abonnement Unibet Coolblue
pi_175274004
Fred Teeven is nu buschauffeur: ’Meteen enthousiast’

Oud-staatssecretaris van Justitie mr. Fred Teeven is sinds anderhalve week buschauffeur bij Connexxion en vindt het naar eigen zeggen ’fantastisch’. De bewindsman, die moest opstappen vanwege de ’bonnetjesaffaire’ en sindsdien op wachtgeld zit, zegt dat hij niet lijdzaam thuis wil wachten op een nieuwe baan.



„Ik doe het chauffeurswerk parttime en heb mijn introductiecursus net achter de rug”, aldus Teeven, die al langere tijd zijn grootrijbewijs heeft. „Ik had al steeds in mijn hoofd internationaal vrachtwagenchauffeur te worden”, legt hij uit. „Maar toen de kans zich voordeed anderhalve dag per week in mijn regio op de bus te zitten, werd ik meteen enthousiast.”

Teeven stapte samen met minister Ivo Opstelten op na een vertrouwenscrisis rond de ’Teeven-deal’. In zijn periode als officier van justitie sloot Teeven een overeenkomst met crimineel Cees Helman en zegde toe dat hij in ruil voor inlichtingen in beslag genomen miljoenen aan vermoedelijk drugsgeld terugkreeg.

Teeven maakte onlangs ook bekend dat hij samen met een oud-collega van de FIOD een bureau is begonnen. Het duo adviseert het bedrijfsleven en overheidsinstellingen op het gebied van veiligheidsvraagstukken en cybercrime.
https://www.telegraaf.nl/(...)r-meteen-enthousiast
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175274014
Prima toch? Is ie in ieder geval geen uitkeringstrekker.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:05:58 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175274016
Goed dat hij aanpakt en niet gaat zitten wachtgelden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175274024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prima toch? Is ie in ieder geval geen uitkeringstrekker.
Inderdaad, daar kunnen een hoop oud politici nog wat van leren *hachi*, sorry ik ben verkouden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175274027
Zekers, gewoon werken voor je centen en aannemen wat voorhanden is.
pi_175274040
De baantjescaroussel hapert wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175274042
Zie hier een schoolvoorbeeld van de Haagse baantjescarrousel.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_175274052
Hij ziet er zo trouwens echt uit als een buschauffeur. _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175274061
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Zie hier een schoolvoorbeeld van de Haagse baantjescarrousel.
Hij werkt toch op de bus, niet op de kermis?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175274107
Er zijn trouwens nog wel wat wereldleiders van wie ik graag zou zien dat ze Teevens voorbeeld zouden volgen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:15:24 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175274148
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn trouwens nog wel wat wereldleiders van wie ik graag zou zien dat ze Teevens voorbeeld zouden volgen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175274188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hij werkt toch op de bus, niet op de kermis?
Het een sluit het ander niet uit.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_175274230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prima toch? Is ie in ieder geval geen uitkeringstrekker.
Met anderhalve dag per week op de bus vangt hij nog aardig wat wachtgeld hoor. Maar leuk dat hij eindelijk een baan op zijn niveau heeft gevonden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175274346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit.

[ afbeelding ]
_O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175274393
Gelukkig heeft hij al ervaring in een bestuursfunctie
pi_175274407
Handen uit de mouwen en werken. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175274441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit.

[ afbeelding ]
Haha :')
pi_175274934
Vind het eigenlijk wel bij hem passen :D onder de mensen, je krijgt al het volk voor je, en ondertussen lekker een beetje rondscheuren.
Somebody that I used to know
pi_175275218
Was ie maar direct na zijn middelbare school dit werk gaan doen
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:12:34 #20
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175275310
Conexxionkartel! :r
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:14:36 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175275356
Nee maar goed van Fredje, als ik hem tegenkom zal ik hem een schouderklopje geven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:15:06 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175275363
Anderhalve dag... :')
En dat dan werk noemen.. Maar ondertussen lekker binnenharken..
pi_175275379
Leuk voor hem
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175275451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:05 schreef LXIV het volgende:
Goed dat hij aanpakt en niet gaat zitten wachtgelden
Hij zal zijn salaris vast wel aangevuld krijgen.
pi_175275487
Zo zo , 1,5 dag per week.Als ie maar niet moe wordt.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:22:43 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175275510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:21 schreef gelly het volgende:
Zo zo , 1,5 dag per week.Als ie maar niet moe wordt.
Waar word jij moe van?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:35:51 #27
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_175275767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij ziet er zo trouwens echt uit als een buschauffeur. _O-
Inclusief de voornaam!
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:39:50 #28
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_175275844
Ik dacht eerst dat dit bericht uit De Speld kwam, maar het lijkt erop dat het echt waar is.

In dat geval: Hulde. Laat hem ervaren wat het is om in een bus te rijden en hoe sommige passagiers zich misdragen en ook hoe de busmaatschappij tekort schiet als er een passagier is die de chauffeur mishandelt.

Laat hem ook maar zijn bevindingen opschrijven en publiceren en toelichten bij DWDD
Non possumus non loqui
pi_175275894
Als ik de bus in zou stappen en daar Fred Teeven achter het stuur zou zien, zou ik toch wel een beetje bang zijn dat ie opeens het stuur omgooit en een of andere semi-illegale sluipweg in zou schieten.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:46:07 #30
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175275939
Van minister naar buschauffeur. Zelfs voor de baantjescarrousel wilden hem niet meer hebben _O-
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175275997
Zet dit nieuws van gisteren ineens ook in een ander daglicht:

"Klaver wil ook de buschauffeur bereiken (NRC)"

Denk dat Fred Teeven op deze manier een beter charme-offensief heeft dan Jesse Klaver.
Of Jesse Klaver wil ineens Fred Teeven bij zijn partij.

Beide situaties zijn raar :P
Somebody that I used to know
pi_175276461
Dit is natuurlijk een sluw plannetje om het bestaan van de baantjescarrousel te ontkrachten.
nee, jij dan!
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 11:21:47 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175276616
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:14 schreef Gehenna het volgende:
Dit is natuurlijk een sluw plannetje om het bestaan van de baantjescarrousel te ontkrachten.
Jeetje, ben jij ook al bezeten van dat woordje?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175276660
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jeetje, ben jij ook al bezeten van dat woordje?
haha nee man. Iets met sarcasme

Had nooit een hoge pet op van Teeven, maar vind dit wel sympathiek van hem (en ook niet meer dan normaal eigenlijk).

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 24-11-2017 11:47:11 ]
nee, jij dan!
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:31:21 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175280963
Staat ook goed op je visitekaartje. Politicus, Teevens Buschauffeur.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175281011
_O-

Hoop dat het busbedrijf straks wel haar boekhouding goed nakijkt...
pi_175281110
Hoe kan zo'n dom iemand staatsecretaris worden?
pi_175281141
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:38 schreef warhamstr het volgende:
Hoe kan zo'n dom iemand staatsecretaris worden?
Als je buschauffeur wordt betekent dat automatisch dat je dom bent?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175281237
Zou hij ook net zoals Jaap Kooijman een hekel hebben aan buitenlanders op zijn bus
pi_175281286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:44 schreef Evertjan het volgende:
Zou hij ook net zoals Jaap Kooijman een hekel hebben aan buitenlanders op zijn bus
Teeven zag ze liever op een boot:
NWS / Teeven wil asielzoekers op boten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175281345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je buschauffeur wordt betekent dat automatisch dat je dom bent?
Ja echt wel. Anders ging je wel iets in de politiek doen. Of een ander baantje waar je zonder al te hard te werken veel geld kunt verdienen.
pi_175281389
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:50 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Ja echt wel. Anders ging je wel iets in de politiek doen. Of een ander baantje waar je zonder al te hard te werken veel geld kunt verdienen.
Nou, als je echt vind dat Teeven dom is dan zou je blij moeten zijn dat hij nu buschauffeur is en niet meer politiek actief.

De rest van de users hier prijzen Teeven dat hij deze stap heeft gemaakt en zich niet boven die baan verheven voelt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175281517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou, als je echt vind dat Teeven dom is dan zou je blij moeten zijn dat hij nu buschauffeur is en niet meer politiek actief.

De rest van de users hier prijzen Teeven dat hij deze stap heeft gemaakt en zich niet boven die baan verheven voelt.
Nogmaals, hoe kan zo iemand dan ooit zo'n belangrijke functie bekleedt hebben.
pi_175281546
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:01 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe kan zo iemand dan ooit zo'n belangrijke functie bekleedt hebben.
Je kan prima buschauffeur worden na een politieke carriere. Zal ik je een geheim verklappen: Mark Rutte kan morgen ook bij Connexxion solliciteren.

Dat je daardoor automatisch dom bent, dat is jouw waardeoordeel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175281567
Verbaasd het nou niemand dat hij deze baan heeft kunnen krijgen. Een buschauffeur moet een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen. Deze man heeft aantoonbaar fraude gepleegd en krijgt zo dat bewijs.
pi_175281607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:05 schreef CyberCow het volgende:
Verbaasd het nou niemand dat hij deze baan heeft kunnen krijgen. Een buschauffeur moet een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen. Deze man heeft aantoonbaar fraude gepleegd en krijgt zo dat bewijs.
Dat is wel verbazingwekkend ja. Het verbaasde mij niet omdat ik niet wist dat je als buschauffeur een verklaring van goed gedrag moet overleggen. Is dat zo?
pi_175281787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:05 schreef CyberCow het volgende:
Verbaasd het nou niemand dat hij deze baan heeft kunnen krijgen. Een buschauffeur moet een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen. Deze man heeft aantoonbaar fraude gepleegd en krijgt zo dat bewijs.
Je hebt echt geen idee wat een verklaring omtrent gedrag inhoud.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is wel verbazingwekkend ja. Het verbaasde mij niet omdat ik niet wist dat je als buschauffeur een verklaring van goed gedrag moet overleggen. Is dat zo?
Er zal vast wel gecontroleerd worden of je in het verleden niet met drank op achter het stuur hebt gezeten of dat je bij andere busmaatschappijen misdragen hebt. Je vervoerd toch burgers die van
jou afhankelijk zijn.

Maar als je zoals CyberCow denkt dat Connexxion moet controleren of jij als ambtenaar in het verleden geen bonnetjes hebt 'verloren' ,dan heb je geen idee wat een VoG inhoud.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175281790
Als hij dit leuk vindt, helemaal prima. Stukken beter ook dan politici die gewoon jaren wachtgeld opstrijken :r
pi_175281802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:05 schreef CyberCow het volgende:
Verbaasd het nou niemand dat hij deze baan heeft kunnen krijgen. Een buschauffeur moet een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen. Deze man heeft aantoonbaar fraude gepleegd en krijgt zo dat bewijs.
Als hij bij een bank solliciteerde kan je een punt hebben maar voor buschauffeur is dit niet echt heel relevant.
pi_175281903
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als hij bij een bank solliciteerde kan je een punt hebben maar voor buschauffeur is dit niet echt heel relevant.
Het gaat in dit geval om iemand die wat met geld heeft lopen knoeien maar zelfde geld was het iemand die gevaarlijk is voor de passagiers. Dat weet je helaas niet.
pi_175281976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:23 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval om iemand die wat met geld heeft lopen knoeien maar zelfde geld was het iemand die gevaarlijk is voor de passagiers. Dat weet je helaas niet.
Iedereen kan gevaarlijk zijn voor zijn collega's/klanten. Iedereen maar verplichte om een VoG aan te vragen en dan alle criteria erbij te betrekken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175282061
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:05 schreef CyberCow het volgende:
Verbaasd het nou niemand dat hij deze baan heeft kunnen krijgen. Een buschauffeur moet een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen. Deze man heeft aantoonbaar fraude gepleegd en krijgt zo dat bewijs.
Een VOG kun je op verschillende punten aanvragen:

1. Informatie
2. Geld
3. Goederen
4. Diensten
5. Zakelijke transacties
6. Proces
7. Aansturen organisatie
8. Personen

En een buschauffeur heeft ze echt niet allemaal nodig, lijkt me. En dan geldt er nog dat je voor de aangevraagde punten strafbaar vervolgt moet zijn geweest.. (en niet zozeer 'in opspraak' oid bent geweest).
nee, jij dan!
pi_175282083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Een VOG kun je op verschillende punten aanvragen:

1. Informatie
2. Geld
3. Goederen
4. Diensten
5. Zakelijke transacties
6. Proces
7. Aansturen organisatie
8. Personen

En een buschauffeur heeft ze echt niet allemaal nodig, lijkt me. En dan geldt er nog dat je voor de aangevraagde punten strafbaar vervolgt moet zijn geweest.. (en niet zozeer 'in opspraak' oid bent geweest).
Dat over vervolgen heb je wel gelijk in. Dat is niet gebeurd (en zal helaas ook nooit gebeuren).
pi_176372172
Mark Rutte stapt in voor ritje bij buschauffeur Fred Teeven

Een bijzondere passagier voor buschauffeur en voormalig staatssecretaris Fred Teeven. Niemand minder dan minister-president Mark Rutte stapte vanochtend in voor een ritje op de lijn tussen Hoofddorp en Schiphol.



Voor velen is Teeven vooral bekend als politicus. In 2015 stapte hij op als staatssecretaris van Veiligheid en Justitie vanwege de bonnetjesaffaire. Na een radicale carrièreswitch draait hij sinds een maand diensten als buschauffeur in Haarlem en omgeving.

Vanochtend kon hij een oud-collega en mede-VVD'er verwelkomen in zijn bus. Een casual geklede Mark Rutte stapte in alle vroegte in en werd breed lachend vastgelegd door een medepassagier. Het duo zou tijdens de rit hebben bijgepraat over de nieuwe job van Teeven. Toen fotograaf en medepassagier Chris Soellaart bij Schiphol uit de bus stapte, poseerde Mark Rutte speciaal voor hem voor een kiekje.

Fantastisch
Eerder gaf Teeven al aan het fantastisch te vinden om buschauffeur te zijn. Hij wil niet lijdzaam thuis wachten op een nieuwe uitdaging. Hoewel hij in eerste instantie aangaf voor anderhalve dag per week achter het stuur te kruipen, blijkt dat toch wel iets meer te zijn: zo'n 30 uur per week.

Ook moet de oud-politicus even wennen aan zijn nieuwe werktijden. ,,Fred had in zijn eerste berekeningen ook de zaterdag en zondag meegeteld, dat was hij misschien gewend. Maar het gaat hier toch wat anders," liet een woordvoerder van vervoersbedrijf Connexxion eerder weten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)red-teeven~a7ef5ce0/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176373493
Beetje hobby-en van wachtgeld, het lijkt Wasila Hachi wel. Maar het is de VVD dus laten we er een positieve draai aan geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:15:10 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176373648
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mark Rutte stapt in voor ritje bij buschauffeur Fred Teeven

Nieuws van 2 januari.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176385689
_O- Teeven zit er ook echt bij als zo'n depressieve buschauffeur die het leven eigenlijk niet meer ziet zitten. En Rutte maar lachen.
pi_176386297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:54 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- Teeven zit er ook echt bij als zo'n depressieve buschauffeur die het leven eigenlijk niet meer ziet zitten. En Rutte maar lachen.
Teeven was vanmorgen op radio 1 (Spraakmakers) en klonk allerminst depressief. Heeft echt lol in die baan. Was alleen wel verbaasd over de massale media-aandacht.
Somebody that I used to know
pi_176386318
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Teeven was vanmorgen op radio 1 (Spraakmakers) en klonk allerminst depressief. Heeft echt lol in die baan. Was alleen wel verbaasd over de massale media-aandacht.
-O- Was een grapje naar aanleiding van die foto. Niet zo zwaar overal aan tillen hè.
pi_176386409
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje hobby-en van wachtgeld, het lijkt Wasila Hachi wel. Maar het is de VVD dus laten we er een positieve draai aan geven.
Hij werkt gewoon 30 uur pw, wat moet ie dan doen? Thuiszitten?

Politici zit thuis met wachtgeld - reactie: ga werken voor je geld
Politici zoekt normale baan - reactie: beetje hobbyen..graaiers
pi_176386560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

-O- Was een grapje naar aanleiding van die foto. Niet zo zwaar overal aan tillen hè.
I know ;) Probeerde alleen even aan te haken bij jouw reactie en ondertussen te melden dat hij bij Radio 1 zat voor wie het interessant vindt :P
Somebody that I used to know
pi_176386789
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:29 schreef alopio het volgende:

[..]

Hij werkt gewoon 30 uur pw, wat moet ie dan doen? Thuiszitten?

Politici zit thuis met wachtgeld - reactie: ga werken voor je geld
Politici zoekt normale baan - reactie: beetje hobbyen..graaiers
Ik weet ook wel dat het een middelmatig jurist is, maar dan nog is buschauffeur voor iemand met zijn kwalificaties geen normale baan, maar een abnormaal laagbetaalde baan. Een paar dagen in de week werken voor de leuk en ondertussen fors wachtgeld trekken is niet prijzenswaardig. Hij heeft er alweer bijna een jaar wachtgeld op zitten. Het is het bestendigen van het uitkering trekken, politici die geen uitkering willen trekken zorgen dat ze binnen een paar maanden weer een serieuze baan hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176387288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat het een middelmatig jurist is, maar dan nog is buschauffeur voor iemand met zijn kwalificaties geen normale baan, maar een abnormaal laagbetaalde baan. Een paar dagen in de week werken voor de leuk en ondertussen fors wachtgeld trekken is niet prijzenswaardig. Hij heeft er alweer bijna een jaar wachtgeld op zitten. Het is het bestendigen van het uitkering trekken, politici die geen uitkering willen trekken zorgen dat ze binnen een paar maanden weer een serieuze baan hebben.
30 uur is 4 dagen, bijna fulltime dus. Dat het beneden zijn niveau is dat is waar. Maar mag iemand niet beneden zijn niveau werken? Als ik morgen besluit dat ik het prettiger vind om bij de plantsoenendienst te werken moet ik dat ook zelf weten.

Vinden wij juist niet dat mensen met een uitkering alles moeten aanpakken en dus ook banen onder hun niveau? Werk is werk toch? Nu is deze situatie natuurlijk anders dan iemand met een uitkering. Maar liever deze situatie dat hij op een bus gaat werken dan iemand die lekker thuiszit en “een boek gaat schuiven” of elke weer bij Jinek en dwdd aanschuift
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:47:01 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176388119
Fred heeft bij de VVD niet de juiste kontjes gelikt, anders was hij al lang ergens burgemeester of directeur van een AZC ofzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_176388941
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:08 schreef alopio het volgende:

[..]

30 uur is 4 dagen, bijna fulltime dus. Dat het beneden zijn niveau is dat is waar. Maar mag iemand niet beneden zijn niveau werken? Als ik morgen besluit dat ik het prettiger vind om bij de plantsoenendienst te werken moet ik dat ook zelf weten.

Vinden wij juist niet dat mensen met een uitkering alles moeten aanpakken en dus ook banen onder hun niveau? Werk is werk toch? Nu is deze situatie natuurlijk anders dan iemand met een uitkering. Maar liever deze situatie dat hij op een bus gaat werken dan iemand die lekker thuiszit en “een boek gaat schuiven” of elke weer bij Jinek en dwdd aanschuift
Tja, alleen vult dan de overheid jouw salaris de komende 3 jaar niet aan tot 70% van staatssecretaris niveau :)
pi_176389100
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:08 schreef alopio het volgende:

[..]

30 uur is 4 dagen, bijna fulltime dus. Dat het beneden zijn niveau is dat is waar. Maar mag iemand niet beneden zijn niveau werken? Als ik morgen besluit dat ik het prettiger vind om bij de plantsoenendienst te werken moet ik dat ook zelf weten.

Vinden wij juist niet dat mensen met een uitkering alles moeten aanpakken en dus ook banen onder hun niveau? Werk is werk toch? Nu is deze situatie natuurlijk anders dan iemand met een uitkering. Maar liever deze situatie dat hij op een bus gaat werken dan iemand die lekker thuiszit en “een boek gaat schuiven” of elke weer bij Jinek en dwdd aanschuift
En als hij wel een baan op niveau had gevonden dan was er wel "baantjescaroussel!" geroepen. Een die-hard klager vindt altijd wel wat om te klagen.
pi_176389124
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:08 schreef alopio het volgende:

[..]

30 uur is 4 dagen, bijna fulltime dus. Dat het beneden zijn niveau is dat is waar. Maar mag iemand niet beneden zijn niveau werken? Als ik morgen besluit dat ik het prettiger vind om bij de plantsoenendienst te werken moet ik dat ook zelf weten.
Ja, maar dan wordt je inkomen niet aangevuld tot een aanzienlijk percentage van een hoog salaris.

quote:
Vinden wij juist niet dat mensen met een uitkering alles moeten aanpakken en dus ook banen onder hun niveau? Werk is werk toch? Nu is deze situatie natuurlijk anders dan iemand met een uitkering. Maar liever deze situatie dat hij op een bus gaat werken dan iemand die lekker thuiszit en “een boek gaat schuiven” of elke weer bij Jinek en dwdd aanschuift
Ik vind van niet, maar volgens mij is het standpunt van de VVD dat een werkzoekende alles moet aanpakken om zo snel mogelijk uit de uitkering te komen. Dat doet Teeven niet, die gaat iets leuks doen om in de uitkering te blijven. Er is voor hem vast wel een of ander suf juristenbaantje dat hem 2 keer modaal uitbetaalt zodat hij uit het wachtgeld is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')