abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 december 2017 @ 11:29:13 #251
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175861390
Heeft iemand nog wat tips voor het volgende:
Mij is gevraagd om 4 speciaal biertjes mee te brengen voor het kerst diner.

nu denk je appeltje eitje toch?
ALLEEN 4 vd 6 drinkt nooit speciaal bier, en het budget is ong 12-15 euro PP
Nu denk ik aan de La Chouffe N’Ice (allemans vriend) en de delerium van tramens
weet iemand nog 2 prima leuke speciaaltjes (zover je dat mag zeggen) die bij de appie verkrijgbaar zijn in dit segment?
pi_175862132
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:29 schreef JaafkeEHV het volgende:
Heeft iemand nog wat tips voor het volgende:
Mij is gevraagd om 4 speciaal biertjes mee te brengen voor het kerst diner.

nu denk je appeltje eitje toch?
ALLEEN 4 vd 6 drinkt nooit speciaal bier, en het budget is ong 12-15 euro PP
Nu denk ik aan de La Chouffe N’Ice (allemans vriend) en de delerium van tramens
weet iemand nog 2 prima leuke speciaaltjes (zover je dat mag zeggen) die bij de appie verkrijgbaar zijn in dit segment?
Chimay Blauw of Rochefort 10 blijven erg goed.

Verder misschien nog een HJ Grand Prestige of een La Trappe Quad/Isid'or.
Stop rockin' the boat.
pi_175864463
Mijzelf ook getrakteerd of wat kerstbiertjes;

pi_175864643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:45 schreef Rvhkd het volgende:
Mijzelf ook getrakteerd of wat kerstbiertjes;

[ afbeelding ]
Dat is een mooie traktatie, en in de koelkast erachter zie ik nog meer lekker spul staan.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 20 december 2017 @ 15:38:03 #255
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175866780
Ik ben ondertussen al een dikke week hier aan het lurken in dit topic en heb de kat wat uit de boom gekeken, maar wat ik wel een beetje mis is dat een bier niet verder beoordeeld wordt dan "lekker" of "geniaal".


En om verder te gaan met inkopen: voor ¤1.99 kan ik geen 3 flesjes laten staan :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175866993
quote:
wat ik wel een beetje mis is dat een bier niet verder beoordeeld wordt dan "lekker" of "geniaal".
Je kan altijd op Untappd, Beeradvocate of RateBeer verderzoeken...
pi_175868143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik ben ondertussen al een dikke week hier aan het lurken in dit topic en heb de kat wat uit de boom gekeken, maar wat ik wel een beetje mis is dat een bier niet verder beoordeeld wordt dan "lekker" of "geniaal".


En om verder te gaan met inkopen: voor ¤1.99 kan ik geen 3 flesjes laten staan :D
[ afbeelding ]
Ik kan deze drie bieren wel anders beoordelen dan "geniaal" of "lekker"
pi_175868152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:29 schreef JaafkeEHV het volgende:
Heeft iemand nog wat tips voor het volgende:
Mij is gevraagd om 4 speciaal biertjes mee te brengen voor het kerst diner.

nu denk je appeltje eitje toch?
ALLEEN 4 vd 6 drinkt nooit speciaal bier, en het budget is ong 12-15 euro PP
Nu denk ik aan de La Chouffe N’Ice (allemans vriend) en de delerium van tramens
weet iemand nog 2 prima leuke speciaaltjes (zover je dat mag zeggen) die bij de appie verkrijgbaar zijn in dit segment?
Tip, haal 75cl flessen.

Ik had dat lekker goedkoop op drankdozijn, dan blijf je gemakkelijk in t budget (3 75cl per persoon).

Daar heb je sowieso paar mooie bieren, zoals de Spencer trappisten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 20 december 2017 @ 17:06:17 #259
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_175868795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Tip, haal 75cl flessen.

Ik had dat lekker goedkoop op drankdozijn, dan blijf je gemakkelijk in t budget (3 75cl per persoon).

Daar heb je sowieso paar mooie bieren, zoals de Spencer trappisten.
Grote flessen ja. Eerder genoemde suggesties zijn prima. Verder blijf ik mezelf herhalen, dus:

- Fantome
- Cuvee van de Keizer (blauw)
- St Bernardus (kerst)
- Avec les bons Voeux
- Guldenberg
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_175869169
- Fantome
- Cuvee van de Keizer (blauw)
- St Bernardus (kerst)
- Avec les bons Voeux

=> kan je echt de mensen alleen maar een plezier mee doen!!!

Dugges x Siren collab... Jammergenoeg ok, maar niet uitstekend...

pi_175869285
Ik vond de Spencer Holiday Ale en de Spencer Stout wel geslaagde toevoegingen op t diner.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_175869717
Ik heb toch het idee dat jullie de vraag niet helemaal goed lezen. Er wordt gevraagd om bier wat bij de Albert Heijn verkrijgbaar is, en dan komen jullie met Fantome aanzetten. Tenzij de AH in het zuiden van het land een andere selectie heeft.

Mocht hij de AH achterwege laten en gaan voor de grote flessen moet je er ook rekening mee houden dat mensen die nooit speciaalbier drinken een hele andere smaak hebben. Blijkbaar is dat 4 van de 6 mensen dus ik zou het heel veilig bij Karmeliet of Brugse Zot houden ofzo.

Mensen die nooit bier drinken of alleen pils vinden bier boven de 9 procent vaak te zwaar is mijn ervaring. Ik nam eens naar dergelijke vrienden een fles Cuvee van de keizer blauw mee maar ze vonden het allemaal niks (toen had ik meer O+). Dus ik vind het een beetje raar om zoiets of een trappisten quad aan te dragen als voorbeeld van bier om aan leken te serveren.
pi_175869802
Op zich kan het wel zijn dat men de biertjes buiten hun comfortzone uiteindelijk weten te waarderen maar uit eigen ervaring weet ik dat het niet iets is wat niet mis kan gaan en waar je altijd iemand een plezier mee doet.
  woensdag 20 december 2017 @ 17:53:58 #264
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_175869938
Dan heb ik de vraag inderdaad niet goed gelezen. Overigens, als Jaafke echt uit Eindhoven komt (wat zijn naam impliceert) blijft mijn advies toch echt hetzelfde. Rijd de grens over naar de eerste de beste drankhandel. De keuze is reuze én je bent stukken goedkoper uit.
En daarbij moet ik opmerken dat ik, toen ik voor het eerst een quadje dronk, direct verkocht was. Man, wat vond ik die lekker. :9
NAC Breda
Rèsbaarge
  woensdag 20 december 2017 @ 17:57:29 #265
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_175870001
En inderdaad, het gaat mij ook te ver om reviews op dit forum nog eens dunnetjes over te doen. :)
Toevoegen op Untappd mag natuurlijk altijd!
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_175870199
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:53 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Dan heb ik de vraag inderdaad niet goed gelezen. Overigens, als Jaafke echt uit Eindhoven komt (wat zijn naam impliceert) blijft mijn advies toch echt hetzelfde. Rijd de grens over naar de eerste de beste drankhandel. De keuze is reuze én je bent stukken goedkoper uit.
En daarbij moet ik opmerken dat ik, toen ik voor het eerst een quadje dronk, direct verkocht was. Man, wat vond ik die lekker. :9
Toen ik 16 was vond ik de La Trappe Quadrupel ook gelijk een succes, was ook het meest luxe wat er toen in de buurtsupermarkt te verkrijgen was, van het bestaan van Stouts en dergelijke had ik geen weet en mijn vrienden ook niet. Maar ik kan me ook wel herinneren dat een deel van die groep daarna nooit meer een quad heeft aangeraakt. Dus de ervaringen kunnen verschillen, en het alcoholische van (sommige) quads zou beginners / mensen die geen bier drinken tegen kunnen staan.

Voordeel van een aantal 75cl flessen is natuurlijk dat je iedereen van alles kan laten proeven. Ik wilde meer het punt maken dat het niet altijd een onverdeeld succes is zoals ik eens meemaakte.

Ik nam ook eens een Fantome Magic Ghost mee, een enkeling kon het ook waarderen maar de meerderheid vond het helemaal niets. Terwijl Brand Dubbelbockjes wel in de smaak vielen.
pi_175871283
quote:
ik zou het heel veilig bij Karmeliet of Brugse Zot houden ofzo.
Je hebt helemaal gelijk... Ik ben begonnen met Karmeliet en Westmalle tripel... Had iemand me toen Fantôme of Cuvée van de Keizer Blauw geschonken, ik had na twee slokjes waarschijnlijk het glas opzijgeschoven...

Natuurlijk willen wij iets aanraden dat wij lekker vinden, maar niet iedereen heeft dezelfde evolutie ondergaan qua bierproeven, zeg maar... En voor sommige bieren is dat echt wel nodig...
pi_175873937

Zo, mijn kerstpakket is ook weer samengesteld ^O^
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 20 december 2017 @ 20:21:26 #269
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_175874628
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:04 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, mijn kerstpakket is ook weer samengesteld ^O^
Dat is een mooi rijtje! Ik ga morgen ook eens wat in elkaar flansen. ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
  woensdag 20 december 2017 @ 20:53:14 #270
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175875990
Waarom zijn die chocolade bieren eigenlijk zo populair hier? Wat maakt die goed?
Ik zie die geregeld langskomen, en nu weer bij AoS op die foto....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 20 december 2017 @ 21:15:52 #271
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_175876799
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom zijn die chocolade bieren eigenlijk zo populair hier? Wat maakt die goed?
Ik zie die geregeld langskomen, en nu weer bij AoS op die foto....
Misschien mis ik iets...maar ik zie niet direct “chocolade bieren”. Ik zie veel (Imperial) stouts, maar dat is niet hetzelfde als een “chocolade bier” (of niet altijd, dan toch). Maar inderdaad: Imperial stouts zijn verschrikkelijk populair. Niet alleen hier: van de 10 (op Untappd) hoogst gerate bier zijn er 7 Imperial stouts. Waarom? Tja, waarom is iets een hype? Goede vraag, maar niemand weet het antwoord...even los van het feit dat Imperial stouts een ongekend intense smaak hebben. Veel intenser dan de meeste andere bierstijlen. En laat de gevorderde bierdrinker (vaak) nou net van de wat intensere bierstijlen houden.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_175877046
Nou ja, die top X van untappd heeft wel een hoog whales gehalte, en intense smaken kun je natuurlijk ook in andere stijlen vinden, denk aan een super bittere IPA of een mega zure sour.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 20 december 2017 @ 21:24:57 #273
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_175877112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:22 schreef OMG het volgende:
Nou ja, die top X van untappd heeft wel een hoog whales gehalte, en intense smaken kun je natuurlijk ook in andere stijlen vinden, denk aan een super bittere IPA of een mega zure sour.
Hey, laten die nou net óók behoorlijk populair zijn!! ;)

En inderdaad, in die top-10 staan veel bieren die je hier in Nederland en België niet vaak gaat zien...maar er staan geen hele zeldzame pilseners of blonds in die lijst...om maar wat stijlen te noemen.
NAC Breda
Rèsbaarge
  woensdag 20 december 2017 @ 21:28:48 #274
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175877253
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:15 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Misschien mis ik iets...maar ik zie niet direct “chocolade bieren”.
staat op sommige flesjes letterlijk "chocolate", vandaar. Had het idd beter tussen aanhalingstekens gezet. Maar ik had het ook al op Untappd gezien, en begin er nieuwsgierig naar te worden, want die ene stout wat ik overlaatst had was nu niet echt een goede stout-opener.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175877518
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom zijn die chocolade bieren eigenlijk zo populair hier? Wat maakt die goed?
Ik zie die geregeld langskomen, en nu weer bij AoS op die foto....
Ik zou hetzelfde over IPAs kunnen vragen, vind die echt niet te zuipen :P

Maar ja, het is inderdaad wat de anderen ook zeggen, en het algemene smaak profiel van stouts spreekt me toch best aan
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')