abonnement Unibet Coolblue
pi_175230678
Ik heb op het moment verbinding met het internet via deze powerline adapter:

https://www.computerstore(...)mbps-2-adapters.html

Hij werkt over het algemeen goed, maar 1 of 2 keer per dag valt de internet verbinding weg voor een paar minuten. Ik had hiervoor al verschillende wifi-sticks geprobeerd maar deze hadden nog vaker een storing. Bekabeld is helaas niet een optie door de constructie van het huis.

Hebben jullie advies om dit probleem te verhelpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door EvilSummoner op 21-11-2017 23:43:11 ]
  dinsdag 21 november 2017 @ 23:42:57 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175230850
Heb je de adapter in een normaal stopcontact of in iets van een verlengkabel?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175230880
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:42 schreef RingBewoner het volgende:
Heb je de adapter in een normaal stopcontact of in iets van een verlengkabel?
De adapter zit in een normaal stopcontact aan de muur.
  dinsdag 21 november 2017 @ 23:45:21 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175230890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:44 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

De adapter zit in een normaal stopcontact aan de muur.
Heb je je router modem al een keer een reset gegeven?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175230945
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:45 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb je je router al een keer een reset gegeven?
Ja, de router en de modem hebben al meerdere keren een reset gehad.
  dinsdag 21 november 2017 @ 23:48:43 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175230963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:47 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Ja, de router en de modem hebben al meerdere keren een reset gehad.
Heb je al eens contact gehad met je provider? Die hebben ongetwijfeld eerder met dit bijltje gehakt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175231265
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:48 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb je al eens contact gehad met je provider? Die hebben ongetwijfeld eerder met dit bijltje gehakt.
Nee, mijn vader is de hoofdbewoner van het huis en heeft een internet abonnement bij Caiway. Ik heb hem al meerdere malen verteld dat hij Caiway moet bellen, maar hij vind het normaal dat de internetverbinding meerdere malen per dag uitvalt en weigert om contact op te nemen met de provider. Ik zal het hem morgen nog een keer vragen maar ik denk dat het antwoord hetzelfde blijft.
  woensdag 22 november 2017 @ 00:05:58 #8
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175231300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:03 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Nee, mijn vader is de hoofdbewoner van het huis en heeft een internet abonnement bij Caiway. Ik heb hem al meerdere malen verteld dat hij Caiway moet bellen, maar hij vind het normaal dat de internetverbinding meerdere malen per dag uitvalt en weigert om contact op te nemen met de provider. Ik zal het hem morgen nog een keer vragen maar ik denk dat het antwoord hetzelfde blijft.
Vertel je pa dan maar dat ik dit ook heb gehad. Ik weet alleen niet meer wat de oplossing was :').

Even bellen, dan doen en proberen ze wat en dan is het (bij mij tenminste) verholpen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175231713
Je hebt dus een router op die powerline adapter aangesloten? Die in de link hebben namelijk geen WiFi.

Je kunt het beste zoveel mogelijk werken met het 5GHz netwerk. Als je een router hebt die die band ondersteunt, is het vaak slim om de netwerknaam van de 5GHz te onderscheiden van de 2.4GHz. Daarnaast werken powerline adapters nooit zo stabiel als een directe utp-kabel. En laat inderdaad het binnenkomend signaal nakijken.
  woensdag 22 november 2017 @ 01:01:17 #10
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_175231961
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:44 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

De adapter zit in een normaal stopcontact aan de muur.
Geaard, ongeaard?

Op je telefoon een Wifi Analyzer app downloaden, die laten scannen. Dan kun je je channel bekijken. Die moet je dan in je router instellen op het meest ideale channel.

En die Powerline Adapters hadden toch last van interferentie, dacht ik me te herinneren?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  woensdag 22 november 2017 @ 01:14:00 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175232050
Weet je zeker dat het aan de verbinding ligt? Bij mij lag het namelijk aan de netwerkkaart in m'n laptop, tenminste, dat was de enige die de verbinding kwijtraakte, andere apparaten niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 november 2017 @ 01:18:01 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175232068
Zorg dat de kamer waar je router staat niet tochtig is. Anders waaien de WIFI golfjes alle kanten op en heb je in de andere ruimtes van je huis nog maar weinig ontvangst.
pi_175232866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:35 schreef EvilSummoner het volgende:
Ik heb op het moment verbinding met het internet via deze powerline adapter:

https://www.computerstore(...)mbps-2-adapters.html

Hij werkt over het algemeen goed, maar 1 of 2 keer per dag valt de internet verbinding weg voor een paar minuten. Ik had hiervoor al verschillende wifi-sticks geprobeerd maar deze hadden nog vaker een storing. Bekabeld is helaas niet een optie door de constructie van het huis.

Hebben jullie advies om dit probleem te verhelpen?
Hard reset van je router.
30 sec resetknop ingedrukt houden
30 sec resetknop ingedrukt houden en stekker eruit
30 sec resetknop ingedrukt houden met de stekker er weer in.
Geen pauzes tussen het indrukken van je resetknop. Lijkt me het handigst dat je dit dan ook even met z'n tweeën doet.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175241735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:38 schreef baxmurger het volgende:
Je hebt dus een router op die powerline adapter aangesloten? Die in de link hebben namelijk geen WiFi.

Je kunt het beste zoveel mogelijk werken met het 5GHz netwerk. Als je een router hebt die die band ondersteunt, is het vaak slim om de netwerknaam van de 5GHz te onderscheiden van de 2.4GHz. Daarnaast werken powerline adapters nooit zo stabiel als een directe utp-kabel. En laat inderdaad het binnenkomend signaal nakijken.
Ja, het gaat via het stroomnet, niet via WiFi.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:01 schreef knokkels het volgende:

[..]

Geaard, ongeaard?

Op je telefoon een Wifi Analyzer app downloaden, die laten scannen. Dan kun je je channel bekijken. Die moet je dan in je router instellen op het meest ideale channel.

En die Powerline Adapters hadden toch last van interferentie, dacht ik me te herinneren?
Het stopcontact is geaard.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:14 schreef Leandra het volgende:
Weet je zeker dat het aan de verbinding ligt? Bij mij lag het namelijk aan de netwerkkaart in m'n laptop, tenminste, dat was de enige die de verbinding kwijtraakte, andere apparaten niet.
Ja, het ligt aan de verbinding. Het lampje op de router dat de status van de verbinding met de powerline adapter weergeeft begint namelijk veel te knipperen wanneer de verbinding wegvalt.
pi_175241745
.

[ Bericht 99% gewijzigd door EvilSummoner op 22-11-2017 16:06:00 (Dubbele post) ]
pi_175244329
quote:
Ja, het ligt aan de verbinding. Het lampje op de router dat de status van de verbinding met de powerline adapter weergeeft begint namelijk veel te knipperen wanneer de verbinding wegvalt.
en wat zegt dat?
:]
pi_175246331
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:25 schreef wootahH het volgende:

[..]

en wat zegt dat?
Dat betekent dat de verbinding verstoort is, door wat of waarom weet ik niet.
pi_175246458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:56 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Dat betekent dat de verbinding verstoort is, door wat of waarom weet ik niet.
dus jij hebt een lampje op de router die de status van de powerline aan geeft?

of bedoel je de ledjes bij de ethernet poorten. bij mij knipperen alle lampjes bij de ethernet poorten en werk alles prima
:]
pi_175247813
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:00 schreef wootahH het volgende:

[..]

dus jij hebt een lampje op de router die de status van de powerline aan geeft?

of bedoel je de ledjes bij de ethernet poorten. bij mij knipperen alle lampjes bij de ethernet poorten en werk alles prima
De powerline adapter is aangesloten op de ethernet poort, en het lampje daar knippert normaal ook, maar toen ik een keer de router aan het controleren was net nadat de internet verbinding weg viel zag ik dat het specifieke lampje heel snel aan het knipperen was. Maar normaal knippert die dus trager.
pi_175251291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:58 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

De powerline adapter is aangesloten op de ethernet poort, en het lampje daar knippert normaal ook, maar toen ik een keer de router aan het controleren was net nadat de internet verbinding weg viel zag ik dat het specifieke lampje heel snel aan het knipperen was. Maar normaal knippert die dus trager.
Dat hij snel knippert betekent dat hij de powerline adapter aan de andere kant zoekt. En voor de zekerheid: beide powerline adapters zitten rechtstreeks in het stopcontact in de muur he? Omdat je dat maar van 1 hebt bevestigd.
pi_175251403
Ik heb deze:
https://www.computerstore(...)mbps-2-adapters.html

Retestabiel en ik trek er volledig mijn verbinding van 400mbit mee. Dat had ik niet verwacht. Puike dingen. Geen idee wat met de jouwe aan de hand kan zijn.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175251502
Weet je zeker dat het aan de powerline ligt? Weet je zeker dat de verbinding direkt op de router wel stabiel is en blijft? Dit topic klinkt namelijk als een aantal aannames waar een wankele conclusie aan vast wordt gehangen.
pi_175251582
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:46 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat hij snel knippert betekent dat hij de powerline adapter aan de andere kant zoekt. En voor de zekerheid: beide powerline adapters zitten rechtstreeks in het stopcontact in de muur he? Omdat je dat maar van 1 hebt bevestigd.
Beide powerline adapters zitten in een stopcontact aan de muur.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:02 schreef Farenji het volgende:
Weet je zeker dat het aan de powerline ligt? Weet je zeker dat de verbinding direkt op de router wel stabiel is en blijft? Dit topic klinkt namelijk als een aantal aannames waar een wankele conclusie aan vast wordt gehangen.
Ik weet niet waar het aan ligt, daarom heb ik dit topic geopend.
pi_175251636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:14 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Beide powerline adapters zitten in een stopcontact aan de muur.

[..]

Ik weet niet waar het aan ligt, daarom heb ik dit topic geopend.
Je weet niet waar het aan ligt maar je geeft in je op wel min of meer aan dat de powerline het probleem is. Dat is een aanname die je kan testen, door de powerline adapters ertussenuit te halen en te kijken of de verbinding nog steeds wegvalt. Misschien zit de oorzaak wel in je router of bij je provider en werken die powerline adapters gewoon perfect. Je kan iig niet afgaan op "knipperende lampjes" want dat zegt echt niks.
pi_175251760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 00:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je weet niet waar het aan ligt maar je geeft in je op wel min of meer aan dat de powerline het probleem is. Dat is een aanname die je kan testen, door de powerline adapters ertussenuit te halen en te kijken of de verbinding nog steeds wegvalt. Misschien zit de oorzaak wel in je router of bij je provider en werken die powerline adapters gewoon perfect. Je kan iig niet afgaan op "knipperende lampjes" want dat zegt echt niks.
Ik heb niet gezegd dat de powerline adapter het probleem is, in de OP staat ook dat ik al meerdere wifi-sticks heb geprobeerd en deze nog meer storingen hadden. Ik zeg alleen dat in de huidige situatie (dus met een powerline adapter) ik dus 1 of 2 keer per dag storing heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')