abonnement Unibet Coolblue
pi_175216308
Hoi!

Mijn vriendin en ik willen in januari graag 10 dagen naar Marokko. Is januari allereerst een goede periode om te gaan? En we zitten eraan te denken om deze route te volgen:

https://saltinourhair.com/morocco/morocco-route-guide/

Is deze reis aan te raden of hebben jullie betere ervaringen met andere steden?
pi_175216696
Is te doen, maar verwacht geen strandvakantie. Waar wil je starten? Ik kan je voorzien van tips.
pi_175222541
Kom zelf ook iedere zomer in Maroc maar ben in de woestijn nog niet geweest, wel Fez, Meknes, Rabat, Marakesh, Casablanca.

[ Bericht 9% gewijzigd door UIO_AMS op 22-11-2017 15:26:53 ]
Sue Me
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 15:35:28 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175241153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:13 schreef NicoKr het volgende:
Hoi!

Mijn vriendin en ik willen in januari graag 10 dagen naar Marokko. Is januari allereerst een goede periode om te gaan?
Het is de gemiddeld koudste maand. Dus als je een gemiddelde maximum temperatuur van 16°C niet erg vindt, dan is het een goede periode.

quote:
En we zitten eraan te denken om deze route te volgen:

https://saltinourhair.com/morocco/morocco-route-guide/

Is deze reis aan te raden of hebben jullie betere ervaringen met andere steden?
Geen ervaring hier.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175242109
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is de gemiddeld koudste maand. Dus als je een gemiddelde maximum temperatuur van 16°C niet erg vindt, dan is het een goede periode.

[..]

Geen ervaring hier.
Het is lekker weer in januari. Enige waar je rekening mee moet houden zijn de nachten. Overdag echt lekker weer, maar de avonden zijn ijskoud!

Anyway, als TS even reageert kan ik hem voorzien van tips. Route is niet denderend. Tanger is zo leuke stad en daar verblijf je geeneens... doodzonde! En Fes in 1 dag is ook al zo een doodzonde. En in januari raad ik het niet aan om naar Merzouga te gaan, de weg erheen is dan uitgestorven! En zo kan ik nog wel doorgaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 16:24:56 ]
pi_175242180
In 10 dagen moet je niet en noorden en midden e het zuiden willen zien. Je moet een keus maken. Of je begint in het zuiden en ziet daar wat of je gaat naar het noorden. Gezien de periode zou ik gaan voor het zuiden. Het noorden is leuker vanaf de maanden april, mei en juni.

Dus, boek naar Marrakech en doe een paar dagen Marrakech, Agadir en Essouira. En wat kleine steden in de omgeving die ik je dan nog wel kan geven. Inclusief goede eetplekken.
pi_175254959
Thanks! Bedankt voor de reacties. Dit is tot nu toe onze planning:

Dag 1: Aankomst Tangier
Dag 2: (eind middag 's avonds) van Tangier naar Chefchaouen
Dag 3: Chefchaouen
Dag 4: 4 uur durende reis naar Fez en daarna rondlopen in Fez
Dag 5: Dag rondlopen Fez
Dag 6 Reizen naar Merzouga (Sahara woestijn) (3 dagen woestijn tour)
Dag 7 Zonsopgang in Sahara en richting Boumalde Dades
Dag 8 Richting Marrakesh (laatste dag tour) Ait Benhaddou en hoogste punt Atlas.
Dag 9 Marrakesh
Dag 10 Marrakesh
Dag 11 Terug naar Nederland.

Alle tips zijn welkom!
pi_175255955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:16 schreef NicoKr het volgende:
Thanks! Bedankt voor de reacties. Dit is tot nu toe onze planning:

Dag 1: Aankomst Tangier
Dag 2: (eind middag 's avonds) van Tangier naar Chefchaouen
Dag 3: Chefchaouen
Dag 4: 4 uur durende reis naar Fez en daarna rondlopen in Fez
Dag 5: Dag rondlopen Fez
Dag 6 Reizen naar Merzouga (Sahara woestijn) (3 dagen woestijn tour)
Dag 7 Zonsopgang in Sahara en richting Boumalde Dades
Dag 8 Richting Marrakesh (laatste dag tour) Ait Benhaddou en hoogste punt Atlas.
Dag 9 Marrakesh
Dag 10 Marrakesh
Dag 11 Terug naar Nederland.

Alle tips zijn welkom!
Vind het heel veel allemaal, het is te lang in de auto zitten en teveel indrukken (elke stad is zo anders en dus echt wel weer een shock). Ik zou in Tanger wat langer verblijven, het is een stad dat veel te bieden heeft. Hercules grot en de omgeving daar, oude medina, boulevard, playa ( leuke eettentjes daar!!!), Park aremlet en Cap Spartel. Oh en vergeet niet een bezoek te brengen aan cafe Hafa (de wijk waar het zich bevindt is ook gaaf en moeite waard te checken)! Oh en restaurant Le Saveur du Poisson zeker aan te raden!!

Chaouen is een geweldige stad maar daar hoef je echt niet te overnachten. Heb je in een paar uur wel gezien. Je loopt vanaf het plein in feite richting de sjellelet (Arabisch voor watervallen) en ondertussen lekker verdwalen. Aanrader is ook het bezoeken van Portugees gevangenis. Staat op het plein. En eten doe je ook daar. Maar goed, aangezien je daarna naar Fes wil begrijp ik dat je niet in de avond die route wil leggen. Het is een best wel nare weg, maar de natuur en het uitzicht is pffff... dat moet je dus wel overdag doen. Vergeet niet onderweg te stoppen als je de mogelijkheid hebt en bij wat Berberse families naar binnen te gaan! Zijn hele leuke en gastvrije mensen en zo zie je ook wat van het echte leven.

Fes heb je in twee dagen wel gezien als je echt goed gebruik maakt van de tijd. Bezoek het oude centrum... kwestie van verdwalen aldaar. Ze hebben er ook een leuke shoppingmall, genaamd bord Fezz mall. Echt gigantisch groot en allerlei merken. Leuk om te zien. Verder, Dar el Makhzen en Al-Attarine Madrasa echt zien!!!

Oh en nog even wat. In Fes nooit vis bestellen! Het is meer een stad van vlees. Vis eten doe je in Tanger ( havenstad)!! Oh en je kan leuk lunchen in Café O clock. Eigenaar is Engels... hele leuke en hippe tent in de oude medina van Fes. Wat ook de moeite waard is een hele grote en bekende park: Jnan Sbil. Bij de ingang van het park ( waar de muren staan) heb je ook een leuk zaakje waar je goed kan ontbijten/lunchen. Ja en verder... omgeving van Fes is prachtig, maar met twee dagen red je dat nooit en te nimmer.

Merzouga raad ik niet aan in de winter. Als je dat gevoel van woestijn toch wil ervaren kan dat prima wat in de omgeving van Marrakech. Merzouga is bij Marokkanen voor mensen die geneziging willen, die worden er begraven etc. Google eens op Zagora. Dan rijd je ook langs Ourzazzate en Ait BenHaddoud (ligt op de route) en misschien bespaar je er tijd mee. Safar Events & Travel is een goede, die kan dit allemaal voor je regelen! ( als je er niet uit komt laat me weten, ik zou ze voor je kunnen bellen aangezien ik Marokkaans spreek)

Marrakech, jaaa.. daar kan ik een heel boek over schrijven. Zou toch echt Merzouga overslaan en wat meer tijd in Marrakech doorbrengen. Marrakech is geweldig, maar de omgeving is nog mooier (hele leuke dorpen). Dit wordt te lang, maar ook hier qua eten raad ik Nomad, Café O Clock, Le Selema, Mochie Marrakech, Comptoir Darna en nog veel meer. Als je meer wil weten van Marrakech roep maar.. dan doe ik dat ook nog even.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 12:04:57 ]
pi_175257714
Wow thanks voor alle info zeg, Maghrebijnse! Welke route heb jij destijds door Marocco genomen? En durf het haast niet te vragen, maar wat zou je aan onze planning aanpassen? M'n vriendin en ik vinden het niet erg om veel te moeten zin in korte tijd. Hebben we afgelopen zomer in Kroatië ook gedaan.

Dus wat ik uit je verhaal haal:

Merzouga overslaan. (Is de Sahara bezoeken juist niet het mooiste?)
En langer in Marrakech blijven. (hoeveel dagen raad je aan?)
pi_175257965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:39 schreef NicoKr het volgende:
Wow thanks voor alle info zeg, Maghrebijnse! Welke route heb jij destijds door Marocco genomen? En durf het haast niet te vragen, maar wat zou je aan onze planning aanpassen? M'n vriendin en ik vinden het niet erg om veel te moeten zin in korte tijd. Hebben we afgelopen zomer in Kroatië ook gedaan.

Dus wat ik uit je verhaal haal:

Merzouga overslaan. (Is de Sahara bezoeken juist niet het mooiste?)
En langer in Marrakech blijven. (hoeveel dagen raad je aan?)
Graag gedaan. Dit is nog heel beknopt. Sahara is mooi, maar je hebt een beperkt aantal dagen dagen. Overigens, de echte Sahara is mooier, maar dan moet je richting Tiznit ( gave stad is dat!), TanTan en afdalen naar Dakhla. Dan zit je in de echte Sahara.

Ik ben meerdere malen per jaar in Marokko en neem dus verschillende routes. Zou een dagje langer in Tanger verblijven. En verder, kijk even naar Zagora ( is net praktischer). Betekent alleen wel dat je minder van de omgeving van Marrakech kan zien. Daar moet je een keus in maken. Dus of Zagora of de omgeving van Marrakech, denk hierbij aan Lella Takerkoust, Ourika, Setti Fatma. Maar vind zelf Zagora leuker dan Merzouga. Ook veel betere accomodaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 12:59:45 ]
pi_175258063
Ik weet overigens niet hoe je gaat? Auto huren of met het openbaar vervoer? In het laatste geval moet je rekening houden met dat dingen wat langzamer gaan. Ik huur altijd een auto en rijd dan lekker zelf. Geeft wat meer vrijheid en is echt veel sneller.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 13:06:53 ]
pi_175258173
Herinneringen. Foto die ik gemaakt heb in een stad in de Sahara: Tan Tan.



[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 13:13:45 ]
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 15:13:48 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175260595
Marokko O+ 3x geweest en zou er graag weer heengaan!

Ik vond Fes het gaafste en Casablanca het minste. Marrakech moet nog eens in de herkansing want toen wij daar waren stierf Hassan 2. Alles dicht en dus ook geen markt! Gave was wel dat we daardoor de kroning van Mohammed in Rabat hebben meegemaakt. Onvergetelijke ervaring!

Tanger vond ik zelf een beetje een vieze havenstad maar wie weet is dat verandert in de afgelopen 15 jaar :)

Let trouwens op met autorijden dat je wel eens genaaid kan worden door de plaatselijke politie. Die zeggen dan gewoon dat je te hard reed en mag je dokken. Sta erop een bon te krijgen, dan kunnen ze het niet in eigen zak steken ;)

Veel plezier!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175261055
Tanger is veranderd! Gigantisch zelfs. Je herkent het niet meer terug. Het is inmiddels echt een wereldstad en zooo mooi! *O*
pi_175261734
En als je een auto huurt zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Vaak op regionaal wegen heb je van de checkpoints (controle politie) waar een bord op de grond staat met ڤف ( Arabisch Qif, wat stop betekent). Betekent dus voor het bord al stoppen!! Je zult er aantal tegenkomen op de weg van Tanger naar Chaouen en vervolgens vanaf Ouazzane tot aan Fes ook drie keer. Voor de ingang van Marrakech heb je er ook twee.

Mocht je aangehouden worden en boete moeten betalen, druk 100 dirham in de hand. Wel onopvallend. Meestal mag je dan verder.

Op de snelweg van Casablanca naar Marrakech ( maar die route neem je niet) heb je vaak radar. En altijd bij de tolweg heb je voor de betaling/kaart nadert politie die ook controleren. Geldt voor alle tolwegen in Marokko.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 16:23:36 ]
pi_175264733
Houd er rekening mee dat ze daar slecht Engels spreken of helemaal niet. Weet niet of je een woordje Frans spreekt? Maar mocht het niet lukken dan kan je me je nummer berichten en dan kan ik eventueel ( als nodig is) dingen voor je inspreken op de app in het Marokkaans en die je kan dan laten beluisteren aan die iemand. Slim he. 🙈

Laat het weten als je vragen hebt! Beantwoord ze graag voor je.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 19:12:24 ]
pi_175275566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet overigens niet hoe je gaat? Auto huren of met het openbaar vervoer? In het laatste geval moet je rekening houden met dat dingen wat langzamer gaan. Ik huur altijd een auto en rijd dan lekker zelf. Geeft wat meer vrijheid en is echt veel sneller.
We gaan met het openbaar vervoer. We overwegen een auto te huren, maar het openbaar vervoer schijnt prima te zijn.
pi_175275608
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
Tanger is veranderd! Gigantisch zelfs. Je herkent het niet meer terug. Het is inmiddels echt een wereldstad en zooo mooi! *O*
En cool! We moeten een dag langer in Tanger blijven dus?
pi_175275765
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Houd er rekening mee dat ze daar slecht Engels spreken of helemaal niet. Weet niet of je een woordje Frans spreekt? Maar mocht het niet lukken dan kan je me je nummer berichten en dan kan ik eventueel ( als nodig is) dingen voor je inspreken op de app in het Marokkaans en die je kan dan laten beluisteren aan die iemand. Slim he. 🙈

Laat het weten als je vragen hebt! Beantwoord ze graag voor je.
We zijn momenteel nog opzoek naar een goede, niet al te dure, camel tour van Fez naar Marrakech. Het liefste 3 dagen en 2 nachten. Kun je ons wat aanbevelen?

Heb nu contact met deze partij: http://www.desert-merzouga-tours.com/, maar vragen 280 p.p. Beetje aan de dure kant lijkt me...
pi_175279003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:26 schreef NicoKr het volgende:

[..]

We gaan met het openbaar vervoer. We overwegen een auto te huren, maar het openbaar vervoer schijnt prima te zijn.
Muah, verlies je heel veel tijd ( en dat heb je al niet). Ik zou voor een auto gaan.
pi_175279197
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:35 schreef NicoKr het volgende:

[..]

We zijn momenteel nog opzoek naar een goede, niet al te dure, camel tour van Fez naar Marrakech. Het liefste 3 dagen en 2 nachten. Kun je ons wat aanbevelen?

Heb nu contact met deze partij: http://www.desert-merzouga-tours.com/, maar vragen 280 p.p. Beetje aan de dure kant lijkt me...
Ik heb je bericht ontvangen. Ik app je vanavond, praat wat makkelijker!
pi_175279508
Overal katten in Marokko. Zelfs als je in je hotel aan het ontbijten bent... love it. O+

Vintage winkelen kan je doen in Essaouira. Walhalla voor de vintage-liefhebbers. :D

https://imgur.com/a/Lj4Kc

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 14:14:52 ]
pi_175279858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:35 schreef NicoKr het volgende:

[..]

We zijn momenteel nog opzoek naar een goede, niet al te dure, camel tour van Fez naar Marrakech. Het liefste 3 dagen en 2 nachten. Kun je ons wat aanbevelen?

Heb nu contact met deze partij: http://www.desert-merzouga-tours.com/, maar vragen 280 p.p. Beetje aan de dure kant lijkt me...
Ik reis altijd alleen en in mijn eigen auto, dus heb weinig ervaringen met die bureaus. In 2015 was ik in Marrakech en vriendinnen wouden wat dingen doen, toen gewoon ter plekke zo een bureau binnen gewandeld ( zitten in de buurt van Djema el Fna) en wat geboekt... maar kan me voorstellen dat jij dat lastig vindt.

Maar, deze is heel goed heb ik vernomen van vrienden en ook perfect georganiseerd: https://www.instagram.com/safareventstravelmorocco/

Misschien even contact opnemen met hen en kijken wat zij vragen? Zou echt voor Zagora gaan, scheelt drie uur heen en drie uur terug in reizen en je ziet ongeveer hetzelfde: woestijn. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 14:36:41 ]
pi_175308829
Wij zijn vorig jaar met https://www.marokkoonline.nl/ gegaan, Marrakech en toen de woestijn ingegaan. Zelf met een auto rijden was heel erg fijn! Allemaal ook goed geregeld en volgens mij kun je de reis in losse blokken boeken, dus misschien ook alleen 't stukje kamelentour?
pi_175308909
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:06 schreef ArtemisQ het volgende:
Wij zijn vorig jaar met https://www.marokkoonline.nl/ gegaan, Marrakech en toen de woestijn ingegaan. Zelf met een auto rijden was heel erg fijn! Allemaal ook goed geregeld en volgens mij kun je de reis in losse blokken boeken, dus misschien ook alleen 't stukje kamelentour?
Hij wil vanuit Fes naar de woestijn.
pi_175311933
Drie jaar geleden ook met Marokko on line gereisd met auto door midden Marokko in oktober.
D.w.z. Marrakesh, door Atlas, Ait el benhadouh (?) Touradent, langs Agadir, de kust en El Essouira.
Lange, lange afstanden.
Mooi, lieve mensen, heerlijk eten en tegelijk was het er vies.
O.r.s meenemen bleek een aanrader.

Leuk dat Magherebijnse zich inspant met reistips. w/

Nog steeds plezier van de marokaanse laarzen en een prachtige unieke tas.

@M., kom je nog wel in Marrakesh?
pi_175317265
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 04:40 schreef AnneX het volgende:
Drie jaar geleden ook met Marokko on line gereisd met auto door midden Marokko in oktober.
D.w.z. Marrakesh, door Atlas, Ait el benhadouh (?) Touradent, langs Agadir, de kust en El Essouira.
Lange, lange afstanden.
Mooi, lieve mensen, heerlijk eten en tegelijk was het er vies.
O.r.s meenemen bleek een aanrader.

Leuk dat Magherebijnse zich inspant met reistips. w/

Nog steeds plezier van de marokaanse laarzen en een prachtige unieke tas.

@M., kom je nog wel in Marrakesh?
Oh leuk! Taroudant is geweldig, een stad vol historie.

Ik ben regelmatig in Marokko en dus ook Marrakech. Deze zomer ( was bijna drie maanden in Marokko) heb ik echter Marrakech niet bezocht.
pi_175317530
Verblijf je dan bij familie?
Wil je laten weten als je weer in M. bent... nudge nudge wink wink 8-)

Oh ja, wij waren nog zuidelijker in een verlaten stad, waar de bagage met ezel door de droge rivierbedding werd overgezet.
Ben erg be ieuwd hoe die de overstroming hebben overleefd van een jaar of twee geleden.
http://www.logement-tafraout.com

[ Bericht 46% gewijzigd door AnneX op 26-11-2017 14:27:42 ]
pi_175317875
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:09 schreef AnneX het volgende:
Verblijf je dan bij familie?
Wil je laten weten als je weer in M. bent... nudge nudge wink wink 8-)
Ik heb huizen in Marokko. In Marrakech verblijf ik gewoon in hotel, maar we willen er op den duur een huis kopen. Eerst maar een huis in Tanger en dan Marrakech. Je wil Marokko weer bezoeken? :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 14:23:54 ]
pi_175317927
Ik zou die woestijn overslaan
pi_175318016
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb huizen in Marokko. In Marrakech verblijf ik gewoon in hotel, maar we willen er op den duur een huis kopen. Eerst maar een huis in Tanger en dan Marrakech. Je wil Marokko weer bezoeken? :D
Neuh. Er is nog zo veel meer in de wereld.
Het was wél een fantastische reis. Doch zelfs de woestijn overgeslagen.
pi_175318049
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:29 schreef AnneX het volgende:

[..]

Neuh. Er is nog zo veel meer in de wereld.
Het was wél een fantastische reis. Doch zelfs de woestijn overgeslagen.
Zou woestijn ook niet aanraden. Ait Ben Haddou en Ourzazzate raad ik hem wel aan. Wat pas echt mooi is, is Dakhla! Maar dat is wel erg woestijn. :)
pi_175318067
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:25 schreef Drug het volgende:
Ik zou die woestijn overslaan
nou...dacht ik ook als in té touristisch etc.
Onderweg kwamen wij medereizigers tegen en na hun verhalen had ik wel een beetje spijt. -O-
pi_175318105
Dit is een verborgen parel van Marokko. Laat het vooral zo blijven.

https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1440&bih=839
pi_175318140
Ait Ben Haddou was een belevenis, want uitgestorven vanwege feestdag.
Géen toerist en wel een gids, die er woonde als éen van de 10 families.
Ook weer een hele brede droge rivierbedding. ( en brug), die moet hebben gekolkt bij eerdergenoemde watervloed. Was dat 2015?
pi_175318167
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit is een verborgen parel van Marokko. Laat het vooral zo blijven.

https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1440&bih=839
toch maar opgeslagen.
Haal je linkje dan maar weg :D
pi_175318258
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:36 schreef AnneX het volgende:

[..]

toch maar opgeslagen.
Haal je linkje dan maar weg :D
Vind het niet erg hoor. Dakhla is slecht bereikbaar met de auto. vanaf Tan Tan is het gewoon langs de weg benzine kopen aan de zijkant van de weg. Leuke ervaring ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 14:40:35 ]
pi_175320287
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:31 schreef AnneX het volgende:

[..]

nou...dacht ik ook als in té touristisch etc.
Onderweg kwamen wij medereizigers tegen en na hun verhalen had ik wel een beetje spijt. -O-
maar in januari lijkt het me daar niet zo relaxed, en het is wel een groot deel van de travel
pi_175326581
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vind het niet erg hoor. Dakhla is slecht bereikbaar met de auto. vanaf Tan Tan is het gewoon langs de weg benzine kopen aan de zijkant van de weg. Leuke ervaring ook.
Echter is Dakhla officieel gezien geen Marokko ;)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175338218
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:13 schreef miro86 het volgende:

[..]

Echter is Dakhla officieel gezien geen Marokko ;)
Daar denkt Marokko anders over. Zo'n verborgen parel is het overigens niet, iedereen die naar Marokko komt om te surfen, gaat naar Dakhla.
pi_175341535
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Daar denkt Marokko anders over. Zo'n verborgen parel is het overigens niet, iedereen die naar Marokko komt om te surfen, gaat naar Dakhla.
Dat Marokko daar anders over denkt staat vast. De VN denkt daar anders over. Maar dit is eerder een gesprek voor POL.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175380925
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Daar denkt Marokko anders over. Zo'n verborgen parel is het overigens niet, iedereen die naar Marokko komt om te surfen, gaat naar Dakhla.
Muah, het merendeel dat voor surfen komt gaat naar Agadir en in het speciaal Taghazout (geweldige hippie stad overigens). Dakhla is slecht te bereiken en met de auto vanuit Agadir is het ruim 1000 km. El Argoub is mooier dan Dakhla. Prachtig zelfs. Ik ken heel wat verborgen parels, logisch aangezien ik altijd met de auto reis en overal en nergens stop en verdwaal, wat zo fijn en een zegening is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 13:12:23 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 13:13:50 #43
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_175381094
Marrakesh is erg de moeite waard, net als Ait Benhaddou. Merzouga zou ik zeker ook heen gaan, erg mooi! Je hoeft verder geen driedaagse tour te doen, lijkt me snel saai. Wij waren in de middag aangekomen, hebben 's avonds een 3-uurs kamelentrip gemaakt. Daarna ben je die beesten en de zandduinen ook wel weer zat. De volgende dag zijn we weer verder gereden.

Zagora is echt niet de moeite waard. Het beroemdste in die stad was dit bord:



Maar dat hebben ze al een tijd geleden gesloopt om een weg te verbreden.. sukkels. Vervolgens heeft een hotel een schrale replica langs de weg gezet. Verder vond ik het ook de vrouw onvriendelijkste stad van Marokko, en wij waren met alleen mannen!

Essaouira aan de kust is verder ook erg de moeite waard!
pi_175381160
Vrouwonvriendelijk zijn ze overal in Marokko, vooral als toerist. Tegen mij durven ze dan niet omdat ik ze dan gewoon in hun eigen taal de wind van voren geef. Heel vaak ruzies gehad op straat. :)
pi_175381326
Wat foto's van mij... heb gewoon een te grote liefde voor Marokko.

https://imgur.com/a/cVKBo
pi_175383943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat foto's van mij... heb gewoon een te grote liefde voor Marokko.

https://imgur.com/a/cVKBo
Fraai. Echt.
pi_175387534
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Fraai. Echt.
Dank. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')