abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 november 2017 @ 07:30:35 #1
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175273169
quote:
Diplomate Kaag benadert iedereen met fluwelen handschoenen
Diplomaat Sigrid Kaag stond gisteren voor het eerst als minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking haar begroting te verdedigen in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. Aan de mores van de politiek moet ze nog even wennen.

Terwijl alle Kamerleden nog door de zaal drentelen en Kamervoorzitter Khadija Arib de vergadering nog niet heeft geopend, staat Sigrid Kaag (56) al kaarsrecht achter het spreekgestoelte. Arib kan er wel om lachen. ,,U staat al helemaal klaar, maar ik moet eerst nog wat hamerstukken noemen." Kaag, luttele minuten later verexcuserend: ,,In mijn enthousiasme stond ik hier te vroeg."

Kaag is sinds een maand minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, zonder enige politieke ervaring. Sterker: sinds 1994 woonde ze niet meer in Nederland. Tot haar beëdiging werkte ze als VN-topdiplomaat in onder andere Zwitserland, New York, Syrië en - als laatste post - Libanon. De D66'er werd daar 'aan haar nekvel' opgepakt en pardoes neergezet in Den Haag. Zonder huis, zonder gezin, maar mét zes koffers. Ze sliep de eerste tijd bij een partijgenoot die een kamer leeg had staan. Inmiddels woont ze in een tijdelijk appartementje.

Dat is even wennen. Waar ze in haar eerste dagen als minister nog leek te zoeken naar woorden in het Nederlands, gaat dat nu soepeler. Al is aan haar taalgebruik wel te horen dat ze de afgelopen decennia vooral Engels sprak. Ze heeft het over 'precieus' geld van de Nederlandse belastingbetaler, zegt 'caveat' als ze een voorbehoud wil maken en bedankt PVV-Kamerlid Danai van Weerdenburg na een complimentje 'voor de positieve connotatie'.

Als al het jargon en Engelse termen Arib om de oren vliegen, tikt ze Kaag even op de vingers. De Kamervoorzitter is bang dat de mensen thuis kunnen daardoor 'afhaken'. ,,Dat wil ik u even meegeven." Kaag belooft er op te letten. ,,Ik kan sustainable development goals ook gewoon als duurzame ontwikkelingsdoelen benoemen - dat is zelfs véél mooier."

Interessant wel, je zag bepaalde media en bepaalde users enorm steigeren om deze mevrouw, omdat ze toevallig met een Palestijn is getrouwd, maar als ministers lijkt ze het vooralsnog supergoed te doen. ^O^

Compliment
Dat ze haar diplomatieke verleden nog niet heeft afgeschud, blijkt ook uit de manier waarop ze discussieert met tegenstanders. Voor bijna ieder Kamerlid heeft ze een compliment klaarliggen. Ze had 'met belangstelling geluisterd' naar het betoog van Mustafa Amaouch (CDA), is 'eens met' met punt dat Ashraf Bouali (D66) maakte over internationale handelsakkoorden en zelfs het 'helemaal eens' met de proactieve handelsagenda die Bente Becker (VVD) voorstelt. Maar ze heeft óók oog voor de oppositie: zo vraagt Kirsten van den Hul (PvdA) 'terecht aandacht' voor seksuele gezondheid.

Kaag is ook duidelijk als ze het niet eens is met een Kamerlid. Als PVV'er Weerdenburg wil weten of de minister bereid is het bestaansrecht van ontwikkelingssamenwerking ter discussie te stellen, zegt Kaag dat het bestaansrecht van ontwikkelingshulp 'helder is'. ,,We hoeven het niet altijd eens te zijn. Daar zijn verkiezingen voor. Maar ik ga dit beleid uitvoeren."

De mores in de Kamer bleken nog wel even wennen. Voor Kaag na een interruptie het woord kreeg, wachtte ze netjes tot de Kamervoorzitter haar ook het woord gaf. ,,Vvvv...", begon ze dan voorzichtig aan het woord 'voorzitter', waarop Arib opschrikte en Kaag met 'het woord is aan de minister' het woord gaf.

Volgens Joël Voordewind van de ChristenUnie 'spreekt de passie uit haar woorden'. SGP-Kamerlid Elbert Dijkgraaf noemde het optreden van Kaag 'klasse, wat mij betreft'. ,,Er komt toch heel wat op je af in een paar weken. Maar ik zie dat de minister ervaring heeft in het buitenland."

Kaag stelde op de kennismakingsreceptie na de bordesscène al dat ze samen met de andere minister op haar departement, Halbe Zijlstra (VVD), een goed team vormt. ,,We vullen elkaar goed aan." Zijlstra, door de wol geverfd in de Haagse politiek, is dan weer onbekend in de diplomatie. Hij is zelf de eerste om dat toe te geven: ,,Zij is een topdiplomaat, ik niet. Ik heb ervaring in de politiek, zij niet. We zijn compleet complementair. En allebei beschikken we over gezond boerenverstand."

Zo is Kaag toch terechtkomen op de plek waar haar vader haar altijd al had willen zien, al maakt hij dat niet meer mee. ,,'Kind, dat is wat voor jou', zei hij dan. Daar heb ik ook altijd aan gedacht", zei Kaag in 2015 in een interview in Volkskrant Magazine. ,,Maar het liep anders." Het kan verkeren.
Interessant wel, je zag bepaalde media en bepaalde users enorm steigeren om deze mevrouw, omdat ze toevallig met een Palestijn is getrouwd, maar als ministers lijkt ze het vooralsnog supergoed te doen. ^O^

[ Bericht 40% gewijzigd door Frutsel op 24-11-2017 11:11:53 (geen Volkskrant aub) ]
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  vrijdag 24 november 2017 @ 07:36:10 #2
472715 Onderbroekomjehoofd
Ik weet het allemaal ook niet
pi_175273187
_O_
pi_175273216
1 fukking debatje, woehoe. Alsof die landen luisteren naar een NL-minister.
Nee, blijft wolf in schaapskleren.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_175273237
Een iPhone doet het in de eerste dagen ook heel goed. Na 2 jaar is dat wel anders.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175273387
Het is gewoon nieuws als een linkse minister haar werk doet, welkom in 2017.
pi_175273403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:08 schreef TheJanitor het volgende:
Het is gewoon nieuws als een linkse minister haar werk doet, welkom in 2017.
Verwacht jij dat de gemiddelde PVV-minister kritisch naar GroenLinks zal luisteren dan?

Kijk, er is geen bewijs, maar in de kamer gebeurt dat al geregeld niet. Beide kanten dulden geen tegenspraak op bepaalde punten. Wat - inderdaad - zorgelijk is.

Dit zou de standaard moeten zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175273594
Ze stelt zich tijdens haar eerste debat niet op als een arrogante betweterige D66'er. Dat is inderdaad wel nieuwswaardig.
pi_175273655
Zo blijkt maar weer eens dat je rustig moet afwachten in plaats van overhaaste conclusies trekken en op treurige sites als OpinieZ een hele pagina neerkalken over een niet-deugende Sigrid Kaag
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_175273672
Hier zullen de sjeiks van onder de indruk zijn ^O^
pi_175273703
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ze stelt zich tijdens haar eerste debat niet op als een arrogante betweterige D66'er. Dat is inderdaad wel nieuwswaardig.
En blijkbaar gaat de vlag ook nog eens uit bij users hier.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 24 november 2017 @ 08:42:10 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175273730
Een goed begin. Nu kijken hoe het verder gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175273799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:35 schreef Masterminded het volgende:
Zo blijkt maar weer eens dat je rustig moet afwachten in plaats van overhaaste conclusies trekken en op treurige sites als OpinieZ een hele pagina neerkalken over een niet-deugende Sigrid Kaag
Niet deugende deugmensen. :{
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175273818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:35 schreef Masterminded het volgende:
Zo blijkt maar weer eens dat je rustig moet afwachten in plaats van overhaaste conclusies trekken en op treurige sites als OpinieZ een hele pagina neerkalken over een niet-deugende Sigrid Kaag
Afwachten moet je nog steeds...
Een minister die een paar kamervragen netjes beantwoord is nog geen beleid.

Hooguit hebben juist haar tegenstanders de lat heel laag gelegd door vooraf idioot negatieve dingen te gaan roepen...


Voor Kaag is het mogelijke een groter probleem als de verwachtingen overdreven hoog zijn... alsof zij wel effetjes het middenoostenconflict gaat oplossen (wat voor Nederlandse handelsbelangen misschien niet eens wenselijk is, genoeg nl bedrijven die juist daaruit hun afzet halen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175273841
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Afwachten moet je nog steeds...
Een minister die een paar kamervragen netjes beantwoord is nog geen beleid.

Hooguit hebben juist haar tegenstanders de lat heel laag gelegd door vooraf idioot negatieve dingen te gaan roepen...

Voor Kaag is het mogelijke een groter probleem als de verwachtingen overdreven hoog zijn... alsof zij wel effetjes het middenoostenconflict gaat oplossen (wat voor Nederlandse handelsbelangen misschien niet eens wenselijk is, genoeg nl bedrijven die juist daaruit hun afzet halen)
Kaag heeft geluk dat Jared Kushner voor Trump alle problemen in het MO gaat oplossen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175273901
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 november 2017 07:43 schreef Abschirmdienst het volgende:
Een iPhone doet het in de eerste dagen ook heel goed. Na 2 jaar is dat wel anders.
Ze zijn ook gemaakt om over twee jaar te gaan haperen. Want anders koopt men ook geen nieuwe IPhone.

Bij kabinetten zie je hetzelfde mechanisme.
  vrijdag 24 november 2017 @ 08:58:51 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175273936
Wow ze doet haar werk, dat hadden we inderdaad niet verwacht met zijn allen _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175274023
quote:
Kaag is gehuwd met een voormalig Palestijns ambassadeur en Fatah-politicus in Zwitserland
hmmmm....waar ken ik de Fatah ook alweer van.

quote:
Fatah is een Palestijnse politieke beweging. Vroeger was zij een guerrillabeweging, die later ook terroristische aanslagen pleegde, tegenwoordig is zij een politieke partij, met een terroristische tak, de Al-Aqsa Martelarenbrigade.
Oh ja, vriendelijke types.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_175285417
23 jaar. 8)7 23 jaar woont het jihadbruidje al niet meer in Nederland en dat wordt minister van Buitenlandse zaken. Ik snap dat het voor D66 zoeken naar een speld in een hooiberg is om geschikt ministersmateriaal in hun achterban te vinden maar was er onder die 17 miljoen bewoners van Nederland dan werkelijk niemand die beter geschikt was :?
pi_175285560
De propaganda machine doet na 1 debat al denken aan de hysterie bij DWDD na de inauguratie van Obama.
pi_175287615
Dat mens is echt ziek in haar hoofd. |:(

‘Als er baby’s om je heen worden doodgeschoten, mag je niet doen alsof het overlijden van een 85-jarige een werelddrama is,’ zei ze relativerend in een interview in de Volkskrant (2015) over de dood van haar moeder tijdens de chemischewapensmissie in Syrië.'
https://www.elsevierweekb(...)ng-nederland-562190/
pi_175287876
In de psychiatrie wordt zo iemand een psychopaat genoemd en dat wordt gewoon minister van dit land. 8)7
pi_175288333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:24 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat mens is echt ziek in haar hoofd. |:(

‘Als er baby’s om je heen worden doodgeschoten, mag je niet doen alsof het overlijden van een 85-jarige een werelddrama is,’ zei ze relativerend in een interview in de Volkskrant (2015) over de dood van haar moeder tijdens de chemischewapensmissie in Syrië.'
https://www.elsevierweekb(...)ng-nederland-562190/
Met zielige kinderen de dood van je eigen moeder relativeren. Dat is een niveau van deugen wat nauwelijks te overtreffen is.
pi_175289315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:33 schreef Braindead2000 het volgende:
In de psychiatrie wordt zo iemand een psychopaat genoemd en dat wordt gewoon minister van dit land. 8)7
Dat soort mensen zijn vaak bijzonder succesvol.
pi_175289406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:24 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat mens is echt ziek in haar hoofd. |:(

‘Als er baby’s om je heen worden doodgeschoten, mag je niet doen alsof het overlijden van een 85-jarige een werelddrama is,’ zei ze relativerend in een interview in de Volkskrant (2015) over de dood van haar moeder tijdens de chemischewapensmissie in Syrië.'
https://www.elsevierweekb(...)ng-nederland-562190/
Ja, apart.

Ze kan als diplomaat ook te diplomatisch zijn natuurlijk.

Toch zou ik nog even de kat uit de boom kijken eigenlijk.
I´m back.
  vrijdag 24 november 2017 @ 22:37:23 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175289518
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En blijkbaar gaat de vlag ook nog eens uit bij users hier.
Ja natuurlijk, het mag best gezegd worden dat zulk gedrag in de kamer wenselijk is. Iedereen klaagt over wederzijdse onredelijkheid, als dat dan een keer niet gebeurd zou dat fijn moeten zijn en daar mag best even op gewezen worden.

Laten we fatsoenlijke politiek bedrijven stimuleren. Ik weet dat het normaal zou moeten zijn, maar nws zou een stuk stiller zijn als iedereen ook vond dat het de normale gang van zaken was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')