abonnement Unibet Coolblue
pi_175254927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het idee is dat het volgend jaar anders gaat zijn. Geen idee of dat gaat lukken, maar het is in ieder geval goed om een poging te wagen. Op zich is het geen slecht idee om wat minder op identiteitspolitiek in te zetten. Ons huidige parlement is één grote zooi dankzij alle zeikerds met hun eigen zeikpartijtje en daardoor rommelen we al een hele tijd maar wat aan. De groene agenda is daarentegen wel belangrijk om te houden, maar dat is volgens mij ook de bedoeling.
Het is ook al een oude ambitie bovendien, begin 2016 sprak Klaver hier ook al over. GroenLinks is nu wel de grootste partij op links in de Tweede Kamer geworden, maar wel nipt en niet overtuigend want niet eens een tiende van de 150 zetels
https://nos.nl/artikel/21(...)lkspartij-maken.html
  donderdag 23 november 2017 @ 10:20:54 #77
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175255029
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het is ook al een oude ambitie bovendien, begin 2016 sprak Klaver hier ook al over. GroenLinks is nu wel de grootste partij op links in de Tweede Kamer geworden, maar wel nipt en niet overtuigend
https://nos.nl/artikel/21(...)lkspartij-maken.html
Het is volgens mij nog ouder, al bij het begin van GL wilden ze dit doen. Alleen zijn ze steeds meer een elitaire partij geworden de afgelopen 20 jaar. Het hoort ook wel een beetje bij links dat ze een brede partij moeten zijn. Dus een nieuwe poging kan geen kwaad.
pi_175255456
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175255520
Wilders is zeer consequent een broodmongool ja.

Goedemorgen.
Ja doei.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:47:56 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_175255524
Kut, had m’n flightcase laten staan op het perron in Arnhem, kon daarom terug vanuit Nijmegen om ‘m op te halen, uur kwijt.

Gaat nu heel krap worden on nog op tijd op vliegveld Eindhoven te komen om m’n vlucht naar Milaan te halen, maar ik ga het proberen.
pi_175255647
het Algemeen Dagblad wil de omgekeerde wereld. Juist als een kwestie is om over te dicusssieren moet je het dan doen. En niet op een ander moment
quote:
AD wil een 'sinterklaasbestand'
VANDAAG, 03:41BINNENLAND

Het AD roept op tot een 'sinterklaasbestand'. De krant heeft er vrijwel de hele voorpagina voor ingeruimd, waarop een grote mijter te zien is met daarin foto's van BN'ers die de oproep steunen.

Hoofdredacteur Hans Nijenhuis schrijft op de voorpagina dat zijn krant zich eigenlijk helemaal niet wil bemoeien met de discussie over de toekomst van het sinterklaasfeest en geen standpunt wil innemen. Maar hij wil wel dat de juiste discussie op de juiste plaats en tijd wordt gevoerd. "Als we nu eens samen afspreken elkaar niet te bestoken vanaf het moment dat Sint voet op Nederlandse bodem zet tot de dag na zijn vertrek? Dat is het enige wat we vragen: een sinterklaasbestand", schrijft Nijenhuis.

Vernielingen

Het AD zegt dat het niet veel tijd kostte om BN'ers te vinden die er ook zo over dachten. Zoals premier Mark Rutte: "We gunnen de kinderen allemaal de magie van 5 december. Je kunt in Nederland heel goed je mening laten horen zonder het feest voor de kinderen te verstoren of vernielingen aan andermans spullen aan te richten."

Acteur Bram van der Vlugt, die jarenlang een belangrijke rol had bij de intocht van Sinterklaas, stoort eveneens zich aan de toon van het debat. "Ik begrijp dat elementen aan verandering toe zijn. Maar het is de manier waarop die wordt gevoerd. Onverzoenlijk, onaangenaam en soms zelfs gewelddadig. Dat is zo in strijd met alles wat het sinterklaasfeest is."

Ook mensen als Erica Terpstra, Karin Bloemen, Wilfred Genee, Henk Fraser, Lee Towers en vlogger Steven Brunswijk (Braboneger) vinden dat de discussie over Zwarte Piet op een ander moment moet worden gevoerd, zodat de kinderen daar niet mee te maken krijgen
https://nos.nl/artikel/2204165-ad-wil-een-sinterklaasbestand.html
  donderdag 23 november 2017 @ 11:03:24 #82
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175255827
quote:
11s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:54 schreef zakjapannertje het volgende:
het Algemeen Dagblad wil de omgekeerde wereld. Juist als een kwestie is om over te dicusssieren moet je het dan doen. En niet op een ander moment

[..]

https://nos.nl/artikel/2204165-ad-wil-een-sinterklaasbestand.html
De hoofdredacteur was net op de radio en het gaat het er blijkbaar meer om dat we eens even gaan kijken hoe we discussiëren. Een discussie over de discussie dus.
pi_175255875
Eerst wilde men niet toegeven aan het veranderen van zwarte piet maar daar kunnen we niet meer omheen dus dan gaan we nu de discussie zelf maar de kop indrukken.

Ook zo komisch, toen het in de zomer over zwarte piet ging was dat ook niet goed want het is nog lang geen november etc.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:06:40 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_175255884
Een metadiscussie dus :')
pi_175256046
quote:
11s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:25 schreef remlof het volgende:
Amsterdam gaat enorme stadswijk in Westelijk Havengebied bouwen

https://www.volkskrant.nl(...)ied-bouwen~a4540973/

Amsterdam gaat ruimte maken voor Brexit-immigranten. Een wijk ter grootte van Haarlem :o
Heeft verder niet zo veel met Brexit te maken. :P Is gewoon een broodnodige uitbreiding van de stad. Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden. Kan namelijk zo'n typische wijk worden met de mooiste bedoelingen waar we over vijftig jaar van schrijven dat het experiment is mislukt - een beetje zoals de Bijlmer tien jaar terug.

Maar ik zie mezelf er ook wel wonen. Prima plek namelijk. Nu moet de gemeente echt doorpakken en zo snel mogelijk beginnen met bouwen. Oh ja, en er moet ook een metrolijn komen.

Wat het vooral uniek maakt is dat er duizenden woningen vlak bij het centrum en binnen de ring bijkomen. De vorige stadsuitbreidingen, of dat nou Zuid-Oost, Nieuw-West of Noord is, waren allemaal behoorlijk ver weg.

pi_175256153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De hoofdredacteur was net op de radio en het gaat het er blijkbaar meer om dat we eens even gaan kijken hoe we discussiëren. Een discussie over de discussie dus.
Die hele al jaren aanslepende sinterklaas-discussie is tot een soort van nederlands cultuurevent geworden...
Ik zou het aanmelden bij de UNESCO en gesubdieerde events gaan organiseren: bv een traditionele snelwegblokkade of oud-hollands Piet-meppen in kledingsdracht (palestina-sjaaltjes mogen, mits er geen aktiegroep opkomt die daarover een probleem maakt aangezien dat wel iets heeft van cultural-appropriation, dat verkleden als bedoeïenen door blanke hollanders)

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 23-11-2017 11:28:20 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 23 november 2017 @ 11:24:23 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_175256186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heeft verder niet zo veel met Brexit te maken. :P Is gewoon een broodnodige uitbreiding van de stad. Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden. Kan namelijk zo'n typische wijk worden met de mooiste bedoelingen waar we over vijftig jaar van schrijven dat het experiment is mislukt - een beetje zoals de Bijlmer tien jaar terug.

Maar ik zie mezelf er ook wel wonen. Prima plek namelijk. Nu moet de gemeente echt doorpakken en zo snel mogelijk beginnen met bouwen. Oh ja, en er moet ook een metrolijn komen.

Wat het vooral uniek maakt is dat er duizenden woningen vlak bij het centrum en binnen de ring bijkomen. De vorige stadsuitbreidingen, of dat nou Zuid-Oost, Nieuw-West of Noord is, waren allemaal behoorlijk ver weg.

[ afbeelding ]
Mwah, als je op de noordoever van het IJ komt te wonen is het nog steeds kut natuurlijk.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:25:17 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_175256202
Taxi besteld om me van Den Bosch CS naar EHV te brengen, eens kijken of het gaat lukken op tijd.
pi_175256231
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:06 schreef Tchock het volgende:
Eerst wilde men niet toegeven aan het veranderen van zwarte piet maar daar kunnen we niet meer omheen dus dan gaan we nu de discussie zelf maar de kop indrukken.

Ook zo komisch, toen het in de zomer over zwarte piet ging was dat ook niet goed want het is nog lang geen november etc.
Ach, als ik zie wie en wat ovor soort mensen er in dat zwartepietendiscussietopic posten verbaast me dat niets. Maargoed, racisme bestaat niet in NL las ik daar O+ dus waar maken we ons allemaal druk om?
Ja doei.
pi_175256250
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Mwah, als je op de noordoever van het IJ komt te wonen is het nog steeds kut natuurlijk.
Je wil sowieso niet aan de noordoever van het IJ wonen. Maar de meeste huizen komen aan de goede kant.

Overigens moet er tegen die tijd ook eindelijk een brug gebouwd zijn. Als die er eenmaal is kan Noord echt serieus meedoen met de rest van de stad.
pi_175256252
Vandaag Gelderlander gelezen, remlof?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 23 november 2017 @ 11:29:51 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_175256299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Vandaag Gelderlander gelezen, remlof?
Alleen een stukje over de verkiezingen in Zevenaar en Rijnwaarden, hoezo?
pi_175256306
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Alleen een stukje over de verkiezingen in Zevenaar en Rijnwaarden, hoezo?
Check de voorpagina.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175256366
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:25 schreef remlof het volgende:
Taxi besteld om me van Den Bosch CS naar EHV te brengen, eens kijken of het gaat lukken op tijd.
Gewoon met 230 over de snelweg!
Ja doei.
pi_175256377


Geen enkele tech-bubbel waar te nemen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175256407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat het vooral uniek maakt is dat er duizenden woningen vlak bij het centrum en binnen de ring bijkomen. De vorige stadsuitbreidingen, of dat nou Zuid-Oost, Nieuw-West of Noord is, waren allemaal behoorlijk ver weg.

[ afbeelding ]
Dat is met opzet om de oude stadsbewoners dicht bij open ruimtes te laten wonen. In zeker zin geldt dat ook bij het Westelijk Havengebied, alleen is dit wel open water

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Algemeen_Uitbreidingsplan

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 23-11-2017 11:43:50 ]
  donderdag 23 november 2017 @ 11:37:45 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_175256424
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Check de voorpagina.
Die kan ik niet vinden op Blendle.

Project X verijdeld in Klarendal?
pi_175256506
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dat is met opzet om de oude stadsbewoners dicht bij open ruimtes te laten wonen. In zeker zijn geldt dat ook bij het Westelijk Havengebied, alleen is dit wel open water

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Algemeen_Uitbreidingsplan
Ik weet het, ik woon in het AUP :D Alleen heden ten dage is dat niet meer echt een aantrekkelijk argument voor de moderne stadsbewoner. Die willen gewoon dicht bij het centrum zijn.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 11:44:53 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175256578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet het, ik woon in het AUP :D Alleen heden ten dage is dat niet meer echt een aantrekkelijk argument voor de moderne stadsbewoner. Die willen gewoon dicht bij het centrum zijn.
Maar wel goedkoop en toch zeker 100m2 ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175256616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet het, ik woon in het AUP :D Alleen heden ten dage is dat niet meer echt een aantrekkelijk argument voor de moderne stadsbewoner. Die willen gewoon dicht bij het centrum zijn.
Het Amsterdamse Bos moet intussen wel vol met monumentale bomen staan bijvoorbeeld. Dat gaat niet zomaar meer weg vermoedelijk :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')