Volgens mij krijg je dan zoiets als ze nu doen met Easyjet Zwitserland. Feitelijk verkoop je die tak dan aan een operator, een ander bedrijf dus, die vluchten uitvoert van in dit geval Geneve en zij betalen een bepaald bedrag om dat te mogen doen. Dat heeft voor- en nadelen. Hetzelfde als franchises zoals Starbucks en KFC, om waar wat voorbeelden te noemen, worden gebruikt in andere landen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 09:37 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen hier wel iets op gaan verzinnen, maar het verplaatsen van hoofdkantoren (en verkopen van 50% van de aandelenen aan europeese aandeelhouders) betekent dat de economische verdiensten van deze maatschappijen in europa terecht zullen komen ipv in het VK.
Tja. Maar de afspraak is dat het ex-lid van het terrein vertrekt. En mocht hij weer langs willen komen zitten daar wat voorwaarden aan.quote:Op zaterdag 25 november 2017 09:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vinden sommige clubleden anders best wel kut.
Die winst kan je ook wel weer laten terugvloeien naar de UK met constructies..quote:Op zaterdag 25 november 2017 09:37 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen hier wel iets op gaan verzinnen, maar het verplaatsen van hoofdkantoren (en verkopen van 50% van de aandelenen aan europeese aandeelhouders) betekent dat de economische verdiensten van deze maatschappijen in europa terecht zullen komen ipv in het VK.
Voor sommige clubleden is dit toekomstige ex-lid toch belangrijk genoeg om er niet al te hard tegen te zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja. Maar de afspraak is dat het ex-lid van het terrein vertrekt. En mocht hij weer langs willen komen zitten daar wat voorwaarden aan.
Zo simpel is het.
En ja. Het heeft nadelen. Maar in de club hebben ze elkaar nog.
De kans dat de Britten zelf op tijd één front gaan vormen lijkt vooralsnog niet erg groot.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:21 schreef The_Temp het volgende:
Ondertussen heeft Tusk aan May een ultimatum gegeven tot 04 december om met een laatste bod te komen voor de EU-top in december.. De meeste geluiden zijn gematigd positief over de exit-bill, de Ierse grens blijft nog wel een pijnpunt..
Denk persoonlijk dat ze wel (gedeeltelijk) over zullen gaan naar fase 2 van de onderhandelingen. Hoop het wel, want daar is meer vuurwerk te verwachten. Al is het alleen maar omdat het dan voor de EU-landen een véél grotere uitdaging gaat worden om één front te vormen
Ook dat jaquote:Op zaterdag 25 november 2017 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De kans dat de Britten zelf op tijd één front gaan vormen lijkt vooralsnog niet erg groot.
En zolang dat het geval is, is het voor de resterende EU-leden vrij eenvoudig om het zelf wel eens te blijvenquote:
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.. De belangen van de EU-lamden gaan wel erg uit elkaar lopen nu.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En zolang dat het geval is, is het voor de resterende EU-leden vrij eenvoudig om het zelf wel eens te blijven
Maar dat is allemaal niet zo van belang zolang de Britten zelf niet met een eenduidige visie komen. En dat zit er voorlopig echt niet in. May heeft amper draagvlak binnen haar eigen partij, laat staan binnen de samenleving.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:35 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.. De belangen van de EU-lamden gaan wel erg uit elkaar lopen nu.
Kijk, iedereen is het er wel mee eens dat de UK moet betalen, liefst zoveel mogelijk. En over de Ierse grens zullen ze het in grote lijnen ook wel eens zijn. Maar nin fase 2 gaan sommige landen eigen industrieën willen beschermen, terwijl anderen bijvoorbeeld hun export naar de UK willen veiligstellen. Op landbouw, visserij, industrie, diensten etcetera etcetera willen alle EU-landen iets anders
Tegen de tijd dat het er om gaat dringen zal het bedrijfsleven wel flink de druk opvoeren om een voorlopig compromis te sluiten. Of om de onderhandelingen te rekken. Die big bang gaat er vermoedelijk niet echt komen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:42 schreef Ulx het volgende:
Het is één markt. Protectionisme per land gaat meevallen. Maar als er bedrijven zijn die alleen met het VK zaken doen gaan die wel een uitdaging tegemoet.
Ahja maar goed, die Britten zijn ook zo lekker eensgezind nu..quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:21 schreef The_Temp het volgende:
Ondertussen heeft Tusk aan May een ultimatum gegeven tot 04 december om met een laatste bod te komen voor de EU-top in december.. De meeste geluiden zijn gematigd positief over de exit-bill, de Ierse grens blijft nog wel een pijnpunt..
Denk persoonlijk dat ze wel (gedeeltelijk) over zullen gaan naar fase 2 van de onderhandelingen. Hoop het wel, want daar is meer vuurwerk te verwachten. Al is het alleen maar omdat het dan voor de EU-landen een véél grotere uitdaging gaat worden om één front te vormen
Volgens mij is juist het dilemma rond de Ierse grens datgene wat de boel ophoud, voorlopig hebben ze 40 bn toegezegd, wat nog wel meer worden, en met de EU citizens right is het ook 90% rond, maar Leo Varadkar heeft al gezegd dat de ''UK must give written guarantee of no hard border with Northern Ireland before negotiations can move on'' zo niet, zal hij de brexit talks blokkeren, Ondertussen gaf Tusk de UK gisteren 10 dagen om het Irish border problem op te lossen als de UK een doorbraak in de onderhandelingen wil in december.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:35 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.. De belangen van de EU-lamden gaan wel erg uit elkaar lopen nu.
Kijk, iedereen is het er wel mee eens dat de UK moet betalen, liefst zoveel mogelijk. En over de Ierse grens zullen ze het in grote lijnen ook wel eens zijn. Maar nin fase 2 gaan sommige landen eigen industrieën willen beschermen, terwijl anderen bijvoorbeeld hun export naar de UK willen veiligstellen. Op landbouw, visserij, industrie, diensten etcetera etcetera willen alle EU-landen iets anders
Of ze wachten niet af en kijken verder.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het er om gaat dringen zal het bedrijfsleven wel flink de druk opvoeren om een voorlopig compromis te sluiten. Of om de onderhandelingen te rekken. Die big bang gaat er vermoedelijk niet echt komen.
Oh, ook dat gebeurt. Maar zolang je op twee paarden kan wedden zal dat niet nagelaten wordenquote:Op zaterdag 25 november 2017 11:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of ze wachten niet af en kijken verder.
quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:47 schreef Sjeunie het volgende:
''Grimsby residents branded 'idiots' for Brexit vote as seafood industry seeks free trade deal''
http://www.grimsbytelegra(...)idiots-brexit-740750
Bedankt he Nigel!
quote:Phil Harrison #FBPE @OldGitPhil
Replying to @R0ze01 @GrimsbyTel
Well if they don't like the consequences they should start accepting that they were lied to and campaign to #StopBrexit
Je mist een essentieel punt, ik had het ook niet over de luchtvaartmaatschappijen maar over het feit dat zonder deelname in Open Skies er geen landingsrechten zijn in het VK. Dat houd in dat niemand vanaf een britse luchthaven kan opstijgen of landen, wat voor vlag er op je vliegtuig staat is irrelevant.quote:Op zaterdag 25 november 2017 05:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat betreft die luchtvaartmaatschappijen valt echt wel iets op te verzinnen, ze kunnen voor vluchten binnen de EU (van A naar B), een andere airline (in naam) maken en het hoofdkantoor in een Europese lidstaat plaatsen. Dat lijkt me niet zo onoverkomelijk in deze, bovendien heeft de EU zelf ook veel baat bij deze prijsvechters, dus ik denk niet dat van beide kanten even overboord zal worden gezet dus.
Dat lijkt me eerder in het nadeel van de Britten, met eender welk akkoord voor het Verenigd Koninkrijk zullen alle lidstaten namelijk unaniem in moeten gaan stemmen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Voor sommige clubleden is dit toekomstige ex-lid toch belangrijk genoeg om er niet al te hard tegen te zijn.
Is de Britse overheid verantwoordelijk te stellen voor economische schade die door de Brexit ontstaat? Als blijkt dat het volk voorgelogen is bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 25 november 2017 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, ook dat gebeurt. Maar zolang je op twee paarden kan wedden zal dat niet nagelaten worden
Je zit nu nog in een onderhandeling waarbij beide partijen ongeveer weten wat ze willen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat is allemaal niet zo van belang zolang de Britten zelf niet met een eenduidige visie komen. En dat zit er voorlopig echt niet in. May heeft amper draagvlak binnen haar eigen partij, laat staan binnen de samenleving.
https://www.politico.eu/article/what-the-eu27-wants-from-brexit/quote:There is a remarkable consensus about the importance of guaranteeing citizens’ rights and of the U.K. meeting its existing obligations to the EU budget framework. However, there is also a wide range of niche interests and national red lines that could turn these fiendishly complex talks on their head
Als dat niet in de onderhandelingen wordt geregeld vraag ik me af waar de onderhandelingen uberhaupt over gaan .quote:Op zaterdag 25 november 2017 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mist een essentieel punt, ik had het ook niet over de luchtvaartmaatschappijen maar over het feit dat zonder deelname in Open Skies er geen landingsrechten zijn in het VK. Dat houd in dat niemand vanaf een britse luchthaven kan opstijgen of landen, wat voor vlag er op je vliegtuig staat is irrelevant.
Nu denk ik niet dat het zover komt tenzij het VK volledig op een confrontatie aanstuurt met de EU maar het moet wel geregeld worden anders is het door mij geschetste scenario gewoon de realiteit.
Overigens is Easyjet al verhuisd naar Oostenrijk om die reden.
Dat lijkt me juist in het voordeel, immers is bijvoorbeeld een Nederland niet gebaat bij de ecomische ineenstorting van het Verenigd Koninkrijk, om maar een voorbeeld te noemen en zal Nederland pas mee instemmen als de impact gematigd is relatief.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder in het nadeel van de Britten, met eender welk akkoord voor het Verenigd Koninkrijk zullen alle lidstaten namelijk unaniem in moeten gaan stemmen.
Niemand wil dat. Alleen is de kans dat het VK er meer last van gaat hebben iets groter. Nederland gaat niet kapot als het VK op zijn nek gaat.quote:Op zaterdag 25 november 2017 15:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist in het voordeel, immers is bijvoorbeeld een Nederland niet gebaat bij de ecomische ineenstorting van het Verenigd Koninkrijk, om maar een voorbeeld te noemen en zal Nederland pas mee instemmen als de impact gematigd is relatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |