abonnement Unibet Coolblue
pi_175240532
quote:
Wilders wil strijden tegen 'russofobie'
https://www.ad.nl/politie(...)russofobie~a87d7e01/

PVV-leider Geert Wilders gaat strijden tegen de zogenoemde russofobie (afkeer voor Rusland). Hij zegt tegenwicht te willen bieden aan de 'hysterische russofobie die her en der heerst'.

Wilders hekelt vandaag in Elsevier Weekblad politici die volgens hem politieke spelletjes spelen door valse vijandbeelden aan te wakkeren. Hij beschouwt Rusland als bondgenoot in de strijd tegen terrorisme en Afrikaanse massa-immigratie.

Niet alles wat Moskou doet is goed, aldus Wilders. Maar hij ziet vooral belangen en overeenkomsten tussen Rusland en Nederland.

Wilders wil volgend jaar een bezoek brengen aan het Russische parlement, de Doema, in Moskou. Hij gaat dat uit eigen zak betalen. Hij benadrukt geen leningen en giften uit Rusland te accepteren. ,,Er rollen geen roebels door de gangen van de PVV.''
Wat zullen n.a.v. zijn reis de conclusies van die klojo zijn? De NAVO moet worden ontbonden? Die Buk-raket is afgeschoten door Oekraïne? Homofilie is toch een uitvinding van het Westen? Poetin moet de Nobelprijs voor de Vrede krijgen?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175240670
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 22-11-2017 15:51:16 ]
pi_175240691
quote:
Wilders hekelt vandaag in Elsevier Weekblad politici die volgens hem politieke spelletjes spelen door valse vijandbeelden aan te wakkeren
Daar ging m'n koffie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175240697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Helemaal mee eens!

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 22-11-2017 15:51:26 ]
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175240728
Hahah Wilders, lachwekkend.
pi_175240777
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar ging m'n koffie.
Ik vind het mooi dat er in deze tijd van verharding toch nog ruimte gevonden wordt voor humor.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:19:57 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175240807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Plus dat in veel andere landen zoals de US en SA ook heel veel net zo fout is.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 22-11-2017 15:51:38 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175240832
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:17 schreef HenkieVdV het volgende:
Hahah Wilders, lachwekkend.
En als er Mark Rutte had gestaan wat vind je dan van het bericht?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 22 november 2017 @ 15:21:33 #9
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175240843
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar ging m'n koffie.
Opvallend, inderdaad.
pi_175240881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Bijzonder boude stelling. Ik zie de EU nog geen oppositieleden in het gevang gooien of journalisten vermoorden. Dus ik zou graag een bron zien die jouw stelling ondersteund dat de EU net zo crimineel is als Putins' Rusland.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 22-11-2017 15:51:48 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175240916
quote:
Wilders hekelt vandaag in Elsevier Weekblad politici die volgens hem politieke spelletjes spelen door valse vijandbeelden aan te wakkeren. Hij beschouwt Rusland als bondgenoot in de strijd tegen terrorisme en Afrikaanse massa-immigratie.
Een met Wilders, Rusland is niet zo'n groot probleem meer.
pi_175240945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:21 schreef maryen65 het volgende:

[..]

En als er Mark Rutte had gestaan wat vind je dan van het bericht?
Dan had ik het nog steeds triest gevonden, maar wel minder lachwekkend.
pi_175241039
Geert probeert Baudet weer eens te overtreffen. Het begint wat sneu te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175241060
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Bijzonder boude stelling. Ik zie de EU nog geen oppositieleden in het gevang gooien of journalisten vermoorden. Dus ik zou graag een bron zien die jouw stelling ondersteund dat de EU net zo crimineel is als Putins' Rusland.
Hoho, onze politici wagen het om diners te declareren. Dat is wel wat erger dan oppositieleden en journalisten om laten leggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175241130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Ik durf zeer zeker ook wel te stellen dat Rusland op zijn minst niet minder crimineel is dan politici in Europa.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 22-11-2017 15:52:11 ]
pi_175241164
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Bijzonder boude stelling. Ik zie de EU nog geen oppositieleden in het gevang gooien of journalisten vermoorden. Dus ik zou graag een bron zien die jouw stelling ondersteund dat de EU net zo crimineel is als Putins' Rusland.
Serieus? Dat durf jij te zeggen over een land/continent waar alle EU critici en vluchtelingen critici meteen worden bestempeld in de media als extreem-rechts en door politici worden uitgesloten?

Hoe democratisch is Italië eigenlijk? Waar werd recent nog die journalist vermoord omdat ze de corruptie in kaart bracht? Waarom sloegen in Barcelona de politie in op hun eigen burgers?

Heb je eigenlijk het filmpje van de NOS al eens gezien waar je ziet hoe westerse propaganda in zijn werking gaat met aangepaste beelden en dat als feiten proberen te verkopen zodat ze Putin konden zwartmaken?

Misschien zijn ze hier wat beter in het opruimen van hun rotzooi, of worden klokkenluiders wat "stiller" vermoord. Rusland doet haar praktijken misschien wat meer in het openbaar. En laten we eerlijk zijn ,een prinses Diana die omkomt in Europa is een ongeluk, een prinses Diana die was omgekomen in Rusland was een afrekeningen vanwege haar kritisch geluid jegens de Russische regering, aldus de westerse media en politici. Dat zagen we ook met die gifgas aanval in Syrië, binnen een half uur wisten ze dat het de russen waren zonder enige vorm van bewijs en zonder dat ze mensen op de grond hadden. Als er een aanslag is hebben ze honderden mensen op de grond en weten ze een dag later vaak nog niet eens wie de daders waren.

Ja Rusland is corrupt, en ja er zullen zaken zijn waarin de corruptie die van de EU overstijgt, maar dit geld ook andersom, waar genoeg zaken in de EU gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Je bent naïef als je blind de westerse propaganda kanalen blijft volgen de politici op hun blauwe ogen blijft geloven.

Ik zou graag eens bronnen zien dat al die verhalen over Rusland waar zijn, en nee dan geen NOS bronnen op basis van een verhaal of een twitter bericht van politici.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 22-11-2017 15:45:24 ]
pi_175241173
Heeft iemand die Russofoben al uitgemaakt voor Nazi's?
Beetje kinderachtig allemaal maar helaas wel een mooi voorbeeld om de mensen aan de andere van het spectrum te laten zien hoe achterlijk hun gedrag is.
pi_175241206
Het heeft weinig zin, we moeten eerst uit de EU, voordat we weer normaal handel kunnen drijven met Rusland.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:41:49 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_175241252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Geert probeert Baudet weer eens te overtreffen. Het begint wat sneu te worden.
Dit. Het Kremlin heeft gewoon een budget om maatschappij-ontwrichtende nationaal-populistische partijen in het westen te steunen en ze gaan dat geld per land waarschijnlijk niet over verschillende partijen verdelen.

Dus Wilders probeert de roebels binnen te halen voordat Baudet dat doet.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:48:18 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175241389
Koren op de molen van de Eurofielen die de Koude Oorlog nieuw leven willen inblazen dit. :') Volgens mij stoort het Geert dat Baudet zo in de spotlights staat steeds.
pi_175241412
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat Jarvis een Kremlintroll is was al bekend. Wordt tijd dat die eens geweerd gaan worden van dit forum.
Want iedereen met een ander perspectief dan de mijne werkt automatisch voor de vijand.. en wie de vijand is bepaal ik ook.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:51:19 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_175241439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik weet niet veel over Rusland
Daarom kraam je alleen maar onzin uit over Rusland. Als je er niets van weet hou dan gewoon je mond in plaats van net te doen of je de waarheid in pacht hebt.
pi_175241448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Serieus? Dat durf jij te zeggen over een land/continent waar alle EU critici en vluchtelingen critici meteen worden bestempeld in de media als extreem-rechts en door politici worden uitgesloten?
Hier moet je gewoon eens mee kappen. Een paar fringe figuren roepen dit en jij maakt er constant van dat alles en iedereen critici voor nazi en extreem rechts uitmaakt. Dat is simpelweg niet waar. Dat voor sommigen de kreet nazis = nazis te moeilijk is betekent niet dat jij het recht hebt om er de hele tijd over te calimero-en.
quote:
Hoe democratisch is Italië eigenlijk? Waar werd recent nog die journalist vermoord omdat ze de corruptie in kaart bracht?
Italië heeft een behoorlijke mate van corruptie ja. Net zoals Malta, waar die journaliste werd vermoord - waarschijnlijk door ordinaire criminelen btw, jouw suggestie dat de overheid hier een hand in zou kunnen hebben is tot nu toe een ongefundeerde bewering.. Echter jij hebt het ten eerste over de EU, want alleen maar te interpreteren valt als dat de EU corrupt is. Toon dat nou eens gewoon aan jongen, in plaats van zo hoog van de toren te blazen met al die beweringen.
quote:
Heb je eigenlijk het filmpje van de NOS al eens gezien waar je ziet hoe westerse propaganda in zijn werking gaat met aangepaste beelden en dat als feiten proberen te verkopen zodat ze Putin konden zwartmaken?
Putin is een despoot. Kun je lang en kort over discussieren, maar het is gewoon een feit. Dat er mensen hier in het westen zijn die hem steunen boven de EU en Europese leiders toont alleen maar aan dat democratie niet zomaar een simpel recht oid is.
quote:
Misschien zijn ze hier wat beter in het opruimen van hun rotzooi, of worden klokkenluiders vermoord. Rusland doet haar praktijken misschien wat meer in het openbaar. En laten we eerlijk zijn ,een prinses Diana die omkomt in Europa is een ongeluk, een prinses Diana die was omgekomen in Rusland was een afrekeningen vanwege haar kritisch geluid jegens de Russische regering, aldus de westerse media en politici. Dat zagen we ook met die gifgas aanval in Syrië, binnen een half uur wisten ze dat het de russen waren zonder enige vorm van bewijs en zonder dat ze mensen op de grond hadden. Als er een aanslag is hebben ze honderden mensen op de grond en weten ze een dag later vaak nog niet eens wie de daders waren.

Ja Rusland is corrupt, en ja er zullen zaken zijn waarin de corruptie die van de EU overstijgt, maar dit geld ook andersom, waar genoeg zaken in de EU gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Je bent naïef als je blind de westerse propaganda kanalen blijft volgen de politici op hun blauwe ogen blijft geloven.

Ik zou graag eens bronnen zien dat al die verhalen over Rusland waar zijn, en nee dan geen NOS bronnen op basis van een verhaal of een twitter bericht van politici.
De rest is gewoon weer een heleboel geschreeuw en weinig wol. Ik stelde je een hele simpele vraag. Jij komt met allemaal zinloze wedervragen in bijzonder agressieve bewoordingen omdat je gewoon weet dat je geen gelijk hebt. Prachtig weer.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175241453
Lekker op bezoek bij een staat die verantwoordelijk is voor de dood van 200 Nederlanders. Goed bezig, Geert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 november 2017 @ 15:52:18 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_175241457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Want iedereen met een ander perspectief dan de mijne werkt automatisch voor de vijand.. en wie de vijand is bepaal ik ook.
Nee, het is algemeen bekend dat de Russen alles doen om onze samenleving te destabiliseren.
En dat is nogal een vijandige handeling.
pi_175241495
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het is algemeen bekend dat de Russen alles doen om onze samenleving te destabiliseren.
En dat is nogal een vijandige handeling.
Drink er nog 1.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  woensdag 22 november 2017 @ 16:00:17 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175241623
Nou ja, de boodschapper is een beetje euhm tja en zijn boodschap ook. Maar het lijkt me verstandig met Rusland in gesprek te blijven en zaken niet nog groter te maken dan ze al zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:00:33 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175241628
ja het past wel in het plaatje dat een bepaald slag mensen toch vooral dictatoriale leiders nodig heeft om te aanbidden, niet voor niets zie je dit soort sentimenten ook my trumpanzees ... het hoort nou eenmaal bij het alt-right denken, of althans hersenspoelen... apart om te zien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:03:42 #29
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_175241703
Hij en zijn partijtje zijn wel lekker bezig de laatste dagen, hè? _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 22 november 2017 @ 16:04:04 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175241715
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het is algemeen bekend dat de Russen alles doen om onze samenleving te destabiliseren.
En dat is nogal een vijandige handeling.
Waarom zouden ze dat willen? Wat bedoel je met 'het is algemeen bekend'. Is dat gewoon 'informatie' uit de kanalen van de EU of zijn hier bewijzen voor?

De EU faalt intern en zoekt een vijand extern om de aandacht af te leiden. Een truc zo oud als de weg naar Rome. Ik zie 1001 redenen voor de EU om Rusland tot vijand te maken. Ik weet niet wat het belang van Rusland zou zijn om ons te destabiliseren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175241805
sowieso iedereen die na de val van de berlijnse muur is geboren heeft helemaal geen probleem met rusland. het zijn de babyboomers en met name EU politici die rusland nog als boeman willen wegzetten voor eigen gewin. triest en kansloos, zeker naarmate de tijd vordert.
There are only 151 Pokémon.
pi_175241867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat willen? Wat bedoel je met 'het is algemeen bekend'. Is dat gewoon 'informatie' uit de kanalen van de EU of zijn hier bewijzen voor?

De EU faalt intern en zoekt een vijand extern om de aandacht af te leiden. Een truc zo oud als de weg naar Rome. Ik zie 1001 redenen voor de EU om Rusland tot vijand te maken. Ik weet niet wat het belang van Rusland zou zijn om ons te destabiliseren.
Dit is wel zo naief dat het bijna schattig te noemen is _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175241894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:07 schreef Eenskijken het volgende:
sowieso iedereen die na de val van de berlijnse muur is geboren heeft helemaal geen probleem met rusland. het zijn de babyboomers en met name EU politici die rusland nog als boeman willen wegzetten voor eigen gewin. triest en kansloos, zeker naarmate de tijd vordert.
Plus verweggistan, wat weet een gemiddelde Nederlanders nou van Rusland. Check de eerste pagina van dit topic maar.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:13:46 #34
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_175241932
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:05 schreef LXIV het volgende:
En verder weigert Rusland mee te doen aan ontwrichting van het gezinsleven, promotie van seksuele afwijkingen, omvolking en afbreuk doen aan het Christendom. Het lijkt mij juist eerder dat de EU alles-op-alles zet om het Westen te destabiliseren en om te vormen.
Rusland is conservatief en orthodox.
Er wonen 8 miljoen moslims in Rusland en het is er de tweede religie in aantal. Bovendien groeit het aantal aldaar ook. :) Ik dacht, ik zeg het maar alvast.

edit: sommige bronnen spreken over 20 miljoen zelfs. Da's zo'n 14% van gehele bevolking.

[ Bericht 1% gewijzigd door ijs_beer op 22-11-2017 16:19:15 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_175241962
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het is algemeen bekend dat de Russen alles doen om onze samenleving te destabiliseren.
En dat is nogal een vijandige handeling.
Wij doen dat inderdaad niet andersom. :')

Dat hoort nou eenmaal bij onderlinge relaties tussen landen, bevriend of niet, die een voordeel ergens uit proberen te halen.

Zoiets als de Amerikanen die elke bevriende leider zat af te luisteren in ieder gebouw, in iedere kamer tot het persoonlijke mobieltje van Merkel aan toe.

Dus dat is allemaal niet zo raar.

Wel dat jij nou beweert dat Rusland interesse heeft in Nederland wat vijandigheid betreft.
Putin's dochter woont immers gewoon in Nederland notabene, lekker snugger zou dat zijn.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:16:19 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_175241981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat willen? Wat bedoel je met 'het is algemeen bekend'. Is dat gewoon 'informatie' uit de kanalen van de EU of zijn hier bewijzen voor?
Ja zat. Ze steunen in de VS tegen elkaar agerende extremistische organisaties en hebben gesjoemeld met verschillende verkiezingen en referenda in het westen.
quote:
De EU faalt intern en zoekt een vijand extern om de aandacht af te leiden. Een truc zo oud als de weg naar Rome. Ik zie 1001 redenen voor de EU om Rusland tot vijand te maken. Ik weet niet wat het belang van Rusland zou zijn om ons te destabiliseren.
Dit slaat werkelijk nergens op.
pi_175241985
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar ging m'n koffie.
_O-

Meest hypocriete persoon van Nederland?
pi_175242009
Wilders vindt Putin blijkbaar wel een aardige man ondanks de Krim, MH17, steun al-Assad, beïnvloeden verkiezingen in buitenland, persvrijheid en mensenrechten in Rusland en de nodige vreemde moordzaken in Rusland.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:18:13 #39
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wij doen dat inderdaad niet andersom. :')

Dat hoort nou eenmaal bij onderlinge relaties tussen landen, bevriend of niet, die een voordeel ergens uit proberen te halen.

Zoiets als de Amerikanen die elke bevriende leider zat af te luisteren in ieder gebouw, in iedere kamer tot het persoonlijke mobieltje van Merkel aan toe.

Dus dat is allemaal niet zo raar.

Wel dat jij nou beweert dat Rusland interesse heeft in Nederland wat vijandigheid betreft.
Putin's dochter woont immers gewoon in Nederland notabene, lekker snugger zou dat zijn.
Z'n dochter :')

En ja Rusland doet dat veel meer dan andere landen omdat andere landen betere middelen hebben, zoals een sterke economie en een grote consumentenmarkt om landen mee te paaien met verdragen.

Rusland is gewoon een kutland dat niets te bieden heeft,.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:18:48 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175242021
Jammer dat Wilders ermee aan komt kakken anders had ik het wel een goed initiatief gevonden. Nu heeft het geen effect verder dan publiciteit voor Wilders.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175242041
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Z'n dochter :')

En ja Rusland doet dat veel meer dan andere landen omdat andere landen betere middelen hebben, zoals een sterke economie en een grote consumentenmarkt om landen mee te paaien met verdragen.

Rusland is gewoon een kutland dat niets te bieden heeft,.
Ah vandaar dat we totaal afhankelijk zijn van levering van met name gas (en olie) uit Rusland.
Om maar een simpel voorbeeld te noemen, via pijpleidingen wat loopt door welk land? Even kijken of je het kan raden zonder te googlen.

Daarnaast heeft Rusland nogal veel zeldzame grondstoffen in zijn gebied liggen, zelfde verhaal als China.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:21:32 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah vandaar dat we totaal afhankelijk zijn van levering van met name gas (en olie) uit Rusland.
Om maar een simpel voorbeeld te noemen, via pijpleidingen wat loopt door welk land? Even kijken of je het kan raden zonder te googlen.

Daarnaast heeft Rusland nogal veel zeldzame grondstoffen in zijn gebied liggen, zelfde verhaal als China.
30% van de EU-gasconsumptie bestaat uit import uit Rusland.
Dat is niet bepaald totaal. Hou je even bij de feiten.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:23:32 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175242107
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Z'n dochter :')

En ja Rusland doet dat veel meer dan andere landen omdat andere landen betere middelen hebben, zoals een sterke economie en een grote consumentenmarkt om landen mee te paaien met verdragen.

Rusland is gewoon een kutland dat niets te bieden heeft,.
Rusland heeft West Europa ook constant bedreigd en binnengevallen de afgelopen eeuwen...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:25:19 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242138
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rusland heeft West Europa ook constant bedreigd en binnengevallen de afgelopen eeuwen...
Nee dat deden we vooral onderling. En daarom hebben we nu de EU die voor stabiliteit en voorspoed zorgt.

En vooral op die voorspoed is Rusland nogal jaloers.
pi_175242159
https://www.transparency.(...)rceptions_index_2016

Dit zal natuurlijk wel weer EU propaganda zijn, maar ok. Zelfs het gehate Turkije en Saudie Arabie scoren nog beter dan Rusland op de corruptie index. En met dat land met een despoot aan het roer wilt Wilders vriendjes worden? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:32:29 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175242240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, onze politici wagen het om diners te declareren. Dat is wel wat erger dan oppositieleden en journalisten om laten leggen.
Dat is in Turkije niet veel anders maar daar liggen de lijnen wel open. Hoe hypocriet.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:33:44 #47
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175242258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:27 schreef Barbusse het volgende:
https://www.transparency.(...)rceptions_index_2016

Dit zal natuurlijk wel weer EU propaganda zijn, maar ok. Zelfs het gehate Turkije en Saudie Arabie scoren nog beter dan Rusland op de corruptie index. En met dat land met een despoot aan het roer wilt Wilders vriendjes worden? :')
https://rsf.org/en/ranking_table

Deze is ook wel aardig om te vermelden. Nederland is dit jaar trouwens drie plaatsen gezakt.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:34:31 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175242271
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dat deden we vooral onderling. En daarom hebben we nu de EU die voor stabiliteit en voorspoed zorgt.

En vooral op die voorspoed is Rusland nogal jaloers.
Oh ja. Jaloers. Net zoals Saddam Hoessein jaloers was op 'onze vrijheid' en daarom moest worden aangevallen..

Het punt is dat wij Rusland al 3 keer zijn binnengevallen en Rusland ons nog nooit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:41:02 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175242392
Helemaal mee eens.
Ik zie Rusland ook niet als een vijand. We hebben zelfs erg veel gemeen met de Russen.

In het Midden Oosten en Afrika zitten onze vijanden, laten we ons daar op focussen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:42:17 #50
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242420
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh ja. Jaloers. Net zoals Saddam Hoessein jaloers was op 'onze vrijheid' en daarom moest worden aangevallen..

Het punt is dat wij Rusland al 3 keer zijn binnengevallen en Rusland ons nog nooit.
Polen 1939
Hongarije 1956
Tsjechoslowakije 1968

Drie keer in nog geen 30 jaar zelfs.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:42:42 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175242434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:33 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

https://rsf.org/en/ranking_table

Deze is ook wel aardig om te vermelden. Nederland is dit jaar trouwens drie plaatsen gezakt.
Opmerkelijk dat Noorwegen in zo veel lijstjes op nummer 1 staat.

Je zou er spontaan heen gaan emigreren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:43:07 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175242440
De loyaliteit van Wilders is twijfelachtig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_175242456
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom kraam je alleen maar onzin uit over Rusland. Als je er niets van weet hou dan gewoon je mond in plaats van net te doen of je de waarheid in pacht hebt.
Ow, ik wist niet dat jij wel buiten de NOS het nieuws in Rusland volgde en contact had met enkele inwoners in Rusland die je voorzien in alle informatie over de status van het land?
  woensdag 22 november 2017 @ 16:47:11 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
enkele inwoners in Rusland die je voorzien in alle informatie
Best knap.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:47:17 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175242538
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dat deden we vooral onderling. En daarom hebben we nu de EU die voor stabiliteit en voorspoed zorgt.

En vooral op die voorspoed is Rusland nogal jaloers.
Is het echt stabiliteit en voorspoed ?!?
Begrotingstekorten, Werkeloosheid in Z-Europa, Aanjagen van de geldmachine. Goed geld tegen slecht geld gooien.

Sinds de EU de buitengrenzen hebben verkloot (en zonder noemenswaardige screening iedereen aan tafel aan laten schuiven) Is er weer ruimte voor het fascisme. Sterker nog EU=fascisme.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:48:57 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:47 schreef Drugshond het volgende:
Is het echt stabiliteit en voorspoed ?!?
Ja. We zijn fucking rijk. Mede dankzij de EU.

Maar jij moet broodkorsten uit klikko's vissen en slapen onder een brug begrijp ik?
  woensdag 22 november 2017 @ 16:49:09 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175242576
huh is de EU nou weer extreem rechts? of extreem links...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175242593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is het echt stabiliteit en voorspoed ?!?
Begrotingstekorten, Werkeloosheid in Z-Europa, Aanjagen van de geldmachine. Goed geld tegen slecht geld gooien.

Sinds de EU de buitengrenzen hebben verkloot (en zonder noemenswaardige screening iedereen aan tafel aan laten schuiven) Is er weer ruimte voor het fascisme. Sterker nog EU=fascisme.
Een ding is zeker: de EU moet stevig hervormd worden, maar er moet absoluut geen afscheid van genomen worden. Daarvoor is het systeem veel te veel in elkaar verworven en zie Engeland; het kan op den duur financieel heel catastrofaal zijn voor hun pond en uiteindelijk veel meer.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:52:05 #59
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175242643
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Polen 1939
Hongarije 1956
Tsjechoslowakije 1968

Drie keer in nog geen 30 jaar zelfs.
Polen was inderdaad een inval.
Hongarije en Tsjecho-Slowakije niet direct die vielen toen onder het Warsaupact. Heeft Rusland altijd gezien als zogenaamde bufferstaten. Wat door de EU onder valse woorden/verklaringen onder hun eigen vleugels heeft geplaatst. Zelfs M.Gorbathov erkend deze fout.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:55:17 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175242710
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja. We zijn fucking rijk. Mede dankzij de EU.

Maar jij moet broodkorsten uit klikko's vissen en slapen onder een brug begrijp ik?
Wat een BS, Italie is een flatliner, Portugal Spanje en Griekenland are not booming at all. Je kijkt niet verder dan je neushaar.

Waarom nemen de tekorten in die landen nog steeds toe ? (Suc6)
pi_175242874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Polen was inderdaad een inval.
Hongarije en Tsjecho-Slowakije niet direct die vielen toen onder het Warsaupact. Heeft Rusland altijd gezien als zogenaamde bufferstaten. Wat door de EU onder valse woorden/verklaringen onder hun eigen vleugels heeft geplaatst. Zelfs M.Gorbathov erkend deze fout.
Dit zijn wel heeeeeeeeeel vrije interpretaties van de feiten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:06:09 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_175242910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een BS, Italie is een flatliner, Portugal Spanje en Griekenland are not booming at all. Je kijkt niet verder dan je neushaar.

Waarom nemen de tekorten in die landen nog steeds toe ? (Suc6)
Die landen hadden er zonder de EU nog veel slechter voorgestaan en dan hadden ze waarschijnlijk ook nog steeds geen democratie gehad.

En bijvoorbeeld Noord-Italië is wel booming, zonder de EU had de last van het armere zuiden nog veel zwaarder op ze gedrukt.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:08:27 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175242930
De hetze tegen Rusland is inderdaad overdreven maar we waren nog steeds boos op ze voor MH-17 dacht ik? En dat gezooi met die gasleidingen die ze steeds dreigen dicht te draaien als we niet naar hun wil buigen?

Er is maar 1 reden dat Wilders deze positie neemt en dat is buitenlands geld. Misschien niet eens direct uit Rusland maar niet uitgesloten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175242936
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hier moet je gewoon eens mee kappen. Een paar fringe figuren roepen dit en jij maakt er constant van dat alles en iedereen critici voor nazi en extreem rechts uitmaakt. Dat is simpelweg niet waar. Dat voor sommigen de kreet nazis = nazis te moeilijk is betekent niet dat jij het recht hebt om er de hele tijd over te calimero-en.
Apart, het is jammer dat een mod de reactie al verwijderd heeft, maar toen jij deze reactie plaatste stond toch echt een opmerking van Remlof dat ik een Kremlintroll was? Beetje hypocriet om mij dan aan te vallen dat ik val over verwijten. Het is toch de standaard? Ben je niet kritisch op Trump ben je een Trump lover, ben je niet kritisch op Putin ben je en Putin lover. Heb je een andere mening over Zwarte piet ben je een Neo-Nazi of rechts-extremist? En zo zijn er honderden voorbeelden.

Ik zal hier ook niet mee stoppen, ik zie vreedzame Pegida demonstranten uitgemaakt worden voor extremisten, ik zie een jongedame die een tegendemonstratie in gang zet tegen het anti-ZP front uitgemaakt worden voor neo-nazi, dat is het klimaat momenteel in Nederland. Kritiek op het vluchtelingenbeleid is al voldoende om weggezet te worden als racist, kritiek op de invloed van de islam maakt je een islamofoob, alleen maar omdat iemand niet meegaat in de NOS propaganda en liever zelf kritisch kijkt en denkt met de informatie die voorhanden is. Mijn calimero gedrag is niet iets waar ik op een dag zomaar mee begonnen ben, dat is een klimaat welke gecreëerd is op o.a. FOK!

quote:
Italië heeft een behoorlijke mate van corruptie ja. Net zoals Malta, waar die journaliste werd vermoord - waarschijnlijk door ordinaire criminelen btw, jouw suggestie dat de overheid hier een hand in zou kunnen hebben is tot nu toe een ongefundeerde bewering.. Echter jij hebt het ten eerste over de EU, want alleen maar te interpreteren valt als dat de EU corrupt is. Toon dat nou eens gewoon aan jongen, in plaats van zo hoog van de toren te blazen met al die beweringen.
Hoeveel bewijs bestaat er eigenlijk dat de Russen verantwoordelijk zijn voor de vele hacks tijdens de verkiezingen? Buiten het verhaal van sommige politici en de media is er geen enkel bewijs. Rusland is een "politiek gecreëerde" vijand, het merendeel van Nederland heeft geen last van de Russen het valt op dat het continue dezelfde kliek is die klaagt over Rusland, toevallig dezelfde kliek welke ook klaagt over Trump, rechts-extremisten enz.

Ik weet niet of alles klopt over Rusland, ik vind het moeilijk oordelen, maar alle "verzoenpogingen" met Rusland juich ik van harte toe, zij kunnen aan aanwinst zijn voor Europa, maar ik zou ze niet graag als vijand willen hebben, en gezien de hetze die in de media en politiek gestart is richting Rusland maak ik mij wel zorgen om de situatie. Ik ben ook niet zo naïef om te geloven dat alles koek en ei is in Rusland, maar dat is het ook niet in Europa. Misschien zijn de Russen wat openlijker over het regime, zaken die in de EU weggemoffeld worden, jij weet dat niet, ik weet dat niet, alleen de mensen die erbij betrokken zijn weten het, en het spijt me maar die ga ik niet geloven op hun blauwe ogen.

quote:
Putin is een despoot. Kun je lang en kort over discussieren, maar het is gewoon een feit. Dat er mensen hier in het westen zijn die hem steunen boven de EU en Europese leiders toont alleen maar aan dat democratie niet zomaar een simpel recht oid is.
De hele EU is een despotisme, er is niets democratisch aan, kritiek wordt de mond gesnoerd, mede door de media, ik zie een Timmermans op twitter een postief verhaaltje ophangen, maar blind voor de duizenden negatieve reacties die hij krijgt, waarna hij oppert dat de EU een verrijking is, ze luisteren niet, het interesseert ze niet, en als burger heb je geen invloed, corruptie binnen de EU is ook al vaak aangetoond en ze zijn blind voor de vraagstukken die er toe doen in de EU zolang ze hun eigen agenda maar kunnen blijven pushen. Niet veel verschil met Rusland in mijn ogen.

quote:
De rest is gewoon weer een heleboel geschreeuw en weinig wol. Ik stelde je een hele simpele vraag. Jij komt met allemaal zinloze wedervragen in bijzonder agressieve bewoordingen omdat je gewoon weet dat je geen gelijk hebt. Prachtig weer.
Nou agressief, ik ben niet agressief, als ik je dat gevoel gegeven heb mijn excuses, ik typ vaak een relaas met mijn hart op mijn tong, maar ik heb geen bedoeling om agressief over te komen. Jij vind mijn relaas een hoop geschreeuw, dat heb ik ook bij punten die jij aandraagt, ik respecteer wel dat jij je de moeite neemt om mij van een normaal antwoord te voorzien. Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb, het is hoe ik het zie en vorm daar een mening over, maar mijn mening is niet altijd correct.

Maar alles terzijde, niemand hier weet echt iets over Rusland als je het lokale nieuws in Rusland niet volgt, geen contacten hebt met Russen of zelf niet betrokken bent bij de politieke spelletjes die in Rusland, in de EU, China en Amerika gespeeld worden. Alles wat jullie weten over de corruptie in Rusland is op basis van de informatie die politici en de media verstrekken, en daar zijn juist voorbeelden van op internet waaruit blijkt dat er vaak gelogen wordt of een beeld gecreëerd wat niets met de werkelijkheid te maken heeft.

Als jij nu in Rusland zou wonen, en daar verkondigd de media dat Nederland achter de verkiezingshacks zou zitten zou je dat dan ook blind geloven?, want dat is toch echt wat er nu gebeurd in de EU.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:12:24 #65
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175242996
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Die landen hadden er zonder de EU nog veel slechter voorgestaan en dan hadden ze waarschijnlijk ook nog steeds geen democratie gehad.

En bijvoorbeeld Noord-Italië is wel booming, zonder de EU had de last van het armere zuiden nog veel zwaarder op ze gedrukt.
Ze kunnen simpelweg niet concurreren tegen de relatief dure Euro.
In 1995 had Italie al een schuild van 117 % als percentage van het BBP, nu 132 %. Welnu wat heeft de EU nu feitelijk opgelost. Antwoord = niks.
pi_175242998
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

- Zinloos gehuil -
Bladiebladieblacalimerogehuil. Beantwoord nou eens als een vent mijn vraag joh. Zo moeilijk is het niet. Jij stelt iets, dus bewijs en onderbouw je het ook maar.

Of je gaat lekker door met Calimero spelen, maar dan moet je natuurlijk niet verbaast reageren dat mensen je een idioot vinden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175243007
Wilders :') . Die ziet de FvD-bui al hangen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:13:06 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_175243008
Er loopt hier serieus iemand te beweren dat de EU niet democratisch zou zijn en dat het niet veel van Rusland verschilt _O-
pi_175243024
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Die landen hadden er zonder de EU nog veel slechter voorgestaan en dan hadden ze waarschijnlijk ook nog steeds geen democratie gehad.

En bijvoorbeeld Noord-Italië is wel booming, zonder de EU had de last van het armere zuiden nog veel zwaarder op ze gedrukt.
Ik zou je deze stelling graag zien onderbouwen.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:16:00 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175243059
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:13 schreef remlof het volgende:
Er loopt hier serieus iemand te beweren dat de EU niet democratisch zou zijn en dat het niet veel van Rusland verschilt _O-
Hier krijg je als dissident immers ook een emmer zelyonka in je gezicht.
pi_175243076
Mensen die beweren dat Rusland een "politiek gecreerde vijand" is, hebben het niet begrepen. De Putin doctrine is gewoon bekend. Daar heb je geen nieuwsmedia met hun eigen opinie voor nodig, daarvoor hoef je alleen te kijken naar Putins' eigen uitspraken en handelen. Maar alles afdoen als zijnde westerse propaganda is natuurlijk wel lekker makkelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175243091
Bijzonder toch dat al die figuren die zeuren over geimporteerde achterlijkheid geen enkel probleem hebben met dezelfde achterlijkheid in een andere gedaante. Dat zie je bij allerhande onderwerpen weer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 17:18:03 ]
pi_175243094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:16 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hier krijg je als dissident immers ook een emmer zelyonka in je gezicht.
Of verdwijn je als succesvolle zakenman na een showproces voor jaren in een gevangenis.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:18:06 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_175243106
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:13 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik zou je deze stelling graag zien onderbouwen.
Spanje, Portugal en Griekenland hadden nog tot in de jaren 70 een dictatuur. Die verdween pas toen er meer Europese samenwerking kwam en democratie een eis werd voor landen om aan bepaalde structuren mee te kunnen gaan doen.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:18:53 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_175243128
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:16 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hier krijg je als dissident immers ook een emmer zelyonka in je gezicht.
En vergeet de verschrikkelijke EU-goelags niet! :'(
pi_175243197
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Spanje, Portugal en Griekenland haaden nog tot in de jaren 70 een dictatuur. Die verdween pas toen er meer Europese samenwerking kwam en democratie een eis werd voor landen om aan bepaalde structuren mee te kunnen gaan doen.
Ik weet niet hoe het in Portugal en Griekenland zat, maar in Spanje was een groot gedeelte van de bevolking al voor een democratie. Het wachten was enkel tot Franco de pijp uit ging, toen dat gebeurde ging het heel snel.

Verder kun je onmogelijk stellen dat deze landen het initiatief tot democratie niet zelf in handen hadden genomen zonder de EU, puur omdat het niet aan te tonen valt.
pi_175243221
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:18 schreef remlof het volgende:

[..]

En vergeet de verschrikkelijke EU-goelags niet! :'(
En journalist is in de EU veruit het gevaarlijkste beroep, getuige deze lijst van gedode journalisten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:24:47 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175243339
quote:
De kop klopt niet met de inhoud van je link.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 22 november 2017 @ 17:30:03 #80
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_175243343
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Spanje, Portugal en Griekenland hadden nog tot in de jaren 70 een dictatuur. Die verdween pas toen er meer Europese samenwerking kwam en democratie een eis werd voor landen om aan bepaalde structuren mee te kunnen gaan doen.
Zijn dat niet net die landen die met ons belastinggeld op de been worden gehouden?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_175243512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Oppositieleden vallen inderdaad met bosjes neer in Nederland. En al die journalisten achter de tralies... Verschrikkelijk. En Rutte? Die staat door zijn corruptie hoog in de lijst van rijkste mensen ter wereld. Oh wacht.

Wat voor bewijzen wil je hebben? Rusland speelt landjepik in Oekraïne en is nu dezelfde oefeningen aan het houden aan de grenzen van landen die de afgelopen 100 jaar meerdere keren aangevallen zijn door Rusland en decennialang zijn bezet door Rusland.

En als je het NAVO nieuws een beetje zou volgen dan wist je dat Rusland tegenwoordig een moderner, beter getraind en bewapend leger aan de grens heeft staan dan wij. Praat eens met wat militairen in Nederland en ze kunnen dit beeld voor je bevestigen. Of zitten die ook in het complot volgens jou?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:15 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Jij valt af.
pi_175243519
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zijn dat niet net die landen die met ons belastinggeld op de been worden gehouden?
Ja maar dat is goed volgens Remlof want anders was het nog veel erger, maw iemand die niet snapt hoe geld werkt en welke gevolgen dit gaat hebben op lange termijn.
pi_175243615
Op zich vind ik dat een goede zaak, de ophitserij jegens Rusland mag wel wat minder. Wel een beetje frappant van iemand wiens modus operandi het aanwakkeren van hysterie en valse vijandbeelden, waaronder jegens een ander Slavisch volk, is.
pi_175243746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Oppositieleden vallen inderdaad met bosjes neer in Nederland. En al die journalisten achter de tralies... Verschrikkelijk. En Rutte? Die staat door zijn corruptie hoog in de lijst van rijkste mensen ter wereld. Oh wacht.
Klopt, in Nederland sluiten wij geen politici uit omdat ze een verkeerde mening hebben, journalisten of critici worden niet geroyeerd in de Hilversumse kliek of weggezet als racist bij een verkeerde mening. Nee in Nederland respecteren wij alle meningen, en corruptie bij de VVD is natuurlijk een fabel.

quote:
Wat voor bewijzen wil je hebben? Rusland speelt landjepik in Oekraïne en is nu dezelfde oefeningen aan het houden aan de grenzen van landen die de afgelopen 100 jaar meerdere keren aangevallen zijn door Rusland en decennialang zijn bezet door Rusland.
Ik zie net iemand een link posten over de corruptie in Rusland, ze waren nog corrupter dan Turkije, het land wat net zo corrupt was als Rusland is Oekraïne, maar natuurlijk geen negatief woord over Oekraïne, dat land moet immers bij de EU. En natuurlijk houd geen enkel land in de EU oefeningen langs de Russische grens. Hoe vaak hebben de Duitsers in het verleden wel niet landjepik gedaan?

quote:
En als je het NAVO nieuws een beetje zou volgen dan wist je dat Rusland tegenwoordig een moderner, beter getraind en bewapend leger aan de grens heeft staan dan wij. Praat eens met wat militairen in Nederland en ze kunnen dit beeld voor je bevestigen. Of zitten die ook in het complot volgens jou?
Blijft toch apart, een compleet land afvallen vanwege een "corrupte" president. Geef de Russen eens ongelijk na de dreigende taal uit de EU en de trainingen langs de Russische grens. Als Duitsland opeens begint te oefenen langs onze grens zijn wij het probleem als wij militairen langs de grens stationeren?

Als mensen willen geloven dat Rusland de as van het kwaad is dan is dat hun goed recht, ik neem alle negatieve Russische propaganda vanuit de EU en onze politici met een korreltje zout, net zoals ik alle positieve EU propaganda met een korreltje zout neem. Ik geloof de leiders in Rusland evenveel als ik de leiders in de EU geloof, of is corruptie alleen voorbehouden aan de Russen?

Hier een mooi voorbeeld hoe de anti Rusland propaganda machine op volle toeren draait:

\
pi_175243825
Koekkoek.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:00:31 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_175243841
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:21 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Portugal en Griekenland zat, maar in Spanje was een groot gedeelte van de bevolking al voor een democratie. Het wachten was enkel tot Franco de pijp uit ging, toen dat gebeurde ging het heel snel.

Verder kun je onmogelijk stellen dat deze landen het initiatief tot democratie niet zelf in handen hadden genomen zonder de EU, puur omdat het niet aan te tonen valt.
Nou ja, zonder democratie hadden ze niet eens lid kunnen worden van de EEG en dat wilden ze stuk voor stuk toch wel heel erg graag.

Dus het is niet raar om te stellen dat Europese eenwording heeft bijgedragen tot de omschakeling naar democratie in die landen.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:01:48 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_175243868
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zijn dat niet net die landen die met ons belastinggeld op de been worden gehouden?
Ja, maar als ze in elkaar klappen vormen ze een nog veel grotere kostenpost. Om nog maar te zwijgen van eventuele oorlogen en bijbehorende vluchtelingenstromen in Europa.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:05:32 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175243944
Wilders is duidelijk een handpopje van Poetin. Meteen uit de commissie stiekem smijten.
pi_175244032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, in Nederland sluiten wij geen politici uit omdat ze een verkeerde mening hebben, journalisten of critici worden niet geroyeerd in de Hilversumse kliek of weggezet als racist bij een verkeerde mening. Nee in Nederland respecteren wij alle meningen, en corruptie bij de VVD is natuurlijk een fabel.

[..]

Ik zie net iemand een link posten over de corruptie in Rusland, ze waren nog corrupter dan Turkije, het land wat net zo corrupt was als Rusland is Oekraïne, maar natuurlijk geen negatief woord over Oekraïne, dat land moet immers bij de EU. En natuurlijk houd geen enkel land in de EU oefeningen langs de Russische grens. Hoe vaak hebben de Duitsers in het verleden wel niet landjepik gedaan?

[..]

Blijft toch apart, een compleet land afvallen vanwege een "corrupte" president. Geef de Russen eens ongelijk na de dreigende taal uit de EU en de trainingen langs de Russische grens. Als Duitsland opeens begint te oefenen langs onze grens zijn wij het probleem als wij militairen langs de grens stationeren?

Als mensen willen geloven dat Rusland de as van het kwaad is dan is dat hun goed recht, ik neem alle negatieve Russische propaganda vanuit de EU en onze politici met een korreltje zout, net zoals ik alle positieve EU propaganda met een korreltje zout neem. Ik geloof de leiders in Rusland evenveel als ik de leiders in de EU geloof, of is corruptie alleen voorbehouden aan de Russen?

Hier een mooi voorbeeld hoe de anti Rusland propaganda machine op volle toeren draait:

\

Gebruik maken van je goed recht om niet langer met mensen om te gaan=mensen doodmaken of opsluiten.
Kleinschalige corruptie van individuen veelal in de verdeling van baantjes=miljarden stelen van de belastingbetaler en op je eigen rekening zetten.
Bij een topic over Rusland niet alle andere corrupte landen opnoemen=corruptie goed vinden zolang het maar buiten Rusland gebeurd.
Oefeningen met een verdedigingsstrategie houden=oefeningen met een aanval erin houden en tijdens die oefeningen honderden doden oplopen door een buurland waarmee je heus niet in oorlog bent.
Zeggen dat Rusland moet stoppen met buurlanden aanvallen en expliciet dreigen met interventies vanwege Russische minderheden=net zo slecht als invasies plegen en ermee dreigen.

Het kip en ei verhaal omdraaien ben je ook goed in. Eerst werd Oekraïne aangevallen en enkele honderden van onze landgenoten vermoord voor we een paar honderd infanteristen zonder een schijn van kans aan de grens hadden gezet. De Europese eenheden in EU landen zijn er enkel als levend schild en vormen geen enkel gevaar voor Rusland.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 18:10:09 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175244060
Mischien kan Wilders een discriminatie klacht indien tegen Rutte omdat de arme meneer Poetin en de Russen zo naar behandeld worden?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:10:44 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175244072
Het is wel zo dat er iemand uit is op de vernietiging van het Nederlandse volk. Maar dat is niet putin. Die hele Rusland hysterie is enkel om de aandacht af te leiden van de echte slechteriken ( die remlof op de loonlijst hebben )
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:11:00 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_175244076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:05 schreef Hexagon het volgende:
Wilders is duidelijk een handpopje van Poetin. Meteen uit de commissie stiekem smijten.
Inderdaad, daar zeg je wat. Zo’n landverrader hoort niet in de commissie stiekem.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:14:09 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175244132
quote:
11s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Inderdaad, daar zeg je wat. Zo’n landverrader hoort niet in de commissie stiekem.
Vervangen door Kuzu dan maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175244326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gebruik maken van je goed recht om niet langer met mensen om te gaan=mensen doodmaken of opsluiten.
Kleinschalige corruptie van individuen veelal in de verdeling van baantjes=miljarden stelen van de belastingbetaler en op je eigen rekening zetten.
Bij een topic over Rusland niet alle andere corrupte landen opnoemen=corruptie goed vinden zolang het maar buiten Rusland gebeurd.
Oefeningen met een verdedigingsstrategie houden=oefeningen met een aanval erin houden en tijdens die oefeningen honderden doden oplopen door een buurland waarmee je heus niet in oorlog bent.
Zeggen dat Rusland moet stoppen met buurlanden aanvallen en expliciet dreigen met interventies vanwege Russische minderheden=net zo slecht als invasies plegen en ermee dreigen.

Het kip en ei verhaal omdraaien ben je ook goed in. Eerst werd Oekraïne aangevallen en enkele honderden van onze landgenoten vermoord voor we een paar honderd infanteristen zonder een schijn van kans aan de grens hadden gezet. De Europese eenheden in EU landen zijn er enkel als levend schild en vormen geen enkel gevaar voor Rusland.
Je vergeet er een aantal:

Politici vermoord in Rusland = Schuld Putin
Fortuyn vermoord in Nederland = Schuld verwarde man

Vermoorde journalisten in Rusland = Schuld Putin
Vermoorde journalisten in Europa = Schuld criminelen / verwarde mannen

Gifgas opslag in Syrië gebombardeerd = Binnen 30 minuten de schuld van de Russen zonder enig onderzoek of verslag van mensen op locatie
Gifgas opslag Syrië in gebombardeerd door westerse coalities = Ongeluk of tactisch ingrijpen
Aanslag in Europa = Na een dag nog niet duidelijk wie de dader is

Wint links de verkiezingen = Feest
Wint rechts de verkiezingen = Russische hackers

Russische media/politici die beslissen wat waar of nep is = Propaganda
Westerse media/politici die beslissen wat waar of nep is = Strijd tegen nep nieuws vanuit Rusland.

Corruptie in Rusland = Miljarden stelen van bevolking
Corruptie in Nederland = Kleinschalige corruptie

Rusland oefent langs hun grens = Provoceren Europa
Europa oefent langs Russische grens = verdedigingstactieken tegen invasie van Rusland oefenen
pi_175244348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:10 schreef LXIV het volgende:
Het is wel zo dat er iemand uit is op de vernietiging van het Nederlandse volk. Maar dat is niet putin. Die hele Rusland hysterie is enkel om de aandacht af te leiden van de echte slechteriken ( die remlof op de loonlijst hebben )
White power man.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:27:20 #96
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175244364
Remlof wordt betaald door?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175244496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je vergeet er een aantal:

Politici vermoord in Rusland = Schuld Putin
Fortuyn vermoord in Nederland = Schuld verwarde man

Vermoorde journalisten in Rusland = Schuld Putin
Vermoorde journalisten in Europa = Schuld criminelen / verwarde mannen

Gifgas opslag in Syrië gebombardeerd = Binnen 30 minuten de schuld van de Russen zonder enig onderzoek of verslag van mensen op locatie
Gifgas opslag Syrië in gebombardeerd door westerse coalities = Ongeluk of tactisch ingrijpen
Aanslag in Europa = Na een dag nog niet duidelijk wie de dader is

Wint links de verkiezingen = Feest
Wint rechts de verkiezingen = Russische hackers

Russische media/politici die beslissen wat waar of nep is = Propaganda
Westerse media/politici die beslissen wat waar of nep is = Strijd tegen nep nieuws vanuit Rusland.

Corruptie in Rusland = Miljarden stelen van bevolking
Corruptie in Nederland = Kleinschalige corruptie

Rusland oefent langs hun grens = Provoceren Europa
Europa oefent langs Russische grens = verdedigingstactieken tegen invasie van Rusland oefenen
Vraagje. Is het gebruikelijk dat er honderden geheimzinnige doden vallen bij NAVO oefeningen in Polen?
pi_175244511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vraagje. Is het gebruikelijk dat er honderden geheimzinnige doden vallen bij NAVO oefeningen in Polen?
Dat lijkt mij wat extreem voor een oefening, bron?
  woensdag 22 november 2017 @ 18:36:02 #99
104871 remlof
Europees federalist
pi_175244512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:27 schreef Jip141 het volgende:
Remlof wordt betaald door?
Een Nederlands IT-bedrijf.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:36:16 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175244518
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 november 2017 @ 18:41:41 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175244626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Wie is dan wel de juiste man hiervoor, Thierry baudet iig niet die is toch echt geinstalleerd om het verzet om te leiden, weg van de werkelijke vijand; de machine van het globalisme achter de EU. De EU zelf is niks meer dan de manifestatie van. De EU uit gaan heeft dan ook totaal geen effect op het EU programma buiten de deur houden. Dat programma is allang in ieders huis aanwezig en heet het internet. Het internet is DE pilaar van het transhumanisme en globalisme.

Geert wilders heeft helaas tegen zich dat hij voor stemde bij de sleepnetwet maar mischien is hij op dat vlak gewoonweg of naief of zit er een lobby in zijn contactenbestand die ook onderdeel uitmaakt van het globalistisch programma. Die zijn overal onder ons en in elke partij aanwezig.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:42:18 #102
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175244641
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Een Nederlands IT-bedrijf.
Oh.
Dan liegt LXIV.

Zoals gewoonlijk.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  woensdag 22 november 2017 @ 18:43:30 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_175244670
quote:
17s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:42 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Oh.
Dan liegt LXIV.

Zoals gewoonlijk.
Die vent doet niet anders dan onzin spuien op FOK!.

En is daarmee een useful idiot voor het Kremlin. En nog gratis ook.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:45:44 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175244715
quote:
17s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:42 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Oh.
Dan liegt LXIV.

Zoals gewoonlijk.
Ik lieg nooit. Ik ben onafhankelijk en geef mijn eigen mening. Ik hoef geen feiten te verzinnen om gelijk te krijgen. Ik hoeg niet op de man te spelen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 november 2017 @ 18:46:28 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175244733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik lieg nooit. Ik ben onafhankelijk en geef mijn eigen mening. Ik hoef geen feiten te verzinnen om gelijk te krijgen. Ik hoeg niet op de man te spelen
Dan moet je je mening ook vooral niet met feiten gaan verwarren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175245050
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, zonder democratie hadden ze niet eens lid kunnen worden van de EEG en dat wilden ze stuk voor stuk toch wel heel erg graag.

Dus het is niet raar om te stellen dat Europese eenwording heeft bijgedragen tot de omschakeling naar democratie in die landen.
Dat is niet dezelfde stelling als dat ze waarschijnlijk nog steeds geen democratie waren geweest zonder de EEG/EU zoals je eerder beweerde.
  woensdag 22 november 2017 @ 19:03:01 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_175245087
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:00 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dat is niet dezelfde stelling als dat ze waarschijnlijk nog steeds geen democratie waren geweest zonder de EEG/EU zoals je eerder beweerde.
Dat heb ik ook nooit gezegd, alleen dat de EEG er waarschijnlijk wel voor gezorgd heeft dat ze sneller democratiën zijn geworden.
pi_175245174
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit gezegd, alleen dat de EEG er waarschijnlijk wel voor gezorgd heeft dat ze sneller democratiën zijn geworden.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Die landen hadden er zonder de EU nog veel slechter voorgestaan en dan hadden ze waarschijnlijk ook nog steeds geen democratie gehad.

En bijvoorbeeld Noord-Italië is wel booming, zonder de EU had de last van het armere zuiden nog veel zwaarder op ze gedrukt.
Slecht geheugen?
  woensdag 22 november 2017 @ 19:15:15 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175245342
quote:
russofobie
Zoals Wilders en zijn fanboys al zo graag zeggen: het is geen fobie als de angst gegrond is.
  woensdag 22 november 2017 @ 19:20:20 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_175245453
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:07 schreef Luckyseven het volgende:

[..]


[..]

Slecht geheugen?
Wat snap je niet aan het woord ‘waarschijnlijk’?
pi_175245561
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het woord ‘waarschijnlijk’?
Je snapt je eigen posts niet zo te zien.

Eerst zeg je dat ze zonder de EEG waarschijnlijk nog steeds geen democratieen waren geweest, zoals ik zojuist opnieuw aanhaalde in een quote.

Vervolgens zeg je zojuist op deze pagina dat je claim was dat het EEG het proces versnelt heeft.

Dit zijn 2 totaal verschillende stellingen en het woord "waarschijnlijk" is daarin van ondergeschikt belang.
  woensdag 22 november 2017 @ 19:31:54 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_175245719
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:25 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Je snapt je eigen posts niet zo te zien.

Eerst zeg je dat ze zonder de EEG waarschijnlijk nog steeds geen democratieen waren geweest, zoals ik zojuist opnieuw aanhaalde in een quote.

Vervolgens zeg je zojuist op deze pagina dat je claim was dat het EEG het proces versnelt heeft.

Dit zijn 2 totaal verschillende stellingen en het woord "waarschijnlijk" is daarin van ondergeschikt belang.
Zucht. Als ik zeg dat die landen zonder de EU “waarschijnlijk nog steeds geen democratie hadden gehad” betekent dat niet dat ze zonder de EU nooit een democratie hadden gekregen.

Ik stel dat de EU dat proces waarschijnlijk heeft versneld en spreek mezelf niet tegen.
pi_175245747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:41 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wie is dan wel de juiste man hiervoor, Thierry baudet iig niet die is toch echt geinstalleerd om het verzet om te leiden, weg van de werkelijke vijand; de machine van het globalisme achter de EU. De EU zelf is niks meer dan de manifestatie van. De EU uit gaan heeft dan ook totaal geen effect op het EU programma buiten de deur houden. Dat programma is allang in ieders huis aanwezig en heet het internet. Het internet is DE pilaar van het transhumanisme en globalisme.

Geert wilders heeft helaas tegen zich dat hij voor stemde bij de sleepnetwet maar mischien is hij op dat vlak gewoonweg of naief of zit er een lobby in zijn contactenbestand die ook onderdeel uitmaakt van het globalistisch programma. Die zijn overal onder ons en in elke partij aanwezig.
Ik vind dit eigenlijk een taak van een minister-president, die de banden met Rusland probeert aan te halen. Alleen Wilders staat open voor de dialoog, en onze regering volgt blind het EU beleid. We moeten bruggen bouwen, ook in Europa, waarom moeten we in de 21e eeuw nog een vijand creëren terwijl we moeten leren samen te werken. Rusland hoort bij Europa, en ik zie liever Rusland als partner bij de EU, waar economisch voordeel uit te halen is, dan Rusland als vijand. Er zijn de komende jaren nog genoeg uitdagingen voor de Europese bevolking, en een slechte relatie met Rusland hoeft daar geen onderdeel van te zijn.

Stel de situatie met Rusland escaleert, mede dankzij onze politici en de EU, wie denk je dat de rotzooi mag gaan opruimen? Dat zijn wij, terwijl onze politici ergens veilig verborgen zitten.

Ik ben het niet eens met het beleid in Rusland, voor wat ik ervan weet en meekrijg, maar ik ben ook niet tevreden over het beleid in de EU. Ik zie alleen liever de-escalatie dan escalatie, en als Wilders daar een rol in kan spelen dan juich ik dat toe, alleen ben ik bang dat Wilders een dubbele agenda heeft, en dit voor zijn eigen politieke gewin doet vandaar dat ik ook geen fan van Wilders ben.
pi_175245766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wat extreem voor een oefening, bron?
Russische oefeningen zijn dus al extremer dan die van de NAVO volgens jou.

Lijkt dit:
http://fortune.com/2017/0(...)-worlds-richest-man/
je ook niet wat extremer dan de VVD?
pi_175245822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
mwaaaah
pi_175245936
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Zucht. Als ik zeg dat die landen zonder de EU “waarschijnlijk nog steeds geen democratie hadden gehad” betekent dat niet dat ze zonder de EU nooit een democratie hadden gekregen.

Ik stel dat de EU dat proces waarschijnlijk heeft versneld en spreek mezelf niet tegen.
Waar baseer je jouw "waarschijnlijk nog geen democratie hadden gehad" stelling op?
  woensdag 22 november 2017 @ 19:59:58 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_175246432
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:41 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Waar baseer je jouw "waarschijnlijk nog geen democratie hadden gehad" stelling op?
Op de enorme aantrekkingskracht van de EEG.

En dat dat een katalysator was voor het democratische proces.
pi_175246519
Ik word ook een beetje moe van dat anti Rusland geluid om eerlijk te zijn. Wilders heeft wel een punt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 22 november 2017 @ 20:06:38 #119
104871 remlof
Europees federalist
pi_175246597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:03 schreef venomsnake het volgende:
Ik word ook een beetje moe van dat anti Rusland geluid om eerlijk te zijn. Wilders heeft wel een punt.
Komt doordat Rusland samen met Wit-Rusland het meest ondemocratische land van Europa is. En omdat ze tweehonderd Nederlanders hebben vermoord met hun Buk-raket.
pi_175246673
Het aanwakkeren van vijandsbeelden is een bekende truc van fascistische regimes om meer macht te vergaren. Dit is dan ook precies hetgeen waar de Eurofielen mee bezig zijn. Onder de noemer van de 'Russische dreiging' worden er allerlei bevoegdheden overgeheveld naar Brussel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 20:10:21 ]
pi_175246709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het aanwakkeren van vijandsbeelden is een bekende truc van fascistische regimes om meer macht te vergaren. Dit is dan ook precies hetgeen waar de Eurofielen mee bezig zijn. Onder de noemer van de 'Russische dreiging' worden er allerlei bevoegdheden overgeheveld naar Brussel.
Als PVV’er klagen over het aanwakkeren van vijandbeelden moet wel het meest hypocriete dat ik ooit op Fok gelezen heb zijn.
  woensdag 22 november 2017 @ 20:12:21 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_175246735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het aanwakkeren van vijandsbeelden is een bekende truc van fascistische regimes om meer macht te vergaren. Dit is dan ook precies hetgeen waar de Eurofielen mee bezig zijn. Onder de noemer van de 'Russische dreiging' worden er allerlei bevoegdheden overgeheveld naar Brussel.
Rusland heeft veel meer trekken van een fascistisch regime dan de EU.

Maar dat is natuurlijk net de reden dat extreemrechtse figuren zoals jij er zo op geilen.
pi_175246756
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als PVV’er klagen over het aanwakkeren van vijandbeelden moet wel het meest hypocriete dat ik ooit op Fok gelezen heb zijn.
Goed argument :')
Kan je ook inhoudelijk reageren?
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175246771
Liever Poetin dan Soros.
Het liefste natuurlijk Steve Bannon.
pi_175246873
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als PVV’er klagen over het aanwakkeren van vijandbeelden moet wel het meest hypocriete dat ik ooit op Fok gelezen heb zijn.
Typisch alt-left weer om iedereen die niet blindelings meegaat in de anti-Rusland frame weg te zetten als PVV'er.
pi_175246894
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Rusland heeft veel meer trekken van een fascistisch regime dan de EU.

Maar dat is natuurlijk net de reden dat extreemrechtse figuren zoals jij er zo op geilen.
Jouw definitie van fascisme is sowieso volledig verknipt Antifa-Remlof.
  woensdag 22 november 2017 @ 20:19:42 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_175246929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Typisch alt-left weer om iedereen die niet blindelings meegaat in de anti-Rusland frame weg te zetten als PVV'er.
Bij jou hoeft men anders alleen maar de postgeschiedenis te bekijken :')
  woensdag 22 november 2017 @ 20:21:10 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_175246955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jouw definitie van fascisme is sowieso volledig verknipt Antifa-Remlof.
Ik denk dat fascisme iets is wat je als normaal persoon niet moet willen.
Jij voelt je er tot aangetrokken.
pi_175246978
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat fascisme iets is wat je als normaal persoon niet moet willen.
Jij voelt je er tot aangetrokken.
Zuip es wat minder met je simpele argumenten :')
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175246980
Ik kan me niet herinneren dat Wilders zich ooit druk gemaakt heeft om de Russen, waar komt dit nou ineens weer vandaan? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175247032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:21 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat Wilders zich ooit druk gemaakt heeft om de Russen, waar komt dit nou ineens weer vandaan? :')
Baudet die in z’n nek hijgt. Aantal zelfs voor zijn doen gekke acties nu van Gekke Geert en dat zal nog wel even toenemen. Laatste stuiptrekkingen van het langst zittende Kamerlid (op Arib en VdStaaij na). Wilders is het verleden, Baudet de toekomst op bruinrechts. Niemand boeit het nog echt wat Wilders doet.
pi_175247069
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Baudet die in z’n nek hijgt. Aantal zelfs voor zijn doen gekke acties nu van Gekke Geert en dat zal nog wel even toenemen. Laatste stuiptrekkingen van het langst zittende Kamerlid (op Arib en VdStaaij na). Wilders is het verleden, Baudet de toekomst op bruinrechts. Niemand boeit het nog echt wat Wilders doet.
Je zou bijna medelijden met hem krijgen.

Bijna dan. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175247109
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Baudet die in z’n nek hijgt. Aantal zelfs voor zijn doen gekke acties nu van Gekke Geert en dat zal nog wel even toenemen. Laatste stuiptrekkingen van het langst zittende Kamerlid (op Arib en VdStaaij na). Wilders is het verleden, Baudet de toekomst op bruinrechts. Niemand boeit het nog echt wat Wilders doet.
Bruinrechts? Racist!!!
Het is trouwens geen woord, dus het mag niet aan elkaar gespeld worden...
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  woensdag 22 november 2017 @ 20:28:58 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_175247114
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:21 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Zuip es wat minder met je simpele argumenten :')
Moet ik hier echt gaan uitleggen waarom het Russische regime meer kenmerken heeft van het fascisme dan de EU? :')
pi_175247130
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet ik hier echt gaan uitleggen waarom het Russische regime meer kenmerken heeft van het fascisme dan de EU? :')
Ja dan kan ik ook uitleggen hoe Nederland meer fascistische kenmerken heeft dan Zweden :')
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175247148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:21 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat Wilders zich ooit druk gemaakt heeft om de Russen, waar komt dit nou ineens weer vandaan? :')
Vanwege z'n geheul met het FN, LN en VB.
  woensdag 22 november 2017 @ 20:31:51 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_175247171
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:29 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Ja dan kan ik ook uitleggen hoe Nederland meer fascistische kenmerken heeft dan Zweden :')
Democratiën als Nederland, Zweden en de EU als geheel hebben erg weinig fascistische kenmerken.

Rusland, met zijn alleenheerser, onderdrukking van miderheden en groot gebrek aan persvrijheid veel meer.
pi_175247263
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet ik hier echt gaan uitleggen waarom het Russische regime meer kenmerken heeft van het fascisme dan de EU? :')
De EU met zijn ongekozen bestuurders is net zo ondemocratisch als het Russische parlement en het zit vol met dezelfde machtsgeile engnekken zoals een Verhofstadt, Juncker en Timmerfrans.
pi_175247487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De EU met zijn ongekozen bestuurders is net zo ondemocratisch als het Russische parlement en het zit vol met dezelfde machtsgeile engnekken zoals een Verhofstadt, Juncker en Timmerfrans.
Welke ongekozen bestuurders heeft de EU?
pi_175247637
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke ongekozen bestuurders heeft de EU?
Lezen is moeilijk he?
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175247760
De roots van Wilders ligt in het voornamelijk islamitisch Indonesië.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175247776
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben blij met dit tegengewicht, al vind ik Wilders niet de juiste man hiervoor. Maar ik wordt zelf een beetje moe van die hetze tegen de Russen. De EU heeft een vijand gecreëerd en houd deze zelf in stand zonder met bewijzen aan te komen. Rusland is niet perfect, maar echt niet minder crimineel dan de huidige politici in Europa.
Mede mogelijk gemaakt door Amerika.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175247816
Wilders is een prima kerel, hij geeft iets te veel gas. Iets minder en het halve land staat achter hem
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 22 november 2017 @ 20:59:57 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_175247858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De EU met zijn ongekozen bestuurders is net zo ondemocratisch als het Russische parlement en het zit vol met dezelfde machtsgeile engnekken zoals een Verhofstadt, Juncker en Timmerfrans.
Welke ongekozen bestuurders? Die van de Europese Commissie?
Dat is namelijk het uitvoerend orgaan van de EU.

De leden daarvan worden voorgedragen door de Europese Raad, die bestaat uit de gekozen regeringsleiders van de lidstaten. Vervolgens moeten de voordrachten goedgekeurd worden door het rechtstreeks door de EU-bevolking gekozen Europese Parlement.

Ze worden dus niet direct gekozen, maar het systeem is wel degelijk democratisch opgezet.
  woensdag 22 november 2017 @ 21:01:31 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_175247903
Maar Arthur heeft natuurlijk liever een despoot als Poetin, die bij elke verkiezing de tegenstanders laat opsluiten of vermoorden en eventueel nog even sjoemelt met de uitslag.

Dat is net zo democratisch als de EU natuurlijk :')
pi_175247935
De EU poogt Rusland bij elke stap te ondermijnen, de EU poogt de (democratische) soevereiniteit van haar lidstaten te ondermijnen en Rusland poogt de EU te destabiliseren door nationalistische sentimenten bij haar lidstaten aan te wakkeren.
pi_175248051
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:51 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk he?
Wat denk jij dan dat er staat; de EU met zijn geliefkoosde bestuurders?
  woensdag 22 november 2017 @ 21:09:07 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_175248091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:02 schreef LelijKnap het volgende:
De EU poogt Rusland bij elke stap te ondermijnen, de EU poogt de (democratische) soevereiniteit van haar lidstaten te ondermijnen
Hoe dan? Kom eens met voorbeelden van deze beschuldigingen.
pi_175248225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat denk jij dan dat er staat; de EU met zijn geliefkoosde bestuurders?
Lijstje namen zijn niet direct door EU burgers gekozen..
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175248278
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:15 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Lijstje namen zijn niet direct door EU burgers gekozen..
Klopt, maar het blijven gekozen bestuurders.
pi_175248308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt, maar het blijven gekozen bestuurders.
Alsnog niet heel democratisch.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175248405
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:19 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Alsnog niet heel democratisch.
Wel democratisch maar ik vind ook dat er ruimte voor verbetering is. Democratisch gekozen regeringsleiders die de EU-commissie benoemen met inspraak van het gekozen EU-parlement vind ik echter veel democratischer benoemd dan de door de burgers gekozen Russische parlementsleden.
  woensdag 22 november 2017 @ 22:24:43 #153
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_175249679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:08 schreef Old_Pal het volgende:
Wilders wil strijden tegen 'russofobie'
https://www.ad.nl/politie(...)russofobie~a87d7e01/

PVV-leider Geert Wilders gaat strijden tegen de zogenoemde russofobie (afkeer voor Rusland). Hij zegt tegenwicht te willen bieden aan de 'hysterische russofobie die her en der heerst'.

Wilders hekelt vandaag in Elsevier Weekblad politici die volgens hem politieke spelletjes spelen door valse vijandbeelden aan te wakkeren. Hij beschouwt Rusland als bondgenoot in de strijd tegen terrorisme en Afrikaanse massa-immigratie.

Niet alles wat Moskou doet is goed, aldus Wilders. Maar hij ziet vooral belangen en overeenkomsten tussen Rusland en Nederland.

Wilders wil volgend jaar een bezoek brengen aan het Russische parlement, de Doema, in Moskou. Hij gaat dat uit eigen zak betalen. Hij benadrukt geen leningen en giften uit Rusland te accepteren. ,,Er rollen geen roebels door de gangen van de PVV.''
Aha, meneer moet natuurlijk eerst een wit voetje halen alvorens hij een warm welkom kan krijgen bij dhr Poetin.
Van mij mogen ze die witte kakelkop daar houden, scheelt een hoop gewauwel, gekakel en onnozel gezwam.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_175250495
Alsof 't allemaal nog niet wild genoeg is..
  woensdag 22 november 2017 @ 23:51:11 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_175251368
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:03 schreef Beathoven het volgende:
Alsof 't allemaal nog niet wild genoeg is..
Wild, wilder, wilders.

Maar goed, stuiptrekking van Geert dit. Die heeft z’n langste tijd in het parlement al lang gehad.
pi_175251416
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Wild, wilder, wilders.

Maar goed, stuiptrekking van Geert dit. Die heeft z’n langste tijd in het parlement al lang gehad.
Dat wordt ook al iets van 8 jaar gezegd. De tweede partij van Nederland bij redelijk recente verkiezingen doodverklaren is een beetje voorbarig.
  donderdag 23 november 2017 @ 00:00:15 #157
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175251482
Ik stem iig weer pvv volgende verkiezingen. Toch weer hoopgevend dit ondanks dus die steun voor de sleepnetwet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 23 november 2017 @ 00:09:18 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_175251550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat wordt ook al iets van 8 jaar gezegd. De tweede partij van Nederland bij redelijk recente verkiezingen doodverklaren is een beetje voorbarig.
Maar nu heeft ie concurrentie op extreem-rechts. In de vorm van het FvD.
pi_175251563
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar nu heeft ie concurrentie op extreem-rechts. In de vorm van het FvD.
Ik ben nu al meer studenten tegengekomen met een fucking FvD ledenpas dan al die jaren langstuderen hebben toegegeven dat ze PVV stemden. Ik denk dat FvD uit een andere poel vist.
  donderdag 23 november 2017 @ 00:40:58 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_175251749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben nu al meer studenten tegengekomen met een fucking FvD ledenpas dan al die jaren langstuderen hebben toegegeven dat ze PVV stemden. Ik denk dat FvD uit een andere poel vist.
Er zit echt wel een flinke overlap in, zoveel extreem-rechtsen zijn er niet in Nederland. FvD heeft bij de laatste verkiezingen twee zetels gepakt die anders naar de PVV waren gegaan.
pi_175251776
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Er zit echt wel een flinke overlap in, zoveel extreem-rechtsen zijn er niet in Nederland. FvD heeft bij de laatste verkiezingen twee zetels gepakt die anders naar de PVV waren gegaan.
Extreem rechtsen zouden nooit op Geert stemmen.
pi_175251856
Wilders in Rusland, de NRC en Pechtold gaan straks helemaal leip.
  donderdag 23 november 2017 @ 05:12:59 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175252369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Koren op de molen van de Eurofielen die de Koude Oorlog nieuw leven willen inblazen dit. :') Volgens mij stoort het Geert dat Baudet zo in de spotlights staat steeds.
Verstandiger is in elk geval voorbereid te zijn op de handelingen van een mogelijke vijand als Rusland. Want zo een toffe peer is Poetin namelijk niet. En een betere defensie samenwerking binnen Europa is een noodzaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 november 2017 @ 05:41:34 #164
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175252410
Opmerkelijk hoe zo'n irrelevante Nederlandse politicus zich zo laat gebruiken door het Kremlin.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 23 november 2017 @ 05:50:22 #165
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175252427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 05:41 schreef Old_Pal het volgende:
Opmerkelijk hoe zo'n irrelevante Nederlandse politicus zich zo laat gebruiken door het Kremlin.
Weet ik niet. Maar vreemd is het wel dat Wilders de Russen steunt. Zie daar electoraal ook niet het nut van in voor hem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 november 2017 @ 07:25:57 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175252644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 05:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar vreemd is het wel dat Wilders de Russen steunt. Zie daar electoraal ook niet het nut van in voor hem.
Electoraal gewin: veel gekkies hebben na dat gedoe met Oekraïne een pro-Rusland houding gekregen omdat Rusland tegenover de EU stond en de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
  donderdag 23 november 2017 @ 07:31:42 #167
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175252680
Wilders die klaagt over het creëren van valse vijandsbeelden!? 8)7

Now breaks my clog!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175252906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 07:31 schreef DustPuppy het volgende:
Wilders die klaagt over het creëren van valse vijandsbeelden!? 8)7

Now breaks my clog!
Dit dus!
Allah Al Watan Al Malik
pi_175253391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Extreem rechtsen zouden nooit op Geert stemmen.
Die stemmen FvD, inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175253516
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het is algemeen bekend dat de Russen alles doen om onze samenleving te destabiliseren.
En dat is nogal een vijandige handeling.
Ik snap dat je je onderbuikje wil legen maar NWS is niet de plek voor dit soort xenofobe populisme. :{ Probeer het eens bij Stormfront of zo.
  donderdag 23 november 2017 @ 08:57:46 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_175253587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik snap dat je je onderbuikje wil legen maar NWS is niet de plek voor dit soort xenofobe populisme. :{ Probeer het eens bij Stormfront of zo.
Chapeau, ik moest lachen _O-
pi_175253782
Sorry, maar je bent vreselijk naïef als je werkelijk denkt dat je vrienden kunt worden met Poetin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 23 november 2017 @ 09:24:03 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175253866
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 07:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Electoraal gewin: veel gekkies hebben na dat gedoe met Oekraïne een pro-Rusland houding gekregen omdat Rusland tegenover de EU stond en de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Ik denk eerder dat de huidige ideeen van Rusland meer aanspreken dan de ideeen van de EU (massamigratie, gender, omvolking, eigen identiteit, etc.) het is niet zo dat Rusland deze ideeen bedacht heeft en bij de mensen tussen de oren heeft gebracht. Het is eerder zo dat een kleine groep deze ideeen met alle geweld uitdraagt en dat een deel Vam de bevolking er ondanks alle sociale druk niet intrapt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175253911
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de huidige ideeen van Rusland meer aanspreken dan de ideeen van de EU (massamigratie, gender, omvolking, eigen identiteit, etc.)
Welke ideeën zijn dat precies?

Beperken persvrijheid? Oppositie de mond snoeren? Buurlanden bedreigen en aanvallen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175253929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
Sorry, maar je bent vreselijk naïef als je werkelijk denkt dat je vrienden kunt worden met Poetin.
Er zit gelukkig nog een heel groot grijs gebied tussen vrienden worden en de bevolking ophitsen tegen het kwade Russische rijk. Daarbij zijn we vrienden met veel meer discutabele regimes.
  donderdag 23 november 2017 @ 09:30:42 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175253972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke ideeën zijn dat precies?

Beperken persvrijheid? Oppositie de mond snoeren? Buurlanden bedreigen en aanvallen?
Die tussen de haakjes staan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175254011
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:28 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Er zit gelukkig nog een heel groot grijs gebied tussen vrienden worden en de bevolking ophitsen tegen het kwade Russische rijk.
Niemand wordt opgehitst, man. Onze regering onderhoudt gewoon normale banden met de Russen.

Ja, de EU en VS hebben sancties ingevoerd tegen Rusland. Maar dat is niet zo gek wanneer je je bedenkt dat de Russen de Krim hebben geannexeerd, zich actief bemoeien met de burgeroorlog in Oekraïne en bovendien weigeren te erkennen dat ze schuldig zijn aan het neerhalen van de MH17.

Maar je moet beseffen dat Poetin helemaal niet uit is op vriendschap. Die wil gewoon dat het westen hem met rust laat, zodat hij zijn imperialistische Sovjet-ambities kan verwezenlijken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254055
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die tussen de haakjes staan.
quote:
Rusland is het op twee na grootste immigratieland ter wereld. Met al die onmisbare Tadzjieken en Oezbeken wil de overheid geen anti-immigratieretoriek. Is het geld verdiend, dan gaan ze weer.

Bron
Hulde Lodewijk, dat je het Russische voorbeeld wenst te volgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand wordt opgehitst, man. Onze regering onderhoudt gewoon normale banden met de Russen.

Ja, de EU en VS hebben sancties ingevoerd tegen Rusland. Maar dat is niet zo gek wanneer je je bedenkt dat de Russen de Krim hebben geannexeerd, zich actief bemoeien met de burgeroorlog in Oekraïne en bovendien weigeren te erkennen dat ze schuldig zijn aan het neerhalen van de MH17.

Maar je moet beseffen dat Poetin helemaal niet uit is op vriendschap. Die wil gewoon dat het westen hem met rust laat, zodat hij zijn imperialistische Sovjet-ambities kan verwezenlijken.
Mensen worden volop opgehitst en dat zie je ook al in dit topic. Als een politicus het waagt om zich positief uit te laten over Rusland, dan beginnen verdachtmakingen over financieel gewin en spreekpop zijn gelijk. Dat gedrag zie je niet bij positieve uitlatingen over andere landen en is gewoon een gevolg van recente afschilderingen van Rusland.
pi_175254242
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:37 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Mensen worden volop opgehitst en dat zie je ook al in dit topic. Als een politicus het waagt om zich positief uit te laten over Rusland, dan beginnen verdachtmakingen over financieel gewin en spreekpop zijn gelijk. Dat gedrag zie je niet bij positieve uitlatingen over andere landen en is gewoon een gevolg van recente afschilderingen van Rusland.
Afschilderingen? De Russen hebben de Krim geannexeerd, bemoeien zich met de burgeroorlog in een buurland en hebben de MH17 neergehaald.

Wellicht dat jij daar warme gevoelens bij krijgt, maar wat mij betreft moet je niet al te innige banden onderhouden met Rusland. Het blijft een dictatoriaal regime. Net zo min dat we met Turkije al te close moeten worden. Afspraken maken kan altijd, maar de Turken zijn niet onze vrienden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afschilderingen? De Russen hebben de Krim geannexeerd, bemoeien zich met de burgeroorlog in een buurland en hebben de MH17 neergehaald.

Wellicht dat jij daar warme gevoelens bij krijgt, maar wat mij betreft moet je niet al te innige banden onderhouden met Rusland. Het blijft een dictatoriaal regime. Net zo min dat we met Turkije al te close moeten worden. Afspraken maken kan altijd, maar de Turken zijn niet onze vrienden.
Dat is geen reden om Rusland te haten. Als de Amerikanen een VN ziekenhuis platgooien, dan staan de kranten ook niet opeens vol met anti-Amerikaanse retoriek en is iedere politicus die iets positiefs over de VS zegt ook niet opeens verdacht.
pi_175254352
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is geen reden om Rusland te haten. Als de Amerikanen een VN ziekenhuis platgooien, dan staan de kranten ook niet opeens vol met anti-Amerikaanse retoriek en is iedere politicus die iets positiefs over de VS zegt ook niet opeens verdacht.
Hoe is het per ongeluk bombarderen van een ziekenhuis vergelijkbaar met het annexeren van een stuk land en het actief bemoeien met de burgeroorlog in een buurland?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe is het per ongeluk bombarderen van een ziekenhuis vergelijkbaar met het annexeren van een stuk land en het actief bemoeien met de burgeroorlog in een buurland?
Dat per ongeluk bombarderen is een gevolg van de situatie, gecreëerd door het actief bemoeien met conflicten in andere landen. Net zoals het per ongeluk neerhalen van de MH17 dat was. Alleen als Rusland het doet, is het anders. Dat ís Russofobie.
pi_175254486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:08 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat zullen n.a.v. zijn reis de conclusies van die klojo zijn? De NAVO moet worden ontbonden? Die Buk-raket is afgeschoten door Oekraïne? Homofilie is toch een uitvinding van het Westen? Poetin moet de Nobelprijs voor de Vrede krijgen?
De werkelijke klojo's zitten in Brussel.

Eerst een mislukte coupe orkestreren in Oekraïne en aanzien hoe het militair gunstig liggende Krim naar de Russen gaat.

Liegen tegen de nabestaanden van MH17 en weigeren openheid van zaken te geven.

Economische sancties inzetten tegen Rusland en daarmee je eigen markt verpesten.

Jammerklagen wanneer het volk op democratische wijze kiest voor die politici die niet in jouw pro-Europese straatje denkt en dan vervolgens de Russen er de schuld van geven.

Deze klojo's zijn inderdaad inconsequent. Te vuur en te zwaard vechten tegen islamologie en een beleid voeren om zoveel als mogelijk radicale moslims en andere criminele kansarmen naar Europa te halen. Maar vervolgens een Russofobisch beleid uitvoeren binnen een georganiseerd pro-Europees propaganda mechanisme.

Prima actie van Wilders. Het volk staat achter hem en gaat niet mee in die pro-Europese propagandapraatjes. Het wordt tijd om weer met het gezonde verstand en wederzijds respect de hand te schudden met de Russen. De EU spreekt immers niet namens het volk.
pi_175254556
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:49 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat per ongeluk bombarderen is een gevolg van de situatie, gecreëerd door het actief bemoeien met conflicten in andere landen. Net zoals het per ongeluk neerhalen van de MH17 dat was. Alleen als Rusland het doet, is het anders. Dat ís Russofobie.
Rusland annexeert een gebied dat behoorde tot een buurland. Rusland bemoeit zich actief met de burgeroorlog in een buurland, en niet om ervoor te zorgen dat er een wapenstilstand wordt afgedwongen.

Dat is geen Russofobie. Dat zijn feiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

De werkelijke klojo's zitten in Brussel.

Eerst een mislukte coupe orkestreren in Oekraïne en aanzien hoe het militair gunstig liggende Krim naar de Russen gaat.
Gelul.

quote:
Liegen tegen de nabestaanden van MH17 en weigeren openheid van zaken te geven.
Gelul. Het JIT heeft de ramp uitgebreid onderzocht en de conclusies zijn duidelijk en helder.

quote:
Economische sancties inzetten tegen Rusland en daarmee je eigen markt verpesten.
En terecht.

quote:
Jammerklagen wanneer het volk op democratische wijze kiest voor die politici die niet in jouw pro-Europese straatje denkt en dan vervolgens de Russen er de schuld van geven.
Je bent in de war met de VS.

quote:
Deze klojo's zijn inderdaad inconsequent. Te vuur en te zwaard vechten tegen islamologie en een beleid voeren om zoveel als mogelijk radicale moslims en andere criminele kansarmen naar Europa te halen. Maar vervolgens een Russofobisch beleid uitvoeren binnen een georganiseerd pro-Europees propaganda mechanisme.
Niemand wil radicale moslims hierheen halen, wel vluchtelingen. Maar zelfs de stroom asielzoekers wordt teruggedrongen door de EU.

quote:
Prima actie van Wilders. Het volk staat achter hem en gaat niet mee in die pro-Europese propagandapraatjes. Het wordt tijd om weer met het gezonde verstand en wederzijds respect de hand te schudden met de Russen. De EU spreekt immers niet namens het volk.
Welk volk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland annexeert een gebied dat behoorde tot een buurland. Rusland bemoeit zich actief met de burgeroorlog in een buurland, en niet om ervoor te zorgen dat er een wapenstilstand wordt afgedwongen.

Dat is geen Russofobie. Dat zijn feiten.
Aha, dus als het om een buurland gaat is het slecht, maar zolang je de oceaan over moet, om willekeurige onderdanen van een ander land uit te schakelen is het goed? Oké, nee dat is geen Russofobie, dat is heel redelijk.
pi_175254710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland annexeert een gebied dat behoorde tot een buurland. Rusland bemoeit zich actief met de burgeroorlog in een buurland, en niet om ervoor te zorgen dat er een wapenstilstand wordt afgedwongen.

Dat is geen Russofobie. Dat zijn feiten.
Rusland heeft niets geannexeerd. De bevolking op de Krim (die van oorsprong in meerderheid etnische Russen zijn en ooit bij Rusland hoorde) hebben op democratische wijze gekozen voor aansluiting bij Rusland.

Zij wilde zich niet automatisch voegen bij een pro-Europese fractie binnen Oekraïne die met een ondemocratische coupe (met steun van de EU) de macht naar zich toetrok.

De expansiedrang van de EU stopte bij Oekraïne. Daar trok Poetin de rode lijn. Een strijd die de EU heeft verloren. Nu worden we als dank hiervoor gebombardeerd met pro-Europese propagandapraatjes vol anti-Russisch sentiment. Maar we trappen er niet in.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:03:18 #189
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:01 schreef Elzies het volgende:
Rusland heeft niets geannexeerd. De bevolking op de Krim (die van oorsprong in meerderheid etnische Russen zijn en ooit bij Rusland hoorde) hebben op democratische wijze gekozen voor aansluiting bij Rusland.
Geschiedvervalsing begint al vroeg tegenwoordig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254791
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:00 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Aha, dus als het om een buurland gaat is het slecht, maar zolang je de oceaan over moet, om willekeurige onderdanen van een ander land uit te schakelen is het goed? Oké, nee dat is geen Russofobie, dat is heel redelijk.
Persoonlijk steunde ik de inval van Irak niet. Maakt mij dat een Amerikanofoob?

Maar whataboutism rechtvaardigt dus het optreden van Rusland?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 23 november 2017 @ 10:06:41 #191
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175254798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:01 schreef Elzies het volgende:
Rusland heeft niets geannexeerd. De bevolking op de Krim (die van oorsprong in meerderheid etnische Russen zijn en ooit bij Rusland hoorde) hebben op democratische wijze gekozen voor aansluiting bij Rusland.
"Democratisch" :D _O-

Wanneer wij hier een 'Willen jullie meer EU?' referendum organiseren, met Europese soldaten in de straten en het persbureau voor de President van Europa doet een persbericht de deur uit dat er bij een opkomst van 80%, 96% vóor meer Europa heeft gestemd; dan noem jij dat Democratisch? :D
quote:
Zij wilde zich niet automatisch voegen bij een pro-Europese fractie binnen Oekraïne die met een ondemocratische coupe (met steun van de EU) de macht naar zich toetrok.

De expansiedrang van de EU stopte bij Oekraïne. Daar trok Poetin de rode lijn. Een strijd die de EU heeft verloren. Nu worden we als dank hiervoor gebombardeerd met pro-Europese propagandapraatjes vol anti-Russisch sentiment. Maar we trappen er niet in.
Mooi man! Je schijnt het ook zelf te geloven ook! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175254821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Rusland heeft niets geannexeerd. De bevolking op de Krim (die van oorsprong in meerderheid etnische Russen zijn en ooit bij Rusland hoorde) hebben op democratische wijze gekozen voor aansluiting bij Rusland.
Klopt, nadat het gebied feitelijk al was geannexeerd door Rusland.

quote:
Zij wilde zich niet automatisch voegen bij een pro-Europese fractie binnen Oekraïne die met een ondemocratische coupe (met steun van de EU) de macht naar zich toetrok.

De expansiedrang van de EU stopte bij Oekraïne. Daar trok Poetin de rode lijn. Een strijd die de EU heeft verloren. Nu worden we als dank hiervoor gebombardeerd met pro-Europese propagandapraatjes vol anti-Russisch sentiment. Maar we trappen er niet in.
Nee, jij trapt er inderdaad niet in. Jij kiest gewoon de kant van de Russen. Hulde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175254870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Geschiedvervalsing begint al vroeg tegenwoordig.
Het zijn pro-Europeanen die aan geschiedvervalsing doen. We kennen allemaal de verschrikkelijke beelden van Verhofstadt en van Balen op dat plein in Kiev. En dan zou je de term orkestreren geschiedvervalsing willen noemen? Wie houdt hier wie voor de gek?

De EU heeft met zijn expansiedrang richting Oekraïne gegokt en verloren. De bevolking van de Krim wilde niets weten van aansluiting bij de nu zittende pro-Europese gezinde regering in Oekraïne. De bevolking in Oost Oekraïne (hier separatisten genoemd) wilde eveneens geen aansluiting. Aan deze feiten kleeft geen enkele geschiedvervalsing hoor.
pi_175254875
Alle landverraders verzamelen.

In Rusland zijn jullie ook niet welkom overigens.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:12:18 #195
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Elzies het volgende:
Het zijn pro-Europeanen die aan geschiedvervalsing doen. We kennen allemaal de verschrikkelijke beelden van Verhofstadt en van Balen op dat plein in Kiev. En dan zou je de term orkestreren geschiedvervalsing willen noemen? Wie houdt hier wie voor de gek?
Jij jezelf vooral.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk steunde ik de inval van Irak niet. Maakt mij dat een Amerikanofoob?

Maar whataboutism rechtvaardigt dus het optreden van Rusland?
Nee, constante anti-Amerikaanse retoriek en verdachtmakingen van politici die opperen banden met de VS aan te halen, kunnen wel passen in een Amerikanofobe sfeer. Net zoals er dus een Russofobe sfeer in Nederland hangt momenteel.

Ik wil het optreden van Rusland niet rechtvaardigen. Het gaat mij om de anti-Russische stuip waar men in schiet. Het oprakelen van koude oorlogsentimenten is wat mij dwars zit. Vooral omdat het dus al gebruikt is ter verdediging van politieke keuzes (oekraïene verdrag) en de fundering wordt gelegd om dat nog meer te gaan doen (Russische trolls en bots zijn een dreiging, waar iets tegen gedaan moet worden).
pi_175255046
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, constante anti-Amerikaanse retoriek en verdachtmakingen van politici die opperen banden met de VS aan te halen, kunnen wel passen in een Amerikanofobe sfeer. Net zoals er dus een Russofobe sfeer in Nederland hangt momenteel.

Ik wil het optreden van Rusland niet rechtvaardigen. Het gaat mij om de anti-Russische stuip waar men in schiet. Het oprakelen van koude oorlogsentimenten is wat mij dwars zit. Vooral omdat het dus al gebruikt is ter verdediging van politieke keuzes (oekraïene verdrag) en de fundering wordt gelegd om dat nog meer te gaan doen (Russische trolls en bots zijn een dreiging, waar iets tegen gedaan moet worden).
Het is niet anti-Russisch. Je moet gewoon beseffen dat Poetin en zijn kameraden niet het beste met ons voor hebben. De Koude Oorlog is weliswaar voorbij, maar van vriendschap tussen Russen en het westen is simpelweg geen sprake. Om de doodeenvoudige reden dat onze waarden fundamenteel verschillen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175255156
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij jezelf vooral.
Feiten blijven de gegeven feiten. De bevolking op de Krim wordt echt niet onderdrukt met geweld hoor. Dus waarom zou je dan zo'n pro-Europees propagandapraatje moeten geloven?

Het anti-Russische sentiment is duidelijk overtrokken. De aversie tegen de EU komt in toenemende mate vanuit de bevolking zelf. Het veelal ondemocratische beleid van de EU heeft ervoor gezorgd dat andere politieke stromingen nu bezig zijn aan een grote opmars. Burgers willen geen federaal EU. Ze willen het niet. Ze willen behoud van hun eigen nationaliteit en cultuur. Ze verafschuwen juist het pro-Europese ideaal. Brexit is hier een uitstekend voorbeeld van. Net als de twee neergelegde referendums inzake EU beleid door onze pro-Europees gezinde Nederlandse regering. Dan drijf je toch kiezers in de armen van wat jullie populisten noemen?

Pro-Europeanen kunnen wel gefrustreerd naar de Russen blijven wijzen. Ik zou adviseren eerst eens aan een goede zelfreflectie te gaan doen. Maar dat blijkt voor een pro-Europeaan telkens een onmogelijke opgave. Het zijn niet de Russen maar de pro-Europanen zélf die nu hun eigen verval aan het inzetten zijn.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:29:09 #199
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:
Feiten blijven de gegeven feiten. De bevolking op de Krim wordt echt niet onderdrukt met geweld hoor.
Ik zou dat even checken bij de Tartaren, als ik jou was.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet anti-Russisch. Je moet gewoon beseffen dat Poetin en zijn kameraden niet het beste met ons voor hebben. De Koude Oorlog is weliswaar voorbij, maar van vriendschap tussen Russen en het westen is simpelweg geen sprake. Om de doodeenvoudige reden dat onze waarden fundamenteel verschillen.
Wij opereren als Nederland en eventueel als onderdeel van de EU. 'Het westen' is een betekenisloze afbakening van landen, waartussen enorme fundamentele waardenverschillen bestaan. Het is sowieso een overblijfsel van de blokgedachte uit de koude oorlog en daarmee onderdeel van het probleem.

Als Nederland hebben wij belang bij handel met Rusland. Als EU hebben we belang bij vreedzame betrekkingen. We hebben geen belang bij het dienen als bufferzone voor een strijd waarin de vijand op ons continent ligt en onze vriend nog een oceaan verderop ligt.
pi_175255230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zou dat even checken bij de Tartaren, als ik jou was.
De Tartaren vormen een kleine minderheidsgroep op de Krim die al werden onderdrukt voordat een Russische soldaat voet zette op de Krim. Het gros op de Krim is gewoon etnisch Rus en voelt zich Rus. Logisch, aangezien de Krim enkele decennia geleden gewoon Russisch grondgebied was.

Elke samenleving kent zijn minderheidsgroepen, daar vormt de Krim echt geen uitzondering op.
pi_175255511
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:30 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Wij opereren als Nederland en eventueel als onderdeel van de EU. 'Het westen' is een betekenisloze afbakening van landen, waartussen enorme fundamentele waardenverschillen bestaan. Het is sowieso een overblijfsel van de blokgedachte uit de koude oorlog en daarmee onderdeel van het probleem.

Als Nederland hebben wij belang bij handel met Rusland. Als EU hebben we belang bij vreedzame betrekkingen. We hebben geen belang bij het dienen als bufferzone voor een strijd waarin de vijand op ons continent ligt en onze vriend nog een oceaan verderop ligt.
Het is prima om goede betrekkingen te hebben met de Russen. Maar je vergist als je denkt dat Poetin en zijn kameraden daadwerkelijk vrienden met ons willen zijn. Ja, als we naar zijn pijpen dansen, dan wel. Maar Poetin denkt alleen maar aan Rusland en zijn doel is om de glorie van de Sovjet-Unie in ere te herstellen. Een verenigd westen is een sta-in-de-weg. Denk dus niet dat Poetin gezellig matties wil zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175255708
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is prima om goede betrekkingen te hebben met de Russen. Maar je vergist als je denkt dat Poetin en zijn kameraden daadwerkelijk vrienden met ons willen zijn. Ja, als we naar zijn pijpen dansen, dan wel. Maar Poetin denkt alleen maar aan Rusland en zijn doel is om de glorie van de Sovjet-Unie in ere te herstellen. Een verenigd westen is een sta-in-de-weg. Denk dus niet dat Poetin gezellig matties wil zijn.
Ik hoef dan ook niet zo nodig gezellig te klaverjassen met Poetin.

Dat Poetin van Rusland weer een wereldmacht wil maken moge duidelijk zijn. Als wij een beetje slim zijn, dan proberen wij van de EU een wereldmacht te maken. Daarvoor is het gewoon van belang om waar dat uitkomt samen te werken met de Russen, dan weer met de Amerikanen en dan weer met de Chinezen, afhankelijk van onze eigen belangen

Het probleem is dat onze politici nog iets te vaak denken dat wij in het Westen een blok zijn. Dat onze belangen en waarden gelijk lopen met die van de VS en dat Rusland de tegenstander is.
pi_175255948
De Russen als vijand zien maar wel in zee gaan met Erdogan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:11:49 #205
104871 remlof
Europees federalist
pi_175255962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:10 schreef HSG het volgende:
De Russen als vijand zien maar wel in zee gaan met Erdogan.
Of Erdogan als vijand zien maar wel in zee gaan met de Russen :')
pi_175256005
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Of Erdogan als vijand zien maar wel in zee gaan met de Russen :')
Liever de Russen dan de Turken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175256182
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:57 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik hoef dan ook niet zo nodig gezellig te klaverjassen met Poetin.

Dat Poetin van Rusland weer een wereldmacht wil maken moge duidelijk zijn. Als wij een beetje slim zijn, dan proberen wij van de EU een wereldmacht te maken. Daarvoor is het gewoon van belang om waar dat uitkomt samen te werken met de Russen, dan weer met de Amerikanen en dan weer met de Chinezen, afhankelijk van onze eigen belangen
En dat wil Poetin dus niet. Daarom steunt hij partijen in Europa die fel EU-kritisch zijn, zoals Front National in Frankrijk. Juist om die reden moet je waakzaam zijn en niet dikke maatjes willen zijn met Poetin. De beste man is uit op ontwrichting van de EU. Dat is namelijk in zijn belang. Als Europa verdeeld is, kan hij eenvoudiger zijn claim leggen op het oosten. Want wie gaat hem dan tegenhouden? Een paar losse Europese landen? Natuurlijk niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175256228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]

Liever de Russen dan de Turken.
Liever geen van beiden.

Overigens is onze vriendschap met Erdogan ook niet bepaald innig te noemen. De EU ligt continu met die klootzak in de clinch.

Verder een non-discussie. Alsof we niet kritisch mogen zijn richting de Russen omdat Turkije een bondgenoot is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175256348
Wat is dat toch met al die Russofielen hier op fok. Is dat het nieuwe stokpaardje van rechts? Poetin vertroetelen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_175256585
Is het wel veilig om hier te posten? Zijn er al Russen gesignaleerd?

pi_175256724
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Is het wel veilig om hier te posten? Zijn er al Russen gesignaleerd?

[ afbeelding ]
Meerdere.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175257249
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die stemmen FvD, inderdaad.
Geen idee wat Therrie van Israël vindt, maar Geert is teveel een jodenvriendje voor de nazi's van het land.
  donderdag 23 november 2017 @ 12:18:52 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175257331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat toch met al die Russofielen hier op fok. Is dat het nieuwe stokpaardje van rechts? Poetin vertroetelen?
ik denk het leiderschap, al die alr-tighters vallen voor bepaalde megalomane typetjes als Trump, Putin, Erdogan, Asad, Duterte etc... ze leven graag dictatoriaal aan de goede kant van het desbetreffende regime... veilig onder de vleugels van pappa
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175257434
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:18 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk het leiderschap, al die alr-tighters vallen voor bepaalde megalomane typetjes als Trump, Putin, Erdogan, Asad, Duterte etc...
Ik realiseer me net wat een ontzettende sukkel Wilders eigenlijk is vergeleken bij die figuren. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_175257534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:10 schreef HSG het volgende:
De Russen als vijand zien maar wel in zee gaan met Erdogan.
In zee gaan? Miljarden aan euro's afgeven zal je bedoelen. Erdogan lacht zich een breuk met deze pro-Europeanen die hij in de houdgreep heeft.

Waarom? Omdat het zogenaamde 'eensgezinde' EU onderling geen immigrantenvraagstuk weet op te lossen. Wel de subsidielusten voor onze Oost-Europese kameraden maar nimmer de lasten.

En zo houden pro-Europeanen hun eigen verzonnen farce overeind terwijl een ruime meerderheid van het volk de wens voor deze verderfelijke federale doctrine juist uitkotst.
pi_175257789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Tartaren vormen een kleine minderheidsgroep op de Krim die al werden onderdrukt voordat een Russische soldaat voet zette op de Krim. Het gros op de Krim is gewoon etnisch Rus en voelt zich Rus. Logisch, aangezien de Krim enkele decennia geleden gewoon Russisch grondgebied was.

Elke samenleving kent zijn minderheidsgroepen, daar vormt de Krim echt geen uitzondering op.
Wat verkondig jij een hoop onzin zeg. De Krimtaren zijn de autochtone bevolking. De Russen op de Krim zijn nakomelingen van kolonisten, nadat Catharina de Grote De Krim in 1783 annexeerde. Ook heeft Stalin na de Tweede Wereldoorlog de Krimtartaren geporteerd.
pi_175257862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

In zee gaan? Miljarden aan euro's afgeven zal je bedoelen. Erdogan lacht zich een breuk met deze pro-Europeanen die hij in de houdgreep heeft.

Waarom? Omdat het zogenaamde 'eensgezinde' EU onderling geen immigrantenvraagstuk weet op te lossen. Wel de subsidielusten voor onze Oost-Europese kameraden maar nimmer de lasten.

En zo houden pro-Europeanen hun eigen verzonnen farce overeind terwijl een ruime meerderheid van het volk de wens voor deze verderfelijke federale doctrine juist uitkotst.
Nee omdat deze "eensgezinde" EU geen ruggengraat heeft. Dat terwijl het 500 miljoen Europeanen moet vertegenwoordigen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175258387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Wat verkondig jij een hoop onzin zeg. De Krimtaren zijn de autochtone bevolking. De Russen op de Krim zijn nakomelingen van kolonisten, nadat Catharina de Grote De Krim in 1783 annexeerde. Ook heeft Stalin na de Tweede Wereldoorlog de Krimtartaren geporteerd.
Gaan we zelfs terug naar 1783?

Tja, bij deze redenatie is de gemiddelde Amerikaan zelfs allochtoon in eigen land.

De Krim is gewoon Russisch hoor.
pi_175258530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gaan we zelfs terug naar 1783?

Tja, bij deze redenatie is de gemiddelde Amerikaan zelfs allochtoon in eigen land.

De Krim is gewoon Russisch hoor.
Leuk die verschuivende doelpalen om je punt proberen te houden :')

Dus als de omvolking waar blijkt te zijn dan kunnen de elzies van over 200 jaar ook stellen dat Nederland gewoon bij Noord-Afrika hoort?

En volgens deze redenatie hoort de Krim trouwens bij de Oekraïne want dat zijn ze tenslotte in de jaren 90 overeengekomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 13:35:29 ]
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:35:41 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175258590
Lijkt me een slechte zaak, Rusland is een zeer ondemocratisch land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175258783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat wil Poetin dus niet. Daarom steunt hij partijen in Europa die fel EU-kritisch zijn, zoals Front National in Frankrijk. Juist om die reden moet je waakzaam zijn en niet dikke maatjes willen zijn met Poetin. De beste man is uit op ontwrichting van de EU. Dat is namelijk in zijn belang.
Net zoals het in ons belang is om Rusland te ontwrichten. Daarom steunt het Westen iemand als Navalny, wiens standpunten betreffende Moslims en immigranten vergelijkbaar zijn met die van Wilders of het FN.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175258819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Net zoals het in ons belang is om Rusland te ontwrichten. Daarom steunt het Westen iemand als Navalny, wiens standpunten betreffende Moslims en immigranten vergelijkbaar zijn met die van Wilders of het FN.
Ongetwijfeld.

Nooit beweerd dat het westen heilig is. Verder ben ik in deze ook gewoon niet onpartijdig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175258843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Net zoals het in ons belang is om Rusland te ontwrichten. Daarom steunt het Westen iemand als Navalny, wiens standpunten betreffende Moslims en immigranten vergelijkbaar zijn met die van Wilders of het FN.
Ja en dat werkt lekker.

Alle nuttige idioten van Rusland zitten in vrijwel elk parlement in Europa. En wij hebben een of ander marginaal figuur die opgesloten zit. Het wordt wel genieten zodra de Russen hun grondstoffen niet meer hebben, dan gaat de woede eindelijk richting het Kremlin en niet naar de neppe vijandbeelden.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 23 november 2017 @ 16:20:14 #224
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175261739
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 07:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Electoraal gewin: veel gekkies hebben na dat gedoe met Oekraïne een pro-Rusland houding gekregen omdat Rusland tegenover de EU stond en de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Zo heb je Nederlanders die fout waren in de oorlog en dus nu ook Nederlanders die fout zijn na de oorlog.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175262268
Wilders mag dit vinden. Alsof dat hem een landverrader maakt. Ondanks dat de EU en NAVO ernstige verschillen met Rusland hebben, zijn er maar weinig landen die van overheidswege volop voor de russofobie gaan. Het enthousiasme over de sancties is niet wijdverbreid, Duitsland vond de Amerikaanse houding soms te fel. Dit ondanks dat de meeste EU-landen erg voorzichtig zijn met Rusland.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Trump riep ook gedurende de hele campagne dat goede banden met Rusland goed voor iedereen zouden zijn. Nu hij aan de macht is, loopt hij tegen de realiteit aan dat de geopolitieke belangen vaak verschillen. Ze zijn weer wat meer on speaking terms, maar dat is het wel zo'n beetje. Al komt dat ongetwijfeld ook door de lopende onderzoeken, waardoor Trump meer dan anders de schijn moet vermijden. Landjes als Griekenland die historisch dichter bij Rusland zouden staan (zeker met de huidige regeringspartij) hebben ook geen keuze behalve aan de sancties mee te werken.

Wat Wilders wil, zal niet veel anders zijn: stoppen met de oorlogstrom en de hysterie, en op zeer specifieke punten samenwerken. Blijven praten, maar de relatie koel houden zolang Oekraïne niet is opgelost. De verschillen in geopolitieke belangen en kernwaarden zijn te groot om warmere banden echt mogelijk te maken. En als Wilders ooit al zou regeren, zou hij hierin getemperd worden door andere partijen en andere NAVO-landen. De conclusies die mensen hier verder uit trekken lijkt vooral uit spionageromannetjes te komen.
  donderdag 23 november 2017 @ 19:21:14 #226
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175264931
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 07:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Electoraal gewin: veel gekkies hebben na dat gedoe met Oekraïne een pro-Rusland houding gekregen omdat Rusland tegenover de EU stond en de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Precies. Alleen denk een stap verder? De drie belangrijkste supermachten in de wereld worden geleid door mensen die redelijk niet integer zijn. En corrupt. En in Nederland hebben we Rutte zonder visie. Ik denk dat we op korte termijn niet veel moeten verwachten van de politiek. En dat is inderdaad een aanname. Een ramp of revolutie kan ik niet voorspellen op korte termijn. Maar vaak is dat wel de motor voor vooruitgang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 november 2017 @ 04:54:54 #227
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175272653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:52 schreef Vasilevski het volgende:

Wat Wilders wil, zal niet veel anders zijn: stoppen met de oorlogstrom en de hysterie, en op zeer specifieke punten samenwerken. Blijven praten, maar de relatie koel houden zolang Oekraïne niet is opgelost. De verschillen in geopolitieke belangen en kernwaarden zijn te groot om warmere banden echt mogelijk te maken.
Geloof jij nou echt dat dit onderdeel is van Wilder's agenda? Ik geloof er niks van. Die man heeft nooit enige diepgang laten zien in zijn denken en doen. Ik vind het veel waarschijnlijker dat hij wordt gesponsord door het Kremlin en dat maakt hem een ordinaire landverrader.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175273872
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

En volgens deze redenatie hoort de Krim trouwens bij de Oekraïne want dat zijn ze tenslotte in de jaren 90 overeengekomen.
Toen heette het nog gewoon USSR.
pi_175274079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toen heette het nog gewoon USSR.
Nee die afspraak werd gemaakt toen het aparte landen werden en dus volgens jouw eigen redenatie is de Krim van de Oekraïne
pi_175274412
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee die afspraak werd gemaakt toen het aparte landen werden en dus volgens jouw eigen redenatie is de Krim van de Oekraïne
Bij mijn weten viel Oekraïne in die tijd nog gewoon bij de USSR.

Waar het omgaat is dat een ruime meerderheid van de inwoners van de Krim op democratische wijze gekozen heeft voor aansluiting bij Rusland en niet koos voor de pro-Europese koers van slechts een deel van het Oekraïense bevolking die via een coupe de macht greep in Kiev.

Dan moeten pro-Europeanen die zelf actief zo'n coupe aan het orkestreren waren (we kennen allemaal de beelden op het plein in Kiev) niet met de bewering komen dat degene die hun in ruime meerderheid afwees door de Russen geannexeerd zouden zijn! Dat is natuurlijk het presenteren van de omgekeerde wereld.

Zeker is er sprake van een geopolitiek spel tussen de Russen en de EU omdat de Krim een gunstige militaire ligging heeft. Dat zou bij een eventuele aansluiting van Oekraïne bij de EU in het voordeel van de EU zijn. Daar stak Poetin een stokje voor. Maar dat veranderd niet het gegeven dat het gros van de aanwezige etnische Russen op de Krim koos voor Rusland.
pi_175274474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bij mijn weten viel Oekraïne in die tijd nog gewoon bij de USSR.
Oekraine heeft in 1991 een referendum gehouden over onafhankelijkheid. Je weet wel, dat democratische instrument waar jij zo extreem veel waarde aan hecht. Ruim 92 procent stemde voor:

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175274511
Zoals ik al zei de doelpalen van elzies blijven maar verschuiven in een absurde poging om zijn puntje te houden.

Dat elzies niet zoveel weet is inmiddels ook wel bekend.
pi_175274520
Die Russen lachen zit rot om figuren zoals Elzies, die gratis en voor niets hun idiote propaganda lopen te verspreiden. Rare jongens, die fellow travelers.

Maar bespaar jezelf de moeite, Elzies. In tegenstelling tot jou, hebben wij ons wel verdiept in wat er in Oekraine is gebeurd in 2013/2014.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175274735
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:34 schreef Chewie het volgende:
Zoals ik al zei de doelpalen van elzies blijven maar verschuiven in een absurde poging om zijn puntje te houden.

Dat elzies niet zoveel weet is inmiddels ook wel bekend.
Hahah ja heel triest inderdaad, wel lachwekkend om te lezen. Vraag me toch af wat voor sociaal incapabele daarachter schuilgaat. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Die Russen lachen zit rot om figuren zoals Elzies, die gratis en voor niets hun idiote propaganda lopen te verspreiden.
:D
pi_175274915
Elzies is weer eens volledig uitgeluld in de discussie. Geen enkele manier meer om zich hier nog uit te praten _O-

Elzies :')
pi_175275001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:52 schreef bamibij het volgende:
Elzies is weer eens volledig uitgeluld in de discussie. Geen enkele manier meer om zich hier nog uit te praten _O-

Elzies :')
Entertainment is het.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 10:22:42 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175275509
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 10:28:28 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175275620
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 10:29:14 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175275636


[ Bericht 38% gewijzigd door Starhopper op 24-11-2017 10:37:11 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 10:33:45 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175275724


Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:37:28 #241
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175275794
Mooie circlejerk van Remlof, koosvogels en abschim hier trouwens, is dat het hele topic? Geloof het wel.

Daarom reageer ik dus ook niet meer, ga beter gewoon met zn 3en in een vochtige kelder of op een hete zolderkamer elkaar bijstaan in de angst en het vingerwijzen jegens Rusland volledig geconditioneerd door de MSM. Het begint wat vermoeiend en vooral ook cringy te worden hier.
Al helemaal wanneer elke zelfs maar minimale kanttekening iemand hier volgens jullie al 'poetinlover/useful idiot van het kremlin/DERUSSENZELLEFIN1ePERSOON/landverrader/vijandvandesuperdemocratischeennuttigeEU' maakt. Infantiel gedrag.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:41:23 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_175275859
De waarheid doet pijn voor useful idiots.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:51:55 #243
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175276033
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:41 schreef remlof het volgende:
De waarheid doet pijn voor useful idiots.

De waarheid is allang dood in het westen. Naast dat de waarheid subjectief is. De leugen je om de oren vliegt en de enige hoop ligt bij specificaties, iets waar ons volk iig collectief de moeite niet meer voor neemt, jij ook niet want je laat je instrueren door *kuch* bronnen, en dat is dan ook dat je daar niet buiten kunt denken en altijd maar weer concludeert dat alles dat anti EU is wel RT 'moet kijken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175276067
Voor iemand die zegt niet te reageren, reageer je wel veel

Leuk dat oud BNW'er Baaj weer eens bewijst nogal vatbaar te zijn voor stoere sterke leiders maar doe dan niet of je vrijheid zo belangrijk vind.
pi_175276121
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De waarheid is allang dood in het westen. Naast dat de waarheid subjectief is. De leugen je om de oren vliegt en de enige hoop ligt bij specificaties, iets waar ons volk iig collectief de moeite niet meer voor neemt, jij ook niet want je laat je instrueren door *kuch* bronnen, en dat is dan ook dat je daar niet buiten kunt denken en altijd maar weer concludeert dat alles dat anti EU is wel RT 'moet kijken.
Anderen verwijten dat zij zich laten instrueren, terwijl je zelf de uitleg van Rusland slikt als zoete koek.

Man man man, wat ben je een schertsfiguur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175276136
Het is toch geen nieuws dat Wilders vriendjes is met de Russen? Het was even wat minder omdat dat electoraal wel handig uitkwam i.v.m. MH17, maar dat is nu wel weer lang genoeg geleden. Le Pen krijgt ook een groot deel van de financiering vanuit Rusland, dat zal voor de PVV niet anders zijn.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:15:54 #247
104871 remlof
Europees federalist
pi_175276501
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De waarheid is allang dood in het westen. Naast dat de waarheid subjectief is. De leugen je om de oren vliegt en de enige hoop ligt bij specificaties, iets waar ons volk iig collectief de moeite niet meer voor neemt, jij ook niet want je laat je instrueren door *kuch* bronnen, en dat is dan ook dat je daar niet buiten kunt denken en altijd maar weer concludeert dat alles dat anti EU is wel RT 'moet kijken.
Emigreer lekker naar dat fijne Rusland als je het hier niet zint :W
  Moderator vrijdag 24 november 2017 @ 11:24:41 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175276683
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gaan we zelfs terug naar 1783?

Tja, bij deze redenatie is de gemiddelde Amerikaan zelfs allochtoon in eigen land.

De Krim is gewoon Russisch hoor.
In 1944 was de Krim nog in meerderheid Tartaars en dat gebied is nooit Rusland geweest qua ethniciteit, net als de Oekraine geen Rusland is of was. Pas nadat Stalin de Tartaren weggevoerd heeft zijn er voornamelijk Russen komen wonen.

Elzies begrijpt schijnbaar niet dat de Sovjet UNIE uit vele staten bestond waarvan er slechts een Rusland genaamd was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:53:37 #249
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175277120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:29 schreef Elzies het volgende:

Waar het omgaat is dat een ruime meerderheid van de inwoners van de Krim op democratische wijze gekozen heeft voor aansluiting bij Rusland en niet koos voor de pro-Europese koers van slechts een deel van het Oekraïense bevolking die via een coupe de macht greep in Kiev.
Mijn God, die Kremlin internettrollen worden wel erg irritant op fok!.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175281378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In 1944 was de Krim nog in meerderheid Tartaars en dat gebied is nooit Rusland geweest qua ethniciteit, net als de Oekraine geen Rusland is of was. Pas nadat Stalin de Tartaren weggevoerd heeft zijn er voornamelijk Russen komen wonen.

Elzies begrijpt schijnbaar niet dat de Sovjet UNIE uit vele staten bestond waarvan er slechts een Rusland genaamd was.
Hoort dit bij het verspreiden van "fakenews" of is het gewoon onwetendheid?

Tataarse Khananaat heeft de Krim in 1449 veroverd als vazalstaat van het Ottomaanse rijk en heeft het gebied 350 jaar in handen gehad, totdat Katharina de Grote het veroverde in 1774. Dus hoezo Tataars?

Bron Wikipedia:
By the 1897 Russian Empire Census, Crimean Tatars continued to form a slight plurality (35%) of Crimea's still largely rural population, but there were large numbers of Russians (33%) and Ukrainians (11%), as well as smaller numbers of Germans, Jews (including Krymchaks and Crimean Karaites), Bulgarians, Belarusians, Turks, Armenians, and Greeks and Roma (gypsies).
pi_175281755
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:52 schreef KebabRemovalTeam het volgende:

[..]

Hoort dit bij het verspreiden van "fakenews" of is het gewoon onwetendheid?

Tataarse Khananaat heeft de Krim in 1449 veroverd als vazalstaat van het Ottomaanse rijk en heeft het gebied 350 jaar in handen gehad, totdat Katharina de Grote het veroverde in 1774. Dus hoezo Tataars?

Bron Wikipedia:
By the 1897 Russian Empire Census, Crimean Tatars continued to form a slight plurality (35%) of Crimea's still largely rural population, but there were large numbers of Russians (33%) and Ukrainians (11%), as well as smaller numbers of Germans, Jews (including Krymchaks and Crimean Karaites), Bulgarians, Belarusians, Turks, Armenians, and Greeks and Roma (gypsies).
Iets dat meer dan zeventig jaar geleden gebeurd zou zijn lijkt me sowieso niet echt nieuws. Er hebben in '44 wel degelijk deportaties plaatsgevonden onder Stalin, maar tegen die tijd was de Tartaarse bevolking al behoorlijk homeopathisch verdund.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175282685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toen heette het nog gewoon USSR.
Er is een reden waarom de USSR uit elkaar gevallen is in 15 verschillende landen en er nogal wat regio's van de Russische Federatie last hebben van seperatisme. Een flink gedeelte van de Sovjet-Unie was er geen vrijwillig lid van de USSR. Rusland is niet bepaald gebouwd op de democratische traditie van volksraadplegingen ;)
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:00:21 #253
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175283599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:08 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Er is een reden waarom de USSR uit elkaar gevallen is in 15 verschillende landen en er nogal wat regio's van de Russische Federatie last hebben van seperatisme. Een flink gedeelte van de Sovjet-Unie was er geen vrijwillig lid van de USSR. Rusland is niet bepaald gebouwd op de democratische traditie van volksraadplegingen ;)
Komt bij FYI dat het communisme in Rusland niet eigen was, Lenin is destijds door joodse stammen en het engels koningshuis geinstalleerd en het communisme daarbij.

Voor de geschiedenisverdraaiiers onder ons hier (zoals remlof e.d.) Poetin is ook niet iemand die de USSR wilt herstellen noch het communisme aanhangt, verre van. Sterker nog Poetin verafschuwde het communisme en heeft dat vaak genoeg laten weten, maar luister maar niet naar de beste man zelf want straks ben je net als ik een 'POETINLOVER AGENT VAN HET KREMLIN'.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175283788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Komt bij FYI dat het communisme in Rusland niet eigen was, Lenin is destijds door joodse stammen en het engels koningshuis geinstalleerd en het communisme daarbij.

Voor de geschiedenisverdraaiiers onder ons hier (zoals remlof e.d.) Poetin is ook niet iemand die de USSR wilt herstellen noch het communisme aanhangt, verre van. Sterker nog Poetin verafschuwde het communisme en heeft dat vaak genoeg laten weten, maar luister maar niet naar de beste man zelf want straks ben je net als ik een 'POETINLOVER AGENT VAN HET KREMLIN'.
Maar Poetin is wel degelijk fan van de Sovjet-Unie, zie ook dit artikel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:13:32 #255
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175283837
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:53 schreef Chewie het volgende:
Voor iemand die zegt niet te reageren, reageer je wel veel

Leuk dat oud BNW'er Baaj weer eens bewijst nogal vatbaar te zijn voor stoere sterke leiders maar doe dan niet of je vrijheid zo belangrijk vind.
The fuck heb jij het nu weer over, ik ben amper tot nooit in BNW te vinden geweest, al is dat forum wel door mij er gekomen omdat ik vroeger veel in TRU rondhing toen ik nog een jonge BG was en ik het TOEN al over zaken had die nu mainstream zijn maar types als jullie ook met labels aankwamen zetten om me weg te zetten ja, ik heb over 10 jaar weer gelijk hoor daar niet van.. Ik hecht me niet aan 'leiders' iig, ik hecht me simpelweg aan verduidelijking en als dat een conclusie heeft moet je niet gaan lopen janken, ik toon aan. Welk onderwerp dan ook, ik trek recht. Als er iets niet klopt dan post ik dat. Dan slaat het jullie maar om de oren. Dat zwakzinnige infantiele hokjesdenken van jullie negeer ik gewoon.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:15:47 #256
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175283875
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar Poetin is wel degelijk fan van de Sovjet-Unie, zie ook dit artikel.
Een feitelijke stelling is niet het aanhangen van, exact dezelfde lijn die je maar blijft trekken. Kap godverdomme eens met die onnoemlijk achterlijke totalitaire identity politics.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175294792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:08 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Er is een reden waarom de USSR uit elkaar gevallen is in 15 verschillende landen en er nogal wat regio's van de Russische Federatie last hebben van seperatisme. Een flink gedeelte van de Sovjet-Unie was er geen vrijwillig lid van de USSR. Rusland is niet bepaald gebouwd op de democratische traditie van volksraadplegingen ;)
Voor de pro-Europese inmenging hadden Oekraïne en Rusland warme banden met elkaar. Die bloedbanden bestaan nog steeds tussen dat deel van Oekraïne wat zich wil blijven distantiëren van de EU, zoals het Oosten en het voormalige Oekraïense deel de Krim die koos voor aansluiting bij Rusland.

De expansiedrang richting voormalige Sovjetstaten was niet genoeg voor de EU. Hun expansiedrift lag ook bij Oekraïne en met name bij de militair strategisch gunstige Krim. Daar trok Poetin de rode lijn en een nieuwe Koude Oorlog was een feit.

Beide beschuldigen elkaar nu van de ontstane problemen. De pro-Europese propagandamachine maakt sindsdien overuren, want achter elk ontstaan probleem zitten volgens de pro-Europeanen de Russen. De term Russofobie werd geboren.
pi_175298134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een feitelijke stelling is niet het aanhangen van, exact dezelfde lijn die je maar blijft trekken. Kap godverdomme eens met die onnoemlijk achterlijke totalitaire identity politics.
Waarom ga jij compleet door het lint als ik constateer dat Poetin heimwee heeft naar de dagen van de Sovjet-Unie. De man was een kolonel van de KGB. Het zou vreemder zijn als hij geen heimwee had naar de tijd dat Rusland nog een supermacht was.

En nee, dat maakt hem nog geen communist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 25 november 2017 @ 17:01:49 #259
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175301929
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ga jij compleet door het lint als ik constateer dat Poetin heimwee heeft naar de dagen van de Sovjet-Unie. De man was een kolonel van de KGB. Het zou vreemder zijn als hij geen heimwee had naar de tijd dat Rusland nog een supermacht was.

En nee, dat maakt hem nog geen communist.
Ik ga niet door het lint ik corrigeer je simpelweg. Nergens leidt uit af dat hij heimwee heeft naar de dagen van de sovjet unie wanneer hij een feitelijke uitspraak doet dat de sovjet unie langer had kunnen bestaan. Man man man houd toch eens op met die verdraaiingen, je snapt zelf toch ook wel dat dat allemaal zo onderuit te trekken is?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175301959
Uit de biografie die ik over Poetin las bleek ook wel vrij duidelijk dat hij terugverlangt naar die periode.
pi_175302080
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:03 schreef Kaas- het volgende:
Uit de biografie die ik over Poetin las bleek ook wel vrij duidelijk dat hij terugverlangt naar die periode.
Het is een KGB'er. Al die knulletjes die op hem geilen hebben geen flauw idee wat dat betekent.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175302279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik ga niet door het lint ik corrigeer je simpelweg. Nergens leidt uit af dat hij heimwee heeft naar de dagen van de sovjet unie wanneer hij een feitelijke uitspraak doet dat de sovjet unie langer had kunnen bestaan. Man man man houd toch eens op met die verdraaiingen, je snapt zelf toch ook wel dat dat allemaal zo onderuit te trekken is?
Het is niet alsof ik dat uit mijn eigen hoed heb getrokken. Zie ook de post van Kaas.

Poetin wil dat Rusland weer wordt beschouwd als een wereldmacht. Dat is ook duidelijk te merken aan zijn gedrag op het wereldtoneel, waarop hij zich met zelfvertrouwen manifesteert. Onder leiding van Poetin vaart Poetin een koers die van het land weer een macht moet maken om rekening mee te houden. En dat lijkt hem aardig te lukken.

Maar nu ga jij natuurlijk weer boos roeoen dat ik een leugenaar ben er niks van af weet. Je doet vooral je best maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 25 november 2017 @ 17:42:06 #263
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175302631
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet alsof ik dat uit mijn eigen hoed heb getrokken. Zie ook de post van Kaas.

Poetin wil dat Rusland weer wordt beschouwd als een wereldmacht. Dat is ook duidelijk te merken aan zijn gedrag op het wereldtoneel, waarop hij zich met zelfvertrouwen manifesteert. Onder leiding van Poetin vaart Poetin een koers die van het land weer een macht moet maken om rekening mee te houden. En dat lijkt hem aardig te lukken.

Maar nu ga jij natuurlijk weer boos roeoen dat ik een leugenaar ben er niks van af weet. Je doet vooral je best maar.
En dan komt men aan met een logical fallacy dat een wereldmacht willen zijn (puur ter levenskwaliteit van de bevolking die door infiltrante elementen tot op een dieptepunt is gebracht en ja dmv het communisme ja, wat dus niet zijn ideaal is maar juist zijn het antagonistisch model) gelijk staat aan de soviet unie willen herleven.. jij weet duidelijk niks van die regio. Dat roep ik niet dat is een conclusie gebaseerd op je aanhoudende misinterpetaties.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175302965
Poetin leeft de natte droom van Wilders. Politieke tegenstanders laten verdwijnen en kritische journalisten laten vermoorden. Oh als Wilders dat toch ook eens kon.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:16:13 #265
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175303144
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:03 schreef Nielsch het volgende:
Poetin leeft de natte droom van Wilders. Politieke tegenstanders laten verdwijnen en kritische journalisten laten vermoorden. Oh als Wilders dat toch ook eens kon.
En weer een post vol insinuaties die allang ontkracht zijn (tenzij je de NOS volgt alsof het journalistiek bedrijft ipv propagandanetwerkje zijn van sensatiebrainfarts, dan is het in je realiteitsbeleving natuurlijk gewoon automatisch gevestigt en bevestigt)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175303422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een feitelijke stelling is niet het aanhangen van, exact dezelfde lijn die je maar blijft trekken. Kap godverdomme eens met die onnoemlijk achterlijke totalitaire identity politics.
Nieuw woordje geleerd ?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175303463
Is toch weer raar en opportunistisch om zo'n onderwerp te kiezen om je druk over te maken...Recalcitrant kind Wilders.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175312938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En weer een post vol insinuaties die allang ontkracht zijn (tenzij je de NOS volgt alsof het journalistiek bedrijft ipv propagandanetwerkje zijn van sensatiebrainfarts, dan is het in je realiteitsbeleving natuurlijk gewoon automatisch gevestigt en bevestigt)
Haha okee man lekker inhoudelijk :D maar is goed zal net als jij eens de door Poetin gecontroleerde media gaan volgen voor objectief nieuws over Poetin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 26 november 2017 @ 10:16:53 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175313145
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha okee man lekker inhoudelijk :D maar is goed zal net als jij eens de door Poetin gecontroleerde media gaan volgen voor objectief nieuws over Poetin.
Ik kijk nog minder vaak RT dan dat ik het jeugdjournaal kijk en het jeugdjournaal kijk ik mischien 1x per half jaar.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175313254
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik kijk nog minder vaak RT dan dat ik het jeugdjournaal kijk en het jeugdjournaal kijk ik mischien 1x per half jaar.
Boeiend zeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 26 november 2017 @ 10:40:23 #271
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175313416
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Boeiend zeg.
Jij komt met een aantijging, ik ontken die aantijging. Kun jij je eigen handelen nog wel volgen of heb je de attentiespan van een platte aardbei?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175313440
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit. Het Kremlin heeft gewoon een budget om maatschappij-ontwrichtende nationaal-populistische partijen in het westen te steunen en ze gaan dat geld per land waarschijnlijk niet over verschillende partijen verdelen.

Dus Wilders probeert de roebels binnen te halen voordat Baudet dat doet.
Dit is geen bnw snotneus. :6
  zondag 26 november 2017 @ 10:47:15 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_175313502
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:42 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dit is geen bnw snotneus. :6
Oh nee, dit is NWS waar nationaalpopulisten als Wilders, Baudet en vooral natuurlijk Poetin worden vereerd en onaantastbaar zijn :')
  zondag 26 november 2017 @ 11:12:17 #274
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_175313841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Voor de pro-Europese inmenging hadden Oekraïne en Rusland warme banden met elkaar. Die bloedbanden bestaan nog steeds tussen dat deel van Oekraïne wat zich wil blijven distantiëren van de EU, zoals het Oosten en het voormalige Oekraïense deel de Krim die koos voor aansluiting bij Rusland.

De expansiedrang richting voormalige Sovjetstaten was niet genoeg voor de EU. Hun expansiedrift lag ook bij Oekraïne en met name bij de militair strategisch gunstige Krim. Daar trok Poetin de rode lijn en een nieuwe Koude Oorlog was een feit.

Beide beschuldigen elkaar nu van de ontstane problemen. De pro-Europese propagandamachine maakt sindsdien overuren, want achter elk ontstaan probleem zitten volgens de pro-Europeanen de Russen. De term Russofobie werd geboren.
Bedoel je dat andere landen niks te vrezen hebben van Rusland? Die zwaarbewapende troepen die voorafgaand aan het referendum opeens overal verschenen waren immers lokale burgermilities toch?

De Oost-Oekrainse mijnwerkersbroers Oleg en Vladimir die allebei een bataljon elitetroepen aanvoeren van lokale sukkeltjes die het heft in eigen handen nemen tegen buitenlandse inmenging om vervolgens in vrijheid te kunnen stemmen. Mooi was dat!

https://www.npr.org/secti(...)ian-forces-in-crimea

https://www.google.nl/amp(...)imea-john-kerry-kiev

In alle ernst: ik weet natuurlijk niet of Rusland een ''plan'' heeft om dit soort grappen te herhalen bij andere landen of niet. Sommige (veel) mensen in de Baltische staten zijn er in ieder geval wel bang voor. Maar als je dus ziet dat Rusland in staat is om duizenden special forces in een soevereine staat te droppen, dat glashard te ontkennen om het gebied uiteindelijk toch in dezelfde kleur te kunnen inkleuren als Rusland in de atlas, kun je de angst in ieder geval niet geheel ongegrond verklaren.

En om dan als Nederlands politicus (om van het drama met de MH 17 maar te zwijgen) te zeggen dat mensen sowieso geen angst of wantrouwen t.o.v. Rusland moeten hebben gaat me dan ook te ver. Rusland is extreem sceptisch t.o.v. de EU, en dat is allemaal prima. Maar dan moet je niet gek opkijken als mensen in andere landen liever geen ''lokale milities'' zien opduiken in een grensgebied met Rusland of waar dan ook...

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

[ Bericht 11% gewijzigd door Uitstekelbaars op 26-11-2017 11:45:59 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_175335746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En dan komt men aan met een logical fallacy dat een wereldmacht willen zijn (puur ter levenskwaliteit van de bevolking die door infiltrante elementen tot op een dieptepunt is gebracht en ja dmv het communisme ja, wat dus niet zijn ideaal is maar juist zijn het antagonistisch model) gelijk staat aan de soviet unie willen herleven.. jij weet duidelijk niks van die regio. Dat roep ik niet dat is een conclusie gebaseerd op je aanhoudende misinterpetaties.
Haha heerlijke naïef ben jij nog steeds.
  maandag 27 november 2017 @ 12:00:59 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175335834
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:36 schreef truthortruth het volgende:
Is toch weer raar en opportunistisch om zo'n onderwerp te kiezen om je druk over te maken...Recalcitrant kind Wilders.
Die FvD gekkies doen het ook, scoort goed bij die doelgroep. Putin is zo'n beetje het verst verwijderd van de EU als mogelijk, ik ben eigenlijk verbaasd dat Wilders hier niet voor de verkiezingen over begon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175335937
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:16 schreef Barbusse het volgende:
Mensen die beweren dat Rusland een "politiek gecreerde vijand" is, hebben het niet begrepen. De Putin doctrine is gewoon bekend. Daar heb je geen nieuwsmedia met hun eigen opinie voor nodig, daarvoor hoef je alleen te kijken naar Putins' eigen uitspraken en handelen. Maar alles afdoen als zijnde westerse propaganda is natuurlijk wel lekker makkelijk.
Maar het omgekeerde is juist wat er gebeurd. Er word verwacht dat men maar alles geloofd. Verder word er ook gedaan alsof Rusland het alleenrecht heeft om andere landen af te luisteren, te bemoeien met nationale aangelegenheden.

De VS doet dat al ongeveer sinds ze een grootmacht zijn.
pi_175335996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland annexeert een gebied dat behoorde tot een buurland. Rusland bemoeit zich actief met de burgeroorlog in een buurland, en niet om ervoor te zorgen dat er een wapenstilstand wordt afgedwongen.

Dat is geen Russofobie. Dat zijn feiten.
Dat zijn inderdaad feiten. Maar ook vanuit feiten kun je ene fobie creëren. Wij reageren immers alles behalve rationeel op deze feiten. Zo ongeveer elke week is met aan het praten over het 'duistere Rusland, dan zich weer eens met andere landen aan het bemoeien is'.... Boehoe !

Laten we toch normaal doen met ze alle.
pi_175336664
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:09 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad feiten. Maar ook vanuit feiten kun je ene fobie creëren. Wij reageren immers alles behalve rationeel op deze feiten. Zo ongeveer elke week is met aan het praten over het 'duistere Rusland, dan zich weer eens met andere landen aan het bemoeien is'.... Boehoe !

Laten we toch normaal doen met ze alle.
Rusland is nou eenmaal niet onze vriend, ondanks wat Wilders ons wil laten doen geloven. Poetin is ook helemaal niet uit op vriendschap. Dus laten we vooral kritisch blijven richting Rusland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175336707
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland is nou eenmaal niet onze vriend, ondanks wat Wilders ons wil laten doen geloven. Poetin is ook helemaal niet uit op vriendschap. Dus laten we vooral kritisch blijven richting Rusland.
Vrienden ben je op school, niet in geopolitieke context. Kom zeg.
pi_175336716
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:59 schreef Rangono het volgende:

[..]

Vrienden ben je op school, niet in geopolitieke context. Kom zeg.
De meeste EU-lidstaten mogen we gerust vrienden noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175336920
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meeste EU-lidstaten mogen we gerust vrienden noemen.
Neen. Hoogstens zakenpartners.
  maandag 27 november 2017 @ 14:09:05 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_175337872
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:11 schreef Rangono het volgende:

[..]

Neen. Hoogstens zakenpartners.
Nee vrienden. Want met de meeste EU-lidstaten delen we erg veel belangen, niet alleen economische. Met Rusland hebben we juist veel tegenstrijdige belangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')