abonnement Unibet Coolblue
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 10:03:47 #76
442397 UitStraling
pi_175212878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:01 schreef Koen66 het volgende:

[..]

hoe oud was je toen?
Toch wel tot een jaar of 18 denk ik, toen ging ik medicijnen studeren en vond ik het zelf niet echt verstandig en wenselijk om als vreemde excentriekeling aan het bed te gaan staan bij breekbare oude mensen ;)
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 10:04:37 #77
442397 UitStraling
pi_175212896
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:03 schreef Voxs het volgende:

[..]

kukelend wel he? :D
Ik vond het wel stoer als de wind eronder flapperde ja :@
pi_175212898
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ligt dat aan die mensen of ligt dat aan de caissière denk je?
De mensen. Hoe pijnlijk moet dat zijn voor de caissière..en dan wel moeten horen dat ze zich niet moet aanstellen want we discrimineren niet.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2017 @ 10:04:51 #79
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175212902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:01 schreef Voxs het volgende:

[..]

Ook dit is een lastige. De hoofddoek is een uitdraging van geloof, zoals het kruisje en het keppeltje. Voor de niet-extremistische moslims--->vergelijkbaar met een gelovige katholiek of hervormde, is het niet een onderwerping aan de man, maar een uiting van toewijding aan dat geloof.
Daarnaast is het symbool geworden van de onderdrukte vrouw en idd, vele vrouwen worden beperkt in hun vrijheid door datzelfde geloof. En dat is bijzonder kwalijk.

Interessante vraag is dan: gaan wij diezelfde vrouw nog meer beperken door haar te verbieden haar gewenste beroep uit te oefenen? Of gaan we laten zien aan die onderdrukte vrouwen dat ze zelf mogen kiezen, dat we een land zijn waarin ons zo geliefde 'vrijheid' ook recht doet aan de ware betekenis van 'vrijheid'.
Voxs, het is zo eenvoudig, uniform = uniform, oftewel, allemaal met of allemaal zonder, eenheid van tenue, dat was in het leger net zo.
En een politie uniform dient wat mij betreft representatief te zijn, en dat betekent m.i. zonder religieuze uitingen, dus geen doek.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175212915
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ik vond het wel stoer als de wind eronder flapperde ja :@
Het doet mij denken aan mijn broertjes SuperTed fase :P
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2017 @ 10:05:35 #81
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175212924
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Toch wel tot een jaar of 18 denk ik, toen ging ik medicijnen studeren en vond ik het zelf niet echt verstandig en wenselijk om als vreemde excentriekeling aan het bed te gaan staan bij breekbare oude mensen ;)
Die uitingen waren dus allemaal nep.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:05:56 #82
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175212932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:04 schreef Voxs het volgende:

[..]

De mensen. Hoe pijnlijk moet dat zijn voor de caissière..en dan wel moeten horen dat ze zich niet moet aanstellen want we discrimineren niet.
nee nederlanders discrimineren niet, als je maar niet in dezelfde straat woont dan zijn we heel tolerant :Y
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_175212942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:55 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Je weet dondersgoed dat dat wat anders is, maar vooruit, ik zal happen.

Hebben ze die tattoes door hun geloof? Dragen ze die tattoes omdat ze als vrouw dat moeten om te laten zien dat ze onderdanig zijn aan de man?
Uhm... als jij denkt dat hoofddoeken een teken van onderdanigheid zijn... klopt niet.
Vrouwen kiezen daar zelf voor, als teken van respect voor hun God. En om bepaalde zaken exclusief voor hun man te houden. Heeft niks te maken met onderdanigheid.

En ja, er zijn ook vrouwen die niet goed behandeld worden door hun man. Maar die dragen lang niet altijd hoofddoeken.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:06:36 #84
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175212948
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:01 schreef Voxs het volgende:

[..]

Ook dit is een lastige. De hoofddoek is een uitdraging van geloof, zoals het kruisje en het keppeltje. Voor de niet-extremistische moslims--->vergelijkbaar met een gelovige katholiek of hervormde, is het niet een onderwerping aan de man, maar een uiting van toewijding aan dat geloof.
Daarnaast is het symbool geworden van de onderdrukte vrouw en idd, vele vrouwen worden beperkt in hun vrijheid door datzelfde geloof. En dat is bijzonder kwalijk.

Interessante vraag is dan: gaan wij diezelfde vrouw nog meer beperken door haar te verbieden haar gewenste beroep uit te oefenen? Of gaan we laten zien aan die onderdrukte vrouwen dat ze zelf mogen kiezen, dat we een land zijn waarin ons zo geliefde 'vrijheid' ook recht doet aan de ware betekenis van 'vrijheid'.
het is inderdaad een catch-22 dilemma. Kan me heel goed voorstellen dat de dame met hoofddoek vrijheid wil dat ding te dragen. Maar net zoveel vrouwen zouden dat ding met liefde af doen en daar biedt de NL samenleving helaas maar weinig klankborden voor.
Net als dat Henkie in de supermarkt misschien een kassarij wil zonder hoofddoekdame en daarvoor een paar supermarkten verder z'n boodschappen moet doen.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175212970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:01 schreef Voxs het volgende:

[..]

Ook dit is een lastige. De hoofddoek is een uitdraging van geloof, zoals het kruisje en het keppeltje. Voor de niet-extremistische moslims--->vergelijkbaar met een gelovige katholiek of hervormde, is het niet een onderwerping aan de man, maar een uiting van toewijding aan dat geloof.
Daarnaast is het symbool geworden van de onderdrukte vrouw en idd, vele vrouwen worden beperkt in hun vrijheid door datzelfde geloof. En dat is bijzonder kwalijk.

Interessante vraag is dan: gaan wij diezelfde vrouw nog meer beperken door haar te verbieden haar gewenste beroep uit te oefenen? Of gaan we laten zien aan die onderdrukte vrouwen dat ze zelf mogen kiezen, dat we een land zijn waarin ons zo geliefde 'vrijheid' ook recht doet aan de ware betekenis van 'vrijheid'.
Ik heb die vrijheid toch ook niet?

En hoor je mij er over klagen?

Ze is toch hier in Nederland, en ze wil bij een bedrijf gaan werken waar die policy is? Waarom dan via allerlei omwegen proberen toch haar gelijk te krijgen? Als ze echt vrij was, had ze dit geaccepteerd, en der hoofddoek op der werk afgedaan, en had ze als ze de deur weer uitgelopen had, hem weer omgedaan.

Nu laat ze merken dat ze totaal niet vrij is, in een vrij land, en dat ook niet wil zijn.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175212977
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:04 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Voxs, het is zo eenvoudig, uniform = uniform, oftewel, allemaal met of allemaal zonder, eenheid van tenue, dat was in het leger net zo.
En een politie uniform dient wat mij betreft representatief te zijn, en dat betekent m.i. zonder religieuze uitingen, dus geen doek.
Ik was aan meer het ethische/filosofische aan het verkennen.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_175212986
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:04 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Voxs, het is zo eenvoudig, uniform = uniform, oftewel, allemaal met of allemaal zonder, eenheid van tenue, dat was in het leger net zo.
En een politie uniform dient wat mij betreft representatief te zijn, en dat betekent m.i. zonder religieuze uitingen, dus geen doek.
Dus ook geen zichtbaar kruisje om de nek?
Geen tatooos met kruisjes of teksten als ‘ In God we trust?’, Hebreeuwse symbolen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 10:09:23 #88
442397 UitStraling
pi_175213004
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Die uitingen waren dus allemaal nep.
Recalcitrante puber he maar goed het verstand kwam vrij snel daarna, als ik een kunstzinnig beroep had gekozen had ik waarschijnlijk nu met ledverlichting in mijn blauwe haren rondgehupst of zo :')
pi_175213012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:06 schreef Koen66 het volgende:

[..]

het is inderdaad een catch-22 dilemma. Kan me heel goed voorstellen dat de dame met hoofddoek vrijheid wil dat ding te dragen. Maar net zoveel vrouwen zouden dat ding met liefde af doen en daar biedt de NL samenleving helaas maar weinig klankborden voor.
Net als dat Henkie in de supermarkt misschien een kassarij wil zonder hoofddoekdame en daarvoor een paar supermarkten verder z'n boodschappen moet doen.
Diezelfde Henk die luidkeels oreert dat vrouwen onderdrukt worden en schande van kopvodden spreekt, onderwijl de vrouw met hoofddoek behandelend als een vod?
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2017 @ 10:10:15 #90
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175213020
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus ook geen zichtbaar kruisje om de nek?
Geen tatooos met kruisjes of teksten als ‘ In God we trust?’, Hebreeuwse symbolen?
Correct.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175213030
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus ook geen zichtbaar kruisje om de nek?
Geen tatooos met kruisjes of teksten als ‘ In God we trust?’, Hebreeuwse symbolen?
Als ze niet zichtbaar zijn, zou ik er geen moeite mee hebben. Kettinkje kun je gewoon dragen zonder dat het zichbaar is.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175213042
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Correct.
En toch gaat de maatschappelijke discussie daar nooit over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:11:08 #93
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175213048
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus ook geen zichtbaar kruisje om de nek?
Geen tatooos met kruisjes of teksten als ‘ In God we trust?’, Hebreeuwse symbolen?
bij wegmisbruikers is een agent met een huge ass buddah op zijn onderarm, onder zijn uniform uit, hier in het korps is er ook minimaal 1 met een kruis op de onderarm, ook een religieuze uitingen en niemand die er over valt, hypocriet gedoe
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:11:10 #94
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175213049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:09 schreef Voxs het volgende:

[..]

Diezelfde Henk die luidkeels oreert dat vrouwen onderdrukt worden en schande van kopvodden spreekt, onderwijl de vrouw met hoofddoek behandelend als een vod?
slecht voorbeeld, ik weet :+
Same shit, different day
SC hopper present
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2017 @ 10:11:34 #95
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175213059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:10 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Als ze niet zichtbaar zijn, zou ik er geen moeite mee hebben. Kettinkje kun je gewoon dragen zonder dat het zichbaar is.
Zitten ze in je gezicht dan kan je die functie niet uitoefenen, jammer dan.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175213076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:07 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Ik heb die vrijheid toch ook niet?

En hoor je mij er over klagen?

Ze is toch hier in Nederland, en ze wil bij een bedrijf gaan werken waar die policy is? Waarom dan via allerlei omwegen proberen toch haar gelijk te krijgen? Als ze echt vrij was, had ze dit geaccepteerd, en der hoofddoek op der werk afgedaan, en had ze als ze de deur weer uitgelopen had, hem weer omgedaan.

Nu laat ze merken dat ze totaal niet vrij is, in een vrij land, en dat ook niet wil zijn.
Gelovige mensen doen niet aan parttime geloven. :+ Maar snap je punt.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_175213079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:09 schreef Voxs het volgende:

[..]

Diezelfde Henk die luidkeels oreert dat vrouwen onderdrukt worden en schande van kopvodden spreekt, onderwijl de vrouw met hoofddoek behandelend als een vod?
Ja, die Henk. Krom als een hoepel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 10:13:13 #98
442397 UitStraling
pi_175213084
Tribal tatoeages, wel of niet?
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2017 @ 10:14:03 #99
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175213099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:12 schreef Voxs het volgende:

[..]

Gelovige mensen doen niet aan parttime geloven. :+ Maar snap je punt.

*O*
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:14:03 #100
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175213100
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:13 schreef UitStraling het volgende:
Tribal tatoeages, wel of niet?
hoor ik daar 2005 roepen?
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')