abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:46:22 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175211668
quote:
Nog geen stop op toeslagen jihadisten
Updated 32 min geleden
42 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - De Belastingdienst heeft nog geen toeslagen van uitgereisde jihadisten stopgezet sinds dat afgelopen oktober wettelijk mogelijk is gemaakt. Het CDA is verbaasd en wil opheldering van staatssecretaris Snel (Financiën).

De Belastingdienst heeft nog geen toeslagen van uitgereisde jihadisten stopgezet.
De Belastingdienst heeft nog geen toeslagen van uitgereisde jihadisten stopgezet.
Het is aan de opsporings- en inlichtingendiensten om aan de fiscus melding te maken van uitreizigers van wie de toeslagen moeten worden stopgezet. Maar de Belastingdienst zegt dat dit nog niet is gebeurd.

„De wet is nog maar kortgeleden in werking getreden”, aldus een woordvoerder.

CDA-Kamerlid Omtzigt wil nu weten van Snel of de hele lijst van mensen waarvan de diensten vermoeden dat ze zijn uitgereisd wordt gecontroleerd en of de uitkeringen worden stopgezet. „Het is zeer, zeer onwenselijk als deze lieden ondersteuning zouden ontvangen van de Nederlandse Staat.”
https://www.telegraaf.nl/(...)toeslagen-jihadisten

Nederland subsidieland...

Maar of ze nu naar het buitenland gaan voor de Jihad of om gewoon in Marokko een nachtclub te starten, al die subsidies zijn toch alleen maar van toepassing als ze in Nederland wonen?

Welke subsidies kan ik allemaal ontvangen als ik in het buitenland ga wonen (niet als Jihadist uiteraard)?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:48:05 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175211693
Lekker je huursubsidie gebruiken om een jong slaafje te kopen :')
pi_175211711
Belastingdienst :') faalclub.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:49:37 #4
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175211713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:48 schreef Twiitch het volgende:
Lekker je huursubsidie gebruiken om een jong slaafje te kopen :')
Ze spreken het toch al uit als hoersubsidie, dus ik begrijp de verwarring.
pi_175211718
Bizar.

quote:
CDA-Kamerlid Omtzigt wil nu weten
Oh nee, nu het in het nieuws komt moet er ineens wat gebeuren en gewerkt worden voor je geld. :')
pi_175211749
Verbaast me niks. De eerste jihadisten kregen nog lange tijd studiefinanciering op hun rekening gestoord. Waarschijnlijk zagen ze dat in Den Haag als een soort stagevergoeding.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:56:58 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175211797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:48 schreef Twiitch het volgende:
Lekker je huursubsidie gebruiken om een jong slaafje te kopen :')
Om huursubsidie te ontvangen moet je toch een huis huren in Nederland?
Waarom worden gewone mensen zo vaak afgeknepen door de staat maar is het onmogelijk frauderende landverraders van allochtone origine minder subsidie te geven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:57:20 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175211801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Verbaast me niks. De eerste jihadisten kregen nog lange tijd studiefinanciering op hun rekening gestoord. Waarschijnlijk zagen ze dat in Den Haag als een soort stagevergoeding.
Dat is dan wel weer te billijken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175211813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Verbaast me niks. De eerste jihadisten kregen nog lange tijd studiefinanciering op hun rekening gestoord. Waarschijnlijk zagen ze dat in Den Haag als een soort stagevergoeding.
Het staat letterlijk in het bericht waarom uitkeringen, vergoedingen en subsidies nog niet zijn stopgezet. Tot afgelopen oktober was het wettelijk niet mogelijk (falende politiek dat dit niet al jaren geleden mogelijk is gemaakt). Het is dus nu net iets meer dan een maand mogelijk en de opsporings en inlichtingen diensten moeten bij de belastingdienst aangeven van wie de zaken moeten worden stopgezet maar hebben dit blijkbaar nog niet gedaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:59:25 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175211831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om huursubsidie te ontvangen moet je toch een huis huren in Nederland?
Waarom worden gewone mensen zo vaak afgeknepen door de staat maar is het onmogelijk frauderende landverraders van allochtone origine minder subsidie te geven?
Omdat incompetente politici in Den Haag.
pi_175211872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer te billijken.
Helaas duurt het in Den Haag altijd een paar jaar of een paar decennia voordat ze erachter komen wat iedere mongool al lang wist. Voor 2014 was het al bekend dat uitgereisde "Nederlanders" barbaars te keer gingen in Syrië, kelen doorsneden, mensen levend verbrandde en toch kregen ze nog maanden, zo niet jaren, maandelijks hun studiefinanciering op hun rekening gestoord. :|W
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:03:48 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175211877
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:58 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het staat letterlijk in het bericht waarom uitkeringen, vergoedingen en subsidies nog niet zijn stopgezet. Tot afgelopen oktober was het wettelijk niet mogelijk (falende politiek dat dit niet al jaren geleden mogelijk is gemaakt). Het is dus nu net iets meer dan een maand mogelijk en de opsporings en inlichtingen diensten moeten bij de belastingdienst aangeven van wie de zaken moeten worden stopgezet maar hebben dit blijkbaar nog niet gedaan.
Maar als je niet in Nederland bent (als niet-Jihadist zijnde), dan heb je toch sowieso geen recht op al die uitkeringen, vergoedingen en subsidies?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:04:21 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175211880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Helaas duurt het in Den Haag altijd een paar jaar of een paar decennia voordat ze erachter komen wat iedere mongool al lang wist. Voor 2014 was het al bekend dat uitgereisde "Nederlanders" barbaars te keer gingen in Syrië, kelen doorsneden, mensen levend verbrandde en toch kregen ze nog maanden, zo niet jaren, maandelijks hun studiefinanciering op hun rekening gestoord. :|W
Terwijl ze dus aantoonbaar niet studeerden! Wat was dan het probleem, behalve 'racisme'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175211924
Met een Nederlandse subsidie/uitkering als een god leven in bijvoorbeeld Marokko, het kan allemaal tegenwoordig.

Dit is toch eigenlijk een schande dat ze die subsidies nog niet stop gezet hebben, velen zullen inmiddels weer met de vluchtelingenstroom onderweg terug zijn, hebben jaren gevochten voor IS, en de Nederlandse belastingbetaler heeft hun strijd gewoon gefinancierd.
pi_175211958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Terwijl ze dus aantoonbaar niet studeerden! Wat was dan het probleem, behalve 'racisme'
Een ontkennende met zijn kop in de grond levende PVDA'er was uiteraard het probleem.

"De studiefinanciering van studenten die naar Syrië zijn gegaan om daar te vechten, is stopgezet.
Dat schrijft minister van Onderwijs Jet Bussemaker (PvdA) in een brief aan de Tweede Kamer. De bewindsvrouw noemt geen details. "In het belang van de effectiviteit van de aanpak doe ik geen mededelingen over concrete gevallen", schrijft zij. "Wel kan ik melden dat daar waar studiefinanciering aan de orde was, deze inmiddels is stopgezet." Eerder ontkende Bussemaker nog dat een aantal strijders in Syrië studiefinanciering ontvangt.

Later erkende minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) dat dit toch het geval was: een klein aantal strijders ontving wel degelijk geld van de overheid. "Wanneer dergelijke concrete gevallen zich voordoen, wordt studiefinanciering daarom direct stopgezet." Ook een eventuele uitkering wordt beëindigd.

Het is verder 'niet ondenkbaar' dat het in de toekomst vaker voorkomt dat strijders een uitkering krijgen. Ook in die gevallen is het de bedoeling dat de studiefinanciering snel wordt stopgezet, aldus Bussemaker. "
http://nieuws.marokko.nl/(...)strijders-stopgezet/
pi_175211959
Nederland, het land waar je een prent krijgt als je je container een paar uur te vroeg langs de weg zet, en het land dat barbaarse koppensnellers in den vreemde voorziet van huursubsidie, kinderbijslag en zorgtoeslag.....

Als je het zou verzinnen als filmscript zou het in de prullenbak belanden omdat het te ongeloofwaardig is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 09:12:30 #17
213457 engine
pi_175211970
Dat is wel heel apart ja. Of wordt het als ontwikkelingshulp gezien? :{
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:13:03 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175211977
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:12 schreef eNGine10 het volgende:
Dat is wel heel apart ja. Of wordt het als ontwikkelingshulp gezien? :{
Ontwikkelingshulp aan jihadisten?
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 09:20:28 #19
213457 engine
pi_175212065
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp aan jihadisten?
Ironisch bedoeld. Natuurlijk ben ik niet voor financiele hulp aan jihadisten.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:29:18 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175212191
Dat het kan en mag, betekend natuurlijk niet dat de Belastingdienst meteen een Excelletje heeft met namen welke stopgezet moeten worden. Of dat ze, wanneer het Excelletje er wel ligt, zomaar de lijst even door kunnen laten voeren door stagiair Pietje die 3 dagen in de week ook andere Excelletjes moet verwerken. :D

Ik vind het op zich wel een fijn idee dat de Belastingdienst niet zomaar op de 'Stop'-knop mag drukken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175212423
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
Dat het kan en mag, betekend natuurlijk niet dat de Belastingdienst meteen een Excelletje heeft met namen welke stopgezet moeten worden. Of dat ze, wanneer het Excelletje er wel ligt, zomaar de lijst even door kunnen laten voeren door stagiair Pietje die 3 dagen in de week ook andere Excelletjes moet verwerken. :D
Jawel. Zo stel ik het me voor en zo moet het gebeuren. De stagiair kan eventueel op Google nog even de namen van jihadisten zoeken ter bevestiging.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175212482
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als je niet in Nederland bent (als niet-Jihadist zijnde), dan heb je toch sowieso geen recht op al die uitkeringen, vergoedingen en subsidies?
Jouw stufi/huursubsidie/zorgtoeslag/uitkering stopt zodra je op vakantie naar het buitenland gaat? Hoeveel uitrijzende Jihadisten denk je dat zich uitschrijven als woonachtig in Nederland? Denk je dat een jihadist eerst even langs het gemeentehuis gaat om aan te geven dat ze gaan verhuizen naar Raqqa?

Die pakken gewoon hun boeltje en vertrekken zonder iets aan te geven. In de administratie van de Nederlandse overheid staan ze dus nog gewoon als woonachtig in Nederland op adres X en vallen ze dus nog onder Nederlandse wetten en regelgeving. Wettelijk was het dus tot voor kort niet mogelijk om dat administratief aan te passen. Daarnaast zijn er ook nog uitkeringen die meegenomen kunnen worden als je naar het buitenland verhuist.
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:02:11 #23
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_175212843
Dat maakt belastingontwijking door rijken en multinationals toch ineens een stuk minder moreel laakbaar als je ziet waar ons belastinggeld heen gaat.
pi_175213238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Verbaast me niks. De eerste jihadisten kregen nog lange tijd studiefinanciering op hun rekening gestoord. Waarschijnlijk zagen ze dat in Den Haag als een soort stagevergoeding.
Het moet toch echt niet gekker worden, waar is Nederland mee bezig?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175213247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer te billijken.
Want ze leerden een heleboel denk je?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175213306
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
Dat het kan en mag, betekend natuurlijk niet dat de Belastingdienst meteen een Excelletje heeft met namen welke stopgezet moeten worden. Of dat ze, wanneer het Excelletje er wel ligt, zomaar de lijst even door kunnen laten voeren door stagiair Pietje die 3 dagen in de week ook andere Excelletjes moet verwerken. :D

Ik vind het op zich wel een fijn idee dat de Belastingdienst niet zomaar op de 'Stop'-knop mag drukken.
Bij jouw komen ze wel de boel weghalen als je niet betaalt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:25:59 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175213332
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:24 schreef ietjefietje het volgende:
Bij jouw komen ze wel de boel weghalen als je niet betaalt.
Bij mijn? :o
Bij 'hen' ook?.. Wat is je punt?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175213714
Hopelijk wordt de financiële steun van de Nederlandse Staat aan IS binnenkort stopgezet. Ik verwacht wel dat Saudi-Arabië de Nederlandse ambassadeur op het matje roept
pi_175214377
Omtzigt is wel opeens voor de rechtstaat?!
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:49:56 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175214781
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:45 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Jouw stufi/huursubsidie/zorgtoeslag/uitkering stopt zodra je op vakantie naar het buitenland gaat? Hoeveel uitrijzende Jihadisten denk je dat zich uitschrijven als woonachtig in Nederland? Denk je dat een jihadist eerst even langs het gemeentehuis gaat om aan te geven dat ze gaan verhuizen naar Raqqa?

Die pakken gewoon hun boeltje en vertrekken zonder iets aan te geven. In de administratie van de Nederlandse overheid staan ze dus nog gewoon als woonachtig in Nederland op adres X en vallen ze dus nog onder Nederlandse wetten en regelgeving. Wettelijk was het dus tot voor kort niet mogelijk om dat administratief aan te passen. Daarnaast zijn er ook nog uitkeringen die meegenomen kunnen worden als je naar het buitenland verhuist.
Ik snap wel dat het lastig is er achter te komen, maar dat het wettelijk onmogelijk zou zijn geweest hier iets aan te doen als het al bekend was vind ik raar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175215232
Incompetente ambtenaren, de heren en dames politici’s zijn de hoofdverantwoordelijken, nu het wettelijk mogelijk is moet dit direct worden toegepast.
Dit kost de belastingbetaler veel geld.
pi_175215248
Lol
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:21:03 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_175215360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Met een Nederlandse subsidie/uitkering als een god leven in bijvoorbeeld Marokko, het kan allemaal tegenwoordig.

Dit is toch eigenlijk een schande dat ze die subsidies nog niet stop gezet hebben, velen zullen inmiddels weer met de vluchtelingenstroom onderweg terug zijn, hebben jaren gevochten voor IS, en de Nederlandse belastingbetaler heeft hun strijd gewoon gefinancierd.
Gebeurt niet enkel door Marokkaantjes hoor, maak je maar niet dik. Ik ken hier in de stad al een handvol Nederlanders die als god leven van al hun Nederlandse uitkeringen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:30:56 #34
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175215518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Gebeurt niet enkel door Marokkaantjes hoor, maak je maar niet dik. Ik ken hier in de stad al een handvol Nederlanders die als god leven van al hun Nederlandse uitkeringen.
Die worden betaald vanuit de budgetten voor ontwikkelingshulp.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:32:48 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175215545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Gebeurt niet enkel door Marokkaantjes hoor, maak je maar niet dik. Ik ken hier in de stad al een handvol Nederlanders die als god leven van al hun Nederlandse uitkeringen.
waar is hier
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175215868
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Gebeurt niet enkel door Marokkaantjes hoor, maak je maar niet dik. Ik ken hier in de stad al een handvol Nederlanders die als god leven van al hun Nederlandse uitkeringen.
Dat geloof ik graag, ken ook zo'n muts, profiteren van de ex-vriend (hebben een kind) voor de rest alleen maar teren op uitkeringen en subsidies, dat mens heeft meer te spenderen dan mij per maand en ik heb gewoon een modaal inkomen. Die mogen gewoon net zo goed keihard aangepakt worden. Maar kleine kanttekening, dit is wel nog een jongedame die in Nederland woont en daar ook haar geld weer uitgeeft.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 13:27:41 #37
186611 Haags
pi_175216555
Bizar
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:47:47 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_175216900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

waar is hier
_O_ Bulgaristan _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:48:19 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_175216912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bizar
Je bent zelf bizar aantrekkelijk
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_175217055
Het stopzetten van deze toeslagen zou een fascistische daad zijn
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')