abonnement Unibet Coolblue
pi_175196518
Hallo,

Ik ben 22 jaar doe een voltijdopleiding zit in het 2e jaar , 2 stage dagen tot 6 , 2 dagen school tot 6 en 1 dag school tot 2.

Hiernaast heb ik 2 kleine banen , waar ik ¤200 (max) mee verdien, en een studiefinanciering ter hoogte van ¤610, in totaal is dit ¤810 euro (max).

Ik heb al mijn vaste lasten op een rij gezet en kom uit op een totaal van ¤735, hierdoor houd ik dus ¤ 75 over per maand , waarmee ik boodschappen haal.

Ik kan dus nauwelijks boodschappen halen en meer uren zit er niet in omdat ik elke week gewoon gesloopt ben , ik heb ook geen vrije dag.

Nu is mijn vraag of de gemeente of iets dergelijks mij kan helpen met bijvoorbeeld een tegemoetkoming , dat ik het niet red is aantoonbaar.

Please help want ik zit een beetje vast☹
pi_175196681
quote:
5s.gif Op maandag 20 november 2017 15:40 schreef Dylan1995 het volgende:
Hallo,

Ik ben 22 jaar doe een voltijdopleiding zit in het 2e jaar , 2 stage dagen tot 6 , 2 dagen school tot 6 en 1 dag school tot 2.

Hiernaast heb ik 2 kleine banen , waar ik ¤200 (max) mee verdien, en een studiefinanciering ter hoogte van ¤610, in totaal is dit ¤810 euro (max).

Ik heb al mijn vaste lasten op een rij gezet en kom uit op een totaal van ¤735, hierdoor houd ik dus ¤ 75 over per maand , waarmee ik boodschappen haal.

Ik kan dus nauwelijks boodschappen halen en meer uren zit er niet in omdat ik elke week gewoon gesloopt ben , ik heb ook geen vrije dag.

Nu is mijn vraag of de gemeente of iets dergelijks mij kan helpen met bijvoorbeeld een tegemoetkoming , dat ik het niet red is aantoonbaar.

Please help want ik zit een beetje vast☹
¤ 70 is het minimum. Dus je zit 5 euro boven de maat. Ja, het is krap maar te doen. Goed uitkijken naar koopjes, bonussen, kortingen, en alleen kopen wat je echt nodig hebt.
Groenten en fruit, brood, vlees, zuivel.
Geen rookwaren, alcohol, snacks enz.
Het is niet leuk, maar als je wilt overleven, zal je toch zolang je studie duurt op je tanden moeten bijten.
Misschien dat anderen weten waar je voordeeltjes, tegemoetkomingen moet halen.
Succes!!! En zorg dat je slaagt.
pi_175196693
Nee, je kan bijlenen bij DUO tot 807 euro per maand dus dat zul je te horen krijgen.
  maandag 20 november 2017 @ 15:50:51 #4
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_175196763
Je hebt al zorgtoeslag en mogelijk huurtoeslag?
pi_175199350
Uitgaande van 10 euro/uur werk je dus 20 uur in de maand. Dat is dus slechts 5 uur per week. En dat ook nog verdeeld over twee bijbanen? :?
Gezien je schema kun je makkelijk een volle zaterdag werken. 8 uurtjes pakken, heb je al (minimaal) 300+ euro per maand binnen.

Ben overigens benieuwd hoe je tot zoveel vaste lasten komt. Dure woning? Geen huurtoeslag mogelijk?

En hoe zit het met de ouderbijdrage? En anders aanvullende beurs?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175199448
Lenen bij DUO.
pi_175199882
Ik zou eerst kijken of je kunt besparen op je vaste lasten. Een abonnement voor internet & tv is tegenwoordig voor niet iedereen meer nodig. Als je onbeperkt 4G hebt is een apart internetabonnement zelfs overbodig, tv programma's kun je online terugkijken.

Voor je zorgverzekering kun je als student een collectiviteit aanvragen, scheelt je ook weer een tientje per maand. En zo zijn er voor je vaste lasten vast nog wel wat zaken te bedenken waar je op kunt korten.

En verder, zie de goede reacties hierboven.
pi_175200575
Sowieso bijlenen bij duo en zorgen dat je het verder handig aanpakt.
pi_175202143
quote:
5s.gif Op maandag 20 november 2017 15:40 schreef Dylan1995 het volgende:
Hallo,

Ik ben 22 jaar doe een voltijdopleiding zit in het 2e jaar , 2 stage dagen tot 6 , 2 dagen school tot 6 en 1 dag school tot 2.

Hiernaast heb ik 2 kleine banen , waar ik ¤200 (max) mee verdien, en een studiefinanciering ter hoogte van ¤610, in totaal is dit ¤810 euro (max).

Ik heb al mijn vaste lasten op een rij gezet en kom uit op een totaal van ¤735, hierdoor houd ik dus ¤ 75 over per maand , waarmee ik boodschappen haal.

Ik kan dus nauwelijks boodschappen halen en meer uren zit er niet in omdat ik elke week gewoon gesloopt ben , ik heb ook geen vrije dag.

Nu is mijn vraag of de gemeente of iets dergelijks mij kan helpen met bijvoorbeeld een tegemoetkoming , dat ik het niet red is aantoonbaar.

Please help want ik zit een beetje vast☹
Punt 1: werk slimmer, verdien meer

¤200 per maand = ¤2400 per jaar = ¤46.15 per week, uitgaande van een brutoloon van laten we zeggen ¤9,0 zou je dus per week 5 uurtjes werken. Je geeft aan dat dit maximaal is, dus wellicht is het nog minder dan dat. Zeg je 2 baantjes om in 1 baan en werk dan 1 volle dag in de week, met een shift van 8 uur zou je dan omhoog gaan naar (¤9,00*8*52)/12 = ¤312 per maand, bovenop het voordeel dat je dan al je uren op één dag hebt (momenteel is het niet duidelijk uit je verhaal of je je 2 baantjes op dezelfde dag hebt of niet, maar als je ze op 2 verschillende dagen werkt is dat natuurlijk onhandig want met alle uren op 1 dag houd je meer tijd over om uit te rusten / studeren) Verder is het zo dat sommige banen beter verdienen dan andere: in een callcenter of als studentchauffeur verdien je meer dan in de supermarkt.

Punt 2: geef minder geld uit

Wonen: het klinkt nogal obvious maar bij je ouders wonen is goedkoper dan op kamers. Maar ik begrijp dat het voor velen geen optie is (Was voor mij ook niet).

Hobby's: Overal studenten/minimakortingen op meepakken (goedkoop sporten bij universiteitssportschool etc). Zoek hobby's die geen geld kosten. Als je van gamen houdt speel dan goedkope (oudere) spellen. Lezen, hardlopen etc kost geen geld. Dure hobby's zoals golf of Warhammer zou ik niet aanraden. Uitgaan: thuis drinken met je vrienden is goedkoper dan in de kroeg.

Voedsel: nooit uit eten gaan, kook altijd voor 2 of 3 dagen tegelijkertijd en vries het in, scheelt veel geld. Koop je eten niet bij de Appie aan 't station maar fiets even die 10 minuutjes langer naar de Lidl of Aldi, dat scheelt veel.

Abonnementen: zoveel mensen geven teveel geld uit aan nutteloze vaste lasten. Je hebt geen iphone nodig met abonnement van ¤40 per maand, een android van ¤100 met prepaid van ¤5 per maand werkt net zo goed.

Punt 3: vraag meer subsidies aan

Huurtoeslag en zorgtoeslag aanvragen. Verder kan je ook geld terugvragen voor gemeentelijke belastingen (zelfs als je op kamers woont) dit kan je ook enkele honderden euro's per jaar opleveren, echter dit wordt niet geadverteerd vandaar dat bijna niemand er van af weet. Informeer hiervoor bij je gemeente. Je zal dan moeten aantonen dat je geen geld hebt. Ik heb dat destijds gedaan met screenshots van mijn internetbankieren.

Punt 4: je kan altijd nog bijlenen

Als je het echt niet meer red kan je altijd nog bijlenen bij DUO, tot iets van ¤800 per maand ofzo. Maar dit zou ik niet aanraden als je het ook zonder redt.

Succes.
pi_175202728
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:51 schreef Banktoestel het volgende:

[..]

Punt 1: werk slimmer, verdien meer

¤200 per maand = ¤2400 per jaar = ¤46.15 per week, uitgaande van een brutoloon van laten we zeggen ¤9,0 zou je dus per week 5 uurtjes werken. Je geeft aan dat dit maximaal is, dus wellicht is het nog minder dan dat. Zeg je 2 baantjes om in 1 baan en werk dan 1 volle dag in de week, met een shift van 8 uur zou je dan omhoog gaan naar (¤9,00*8*52)/12 = ¤312 per maand, bovenop het voordeel dat je dan al je uren op één dag hebt (momenteel is het niet duidelijk uit je verhaal of je je 2 baantjes op dezelfde dag hebt of niet, maar als je ze op 2 verschillende dagen werkt is dat natuurlijk onhandig want met alle uren op 1 dag houd je meer tijd over om uit te rusten / studeren) Verder is het zo dat sommige banen beter verdienen dan andere: in een callcenter of als studentchauffeur verdien je meer dan in de supermarkt.

Punt 2: geef minder geld uit

Wonen: het klinkt nogal obvious maar bij je ouders wonen is goedkoper dan op kamers. Maar ik begrijp dat het voor velen geen optie is (Was voor mij ook niet).

Hobby's: Overal studenten/minimakortingen op meepakken (goedkoop sporten bij universiteitssportschool etc). Zoek hobby's die geen geld kosten. Als je van gamen houdt speel dan goedkope (oudere) spellen. Lezen, hardlopen etc kost geen geld. Dure hobby's zoals golf of Warhammer zou ik niet aanraden. Uitgaan: thuis drinken met je vrienden is goedkoper dan in de kroeg.

Voedsel: nooit uit eten gaan, kook altijd voor 2 of 3 dagen tegelijkertijd en vries het in, scheelt veel geld. Koop je eten niet bij de Appie aan 't station maar fiets even die 10 minuutjes langer naar de Lidl of Aldi, dat scheelt veel.

Abonnementen: zoveel mensen geven teveel geld uit aan nutteloze vaste lasten. Je hebt geen iphone nodig met abonnement van ¤40 per maand, een android van ¤100 met prepaid van ¤5 per maand werkt net zo goed.

Punt 3: vraag meer subsidies aan

Huurtoeslag en zorgtoeslag aanvragen. Verder kan je ook geld terugvragen voor gemeentelijke belastingen (zelfs als je op kamers woont) dit kan je ook enkele honderden euro's per jaar opleveren, echter dit wordt niet geadverteerd vandaar dat bijna niemand er van af weet. Informeer hiervoor bij je gemeente. Je zal dan moeten aantonen dat je geen geld hebt. Ik heb dat destijds gedaan met screenshots van mijn internetbankieren.

Punt 4: je kan altijd nog bijlenen

Als je het echt niet meer red kan je altijd nog bijlenen bij DUO, tot iets van ¤800 per maand ofzo. Maar dit zou ik niet aanraden als je het ook zonder redt.

Succes.
Dankje wel dit helpt mij echt ,

Ja het is namelijk zo dat ik bij bezorgrestaurants werk zaterdag en zondag , en de woensdagmiddag en die betalen geen 10eu per uur uit , maar bedankt 👍
  maandag 20 november 2017 @ 20:18:49 #11
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175202920
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 20:11 schreef Dylan1995 het volgende:

[..]

Dankje wel dit helpt mij echt ,

Ja het is namelijk zo dat ik bij bezorgrestaurants werk zaterdag en zondag , en de woensdagmiddag en die betalen geen 10eu per uur uit , maar bedankt 👍
Het zal niet veel schelen lijkt me? Fooien, vakantiegeld, etc meegenomen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175209806
Is een beetje bijlenen totaal geen optie?
pi_175212120
Mijn grote vraag is: Hoe kom je uit op 735 euro vaste lasten???? Volgensmij woon je erg duur, is een studentenkamer niet iets of zoek anders iets zelfstandigs waarbij je huurtoeslag kan krijgen?

Een gemiddelde student is echt niet meer dan 450-500 euro kwijt aan vaste lasten.

Heb je daarnaast wel zorgtoeslag aangevraagd?
pi_175213505
waarom ga je niet gewoon meer lenen bij DUO als je geld tekortkomt?
pi_175216286
Zoek beter betaald werk.
pi_175218234
Zoals anderen al zeggen zijn je vaste lasten voor je leeftijd behoorlijk aan de hoge kant..

Ik weet niet wat je woonsituatie is, maar mocht je in een studentenhuis oid wonen, probeer dan de kosten voor WiFi, TV & avondeten etc met elkaar te betalen, dit kan de vaste lasten aanzienlijk drukken.

Verder kan je best wel wat toeslagen aanvragen inderdaad. Denk aan zorgtoeslag, huurtoeslag.
pi_175229141
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:23 schreef Seastem het volgende:
Mijn grote vraag is: Hoe kom je uit op 735 euro vaste lasten???? Volgensmij woon je erg duur, is een studentenkamer niet iets of zoek anders iets zelfstandigs waarbij je huurtoeslag kan krijgen?

Een gemiddelde student is echt niet meer dan 450-500 euro kwijt aan vaste lasten.

Heb je daarnaast wel zorgtoeslag aangevraagd?
Dat is wel erg laag. Ik geef zelf al minimaal het volgende uit per maand:
¤335 kamer
¤250 collegegeld
¤100 - ¤150 boodschappen
¤100 zorgverzekering

En dan nog aanvullende kosten voor kleding / uitgaan / sport.
Vind zijn vaste lasten niet bijzonder hoog.
pi_175233351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:39 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dat is wel erg laag. Ik geef zelf al minimaal het volgende uit per maand:
¤335 kamer
¤250 collegegeld
¤100 - ¤150 boodschappen
¤100 zorgverzekering

En dan nog aanvullende kosten voor kleding / uitgaan / sport.
Vind zijn vaste lasten niet bijzonder hoog.
Boodschappen doen niet mee, dat zegt hij zelf. In jouw voorbeeld kom je dan tot 685. En voor je zorgverzekering krijg je als student gewoon zorgtoeslag die vrijwel 1-op-1 dekkend is. Sterker nog, ik krijg meer zorgtoeslag dan mijn zorgverzekering kost (met max. eigen bijdrage).

En collegegeld is geen 250. 2000 / 12 = ¤167
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175233376
quote:
5s.gif Op maandag 20 november 2017 15:40 schreef Dylan1995 het volgende:
Nu is mijn vraag of de gemeente of iets dergelijks mij kan helpen met bijvoorbeeld een tegemoetkoming , dat ik het niet red is aantoonbaar.
Nee, niet anders dan toeslagen en eventuele kwijtschelding van heffingen. De oplossing is even simpel als doeltreffend: inkomsten laten stijgen of uitgaven laten dalen. Inkomsten uit werk, DUO-lening, toelage van ouders of toeslagen.

Hou er rekening mee dat een lening moet worden terugbetaald en van negatieve invloed kan zijn op een toekomstige hypotheek. En dat toeslagen een voorschot is en terugbetaald moeten worden als achteraf blijkt dat je er geen recht (meer) op had.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175233968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Boodschappen doen niet mee, dat zegt hij zelf. In jouw voorbeeld kom je dan tot 685. En voor je zorgverzekering krijg je als student gewoon zorgtoeslag die vrijwel 1-op-1 dekkend is. Sterker nog, ik krijg meer zorgtoeslag dan mijn zorgverzekering kost (met max. eigen bijdrage).

En collegegeld is geen 250. 2000 / 12 = ¤167
Mijn collegegeld is toch echt 250. Meeste universiteiten schrijven het in 8 maanden af. En ja, dan hoef je het een paar maanden niet te betalen, maar die overige maanden moet je wel cash flow hebben.
pi_175234322
En TS zit in zijn tweede jaar, dus heeft die vier maanden kunnen oppotten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175234340
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 18:19 schreef sneakydesert het volgende:

Als je onbeperkt 4G hebt
Als je te weinig geld hebt, lijkt me een onbeperkt 4G-abonnement het eerste waar je in kunt snijden...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175235659
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:02 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Mijn collegegeld is toch echt 250. Meeste universiteiten schrijven het in 8 maanden af. En ja, dan hoef je het een paar maanden niet te betalen, maar die overige maanden moet je wel cash flow hebben.
Voor het collegeld kan TS collegekrediet (=2e extra lening) afsluiten bij de overheid. "Er zijn 2 soorten collegegeld: het wettelijk collegegeld en het instellingscollegegeld. De meeste studenten betalen het wettelijk collegegeld. Voor het studiejaar 2017-2018 is het collegegeld ¤ 2.006. Je kunt hiervoor ¤ 167,17 per maand lenen. Naast de 'gewone' lening kun je extra lenen om je collegegeld te betalen. Dit noemen we ook wel 'collegegeldkrediet'. Ook het collegegeldkrediet betaal je na je studie terug, met rente. " ~ Overheid

In jouw geval heb je dan: 335 (kamer)+(100-89 zorgtoeslag)+100 (boodschappen)+167,17= 613 per maand aan "vaste" lasten. Je kan echter ¤ 1034,85 (=867,68+167,17) [1] per maand lenen bij de overheid. Moet makkelijk lukken zo.

[1] https://duo.nl/particulie(...)ciering/bedragen.jsp

[ Bericht 6% gewijzigd door Seastem op 22-11-2017 10:53:07 ]
pi_175241255
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:45 schreef Seastem het volgende:

[..]

In jouw geval heb je dan: 335 (kamer)+(100-89 zorgtoeslag)+100 (boodschappen)+167,17= 613 per maand aan "vaste" lasten. Je kan echter ¤ 1034,85 (=867,68+167,17) [1] per maand lenen bij de overheid. Moet makkelijk lukken zo.

[1] https://duo.nl/particulie(...)ciering/bedragen.jsp

Ik kom ook prima rond hoor. Alleen TS lijkt om de een of andere reden niet te willen lenen.
Is niks mis mee hoor TS, vrijwel iedere student leent tegenwoordig...
pi_175241426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik kom ook prima rond hoor. Alleen TS lijkt om de een of andere reden niet te willen lenen.
Is niks mis mee hoor TS, vrijwel iedere student leent tegenwoordig...
Gelukkig kom jij prima rond :). Zolang TS inderdaad nog meer kan lenen is er totaal geen reden voor de gemeente en overheid om een tegemoetkoming (wat volgensmij niet eens bestaat voor studenten) te geven. Het zou zonde zijn als je dusdanig veel gaat werken, omdat je niks wilt lenen, dat je studievertraging oploopt en/of lage cijfers haalt. En dan hebben we het nog niet gehad over de stress en druk die het met zich meebrengt. Je leent wat je nodig hebt en als je een beetje zuinig en veranwoord leeft dan is dat helemaal niet raar of erg imo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')