abonnement Unibet Coolblue
pi_175431138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Staat een concurrent in de EU scheelt dat aan kosten.
Wat scheelt aan kosten?
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 18:18:06 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175431186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat scheelt aan kosten?
Onderdelen halen in goedkopere landen. Dat voordeel heeft het VK niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175431205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onderdelen halen in goedkopere landen. Dat voordeel heeft het VK niet.
Hoezo niet? Welke onderdelen precies en wat heeft dat met de EU te maken die deze onderdelen zeer waarschijnlijk evenmin zelf produceert?
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 18:22:00 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175431279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoezo niet? Welke onderdelen precies en wat heeft dat met de EU te maken die deze onderdelen zeer waarschijnlijk evenmin zelf produceert?
De EU produceert genoeg. En anders hebben ze toch handelsdeals? Het VK niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175431297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

De EU produceert genoeg. En anders hebben ze toch handelsdeals? Het VK niet.
Wat houdt het VK precies tegen om handelsdeals te sluiten? En welke onderdelen produceert de EU dan die het VK zou weerhouden hoogwaardige industrieen op te zetten? Zitten er niet genoeg laagwaarde fabrieken in opkomende markten?
pi_175431320
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Ulx het volgende:
Industrie gaat het niet worden voor het VK tenzij de complete keten daar staat.
Hoho, de resterende staalarbeiders denken dat de Brexit een goed excuus is voor protectionisme en nieuwe staatssteun voor de resterende staalfabrieken.
pi_175431364
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat houdt het VK precies tegen om handelsdeals te sluiten? En welke onderdelen produceert de EU dan die het VK zou weerhouden hoogwaardige industrieen op te zetten? Zitten er niet genoeg laagwaarde fabrieken in opkomende markten?
Handelsdeals zijn complex en duren erg lang om uit te onderhandelen als je er als land zelf ook serieus voordeel van wilt hebben. Daarnaast ontbeert het VK eigenlijk iedere industriële infrastructuur. Ze hebben hun maakindustrie decennia lang verwaarloosd. Dat is niet zomaar weer opgebouwd...
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 18:26:51 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175431367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat houdt het VK precies tegen om handelsdeals te sluiten? En welke onderdelen produceert de EU dan die het VK zou weerhouden hoogwaardige industrieen op te zetten? Zitten er niet genoeg laagwaarde fabrieken in opkomende markten?
Je hebt gewoon onderdelen nodig. Niet elke fabriek maakt zelf de moertjes, schroefjes boutjes en nippeltjes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175431437
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je hebt gewoon onderdelen nodig. Niet elke fabriek maakt zelf de moertjes, schroefjes boutjes en nippeltjes.
Ik snap je punt maar ik betwijfel in hoeverre de EU die wel produceert, en al zouden zij dat doen, in hoeverre dit het VK zou tegenhouden om het met uitgebreide supply chains op te zetten in andere markten.
pi_175431479
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Handelsdeals zijn complex en duren erg lang om uit te onderhandelen als je er als land zelf ook serieus voordeel van wilt hebben. Daarnaast ontbeert het VK eigenlijk iedere industriële infrastructuur. Ze hebben hun maakindustrie decennia lang verwaarloosd. Dat is niet zomaar weer opgebouwd...
Klopt allemaal, maar je moet ergens beginnen toch, natuurlijk zal je tegelijkertijd een overbruggingsfase moeten bedenken. Maar kom op het VK zit toch vol met die briljante mensen en de beste Universiteiten? Gaan ze met al die intelligentie nu echt blijven gokken op een dienstensector die nooit meer op dezelfde manier kan profiteren als toen het VK nog lid was van de EU?
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 18:43:49 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175431673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar ik betwijfel in hoeverre de EU die wel produceert, en al zouden zij dat doen, in hoeverre dit het VK zou tegenhouden om het met uitgebreide supply chains op te zetten in andere markten.
Mischien omdat de productiviteit in het VK zo'n 25% lager ligt dan in Frankrijk, Nederland of Duitsland en of jij daar aan twijfelt is niet zo relevant, het is een feit dat vrijwel ieder bedrijf dat producten maakt in het VK afhankelijk is van import uit de EU. De auto industrie voorop.

Verder werkt JIT niet zo daverend als goederen er weken over doen om zelfs je land maar te bereiken en dan door douane formaliteiten moeten waarvan je niet kan bepalen hoe lang ze duren. Daarbij zullen onderdelen uit andere landen of de EU in de toekomst import tarieven hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175431710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt allemaal, maar je moet ergens beginnen toch, natuurlijk zal je tegelijkertijd een overbruggingsfase moeten bedenken. Maar kom op het VK zit toch vol met die briljante mensen en de beste Universiteiten? Gaan ze met al die intelligentie nu echt blijven gokken op een dienstensector die nooit meer op dezelfde manier kan profiteren als toen het VK nog lid was van de EU?
Ze hebben nog geen flauw benul wat slim zou zijn om te gaan doen.
pi_175431948
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen flauw benul wat slim zou zijn om te gaan doen.
Begin dit jaar en voor de jaarwisseling was er een groot industrieel plan van May en kornuiten, rekende op verzet binnen de Conservatieve Partij omdat er flink veel overheidsinvesteringen mee gepaard gingen, hoe dan ook had ze op dat moment zo'n sterke positie dat het zeer serieus werd genomen en ze er ook hard aan kon werken, het werd in verschillende media ook bediscussieerd door economen en CEO's, en zeer serieus, veel zagen het wel zitten en wilden het risico nemen. Maar de afgelopen verkiezingen veranderde alle, het Cameron-kliekje in de vorm van Johnson kwam binnen en zorgde ervoor dat ze op enorme oppositie in haar eigen partij gaat richten, die oppositie is niet zo zeer tegen een Brexit maar meer hoe het VK er uit moet zien in de komende jaren. En bij dat Cameron en Johnson kliekje zitten nu eenmaal veel mensen die veel belangen hebben in die dienstensector en dat eerst maar even zoveel mogelijk willen uitmelken voordat ze echt iets gaan veranderen.
pi_175431992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Begin dit jaar en voor de jaarwisseling was er een groot industrieel plan van May en kornuiten, rekende op verzet binnen de Conservatieve Partij omdat er flink veel overheidsinvesteringen mee gepaard gingen, hoe dan ook had ze op dat moment zo'n sterke positie dat het zeer serieus werd genomen en ze er ook hard aan kon werken, het werd in verschillende media ook bediscussieerd door economen en CEO's, en zeer serieus, veel zagen het wel zitten en wilden het risico nemen. Maar de afgelopen verkiezingen veranderde alle, het Cameron-kliekje in de vorm van Johnson kwam binnen en zorgde ervoor dat ze op enorme oppositie in haar eigen partij gaat richten, die oppositie is niet zo zeer tegen een Brexit maar meer hoe het VK er uit moet zien in de komende jaren. En bij dat Cameron en Johnson kliekje zitten nu eenmaal veel mensen die veel belangen hebben in die dienstensector en dat eerst maar even zoveel mogelijk willen uitmelken voordat ze echt iets gaan veranderen.
Boeiende visie. Maar klinkt wat onzinnig.
pi_175432006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien omdat de productiviteit in het VK zo'n 25% lager ligt dan in Frankrijk, Nederland of Duitsland en of jij daar aan twijfelt is niet zo relevant, het is een feit dat vrijwel ieder bedrijf dat producten maakt in het VK afhankelijk is van import uit de EU. De auto industrie voorop.
Het gaat om compleet nieuwe industrieeen, nogmaals je bekijkt het alleen vanuit de oude situatie, alles wat ik hierboven beschrijf gaat om nieuwe markten aanboren.

quote:
Verder werkt JIT niet zo daverend als goederen er weken over doen om zelfs je land maar te bereiken en dan door douane formaliteiten moeten waarvan je niet kan bepalen hoe lang ze duren. Daarbij zullen onderdelen uit andere landen of de EU in de toekomst import tarieven hebben.
Als je met SEZ's werkt en dat in bilaterale afspraken vastlegt zijn er voor specifieke Goederen afspraken te maken, en ja dan heeft het VK ook enige verantwoordelijkheid bij dat op gang brengen in die landen, het probleem lijkt me niet zo zeer de duur van het transport maar meer de prijs van het transport. Dan moet je elders op de value chain voordelen gaan zoeken en dat is toch een groot deel van de supply chain zoveel mogelijk in een land houden voordat het naar het VK komt.
pi_175432030
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Boeiende visie. Maar klinkt wat onzinnig.
Dat industrieele plan was er echt, had ze ook zo'n topambtenaar voor maar ben zijn naam even kwijt, maar die lag dus niet Goed bij de Cameron-groep maar kon op haar volledige steun rekenen.
pi_175432281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat industrieele plan was er echt, had ze ook zo'n topambtenaar voor maar ben zijn naam even kwijt, maar die lag dus niet Goed bij de Cameron-groep maar kon op haar volledige steun rekenen.
Oh, er zijn vast wat plannen met leuke protectionistische ideetjes langsgekomen. Maar je focus op Cameron is wat onzinnig, zijn rol was eigenlijk heel rap na het referendum volledig uitgespeeld en hij kon het nou niet bepaald goed vinden met pro-Brexit-malloot Johnson. Die overigens ook verdomde weinig voor elkaar heeft gekregen als landelijk politicus, laat staan zijn partij zo slim bespelen...
pi_175432346
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, er zijn vast wat plannen met leuke protectionistische ideetjes langsgekomen. Maar je focus op Cameron is wat onzinnig, zijn rol was eigenlijk heel rap na het referendum volledig uitgespeeld en hij kon het nou niet bepaald goed vinden met pro-Brexit-malloot Johnson. Die overigens ook verdomde weinig voor elkaar heeft gekregen als landelijk politicus, laat staan zijn partij zo slim bespelen...
Ik bedoelde niet letterlijk Cameron maar meer de groep Tories die hij vertegenwoordigde. En daar staat Johnson ook voor van wie het allerminst duidelijk is, tot de dag van vandaag, of hij echt Hoopte dat Brexit zou slagen of via een nipt verslagen positie een hoge ministerpost onder Cameron had kunnen bekleden. Ik zou het niet slim bespelen willen noemen, maar de man heeft nu eenmaal een machtige positie binnen zijn partij, en May kan gewoon weinig doen zonder voldoende steun.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 19:19:07 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175432430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat om compleet nieuwe industrieeen, nogmaals je bekijkt het alleen vanuit de oude situatie, alles wat ik hierboven beschrijf gaat om nieuwe markten aanboren.

[..]

Als je met SEZ's werkt en dat in bilaterale afspraken vastlegt zijn er voor specifieke Goederen afspraken te maken, en ja dan heeft het VK ook enige verantwoordelijkheid bij dat op gang brengen in die landen, het probleem lijkt me niet zo zeer de duur van het transport maar meer de prijs van het transport. Dan moet je elders op de value chain voordelen gaan zoeken en dat is toch een groot deel van de supply chain zoveel mogelijk in een land houden voordat het naar het VK komt.
Compleet nieuwe industrieen in een land wat al decennia alleen maar achteruit gaat op industrieel gebied en wat een 25% lagere productiviteit heeft en een enorm tekort een goed opgeleid personeel. En dat neem jij serieus.

Als je het grootste deel van een supply chain in een ver land hebt waarom dan niet gewoon de hele productie daar doen? Lijkt mij toch wat logischer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175432906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Compleet nieuwe industrieen in een land wat al decennia alleen maar achteruit gaat op industrieel gebied en wat een 25% lagere productiviteit heeft en een enorm tekort een goed opgeleid personeel. En dat neem jij serieus.
Natuurlijk. Het heeft nu een dienstensector die evenmin nog iets waard is op de lange termijn. Bovendien kan het de investeringskennis van de financiele dienstensector nog steeds gebruiken om die markten in kaart te brengen en de beste strategieen op te zetten.

quote:
Als je het grootste deel van een supply chain in een ver land hebt waarom dan niet gewoon de hele productie daar doen? Lijkt mij toch wat logischer.
Omdat je ten eerste geen werkgelegenheid creeert in eigen land en ten tweede omdat die markten vaak bij lange na niet klaar zijn om de top van de supply chain in te vullen.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 19:38:22 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175432930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het heeft nu een dienstensector die evenmin nog iets waard is op de lange termijn. Bovendien kan het de investeringskennis van de financiele dienstensector nog steeds gebruiken om die markten in kaart te brengen en de beste strategieen op te zetten.

[..]

Omdat je ten eerste geen werkgelegenheid creeert in eigen land en ten tweede omdat die markten vaak bij lange na niet klaar zijn om de top van de supply chain in te vullen.
#hoedan komt bij mij op. Dit kon allemaal al de afgelopen 50 jaar en er is nooit iets van terecht gekomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175433033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

#hoedan komt bij mij op. Dit kon allemaal al de afgelopen 50 jaar en er is nooit iets van terecht gekomen.
Omdat met de EU die noodzaak er niet was en het VK een heel andere strategische positie invulde dan nu het geval zal zijn als ze geen lid van de Europese Unie meer zijn.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 19:44:10 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175433074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat met de EU die noodzaak er niet was en het VK een heel andere strategische positie invulde dan nu het geval zal zijn als ze geen lid van de Europese Unie meer zijn.
Maar overheidssteun is ook onder de WTO niet toegestaan dus hoe willen ze dat dan gaan realiseren? Zoals gezegd, #hoedan.

Het is allemaal luchtfietserij, er zit gewoon helemaal niets concreets achter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 19:45:03 #224
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175433094
Het zal ze wel een generatie kosten. Dit doe je niet in drie weken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175433122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar overheidssteun is ook onder de WTO niet toegestaan dus hoe willen ze dat dan gaan realiseren? Zoals gezegd, #hoedan.

Het is allemaal luchtfietserij, er zit gewoon helemaal niets concreets achter.
Hoe zie jij de toekomst van het VK dan?
Alle opties zijn behoorlijk lastig.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')