abonnement Unibet Coolblue
pi_175244977
Katholieke school moet dubbelzinnig standbeeld noodgedwongen bedekken

Dat katholieke priesters zich in het verleden regelmatig hebben vergrepen aan jonge kinderen is inmiddels algemeen bekend. Dat maakt dit beeld een stuk pijnlijker.

Een katholieke basisschool in Adelaide (Australië) had een fantastisch idee. Ze wilden een standbeeld bij het gebouw hebben van de Dominicaanse monnik Sint Martin de Porres. Dus lieten ze door een Vietnamese beeldhouwer een sculptuur maken. Het 2D model kregen ze van te voren opgestuurd en daarin was niets bijzonders te zien, dus gaven ze de kunstenaar groen licht om het beeld te gaan maken, meldt news.com.au.

Bij aankomst in Australië bleek het beeld toch anders dan dat de schoolleiding had verwacht. De monnik wil het kind een broodje geven, maar houdt die wel op een hele speciale plaats. Wij moesten dan ook nog een keer kijken om te checken of het wel echt een broodje was, gezien de geschiedenis.


:')

Viral
De foto viel ook op bij voorbijgangers en daarom ging het in no-time viral op social media. ‘What the …’ en ‘dit kan niet echt zijn’ zijn slechts een paar reacties die op internet verschijnen.

Excuses
Dat kon de school niet zo waarderen, want toen ze dat ontdekten hebben ze het beeld meteen bedekt met een doek zodat niemand het meer kan zien. Een lokale beeldhouwer is ingehuurd om het beeld aan te passen zodat het niet meer aanstootgevend is. De leiding heeft zijn excuses aangeboden voor de gemengde gevoelens van de voorbijgangers van het standbeeld.
https://www.panorama.nl/f(...)odgedwongen-bedekken
´
  woensdag 22 november 2017 @ 18:58:34 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175245006
_O-.

Dit soort dingen blijven grappig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175245025
Allemachtig.. mensen storen zich tegenwoordig ook aan álles. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175245339
Nee, een beeld in een boerka dat is leuk om te zien.
pi_175245420
Ik kwam een paar jaar geleden in een kerk in Porto dit schilderij tegen. Ook tamelijk apart... :s)
  woensdag 22 november 2017 @ 19:20:56 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175245470
Ah, de oude hotdog-truc. Welke koorjongen is er niet groot mee geworden?
  woensdag 22 november 2017 @ 22:42:42 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_175250074
Vroeger wisten ze wel wat ze met aanstootgevende beelden moesten doen. Duivelse katholieken
met hun beelden altijd.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldenstorm
reset
pi_175250991
Op het eerste gezicht was het mij ook niet opgevallen. Maar ik kan mij het wel goed voorstellen dat het heel pijnlijk moet zijn voor degenen die misbruikt zijn door leden van de Kerk. Hen is het meteen opgevallen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')