abonnement Unibet Coolblue
pi_175273408
Het is niet te bewijzen dat automobiliste Pamela H. uit Den Burg aan het whatsappen was toen zij de 21-jarige Yannick Frijns dodelijk aanreed op Texel. De rechter heeft haar donderdagmorgen vrijgesproken op dat punt. Wel is H. veroordeeld tot 120 uur taakstraf vanwege een verkeersovertreding.
Daarnaast mag ze een jaar niet autorijden. Mocht Pamela dat toch doen, staat daar een half jaar cel tegenover.

Twee weken geleden had het OM zes maanden cel en twee jaar rijontzegging geëist.
https://www.noordhollands(...)ongeluk-texel-videos

Het meisje is in een rechte lijn van achteren aangereden. Dood.
En dan krijgt zo'n automobilist een werkstraf.
Ook al zat ze niet te appen, een werkstraf is ronduit belachelijk als je een fietser keihard van achteren doodrijdt. Dan zat je dus niet op te letten, met of zonder telefoon.
Hoe kun je daar nou een werkstraf voor geven?
pi_175273423
Verplichte dash cams. Voor onze eigen veiligheid. O+
wooblabalurg
pi_175273427
Het slachtoffer was een 21-jarige vrouw uit Geldrop die samen met een vriendin op een onverlichte weg op Texel fietste. De fietsers hadden allebei een werkend voor- en achterlicht. De rechter verwijt de automobiliste gevaarlijk rijgedrag op de smalle weg waar het zicht zeer slecht was.

https://nos.nl/artikel/22(...)en-niet-bewezen.html

Als de fietsers geen licht hadden gehad, had de automobiliste dan helemaal geen straf gekregen? Dus als niet bewezen kan worden dat je zat te appen, krijg je sowieso een werkstraf? Kan toch niet?
pi_175273441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe kun je daar nou een werkstraf voor geven?
Rechter zijn met politieke voorkeur voor D66
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175273445
Er is niet bewezen dat ze niet op zat te letten, dus is de uitspraak op zich niet gek.
pi_175273452
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:15 schreef spiritusbus het volgende:
Er is niet bewezen dat ze niet op zat te letten, dus is de uitspraak op zich niet gek.
Volgens mij is taak 1 als automobilist opletten?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175273457
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:15 schreef spiritusbus het volgende:
Er is niet bewezen dat ze niet op zat te letten, dus is de uitspraak op zich niet gek.
Bewezen is dat in een rechte lijn op de fietsers is ingereden zonder snelheid te verminderen. Dat is een misdrijf.
pi_175273460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:15 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Rechter zijn met politieke voorkeur voor D66
Dit duurde niet al te lang.
wooblabalurg
pi_175273468
Bij Pauw waren ze gisteren weer uiterst beleefd, woest moeten ze worden. Anders verandert er niets.
pi_175273473
Komt die whatsapper goed weg. Op naar het volgende slachtoffer.
pi_175273474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Bewezen is dat in een rechte lijn op de fietsers is ingereden zonder snelheid te verminderen. Dat is een misdrijf.
Ik ben ook wel eens last second in de ankers gegaan vanwege fietsers. Er wordt geen enkele context gegeven omtrent de toedracht.

In welk artikel staat trouwens jouw bewering?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 08:19:42 ]
pi_175273476
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit duurde niet al te lang.
Huilen
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 24 november 2017 @ 08:20:49 #13
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_175273495
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit duurde niet al te lang.
Hihi.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Spellchecker vrijdag 24 november 2017 @ 08:20:58 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175273499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:18 schreef Loekie1 het volgende:
Bij Pauw waren ze gisteren weer uiterst beleefd, woest moeten ze worden. Anders verandert er niets.
Dan maar een ander soort talkshow in het leven roepen voor zulke dingen.
pi_175273521
,,We zijn zeer teleurgesteld,'' zegt Frank Frijns, de vader van Yannick. Volgens hem zijn er genoeg aanwijzingen dat Pamela wel appte tijdens het rijden. Zo fietste Yannick met goede verlichting en reed Pamela in een rechte lijn op Yannick af. ,,Ze was duidelijk afgeleid.''
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-yannick~a5ca4bd6/

Bij Pauw werd gezegd dat de auto niet heeft geremd en niet is uitgeweken.

Tussen de laatste app en het bellen van 112 zaten 97 seconden. En in die tijd zou mevrouw langs de kant van de weg hebben gestaan tijdens die laatste app. Daarna heeft ze het meisje doodgereden en toen 112 gebeld en dat alles in 97 seconden.
pi_175273562
Gelukkig kan je in Nederland niet veroordeeld worden zonder bewijs. Een aanwijzing is gelukkig niet genoeg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175273576
Ik zou in hoger beroep gaan als ik de ouders was.

697 berichten verstuurd

Uit onderzoek van de telefoon van Pamela H. blijkt dat ze vanaf het moment dat zij haar werk verliet tot het ongeval meerdere WhatsAppberichten heeft ontvangen en minstens één bericht heeft verstuurd. Gedurende de dag bleek zij 697 berichten te hebben verzonden en ontvangen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)list-niet-eerlijk-is


Hoewel een reconstructie heeft uitgewezen dat alles zich in die korte periode kan hebben afgespeeld, sprak de aanklager van "theoretische haalbaarheid zonder overtuigende bewijswaarde". Hij benadrukte dat beide fietsen werkende verlichting hadden en dat de remsporen pas begonnen voorbij de plaats van de aanrijding. De verklaring van de Texelse vond hij "niet geloofwaardig. Ze is niet gestopt, maar heeft de verleiding niet kunnen weerstaan achter het stuur toch berichten te gaan versturen." De rechter vond dat echter niet bewezen.
http://www.hartvannederla(...)doodgereden-yannick/

Als je je dimlichten aan hebt en twee fietsers voor je (twee!) hebben allebei achterverlichting, dan zie je die. Op een weg zonder verlichting rij je extra voorzichtig en kijk je extra goed uit. Als je dan twee fietsers met verlichting voor je niet ziet, was je afgeleid en deed je iets anders, je zat wat op de achterbank te zoeken, je zat je telefoon te lezen, maakt niet uit, maar dit moet voortaan als een misdrijf gezien worden.

[ Bericht 51% gewijzigd door Loekie1 op 24-11-2017 08:42:14 ]
pi_175274642
Ik ken die weg, regelmatig op gefietst en ik moet eerlijk gezegd bekennen dat het mij verrast dat je daar 80 mag :o Nooit geweten, dacht altijd 60 omdat er geen losse fietspaden naast liggen.
pi_175274717
:o 697 berichten op 1 dag...? Hoe doe je dat? Wat heb je verder dan nog voor leven?
pi_175274968
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
:o 697 berichten op 1 dag...? Hoe doe je dat? Wat heb je verder dan nog voor leven?
Ontvangen he. Als je in een paar drukke groepsapps zit, zit je daar zo aan.
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:59:51 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175275043
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ontvangen he. Als je in een paar drukke groepsapps zit, zit je daar zo aan.
1000 apps per uur in de brugklasgroep van mijn zoon. :D. :').
And so is the past
pi_175275511
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ontvangen he. Als je in een paar drukke groepsapps zit, zit je daar zo aan.
Dat snap ik, dan nog. Je moet ze ook lezen he. Triest gedoe.
pi_175275587
Er wordt veel te weinig op die appende bestuurders gecontroleerd.

Als het mogelijk was, zou ik die taak van de overheid overkopen en freelance handhaven en bonnen uitdelen. Ik zou de grootste bonnennazi van Nederland worden. Wat een tuig, dat appende volk achter het stuur.
Radio Espantoso
pi_175275688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:27 schreef Peligrosso het volgende:
Er wordt veel te weinig op die appende bestuurders gecontroleerd.

Als het mogelijk was, zou ik die taak van de overheid overkopen en freelance handhaven en bonnen uitdelen. Ik zou de grootste bonnennazi van Nederland worden. Wat een tuig, dat appende volk achter het stuur.
Op de A7 heeft men hier wel redelijk succes mee, observeren vanuit een camper...

https://www.rtvnoord.nl/n(...)oordelijke-snelwegen
pi_175275826
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Op de A7 heeft men hier wel redelijk succes mee, observeren vanuit een camper...

https://www.rtvnoord.nl/n(...)oordelijke-snelwegen
Goeie zaak.
Inhaalverbod negeren is ook nogal ergerlijk.
Radio Espantoso
  vrijdag 24 november 2017 @ 12:00:47 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175277255
Ik roep het al sinds die Pool is vrijgelaten die een hele familie een dwarslesie heeft gegeven in de familieboom.
Als je iemand wil omleggen, rijdt m gewoon plat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175280406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat snap ik, dan nog. Je moet ze ook lezen he. Triest gedoe.
Apps moeten lezen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')