abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:57:43 #26
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292390
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk met elk model in deze prijsklasse de grote uitdaging.
Dat stelt niet zo veel voor. Wat een onzin zeg.
pi_175294167
Honda civic, met je lengte ook prima te doen.
pi_175295054
Als je voor zeker wilt gaan kun je het beste op zoek naar een auto waar je vaak bejaarden in ziet rijden. Zonder gein, die hokken zijn niet afgeragd, en meestal zijn het ook geen grote slagschepen met dito verbruik. En natuurlijk iets japans. gewoon omdat betrouwbaar.
Cuore, Yaris, i10...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175295112
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:05 schreef Ridocar het volgende:
Als je voor zeker wilt gaan kun je het beste op zoek naar een auto waar je vaak bejaarden in ziet rijden. Zonder gein, die hokken zijn niet afgeragd, en meestal zijn het ook geen grote slagschepen met dito verbruik. En natuurlijk iets japans. gewoon omdat betrouwbaar.
Cuore, Yaris, i10...
Om vervolgens een auto te treffen die al jaren lang voor 90% stil heeft gestaan en als ie dan rijdt, niet verder is gekomen dan de plaatselijke supermarkt 500 meter verderop. Nooit warm gereden en alle rubbertjes uitgedroogd...
pi_175295150
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:05 schreef Ridocar het volgende:
Als je voor zeker wilt gaan kun je het beste op zoek naar een auto waar je vaak bejaarden in ziet rijden. Zonder gein, die hokken zijn niet afgeragd, en meestal zijn het ook geen grote slagschepen met dito verbruik. En natuurlijk iets japans. gewoon omdat betrouwbaar.
Cuore, Yaris, i10...
i10 is niet heel Japans...
pi_175295183
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

i10 is niet heel Japans...
Voor ik postte had ik daar 'oosters' staan, my bad.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:18:50 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 08:26 schreef cunial het volgende:
Honda civic, met je lengte ook prima te doen.
Mijn zoon van 2 meter heeft idd nog 3 jaar met de Civic gereden die hij van mij overgenomen had, zijn huidige Vectra zit wel beter trouwens, maar dan praat je ook over een ander formaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175314221
Iedereen bedankt voor de tips, ik zal in de regio rond gaan kijken of ik iets leuks tegenkom.
pi_175322413
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn zoon van 2 meter heeft idd nog 3 jaar met de Civic gereden die hij van mij overgenomen had, zijn huidige Vectra zit wel beter trouwens, maar dan praat je ook over een ander formaat.
Technisch zijn het goede auto’s, ik heb er een aantal versleten, nu een accord 2012 maar dat is qua comfort een stukje beter.
pi_175327135
Eigenlijk vind ik het zot om in een vrij 'leeg' gebied als Friesland te zoeken alleen in die regio. Je geeft er 2 a 3 duizend euro aan een auto uit waar je jaren mee wilt doen, maar een enkeltje of retourtje van zeg 30 euro kan er niet vanaf? Met zo'n kruidvat deal heb je een trein retour van 20 euro door heel nederland, als je in Limburg de auto van je wensen vindt, heb je gelijk de rit terug als kennismaking en gewenning aan je nieuwe hokje.

Japans, ja zou inderdaad een goede raadgever zijn, toch kan het ook wel anders. Voor de eisen van TS zou je ook kunnen kijken naar een Fiat Grande Punto. Erg fijne wagentjes, vlot, betrouwbaar (let niet op het vooroordeel wat de naam Fiat heeft) en zuinig.



Deze heeft alles aan boord. Airco, cruise control en een zesbak, de laatste 2 erg prettig bij het zuinig rijden. Geen idee of het echt een goed exemplaar betreft, maar als ik in schoenen van TS stond, had ik hier morgen nog een afspraak mee willen maken ! Auto staat in regio Rotterdam, te Hardinxveld.

btw, 8.000km bij 50km per dag, ervan uitgaande 47 werkweken = circa 11.750 kilometertjes, en dat zijn alleen de woonwerkkilometers, in werkelijkheid zou daar nog wel iets van 2 tot 3 duizend km bij kunnen komen. ;) :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Meike26 op 26-11-2017 21:39:06 ]
  maandag 27 november 2017 @ 00:44:57 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175331022
Sow, vanuit Rotterdam wil je écht niet naar Hardinxveld lopen of fietsen hoor; das 2 rivieren verderop :D

Roep dan Dordt of Gorichem ofzo :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175331040
quote:
Toyota is handig ja, jaaaaaaren plezier van gehad en nog weg gekregen voor een redelijk bedrag
Do what you love, love what you do!
pi_175331167
Leuk is een relatief begrip, je kan een corsa hebben van 125 of een twingo met upgraded sound van net iets meer of een B M W e36 coupe met costum dakhemel, een stuur met geluidssignalen als feedback en een goudkleurige m bumper costum made met niet passende gril. En een betrouwbare raammechanisme die niet stuk kan. Of natuurlijk iets meer degelijks namelijk een donkerblauwe polo met bruine accenten hier en daar (Maar echt niet overdreven hoor!!!)

2-3k kan je opzich ook wel wat leuks van kopen hoor. Gewoon een tijdje paginas doorbladeren op autoscout, dan kom je wat leuk ogende modellen voor. Voor echt stuurmansplezier heb ik me laten vertellen dat je naar een Ford moet kijken.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175331804
Daihatsu, Suzuki, Honda, Toyota, Mazda, Subaru

Geen Nissan, behalve de (ronde) Micra

Problem solved
  maandag 27 november 2017 @ 09:19:14 #40
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175333108
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 01:29 schreef DieselTank het volgende:
Leuk is een relatief begrip, je kan een corsa hebben van 125 of een twingo met upgraded sound van net iets meer of een B M W e36 coupe met costum dakhemel, een stuur met geluidssignalen als feedback en een goudkleurige m bumper costum made met niet passende gril. En een betrouwbare raammechanisme die niet stuk kan. Of natuurlijk iets meer degelijks namelijk een donkerblauwe polo met bruine accenten hier en daar (Maar echt niet overdreven hoor!!!)

2-3k kan je opzich ook wel wat leuks van kopen hoor. Gewoon een tijdje paginas doorbladeren op autoscout, dan kom je wat leuk ogende modellen voor. Voor echt stuurmansplezier heb ik me laten vertellen dat je naar een Ford moet kijken.
Ford Puma met 1.7 Yamaha blok _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175348261
Heb voor morgenavond een testritje gepland in een Suzuki alto 1.1 uit 2003 al ben ik bang dat de auto een beetje te krap voor mij wordt. Veel testritjes maken in verschillende modellen auto's lijkt me de beste manier om een goede auto te vinden. :)

Nogmaals bedankt voor de tips/adviezen, wordt allemaal meegenomen bij mijn zoektocht naar een leuke auto :D
pi_175348597
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Eigenlijk vind ik het zot om in een vrij 'leeg' gebied als Friesland te zoeken alleen in die regio. Je geeft er 2 a 3 duizend euro aan een auto uit waar je jaren mee wilt doen, maar een enkeltje of retourtje van zeg 30 euro kan er niet vanaf? Met zo'n kruidvat deal heb je een trein retour van 20 euro door heel nederland, als je in Limburg de auto van je wensen vindt, heb je gelijk de rit terug als kennismaking en gewenning aan je nieuwe hokje.

Japans, ja zou inderdaad een goede raadgever zijn, toch kan het ook wel anders. Voor de eisen van TS zou je ook kunnen kijken naar een Fiat Grande Punto. Erg fijne wagentjes, vlot, betrouwbaar (let niet op het vooroordeel wat de naam Fiat heeft) en zuinig.

[ afbeelding ]

Deze heeft alles aan boord. Airco, cruise control en een zesbak, de laatste 2 erg prettig bij het zuinig rijden. Geen idee of het echt een goed exemplaar betreft, maar als ik in schoenen van TS stond, had ik hier morgen nog een afspraak mee willen maken ! Auto staat in regio Rotterdam, te Hardinxveld.

btw, 8.000km bij 50km per dag, ervan uitgaande 47 werkweken = circa 11.750 kilometertjes, en dat zijn alleen de woonwerkkilometers, in werkelijkheid zou daar nog wel iets van 2 tot 3 duizend km bij kunnen komen. ;) :?
Scherpe opmerking over die km's. Weet ook niet waar ik die 8k vandaan tover. Houd overal rekening met 12k. Wat betreft de opmerking over mijn zoekgebied houd ik het vooralsnog bij Friesland. Ik heb eigenlijk nog nooit in een ander model auto gereden dan mijn lesauto (VW polo) en de auto van mijn moeder (Opel astra uit 1996) dus ik wil voor mijzelf eerst verschillende modellen "elimineren" om het maar zo te zeggen. Ik ga dus verschillende testritjes maken totdat ik een geschikte auto vind. Dit gaat dus niet werken als ik in heel Nederland ga kijken.

De auto hoeft ook niet jarenlang gebruikt te worden. 1,5 tot 2 jaar is prima wat mij betreft. Dan kan ik in de tussentijd gewoon rustig sparen en later in een duurder segment op zoek gaan.
pi_175351907
Hier iemand van 1,98. Reed tot voor kort 107 en sinds paar maandjes Twingo 2011. In dat soort kleine autos kan ik mijn kniën beter kwijt dat in ruimere auto's. Grotere auto is niet altijd ruimer voor lange mensen.
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:40:27 #45
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175366313
ik zou als ik u was een polo 6n2 nemen. die van mij word vaak mishandeld en doet het nog altijd perfect en in onderhoud en aanschaf prijs goedkoper dan mijn swift. waar al wel 2000 euro in gestoken is ondertussen in totaal dan. voor beetje meer geld koop je een met airco en elektrishe ramen en automaatbak koop geen grijze want die zijn kots lelijk
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_175366751
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 23:18 schreef Bitlord het volgende:
Hier iemand van 1,98. Reed tot voor kort 107 en sinds paar maandjes Twingo 2011. In dat soort kleine autos kan ik mijn kniën beter kwijt dat in ruimere auto's. Grotere auto is niet altijd ruimer voor lange mensen.
Kom net terug van de proef"rit" in de suzuki alto. Maar jouw opmerking gaat daar niet op. Stoel maximaal naar achter en ik kon mijn been nog net onder het stuur doorschuiven. Uberhaupt gebruik maken van de pedalen was niet te doen dus ik denk toch dat ik de kleinere auto's links moet laten liggen.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:00:10 #47
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175367726
U moet weten dat ik zelf 6"2' ben en dat ik prima pas in mijn wagens dus tip voor u ^O^
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_175476497
Even een update, ik heb een auto gevonden. Het is uiteindelijk een mitsubishi space star uit juni 2001 geworden. Slechts 104.000km op de teller. Distributieriem bij 90.000km vervangen en verder heel netjes onderhouden. Nieuwe apk bij aflevering en dat allemaal voor ¤1.250,- :) :) . Nogmaals bedankt voor de hulp/tips.

[ Bericht 1% gewijzigd door rboy14 op 03-12-2017 20:25:13 ]
pi_175476603
Prima bakjes, ondergewaardeerde auto.
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 22:24:16 #50
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_175479398
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:40 schreef 1marcelfilms het volgende:
ik zou als ik u was een polo 6n2 nemen. die van mij word vaak mishandeld en doet het nog altijd perfect en in onderhoud en aanschaf prijs goedkoper dan mijn swift. waar al wel 2000 euro in gestoken is ondertussen in totaal dan. voor beetje meer geld koop je een met airco en elektrishe ramen en automaatbak [ afbeelding ] koop geen grijze want die zijn kots lelijk
Ik heb een grijze.. ;(
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')