abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 november 2017 @ 21:51:58 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175248933
Nou, speciaal voor TS:

Het is fout om mensen te intimideren of fysiek te belemmeren om hun recht op demonstreren te ontnemen. Of je nou een Zwarte Piet-fan bent, een Molukker of de lokale fietsenmaker.

Groetjes, een GroenLinks-stemmer.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 21:52:03 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175248936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch.... Limpach en Oostindië hebben geweldsexcessen onderzocht en constateren dat die een grotere omvang hadden dan altijd werd aangenomen.
https://www.historischnie(...)uctureel-geweld.html
Maar ook zeggen beiden dat men niet een meerderheid van de militairen schuldig aan excessen kan noemen.
De logica is dat er dus mensen die wel schuldig zijn nog leven en ook onder de Molukse knillers.
Maar wat moeten we met die inschatting ? Niks ! De mensen zijn te oud, laat ze met rust.

Ik ben van mening dat het Nederlands politiek beleid de schuldige is en dat van hoog tot laag, van militair tot de bakker in Nederland men niet wilde weten welk geweld er was en/of het in de doofpot stopte. Of ging goedpraten .
Dat kun je aan de kaak stellen.... Prima hoor, maar laat die ouderen met rust en ga niet vingerwijzen
Nee dat is niet logisch, dat is net zoiets als stellen dat de lokale dominee wel pedo moet zijn omdat het probleem met de dag groter lijkt te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 november 2017 @ 21:58:05 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175249094
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oorlogsmisdadigers volgens sommigen... Dus pas maar op.
nou is kanonnenvoer als soldaat blijkbaar ook al misdadig...die gasten voerden oorlog. meer niet

daartegenover moeten we in dit land altijd vredig kunnen demonstreren, dat wordt nu ook gekidnapt door dit clubje ... op zich jammer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175249226
Waarom krijgen zij eerherstel dan? :?
Gaat Duitsland ook de SS eerherstel geven, wat is de achterliggende gedachte, iemand die er wat meer over kan/wil vertellen?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 22:05:14 ]
pi_175249281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch.... Limpach en Oostindië hebben geweldsexcessen onderzocht en constateren dat die een grotere omvang hadden dan altijd werd aangenomen.
https://www.historischnie(...)uctureel-geweld.html
Maar ook zeggen beiden dat men niet een meerderheid van de militairen schuldig aan excessen kan noemen.
Ik vind dat allemaal een beetje te kort door de bocht... Hij zegt ook het volgende:

quote:
Rémy Limpach beweerde in zijn spraakmakende proefschrift getiteld ‘De brandende kampongs van Generaal Spoor’ echter dat er sprake was van structureel geweld
Structureel geweld, ja wat verwacht je dan in een oorlog? Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat er in juni 1944 sprake was van structureel geweld in Normandie... Feitelijk heb je gelijk afgemeten naar de hedendaagse vredesomstandigheden maar eigenlijk slaat het gewoon helemaal nergens op.
pi_175249437
quote:
5s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:03 schreef Triggershot het volgende:
Waarom krijgen zij eerherstel dan? :?
Gaat Duitsland ook de SS eerherstel geven, wat is de achterliggende gedachte, iemand die er wat meer over kan/wil vertellen?
Omdat betreffende Molukkers ook gewoon militair waren in Nederlandse dienst en gewoon voor Nederland gevochten hebben. Ze krijgen nu eindelijk de status waar ze recht op hebben net zoals de Nederlandse Knillers.

Maar goed, dat je met dit soort vragen komt en met hetzelfde gemak de SS erbij haalt geeft alweer aan dat je er geen zier vanaf weet en meebrult met de rest van "oorlogsmisdadigers!" schreeuwende meute.
pi_175249550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat betreffende Molukkers ook gewoon militair waren in Nederlandse dienst en gewoon voor Nederland gevochten hebben. Ze krijgen nu eindelijk de status waar ze recht op hebben net zoals de Nederlandse Knillers.

Maar goed, dat je met dit soort vragen komt en met hetzelfde gemak de SS erbij haalt geeft alweer aan dat je er geen zier vanaf weet en meebrult met de rest van "oorlogsmisdadigers!" schreeuwende meute.
Sowieso waren niet eens alle SS'ers oorlogsmisdadigers...
pi_175249570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat betreffende Molukkers ook gewoon militair waren in Nederlandse dienst en gewoon voor Nederland gevochten hebben. Ze krijgen nu eindelijk de status waar ze recht op hebben net zoals de Nederlandse Knillers.

Maar goed, dat je met dit soort vragen komt en met hetzelfde gemak de SS erbij haalt geeft alweer aan dat je er geen zier vanaf weet en meebrult met de rest van "oorlogsmisdadigers!" schreeuwende meute.
Goede observatie, weet er inderdaad inhoudelijk bijzonder weinig van af, de vraag of iemand
er meer over kon vertellen was daar al een directe indicatie voor me dunkt. Verder snap je dat "meebrult" en "jij bent onwetend" niet echt argumenten te zijn voor iemand die beweert dat het oorlogsmisdadigers zijn hé?

Misschien hadden niet de Molukkers eerherstel moeten krijgen, maar de Nederlandse KNIL-ers eerloos te stellen.
pi_175249649
Kan TS ooit een topic openen zonder gejank over nazi's?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175249658
Turkije zou maar eens moeten durven de Hammidiye brigades eerherstel te geven. :')
pi_175249916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal een beetje te kort door de bocht... Hij zegt ook het volgende:

[..]

Structureel geweld, ja wat verwacht je dan in een oorlog? Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat er in juni 1944 sprake was van structureel geweld in Normandie... Feitelijk heb je gelijk afgemeten naar de hedendaagse vredesomstandigheden maar eigenlijk slaat het gewoon helemaal nergens op.
Limpach had het over structureel excessief geweld. Daar ging zijn onderzoek ook over.
Niet over frontgevechten man tegen man, strijder tegen strijder hij of ik
En ook toen vond men die excessen verwerpelijk, maar velen ook weer niet.
pi_175250008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat betreffende Molukkers ook gewoon militair waren in Nederlandse dienst en gewoon voor Nederland gevochten hebben. Ze krijgen nu eindelijk de status waar ze recht op hebben net zoals de Nederlandse Knillers.
Inspecteur generaal van Griensven zei vorige week op de radio dat men altijd al de veteranenstatus had.
Dus begrijp ik niet waarom het in de pers komt dat men het nu pas krijgt.
Het is ook geen kwestie van krijgen. Het is een begrip.... was men als Nederlandse militair in oorlogsituaties dan is men veteraan. Zover ik weet is er geen lijst met officiëel tintje ofzo.
pi_175250122
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Limpach had het over structureel excessief geweld. Daar ging zijn onderzoek ook over.
Niet over frontgevechten man tegen man, strijder tegen strijder hij of ik
En ook toen vond men die excessen verwerpelijk, maar velen ook weer niet.
Er was dan ook geen front daar. Het was 1 grote counterinsurgency actie... En ja, ook gewoon hij of ik.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 22:46:10 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175250152
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:23 schreef Triggershot het volgende:
Turkije zou maar eens moeten durven de Hammidiye brigades eerherstel te geven. :')
Zou een redelijke vergelijking zijn als het om eerherstel van Westerling en zijn mannen ging

Nu natuurlijk niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175250235
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:46 schreef sp3c het volgende:
Westerling
quote:
Westerling werd in 1919 in Istanboel geboren als zoon van een Nederlandse handelaar in antiek en zijn Griekse echtgenote. Hij groeide op in de welvarende wijk Pera, waar de familie van zijn vaderszijde al drie generaties woonachtig was. In deze kosmopolitische omgeving had hij een aantal talen vloeiend leren spreken. Naast het Turks, sprak Westerling Frans en Grieks. Nederlands sprak hij daarentegen nauwelijks. Zijn Turkse achtergrond leverde hem in Nederlands-Indië niet alleen zijn bijnaam 'De Turk' op, maar zou ook, samen met het gerucht dat hij zou zijn overgegaan tot de islam, bijdragen aan het ontzag dat zijn Indonesische tegenstanders voor hem hadden.
pi_175250298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Inspecteur generaal van Griensven zei vorige week op de radio dat men altijd al de veteranenstatus had.
Dus begrijp ik niet waarom het in de pers komt dat men het nu pas krijgt.
Het is ook geen kwestie van krijgen. Het is een begrip.... was men als Nederlandse militair in oorlogsituaties dan is men veteraan. Zover ik weet is er geen lijst met officiëel tintje ofzo.
Als veteraan moet je gewoon in het officiele veteranenbestand staan, dat is wel degelijk een officieel iets. Ik kan me alleen wel voorstellen dat ze nooit de veteranenpas etc. hebben ontvangen.
pi_175250409
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:19 schreef Triggershot het volgende:

Misschien hadden niet de Molukkers eerherstel moeten krijgen, maar de Nederlandse KNIL-ers eerloos te stellen.
Wat weinigen weten is dat die 120.000 of meer soldaten uit Nederland waren ingedeeld bij de Koninklijke Landmacht en de meesten bleven zo ingedeeld.
De oorlog, de excessen, is voor de verantwoordelijkheid van de hele Nederlandse cultuur,
Met als dader nr 1 de politiek in Den Haag.
Dus als je daders eerloos wilt stellen begin dan op het Binnenhof en vergeet niet dat die gesteund werd in Nederland door de bevolking. Dan wel dat zij, incluis de media, niet zo gaarne het geweld volgde en wilde veroordelen. Niet iedereen dacht zo ..... maar stel dan toch maar heel Nederland eerloos.
pi_175250504
quote:
Juist door Van Heutsz kunnen we zien we dat de historische werkelijkheid ingewikkelder is dan de tweedeling held of schurk, goed of fout, vereren of verachten. Wanneer we alleen twee opties vasthouden, blijven we in de kramp van het huidige verguizen hangen. Dat is morele zelfbevrediging - meer niet. Een blijvende morele verantwoordelijkheid stelt vragen naar het hoe en waarom van de koloniale tijd en eist dat in het Nederlandse zelfbeeld het besef plaatskrijgt dat 'wij' de kolonisator waren. Niet de anderen, van wie namen en standbeelden vergeten en verdrongen moeten worden.

Wij waren het. Toen.

Vilan van de Loo is associated fellow bij het KITLV en werkt aan een biografie Van Heutsz.
https://www.volkskrant.nl(...)niale-tijd~a4535669/
pi_175251147
Geef Satudarah een ceremoniële klewang kado :7
Te dragen slechts in het uitgaansleven als compensatie.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 00:23:23 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175251647
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]


[..]

Euh?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175252179
Molukkers zijn dan ook hartstikke hard genaaid door de Nederlandse overheid, ze werden al als semi slaven behandeld op de Molukken en daarna ook nog eens dienen in het Nederlandse leger om zichzelf een soort van vrij te kopen en een eigen staat als cadeau verwachten van de Nederlanders (wat uiteindelijk niet is gebeurd). De Molukkers hebben nooit erom gevraagd om in Nederland te leven en te wonen, het was Nederland die hun belooft had om hun eigen republiek te krijgen die ze niet hadden gekregen. Al deze schaamteloze handelingen van de Nederlandse regering -destijds- hebben er dus naartoe geleidt dat de Molukkers een soort van speciale behandeling in Nederland hebben gekregen. Ze werden als slaven behandeld in Indonesië en kort nadat ze massaal in Nederland gedumpt werden in opvang kampen werden ze ook vuil behandeld. Nu heb je wijken in Nederland waar alleen Molukkers wonen en waar autochtone Nederlanders niet erin mogen komen (laat staan andere volkeren).
pi_175252189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Geef Satudarah een ceremoniële klewang kado :7
Te dragen slechts in het uitgaansleven als compensatie.
Mijn vader heeft zo'n ding gekregen en het blok hout waar de klewang aan vast zit is gevaarlijker dan het zwaard.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Regiment_van_Heutsz


zodra de AFA hierachter komt...
pi_175252305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De laatste dagen zijn we doodgegooid met de kritiek op de tegenactie van de pro-pieten kliek tegen het anti-pieten front. Het blokkeren van een weg werd vergeleken met de Neo-Nazi's, het waren racisten, rechts-extremisten, op Joop.nl heeft iedere schrijver inmiddels zijn kritische mening lopen spuien over dit fascistisch gedrag. Mensen met een wat linksere mening kropen over elkaar heen in de media om deze actie toch vooral te veroordelen. Het viel natuurlijk op dat de blokkade in Rotterdam door het pro-pieten volk massaal genegeerd werd door dezelfde mensen die het blokkeren van een snelweg toch gelijkstelden aan het gedrag de nazi's. Er viel natuurlijk ook geen woord over de vele geslaagde acties om Pegida demonstraties te voorkomen, of een Baudet of Wilders het recht om te spreken te ontnemen.

Maar nu stond Antifa tegenover een groep Molukkers, het eindresultaat is hetzelfde, Antifa werd de mogelijkheid ontnomen te protesteren. Tot mijn verbazing (niet echt) is hier natuurlijk niets over te lezen op bijvoorbeeld een Joop.nl, de media spreekt er geen schande over, en ik vraag mij af of Pauw het hierover durft te hebben. Nu weet ik dat het makkelijker is om een aantal 5 jarigen uit te schelden voor racist dan je mening te schreeuwen tegen een groep mensen die zich niet zo snel laten intimideren, maar het toont wederom de hypocrisie aan van mensen met een bepaald gedachtegoed.
Je moet je afvragen wat je herdenkt. Net als ex Vietnam veteranen. Niet alles is altijd goed omdat je het deed voor een land.
pi_175257238
quote:
Dat is en was ook bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')