abonnement Unibet Coolblue
pi_175225180
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:07 schreef Cinemaniak het volgende:
Zie ik nu goed dat ze op Sardiniëweg (Amsterdam) zitten? Ontvangen ze soms geen klanten of externe partners op kantoor? Wat een verschrikkelijke plek voor een financieel (zakelijk) dienstverlener zeg. Een beetje kantoor in Amsterdam zit toch op een representatieve plek in de stad en niet in een verdomhoekje tussen de visafslag, afvalverbranders, bouwmagazijntjes en transportpaupers...
Port services, ik zou werkschoenen, een oranje regenjas een veiligheidshelm meenemen.

Danwel de nautical style toepassen


.
  dinsdag 21 november 2017 @ 22:19:40 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_175228446
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:29 schreef Slacentrifuge het volgende:
Ik zou idd ook op safe spelen. Je bent eerder underdressed dan overdressed.
als ze je echt afwijzen op je kleren ipv op je kennis dan wil je er niet eens stage lopen lijkt me :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 22:44:08 #28
74056 crew  ToT
pi_175229322
Mij is een keer nadat ik aangenomen was verteld dat de andere sollicitant en ik beiden een even goede cv hadden, en de doorslaggevende reden was uiteindelijk dat ik een pak aan had en die ander niet! _O-

True story! :')
pi_175230061
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:44 schreef ToT het volgende:
Mij is een keer nadat ik aangenomen was verteld dat de andere sollicitant en ik beiden een even goede cv hadden, en de doorslaggevende reden was uiteindelijk dat ik een pak aan had en die ander niet! _O-

True story! :')
Zal wel de algehele indruk tijdens het gesprek zijn geweest?

Wat een pretentieus :') bedrijf anders
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 23:11:09 #30
74056 crew  ToT
pi_175230096
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:09 schreef MAHL het volgende:

[..]

Zal wel de algehele indruk tijdens het gesprek zijn geweest?

Wat een pretentieus :') bedrijf anders
Was een ziekenhuis, en 1 van de 2 met wie ik het gesprek had was een redelijk boer'ntype. :P
Ze vonden idd dat ik (door het pak?) professioneel over kwam.
pi_175592119
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:47 schreef sneakydesert het volgende:
De cultuur van het bedrijf speelt ook mee, is mijn ervaring tenminste. Afgaande op de foto's van de Facebookpagina zou ik in pak gaan en je stropdas los bij je dragen. Kun je bij de receptie een 1e indruk krijgen en alsnog op het toilet je stropdas omdoen of niet. Ik zou je er verder niet teveel zorgen om maken, focus je liever op de voorbereiding van het gesprek. Succes!
Nou gasten het gesprek was dus mooi niet doorgegaan. Letterlijk op de dag van tevoren krijg ik de volgende mail:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Maar niet getreurd ik blijf positief. Aanstaande dinsdag een gesprek bij en heb wederom van jullie stijlvolle arbeiders advies nodig omtrent de kledij. Ik denk echt dat volledig pak zware overkill is afgaande op die video's/foto's die ik zie of is dat niet het geval?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jiang153 op 09-12-2017 14:50:34 ]
Irene is bae <3
pi_175637184
Tvp
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175637231
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2017 02:00 schreef Jiang153 het volgende:

:')

Waarom is dat :') ?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 11 december 2017 @ 10:28:41 #34
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_175639658
Welke mobiel heeft de stropdas bedacht? Snap er niets van.
pi_175647822
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Waarom is dat :') ?
Meestal hoor je er toch niks meer van als ze zeggen dat ze geen tijdsperiode kunnen geven.
Irene is bae <3
pi_175648383
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 16:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Meestal hoor je er toch niks meer van als ze zeggen dat ze geen tijdsperiode kunnen geven.
Gekoppeld aan afwezigheid door ziekte kan ik 'm wel plaatsen. Beter dan meteen een nieuwe afspraak maken, want die zou dan of relatief ver weg gepland moeten worden of met een grote kans op weer afzeggen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175648618
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:35 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Gekoppeld aan afwezigheid door ziekte kan ik 'm wel plaatsen. Beter dan meteen een nieuwe afspraak maken, want die zou dan of relatief ver weg gepland moeten worden of met een grote kans op weer afzeggen.
Vond het vreemd dat het weer net precies 1 dag van tevoren was. Bedoel afspraak stond immers al 3 weken gepland en toen was het nog goed (denk ik?). Naja ik zie het wel kan er zelf toch niet veel aan doen.
Irene is bae <3
pi_175648678
als ik baas zou zijn van bedrijf en ik kreeg telefoontje van solicitant en die vraagt : wat dragen jullie meestal op werk? Dan zou ik het geen vreemde vraag vinden en gewoon antwoorden, of zie ik dat verkeerd?
  maandag 11 december 2017 @ 16:51:36 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175648719
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als ze je echt afwijzen op je kleren ipv op je kennis dan wil je er niet eens stage lopen lijkt me :)
Niet iedereen leeft de it-crowd leef, sommige mensen hebben een kantoor met ramen en contact met klanten.
pi_175648868
Natuurlijk ga je in pak. Dat heeft niet zozeer te maken met het cultuur van het bedrijf, maar simpelweg dat je het gesprek en je gesprekspartner serieus neemt. En alsjeblieft een fatsoenlijk pak. Niets is erger dan een slecht pak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175648879
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:37 schreef Fer het volgende:

Danwel de nautical style toepassen


[ afbeelding ]
Dat kan je hebben als je er uitziet zoals jij of ik, maar voor de gemiddelde fokker is dat wat gênant.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175652116
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:57 schreef nostra het volgende:
Natuurlijk ga je in pak. Dat heeft niet zozeer te maken met het cultuur van het bedrijf, maar simpelweg dat je het gesprek en je gesprekspartner serieus neemt. En alsjeblieft een fatsoenlijk pak. Niets is erger dan een slecht pak.
Met de das achterwege.

Alleen beetje vies weer dit dan wordt het meteen een kledderboel.
Irene is bae <3
  woensdag 13 december 2017 @ 09:46:09 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_175688195
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:51 schreef Nobu het volgende:

[..]

Niet iedereen leeft de it-crowd leef, sommige mensen hebben een kantoor met ramen en contact met klanten.
En maakt het dan uit of je in pak komt of gewoon netjes? Ik werk wel in de IT maar geef workshops, trainingen en presentaties door heel europa. Als ik gewoon een beetje netjes voor de dag komt maakt het niet uit, het gaat meer om wat ik te vertellen heb dan om wat ik aan heb.
Ik denk dat je in pak beter een telefoonverkoper of autoverkoper kunt worden, daar kun je wat het product niet heeft nog overschreeuwen met een lulverhaal en nette kleding :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_175688372
Gewoon in pak met das. Das en jasje kun je namelijk uitdoen indien je overdressed bent. Is ook meteen een ijsbreker. Ook kun je vooraf even vragen wat de dress code is, is helemaal niet raar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2017 10:06:32 ]
pi_175688432
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:57 schreef nostra het volgende:
Natuurlijk ga je in pak. Dat heeft niet zozeer te maken met het cultuur van het bedrijf, maar simpelweg dat je het gesprek en je gesprekspartner serieus neemt. En alsjeblieft een fatsoenlijk pak. Niets is erger dan een slecht pak.
Ik heb een collega die er van houdt om in pak naar klanten toe te gaan, maar zo'n machtig lelijk pak en vaak overschat hij de situatie volledig. Een slecht pak doet afbreuk doet aan je verschijning.
Doe dan chino's, overhemd en een jasje aan, maar geen recht toe recht aan pak.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_175688779
Vind het eigenlijk belangrijker dat iemand goed weet aan te passen aan de bedrijfscultuur (en evt. die van klanten) nádat ze zijn aangenomen, dan dat ze dat bij een sollicitatiegesprek precies het juiste pakkie hebben aangetrokken.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:01 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Ik heb een collega die er van houdt om in pak naar klanten toe te gaan, maar zo'n machtig lelijk pak en vaak overschat hij de situatie volledig. Een slecht pak doet afbreuk doet aan je verschijning.
Doe dan chino's, overhemd en een jasje aan, maar geen recht toe recht aan pak.
Dit dus eigenlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 december 2017 @ 10:33:52 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175688916
Altijd jasje-dasje gaan op een sollicitatie. Overdressed bestaat niet. Je laat zien dat je het belangrijk vindt en er moeite voor hebt gedaan. Een eventuele dress down in lijn met bedrijfscultuur kan altijd nog als je de baan eenmaal hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 december 2017 @ 10:43:54 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175689085
Het is trouwens ook een asymmetrisch risico. Als je echt overdressed bent (vrijwel onmogelijk op een sollicitatie, maar goed) neemt niemand jou dat kwalijk. Geeft alleen maar aan dat je je gesprekspartners serieus neemt. Als je echter underdressed bent en er dus uit ziet als een schooier tussen allemaal nette pakken straal je daarmee uit dat er verder geen fuck om geeft. Zeer respectloos naar je gesprekspartners toe die wel een effort hebben gedaan. Werkt gegarandeerd in je nadeel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:56:19 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_175740983
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:43 schreef SeLang het volgende:
Het is trouwens ook een asymmetrisch risico. Als je echt overdressed bent (vrijwel onmogelijk op een sollicitatie, maar goed) neemt niemand jou dat kwalijk. Geeft alleen maar aan dat je je gesprekspartners serieus neemt. Als je echter underdressed bent en er dus uit ziet als een schooier tussen allemaal nette pakken straal je daarmee uit dat er verder geen fuck om geeft. Zeer respectloos naar je gesprekspartners toe die wel een effort hebben gedaan. Werkt gegarandeerd in je nadeel.
mja maar als je 1 ding vertelt waarover twijfel is of het wel waar is of een verkooppraatje dan is dat een nog veel groter respectloos ding.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_175743304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:43 schreef SeLang het volgende:
Het is trouwens ook een asymmetrisch risico. Als je echt overdressed bent (vrijwel onmogelijk op een sollicitatie, maar goed) neemt niemand jou dat kwalijk. Geeft alleen maar aan dat je je gesprekspartners serieus neemt. Als je echter underdressed bent en er dus uit ziet als een schooier tussen allemaal nette pakken straal je daarmee uit dat er verder geen fuck om geeft. Zeer respectloos naar je gesprekspartners toe die wel een effort hebben gedaan. Werkt gegarandeerd in je nadeel.
Er is ook gewoon een middenweg hoor. :')

Je doet net klinken alsof alleen de opties volledig in pak of tshirt met jeans bestaan.
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')