abonnement Unibet Coolblue
pi_175254878
bron

quote:
Tientallen klachten over seksueel misbruik tantramasseurs: 'Hij wilde uren vrijen'

Het Meldpunt Tantra Misbruik heeft in anderhalve maand tijd tientallen klachten binnengekregen over seksueel misbruik. Ook Petra werd seksueel misbruikt door haar masseur. "Het zou niet om seks gaan, dat was van tevoren afgesproken. Het was puur misbruik."

Petra bezocht acht maanden lang een tantramasseur. "Ik zat in een keurslijf. Vanwege spanningen en de grote druk die er op mij werd gelegd, zat ik al jaren vast in mijn eigen lijf. Daardoor kon in niet mezelf zijn", zegt ze.

Via een kennis kreeg ze een tip om naar een intimiteits-tantracoach te gaan en een zogenoemde de-armouring te volgen. "Met een drukpuntmassagetechniek worden dan de blokkades in je lichaam behandeld. Met de hand. In de meeste gevallen gebeurt dat naakt."

Grondig onderzoek
Petra deed grondig onderzoek op het internet om een goede hulpverlener te vinden. Ze nam contact op met een tantramasseur/intimiteitscoach in de provincie Utrecht (naam is bekend bij de redactie). "Hij had een professionele site waarop duidelijk de regels stonden. Integriteit en zuiverheid had hij hoog in het vaandel staan. Het zag er professioneel uit. Dat voelde veilig en goed."

Ze kreeg een eerste praatsessie. "Er werd door hem duidelijk gezegd dat er geen seksuele handelingen zouden worden uitgevoerd, de grens was geen tongzoenen en geen gemeenschap. Dat was een duidelijke regel. Hij voelde vertrouwd, veilig en professioneel."

'Wreef tegen mijn vagina'
Maar na een paar sessies werd Petra's coach intiem. "Hij begon niet met drukpuntmassages maar vond dat ik eerst een intimiteitscoaching nodig had. Dat was een beetje vreemd. Hij begon me al snel te kroelen en knuffelen."

En hij ging verder. "Tijdens een sessie nam hij zijn penis in zijn hand en wreef deze tegen mijn vagina aan. Hoe voelt dat, vroeg hij? Ik bevroor. Durfde niets te zeggen."

Rende weg
Petra rende niet weg. Ze kwam ook daarna nog meerdere malen bij hem terug. Waarom ze dat deed? "Ik weet het, het klinkt naïef. Maar door de manier waarop hij zich presenteerde, vertrouwde ik hem. Ik voelde me speciaal en serieus genomen. Ik dacht dat hij echt goede bedoelingen met mij had. Dat zei hij ook steeds tegen mij."

Tijdens de sessies waren ze samen naakt. Er waren sessies dat Petra urenlang tongzoende, of alleen maar met haar coach aan het vrijen was. "Ik stribbelde niet tegen; vertrouwde hem en dacht dat hij het beste met me voorhad." Geleidelijk aan besefte ze steeds meer dat dit niet goed was. In februari besloot ze dat het moest stoppen. "Hij was veel te ver gegaan. De afspraak was om geen seksuele handelingen te doen, maar dat was wel gebeurd. Ik ben daarna nooit meer gegaan."

Misselijkmakend
Petra is geen uitzondering. Het Meldpunt Tantra Misbruik heeft in anderhalve maand tijd 31 meldingen binnengekregen. "Sommige meldingen zijn misselijkmakend', zegt Helene Baayen van het meldpunt. "Vrouwen worden in een trance gebracht of gedrogeerd. Daarna hebben de vooral mannelijke aanbieders seks met ze. En dit onder het motto: mijn lul is goed voor de genezing."

In ons land zijn honderden tantramasseurs en intimiteitscoaches actief. De massages en therapieën worden steeds populairder, weet Marion van der Stad. Zij is voorzitter van Novis, de Nederlandse Orde van Intimiteitscoaches. "Meestal zijn het mensen die een keer een tantracursus hebben gevolgd en daarna denken dit zelf ook te kunnen doen. Je wordt echter pas een goede intimiteitscoach na een aantal gedegen trainingen, zowel in tantra als in coaching in de psychologie van seksualiteit. Juist vanwege de integriteit en het vertrouwen dat er op een hoog niveau moet zijn en blijven. Ook moet er toezicht zijn op sessies."

Onaanvaardbaar
Er zijn veel vooroordelen over de sessies, vervolgt Van der Stad. "Tantra is een levenswijze. Het is een manier om de weg te vinden naar de liefde en om meer zelfvertrouwen te krijgen om zuivere keuzes te maken. Mensen volgen sessies om geholpen te worden, te leren en niet om oeverloos te vrijen met hun coach." Volgens Van der Stad moeten masseurs, coaches of therapeuten 'uiterst voorzichtig omgaan' met hun klanten.

"Als ik het verhaal van Petra hoor, dan is dit absoluut niet de bedoeling. Petra is totaal afhankelijk gemaakt van haar coach onder valse voorwendselen. Het is absoluut onaanvaardbaar. Ik gruw ervan."

Aangifte
Petra heeft melding gemaakt bij de Inspectie van Volksgezondheid en aangifte gedaan bij de politie. Ze weet nog niet dat of de man vervolgd wordt, de politie heeft de zaak in behandeling. De kans dat haar aangifte serieus wordt behandeld, acht ze niet groot, omdat ze niet duidelijk tegengestribbeld heeft tijdens de seksuele uitspattingen van haar masseur. "Ik geef toe: het was anders dan een 'gebruikelijke' verkrachting. Ik ben niet bruut van mijn fiets geplukt. Maar ik ben wel op een subtiele manier seksueel misbruikt. En ik niet alleen; hij heeft toegegeven dat hij met meerdere klanten seks heeft. Deze man moet gestopt worden."

Dat vindt Helene Baayen van het platform ook. "Daarom hebben we dit meldpunt opgericht. Tantramasseurs en intimiteitscoaches zijn booming business maar deze foute aanbieders moeten vervolgd worden en mogen niet meer actief zijn. We willen mensen, vooral vrouwen, daarvoor waarschuwen."

Wantrouwen
De masseur van Petra is nog altijd actief met zijn praktijk. "Hij kan dus nog meer slachtoffers maken", zegt Petra. Door haar ervaringen op te schrijven, is ze zich meer bewust geworden van wat er allemaal is gebeurd. "Dit is misbruik. Dat maakt me boos. Ik heb er nog altijd veel last van. Ik ben wantrouwiger geworden en het vertrouwen in mannen is minder geworden. Ik hoop door mijn verhaal andere vrouwen te waarschuwen."
Ik denk dat ik ook maar zo'n cursus ga volgen en een tantrapraktijkje begin op zolder ;)

Maar serieus; ik snap dat men dit soort viespeuken een halt toe moet roepen. Maar het is dan niet zo slim deze Petra als boegbeeld te nemen; ze had direct met die 'behandelingen' moeten stoppen toen ze achter de ware bedoelingen van deze kwakzalver kwam en toen aangifte moeten doen. Ze is er langere tijd mee door gegaan en is waarschijnlijk gewoon een langdurige seksuele relatie met deze man aangegaan. Die vent zal er vanuit gegaan zijn dat dit met haar volledige instemming is gebeurd, aangezien ze zich er niet tegen verzet heeft en maar bleef terug komen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175254981
Is het niet juist de bedoeling om de vrouw weer met haar sensualiteit en seksualiteit in aanraking te brengen, juist met een liefdevolle benadering?

Of spreken we hier over andere blokkades?
  donderdag 23 november 2017 @ 10:19:02 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175254998
Apart dat ik nu links een advertentie zie voor een huidverzorgingsproduct dat "Naïf" heet.

(no pun)
And so is the past
pi_175255167
Tijdens een sessie nam hij zijn penis in zijn hand en wreef deze tegen mijn vagina aan. Hoe voelt dat, vroeg hij? Ik bevroor. Durfde niets te zeggen."

Rende weg
Petra rende niet weg. Ze kwam ook daarna nog meerdere malen bij hem terug. Waarom ze dat deed? "Ik weet het, het klinkt naïef. Maar door de manier waarop hij zich presenteerde, vertrouwde ik hem. Ik voelde me speciaal en serieus genomen. Ik dacht dat hij echt goede bedoelingen met mij had. Dat zei hij ook steeds tegen mij."

Tijdens de sessies waren ze samen naakt. Er waren sessies dat Petra urenlang tongzoende, of alleen maar met haar coach aan het vrijen was. "Ik stribbelde niet tegen; vertrouwde hem en dacht dat hij het beste met me voorhad." Geleidelijk aan besefte ze steeds meer dat dit niet goed was. In februari besloot ze dat het moest stoppen. "Hij was veel te ver gegaan. De afspraak was om geen seksuele handelingen te doen, maar dat was wel gebeurd. Ik ben daarna nooit meer gegaan."


>:O
pi_175255217
Klinkt meer als een gigolo dan een therapeut. Die Petra had inderdaad beter eerder kunnen beseffen dat het niet was wat ze wilde. Maar ja, kwetsbaar en daarom hulp zoeken. Lastig als dan je hulp juist de boosdoener blijkt te zijn.
pi_175255348
quote:
Ik voelde me speciaal en serieus genomen
Whehehehe
  donderdag 23 november 2017 @ 10:40:02 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175255371
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:28 schreef loni55 het volgende:
Tijdens een sessie nam hij zijn penis in zijn hand en wreef deze tegen mijn vagina aan. Hoe voelt dat, vroeg hij? Ik bevroor. Durfde niets te zeggen."

Rende weg
Petra rende niet weg. Ze kwam ook daarna nog meerdere malen bij hem terug. Waarom ze dat deed? "Ik weet het, het klinkt naïef. Maar door de manier waarop hij zich presenteerde, vertrouwde ik hem. Ik voelde me speciaal en serieus genomen. Ik dacht dat hij echt goede bedoelingen met mij had. Dat zei hij ook steeds tegen mij."

Tijdens de sessies waren ze samen naakt. Er waren sessies dat Petra urenlang tongzoende, of alleen maar met haar coach aan het vrijen was. "Ik stribbelde niet tegen; vertrouwde hem en dacht dat hij het beste met me voorhad." Geleidelijk aan besefte ze steeds meer dat dit niet goed was. In februari besloot ze dat het moest stoppen. "Hij was veel te ver gegaan. De afspraak was om geen seksuele handelingen te doen, maar dat was wel gebeurd. Ik ben daarna nooit meer gegaan."

>:O
:') _O-

Echt ongelooflijk :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175255492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:28 schreef loni55 het volgende:
Tijdens een sessie nam hij zijn penis in zijn hand en wreef deze tegen mijn vagina aan. Hoe voelt dat, vroeg hij? Ik bevroor. Durfde niets te zeggen."

Rende weg
Petra rende niet weg. Ze kwam ook daarna nog meerdere malen bij hem terug. Waarom ze dat deed? "Ik weet het, het klinkt naïef. Maar door de manier waarop hij zich presenteerde, vertrouwde ik hem. Ik voelde me speciaal en serieus genomen. Ik dacht dat hij echt goede bedoelingen met mij had. Dat zei hij ook steeds tegen mij."

Tijdens de sessies waren ze samen naakt. Er waren sessies dat Petra urenlang tongzoende, of alleen maar met haar coach aan het vrijen was. "Ik stribbelde niet tegen; vertrouwde hem en dacht dat hij het beste met me voorhad." Geleidelijk aan besefte ze steeds meer dat dit niet goed was. In februari besloot ze dat het moest stoppen. "Hij was veel te ver gegaan. De afspraak was om geen seksuele handelingen te doen, maar dat was wel gebeurd. Ik ben daarna nooit meer gegaan."

>:O
Mooi verhaal wel dit :D
  donderdag 23 november 2017 @ 10:49:04 #9
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175255541
quote:
Ik voelde me speciaal en serieus genomen
:+
Fade to Black
  donderdag 23 november 2017 @ 10:56:35 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175255686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:31 schreef nanuk het volgende:
Klinkt meer als een gigolo dan een therapeut. Die Petra had inderdaad beter eerder kunnen beseffen dat het niet was wat ze wilde. Maar ja, kwetsbaar en daarom hulp zoeken. Lastig als dan je hulp juist de boosdoener blijkt te zijn.
Ik denk serieus dat er vrouwen zijn die dit nieuws lazen en dachten 'waar kan ik die kerel vinden?'
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175255732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat er vrouwen zijn die dit nieuws lazen en dachten 'waar kan ik die kerel vinden?'
Dat is je eigen fantasie. Ik vrees dat het gros van de vrouwen daar anders over denkt. Maar er zullen allicht een paar van de 8 miljoen vrouwen in NL er zo over denken.
pi_175255834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:31 schreef nanuk het volgende:
Klinkt meer als een gigolo dan een therapeut.
Bij een gewone prostituee zijn de klachten vaak eerder andersom... Dat de klant meent dat er te weinig sexuele intimiteiten waren, maar hij wel betaald heeft.

Hier is het kennelijk precies andersom, de betalende klant wilde minder dan wat ze kreeg, vermoedelijk ondanks dat ze niet meer hoefde te betalen.

Opvallend is ook de klacht dat de betrefende tantra-masseurs meer klanten had:
"En ik niet alleen; hij heeft toegegeven dat hij met meerdere klanten seks heeft."
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 23 november 2017 @ 11:06:04 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175255871
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:58 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat is je eigen fantasie. Ik vrees dat het gros van de vrouwen daar anders over denkt. Maar er zullen allicht een paar van de 8 miljoen vrouwen in NL er zo over denken.
Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die ontevreden zijn over hun seksleven zijn, en een dergelijke behandeling zouden wensen zonder dat er iemand anders van af weet. Puur voor het lichamelijke, het blijft achter de deur van de 'therapeut', no strings attached. Ik zou zelf ook niet kunnen voorstellen dat ik naar de hoeren zou gaan, maar duizenden mannen schijnen het met enige regelmaat te doen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175255988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die ontevreden zijn over hun seksleven zijn, en een dergelijke behandeling zouden wensen zonder dat er iemand anders van af weet. Puur voor het lichamelijke, het blijft achter de deur van de 'therapeut', no strings attached. Ik zou zelf ook niet kunnen voorstellen dat ik naar de hoeren zou gaan, maar duizenden mannen schijnen het met enige regelmaat te doen.
ben je al aan het fappen?
  donderdag 23 november 2017 @ 11:18:34 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175256066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:13 schreef nanuk het volgende:

[..]

ben je al aan het fappen?
Nee. Maar ik kom dan ook niks te kort.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175256102
Hahaha wtf man Petra :')
pi_175256486
Dat het zo makkelijk kan zijn....


Logisch dat er mannen zijn die misbruik maken van naieve vrouwen.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:52:07 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175256747
Met alle respect hoor, maar ik vind het hele verhaal waarom ze niet weg rent en zelfs nog terugkomt wel erg dom overkomen.

Als ik naar een therapeut ga en die begint allerlei intieme handelingen uit te voeren, met zijn penis te zwaaien en urenlang te tongzoenen dan schop je die vent toch in zijn ballen en ga je er vandoor?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 23 november 2017 @ 12:36:44 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175257679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:52 schreef karr-1 het volgende:
Met alle respect hoor, maar ik vind het hele verhaal waarom ze niet weg rent en zelfs nog terugkomt wel erg dom overkomen.

Als ik naar een therapeut ga en die begint allerlei intieme handelingen uit te voeren, met zijn penis te zwaaien en urenlang te tongzoenen dan schop je die vent toch in zijn ballen en ga je er vandoor?
Ik denk dat Petra het op dat moment erg blij was met de aandacht en sex, maar er later spijt van kreeg.

Thuis te weinig aandacht of in een slechte relatie ofzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175257774
"Vrouwen worden in een trance gebracht of gedrogeerd. Daarna hebben de vooral mannelijke aanbieders seks met ze. En dit onder het motto: mijn lul is goed voor de genezing."

_O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_175258177
petra :') wat een domme hoer.. sorry hoor, maar dit is echt belachelijk.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 23 november 2017 @ 21:49:44 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175268411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:36 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk dat Petra het op dat moment erg blij was met de aandacht en sex, maar er later spijt van kreeg.

Thuis te weinig aandacht of in een slechte relatie ofzo.
Slechte relatie of niet, ik ga niet naar een therapeut om er sex mee te hebben. Zodra die man of vrouw bewegingen in die richting probeert te maken ben ik weg
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175268865
#MeToo !!!!!

ik ben zielig!!
kijk mij zielig zijn!!
ik wil geld!!
pi_175294695
#metoo
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175294775
Maar een intimiteitscoach, die zou je moeten leren om met intimiteit om te gaan, ik kan kan me er echt niets bij voorstellen.
Twee naakte mensen waarvan de een problemen heeft met intimiteit en de ander denkt dat ie dat wel ff kan oplossen.
Waarom vindt ook maar een persoon dat een goed idee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')