abonnement Unibet Coolblue
pi_175220680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:20 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

De aivd kan ook wel een honkbalknuppel in je reed drukken, maar wat heeft dat met die wet of recht op privacy te maken?
Wat ze niet weten kunnen ze ook niet in je reet duwen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 17:54:57 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175221761
quote:
Interessant stuk, vooral omdat ik mij vaak afvraag waarom de EU, ondanks alle ellende en problematiek, de "vluchtelingen" met bootladingen blijven binnenhalen.
Ik vraag me vaak af waarom mensen denken dat de EU vluchtelingen 'binnenhaalt'. De reden dat ze nog steeds vluchtelingen binnenlaat, ondanks nauwelijks bestaande ellende en opgeklopte problematiek, is omdat dat het beste alternatief is dat ze hebben.
pi_175222540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Soms heb ik daarom ook het idee dat dit een hulpmiddel is voor de EU (en andere regeringen) om controle te krijgen over privacy. Ze creëren een probleem, en als mensen zich veilig willen voelen is er nog maar één humane oplossing, en dat is onschuldige mensen zoveel mogelijk vrijheden afnemen om hun veiligheid te kunnen garanderen.
Je hebt hier wel een punt. Zo heeft het Amerika van Obama een eind gemaakt aan de vreedzame protesten van Occupy Wall Street. Op zich zou het ook helemaal niet raar zijn wanneer het volk zich in blinde woede zou opmaken voor de defenestraties van Frankfurt met het huidige functioneren van de ECB. Feit is dat de staat meer macht over de burger en de straat heeft dan ooit. Al lang voordat er democratie was er de dreiging van volksoproer die regimes corrigeerde.

Maar een veel belangrijker punt is natuurlijk dat het Westen helemaal niet doet aan terrorismebestrijding. Geheime diensten en politie proberen echt wel individuele aanslagen te voorkomen, maar dat is wat anders structurele terrorismebestrijding. Buitenlandse financiering van moskeeen en imams beeindigen? Sancties tegen Saudi-Arabie? Zorgen voor vrede en stabiliteit in het Midden-Oosten en afzien van invasies? Instroom van moslims controleren of beperken? Dictators die terrorisme feitelijk tegengaan laten zitten? Conservatie moslimlanden met rust laten? Terroristenleiders die zijn omsingeld niet laten ontsnappen?

Het is allemaal teveel gevraagd. Maar alle burgers in de kont loeren, ja dat is echt heel hard nodig. En Merkellego natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175223852
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar een veel belangrijker punt is natuurlijk dat het Westen helemaal niet doet aan terrorismebestrijding. Geheime diensten en politie proberen echt wel individuele aanslagen te voorkomen, maar dat is wat anders structurele terrorismebestrijding. Buitenlandse financiering van moskeeen en imams beeindigen? Sancties tegen Saudi-Arabie? Zorgen voor vrede en stabiliteit in het Midden-Oosten en afzien van invasies? Instroom van moslims controleren of beperken? Dictators die terrorisme feitelijk tegengaan laten zitten? Conservatie moslimlanden met rust laten? Terroristenleiders die zijn omsingeld niet laten ontsnappen?

Wel een goede lijst van opties die je eerst moet uitputten voor je aan verdere spionageplannetjes bij burgers gaat denken. Ik snap ook echt niet waarom mensen zoveel maatregelen verdedigen die voornamelijk gericht zijn op onschuldige mensen, terwijl dit soort zaken veelal onbespreekbaar zijn.
pi_175223855
B
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:16 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

De reden waarom er gevraagd wordt om informatie.
En natuurlijk een verschil van vertrouwen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:16 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

De reden waarom er gevraagd wordt om informatie.
En natuurlijk een verschil van vertrouwen.
Bij de Sleepwet is dan de reden dat er iemand in je buurt woont die mogelijk een terrorist is. Onzinnige reden is dat. Maar jij vind dat allemaal maar normaal en laat graag al je gesprekken en berichten zien en horen dan?
  dinsdag 21 november 2017 @ 20:13:17 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175224618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Briefgeheim. Eigendomsrecht. Onschuldig tot schuldig bewezen rechtsprincipe.
Die dingen hoeft niemand op te geven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175225164
Ik heb niets te verbergen, wel te beschermen. Ik ga de komende weken kijken hoe ik mijn gegevens beter kan beschermen voordat de wiv ingaat. De overheid heeft bij mij niets te zoeken. Het is wachten tot het gebruik van VPN en andere diensten verboden wordt, net als het afschermen van bijvoorbeeld je kenteken. De overheid gaat nu al veel te ver in het controleren van mensen. Vandaag bijvoorbeeld in het nieuws dat alle bewegingen van kentekens worden opgeslagen. Of gisteren, dat het OM met een nieuwe aanwijzing beeldmateriaal van daders (dat maakt mij niet uit) maar ook omstanders zonder enige afscherming of toestemming overal mag publiceren. Het zijn allemaal kleine stappen, tot er niets meer over is. Dan is het 'weg privacy'.

[ Bericht 4% gewijzigd door sneakydesert op 21-11-2017 20:52:37 ]
pi_175226007
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die dingen hoeft niemand op te geven.
Klopt want in Frankrijk hebben ze die keuze al voor je gemaakt en in Nederland willen ze je briefgeheim afpakken middels een wet. Je hoeft dus inderdaad geen keuze te maken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 21:38:27 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175227061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Klopt want in Frankrijk hebben ze die keuze al voor je gemaakt en in Nederland willen ze je briefgeheim afpakken middels een wet. Je hoeft dus inderdaad geen keuze te maken.
Dit is onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 21:43:52 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175227255
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Sterker nog, volgens mij vallen emails tegenwoordig ook onder briefgeheim.

Wat overigens wel haaks staat op de in te voeren sleepnetwet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175227463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:29 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld,
De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt zonder dat je constant gefilmd wordt door camera's.
doet het pijn, of heb je er last van :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 21:50:17 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175227490
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:49 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

doet het pijn, of heb je er last van :')
Wat is dit nou voor bagger argument?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 21 november 2017 @ 21:57:51 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175227756
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Sterker nog, volgens mij vallen emails tegenwoordig ook onder briefgeheim.

Wat overigens wel haaks staat op de in te voeren sleepnetwet
Nee, want dat gaat over metadata.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 22:06:06 #39
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175228044
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, want dat gaat over metadata.
Point taken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175229328
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Oh sorry je bent er zo een die het normaal vindt dat de politie zonder rechtelijke controle bij je naar binnen mag rennen (eigendomsrecht) en van hele wijken alle brieven internet verkeer mag openen.

Gewoon je definitie van een recht maar zo verzwakken dat er niks meer te verliezen valt en je hebt alsnog gelijk. Slim.
pi_175229405
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:49 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

doet het pijn, of heb je er last van :')
Neuhh. Tot een of andere grapjas je faal filmt, op dumpert zet en iedereen erom kan lachen met je kop erop. Of de belastingdienst de gegevens gaat gebruiken. En ik voel mij persoonlijk juist onveiliger als ik overal camera's en andere veiligheidsmaatregelen zie.
  dinsdag 21 november 2017 @ 22:51:23 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175229585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Oh sorry je bent er zo een die het normaal vindt dat de politie zonder rechtelijke controle bij je naar binnen mag rennen (eigendomsrecht) en van hele wijken alle brieven internet verkeer mag openen.

Dat mag de politie dan ook niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175229872
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat mag de politie dan ook niet.
Oh? https://www.legifrance.go(...)JORFTEXT000000695350
Artikel 11.

En in de voorbeelden die voor de sleepwet zijn gebruikt kwam wel degelijk naar voren dat emails geopend mochten worden, clouddiensten mee moeten werken aan het afgeven van de bestanden van mensen die niet verdacht zijn en vrienden. kennissen en huisgenoten gehacked mogen worden.
  dinsdag 21 november 2017 @ 23:08:52 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175230042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En in de voorbeelden die voor de sleepwet zijn gebruikt kwam wel degelijk naar voren dat emails geopend mochten worden, clouddiensten mee moeten werken aan het afgeven van de bestanden van mensen die niet verdacht zijn en vrienden. kennissen en huisgenoten gehacked mogen worden.
Nope. Ik heb het niet over Frankrijk gehad. Het is bovendien ook geen 'sleepwet'. Het lijkt er niet op dat je enig kennis van zaken hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fir3fly op 21-11-2017 23:14:08 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175230270
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:49 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

doet het pijn, of heb je er last van :')
Sommige mensen zullen daar last van hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:36 schreef bloodymary1 het volgende:
B

[..]

[..]

Bij de Sleepwet is dan de reden dat er iemand in je buurt woont die mogelijk een terrorist is. Onzinnige reden is dat. Maar jij vind dat allemaal maar normaal en laat graag al je gesprekken en berichten zien en horen dan?
Maakt mij niet uit of iemand in de buurt woont of niet. Van mij part mogen ze alle data door een scanner halen zodat computers met mogelijke verdachten kunnen komen of aanslagen kunnen voorspellen.

Het opslaan van al die data voor 3 jaar ben ik dan weer geen voorstander van.
pi_175230600
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Ik heb het niet over Frankrijk gehad. Het is bovendien ook geen 'sleepwet'. Het lijkt er niet op dat je enig kennis van zaken hebt.
En ik moet door deze:
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onzin.
reactie weten dat je slechts een gedeelte onzin vindt.

Natuurlijk. Iemand die zo goed is in communiceren weet het vast beter dan de rest. Jammer dat je het niet laat blijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')