voor hoef te betalen. Ook leeft deze groep hier al hun hele leven en dat verschilt met al deze vreemdelingen die zomaar het land binnenkomen en mijn geld willen.
pi_175284403
Minder minder minder.
pi_175284413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:42 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Geld misschien wel ja, maar om dat geld te krijgen moet de hardwerkende Hollander 40 uur van zijn tijd en energie per week opgeven.
40 uur werken, hard werken noemen. :') (bepaalde beroepen uitgezonderd)

quote:
Het overgrote deel van de gelukszoekers zijn mannen met een leeftijd tussen de 16 en 30. Die hebben zeer sterke schouders alleen weigeren ze er iets mee te doen en parasiteren ze liever op de hollanders.
Wie neemt ze aan?
pi_175284422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:44 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Nee, want dat is relatief gezien maar een kleine groep waar ik dus relatief maar weinig voor hoef te betalen. Ook leeft deze groep hier al hun hele leven en dat verschilt met al deze vreemdelingen die zomaar het land binnenkomen en mijn geld willen.
Daar kan ik me iets bij voorstellen.
pi_175284454
Voor de gemiddelde "vluchteling" (migrant is een betere term) vormt een Nederlandse uitkering een topsalaris in vergelijking met de lonen in het land van herkomst.

En voor dat topsalaris hoeven ze verder geen reet te doen.

Ik zie niet in waarom er überhaupt mensen zijn die denken dat deze migranten gaan werken. Waartoe en waarom? Ze hebben wat ze willen.
pi_175284748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

40 uur werken, hard werken noemen. :') (bepaalde beroepen uitgezonderd)
:') :') Wat wil je nou zeggen. Lekker om 8 uur 's ochtends in de auto stappen en om 6 uur 's avonds thuiskomen 5 dagen per week. Droomleven.
Dat de Hollander maar 60 uur per week moet gaan werken om kansloze immigranten te financieren?

quote:
Wie neemt ze aan?
Mensen. En als ze hier niet aan een baan kunnen komen, dan verhuizen ze maar weer. Ik heb gehoord dat er in Syrië binnenkort flink wat bouwvakkers nodig zijn om het land te herbouwen. Dat ze maar terug daarheen gaan.
pi_175284770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:07 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') :') Wat wil je nou zeggen. Dat de Hollander maar 60 uur per week moet gaan werken om kansloze immigranten te financieren? Als je 40 uur per week werkt, ben je maar een softie volgens jou _O- _O-
Als mensen maar 40 uur per week werken, moeten ze dat zelf weten. Dat zijn persoonlijke keuzes. Keihard werken lijkt me dan een beetje overdreven. (tenzij dat je zwaar fysiek werk doet)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 19:09:10 ]
pi_175284788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Solidariteit vergt natuurlijk wel een bepaald gevoel van verbinding. Ik kan me eerlijk gezegd nog wel voorstellen dat dat in deze situatie ontbreekt.
Het ontbreekt in ieder geval nogal aan solidariteit met de mensen die geen asiel in Europa hebben weten aan te vragen. Solidariteit is een wederzijds en collectief gebeuren dat een kring van personen betreft. Is dan alleen het weten te verkrijgen van de asielstatus in Nederland het verschil tussen volledige solidariteit en geen enkele of nauwelijks solidariteit? Dat is niet erg logisch.

De vraag naar solidariteit is een interessante. De vraag is dan ook waar we nou eigenlijk mee bezig zijn. Wat proberen we nou eigenlijk te bereiken met het huidige vluchtelingen/immigratie/buitenlands beleid terzake? De wereld wordt er niet beter van en het land waarschijnlijk ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175284803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als mensen maar 40 uur per week werken, moeten ze dat zelf weten. Dat zijn persoonlijke keuzes. Keihard werken lijkt me dan een beetje overdreven. (tenzij dat je zwaar fysiek werk doet)
'maar' 40 uur per week?

Dit land gaat alleen maar meer achteruit. Vroeger kon je op een inkomen nog een huishouden betalen. Nu heb je 2 inkomens nodig en dan het liefst nog meer dan 40 uur per week werken.

Oh wat zijn we rijk, laten we meer immigranten importeren om onze welvaart te delen.
pi_175284818
quote:
Vier hebben een betaalde baan gevonden, 95 procent leeft van een uitkering.
Je verwacht het niet
pi_175284913
Waar ik hier van sta te kijken is de kennis bij jullie die totaal ontbreekt. Voor de oorlog was Syrie een welvarend land. Ok, salarissen misschien lager dan in Nederland, maar kosten waren ook lager. Men had huizen, auto's, ging naar school, hadden banen (zowel de mannen als de vrouwen) Ze gingen naar restaurants en op vakantie. Kortom, het gewone gemiddelde leven.
Het zijn echt geen bedoeinen die nog in tenten door de woestijn trokken. Juist niet, die vinden hun weg wel.
En gelukszoekers...zijn we dat niet allemaal? Deze mensen hebben geluk, ja, ze leven nog en dat beseffen ze heel goed. En ze weten ook dat ze waarschijnlijk nooit meer terug kunnen naar Syrie, naar ouders en andere familieleden die achtergebleven zijn.
En waarom niet, zolang Assad daar de baas is, worden jonge mannen opgepakt en in het leger gegooid om vooraan tegen een van de vele rebellengroepen te vechten.

Walk a mile in their shoes
We have far more in common than that which devides us..
pi_175284933
Jij denkt over hen in de vorm van dat het mensen zijn. Met compassie. Dat is goed. Positieve insteek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175285049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:18 schreef Bart2002 het volgende:
Jij denkt over hen in de vorm van dat het mensen zijn. Met compassie. Dat is goed. Positieve insteek.
We zijn allemaal mensen. Of we allemaal menselijk zijn, dat is dan weer iets heel anders
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285202
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar ik hier van sta te kijken is de kennis bij jullie die totaal ontbreekt. Voor de oorlog was Syrie een welvarend land. Ok, salarissen misschien lager dan in Nederland, maar kosten waren ook lager. Men had huizen, auto's, ging naar school, hadden banen (zowel de mannen als de vrouwen) Ze gingen naar restaurants en op vakantie. Kortom, het gewone gemiddelde leven.
Het zijn echt geen bedoeinen die nog in tenten door de woestijn trokken. Juist niet, die vinden hun weg wel.
En gelukszoekers...zijn we dat niet allemaal? Deze mensen hebben geluk, ja, ze leven nog en dat beseffen ze heel goed. En ze weten ook dat ze waarschijnlijk nooit meer terug kunnen naar Syrie, naar ouders en andere familieleden die achtergebleven zijn.
En waarom niet, zolang Assad daar de baas is, worden jonge mannen opgepakt en in het leger gegooid om vooraan tegen een van de vele rebellengroepen te vechten.

Walk a mile in their shoes
Wat hebben wij hier daar aan? Feit is dat ze nu hier in de bijstand zitten en nog generaties lang klauwen met geld kosten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175285246
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar ik hier van sta te kijken is de kennis bij jullie die totaal ontbreekt. Voor de oorlog was Syrie een welvarend land. Ok, salarissen misschien lager dan in Nederland, maar kosten waren ook lager. Men had huizen, auto's, ging naar school, hadden banen (zowel de mannen als de vrouwen) Ze gingen naar restaurants en op vakantie. Kortom, het gewone gemiddelde leven.
Het zijn echt geen bedoeinen die nog in tenten door de woestijn trokken. Juist niet, die vinden hun weg wel.
En gelukszoekers...zijn we dat niet allemaal? Deze mensen hebben geluk, ja, ze leven nog en dat beseffen ze heel goed. En ze weten ook dat ze waarschijnlijk nooit meer terug kunnen naar Syrie, naar ouders en andere familieleden die achtergebleven zijn.
En waarom niet, zolang Assad daar de baas is, worden jonge mannen opgepakt en in het leger gegooid om vooraan tegen een van de vele rebellengroepen te vechten.

Walk a mile in their shoes
Zou ook in Nederland gebeuren hoor dat jonge mannen oppakken om te vechten in het leger. Lijkt mij ook niet meer dan normaal als je land word verscheurd door de fascisten van de islam.
De rest van je post vind ik geen argument om dan maar een ieder toe te laten.
Deze hoogopgeleide mensen zijn later hard nodig om Syrië op te bouwen, dus je eigen bereidwilligheid om deze mensen op te nemen is uiteindelijk slecht voor Syrië en zoals de cijfers laten zien slecht voor Nederland.
pi_175285282
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar ik hier van sta te kijken is de kennis bij jullie die totaal ontbreekt. Voor de oorlog was Syrie een welvarend land. Ok, salarissen misschien lager dan in Nederland, maar kosten waren ook lager. Men had huizen, auto's, ging naar school, hadden banen (zowel de mannen als de vrouwen) Ze gingen naar restaurants en op vakantie. Kortom, het gewone gemiddelde leven.
Het zijn echt geen bedoeinen die nog in tenten door de woestijn trokken. Juist niet, die vinden hun weg wel.
En gelukszoekers...zijn we dat niet allemaal? Deze mensen hebben geluk, ja, ze leven nog en dat beseffen ze heel goed. En ze weten ook dat ze waarschijnlijk nooit meer terug kunnen naar Syrie, naar ouders en andere familieleden die achtergebleven zijn.
En waarom niet, zolang Assad daar de baas is, worden jonge mannen opgepakt en in het leger gegooid om vooraan tegen een van de vele rebellengroepen te vechten.

Walk a mile in their shoes
Bedankt, Hans.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175285289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dan alleen het weten te verkrijgen van de asielstatus in Nederland het verschil tussen volledige solidariteit en geen enkele of nauwelijks solidariteit? Dat is niet erg logisch.
Dat is de kern van het probleem.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:10 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

'maar' 40 uur per week?
Ja, dat is toch standaard? Kan je moeilijk keihard noemen?

quote:
Vroeger kon je op een inkomen nog een huishouden betalen. Nu heb je 2 inkomens nodig en dan het liefst nog meer dan 40 uur per week werken.
Vroeger gingen mensen ook niet elk jaar op vliegvakantie, en het liefst ook nog op wintersport.
pi_175285291
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat hebben wij hier daar aan? Feit is dat ze nu hier in de bijstand zitten en nog generaties lang klauwen met geld kosten.
We zullen het zien. Ik denk dat wanneer ze gewoon kansen krijgen als iedereen deze mensen (niet allemaal maar dat zie je bij Nederlanders ook) deze kansen met beide handen aangrijpen. Zij vinden geld krijgen helemaal niet leuk, zijn dankbaar maar leuk is anders.
Lees deze column maar eens (een verzoek, gewoon met een open onbevooroordeelde blik, is moeilijk maar probeer het eens) https://www.gelderlander.(...)-uitkering~a2188838/
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285323
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zou ook in Nederland gebeuren hoor dat jonge mannen oppakken om te vechten in het leger. Lijkt mij ook niet meer dan normaal als je land word verscheurd door de fascisten van de islam.
De rest van je post vind ik geen argument om dan maar een ieder toe te laten.
Deze hoogopgeleide mensen zijn later hard nodig om Syrië op te bouwen, dus je eigen bereidwilligheid om deze mensen op te nemen is uiteindelijk slecht voor Syrië en zoals de cijfers laten zien slecht voor Nederland.
Dus jij zou ook blijven om opgepakt te worden? Sure!
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We zullen het zien. Ik denk dat wanneer ze gewoon kansen krijgen als iedereen deze mensen (niet allemaal maar dat zie je bij Nederlanders ook) deze kansen met beide handen aangrijpen. Zij vinden geld krijgen helemaal niet leuk, zijn dankbaar maar leuk is anders.
Lees deze column maar eens (een verzoek, gewoon met een open onbevooroordeelde blik, is moeilijk maar probeer het eens) https://www.gelderlander.(...)-uitkering~a2188838/
Ja, want al die gelukszoekers zijn ook allemaal advocaten en tandartsen
Jij bent wel erg naief
pi_175285378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dus jij zou ook blijven om opgepakt te worden? Sure!
Als mijn huis en haard bedreigd word door terroristen dan had ik mij eigen vrijwillig aangemeld bij het leger.
Ik vind dat altijd nog een betere optie dan je vrouw en kinderen achterlaten om vervolgens naar de VS te trekken om daar asiel aan te vragen.
pi_175285400
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:46 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Ja, want al die gelukszoekers zijn ook allemaal advocaten en tandartsen
Jij bent wel erg naief
Nee hoor, niet allemaal. Er zijn metselaars, timmerlui, schoonmakers, winkelpersoneel. Het was een gewoon land hoor. Waar hele gewone mensen woonden, met gewone banen zoals hier. Niet iedereen in het midden oosten loop door de woestijn met kamelen. Ze hebben er zelfs auto's en kranen waar water uitkomt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee hoor, niet allemaal. Er zijn metselaars, timmerlui, schoonmakers, winkelpersoneel. Het was een gewoon land hoor. Waar hele gewone mensen woonden, met gewone banen zoals hier. Niet iedereen in het midden oosten loop door de woestijn met kamelen. Ze hebben er zelfs auto's en kranen waar water uitkomt.
Een groot deel van de asielzoekers is/was ook gewoon analfabeet.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)analfabeet~ad4308d4/

Dit is dan wel in België, maar ik denk niet dat het in Nederland veel beter is.
pi_175285548
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We zullen het zien. Ik denk dat wanneer ze gewoon kansen krijgen als iedereen deze mensen (niet allemaal maar dat zie je bij Nederlanders ook) deze kansen met beide handen aangrijpen. Zij vinden geld krijgen helemaal niet leuk, zijn dankbaar maar leuk is anders.
Lees deze column maar eens (een verzoek, gewoon met een open onbevooroordeelde blik, is moeilijk maar probeer het eens) https://www.gelderlander.(...)-uitkering~a2188838/
Wishful thinking. Erg nobel maar om daar nou de Nederlandse verzorgingsstaat voor in te zetten als gok. Want dat doe je: gokken met de toekomst van Nederland en dat het allemaal wel goed komt. En wat als ze nou niet makkelijk aan een baan komen? Dan hebben we een economische ramp over onszelf afgeroepen.

En dan kun je nog 25 columns posten. Het is gewoon niet te betalen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat het in de toekomst beter wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175285614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee hoor, niet allemaal. Er zijn metselaars, timmerlui, schoonmakers, winkelpersoneel. Het was een gewoon land hoor. Waar hele gewone mensen woonden, met gewone banen zoals hier. Niet iedereen in het midden oosten loop door de woestijn met kamelen. Ze hebben er zelfs auto's en kranen waar water uitkomt.
Een metselaar of timmerman kan hier niet zomaar aan de slag. Dan moet je een vca diploma halen en daar moet je nederlands voor kunnen schrijven. Dus die mensen komen niet aan de bak. Het inburgeringsexamen is voor velen al te veel gevraagd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175285644
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als mijn huis en haard bedreigd word door terroristen dan had ik mij eigen vrijwillig aangemeld bij het leger.
Ik vind dat altijd nog een betere optie dan je vrouw en kinderen achterlaten om vervolgens naar de VS te trekken om daar asiel aan te vragen.
Duidelijk dat je er niets vanaf weet.
Huis en haard werden bedreigd door het leger van Assad. Er was een opstand tegen Assad (in die tijd speelde IS nog geen rol daar). De opstandelingen hadden op een gegeven moment allemaal andere belangen en ruzies onder elkaar. Er zijn honderden rebellengroepen, en iedere groep (incl. het leger) ronselt/ontvoert jonge mannen.

En vrouw en kinderen, die werden of in Turkije of in Libanon achtergelaten. De overtocht was heel duur (voor jou is 1000 dollar misschien niet veel, voor hen wel) en heel gevaarlijk. De vader nam het risico, als hij veilig gevlucht was kan het gezin overkomen. Zo niet en was hij verdronken, dan zit het gezin, relatief, veilig in Turkije of Libanon. De zonen zijn vaak nog erg jong, dus worden (nog) niet ontvoerd door Hezbollah en uitgeleverd aan rebellengroepen.

En voordat er weer geroepen gaat worden, de mannen moeten zelf de vliegtickets van de familie betalen. De mannen helpen elkaar daar ook mee.

En dan de woningen die ze hier krijgen (want daar zal ook wel commentaar op komen). Een Nederlander die ingeschreven staat voor een woning mag die weigeren als het een halve/driekwart bouwval is, een vluchteling mag dat niet. Ik heb wat voorbij zien komen aan toegewezen woningen. Een Nederlander is mondig genoeg om te eisen dat de wc werkt, om te eisen dat er wat gedaan gaat worden aan de openingen tussen muur en kozijn (ruimtes van 5 cm), dat er wat gedaan is aan de badcel (en dat je niet 3 grote flessen chloor nodig hebt).
En natuurlijk zijn er mensen die een mooi huis hebben gekregen, die hebben geluk gehad maar een flink aantal WBV zijn heel wat opknappers kwijt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285703
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een metselaar of timmerman kan hier niet zomaar aan de slag. Dan moet je een vca diploma halen en daar moet je nederlands voor kunnen schrijven. Dus die mensen komen niet aan de bak. Het inburgeringsexamen is voor velen al te veel gevraagd.
Ff teruglezen. Klas van 19 scholieren, 1 syrier, 18 nederlanders, 5 geslaagden voor VCA. De syrier was er één van. Exact 2 jaar na binnenkomst in Nederland geslaagd.
En ja, dat is dat project in (volgens mij) Ede, om zoveel mogelijk mensen het VCA te laten halen.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:06:38 #151
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175285726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ff teruglezen. Klas van 19 scholieren, 1 syrier, 18 nederlanders, 5 geslaagden voor VCA. De syrier was er één van. Exact 2 jaar na binnenkomst in Nederland geslaagd.
En ja, dat is dat project in (volgens mij) Ede, om zoveel mogelijk mensen het VCA te laten halen.
Wat is dat eigenlijk voor infantiel groepje dat maar 5 van de 19 het halen? Zijn echt gewoon basisveiligheidsdingetjes
pi_175285739
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is dat eigenlijk voor infantiel groepje dat maar 5 van de 19 het halen? Zijn echt gewoon basisveiligheidsdingetjes
_O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175285750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is dat eigenlijk voor infantiel groepje dat maar 5 van de 19 het halen? Zijn echt gewoon basisveiligheidsdingetjes
Een normale ROC opleiding in Nijmegen, Electrotechniek.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ff teruglezen. Klas van 19 scholieren, 1 syrier, 18 nederlanders, 5 geslaagden voor VCA. De syrier was er één van. Exact 2 jaar na binnenkomst in Nederland geslaagd.
En ja, dat is dat project in (volgens mij) Ede, om zoveel mogelijk mensen het VCA te laten halen.
En wat wil je met dit incidentele succesverhaal aantonen? Zelf misschien ff teruglezen: kijk in Rotterdam, 2430 vluchtelingen, 4 een baan. Daar kan 1 of 2 of 500 succesverhalen niet tegenop.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:08:15 #155
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175285766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een normale ROC opleiding in Nijmegen, Electrotechniek.
-O-
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:08:51 #156
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175285777
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat wil je met dit incidentele succesverhaal aantonen? Zelf misschien ff teruglezen: kijk in Rotterdam, 2430 vluchtelingen, 4 een baan. Daar kan 1 of 2 of 500 succesverhalen niet tegenop.
Je krijgt inderdaad nogal een vertekend beeld van de werkelijkheid als je dan die vier als de norm weergeeft
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:09:57 #157
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175285804
Verrassend hoor, echt wel.

Mensen horen gewoon in hun eigen leefomgeving thuis. Handjevol handelaren of hier en daar eens immigrant is geen probleem. Maar de situatie van de afgelopen 50 jaar slaat compleet nergens op nog.
En een markant figuur.
pi_175285832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je krijgt inderdaad nogal een vertekend beeld van de werkelijkheid als je dan die vier als de norm weergeeft
Ja maar dat is wel wat er gebeurd. Je ziet die ene die zijn diploma haalt en zo lekker meedraait overal, maar de 1500 die met een uitkering wegkwijnen in een achterstandswijk laten ze niet zien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175285865
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat wil je met dit incidentele succesverhaal aantonen? Zelf misschien ff teruglezen: kijk in Rotterdam, 2430 vluchtelingen, 4 een baan. Daar kan 1 of 2 of 500 succesverhalen niet tegenop.
We zijn 2 jaar verder na een enorme instroom. Het duurde 6-12 maanden (en soms nog langer) voordat ze statushouder werden. Voordien mochten ze niet werken, daarna moeten ze inburgeren Als bedrijven hun straks (na de inburgering) willen aannemen (dus goede wil van Nederlandse bedrijven) zal dat aantal echt wel hoger worden.
Het zijn geen arbeidsmigranten, dat is iets heel anders, het zijn vluchtelingen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175285891
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We zijn 2 jaar verder na een enorme instroom. Het duurde 6-12 maanden (en soms nog langer) voordat ze statushouder werden. Voordien mochten ze niet werken, daarna moeten ze inburgeren Als bedrijven hun straks (na de inburgering) willen aannemen (dus goede wil van Nederlandse bedrijven) zal dat aantal echt wel hoger worden.
Het zijn geen arbeidsmigranten, dat is iets heel anders, het zijn vluchtelingen.
Na 15 jaar heeft 1 op de 3 asielzoekers een baan. Bedrijven zitten niet op die lui te wachten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175285932
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:14 schreef habitue het volgende:

[..]

Na 15 jaar heeft 1 op de 3 asielzoekers een baan. Bedrijven zitten niet op die lui te wachten.
Met Bosniërs is het aardig goed gekomen toch?
pi_175286025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We zijn 2 jaar verder na een enorme instroom. Het duurde 6-12 maanden (en soms nog langer) voordat ze statushouder werden. Voordien mochten ze niet werken, daarna moeten ze inburgeren Als bedrijven hun straks (na de inburgering) willen aannemen (dus goede wil van Nederlandse bedrijven) zal dat aantal echt wel hoger worden.
Het zijn geen arbeidsmigranten, dat is iets heel anders, het zijn vluchtelingen.
Waar baseer je op dat het hoger wordt? Op de goede resultaten uit het verleden? Na 15 jaar is het merendeel nog steeds afhankelijk van een uitkering. Er is geen enkele reden, behalve wensdenken en feiten negeren, om aan te nemen dat het beter zal gaan.

Je gokt met de economie. En als het fout gaat is iedereen de klos en de onderklasse het meest.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175286085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We zijn 2 jaar verder na een enorme instroom. Het duurde 6-12 maanden (en soms nog langer) voordat ze statushouder werden. Voordien mochten ze niet werken, daarna moeten ze inburgeren Als bedrijven hun straks (na de inburgering) willen aannemen (dus goede wil van Nederlandse bedrijven) zal dat aantal echt wel hoger worden.
Het zijn geen arbeidsmigranten, dat is iets heel anders, het zijn vluchtelingen.
Vluchtelingen reizen geen 3000km voor opvang en veiligheid.
pi_175286289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Duidelijk dat je er niets vanaf weet.
Huis en haard werden bedreigd door het leger van Assad. Er was een opstand tegen Assad (in die tijd speelde IS nog geen rol daar). De opstandelingen hadden op een gegeven moment allemaal andere belangen en ruzies onder elkaar. Er zijn honderden rebellengroepen, en iedere groep (incl. het leger) ronselt/ontvoert jonge mannen.
Als je je aansluit bij rebellen dan moet je niet raar staan te kijken dat je huis en haard niet veilig zijn. Zolang je aan de kant van het Assad regime stond was er niets te vrezen van Assad.
Ik gun die mensen daar het allerbeste maar ze hadden kunnen weten dat als je je aansluit bij rebellen die de meest verschrikkelijke dingen doen dat je daarna ook niet veilig bent voor Assad.

quote:
En vrouw en kinderen, die werden of in Turkije of in Libanon achtergelaten. De overtocht was heel duur (voor jou is 1000 dollar misschien niet veel, voor hen wel) en heel gevaarlijk. De vader nam het risico, als hij veilig gevlucht was kan het gezin overkomen. Zo niet en was hij verdronken, dan zit het gezin, relatief, veilig in Turkije of Libanon. De zonen zijn vaak nog erg jong, dus worden (nog) niet ontvoerd door Hezbollah en uitgeleverd aan rebellengroepen.
Dat zegt wel wat over de opvattingen van die mannen als ze vrouw en kinderen achterlaten in vluchtelingenkampen of gewoon in Syrië. In mijn ogen ben je als man dan niets waard.
En dat blijkt ook uit de cijfers van de mensen die zijn gevlucht en nog steeds niet aan het werk zijn.
De Polen die in Nederland werken kennen de taal vaak ook niet en krijgen heel wat minder hulp als het gaat om arbeid. En toch presteren diezelfde Polen het om hier binnen een jaar een fatsoenlijk bestaan op te bouwen.


quote:
En dan de woningen die ze hier krijgen (want daar zal ook wel commentaar op komen). Een Nederlander die ingeschreven staat voor een woning mag die weigeren als het een halve/driekwart bouwval is, een vluchteling mag dat niet. Ik heb wat voorbij zien komen aan toegewezen woningen. Een Nederlander is mondig genoeg om te eisen dat de wc werkt, om te eisen dat er wat gedaan gaat worden aan de openingen tussen muur en kozijn (ruimtes van 5 cm), dat er wat gedaan is aan de badcel (en dat je niet 3 grote flessen chloor nodig hebt).
En natuurlijk zijn er mensen die een mooi huis hebben gekregen, die hebben geluk gehad maar een flink aantal WBV zijn heel wat opknappers kwijt.
Genoeg Nederlanders die dringend op zoek zijn naar een woning en alles aanpakken wat ze kunnen krijgen. In onze hoofdstad moet je minimaal 10 jaar wachten op een sociale huurwoning. Ook ik leef gedwongen in een klein en duur appartement gescheiden van mijn familie omdat er wachtlijsten zijn. Ik persoonlijk zou een zogenaamde bouwval van de woningbouw niet afslaan. Mijn kale huur alleen al zit tegen de 900 euro per maand exclusief gwl.
En dat voor nog geen 60 vierkante meter.
pi_175286427
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Vluchtelingen reizen geen 3000km voor opvang en veiligheid.
Nog wel verder. Vietnamese bootvluchtelingen weet je nog?

En had jij geen tv 2,5 jaar geleden. Al die enorme lange stoeten met lopende mensen. Soms een stukje met een trein mee, dan weer lopen, dan een stukje met de bus en weer lopen (ja die mannen en vrouwen ken ik ook)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175286501
Geweldig dit :D

Waren toch allemaal tandarsten en mensen met universitaire achtergronden die we nodig hadden?

Alweer een mythe van links naar de klote.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:44:52 #167
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175286577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog wel verder. Vietnamese bootvluchtelingen weet je nog?

En had jij geen tv 2,5 jaar geleden. Al die enorme lange stoeten met lopende mensen. Soms een stukje met een trein mee, dan weer lopen, dan een stukje met de bus en weer lopen (ja die mannen en vrouwen ken ik ook)
Het punt is vooral dat die veiligheid al veel eerder bereikt is. Daarna hebben ze die veiligheid dus al en gaan ze voor meer (iets anders dan veiligheid)
pi_175286638
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog wel verder. Vietnamese bootvluchtelingen weet je nog?

En had jij geen tv 2,5 jaar geleden. Al die enorme lange stoeten met lopende mensen. Soms een stukje met een trein mee, dan weer lopen, dan een stukje met de bus en weer lopen (ja die mannen en vrouwen ken ik ook)
Het vn verdrag maakt onderscheid tussen vluchtelingen en migranten.

Je bent een vluchteling als je vanuit onveilig gebied een grens oversteekt. Op het moment dat je vanuit een veilig land een grens passeert ben je migrant.

Mensen die in een lange stoet vanuit Syrie komen lopen en daarbij minstens 6 veilige landen doorkruisen zijn migranten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175286671
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als je je aansluit bij rebellen dan moet je niet raar staan te kijken dat je huis en haard niet veilig zijn. Zolang je aan de kant van het Assad regime stond was er niets te vrezen van Assad.
Ik gun die mensen daar het allerbeste maar ze hadden kunnen weten dat als je je aansluit bij rebellen die de meest verschrikkelijke dingen doen dat je daarna ook niet veilig bent voor Assad.

[..]
Daar is het nog zo waar je woont (dus waar je huis staat) daarvan neemt men aan dat je voor of tegen bent. Staat jouw huis in de verkeerde wijk, komt er vrolijk een bom op, of halen ze je weg.

Dat zegt wel wat over de opvattingen van die mannen als ze vrouw en kinderen achterlaten in vluchtelingenkampen of gewoon in Syrië. In mijn ogen ben je als man dan niets waard.
En dat blijkt ook uit de cijfers van de mensen die zijn gevlucht en nog steeds niet aan het werk zijn.
De Polen die in Nederland werken kennen de taal vaak ook niet en krijgen heel wat minder hulp als het gaat om arbeid. En toch presteren diezelfde Polen het om hier binnen een jaar een fatsoenlijk bestaan op te bouwen.

[..]
Ja, dat zegt dat ze vrouw en kinderen niet aan de gevaren van een overtocht willen blootstellen (zie Ayan)
En Polen hoeven GEEN inburgeringstraject te doorlopen. Ik heb ook gewerkt met Filipijnen/zuid amerikanen/chinezen (en nog een paar waarvan ik niet meer weet waar ze vandaan kwamen) die getrouwd waren/relatie hadden met een Nederlander. Die moeten WEL een inburgeringstraject doorlopen. Heb een filipijns meisje begeleid die een HBO verpleegkunde opleiding had. Diploma's zijn omgezet en het werd ziekenverzorgende. Daarvoor had ze (daar) 2 jaar college en 4 jaar hbo gedaan.

Genoeg Nederlanders die dringend op zoek zijn naar een woning en alles aanpakken wat ze kunnen krijgen. In onze hoofdstad moet je minimaal 10 jaar wachten op een sociale huurwoning. Ook ik leef gedwongen in een klein en duur appartement gescheiden van mijn familie omdat er wachtlijsten zijn. Ik persoonlijk zou een zogenaamde bouwval van de woningbouw niet afslaan. Mijn kale huur alleen al zit tegen de 900 euro per maand exclusief gwl.
En dat voor nog geen 60 vierkante meter.
Jij hebt de keuze gemaakt voor werk of wat dan ook. Zij voor hun leven.
En ja veel geld, 900 voor 60M2. Met een baan. Maar je kunt ook een baan in een ander deel van het land zoeken (t is een werknemers tijd) waar de huizenprijzen leuker zijn en je familie bij je kan wonen. Je gaat er nl niet dood aan. In Syrie gaan er nog dagelijks heel veel mensen dood. Je hoort er niet zoveel meer over op het nieuws, want het is geen nieuws meer. Maar de bommen vallen nog aan alle kanten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175286760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog wel verder. Vietnamese bootvluchtelingen weet je nog?

En had jij geen tv 2,5 jaar geleden. Al die enorme lange stoeten met lopende mensen. Soms een stukje met een trein mee, dan weer lopen, dan een stukje met de bus en weer lopen (ja die mannen en vrouwen ken ik ook)
En dat zijn allemaal economische migranten. Met vluchten voor veiligheid heeft het niets te maken.
pi_175286844
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jij hebt de keuze gemaakt voor werk of wat dan ook. Zij voor hun leven.
En ja veel geld, 900 voor 60M2. Met een baan. Maar je kunt ook een baan in een ander deel van het land zoeken (t is een werknemers tijd) waar de huizenprijzen leuker zijn en je familie bij je kan wonen. Je gaat er nl niet dood aan. In Syrie gaan er nog dagelijks heel veel mensen dood. Je hoort er niet zoveel meer over op het nieuws, want het is geen nieuws meer. Maar de bommen vallen nog aan alle kanten.
En die Syriërs hadden ook in hun eigen land kunnen blijven. Of gewoon in Turkije kunnen blijven.
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:57:59 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175286874
Je verwacht het allemaal niet.
pi_175286952
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We zijn 2 jaar verder na een enorme instroom. Het duurde 6-12 maanden (en soms nog langer) voordat ze statushouder werden. Voordien mochten ze niet werken, daarna moeten ze inburgeren Als bedrijven hun straks (na de inburgering) willen aannemen (dus goede wil van Nederlandse bedrijven) zal dat aantal echt wel hoger worden.
Het zijn geen arbeidsmigranten, dat is iets heel anders, het zijn vluchtelingen.
En uit de cijfers blijkt dat deze vluchtelingen nu niet aan het werk zijn en over 10 jaar nog steeds niet. De gehele inburgering slaat ook nergens op, de insteek zou moeten zijn het hier tijdelijk bieden van een veilige haven met een zsm terugkeer naar hun vaderland.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_175287033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En dat zijn allemaal economische migranten. Met vluchten voor veiligheid heeft het niets te maken.

Ach ja, waarom zouden ze wegwillen, ze hebben toch allemaal een zwembad?


En een doorzon woning?
We have far more in common than that which devides us..
pi_175287064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ach ja, waarom zouden ze wegwillen, ze hebben toch allemaal een zwembad?

[ afbeelding ]
En een doorzon woning?
Zo ziet het er vanaf Raqqa tot de grens bij Venlo uit? Nederland is de eerste veilige haven vanaf Syrie?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175287147
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ach ja, waarom zouden ze wegwillen, ze hebben toch allemaal een zwembad?

[ afbeelding ]
En een doorzon woning?
Deze foto's zijn representatief voor heel Syrië? Grote delen van het land waar het normale leven gewoon doorgaat.
pi_175287183
lachwekkend

mensen die zich heel erg druk maken om bijstandstrekkers uit het buitenland

ja jullie fukking fokkers betalen veel belasting zeker _O- _O- _O- _O- ...mag ik even lachen :Z :Z :Z :Z :Z

Er zijn echt van die mongolen in nederland die zich er heel erg druk maken en op de pvv enzow gaan stemmen.....

WEET JE WAT HET IS? FUKKING TIJDVERSPILLING

GA iets nuttigs doen met je leven ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175287184
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:01 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

En uit de cijfers blijkt dat deze vluchtelingen nu niet aan het werk zijn en over 10 jaar nog steeds niet. De gehele inburgering slaat ook nergens op, de insteek zou moeten zijn het hier tijdelijk bieden van een veilige haven met een zsm terugkeer naar hun vaderland.
wat begrijp je niet? Een inburgering duurt (maximaal) 3 jaar. Degenen die heel slim zijn doen dat in 1,5 tijd. Als je in oktober 2015 binnenkomt, in mei 2016 (da's snel) status krijgt en kunt beginnen en je bent supersnel, dan ben je nu net klaar en kun je een baan gaan zoeken. Dat moet je wel in dezelfde stad als waar je AZC is een huis toegewezen krijgen, anders moet je wachten met inburgering. En eh, heb jij het inburgeringsexamen wel eens gedaan? Ik een stuk, en da's een pittig (en vooral belachelijk) examen. Verder duurt het momenteel volgens mij 4 maanden voordat je examen kunt doen en ook nog eens zo'n tijd voordat je uitslag krijgt (moet je eens bij HAVO of VWO examens doen, in maart/april examens afnemen en in september de uitslag geven)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175287237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:09 schreef klaasweetalles het volgende:
lachwekkend

mensen die zich heel erg druk maken om bijstandstrekkers uit het buitenland

ja jullie fukking fokkers betalen veel belasting zeker _O- _O- _O- _O- ...mag ik even lachen :Z :Z :Z :Z :Z

Er zijn echt van die mongolen in nederland die zich er heel erg druk maken en op de pvv enzow gaan stemmen.....

WEET JE WAT HET IS? FUKKING TIJDVERSPILLING

GA iets nuttigs doen met je leven ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175287304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Deze foto's zijn representatief voor heel Syrië? Grote delen van het land waar het normale leven gewoon doorgaat.

Dat ziet er over het algemeen zo uit. (en dat was 20 jaar geleden ook al zo)


He, wacht, we kunnen oogsten *O*
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:16:36 #181
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175287387
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er over het algemeen zo uit. (en dat was 20 jaar geleden ook al zo)

[ afbeelding ]
He, wacht, we kunnen oogsten *O*
Dat is dan dus het normale leven daar
pi_175287409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

wat begrijp je niet? Een inburgering duurt (maximaal) 3 jaar. Degenen die heel slim zijn doen dat in 1,5 tijd. Als je in oktober 2015 binnenkomt, in mei 2016 (da's snel) status krijgt en kunt beginnen en je bent supersnel, dan ben je nu net klaar en kun je een baan gaan zoeken. Dat moet je wel in dezelfde stad als waar je AZC is een huis toegewezen krijgen, anders moet je wachten met inburgering. En eh, heb jij het inburgeringsexamen wel eens gedaan? Ik een stuk, en da's een pittig (en vooral belachelijk) examen. Verder duurt het momenteel volgens mij 4 maanden voordat je examen kunt doen en ook nog eens zo'n tijd voordat je uitslag krijgt (moet je eens bij HAVO of VWO examens doen, in maart/april examens afnemen en in september de uitslag geven)
Waarom kunnen Polen zonder inburgeringscursus etc wel gewoon werken en die gelukszoekers niet?
pi_175287422
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom kunnen Polen zonder inburgeringscursus etc wel gewoon werken en die gelukszoekers niet?
wet
We have far more in common than that which devides us..
pi_175287488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

wet
Dus het ligt aan de wet dat maar 4 van de zoveel een betaalde baan heeft?
pi_175287558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

wat begrijp je niet? Een inburgering duurt (maximaal) 3 jaar. Degenen die heel slim zijn doen dat in 1,5 tijd. Als je in oktober 2015 binnenkomt, in mei 2016 (da's snel) status krijgt en kunt beginnen en je bent supersnel, dan ben je nu net klaar en kun je een baan gaan zoeken. Dat moet je wel in dezelfde stad als waar je AZC is een huis toegewezen krijgen, anders moet je wachten met inburgering. En eh, heb jij het inburgeringsexamen wel eens gedaan? Ik een stuk, en da's een pittig (en vooral belachelijk) examen. Verder duurt het momenteel volgens mij 4 maanden voordat je examen kunt doen en ook nog eens zo'n tijd voordat je uitslag krijgt (moet je eens bij HAVO of VWO examens doen, in maart/april examens afnemen en in september de uitslag geven)
Je leest niet wat ik schrijf...Die gehele inburgeringscursus kan wat mij betreft per direct worden afgeschaft. Het zou moeten gaan om de terugkeer en niet over de inburgering.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_175287585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat is dan dus het normale leven daar
Ja, in de dorpen.

Een voorbeeld. Amsterdam is platgebombardeerd, maar ook Rotterdam en Den Haag, eigenlijk de hele randstad. Dan moeten ze allemaal naar het oosten (zitten ze daar ook niet op te wachten denk ik). Waar moeten ze wonen, er staan geen huizen klaar, misschien zijn er wel wat tenten. Zetten we ze op de veluwe in tenten, zonder waterbronnen, zonder sanitair, zonder wat voor voorzieningen dan ook, want niet verwacht, waarom zou je op het niet verwachte inspelen?
Heb je vorig jaar de serie "als de dijken breken" gezien? Ik denk dat je het daarmee kunt vergelijken, een enorme toestroom van mensen waar niet op gerekend is naar een plek waar niets is.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:24:25 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175287603
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:09 schreef klaasweetalles het volgende:
lachwekkend

mensen die zich heel erg druk maken om bijstandstrekkers uit het buitenland

ja jullie fukking fokkers betalen veel belasting zeker _O- _O- _O- _O- ...mag ik even lachen :Z :Z :Z :Z :Z

Er zijn echt van die mongolen in nederland die zich er heel erg druk maken en op de pvv enzow gaan stemmen.....

WEET JE WAT HET IS? FUKKING TIJDVERSPILLING

GA iets nuttigs doen met je leven ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Lekker aan de fles mo?
pi_175287667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:22 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik schrijf...Die gehele inburgeringscursus kan wat mij betreft per direct worden afgeschaft. Het zou moeten gaan om de terugkeer en niet over de inburgering.
Tja, dat is toch de groep die in de jaren 60 hier heenkwam? Die hoefde niet in te burgeren want gingen terug. Gevolg, die spreken nauwelijks nederlands, zijn niet ingeburgerd.
Maar dat wordt van deze mensen wel verwacht want ze moeten werken. En voorlopig kunnen ze niet terug en dan heb ik het niet over platgebombardeerde steden, maar over nog steeds vallende bommen. Dat is nog dagelijkse realiteit. https://www.volkskrant.nl(...)us-rapport~a4541069/
We have far more in common than that which devides us..
pi_175287741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is de kern van het probleem.

[..]

Ja, dat is toch standaard? Kan je moeilijk keihard noemen
Blijkbaar niet onder niet westerse allochtonen.
quote:
[..]

Vroeger gingen mensen ook niet elk jaar op vliegvakantie, en het liefst ook nog op wintersport.
Het gemiddelde gezin gaat niet ieder jaar op wintersport. Dat is onvetaalbaar.
Vliegvakanties zijn tegenwoordig dan ook spotgoedkoop. Het is niet meer high class om te vliegen door technologische vooruitgang en het concept van budget airlines met 0 ruimte en luxe.
pi_175287748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er over het algemeen zo uit. (en dat was 20 jaar geleden ook al zo)

[ afbeelding ]
He, wacht, we kunnen oogsten *O*
Je hebt er ook steden zoals Damascus die gewoon prima leefbaar zijn. Maar dat doet er allemaal niet zoveel toe want nu dat de oorlog voorbij is kan men weer terug om de boel te gaan wederopbouwen. Al die mensen hierheen laten komen is dus ronduit egoïstisch omdat je voor een braindrain zorgt wat het leven van de achterblijvers nog moeilijker maakt.
pi_175287812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, in de dorpen.

Een voorbeeld. Amsterdam is platgebombardeerd, maar ook Rotterdam en Den Haag, eigenlijk de hele randstad. Dan moeten ze allemaal naar het oosten (zitten ze daar ook niet op te wachten denk ik). Waar moeten ze wonen, er staan geen huizen klaar, misschien zijn er wel wat tenten. Zetten we ze op de veluwe in tenten, zonder waterbronnen, zonder sanitair, zonder wat voor voorzieningen dan ook, want niet verwacht, waarom zou je op het niet verwachte inspelen?
Heb je vorig jaar de serie "als de dijken breken" gezien? Ik denk dat je het daarmee kunt vergelijken, een enorme toestroom van mensen waar niet op gerekend is naar een plek waar niets is.
Slaat nergens op. Als hier de dijken brengen vragen we niet met zijn allen asiel aan in Kazakhstan maar in belgie of duitsland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175287838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er over het algemeen zo uit. (en dat was 20 jaar geleden ook al zo)

[ afbeelding ]
He, wacht, we kunnen oogsten *O*
En wat is daar niet goed aan? Is het nu ook al zielig om boer te zijn?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175287961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dus jij zou ook blijven om opgepakt te worden? Sure!
Als ik dienstplicht weigerde tijdens WO2, kon ik dan ook naar syrie of een ander land gaan gaan en daar gratis geld vangen?
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:38:29 #194
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175287999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er over het algemeen zo uit. (en dat was 20 jaar geleden ook al zo)

[ afbeelding ]
He, wacht, we kunnen oogsten *O*
Dus je bevestigt dat het gaat om economische migranten, geen vluchtelingen.
pi_175288228
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dus je bevestigt dat het gaat om economische migranten, geen vluchtelingen.
Nee ik laat zien dat daar niet te wonen valt. Ik kan de filmpjes van de platgeschoten dorpen niet vinden (platgeschoten doir assad, is, rebellen of hezbollah, zoek maar uit)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175288314
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:37 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Als ik dienstplicht weigerde tijdens WO2, kon ik dan ook naar syrie of een ander land gaan gaan en daar gratis geld vangen?
Nederland is 10 dagen in oorlog geweest daarna bezet. En bij weigering werd je terechtgesteld.
En ja daar had je naar toe kunnen gaan net zoals vele armeniers hebben gedaan toen turkije die vermoordden
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 november 2017 @ 22:00:10 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175288502
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee ik laat zien dat daar niet te wonen valt. Ik kan de filmpjes van de platgeschoten dorpen niet vinden (platgeschoten doir assad, is, rebellen of hezbollah, zoek maar uit)
Je zegt dat ze daar twintig jaar geleden ook zo woonden. Voor de burgeroorlog. Het kan dus wel
pi_175288817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ach ja, waarom zouden ze wegwillen, ze hebben toch allemaal een zwembad?

[ afbeelding ]
En een doorzon woning?
West-Aleppo dat in handen is van de overheid:

Tartus, een havenstad in handen van de overheid:

Je kunt in Syrië prima veilig wonen, alleen is natuurlijk niet zoveel geld als er in Europa te halen valt. Dus komt al die zooi hierheen.
pi_175289585
Men is Xenofoob. Zoveel is zeker.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175289615
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee ik laat zien dat daar niet te wonen valt. Ik kan de filmpjes van de platgeschoten dorpen niet vinden (platgeschoten doir assad, is, rebellen of hezbollah, zoek maar uit)
En daarom moeten ze de handen uit de mouwen steken om de boel weer leefbaar te maken. Maar daar hebben de schooiers die hierheen komen geen zin in. Die laten het werk liever aan de achterblijvers over terwijl ze hier lekker kunnen parasiteren op kosten van een ander. Ronduit egoïstisch om je landgenoten zo in de shit te laten zitten.
pi_175289656
Zij hoort in het kanaal. En niet bij ons in het trapportaal. Dat is zo'n beetje de strekking.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175289678
Schooiers.. Mooie frame Arthur. Zij parasiteren op ons harde werkers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175289820
Maar goed. Wat een haat op slechts een handvol mensen. We moeten eerlijk zijn: we laten ze natuurlijk ook niet werken want we willen ze niet. En dan wijzen van: zie je wel! Ze willen niet werken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175289920
De OP nog eens gelezen... de klacht is dat ze WEL een huis hebben maar geen werk. Geef die mensen werk dan. Opdat wij niet hoeven zeuren. Als dat werk er niet is dan kunnen zij daar niets aan doen. Geen reden om ze dan weer te deporteren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175289983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
Maar goed. Wat een haat op slechts een handvol mensen. We moeten eerlijk zijn: we laten ze natuurlijk ook niet werken want we willen ze niet. En dan wijzen van: zie je wel! Ze willen niet werken.
klopt die gasten krijgen nergens een baan

maar dat is ook logische ze spreken en begrijpen de taal niet dus je heb gewoon niets aan ze.....dus dat ze in de bijstand terecht komen is logisch
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175290019
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:59 schreef Bart2002 het volgende:
Geef die mensen werk dan.
Ja ''geef'' die mensen werk ja.
Geef ook alle mensen die geen werk hebben ook even werk, als we dan toch bezig zijn met het geven van werk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175290211
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ''geef'' die mensen werk ja.
Geef ook alle mensen die geen werk hebben ook even werk, als we dan toch bezig zijn met het geven van werk.
bijna een miljoen vacatures, zoek maar uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_175290304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:12 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

West-Aleppo dat in handen is van de overheid:

Tartus, een havenstad in handen van de overheid:

Je kunt in Syrië prima veilig wonen, alleen is natuurlijk niet zoveel geld als er in Europa te halen valt. Dus komt al die zooi hierheen.
Liever niet: https://www.volkskrant.nl(...)d-in-syrie~a4444459/
Ik spreek geen arabisch en geen russisch (talen in tartus)

En eh...hoe moet je in west aleppo komen? Teruglopen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_175290374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:53 schreef Bart2002 het volgende:
Maar goed. Wat een haat op slechts een handvol mensen. We moeten eerlijk zijn: we laten ze natuurlijk ook niet werken want we willen ze niet. En dan wijzen van: zie je wel! Ze willen niet werken.
Feitenvrij geneuzel.

Alleen al in de afgelopen 3 jaar zijn er 71.000 Syriërs binnengekomen. Jouw 'handvol mensen' betreft dus een stad ter grootte van Gouda waarbij er nu nog steeds iedere maand 1000 bijkomen. Daarnaast is het overgrote merendeel (65%) na 15 jaar nog steeds werkloos. Dat heeft weinig te maken met onwelwillendheid van ons maar des te meer met het lage scholingsniveau van de migranten.
pi_175290390
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je zegt dat ze daar twintig jaar geleden ook zo woonden. Voor de burgeroorlog. Het kan dus wel
Je wil het niet begrijpen. Die kale vlaktes waren toen ook al met her en der een klein dorpje. In Syrie is heel veel woestijn en is heel dor. Er waren ook landbouw gebieden, maar daar liggen nogal wat bommen (je weet wel, die je niet ziet, maar als je erop stapt blijft er zo weinig over van je)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175290428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

bijna een miljoen vacatures, zoek maar uit
Bron?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175290530
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:02 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

klopt die gasten krijgen nergens een baan

maar dat is ook logische ze spreken en begrijpen de taal niet dus je heb gewoon niets aan ze.....dus dat ze in de bijstand terecht komen is logisch
Ik zal de vergelijking maar weer eens maken, hoe is het mogelijk dat Polen die de taal ook niet begrijpen wel een baan kunnen vinden en die vluchtelingen niet?
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:29:16 #213
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175290564
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zal de vergelijking maar weer eens maken, hoe is het mogelijk dat Polen die de taal ook niet begrijpen wel een baan kunnen vinden en die vluchtelingen niet?
Nederlandse uitzendbureaus hebben zich in o.a. Polen gevestigd om daar relatief goedkope arbeidskrachten te regelen voor de Nederlande arbeidsmarkt. Ik gok dat dat in bijv. Syrië anders is.
pi_175290602
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:23 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bron?
Sorry, dat heb ik verkeerd, ruim 200.000
We have far more in common than that which devides us..
pi_175290740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Sorry, dat heb ik verkeerd, ruim 200.000
Ja, inderdaad, dat was ook het getal wat ik tegen kwam.

Een getal wat ik ook tegen kwam was dit; +- 450.000, het aantal werklozen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175290763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nederlandse uitzendbureaus hebben zich in o.a. Polen gevestigd om daar relatief goedkope arbeidskrachten te regelen voor de Nederlande arbeidsmarkt. Ik gok dat dat in bijv. Syrië anders is.
Je hebt genoeg Polen die op eigen kracht naar Nederland of elders in west Europa zijn gekomen.
Deze mensen zoeken of zelfstandig werk of hebben een netwerkje waar ze redelijk snel aan een baan komen.
Dan praat ik hier over simpel magazijnwerk, lopende band werk of simpel werk in de land en tuinbouw.
Kortom waar een wil is is een weg, alleen ontbreekt het bij die mensen aan motivatie om te werken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:43:03 #217
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175290885
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hebt genoeg Polen die op eigen kracht naar Nederland of elders in west Europa zijn gekomen.
Deze mensen zoeken of zelfstandig werk of hebben een netwerkje waar ze redelijk snel aan een baan komen.
Dan praat ik hier over simpel magazijnwerk, lopende band werk of simpel werk in de land en tuinbouw.
Kortom waar een wil is is een weg, alleen ontbreekt het bij die mensen aan motivatie om te werken.
Is ook wel zo, maar Polen kan je maar moeilijk vergelijken met vluchtelingen omdat Polen vooral naar hier komen (of kwamen) om geld te verdienen en daarna weer terug te gaan. In principe verdien(d)en ze hier vergeleken met thuis bakken met geld dus komen (kwamen) ze naar hier maar ze gaan (gingen) ook weer terug naar huis (in Polen) om het geld daar uit te geven. Bijkomstige factor is dat hun collega's ook Polen zijn dus dat het ook allemaal zo vreemd niet is.

Is een beetje alsof de gemiddelde arbeider voor 10k per maand tijdelijk in Duitsland of zo kan gaan werken.
pi_175290908
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hebt genoeg Polen die op eigen kracht naar Nederland of elders in west Europa zijn gekomen.
Deze mensen zoeken of zelfstandig werk of hebben een netwerkje waar ze redelijk snel aan een baan komen.
Dan praat ik hier over simpel magazijnwerk, lopende band werk of simpel werk in de land en tuinbouw.
Kortom waar een wil is is een weg, alleen ontbreekt het bij die mensen aan motivatie om te werken.
Maar nog steeds, die mensen zijn geen tijd kwijt aan inburgeringscursussen, taallessen. En er zijn best wel Syriers die dat parttime doen: ik ga even heel snel uit mijn hoofd door het lijstje. 2x tandarts, 1x productie in een fabriek, 1x afwasser in restaurant, 2x bakker bij een turkse bakkerij, 1x in een stomerij. 1x schilder 1x in een lunchroom en 1 doet kluswerk op een school waarvoor hij extra nederlandse les krijgt. En uit mijn hoofd doet een groep van 5 of 6 knullen iedere zaterdag vrijwilligerswerk in een AZC. En dat is alleen maar mijn groepje (bestaat uit zo'n 20-30 mensen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175290983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar nog steeds, die mensen zijn geen tijd kwijt aan inburgeringscursussen, taallessen. En er zijn best wel Syriers die dat parttime doen: ik ga even heel snel uit mijn hoofd door het lijstje. 2x tandarts, 1x productie in een fabriek, 1x afwasser in restaurant, 2x bakker bij een turkse bakkerij, 1x in een stomerij. 1x schilder 1x in een lunchroom en 1 doet kluswerk op een school waarvoor hij extra nederlandse les krijgt. En uit mijn hoofd doet een groep van 5 of 6 knullen iedere zaterdag vrijwilligerswerk in een AZC. En dat is alleen maar mijn groepje (bestaat uit zo'n 20-30 mensen)
Genoeg Polen die taallessen krijgen vanuit het bedrijfsleven. En dan gewoon minimaal 40 uur per week aan de slag voor een klein salaris.
Ik vind het wel positief hoor dat er vluchtelingen zijn die wel de handen uit de mouwen steken, maar overgrote deel heeft daar gewoon geen zin in.
pi_175291053
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Genoeg Polen die taallessen krijgen vanuit het bedrijfsleven. En dan gewoon minimaal 40 uur per week aan de slag voor een klein salaris.
Ik vind het wel positief hoor dat er vluchtelingen zijn die wel de handen uit de mouwen steken, maar overgrote deel heeft daar gewoon geen zin in.
Ja vanuit het bedrijfsleven. Daar heeft het bedrijf iets aan. Dus als een bedrijf een syrier aanneemt zal hij het ook voor hem/haar betalen
Jij kent ze persoonlijk, hebben dat jou verteld? Mij vertellen ze wat anders, nl dat ze graag zo snel mogelijk uit de uitkeringssituatie willen komen. Maar ja, jij hebt dagelijks contact met syriers die het heerlijk vinden om languit op de bank te liggen niets doen.

Ooit ook gehoord van oostblokkers (bulgaren geloof ik) die hier daadwerkelijk voor misbruik van het systeem heenkomen. Daar heb je het niet over.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175291066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Cijfers ook niet.
Dit zijn de uitzonderingen die ik ken. En zo zijn er nog heel veel meer uitzonderingen.

Een vreemde taal vloeiend leren doe je niet in 2 jaar, zeker niet als je wat ouder bent (waarbij sommigen ook nog analfabeet waren)

Werkgevers (de brave nederlanders dus) zijn er niet happig op om een niet vloeiend nederlands sprekende aan te nemen (liever een criminele nederlander dan iemand met een buitenlandse achternaam)

En ik heb het nog niet eens over trauma's, over mensen die in elkaar krimpen van schrik bij een hard geluid, mensen (ja ook die uitzondering ken ik) die in een gifgasaanval in 1x 22 familieleden is kwijtgeraakt, en een half jaar later bij een bombardement een zwangere zus. Ik kijk er dan niet raar van op dat die even niet meer weet hoe nu verder.
Als als jij denkt onzin, ga even zitten, denk aan 22 familieleden (en meervoud aan vrienden en kennissen) schrijf hun namen op en streep ze daarna door, want dood.
_O- _O- _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_175291146
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:52 schreef Seam het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Wat hoop ik voor jou dat jij nooit naast iemand gaat zitten die net te horen heeft gekregen dat hij 22 familieleden heeft verloren. Weet je nog, die foto van die man met zijn dode tweeling in zijn armen. Zijn broer, zijn neefje, zijn nichtje. Foto maar in een spoiler gezet, te erg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_175291255
Vies om zo in te spelen op de emotie.
pi_175291268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:02 schreef RobbieRonald het volgende:
Vies om zo in te spelen op de emotie.
nog viezer om er om te lachen
We have far more in common than that which devides us..
pi_175291286
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

nog viezer om er om te lachen. Dit soort dingen zijn de redenen om te vluchten (en dit zijn hele "nette"dode kinderen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_175291292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

nog viezer om er om te lachen
Hij lachte om het dikgedrukte gedeelte volgens mij.
pi_175291294
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jij kent ze persoonlijk, hebben dat jou verteld? Mij vertellen ze wat anders, nl dat ze graag zo snel mogelijk uit de uitkeringssituatie willen komen. Maar ja, jij hebt dagelijks contact met syriers die het heerlijk vinden om languit op de bank te liggen niets doen.

Ooit ook gehoord van oostblokkers (bulgaren geloof ik) die hier daadwerkelijk voor misbruik van het systeem heenkomen. Daar heb je het niet over.
Ik hoef ze niet persoonlijk te kennen, de cijfers liegen er niet om. De bereidheid om te werken is gewoon erg laag. En ja deels zal het liggen aan het gebrek aan opleiding, maar het overgrote deel is toch echt motivatie.
De reden dat ik de Polen eruit haal is omdat net als vluchtelingen zij ook de taal niet spreken en vaak laagopgeleid zijn.
pi_175291361
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat hoop ik voor jou dat jij nooit naast iemand gaat zitten die net te horen heeft gekregen dat hij 22 familieleden heeft verloren. Weet je nog, die foto van die man met zijn dode tweeling in zijn armen. Zijn broer, zijn neefje, zijn nichtje. Foto maar in een spoiler gezet, te erg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lach om dat je zegt dat de cijfers niks bewijzen. Dan kun je dus ook alle wetenschap weggooien, want cijfers zeggen toch niks. En mooi om op de man en emoties te spelen, want daarmee haal je je punt totaal mee onderuit.
En ik kan mezelf heel makkelijk verdedigen op dit punt en het tegendeel bewijzen maar dan kom jij alleen nog maar dommer over, dus zal ik je besparen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_175291485
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:02 schreef RobbieRonald het volgende:
Vies om zo in te spelen op de emotie.
Feiten geven geen moer om gevoelens.
Ik vind het ook verschrikkelijk dat er mensen moeten lijden aan de andere kant van de wereld.
Ik ben zelfs van mening dat we die mensen moeten helpen, maar wat we in Nederland doen heeft maar weinig met hulp te maken.
Als we echt willen helpen dan zorgen we er voor dat er opvang in de regio is en dat Assad in het zadel blijft zitten.
Regime change zal voor een veel slechtere situatie zorgen met als gevolg nog meer vluchtelingen.
Wat wij doen is gewoon geld weggooien om ons zelf het gevoel te geven dat we toch echt heel erg betrokken zijn. En al dat alles over de rug van de belastingbetaler en de toekomst van Syrië.
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:16:56 #230
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_175291623
Goh... We halen een bende van dat woestijnspul binnen en het heeft geen nut... Je verwacht het niet.

Wat zijn de Europese naties sinds de Pax Britannica toch hard achteruit gegaan.
The more debt, the better
pi_175291927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zucht, vraag mij af hoe die 10% wat wel werkt de vergrijzing tegengaat in Nederland, en nog de rest van die 90% blijven voorzien in hun sociale uitkeringen.
Ja niet dus.

De Europeaan moet en zal vervangen worden. Dat heeft niets te maken met de oude dag voorziening van ons. Een ieder die dat leugentje geloofde is geen knip voor de neus waard. Er moet zoveel mogelijk geteisem uit Afrika en het Midden Oosten hierheen komen en de chaos moet zo groot mogelijk worden. Verdeel en heers en meer van zulke kreten.

Het zou allemaal om te lachen zijn als het niet zo in en in triest was. Ik dank god (als ik in die lamlul zou geloven dan) op mn blote knietjes dat ik geen kinderen heb.

Die gaan het hoe dan ook een heel stuk kutter krijgen dan wij. Er is geen geld voor die mensen, er is geen werk voor die mensen, er zijn geen woningen voor die mensen. Hun cultuur, normen en waarden botsen enorm met die van ons; kortom ze hebben hier niets maar dan ook compleet niets te zoeken.

Een verrijking my fucking ass. :r

Ow en daar komt nog bij dat er in dat shithole waar ze vandaan komen sneller mensen bij komen dan wij er hier op vangen. Het is een oneindige stroom van gelukzoekers en uitvreters. De enige manier om dat een halt toe te roepen is gewoon Afrika en het Midden Oosten weggooien. Doei. Jullie doen niet meer mee.

Maargoed, dat kan natuurlijk niet. Over 150 jaar vragen we ons hier met zn allen af waarom we in godsnaam toen niet gekozen hebben voor behoud van de samenleving zoals we die kennen en die halve wilden niet gewoon een kopje kleiner gemaakt hebben.

Maarja, racisme en alles he. Dus dan mag dat niet. Op termijn zou het de meest humane oplossing zijn, daar ben ik persoonlijk van overtuigd.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175291980
PS: ik stem niet op Geert. Dat dat even duidelijk is. Het is een druppel op een gloeiende plaat waar we mee bezig zijn en in Afrika is een bevolkingsexplosie die zijn weeerga niet kent aan de gang. Dat gaat heel erg verkeerd aflopen in de betrekkelijk nabije toekomst. Er is geen plek voor zoveel mensen. Het houdt een keer op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175292697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Je wil het niet begrijpen. Die kale vlaktes waren toen ook al met her en der een klein dorpje. In Syrie is heel veel woestijn en is heel dor. Er waren ook landbouw gebieden, maar daar liggen nogal wat bommen (je weet wel, die je niet ziet, maar als je erop stapt blijft er zo weinig over van je)
Assad heeft weilanden en akkergrond gebombardeerd? Wat is dit nu weer voor nonsens? Wie bombardeert er in hemelsnaam een weiland? Of heb je een andere verklaring hoe die bommen daar komen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175292804
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee ik laat zien dat daar niet te wonen valt. Ik kan de filmpjes van de platgeschoten dorpen niet vinden (platgeschoten doir assad, is, rebellen of hezbollah, zoek maar uit)
Waarom valt daar niet te wonen?

Op 20 meter van mijn huis is het compleet platgebombardeerd.

Dat zag er zo uit (dit is overigens het resultaat van slechts 1 van de bombardementen die de stad troffen):










En raadt eens? Hier is men grotendeels gewoon blijven wonen. Heeft men de boel opgeruimd:







En vervolgens opgebouwd:







Dus waarom zou dat daar niet kunnen? Dat zou hier ook niet gelukt zijn als we massaal met zijn allen aan de uitkering hadden gehangen in Aleppo? Handen uit de mouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 25-11-2017 07:59:46 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175292826
Wow mooie serie ^O^
pi_175300405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Feitenvrij geneuzel.

Alleen al in de afgelopen 3 jaar zijn er 71.000 Syriërs binnengekomen. Jouw 'handvol mensen' betreft dus een stad ter grootte van Gouda waarbij er nu nog steeds iedere maand 1000 bijkomen. Daarnaast is het overgrote merendeel (65%) na 15 jaar nog steeds werkloos. Dat heeft weinig te maken met onwelwillendheid van ons maar des te meer met het lage scholingsniveau van de migranten.
Ik ga ervan uit dat dit allemaal waar is Arthur. Maar wat moeten we ermee... Het is vluchtelingenopvang. Dat zijn wij moreel verplicht. De klacht is m.i. dat het verdere plan met deze mensen ontbreekt. En dat ze t.z.t. weer teruggaan. Ik begrijp dat deze ontwikkeling de spoeling wat dunner maakt maar dat is vermoedelijk tijdelijk.

Ik denk soms dat het een samenzwering is door de elite om de concurrentiepositie van de NL werknemer te ondermijnen. Men legt een voorraad aan van mensen die het allemaal voor minder willen doen dan jij. Zoiets spookt ook door het brein. Het is best een lastig ding hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 november 2017 @ 15:52:33 #237
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175300737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Cijfers ook niet.
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175300806
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:29 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Blijkbaar niet onder niet westerse allochtonen.

Prima, maar we moet niet doen alsof je keihard werkt, omdat je 40 uur aanwezig bent.
pi_175300843
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom valt daar niet te wonen?

Op 20 meter van mijn huis is het compleet platgebombardeerd.

Dat zag er zo uit (dit is overigens het resultaat van slechts 1 van de bombardementen die de stad troffen):


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

En raadt eens? Hier is men grotendeels gewoon blijven wonen. Heeft men de boel opgeruimd:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

En vervolgens opgebouwd:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Dus waarom zou dat daar niet kunnen? Dat zou hier ook niet gelukt zijn als we massaal met zijn allen aan de uitkering hadden gehangen in Aleppo? Handen uit de mouwen.
Met hulp van geld van de Amerikanen, in ruil voor het afstaan van hun soevereiniteit ja.
pi_175300910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Prima, maar we moet niet doen alsof je keihard werkt, omdat je 40 uur aanwezig bent.
40 uur "keihard" werken dat kan gewoon. Dat is best veel inclusief reistijd enzo. We moeten niet doen of 80 of 100 uur per de norm moet zijn. En dat dat pas echt "keihard" werken zou zijn. Men moet ook nog een leven hebben buiten de verplichtingen, toch?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175300944
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:')
Lekker constructief zo'n kutsmiley.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175301019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:35 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ga ervan uit dat dit allemaal waar is Arthur. Maar wat moeten we ermee... Het is vluchtelingenopvang.
Als mensen die na 15 jaar nog zitten, terwijl het land van herkomst nog 3 jaar weer veilig is, kan je het moeilijk meer onder de noemer vluchtelingenopvang scharen.

Dat is waar de schoen wringt. Omdat het grootste deel van de vluchtelingen zich hier permanent vestigt, kan je niet meer spreken van vluchtelingenopvang, maar wat het immigratie. En dat vermindert het draagvlak voor vluchtelingen, hetgeen jammer is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:35 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk soms dat het een samenzwering is door de elite om de concurrentiepositie van de NL werknemer te ondermijnen.
Bingo, maar niet alleen dat. Maar goed, ik zal daar niet veel op in gaan, want ik houd me het liefst afzijdig van BNW-stuff.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

40 uur "keihard" werken dat kan gewoon. Dat is best veel inclusief reistijd enzo. We moeten niet doen of 80 of 100 uur per de norm moet zijn. En dat dat pas echt "keihard" werken zou zijn. Men moet ook nog een leven hebben buiten de verplichtingen, toch?
Keihard werken hoeft wat mij betreft niet de norm te zijn. Maar de meeste mensen die zeggen keihard te werken zijn van die kantoorlullo's die van 9 tot 5 werken, en in de lunchpauze een rondje over het bedrijventerrein wandelen. :')
pi_175301077
Hier ga ik wel in mee HamZoef. We denken vermoedelijk hetzelfde over deze dingen. Ik worstel alleen met het standpunt wat men dient in te nemen. Het is te groot, het is schimmig, het is teveel, het is buitengewoon complex. Te complex voor mijn kleine hersentjes. ;)

Over die concurrentiepositie : dat is zeer waarschijnlijk want dat is dezelfde machinatie als in de jaren 50, 60, 70 der vorige eeuw. De NL werknemer kreeg teveel praatjes gesteund door krachtige bonden. Daar moest het establishment iets tegen doen. Dus halen we ze uit Spanje, Portugal en later uit Turkije en Marokko. Eigenlijk is zoiets heel slecht. Het ging allemaal onder het mom dat de NL werknemer de werkzaamheden niet wilde doen. Ze wilden dat wel maar niet tegen een minimumsalaris. Dat hebben wij en de bonden en de politiek toch mooi laten gebeuren, feitenvrij. En zo gebeurt dat vermoedelijk nog steeds. Het is best gek dat men dat nog steeds niet doorziet. The Crime of the Century m.i.

[ Bericht 49% gewijzigd door Bart2002 op 25-11-2017 16:18:00 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175302188
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:10 schreef Bart2002 het volgende:
Hier ga ik wel in mee HamZoef. We denken vermoedelijk hetzelfde over deze dingen. Ik worstel alleen met het standpunt wat men dient in te nemen. Het is te groot, het is schimmig, het is teveel, het is buitengewoon complex. Te complex voor mijn kleine hersentjes. ;)

Over die concurrentiepositie : dat is zeer waarschijnlijk want dat is dezelfde machinatie als in de jaren 50, 60, 70 der vorige eeuw. De NL werknemer kreeg teveel praatjes gesteund door krachtige bonden. Daar moest het establishment iets tegen doen. Dus halen we ze uit Spanje, Portugal en later uit Turkije en Marokko. Eigenlijk is zoiets heel slecht. Het ging allemaal onder het mom dat de NL werknemer de werkzaamheden niet wilde doen. Ze wilden dat wel maar niet tegen een minimumsalaris. Dat hebben wij en de bonden en de politiek toch mooi laten gebeuren, feitenvrij. En zo gebeurt dat vermoedelijk nog steeds. Het is best gek dat men dat nog steeds niet doorziet. The Crime of the Century m.i.
Inderdaad, de grootste gospe is nog wel dat men anno nu probeert 'links' de schuld te geven van die gastarbeidersgolf.
pi_175302370
Ik wil ook gratis spullen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175303006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Prima, maar we moet niet doen alsof je keihard werkt, omdat je 40 uur aanwezig bent.
Bij sommige productiebedrijven kan men geeneens keihard werken. Er zijn altijd wel collega's die het nodig vinden om een dom verhaal te willen vertellen aan iedereen op de werkvloer. De bedrijfsleidingen doen daar niets tegen, ondanks het verlies van productie-uren voor het bedrijf.
pi_175303323
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:10 schreef Bart2002 het volgende:
Hier ga ik wel in mee HamZoef. We denken vermoedelijk hetzelfde over deze dingen. Ik worstel alleen met het standpunt wat men dient in te nemen. Het is te groot, het is schimmig, het is teveel, het is buitengewoon complex. Te complex voor mijn kleine hersentjes. ;)

Over die concurrentiepositie : dat is zeer waarschijnlijk want dat is dezelfde machinatie als in de jaren 50, 60, 70 der vorige eeuw. De NL werknemer kreeg teveel praatjes gesteund door krachtige bonden. Daar moest het establishment iets tegen doen. Dus halen we ze uit Spanje, Portugal en later uit Turkije en Marokko. Eigenlijk is zoiets heel slecht. Het ging allemaal onder het mom dat de NL werknemer de werkzaamheden niet wilde doen. Ze wilden dat wel maar niet tegen een minimumsalaris. Dat hebben wij en de bonden en de politiek toch mooi laten gebeuren, feitenvrij. En zo gebeurt dat vermoedelijk nog steeds. Het is best gek dat men dat nog steeds niet doorziet. The Crime of the Century m.i.
Het ging niet alleen om de hoogte van het loon, dat was toen best aardig, zeker gezien de woonlasten. Na het sluiten van de mijnen had men bijvoorbeeld bedacht dat er een DAF-fabriek moest komen voor vervangende werkgelegenheid. Alleen waren die mijnwerkers de lopende band snel zat, je kunt mijnwerkers toch moeilijk verwende luxepaardjes noemen, maar het geestdodende trokken ze niet.

Ironisch genoeg werd er ruim 20 jaar later in de Zweedse auto-industrie, met hoge loonkosten en uitstekende werknemersvoorzieningen, begonnen met werken in teams die gezamenlijk verantwoordelijkheid dragen voor een deel van het productieproces en hun deel zoveel mogelijk zelf organiseren. Op dat idee had DAF waarschijnlijk ook wel kunnen komen als ze hadden gemoeten, maar ze hoefden niet want de overheid zou wel even wat analfabeten uit Marokko halen. Analfabeten ja, want stel je voor dat mensen die kunnen lezen en schrijven zich gaan organiseren in een vakbond of zo. Dus het is ook nog eens een rem op procesinnovatie geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175304414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:36 schreef Montagui het volgende:
Inburgeringscursus, Nederlandse taal leren op een bepaald nivo (zeker als je dat moet leren op een hoger nivo) kost inderdaad wat tijd. Zou het pas zorgwekkend gaan vinden als de cijfers na 5 jaar nog zo zijn.
Het is nog te vroeg om nu al conclusies te trekken maar de precedenten aangaande de arbeidsparticipatie van niet westerse immigranten geven weinig hoop.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:49:12 #249
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175304696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lekker constructief zo'n kutsmiley.
Debiliteit ga je niet belonen met een uitgebreide uitleg.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175304815
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Met hulp van geld van de Amerikanen, in ruil voor het afstaan van hun soevereiniteit ja.
Beter dat dan wegkwijnen in de achterstandsbuurten van een vreemd land. We hebben het nu zo goed voor elkaar dat mensen vanuit Syrie hierheen komen lopen.

En inderdaad met hulpgeld van de Amerikanen, en kijk eens wat voor moois we er mee gedaan hebben. Dat zullen ze in Raqqa niet voor elkaar krijgen. De gezonde jonge mannen trekken uitkering in west europa en het hulpgeld verdwijnt voor 70% in de zakken van corrupte krijgsheren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:24:20 #251
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175305359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:35 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk soms dat het een samenzwering is door de elite om de concurrentiepositie van de NL werknemer te ondermijnen. Men legt een voorraad aan van mensen die het allemaal voor minder willen doen dan jij.
Dat werkt dus niet, want je legt vooral een voorraad verloren generatie aan. Vanaf 30+ is de participatie van vluchtelingen in het arbeidsproces minimaal omdat de meesten niet in staat zijn om de Nederlandse taal voldoende machtig te zijn om in aanmerking te komen voor een baan. Het zijn pas de kinderen van vluchtelingen die hier opgroeien die kansrijker zijn. Nederland telt te weinig productiewerk waar taalbeheersing irrelevant is. En dan nog ben je een tweede keuze, want iemand die Nederlands, Engels of Duits spreekt heeft de voorkeur boven iemand waar je met handen en voeten of via een tolk moet communiceren. Daarnaast is er meer vertrouwen in het arbeidsethos van Europeanen, zoals Polen, Roemen of Bulgaren dan Aziaten of Afrikanen.

De vluchtelingenstroom wordt voornamelijk veroorzaakt door politieke correctheid. Kom maar op, wir schaffen das! Echter, vluchtelingenopvang is veel meer dan bed, bad en brood. Maar dat ziet de hoogopgeleide bestuurder niet. In de NRC las ik onlangs een opiniestuk dat het probleem treffend verwoordt:

quote:
„Hoger opgeleiden denken bij uitstek dat zij zich niet voor de gek laten houden. Ze sluiten zich aan bij het in hun sociale groep populaire standpunt en houden zich vervolgens voor de gek dat ze via intelligent redeneren tot dat standpunt zijn gekomen”, zei Cummings verder. Zo is de massale immigratie goed, vanuit barmhartigheid en solidariteit. En klimaatverandering is al helemaal een moreel thema, verweven met schuld en boete.

De duistere zijde van deze morele benaderingen is dat hoogopgeleiden zelden de prijs betalen voor hun politiek correcte standpunten. „Zij hebben er geen last van dat de lonen van bouwvakkers worden gedrukt door Poolse bouwvakkers, integendeel. Asielzoekers worden zelden ondergebracht in wijken van hoog opgeleiden”, schrijft Elsevier-redacteur Syp Wynia. En ook in ons parlement is bijna iedereen hoogopgeleid, waardoor de stem van laagopgeleiden minder wordt gehoord.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)id-14190876-a1582388
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_175305478
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet, want je legt vooral een voorraad verloren generatie aan. Vanaf 30+ is de participatie van vluchtelingen in het arbeidsproces minimaal omdat de meesten niet in staat zijn om de Nederlandse taal voldoende machtig te zijn om in aanmerking te komen voor een baan. Het zijn pas de kinderen van vluchtelingen die hier opgroeien die kansrijker zijn. Nederland telt te weinig productiewerk waar taalbeheersing irrelevant is. En dan nog ben je een tweede keuze, want iemand die Nederlands, Engels of Duits spreekt heeft de voorkeur boven iemand waar je met handen en voeten of via een tolk moet communiceren. Daarnaast is er meer vertrouwen in het arbeidsethos van Europeanen, zoals Polen, Roemen of Bulgaren dan Aziaten of Afrikanen.

De vluchtelingenstroom wordt voornamelijk veroorzaakt door politieke correctheid. Kom maar op, wir schaffen das! Echter, vluchtelingenopvang is veel meer dan bed, bad en brood. Maar dat ziet de hoogopgeleide bestuurder niet. In de NRC las ik onlangs een opiniestuk dat het probleem treffend verwoordt:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)id-14190876-a1582388
Goed stuk in NRC idd.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175305969
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het ging niet alleen om de hoogte van het loon, dat was toen best aardig, zeker gezien de woonlasten. Na het sluiten van de mijnen had men bijvoorbeeld bedacht dat er een DAF-fabriek moest komen voor vervangende werkgelegenheid. Alleen waren die mijnwerkers de lopende band snel zat, je kunt mijnwerkers toch moeilijk verwende luxepaardjes noemen, maar het geestdodende trokken ze niet.

Ironisch genoeg werd er ruim 20 jaar later in de Zweedse auto-industrie, met hoge loonkosten en uitstekende werknemersvoorzieningen, begonnen met werken in teams die gezamenlijk verantwoordelijkheid dragen voor een deel van het productieproces en hun deel zoveel mogelijk zelf organiseren. Op dat idee had DAF waarschijnlijk ook wel kunnen komen als ze hadden gemoeten, maar ze hoefden niet want de overheid zou wel even wat analfabeten uit Marokko halen. Analfabeten ja, want stel je voor dat mensen die kunnen lezen en schrijven zich gaan organiseren in een vakbond of zo. Dus het is ook nog eens een rem op procesinnovatie geweest.
In feite kwam het er inderdaad op neer dat je mensen wilt inzetten als robots. Dat is de doodsteek geweest voor de factor plezier in het werk.

Over het "gastarbeider" gebeuren heeft Pieter Lakeman een (m.i.) standaardwerk geschreven (Binnen zonder kloppen). Alle machinaties komen daarin aan bod. Het is een duidelijk beeld. Ze zijn binnen gehaald door rechts wegens de korte termijn voordelen voor zichzelf en links mocht vervolgens alle nadelen zien op te lossen. Omdat het toch mensen waren die hier waren en niet meer weggingen. De rechtse werkgevers hebben de vruchten geplukt van de goedkope arbeid en de externaliteiten overgedragen aan de maatschappij. En zo gaat het nu nog precies hetzelfde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175306137
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:24 schreef ACT-F het volgende:
Dat werkt dus niet, want je legt vooral een voorraad verloren generatie aan.
Het werkt wel. Er zijn korte termijn winsten mee te behalen. De externaliteiten wentel je af op de maatschappij. Dat kunstje is al enkele keren herhaald in de recente geschiedenis. Ken uw historie. En "verloren generatie".. denk je dat dat iets boeit? Men geeft niets om de schade die hun kwalijke insteek veroorzaakt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175306360
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik hoef ze niet persoonlijk te kennen, de cijfers liegen er niet om. De bereidheid om te werken is gewoon erg laag. En ja deels zal het liggen aan het gebrek aan opleiding, maar het overgrote deel is toch echt motivatie.
De reden dat ik de Polen eruit haal is omdat net als vluchtelingen zij ook de taal niet spreken en vaak laagopgeleid zijn.
Nope. Noodzakelijkheid. Bijna hetzelfde maar toch. Stel je bent een jaar of 40, de hele dag tomaten plukken of beetje rond huis hangen? Beide kan namelijk. Waarom actief hier iets opbouwen als je toch centen krijgt tot de situatie "thuis" beter is. Als je al in aanmerking komt voor een baan.....
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:21:59 #256
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175306633
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het werkt wel. Er zijn korte termijn winsten mee te behalen. De externaliteiten wentel je af op de maatschappij. Dat kunstje is al enkele keren herhaald in de recente geschiedenis. Ken uw historie. En "verloren generatie".. denk je dat dat iets boeit? Men geeft niets om de schade die hun kwalijke insteek veroorzaakt.
Kortetermijnwinsten? Als 95% werkeloos is? Hoe moet die 5% de concurrentiepositie van de werkende Nederlander ondermijnen? In de recente geschiedenis waar jij het over hebt was er nog voldoende productiewerk. Die vlieger gaat niet meer op. De verloren generatie is er nu, niet straks zoals jij stelt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_175307129
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kortetermijnwinsten? Als 95% werkeloos is? Hoe moet die 5% de concurrentiepositie van de werkende Nederlander ondermijnen? In de recente geschiedenis waar jij het over hebt was er nog voldoende productiewerk. Die vlieger gaat niet meer op. De verloren generatie is er nu, niet straks zoals jij stelt.
Die "verloren generaties" zijn van alle tijden. Jij kent met alle respect natuurlijk :-) weinig van de recente geschiedenis. Het is in principe genoeg dat er een alternatief is voor de (voorheen) mondige NL werknemer. Dat is voldoende om ze te laten inbinden. Het is een spel waarvan de regels nog steeds niet goed begrepen worden door het gros.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175309227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:53 schreef Bart2002 het volgende:
Over het "gastarbeider" gebeuren heeft Pieter Lakeman een (m.i.) standaardwerk geschreven (Binnen zonder kloppen). Alle machinaties komen daarin aan bod. Het is een duidelijk beeld. Ze zijn binnen gehaald door rechts wegens de korte termijn voordelen voor zichzelf en links mocht vervolgens alle nadelen zien op te lossen. Omdat het toch mensen waren die hier waren en niet meer weggingen. De rechtse werkgevers hebben de vruchten geplukt van de goedkope arbeid en de externaliteiten overgedragen aan de maatschappij. En zo gaat het nu nog precies hetzelfde.
Ik heb Binnen zonder Kloppen ook gelezen, en je doet net alsof ook volgens Lakeman het allemaal de schuld van links is :{w

Wat heel duidelijk terug komt in Binnen zonder Kloppen is dat vele politici gedurende decennia telkens blijven verkondigen "nederland is geen immigratieland" , terwijl dat natuurlijk wel zo was en is door het beleid wat gevoerd wordt.
Men liet zich telkens weer verrassen door de gevolgen van het beleid en elke pardonregeling en legaliseringsmaatregel had weer een aanzuigende werking op de volgende golf van economische migranten.
pi_175309497
Verplicht vrijwilligerswerk invoeren zoals straten schoonvegen of de billen van bejaarden schoonvegen, ze mogen best nuttig ingezet worden voor de maatschappij ipv compleet nutteloos te laten. De betaling van de premie direct uitkeren aan de zorgverzekering en minimalistisch wonen. Geen cent betalen voor eten of drinken, als het kan dagelijks naar de voedselbank laten gaan en daar maar hun eten laten halen. Het blijft geen feest, zeker niet voor de weigeraars.

Ziek, of afgekeurd ander verhaal natuurlijk, maar dan wel onomstotelijk en objectief geconstateerd dat daar sprake van is, terugkeren naar een aanpak waar echt alleen de zwakkeren van de samenleving worden bijgestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2017 23:43:34 ]
pi_175309538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een frustratie weer.

Is toch gewoon logisch, je kunt echt niet daags nadat je Nederland in komt effe aan het werk.
Klopt, de Nederlander gaat ook niet even van dag 1 op 2 in Noorwegen aan het werk waar ze van je verlangen dat je Noors spreekt. Als je daar dan vervolgens in de schoolbanken gaat zitten ben je ook geen negatief voorbeeld.

Daarnaast.. het is Verdonk haar inburgeringscursus waarvan rechts Nederland het nodig vond na het verleden en daar waren we het wel over eens, dus men moet niet zeuren.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed Verdonk haar uitgewerkte plan in dit voorbeeld uit gaat pakken in de nabije toekomst.
pi_175309605
Check mij eens fokkin rechts zijn :7
pi_175309618
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:44 schreef Triggershot het volgende:
Check mij eens fokkin rechts zijn :7
zeseneenhalfje...
pi_175309634
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

zeseneenhalfje...
Merci.
pi_175309647
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Merci.
Sowieso nog niet naar 't FvD partijcongres geweest en staande ovaties voor klimaatontkenners gegeven. Dat kost je punten.
pi_175309691
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:46 schreef Beathoven het volgende:

Ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb wat de opvattingen van FvD zijn over klimaatverandering, sceptici dus?
pi_175309809
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb wat de opvattingen van FvD zijn over klimaatverandering, sceptici dus?
nou ja, skeptisch zijn is nog tot daaraantoe.

Dat wankele midden verdween uit beeld bij het onderwerp klimaat. FvD bleek Marcel Crok te hebben uitgenodigd, een van de weinige 'klimaatontkenners' die nog resteren. Zijn verhaal over klimaatverandering als mythe van het partijkartel riep vanuit de zaal verontwaardigde reacties op. Baudet gaf hem een staande ovatie.

Daar moet hij de volgende keer overheen.. en dat kan beter gecensureerd worden dan.

stukje visie erbij

Baudets ideaal: het Europa van 150 jaar geleden
Over vijftien of twintig jaar is het te laat, dus deze generatie moet het tij keren, hield hij zijn gehoor voor. 'Onze vloot moet de beschaving doen herrijzen. Daarom zijn wij een Renaissancepartij.' Dat moet niet uit woede gebeuren, integendeel. 'Forum voor Democratie is een partij van liefde, van liefde voor elkaar en voor Nederland.'

Dan doelt hij niet op het Nederland van nu, een land van open grenzen en vele kleuren. Zijn ideaal is het Europa van 150 jaar geleden. Er zijn er die daarbij denken aan kinderarbeid, aan censuskiesrecht en plaggenhutten. Zo niet Baudet: voor hem was het de eeuw van Rilke en Baudelaire, hij hoort er Puccini bij, en ziet 19de-eeuwse stadsvernieuwing.

Het filmpje waarmee het middagprogramma begon, gaf een indruk van het Nederland dat Baudet voor ogen moet staan: molens, zwermen vogels, schepen, dravende koeien, Deltawerken, fietsers, schaatsers, de Nieuwjaarsduik, vrouwenvoetbal, Max Verstappen. Een land van vreemde smetten vrij.


Nederland moet terug naar 150 jaar geleden... voetbalvrouwen ,Max Verstappen, de nieuwjaarsduik, deltawerken..

uhuh..
  zondag 26 november 2017 @ 06:30:24 #267
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175312588
Wat een gezeik weer. Wat wil je, dat mensen gaan inburgeren (wat drie-vier dagen per week moet duren) of wil je dat mensen gaan werken? Mijn ervaring is dat veel vluchtelingen graag willen werken maar dat ze al hun energie in de inburgering steken omdat ze zonder inburgeringsdiploma in grotere problemen komen dan wanneer ze geen baan hebben.
pi_175312725
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 09:29 schreef Arth_NL het volgende:
Wat een gezeik weer. Wat wil je, dat mensen gaan inburgeren (wat drie-vier dagen per week moet duren) of wil je dat mensen gaan werken? Mijn ervaring is dat veel vluchtelingen graag willen werken maar dat ze al hun energie in de inburgering steken omdat ze zonder inburgeringsdiploma in grotere problemen komen dan wanneer ze geen baan hebben.
Ze hoeven van mij niet in te burgeren ze moeten van mij zo snel mogelijk terug en in de tussentijd zo min mogelijk kosten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175313458
M.a.w. op een schip en nog wel een die toch wel ergens strand of zinkt. :')
pi_175313697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:22 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het kost maar een paar miljard, maar dan heb je wel een goede komedieshow.
Aantal asielzoekers: 2.429
Uitgaande van 3-persoons huishouden, gaat het om ~800 gezinnen.

Bijstandsnorm is gelijk aan netto minimumloon.

Bruto minimumloon: ¤ 1.565,40

800 x 1.565,40 x 13 = ~16.500.000
pi_175313715
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Aantal asielzoekers: 2.429
Uitgaande van 3-persoons huishouden, gaat het om ~800 gezinnen.

Bijstandsnorm is gelijk aan netto minimumloon.

Bruto minimumloon: ¤ 1.565,40

800 x 1.565,40 x 13 = ~16.500.000
Minder dan een euro per inwoner.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175313994
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Aantal asielzoekers: 2.429
Uitgaande van 3-persoons huishouden, gaat het om ~800 gezinnen.

Bijstandsnorm is gelijk aan netto minimumloon.

Bruto minimumloon: ¤ 1.565,40

800 x 1.565,40 x 13 = ~16.500.000
En nu voor hun hele leven en het totale aantal asielzoekers in NL?
pi_175314129
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 11:22 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En nu voor hun hele leven en het totale aantal asielzoekers in NL?
Dit topic gaat niet over het totaal aantal asielzoekers.

Doe het getal 16.5 miljoen maal 60 jaar, kom je nog onder 1 miljard uit.

Daarnaast ga je er van uit dat ze allen hun hele leve lang in de bijstand zitten.

Je roeptoetert maar wat.
pi_175314181
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over het totaal aantal asielzoekers.

Doe het getal 16.5 miljoen maal 60 jaar, kom je nog onder 1 miljard uit.

Daarnaast ga je er van uit dat ze allen hun hele leve lang in de bijstand zitten.

Je roeptoetert maar wat.
66% doet dat inderdaad.

Ik 'roeptoeter' niets. Dit kost miljarden.
pi_175314194
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over het totaal aantal asielzoekers.

Doe het getal 16.5 miljoen maal 60 jaar, kom je nog onder 1 miljard uit.

Daarnaast ga je er van uit dat ze allen hun hele leve lang in de bijstand zitten.

Je roeptoetert maar wat.
Al zou slechts 10% in de bijstand zitten kosten ze als groep nog steeds geld. Dat is allemaal uitvoerig berekend en aangetoond door dr. Jan van de Beek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175314220
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:31 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

66% doet dat inderdaad.
Hoe zit het dus met je bewering dat het miljarden kost? En dan heb ik het over het nieuwsartikel uit OP, voordat je andere cijfers erbij gaat halen waar dit nieuwsartikel niet over gaat.
pi_175314230
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Al zou slechts 10% in de bijstand zitten kosten ze als groep nog steeds geld. Dat is allemaal uitvoerig berekend en aangetoond door dr. Jan van de Beek.
Ik beweer dan ook niet dat het geen geld kost.
pi_175314243
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoe zit het dus met je bewering dat het miljarden kost? En dan heb ik het over het nieuwsartikel uit OP, voordat je andere cijfers erbij gaat halen waar dit nieuwsartikel niet over gaat.
Gaan we nu doen alsof bepaalde feiten niet bestaan omdat ze niet in het nieuwsartikel staan :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175314260
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat het geen geld kost.
Dan ben je dus ook eens dat we dat niet onbeperkt vol kunnen houden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175314266
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoe zit het dus met je bewering dat het miljarden kost? En dan heb ik het over het nieuwsartikel uit OP, voordat je andere cijfers erbij gaat halen waar dit nieuwsartikel niet over gaat.
Dus als we alleen de asielzoekers uit Rotterdam nemen kost het geen miljarden. Helpt je dat beter slapen? Het is niet iets wat echt boeit denk ik, het gaat toch om het totale land uiteindelijk.
pi_175314646
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan ben je dus ook eens dat we dat niet onbeperkt vol kunnen houden?
Daar ben ik het volledig mee eens, wij kunnen niet een onbeperkt aantal aan asielzoekers onderhouden. Behalve financieel, hebben wij de ruimte er ook niet voor.
pi_175314676
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gaan we nu doen alsof bepaalde feiten niet bestaan omdat ze niet in het nieuwsartikel staan :')
Nee, maar als we over 2.500 asielzoekers praten en je roept dat dat miljarden kost, is dat flauwekul.
pi_175314794
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, maar als we over 2.500 asielzoekers praten en je roept dat dat miljarden kost, is dat flauwekul.
Ik weet niet of je het jezelf realiseert maar in dit artikel gaat het over slechts de Rotterdamse asielzoekers. Die kosten net geen miljard (klopt niet, ze kosten veel meer dan een miljard. Ze krijgen immers niet alleen een uitkering maar ook huursubsidie, ziektekosten, onderwijs, begeleiding etc.) Maar we hebben niet alleen asielzoekers in Rotterdam. Ook in Amsterdam, Alkmaar, Geleen, Ridderkerk, Zeist, Raalte, Nijmegen etc.

Totaal kost het ons een veelvoud aan miljarden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175314852
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het jezelf realiseert maar in dit artikel gaat het over slechts de Rotterdamse asielzoekers. Die kosten net geen miljard (klopt niet, ze kosten veel meer dan een miljard. Ze krijgen immers niet alleen een uitkering maar ook huursubsidie, ziektekosten, onderwijs, begeleiding etc.) Maar we hebben niet alleen asielzoekers in Rotterdam. Ook in Amsterdam, Alkmaar, Geleen, Ridderkerk, Zeist, Raalte, Nijmegen etc.

Totaal kost het ons een veelvoud aan miljarden.
quote:
De kosten die het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) in 2016 heeft gemaakt voor de opvang van asielzoekers bedragen ongeveer ¤ 1,081 miljard.
quote:
Kosten individuele asielzoeker
De kosten van het COA voor het opvangen van asielzoekers in een AZC zijn ongeveer ¤ 29.000 per persoon per jaar. In dit bedrag zitten onder meer de kosten van:

huisvesting;
personeel COA;
gezondheidszorg;
levensonderhoud.
Kosten registratie, beveiliging, beoordelen
Naast kosten voor opvang zijn er nog andere uitgaven. Bijvoorbeeld voor:

politie: die asielzoekers registreert en voor de beveiliging zorgt;
Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND): die asielverzoeken beoordeelt;
Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V): die helpt bij de terugkeer van afgewezen vreemdelingen.

https://www.rijksoverheid(...)-opvang-asielzoekers
pi_175314872
quote:
Bedankt, dit kost dus miljarden. ^O^
pi_175314886
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Bedankt, dit kost dus miljarden. ^O^
Hoe kom je op miljarden dan?
Verdeeld over meerdere jaren bedoel je?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 12:08:15 ]
pi_175314905
quote:
De mensen in Rotterdam zijn geen asielzoekers maar statushouders. Die kosten ook bakken met geld maar dat komt uit een ander potje waardoor ze niet op dat lijstje van je staan. De rotterdamse gevallen vallen gewoon onder het kopje "bijstand" of "huurtoeslag".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175314930
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De mensen in Rotterdam zijn geen asielzoekers maar statushouders. Die kosten ook bakken met geld maar dat komt uit een ander potje waardoor ze niet op dat lijstje van je staan. De rotterdamse gevallen vallen gewoon onder het kopje "bijstand" of "huurtoeslag".
quote:
Ik weet niet of je het jezelf realiseert maar in dit artikel gaat het over slechts de Rotterdamse asielzoekers.
:?
pi_175314941
quote:
11s.gif Op zondag 26 november 2017 12:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kom je op miljarden dan?
Omdat zowel statushouders als asielzoekers bakken met geld kosten. Alleen de rotterdamse statushouders kosten al een krap miljard aan alleeen bijstandsuitkeringen. Daar zijn alle andere kosten nog niet eens bij opgeteld. Het kost geen miljarden, het kost tientallen miljarden. Per jaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175314953
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat zowel statushouders als asielzoekers bakken met geld kosten. Alleen de rotterdamse statushouders kosten al een krap miljard aan alleeen bijstandsuitkeringen. Daar zijn alle andere kosten nog niet eens bij opgeteld. Het kost geen miljarden, het kost tientallen miljarden. Per jaar.
Graag ff de concrete cijfers met bron?
pi_175314978
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]


[..]

:?
Dat moet zijn statushouders.

Snap je zelf natuurlijk ook wel maar je gaat liever kommaneuken en jezelf dom houden dan erkennen dat dit fiasco nederland naar de financiële afgrond drijft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175315001
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Graag ff de concrete cijfers met bron?
Alstu:
http://www.demo-demo.nl

Ga daar maar een middagje lezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175315008
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat moet zijn statushouders.

Snap je zelf natuurlijk ook wel maar je gaat liever kommaneuken en jezelf dom houden dan erkennen dat dit fiasco nederland naar de financiële afgrond drijft.
Ik heb er in principe geen moeite mee te accepteren dat ik dom ben of het simpelweg gewoon niet begrijp, kan je mij uitleggen hoe het Nederland naar de financiële afgrond drijft als Turkije met een kleinere economie en miljoenen vluchtelingen niet naar de afgrond wordt gedreven?
pi_175315027
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb er in principe geen moeite mee te accepteren dat ik dom ben of het simpelweg gewoon niet begrijp, kan je mij uitleggen hoe het Nederland naar de financiële afgrond drijft als Turkije met een kleinere economie en miljoenen vluchtelingen niet naar de afgrond wordt gedreven?
Omdat Turkije geen verzorgingsstaat kent.

Als je dat verschil niet begrijpt kun je niet eens deelnemen aan deze discussie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 november 2017 @ 12:14:36 #296
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175315030
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb er in principe geen moeite mee te accepteren dat ik dom ben of het simpelweg gewoon niet begrijp, kan je mij uitleggen hoe het Nederland naar de financiële afgrond drijft als Turkije met een kleinere economie en miljoenen vluchtelingen niet naar de afgrond wordt gedreven?
is Turkije per vluchteling net zo veel kwijt als wij?
pi_175315035
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alstu:
http://www.demo-demo.nl

Ga daar maar een middagje lezen.
Je kunt het dus niet concretiseren met de relevante passage waar je het op baseert van je bron?
pi_175315045
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb er in principe geen moeite mee te accepteren dat ik dom ben of het simpelweg gewoon niet begrijp, kan je mij uitleggen hoe het Nederland naar de financiële afgrond drijft als Turkije met een kleinere economie en miljoenen vluchtelingen niet naar de afgrond wordt gedreven?
Godverdomme zeg :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175315054
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb er in principe geen moeite mee te accepteren dat ik dom ben of het simpelweg gewoon niet begrijp, kan je mij uitleggen hoe het Nederland naar de financiële afgrond drijft als Turkije met een kleinere economie en miljoenen vluchtelingen niet naar de afgrond wordt gedreven?
vergeet niet dat de vergrijzing al problematisch is. Vandaar ook dat veel mensen pro-import waren. Vergetend dat 80% van die mensen nooit zullen werken en dus nog een enorme extra schadepost worden op een toch al instortend systeem.
pi_175315064
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je kunt het dus niet concretiseren met de relevante passage waar je het op baseert van je bron?
Jawel hoor. Je kunt zelfs gewoon het aantal statushouders met uitkering in rotterdam x de hoogte van een bijstandsuitkering doen. Dan zit je al aan 900 miljoen kale bijstandskosten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175315082
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat Turkije geen verzorgingsstaat kent.

Als je dat verschil niet begrijpt kun je niet eens deelnemen aan deze discussie.
quote:
Een verzorgingsstaat is een sociaal systeem waarin de staat primaire verantwoordelijkheid draagt voor het welzijn van zijn burgers, zoals in kwesties van gezondheidszorg, onderwijs, werkgelegenheid en sociale zekerheid. Ook wordt de term verzorgingsstaat gebruikt voor een land waarin een dergelijk systeem werkt.
Turkse systeem gaat hier prima in mee, tenzij je een ander definitie wilt hanteren, voel je vrij om dat te benoemen als je er behoefte aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')