Als je wel probleemloos de benodigde hypotheek kunt krijgen dan zou je daardoor voor mij een aantrekkelijke koper zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:29 schreef Hrdst85 het volgende:
Wij zitten nu gehuurd en kunnen op elk gewenst moment weg, of nog 6 maanden blijven zitten, voor ons maakt dat weinig verschil.
Maar ben zelf ook een beetje bang dat we achter het net aan het vissen zijnIk heb in ieder geval nu iets meer info en weet waar ik eventueel aan toe ben. Waarvoor dank
Mjah in principe niet lijkt me, maar wellicht kan je daar in dit geval omheen door geen bedragen te noemen, hij zegt alleen dat je hetzelfde biedt. Als je strikt de letter van de wet volgt heb je dan dus geen bedrag genoemdquote:Op dinsdag 21 november 2017 09:55 schreef Hrdst85 het volgende:
Had ik al gelezen inderdaad, het is verder dus gewoon speculeren en gewoon afwachten wat er verder gaat gebeuren. Ik heb trouwens wel gelezen dat er nooit bedragen mogen worden genoemd, maar dat is dus anders als er twee partijen hetzelfde bieden?
Vermeld zeker dat soort info en geef gewoon aan dat je qua overdracht flexibel bent (wel evt. met in acht name van een termijn in je voorbehoud financiering (als je dat hebt)).quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:29 schreef Hrdst85 het volgende:
Wij zitten nu gehuurd en kunnen op elk gewenst moment weg, of nog 6 maanden blijven zitten, voor ons maakt dat weinig verschil.
Maar ben zelf ook een beetje bang dat we achter het net aan het vissen zijnIk heb in ieder geval nu iets meer info en weet waar ik eventueel aan toe ben. Waarvoor dank
Dat onderschrift van je komt goed van toepassing op jezelf..quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:58 schreef de_boswachter het volgende:
Kies diegene met het lekkerste wijf
Zou kunnen, maar we hebben al hoog ingezet, dus niet optimaal veel speelruimte nog. Dat hebben we gedaan omdat we wisten dat er nog een ander bod binnen was.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als het kan zou je evt een hoger bod kunnen doen?
Uit welke bron heb je die info "over dat andere bod". Als, zoals boven gesteld, geen info over de hoogte van een andere bieder/bod mag worden gegeven, is er nu al iets niet in de haak: je weet het bedrag van een andere bieder..........quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:35 schreef Hrdst85 het volgende:
Zou kunnen, maar we hebben al hoog ingezet, dus niet optimaal veel speelruimte nog. Dat hebben we gedaan omdat we wisten dat er nog een ander bod binnen was.
Laat je inderdaad niet piepelen door de verkopende makelaar, die schermt natuurlijk graag met andere interesse, en dan zeker interesse die dicht/gelijk met jullie bod ligt. En of dat een waarheid is moet je maar afwachten...quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:35 schreef Hrdst85 het volgende:
[..]
Dat onderschrift van je komt goed van toepassing op jezelf..
[..]
Zou kunnen, maar we hebben al hoog ingezet, dus niet optimaal veel speelruimte nog. Dat hebben we gedaan omdat we wisten dat er nog een ander bod binnen was.
Het ligt echt aan de locatie hoe dat gaat lopen met meer bieden dan de vraagprijs, ik weet van appartementen hier in de buurt dat ze binnen een week verkocht worden voor meer dan de vraagprijs (als de vraagprijs niet te hoog ligt).quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:55 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Laat je inderdaad niet piepelen door de verkopende makelaar, die schermt natuurlijk graag met andere interesse, en dan zeker interesse die dicht/gelijk met jullie bod ligt. En of dat een waarheid is moet je maar afwachten...
Daarnaast kom je (geen idee of dat hier zo is hoor) in een grijs gebied als je meer gaat bieden dan de vraagprijs. In principe mag je 101% van de marktwaarde financieren, maar hoe dat precies berekent wordt is een beetje natte-vingerwerk. Als jij geen taxatie laat doen wordt er over het algemeen naar de vraagprijs gekeken. Je kan natuurlijk in je bod een voorwaarde opnemen mbt tot financiering voor een X-bedrag en/of een taxatie. Dit maakt mogelijk je bod wel weer minder interessant als de tegenpartij die voorbehouden niet heeft.
Mocht je niet je hele geboden bedrag kunnen financieren dan zal je dat gat (en je kosten koper) op moeten vullen met andere middelen, zoals spaargeld, lening/schenking van familie, etc.
Vervelend, het bod is dus duidelijk nog niet hoog genoeg, want ze gaan niet onderhandelen over ¤ 500quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:10 schreef Hrdst85 het volgende:
De aankoopmakelaar belde zojuist, het bod van de andere partij was toch ietsje hoger dan het onze. Dus ze gaan eerst met die partij in onderhandeling. Wat een rare gang van zaken dit.
Ja dat laatste is natuurlijk de catch en weet je als koper niet voordat je een taxatie laat doen. Wat in het geval van zo'n oververhitte markt weer een extra ontbindende voorwaarde is waar een verkoper natuurlijk niet heel erg op zit te wachten.quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ligt echt aan de locatie hoe dat gaat lopen met meer bieden dan de vraagprijs, ik weet van appartementen hier in de buurt dat ze binnen een week verkocht worden voor meer dan de vraagprijs (als de vraagprijs niet te hoog ligt).
Als ik mijn huis voor 4 ton te koop zou zetten dan zouden mensen ook meer dan de vraagprijs gaan bieden, want iedereen weet dat er met zo'n vraagprijs heel veel mensen op afkomen.
Recent zelfs iemand gesproken die haar huis voor 70k meer dan de vraagprijs verkocht heeft, en dan hebben we het in dit geval over ruim 20% boven de vraagprijs.
En degene die dat gekocht heeft gaat net als zij weer spijt krijgen.... want aan de verkeerde kant van het spoor.
Als de vraagprijs laag ligt dan kan de waarde gewoon hoger liggen, en dan komt het dus wel goed met een taxatie voor de hypotheekbank.
Mjah, opmerkelijk op z'n minst. En vooral apart dat hij eerder liet doorschemeren dat jullie biedingen gelijk lagen. Waarschijnlijk heeft hij dat ook aan die andere partij laten weten en hebben die er meteen een paar k bovenop gegooid?quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:10 schreef Hrdst85 het volgende:
De aankoopmakelaar belde zojuist, het bod van de andere partij was toch ietsje hoger dan het onze. Dus ze gaan eerst met die partij in onderhandeling. Wat een rare gang van zaken dit.
Dat zal het vast wel eens kunnen zijn. Probleem voor ons is dat wij gewoon niet al teveel hoger kunnen, anders hadden wij dat uiteraard ook gelijk gedaan. Maar we waren al erg hoog gaan zitten.quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:12 schreef Cyanide- het volgende:
Mjah, opmerkelijk op z'n minst. En vooral apart dat hij eerder liet doorschemeren dat jullie biedingen gelijk lagen. Waarschijnlijk heeft hij dat ook aan die andere partij laten weten en hebben die er meteen een paar k bovenop gegooid?
Accepteren dat het een situatie is die je niet kan veranderen en verder kijken. Je hebt iig weer wat meer ervaring opgedaan.quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:17 schreef Hrdst85 het volgende:
[..]
Dat zal het vast wel eens kunnen zijn. Probleem voor ons is dat wij gewoon niet al teveel hoger kunnen, anders hadden wij dat uiteraard ook gelijk gedaan. Maar we waren al erg hoog gaan zitten.
Daarom deze gewoon als verloren beschouwen en verder zoeken.quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:17 schreef Hrdst85 het volgende:
[..]
Dat zal het vast wel eens kunnen zijn. Probleem voor ons is dat wij gewoon niet al teveel hoger kunnen, anders hadden wij dat uiteraard ook gelijk gedaan. Maar we waren al erg hoog gaan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |