abonnement Unibet Coolblue
pi_175215479
Beste Fokkers,

Er is een probleem maar helaas heb ik de oplossing nog niet gevonden.

Binnen onze bedrijf hebben wij veel kamers en iedereen flext overal. Mijn vraag is of er een toegankelijke online platform bestaat (of een online idee) waar je kan opgeven in welke kamer je zit en dat de kamernummers volgende dag gewist worden.

Bestaat zo iets?

Ik hoor het heel graag en super bedankt alvast!

Groetjes,
pi_175215515
Een gedeelde excelfile?
pi_175215623
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Een gedeelde excelfile?
lijkt me ook beste
pi_175215663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Een gedeelde excelfile?
Precies, heb een gedeelde excelfile gemaakt met macro's maar helaas werkt het niet optimaal. Het is niet stabiel genoeg zeker als er meerdere mensen het bestand openen.

Ideaal zou zijn als men bij een online omgeving komt waarbij men alleen zijn kamernummer invult. En waar andere kunnen zien waar iedereen zit.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:38:39 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175215668
Die functie zit in Skype voor Bedrijven. Ding vraagt elke dag weer aan mij waar ik zit en elke dag negeer ik het weer. Net als 95-99% van de 9.000 collega's die ik heb (en wij flexen door heel Nederland).

Bij mijn vorige werkgever (+/- 125.000 medewerkers over de hele wereld) was de score nóg lager.

Dat soort dingen klinken leuk, maar in de praktijk moet je nog steeds iemand bellen/mailen/appen om te weten waar hij zit.
So we just called him Fred
pi_175215728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:38 schreef FredvZ het volgende:
Die functie zit in Skype voor Bedrijven. Ding vraagt elke dag weer aan mij waar ik zit en elke dag negeer ik het weer. Net als 95-99% van de 9.000 collega's die ik heb (en wij flexen door heel Nederland).

Bij mijn vorige werkgever (+/- 125.000 medewerkers over de hele wereld) was de score nóg lager.

Dat soort dingen klinken leuk, maar in de praktijk moet je nog steeds iemand bellen/mailen/appen om te weten waar hij zit.
Bedankt voor je input! Dat werkt ook niet optimaal inderdaad. Als iemand off line gaat dan is de locatie weg. Vaak vergeten mensen hun locatie aan te passen zie je de locatie van 2 dagen geleden (ook niet zo handig).
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:46:28 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175215823
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:41 schreef Fyrefox het volgende:

[..]

Bedankt voor je input! Dat werkt ook niet optimaal inderdaad. Als iemand off line gaat dan is de locatie weg. Vaak vergeten mensen hun locatie aan te passen zie je de locatie van 2 dagen geleden (ook niet zo handig).
Een automatisch systeem met locatiebepaling op basis van wifi of op basis van het vaste werkstation men is ingelogd zal beter werken, maar kost ook aanzienlijk meer. De vraag is natuurlijk of de meerwaarde om zonder contact te zoeken te weten waar iemand zit om vervolgens contact met die persoon te zoeken voor je werkgever voldoende is om zo'n investering te doen.

Grote kans van niet, voor hem is het goedkoper dat je gewoon op je plek blijft zitten en de vragen aan je collega's per mail, app of telefoon stelt.
So we just called him Fred
pi_175218124
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:38 schreef Fyrefox het volgende:

[..]

Precies, heb een gedeelde excelfile gemaakt met macro's maar helaas werkt het niet optimaal. Het is niet stabiel genoeg zeker als er meerdere mensen het bestand openen.

Ideaal zou zijn als men bij een online omgeving komt waarbij men alleen zijn kamernummer invult. En waar andere kunnen zien waar iedereen zit.
Dat knutsel je toch zo in elkaar in PHP met MySQL?
pi_175219609
kan dat niet in office 365 of zo?
of is er geen "hotel" software of zo.
hotels hebben vaak ook bepaalde software waar in staat wie in welke kamer zit en met hoeveel.
en als kamers leeg zijn dat er vrij staat of zoiets?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 21 november 2017 @ 20:25:48 #10
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175224924
Het kan ook met office outlook (als ik begrijp wat je bedoeld).

Deze manier wordt veel gebruikt door bedrijven om gedeelde vergaderruimtes/beamers/laptops/etc te reserveren. Kan je vervolgens in de agenda van mensen zien met welk kantoor/bureau/voorwerp/whatever ze een 'afspraak' hebben.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175226113
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:25 schreef embedguy het volgende:
Het kan ook met office outlook (als ik begrijp wat je bedoeld).

Deze manier wordt veel gebruikt door bedrijven om gedeelde vergaderruimtes/beamers/laptops/etc te reserveren. Kan je vervolgens in de agenda van mensen zien met welk kantoor/bureau/voorwerp/whatever ze een 'afspraak' hebben.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:25 schreef embedguy het volgende:
Het kan ook met office outlook (als ik begrijp wat je bedoeld).

Deze manier wordt veel gebruikt door bedrijven om gedeelde vergaderruimtes/beamers/laptops/etc te reserveren. Kan je vervolgens in de agenda van mensen zien met welk kantoor/bureau/voorwerp/whatever ze een 'afspraak' hebben.
Eigenlijk dat je online kan aangeven waar je zit en dat men online kan bekijken waar iedereen is te vinden. Ideaal zou zijn als het systeem de locatie zelf herkent via ip of iets dergelijks maar helaas is dit nu niet mogelijk. Dus zou fijn zijn als men iedere dag zelf invoert waar die zit en dat zo'n overzicht voor iedereen te raadplegen is (via een website of iets dergelijks).
pi_175228508
Als voor elke kamerdeur een pasje nodig is om die open te doen, lijkt het me betrekkelijk eenvoudig om na te gaan wie in welke kamer zit via dat systeem. Mijn vermoeden is dat dit beter werkt dan personeel vragen elke dag opnieuw weer in te vullen op welke locatie ze zitten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')