abonnement Unibet Coolblue
pi_175219055
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:39 schreef Harmankardon het volgende:
Gelijke plichten daarentegen.
Hoe bedoel je die? Serieuze vraag? :P Op het tillen of het feminisme?
pi_175219067
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:39 schreef Harmankardon het volgende:
Gelijke plichten daarentegen.
Zoals welke.
pi_175219069
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:39 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja omdat de mannen ze altijd helpen met tillen, gewoon die spieren trainen :Y

:P
Ok jij doet dus niet serieus mee. :P
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:42:38 #129
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175219077
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:42 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ok jij doet dus niet serieus mee. :P
nee dat zei ik gelijk al toch :P
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_175219094
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:39 schreef Harmankardon het volgende:
Gelijke plichten daarentegen.
Kun je die uitleggen?
Ik zit erover na te denken en ik denk niet dat ik het daar mee eens ben eigenlijk. Plichten naar vermogen. Maar dat geldt niet enkel tussen mannen en vrouwen, maar tussen alle mensen in de maatschappij. Je kunt iemand met een laag inkomen niet verplichten om precies evenveel belasting te betalen. Je kunt van iemand met een ernstige handicap of ziekte niet verwachten even veel werkuren te maken etc.
Ik kom niet helemaal uit mijn gedachte, maar ik voel teveel haken en ogen. Je zet me aan het denken! Leuk, dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175219138
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die? Serieuze vraag? :P Op het tillen of het feminisme?
Iedereen heeft het altijd over rechten ihkv gelijkheid en eerlijke verdeling, maar daar staan toch ook plichten tegenover lijkt me. Twee zijden van dezelfde medaille. Ik denk dat het feminisme een stuk sterker zou staan als ze meer de plichten van vrouwen zouden benadrukken dan de rechten. Feminisme gaat nu vooral over de 2% topvrouwen die een nog betere baan willen hebben, die hebben de discussie goed naar zich toe getrokken, terwijl feminisme toch over alle vrouwen zou moeten gaan en dan kun je dat m.i. beter benaderen vanuit alles wat vrouwen wel al doen in het huishouden, combinatie met werk en kinderen etc.
pi_175219141
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kun je die uitleggen?
Ik zit erover na te denken en ik denk niet dat ik het daar mee eens ben eigenlijk. Plichten naar vermogen. Maar dat geldt niet enkel tussen mannen en vrouwen, maar tussen alle mensen in de maatschappij. Je kunt iemand met een laag inkomen niet verplichten om precies evenveel belasting te betalen. Je kunt van iemand met een ernstige handicap of ziekte niet verwachten even veel werkuren te maken etc.
Ik kom niet helemaal uit mijn gedachte, maar ik voel teveel haken en ogen. Je zet me aan het denken! Leuk, dank je wel :*
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_175219212
Zoveel wettelijke plichten zijn er uberhaupt niet in Nederland. Behalve je kunnen legitimeren, je verhuizingen doorgeven en je belastingen en bekeuringen betalen.
Veel gender inequality zit er denk ik niet bij. :P
pi_175219230
Als feminist streef je toch juist naar gelijkwaardigheid? En een afschaffing van rollen die door een sociaal stigma opgelegd worden? Nergens is er een biologische basis voor de rol die vrouwen dragen om in een bijvoorbeeld een verzorgende rol gedrukt te worden, dat is een sociaal construct. Net als dat het ok is voor vrouwen om bang te zijn voor dingen moeten mannen dat ook gewoon kunnen zonder dat er een social stigma aan hangt, dat is gelijkwaardigheid.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175219236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:48 schreef Lokasenna het volgende:
Zoveel wettelijke plichten zijn er uberhaupt niet in Nederland. Behalve je kunnen legitimeren, je verhuizingen doorgeven en je belastingen en bekeuringen betalen.
Veel gender inequality zit er denk ik niet bij. :P
Wacht maar als je straks een serieuze baan hebt, dan ga je huilen bij het jaaroverzicht als je ziet hoeveel belasting je aftikt.
pi_175219252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:45 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Iedereen heeft het altijd over rechten ihkv gelijkheid en eerlijke verdeling, maar daar staan toch ook plichten tegenover lijkt me. Twee zijden van dezelfde medaille. Ik denk dat het feminisme een stuk sterker zou staan als ze meer de plichten van vrouwen zouden benadrukken dan de rechten. Feminisme gaat nu vooral over de 2% topvrouwen die een nog betere baan willen hebben, die hebben de discussie goed naar zich toe getrokken, terwijl feminisme toch over alle vrouwen zou moeten gaan en dan kun je dat m.i. beter benaderen vanuit alles wat vrouwen wel al doen in het huishouden, combinatie met werk en kinderen etc.
Rechten kun je tot zekere hoogte gelijk trekken. Alleen plichten is lastiger... door gewoon iemands vermogen (en dat bedoel ik niet enkel financieel).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175219276
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:49 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Wacht maar als je straks een serieuze baan hebt, dan ga je huilen bij het jaaroverzicht als je ziet hoeveel belasting je aftikt.
Heb je het zonder dat afgetikte geld zo moeilijk dan?
pi_175219297
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:49 schreef HostiMeister het volgende:
Als feminist streef je toch juist naar gelijkwaardigheid? En een afschaffing van rollen die door een sociaal stigma opgelegd worden? Nergens is er een biologische basis voor de rol die vrouwen dragen om in een bijvoorbeeld een verzorgende rol gedrukt te worden, dat is een sociaal construct. Net als dat het ok is voor vrouwen om bang te zijn voor dingen moeten mannen dat ook gewoon kunnen zonder dat er een social stigma aan hangt, dat is gelijkwaardigheid.
Daar ben ik het mee eens...
De kromheid die nu heerst (hopelijk verandert dat) is ook een doorn in mijn oog. Al ben ik bang zelf ook teveel in rolmodellen te denken (al probeer ik dat niet te doen).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175219300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:51 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Heb je het zonder dat afgetikte geld zo moeilijk dan?
Bier is op dus ja.
pi_175219308
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:52 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Bier is op dus ja.
:*
pi_175219314
Deze discussie is leuk! Ik zit er nu zo heerlijk over te "piekeren"
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175219315
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:49 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Wacht maar als je straks een serieuze baan hebt, dan ga je huilen bij het jaaroverzicht als je ziet hoeveel belasting je aftikt.
Kreeg gister ook mijn overzicht van 2016 en wat ik moest bijbetalen. Dacht nog 'o valt mee', maar was even vergeten dat ik vorig jaar al een voorschot had betaald dus daar kwam dit nog bovenop _O-
Tap tap tap
pi_175219334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens...
De kromheid die nu heerst (hopelijk verandert dat) is ook een doorn in mijn oog. Al ben ik bang zelf ook teveel in rolmodellen te denken (al probeer ik dat niet te doen).
In mijn ogen is feminisme niet 'alles is de schuld van de man' of 'ik ben een prinsesje zo verdien ik behandelt te worden'. Dat vergeten vaak veel mensen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:54:24 #144
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_175219340
Mensen die veel belasting betalen moeten niet zeuren, dan komt er blijkbaar ook veel geld binnen :7 :D
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_175219347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kreeg gister ook mijn overzicht van 2016 en wat ik moest bijbetalen. Dacht nog 'o valt mee', maar was even vergeten dat ik vorig jaar al een voorschot had betaald dus daar kwam dit nog bovenop _O-
Fijn he. O+
pi_175219348
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:54 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

In mijn ogen is feminisme niet 'alles is de schuld van de man' of 'ik ben een prinsesje zo verdien ik behandelt te worden'. Dat vergeten vaak veel mensen.
Heul wel dat ik een prinsesje ben.
pi_175219360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:54 schreef DjRex89 het volgende:
Mensen die veel belasting betalen moeten niet zeuren, dan komt er blijkbaar ook veel geld binnen :7 :D
Dat hou ik mezelf ook maar voor, dat krijg je ervan als je een jaar geen vakantie hebt :D
Ik heb niks te klagen hoor.
Tap tap tap
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:55:44 #148
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175219366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:54 schreef DjRex89 het volgende:
Mensen die veel belasting betalen moeten niet zeuren, dan komt er blijkbaar ook veel geld binnen :7 :D
ik betaal met alle liefde een 30k belasting per maand :Y
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_175219368
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:54 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

In mijn ogen is feminisme niet 'alles is de schuld van de man' of 'ik ben een prinsesje zo verdien ik behandelt te worden'. Dat vergeten vaak veel mensen.
Daar ben ik het helemaal mee eens en dat is heel erg jammer. Met die instelling dood je direct elke discussie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175219383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:54 schreef DjRex89 het volgende:
Mensen die veel belasting betalen moeten niet zeuren, dan komt er blijkbaar ook veel geld binnen :7 :D
Bullshit :{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')