Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.quote:Op woensdag 22 november 2017 13:33 schreef Toto69 het volgende:
Vakantiepiraten verzamelt slechts aanbiedingen. Je boekt altijd via een separate aanbieder.
Meestal gewoon prima.
Haha.quote:Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.sbs6.nl/programmas/red-mijn-vakantie/alarmlijn/
Succes hè.
Dat dat onderste het goedkoopste is staat w.m.b. buiten kijfquote:Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.
Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
Nope, booking.com krijgt ook gewoon een commissie (15%) van het hotel. Direct contact met het hotel kan goedkopere resultaten opleveren.quote:Op woensdag 22 november 2017 13:40 schreef Toto69 het volgende:
Dat dat onderste het goedkoopste is staat w.m.b. buiten kijf
15%? Allemachtig.quote:Op woensdag 22 november 2017 14:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nope, booking.com krijgt ook gewoon een commissie (15%) van het hotel. Direct contact met het hotel kan goedkopere resultaten opleveren.
Op hun eigen site mogen ze niet onder de booking.com (e.a. soortgelijke sites) tarieven aanbieden. Vandaar direct contact opnemen om korting te bedingen.quote:Op woensdag 22 november 2017 15:57 schreef Pewl het volgende:
Sjeetje. 15% voor Booking.com. Volgende keer lekker via hotelsite zelf boeken.
Ze bestaan al een tijdje en zijn eigenlijk gewoon een regulier reisbureau, ze verkopen voornamelijk reizen door van grotere partijen.quote:Op woensdag 22 november 2017 13:31 schreef Pewl het volgende:
Stuitte zojuist op Facebook op een account genaamd Vakantiepiraten.nl. Ziet er allemaal wel erg aantrekkelijk uit, zeer goedkope reizen en dergelijke.
Hebben mensen ervaring met deze site en is het allemaal koosjer?
Daar sta je nog raar van te kijken, ze verkopen bijvoorbeeld ook reizen van TUI, voor dezelfde prijs waar TUI ze voor verkoopt.quote:Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:
Het lijkt me - gezien dit een extra tussenpersoon is - dat het niet de goedkoopste optie zal zijn. Vakantiepiraten moet er natuurlijk ook een slaatje uit kunnen slaan.
Mijn ervaring is juist andersom.quote:Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
Een hilarisch advies als je bedenkt dat Skyscanner en booking.com ook gewoon brokers zijnquote:Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zelf apart de vlucht (Skyscanner) + hotel (Booking.com) boeken blijkt uit mijn ervaring bijna altijd het goedkoopst. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen hier en daar, afhankelijk van het type vakantie.
Zeker nu ik lees dat Booking.com 15% comissie vangt.quote:Op donderdag 23 november 2017 01:25 schreef Blik het volgende:
Een hilarisch advies als je bedenkt dat Skyscanner en booking.com ook gewoon brokers zijn
En jij denkt dat zowel Skyscanner als Booking.com geen tussenpersoon zijn en er - net als Vakantiepiraten - geen slaatje uit moeten slaan?quote:Op woensdag 22 november 2017 13:35 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Pakketreizen...wat een drama. Eerst wachten als je aankomt op het vliegveld tot de bus vol is, iedereen naar z’n hotel brengen (jij bent altijd als laatste, waardoor je alsnog 2 uur in een bus it terwijl je hotel op een half uurtje rijden is). Dan krijg je nog zon idiote informatie map (net of je die nodig hebt op facking Kreta of Mallorca), en de volgende dag een “informatie bijeenkomst” met de hostel (met gratis drankje). Wat je uiteindelijk een middag van je vakantie kost en waar je veel te dure excursies boekt.quote:Op donderdag 23 november 2017 08:57 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik boek overigens altijd via Skyscanner en Booking.com. Vaak kijk ik ook nog naar Expedia vlucht+hotel, maar dit is zelden goedkoper tenzij je erg flexibel bent of net geluk hebt. Ook ga ik vaak nog naar Trivago voor het geval dat er een hotel is dat niet op booking.com staat
Pakketreizen via TUI/Corendon oid kunnen als je toevallig naar hun bestemming, op toevallig de data die zij aanbieden en precies naar dat hotel wilt eventueel voordeliger zijn, maar over het algemeen kom je vaak duurder uit.
Ik persoonlijk heb een hekel aan pakketreizen omdat ik vind dat als je veel geld uitgeeft aan een reis deze volledig aan je eigen wensen moet voldoen, en bovendien vind ik de voorbereiding minstens zo leuk als de reis zelf, en dat ontneemt een pakketreis je.
Volgens mij in de meeste gevallen juist niet.quote:Op donderdag 23 november 2017 08:24 schreef Jappie_Sea het volgende:
Skyscanner is enkel een vergelijkingssite die verteld op welke site je het beste kan boeken, 90% van de gevallen is dit gewoon bij de luchtvaartmaatschappij.
Als het hotel lagere prijzen hanteert dan Booking.com krijgen ze op hun flikker van Booking.com.quote:Booking.com ontvangt wel commissie, maar heeft wel een laagste prijsgarantie, dus als het via het hotel goedkoper is krijg je dat verschil terug (in 99% van de gevallen is booking.com goedkoper of hetzelfde).
Die bijeenkomst is niet verplichtquote:Op donderdag 23 november 2017 10:40 schreef alopio het volgende:
Pakketreizen...wat een drama. Eerst wachten als je aankomt op het vliegveld tot de bus vol is, iedereen naar z’n hotel brengen (jij bent altijd als laatste, waardoor je alsnog 2 uur in een bus it terwijl je hotel op een half uurtje rijden is). Dan krijg je nog zon idiote informatie map (net of je die nodig hebt op facking Kreta of Mallorca), en de volgende dag een “informatie bijeenkomst” met de hostel (met gratis drankje). Wat je uiteindelijk een middag van je vakantie kost en waar je veel te dure excursies boekt.
Ik heb het zelf voor simpele enkele reis en retourvluchten nog niet meegemaakt dat het elders goedkoper is dan bij de luchtvaartmaatschappij. Enkel bij complexe vluchten (meerdere bestemmingen, heen naar een andere luchthaven dan terug) en layovers op verschillende maatschappijen kan je bij tussenpersonen als WTC uitkomen.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Volgens mij in de meeste gevallen juist niet.
Precies, daarom doen de hotels dat ook niet en weet je zeker dat je via Booking.com het goedkoopst uit bent.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Als het hotel lagere prijzen hanteert dan Booking.com krijgen ze op hun flikker van Booking.com.
Dat is dus niet zo. Als het hotel niet bij een grotere keten hoort, kun je zeker beter even bellen of mailen met het hotel. Dan geef je aan wat de prijs is op bijvoorbeeld booking.com en vraag je wat het kost om buiten die site om te boeken. Dat kan dan de commissie voor booking.com schelen. Sommige hotels gaan daar wel in mee.quote:Op donderdag 23 november 2017 20:21 schreef Jappie_Sea het volgende:
Precies, daarom doen de hotels dat ook niet en weet je zeker dat je via Booking.com het goedkoopst uit bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |