abonnement Unibet Coolblue
pi_175277844
quote:
De vijf verdachten van de mishandeling van het Arnhemse echtpaar Jasper en Ronnie Vernes-Sewratan worden niet vervolgd voor homohaat. Wel is er volgens het Openbaar Ministerie sprake van openlijke geweldpleging. Dat valt op te maken uit de dagvaarding die de vijf Arnhemse minderjarige verdachten deze week hebben gekregen.

De mishandeling van het echtpaar Jasper en Ronnie Vernes-Sewratan op de Nelson Mandelabrug in Arnhem trok begin april van dit jaar internationale aandacht.

De twee zouden het slachtoffer zijn van geweld tegen homo's. Het bracht een golf van protest te weeg. Veel mannen en vrouwen in binnen- en buitenland liepen de week na de mishandeling uit solidariteit met de slachtoffers hand in hand met een seksegenoot. Een week na de mishandeling trok een manifestatie in Arnhem tegen homohaat 2.500 bezoekers.

Nu blijkt dat het Openbaar Ministerie de vijf verdachten niet vervolgt voor homo-discriminatie.

Geloofwaardig
Raadsman Sidney Smeets van het echtpaar Vernes-Sewratan noemt de tenlastelegging teleurstellend. ,,Naar mijn mening had homofobie of discriminatie op gebied van seksuele geaardheid bewezen kunnen worden’’, zegt Smeets. ,,Mijn cliënten hebben meteen verklaard dat het ging om homohaat en zijn altijd bij hun standpunt gebleven. De verdachten kwamen elke keer met een ander verhaal. Hoe geloofwaardig is dat?’’

Dat de officier van justitie alleen openlijke geweldpleging ten laste legt, moet volgens Smeets ook weer niet te negatief uitgelegd worden. ,,Discriminatie staat weliswaar niet in de dagvaarding, maar het zal wel ter sprake gebracht worden tijdens de rechtszaak en kan zo een rol spelen in het bepalen van de straf.’’

Hij voegt eraan toe dat forensisch onderzoek heeft uitgewezen dat zijn cliënt Ronnie mogelijk met een hard voorwerp is geslagen. De verdachten zouden tijdens vechtpartij een betonschaar bij zich hebben gehad. Ronnie miste als gevolg van de mishandeling enkele tanden.

Minderjarig
Het OM wil nog geen reactie geven op de dagvaarding. De eerste niet-inhoudelijke zitting is op 19 december achter gesloten deuren, omdat alle verdachten minderjarig zijn.
Bron

Schandalig dit, kijk een moslima scheef aan in de bus en je bent een islamofoob, sla homo's in elkaar met een betonschaar en het is geen homohaat.

Daarbij die "Arnhemse jongens" ( :') x100 ) logen na hun arrestatie dat zij het slachtoffer waren, wat ook al een standaard stuiptrekking is in bepaalde kringen waar ze alles afliegen zodra ze met de politie worden geconfronteerd, maar voor de rest zullen ze natuurlijk de volledige waarheid spreken.
pi_175278141
Geef homo lichte tik als die volgens je religie / debiliteit zich misdraagt.

Zoiets zal het zijn, zit in de genen gegoten.

NWS / Geef vrouw lichte tik als ze zich misdraagt
pi_175278194
Iedereen voor niets voor lul hand in hand gelopen, want het was helemaal geen homohaat.
  Spellchecker vrijdag 24 november 2017 @ 12:56:51 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175278215
Ze zijn waarschijnlijk zelf te bang om uit de kast te komen.
pi_175278276
Taakstraf.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:07:06 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175278412
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:56 schreef TheJanitor het volgende:
Iedereen voor niets voor lul hand in hand gelopen, want het was helemaal geen homohaat.
Het was sowieso al voor lul hand in hand lopen :') _O- maar ja dit maakt het nog even wat mooier :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175278460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:56 schreef maily het volgende:
Ze zijn waarschijnlijk zelf te bang om uit de kast te komen.
Zou mij niet verbazen, in die groepen hebben ze nogal vaak last van "broederliefde".
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:31:23 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175284142
Achterhalen en met een groep alle tanden verwijderen van de daders, om tijd te sparen wel met een betonschaar natuurlijk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175297268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Achterhalen en met een groep alle tanden verwijderen van de daders, om tijd te sparen wel met een betonschaar natuurlijk.
Niet eens zo'n gek idee. Ik krijg steeds vaker het idee dat goed gedrag bestraft wordt en slecht gedrag beloond. In plaats van een goede straf zullen ze wel een splinternieuw koffiehuis krijgen, of een geldbedrag als ze beloven zoiets voorlopig niet meer te doen...
pi_175303057
Je moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat het om homohaat gaat, heel vervelend allemaal, maar dat is het woord van de een tegen de ander.
pi_175303170
Roethof is een eindbaas!
pi_175303347
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:08 schreef DeParo het volgende:
Je moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat het om homohaat gaat, heel vervelend allemaal, maar dat is het woord van de een tegen de ander.
Dat is vooral heel lastig als het geen homohaat was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175303588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is vooral heel lastig als het geen homohaat was.
Want Marokkanen kennen natuurlijk geen homohaat :O
Hoe was deze zaak afgelopen als de daders roomblanke jongeren waren geweest ?
Was het dan ook geen homohaat geweest ?
pi_175332368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron

Schandalig dit, kijk een moslima scheef aan in de bus en je bent een islamofoob, sla homo's in elkaar met een betonschaar en het is geen homohaat.

Daarbij die "Arnhemse jongens" ( :') x100 ) logen na hun arrestatie dat zij het slachtoffer waren, wat ook al een standaard stuiptrekking is in bepaalde kringen waar ze alles afliegen zodra ze met de politie worden geconfronteerd, maar voor de rest zullen ze natuurlijk de volledige waarheid spreken.
Tsja, homo's zijn dan ook lieden die vinden dat iedereen in Nederland het maar moet doen met domme mannetjes. Dan ontstaat vanzelf wrijving. Toch?
pi_175332847
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 08:10 schreef torentje het volgende:

[..]

Tsja, homo's zijn dan ook lieden die vinden dat iedereen in Nederland het maar moet doen met domme mannetjes. Dan ontstaat vanzelf wrijving. Toch?
Dit slaat echt helemaal nergens op. Ik bezef dat ik inga op een trol, maar wtf.
  maandag 27 november 2017 @ 09:06:02 #16
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175332866
Ik ga ook altijd een betonschaar op stap - want je weet maar nooit of je homo's tegenkomt natuurlijk o|O
"Hoka Hey!"
pi_175332898
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is vooral heel lastig als het geen homohaat was.
Wanneer is het ooit wel homohaat? Zelfs als een homostelletje jarenlang thuis geterroriseerd wordt door Mohammedaans straattuig wordt homohaat ontkend.
  maandag 27 november 2017 @ 09:09:45 #18
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175332938
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 09:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dit slaat echt helemaal nergens op. Ik bezef dat ik inga op een trol, maar wtf.
Is zelf een homo, lijkt me klip en klaar ........
"Hoka Hey!"
pi_175332945
Net zoals die scooterwezentjes achter Amsterdam centraal. Ook zware mishandeling, maar 'geen homo geweld'. Echt wel dat dat het is, alleen is het lastig te bewijzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175333174
Moslims haten homo's per definitie. :')
  maandag 27 november 2017 @ 09:26:28 #21
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175333204
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:23 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Moslims haten homo's per definitie. :')
Behalve homofiele moslims! En ik vermoed dat er daar genoeg van zijn _O-
"Hoka Hey!"
pi_175337129
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Behalve homofiele moslims! En ik vermoed dat er daar genoeg van zijn _O-
Jawel, die haten zichzelf heel erg. Of ze gaan lopen dat Islam en homoseksueel zijn prima samen gaat. Dat laatste is helemaal raar.
pi_175337260
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:10 schreef Red_85 het volgende:
Net zoals die scooterwezentjes achter Amsterdam centraal. Ook zware mishandeling, maar 'geen homo geweld'. Echt wel dat dat het is, alleen is het lastig te bewijzen.
Ja, maar als het niet te bewijzen is kan je er iemand niet voor veroordelen. Ook de rechter weet heus wel hoe de vork hier in de steel zit.
pi_175337316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron

Schandalig dit, kijk een moslima scheef aan in de bus en je bent een islamofoob, sla homo's in elkaar met een betonschaar en het is geen homohaat.

Keek tijdens het eten van mijn broodje een keer op naar een Marokkaanse jongen en zijn vriend moest hem tegen houden want hij wilde mij klappen geven. Pas maar op met je ogen.
pi_175337329
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 13:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, maar als het niet te bewijzen is kan je er iemand niet voor veroordelen. Ook de rechter weet heus wel hoe de vork hier in de steel zit.
Alsof jij weet hoe de vork in de steel zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')