Daarom wil ik jullie vragen om eens heel erg kritisch naar de huidige FAQ te kijken of jullie misschien dingen zijn waarvan jullie zeggen dat die beter kunnen.
Missen jullie dingen, staat er onnodige info in, noem maar op.
quote:Ja, de nieuwe mod en ik gaan wel een keer naar de efteling en dan gaan we voorin in de achtbaan en die posten we.
Op donderdag 19 december 2002 17:17 schreef Kreator het volgende:
Ik mis een foto van de modjes...
Blij?
quote:Het gaat om het idee.
Op donderdag 19 december 2002 17:30 schreef Vork het volgende:
Ow? Maar de Efteling.. da's wel erg ver reizen.
quote:Van jou word ik altijd blij!
Op donderdag 19 december 2002 17:17 schreef Seborik het volgende:
Blij?
quote:Ik ben de hond van de baas, of de baas is een hond, zoiets is het in ieder geval.
Op donderdag 19 december 2002 17:31 schreef sweek het volgende:
Ik mis uitleg over wie die Wodan die hier altijd maar topics sluit, eigenlijk is.
In ieder geval moet het wat bondiger dan... geen semi-grappig bedoelde gevalletjes meer.
quote:Nee, dit is een "Ik wil serieus advies van mensen om dingen te verbeteren voor op het hele forum om het voor mensen handiger, beter en makkelijker te maken om wijs te worden uit het forum dat muziek heet"-topic.
Op donderdag 19 december 2002 17:44 schreef calvobbes het volgende:
Is dit zo'n "steek Seborik een veer in z'n reet want hij wil horen dat de FAQ zo al goed genoeg is" topic?
quote:Ik mis nog 1 bepaalde artiest in de FAQ.
Op donderdag 19 december 2002 17:47 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee, dit is een "Ik wil serieus advies van mensen om dingen te verbeteren voor op het hele forum om het voor mensen handiger, beter en makkelijker te maken om wijs te worden uit het forum dat muziek heet"-topic.
quote:Zander had het net over beknopt, maar er is denk ik wel plek voor Iron Maiden Radiohead.
Op donderdag 19 december 2002 17:47 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik mis nog 1 bepaalde artiest in de FAQ.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 19-12-2002 17:48]
quote:Ja sorry ik weet niks
Op donderdag 19 december 2002 17:47 schreef Seborik het volgende:Nee, dit is een "Ik wil serieus advies van mensen om dingen te verbeteren voor op het hele forum om het voor mensen handiger, beter en makkelijker te maken om wijs te worden uit het forum dat muziek heet"-topic.
Maar alles draait wel aardig, weinig aan te merken.
Sorry voor deze misschien wat nutteloze bijdrage, maar ik heb gewoon weinig (niks) op het muziekforum en de manier waarop het gemod wordt aan te merken. Zijn er wat dat betreft grote veranderingen te verwachten, dan? (ik hoop het niet)
We gaan alleen kijken of we het leukste forum nog leuker kunnen maken natuurlijk.
Ok, dat klinkt wel als erg goedkope reclame.
De FAQ is op zich wel grappig, maar echt veel schiet je er niet mee op.
Het #muziek gedeelte in de FAQ zetten zodat je een sticky topic minder hebt is misschien een idee, ik vind meer dan een sticky topic niet erg mooi en het is zo opdringerig.
"Zoek je een nummer?" echt als hoofdpunt in de FAQ zetten en niet ergens in een stukje tekst, dat valt minder op en je leest er nogal snel overheen.
quote:Dit is een goed punt, aangezien er dagelijks nog wel gemiddeld twee nieuwe topics worden geopend om een nummer te zoeken.
Op donderdag 19 december 2002 18:24 schreef FLIPNEUS het volgende:
"Zoek je een nummer?" echt als hoofdpunt in de FAQ zetten en niet ergens in een stukje tekst, dat valt minder op en je leest er nogal snel overheen.
quote:Het is een goed punt als de FAQ gelezen zou worden.
Op donderdag 19 december 2002 18:29 schreef Zander het volgende:[..]
Dit is een goed punt, aangezien er dagelijks nog wel gemiddeld twee nieuwe topics worden geopend om een nummer te zoeken.
De FAQ wordt niet gelezen, de views die er niet staan, heb ik bij elkaar verzameld met titels als "Gratis mp3's" en "Sebbo's verzameling naakte zangeressen-foto's".
Bovendien wordt vaak in zo'n topic gezegd dat ze het niet konden vinden, dat betekent dus dat de search ook niet gebruikt is en daarnaast is ctrl+f met daarin de term zoek ook een enorme uitkomst.
ik zie nog best vaak vragen van mensen die ze zelf makkelijk op kunnen zoeken
quote:"Hoe vind ik muziek-gerelateerde informatie zonder daarvoor Fok! te raadplegen met een overbodig topic"
Op donderdag 19 december 2002 20:58 schreef MadScientist het volgende:
misschien wat info over de (obvious) sites als www.allmusic.com en www.cddb.com enzo.ik zie nog best vaak vragen van mensen die ze zelf makkelijk op kunnen zoeken
quote:Everything you wanted to know about your favorite band's tracklist, but were afraid to ask (and with a good reason!)
Op donderdag 19 december 2002 22:13 schreef Vork het volgende:
"Hoe vind ik muziek-gerelateerde informatie zonder daarvoor Fok! te raadplegen met een overbodig topic"
quote:Waarom niet die over #muziek weghalen, en dan een sticky topic maken met "ZOEK JE EEN NUMMER? LEES DIT EERST!" in de titel? Volledig in Caps, anders lezen ze er toch weer overheen...
Op donderdag 19 december 2002 18:24 schreef FLIPNEUS het volgende:Het #muziek gedeelte in de FAQ zetten zodat je een sticky topic minder hebt is misschien een idee, ik vind meer dan een sticky topic niet erg mooi en het is zo opdringerig.
quote:Wat zou nou dan een grote verandering kunnen zijn? Een paarse balk ipv een blauwe?
Op donderdag 19 december 2002 18:23 schreef Seborik het volgende:
Nee, echt grote veranderingen komen er niet...
quote:Indeed, dat soort topics belet mensen hier te komen, 't is grutjes nog an toe geen ONZ.
Op donderdag 19 december 2002 22:28 schreef Riesz het volgende:
Een "muziekfilter": dus alleen nog maar echte muziek en geen ketchupsong topics meer enzo
quote:ja daarom juist
Op donderdag 19 december 2002 22:45 schreef Vork het volgende:
Muziek is een kwaliteitsforum.
quote:Neen, nog niet, dat moet het worden Vork.
Op donderdag 19 december 2002 22:45 schreef Vork het volgende:
Muziek is een kwaliteitsforum.
quote:
Op donderdag 19 december 2002 22:54 schreef olavski het volgende:[..]
Neen, nog niet, dat moet het worden Vork.
quote:Ik gruwel ook van de ketchupsong maar toch stem ik tegen dit voorstel.
Een "muziekfilter": dus alleen nog maar echte muziek en geen ketchupsong topics meer enzo
Ook vind ik eigenlijk niet dat er een soort regel moet komen dat je alleen maar vragen mag stellen die nergens anders op internet kunt vinden. Ja, ik denk ook wel eens: "Tjonge, had je dat nu niet zelf op kunnen zoeken?", maar ik zit er ook niet op te wachten dat straks bij elke vraag die gesteld wordt gelijk een rijtje links worden geplaatst (als een soort alternatieve 'UTFS!'). OK, je kunt het natuurlijk wel als suggestie in de FAQ zetten, maar daar moet het dan wel bij blijven, wmb.
Enne, trouwens, die alternatieve topictitels helpen wel hoor, Seborik. Zelf heb ik hem laatst ook nog eens aangeklikt omdat ik dacht: "Wat is dat nou??".
quote:Nee, de gratis MP3's... of zoiets.
Op donderdag 19 december 2002 23:45 schreef Seborik het volgende:
Dat was zeker: "Sebbo's verzameling blote zangeressen foto's"
Blote zangeressen boeien me niet zo. Als het nou zangers waren geweest.
quote:Ah, bedankt voor de hint, dat wordt de volgende.
Op donderdag 19 december 2002 23:46 schreef Jane het volgende:[..]
Nee, de gratis MP3's... of zoiets.
Blote zangeressen boeien me niet zo. Als het nou zangers waren geweest.
(bukt voor tomaten...)
quote:Oh lekker.
Op donderdag 19 december 2002 23:49 schreef Zander het volgende:
(bukt voor tomaten...)
quote:Krijg je die bij je cd?
Op donderdag 19 december 2002 23:55 schreef Jane het volgende:[..]
Oh lekker.
Dan krijgen we misschien nog
quote:Nee, je krijgt de cd bij de ketchup.
Op donderdag 19 december 2002 23:59 schreef Seborik het volgende:[..]
Krijg je die bij je cd?
quote:Precies, dit eis ik al jaren!
Op donderdag 19 december 2002 22:43 schreef calvobbes het volgende:
Goede antwoorden in illegale "ik zoek een nummer maar ben te dom om even de FAQ te lezen om te zien waar ik dat moet vragen" topics wissen.
quote:Ah... "echte" muziek!
Yay! Censuur! Dictatuur! [sub] Nazi-Duitsland [/sub]
quote:Ah, weer een voorstander!
Op vrijdag 20 december 2002 19:16 schreef Acathla het volgende:[..]
Ah... "echte" muziek!
Yay! Censuur! Dictatuur! [sub] Nazi-Duitsland [/sub]
Maar goed, realistisch was het idee voor die filter toch niet
quote:Dat is niet behulpzaam en aardig en het is de bedoeling dat we dat juist wel zijn.
Op vrijdag 20 december 2002 18:00 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Precies, dit eis ik al jaren!
quote:alweer dronken?
Op vrijdag 20 december 2002 22:57 schreef Vork het volgende:
opmekringen
quote:Ben jij dat op je icoon?
Op zaterdag 21 december 2002 00:16 schreef Jane het volgende:[..]
alweer dronken?
quote:Graag ontopic blijven
Op zaterdag 21 december 2002 00:35 schreef Seborik het volgende:Ben jij dat op je icoon?
quote:Kom maar met een tip dan.
Op zaterdag 21 december 2002 03:26 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Graag ontopic blijven
.
quote:Yep.
Op zaterdag 21 december 2002 00:35 schreef Seborik het volgende:[..]
Ben jij dat op je icoon?
quote:'t Was aan de Costa del Sol, tingelingeling??
Op zaterdag 21 december 2002 12:53 schreef Jane het volgende:[..]
Yep.
quote:Arjen vragen of hij een pop-up met de FAQ kan maken? De eerste keer dat ze in muziek komen ofzo, daarna uiteraard niet meer
Op donderdag 19 december 2002 18:29 schreef Seborik het volgende:
Misschien met alleen links in de eerste post en dan daaronder posts met uitleg... zodat het wat sneller werkt misschien, sowieso is het grote probleem dat er gewoon niet op geklikt wordt om even te lezen, misschien heeft iemand daar tips over.
quote:Ja jottem met een soort
maar een iets duidelijkere scheiding tussen de diverse stromingen zou zeker goed zijn
Ik denk dat de kracht muziek ook is dat je over allerlei soorten Muziek kunt lullen, gewoon voor alles één forum. Als je dit opslits zullen sommige stromingen met een eigen subforum daardoor wrs. minder lopen, want hoe minder druk, hoe onaantrekkelijker zo'n subforum haast is om in te posten. Bovendien krijg je een volgend probleem, welke artiest zou je dan bij welke stroming moeten plaatsen, want dat is nooit echt duidelijk, met als gevolg dat wel ons een breuk slepen wat betreft topics (van 't ene naar 't subforum), waarbij dan nogsteeds duidelijk is of we dat wel goed doen. Bovendien zijn er een hoop topics waarin gewoonweg meerdere stijlen aan bod komen. Wbm geen scheidingen in muziek dus.
En die tag's zelfde verhaal. Kijk in V&A is het heel duidelijk, tis kopen, of zoeken. TK en GEZ of desnoods nog TH. In dat geval is het makkelijk om daar overal dezelfde tag voor te planten, want je herkent ze direct, zeker handig voor mensen die gewoon bewust iets ozeken of kwijt willen op dat forum. In muziek zie ik er geen heil in, als alle topics worden voorzien van de meest idiote tags. Dat levert op ten duur alleen meer chaos op als je het mij vraagt. En of er nou bijvoorbeeld '[Metal] Iron Maiden' of 'Iron Maiden' staat. De geinteresseerden weten heus wel dat dit metal betreft, om maar eens wat te noemen.
quote:Behalve tags dan
Op zondag 22 december 2002 13:33 schreef Seborik het volgende:
Maar kom op mensen, dit is de kans om dingen in de FAQ te krijgen.
quote:Ah, mag mijn naam in de FAQ? Verder heb ik ook niets op of aan te merken eigenlijk
Op zondag 22 december 2002 13:33 schreef Seborik het volgende:
Maar kom op mensen, dit is de kans om dingen in de FAQ te krijgen.
quote:Als je met een geweldig plan komt.
Op maandag 23 december 2002 02:31 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ah, mag mijn naam in de FAQ?
quote:Wat is er gebeurd met "I am an anarchist" ?
Verder heb ik ook niets op of aan te merken eigenlijk.
Maar dit is dus min of meer een kick en een verzoek om ideeën!
quote:als er maar genoeg mensen vragen of hun naam in de FAQ komt, is het vanzelf een frequently asked question
Op maandag 23 december 2002 11:36 schreef Seborik het volgende:[..]
Als je met een geweldig plan komt.
dus bij deze: mag mijn naam in de FAQ?
Echt hoge eisen zullen we er ook niet aan stellen hoor .
[sub]Met andere woorden, wie leest het kreng nou eigenlijk?[/sub]
quote:Dat kan, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Op maandag 23 december 2002 16:50 schreef Joepie het volgende:
Idd misschien wat bondiger, maar dat is inmiddels ook wel duidelijk, en dat er zo weinig mensen reageren: misschien is de FAQ wel ok zo
quote:Nee, op Malta.
Op zaterdag 21 december 2002 19:31 schreef Miss het volgende:[..]
't Was aan de Costa del Sol, tingelingeling??
Maak gewoon aparte punten, behandel een vraag ook echt als een vraag, en niet alles in een alinea stoppen.
Bijv.:
Zoiets?
quote:Ja, waar kan dat eigenlijk?
Op dinsdag 24 december 2002 16:45 schreef FLIPNEUS het volgende:Mijn god, ik heb net een fantastische plaat gekocht, waar kan ik dit kwijt?
quote:Zou eigenlijk wel een leuke topicreeks zijn.
Op dinsdag 24 december 2002 16:48 schreef Zander het volgende:[..]
Ja, waar kan dat eigenlijk?
"Welke fantastische plaat heb jij gekocht en raad je andere mensen aan?"
En dan niet zo'n opdreuntopic als "Laatst aangeschafte CD/LP" maar verplicht een korte review over de CD.
quote:Ik denk dat als een paar mensen in den beginne het goede voorbeeld geven de meute wel volgt.
Op dinsdag 24 december 2002 16:54 schreef Zander het volgende:
Maar helaas komen die reviews verder maar niet van de grond, da's toch een beetje jammer.
quote:Dat denk ik ook.
Op dinsdag 24 december 2002 16:58 schreef FLIPNEUS het volgende:Ik denk dat als een paar mensen in den beginne het goede voorbeeld geven de meute wel volgt.
quote:Er is daarmee een begin gemaakt in "Wat luister je nu?", misschien is dat wel uit te breiden naar andere topics bijvoorbeeld het laatste gekochte cd-topic. Ik ben van mening dat het ook niet allemaal te geforceerd moet worden. Wat luister je nu, loopt op zich wel goed, maar het gaat natuurlijk niet meer in zo'n rap tempo als eerst, wat ook te verwachten is. Het is er ook nog steeds niet helemaal in geslopen dat mensen automatisch er iets bij zetten en nog steeds kom je vaak reacties als "wat mooi", "super" etc. tegen. Daar kunnen lezers weinig mee, want zoiets hangt natuurlijk ook af van de persoon die het schrijft. Na een tijdje weet je ongeveer wel wat de muzieksmaak van mensen is, maar alleen voor de echte Muziekforumbikkels.
Op dinsdag 24 december 2002 16:54 schreef Zander het volgende:
Ja, zoals het 'DJ recenseer topic', daar kunnen we mooi een voorbeeld aan nemen. Maar helaas komen die reviews verder maar niet van de grond, da's toch een beetje jammer.
quote:Misschien, maar er is al eens gebleken dat een centraal recensiestopic gewoon niet echt loopt. Sowieso vind ik het persoonlijk veel leuker dat er een nieuw topic geopend wordt voor een recensie van een album of artiest, tenzij er al een topic over is natuurlijk. In de FAQ komt ook de regel weer terug dat er voor elk album ongeacht of er een topic over de artiest is weer een nieuw topic geopend mag worden.
Op dinsdag 24 december 2002 16:58 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik denk dat als een paar mensen in den beginne het goede voorbeeld geven de meute wel volgt.
Volgende componist wordt dan Shostakovitch.
Klassieke Meesters - deel 4 - Shostakovitch.
En tips zijn nog altijd welkom.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-12-2002 02:10]
quote:Anarchisten dienen hier met respect behandeld te worden. Dat is een tip ja!
Op vrijdag 27 december 2002 02:03 schreef Seborik het volgende:
En tips zijn nog altijd welkom.
WE ARE GETTING CLOSER. WE ARE SLOWLY DESTROYING THE LONG TENTACLES OF THE OPPRESSIVE STATE MACHINE....
THE ANGRY BRIGADE IS THE MAN OR WOMAN SITTING NEXT TO YOU. THEY HAVE GUNS IN THEIR POCKETS AND HATRED IN THEIR MINDS..
OFF THE SYSTEM AND ITS PROPERTY. POWER TO THE PEOPLE!!!
quote:Ik doe dat wel hoor....
Op dinsdag 24 december 2002 17:05 schreef Zander het volgende:
Ik schrijf eigenlijk ook nooit stukjes over losse nummers, alleen over hele albums. Als ik voor elk nummer een aparte review zou schrijven dan wordt het wel heel eentonig. Ik vind het zelf altijd wel leuk om iets te schrijven, maar de paar keren dat ik echt een uitgebreid verhaal in elkaar had gezet, toen kreeg ik ook amper feedback van anderen en dan is het toch een beetje zonde van de tijd, je hoopt immers altijd dat mensen het ook echt gaan lezen en misschien zelfs de plaat gaan beluisteren.
Maar het blijkt dat het wel moeilijk is om te reageren op een review. CD-reviews op de Frontpage bijvoorbeeld worden wel veelvuldig gelezen, maar er wordt beperkt op gereageerd. Misschien toch maar weer eens proberen? En anders submit je 'm toch gewoon voor de Frontpage?
quote:Het kleine doch extreme Punkers unite topic natuurlijk! Wellicht kan je die toevoegen aan de muziek_slowchat_reeksen.
Op zaterdag 28 december 2002 01:37 schreef Seborik het volgende:
De nieuwe FAQ Muziek!Hij is af.
Nog dingen vergeten?
quote:Misschien kun je er dan voor zorgen dat het wat meer gaat en blijft lopen, er is de laatste tijd praktisch niet in gepost.
Op zaterdag 28 december 2002 05:40 schreef THE_ANGRY_BRIGADE het volgende:[..]
Het kleine doch extreme Punkers unite topic natuurlijk! Wellicht kan je die toevoegen aan de muziek_slowchat_reeksen.
.
quote:Ach, doe niet zo rationeel...
Op zaterdag 28 december 2002 09:55 schreef Seborik het volgende:[..]
Misschien kun je er dan voor zorgen dat het wat meer gaat en blijft lopen, er is de laatste tijd praktisch niet in gepost.
quote:Rationaliteit is okay.
Op zondag 29 december 2002 04:58 schreef THE_ANGRY_BRIGADE het volgende:[..]
Ach, doe niet zo rationeel...
Verdere opmerkingen kunnen in het Muziek Feedback-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |