abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 november 2017 @ 16:48:26 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175262204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ieder zijn mening, moet je empathie voor hebben toch?
oh jawel hoor, zolang men het maar niet probeert op te dringen zou er dan gezegd worden ;)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175262219
Kan een pietenhater mij vertellen hoe de universele deugende verdeling van het pietencorps eruitziet?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 16:50:24 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175262232
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:46 schreef Re het volgende:

[..]

och de verbetenheid van sommige hier spreekt ook boekdelen, dat geveinste conservatisme verwacht je bij opa en oma
De reden dat we überhaupt culturele tradities hebben is omdat mensen van nature conservatief zijn. Het geeft een gevoel om ergens bij te horen, bij een groep met gelijkgestemden. Dat is niet exclusief voor ons, elke cultuur die de blauwe stuiterbal ooit bewoond heeft kende diepgewortelde tradities. Dat conservatieve is helemaal niet zo gek als jij nu schetst.

En zodra een traditie wordt aangevallen door buitenstaanders die geen enkel greintje respect voor je traditie hebben, mag je van elke cultuur een gigantische dosis conservatisme verwachten. Je ontneemt hen de binding met elkaar en hun verleden. De Moslims bijvoorbeeld doen precies hetzelfde als je zegt dat ritueel slachten echt niet kan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175262239
Stel je hebt 100 pieten. Welk deel moet welke kleur hebben en hoe lossen we het probleem op met pieten die al van zichzelf een kleurtje hebben?
pi_175262272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel er lopen 1000 witte pieten rond en 1 zwarte piet. Dan kan je nog steeds klagen dat die ene zwarte piet een karikatuur van een slaaf is. Moeten we kleurlingen dan helemaal uitsluiten van het Sinterklaasfeest om niet racistisch over te komen?
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat alle pieten wit moeten worden.

Ergo: dat zuig je volledig uit je duim. (Of je hebt een nogal surrealistisch beeld van de wereld.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 23 november 2017 @ 16:53:52 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175262294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De reden dat we überhaupt culturele tradities hebben is omdat mensen van nature conservatief zijn. Het geeft een gevoel om ergens bij te horen, bij een groep met gelijkgestemden. Dat is niet exclusief voor ons, elke cultuur die de blauwe stuiterbal ooit bewoond heeft kende diepgewortelde tradities. Dat conservatieve is helemaal niet zo gek als jij nu schetst.

En zodra een traditie wordt aangevallen door buitenstaanders die geen enkel greintje respect voor je traditie hebben, mag je van elke cultuur een gigantische dosis conservatisme verwachten. Je ontneemt hen de binding met elkaar en hun verleden. De Moslims bijvoorbeeld doen precies hetzelfde als je zegt dat ritueel slachten echt niet kan.
nou ja, je hebt natuurlijk altijd wat progressiviteit nodig om verder te kunnen, anders leefden we nog in grotten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 16:55:07 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175262313
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:53 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, je hebt natuurlijk altijd wat progressiviteit nodig om verder te kunnen, anders leefden we nog in grotten
Nu vergelijk je appels met peren :P

Sinterklaas is echt niet pas ontstaan toen een één of andere priester op het toneel verscheen, net zo min als Zwarte Piet uit het niets is ontstaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175262315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat alle pieten wit moeten worden.

Ergo: dat zuig je volledig uit je duim. (Of je hebt een nogal surrealistisch beeld van de wereld.)
De kern van je betoog is dat een zwarte piet onder een witte sint je teveel aan een slaaf herinnert. Of nou alle pieten zwart zijn of maar 1 piet zou dus niet moeten uitmaken. Zelfs als er maar 1 piet zwart is blijf je hetzelfde probleem houden.
pi_175262340
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Elke propiet heeft het liefst dat er zo snel mogelijk een eind komt aan al dit gezeik en dat het feest weer fatsoenlijk gevierd kan worden. Zij zijn ook niet degenen die er constant mee beginnen, zij zijn degenen die reageren op het tegengeluid.

En dat tegengeluid... als je keihard in m'n gezicht gaat schreeuwen dat ik een racist ben en dat het feest wat ik vier een racistisch feest is, en agressief protesteert tussen kinderen bij de intocht ben je bij mij al het respect kwijt.

Ik ben overigens ook team ei.
Die pro-pietenmenigte is net zo opgefokt en respectloos. Heeft voor veel ook eigenlijk niets met Zwarte Piet te maken of de traditie zelf, maar puur met hun afkeer jegens allochtonen.

Ik zie regelmatig op social media posts voorbijkomen van mensen die vroeger het feest niet eens vierden of het stom vonden om zich te verkleden, maar nu ineens als statement zichzelf en hun kind zwart gaan schminken en zich als Piet verkleden. Alleen maar omdat ze het niet kunnen uitstaan dat een allochtoon mogelijk bepaalt hoe 'hun' Piet eruit komt te zien.

Dat heeft werkelijk niets te maken met een tegengeluid geven of het kinderfeest zelf.
De opgefokte pro-pieten misbruiken dit kinderfeest net zo goed enkel om hun ongenoegen tegen immigratie uit te spreken. Net als dat de anti-pietenclub dit feest misbruikt om erkenning te krijgen voor het slavernij verleden.

Beide partijen denken niet aan de kinderen of aan de vrijwilligers die zich al jaren inzetten om dit feest tot een succes te maken, welk kleurtje ze ook op het gezicht hebben.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 17:04:21 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175262492
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:56 schreef FYazz het volgende:

[..]

Die pro-pietenmenigte is net zo opgefokt en respectloos. Heeft voor veel ook eigenlijk niets met Zwarte Piet te maken of de traditie zelf, maar puur met hun afkeer jegens allochtonen.
Ik zei net ook gewoon dat het bij mij meer gaat om hoe de tegenstanders het brengen dan om welke kleur Piet heeft. Dat heeft echt niks met een afkeer jegens allochtonen te maken, maar wel met het feit dat het een traditie is. Juist omdat het een traditie is.
quote:
Ik zie regelmatig op social media posts voorbijkomen van mensen die vroeger het feest niet eens vierden of het stom vonden om zich te verkleden, maar nu ineens als statement zichzelf en hun kind zwart gaan schminken en zich als Piet verkleden. Alleen maar omdat ze het niet kunnen uitstaan dat een allochtoon mogelijk bepaalt hoe 'hun' Piet eruit komt te zien.

Dat heeft werkelijk niets te maken met een tegengeluid geven of het kinderfeest zelf.
De opgefokte pro-pieten misbruiken dit kinderfeest net zo goed enkel om hun ongenoegen tegen immigratie uit te spreken. Net als dat de anti-pietenclub dit feest misbruikt om erkenning te krijgen voor het slavernij verleden.

Beide partijen denken niet aan de kinderen of aan de vrijwilligers die zich al jaren inzetten om dit feest tot een succes te maken, welk kleurtje ze ook op het gezicht hebben.
Mensen maken een statement om hun standpunt kracht bij te zetten, mooi :)
Je kijkt alleen veel te negatief naar hoe er over allochtonen gedacht wordt. Diezelfde allochtonen vieren het ook gewoon leuk mee. Daar is het hen echt niet om te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175262663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:04 schreef Nattekat het volgende:
Mensen maken een statement om hun standpunt kracht bij te zetten, mooi :)
Je kijkt alleen veel te negatief naar hoe er over allochtonen gedacht wordt. Diezelfde allochtonen vieren het ook gewoon leuk mee. Daar is het hen echt niet om te doen.
Wel eens gelezen wat een gemiddelde Nederlander zoal te melden heeft over iemand als Sylvana Simons? Daar komt een afkeer en haat om de hoek kijken die je niet voor mogelijk houdt. En dat ook onmogelijk met iets als een onschuldig kinderfeest te maken kan hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175262664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De kern van je betoog is dat een zwarte piet onder een witte sint je teveel aan een slaaf herinnert.
Wederom ben je van alles uit je duim aan het zuigen. Waarom doe je dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175262690
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wel eens gelezen wat een gemiddelde Nederlander zoal te melden heeft over iemand als Sylvana Simons? Daar komt een afkeer en haat om de hoek kijken die je niet voor mogelijk houdt. En dat ook onmogelijk met iets als een onschuldig kinderfeest te maken kan hebben.
Dat is tegen de persoon Sylvana gericht.

Mag toch? Of mag je geen hekel aan een individuele neger hebben...
pi_175262695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wederom ben je van alles uit je duim aan het zuigen. Waarom doe je dat?
Stel je hebt 100 pieten. 50 zijn van nature wit, 30 lichtgetint en 20 zwart. Welke kleur moeten en mogen ze krijgen om te voorkomen dat het op een racistisch feest lijkt? Jouw mening wordt gerespecteerd, jij wordt algemeen gezien als deskundige op het gebied van racisme dus vertel me: Welke kleuren mogen ze hebben?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 17:15:27 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175262700
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wel eens gelezen wat een gemiddelde Nederlander zoal te melden heeft over iemand als Sylvana Simons? Daar komt een afkeer en haat om de hoek kijken die je niet voor mogelijk houdt. En dat ook onmogelijk met iets als een onschuldig kinderfeest te maken kan hebben.
Ik heb ook afkeer en haat naar Sylvana. Dat mens heeft dat echt over zichzelf uitgeroepen.
Je punt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175262751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zei net ook gewoon dat het bij mij meer gaat om hoe de tegenstanders het brengen dan om welke kleur Piet heeft. Dat heeft echt niks met een afkeer jegens allochtonen te maken, maar wel met het feit dat het een traditie is. Juist omdat het een traditie is.

[..]

Mensen maken een statement om hun standpunt kracht bij te zetten, mooi :)
Je kijkt alleen veel te negatief naar hoe er over allochtonen gedacht wordt. Diezelfde allochtonen vieren het ook gewoon leuk mee. Daar is het hen echt niet om te doen.
Het wordt gewoon letterlijk door ze gezegd, dat ze die immigratie en invloed van allochtonen zat zijn.

En lees nou eens wat ik schrijf. Die mensen hadden geen standpunt, geen traditie, die vonden Sinterklaas en Piet onbelangrijk. Pas toen de allochtone buurman vond dat Zwarte Piet niet kon, vonden zij ineens dat Zwarte Piet wel belangrijk was. Terwijl ze een jaar daarvoor met de blanke buurman nog zaten te grappen over dat nutteloze Sinterklaasfeest.

En nu...nu is het ineens traditie voor ze.
Dat heeft dus niets met het kinderfeest zelf te maken.
pi_175262757
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wel eens gelezen wat een gemiddelde Nederlander zoal te melden heeft over iemand als Sylvana Simons? Daar komt een afkeer en haat om de hoek kijken die je niet voor mogelijk houdt. En dat ook onmogelijk met iets als een onschuldig kinderfeest te maken kan hebben.
Dit vind ik ook heel bijzonder ja. Los van het feit dat het mij niet duidelijk is waarom Simons zo interessant is voor pro-pieten (kennelijk zoekt men een makkelijk doelwit?) is dat best wel griezelig.

Ik ben zeker geen fan van Simons - eigenlijk vind ik haar helemaal niet interessant - maar ik vind het wel dapper dat ze niet terugdeinst voor de enorme berg bedreigingen die haar kant uitkomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175262758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb ook afkeer en haat naar Sylvana. Dat mens heeft dat echt over zichzelf uitgeroepen.
Je punt?
Dat het niet normaal dat zoveel Nederlanders zoveel haat en afkeer naar haar toe voelen. Dat dat iets zegt. En dat 'iets' heeft weinig met haar te maken. Als iemand zoveel negatiefs bij je oproept, terwijl ze jou niets kwaads heeft gedaan, dan zou je je eens kunnen afvragen wat dat over jezelf zegt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175262764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel je hebt 100 pieten. 50 zijn van nature wit, 30 lichtgetint en 20 zwart. Welke kleur moeten en mogen ze krijgen om te voorkomen dat het op een racistisch feest lijkt? Jouw mening wordt gerespecteerd, jij wordt algemeen gezien als deskundige op het gebied van racisme dus vertel me: Welke kleuren mogen ze hebben?
Ik dacht dat die Gario of die Jerry King, één van die twee, al in een interview gezegd had dat het hele Piet-figuur moet verdwijnen. Een gekleurde Piet is namelijk nog steeds een slaaf, dan maakt het weinig uit of hij een 'blackface' is of niet.

Kortom, dat krijgen we of Sint alleen, of een hele stoet minions, smurfen en misschien zelfs wel Bom Bärs (alles voor de commercie).
pi_175262779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel je hebt 100 pieten. 50 zijn van nature wit, 30 lichtgetint en 20 zwart. Welke kleur moeten en mogen ze krijgen om te voorkomen dat het op een racistisch feest lijkt? Jouw mening wordt gerespecteerd, jij wordt algemeen gezien als deskundige op het gebied van racisme dus vertel me: Welke kleuren mogen ze hebben?
Voordat je verder blaat, kun je mij uitleggen waarom je aan de lopende band dingen uit je duim zuigt?

Waarom is dat?

Ik vind dat echt nogal onbeschoft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 17:20:44 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175262811
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:18 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het wordt gewoon letterlijk door ze gezegd, dat ze die immigratie en invloed van allochtonen zat zijn.

En lees nou eens wat ik schrijf. Die mensen hadden geen standpunt, geen traditie, die vonden Sinterklaas en Piet onbelangrijk. Pas toen de allochtone buurman vond dat Zwarte Piet niet kon, vonden zij ineens dat Zwarte Piet wel belangrijk was. Terwijl ze een jaar daarvoor met de blanke buurman nog zaten te grappen over dat nutteloze Sinterklaasfeest.

En nu...nu is het ineens traditie voor ze.
Dat heeft dus niets met het kinderfeest zelf te maken.
Dat zegt dan meer over het soort persoon waar jij mee te maken hebt dan over de gemiddelde Nederlander. Want volgens jouw formulering ben ik nu ook een allochtonenhater omdat ik er hetzelfde over denk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175262815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voordat je verder blaat, kun je mij uitleggen waarom je aan de lopende band dingen uit je duim zuigt?

Waarom is dat?
Ik stel je een simpele vraag. Ik vind dat alle pieten zwart moeten zijn. Hoe moet de kleurverdeling er voor jou uitzien?
pi_175262816
Ik heb 'kinderfeest' bingo inmiddels.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175262823
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:18 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Als iemand zoveel negatiefs bij je oproept, terwijl ze jou niets kwaads heeft gedaan, dan zou je je eens kunnen afvragen wat dat over jezelf zegt.
Wat heeft Hitler jou ooit aangedaan? ;(
Conscience do cost.
pi_175262829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik stel je een simpele vraag. Ik vind dat alle pieten zwart moeten zijn. Hoe moet de kleurverdeling er voor jou uitzien?
Ik stelde mijn vraag eerst. Ik stel voor dat je die eerst beantwoordt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')