abonnement Unibet Coolblue
pi_175194770
Ik ga morgen beginnen bij PostNL als postbezorger. Dat lijkt me leuk, alleen heb wel wat onzekerheden. Ik word vandaag nog gebeld door mijn contactpersoon. Ik vraag me af wat je moet doen op de eerste dag (naast postbezorgen). Ik heb begrepen dat er een postbezorger met je meegaat die je gaat inwerken. Wat verder nog meer?.

Zijn we mensen die ervaring hebben met het inwerken? wat vonden jullie onprettig of juist fijn aan het inwerken van een nieuwe bezorger.
pi_175194843
NIET NA 2 SECONDE WEGLOPEN EN GWN FF 5 SEC WACHTEN JA.
IK KOM VANAF EEN ANDERE ETAGE EN IK BEN VAAK NAAKT, DUURT EVEN.

Dat is mijn tip aan alle bezorgers.
Veel succes op je eerste dag
Btw: PostNL mag wel wat nieuwere bussen gebruiken

Grgr
pi_175194950
Daadwerkelijk aanbellen en niet standaard een briefje dumpen met 'we hebben u gemist' ik ben vaak gewoon thuis als er een pakje komt.
  maandag 20 november 2017 @ 14:29:14 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_175194976
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 14:22 schreef 2682000 het volgende:
NIET NA 2 SECONDE WEGLOPEN EN GWN FF 5 SEC WACHTEN JA.
IK KOM VANAF EEN ANDERE ETAGE EN IK BEN VAAK NAAKT, DUURT EVEN.

Dat is mijn tip aan alle bezorgers.
Veel succes op je eerste dag
Btw: PostNL mag wel wat nieuwere bussen gebruiken

Grgr
PostNL heeft geen eigen bussen.
pi_175194997
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 14:29 schreef NoXia het volgende:

[..]

PostNL heeft geen eigen bussen.
Geen idee, weet wel dat het een oude bus is die bijna uit elkaar flikkert
  maandag 20 november 2017 @ 14:30:32 #6
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_175195007
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Geen idee, weet wel dat het een oude bus is die bijna uit elkaar flikkert
Klopt. Die is van de bezorger zelf. Moet de bezorger ook zelf bekostigen.
pi_175195033
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef NoXia het volgende:

[..]

Klopt. Die is van de bezorger zelf. Moet de bezorger ook zelf bekostigen.
Ah vandaar. Ouwe turk, zal ik ff tegen hem zeggen dan
pi_175195039
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Geen idee, weet wel dat het een oude bus is die bijna uit elkaar flikkert
postnl zzper met minimum loon. gaat ts niet gewoon brieven bezorgen?
:]
pi_175195067
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:31 schreef wootahH het volgende:

[..]

postnl zzper met minimum loon. gaat ts niet gewoon brieven bezorgen?
Ja ik bezorg post zoals brieven en brievenbus pakketjes.
  maandag 20 november 2017 @ 14:33:42 #10
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175195093
Àls je met zo'n busje gaat rijden. Rij niet als een klapjosti, die gasten zijn doorgaans de grootste aso's van de weg.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175195551
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:19 schreef VerrotteSok555 het volgende:
Ik ga morgen beginnen bij PostNL als postbezorger. Dat lijkt me leuk, alleen heb wel wat onzekerheden. Ik word vandaag nog gebeld door mijn contactpersoon. Ik vraag me af wat je moet doen op de eerste dag (naast postbezorgen). Ik heb begrepen dat er een postbezorger met je meegaat die je gaat inwerken. Wat verder nog meer?.

Zijn we mensen die ervaring hebben met het inwerken? wat vonden jullie onprettig of juist fijn aan het inwerken van een nieuwe bezorger.
Je moet nog beginnen en nu al een verrotte sok? :)
Succes! De eerste dag(en) mag je met een ervaren postbezorger meelopen. Hij/zij zal je uitleggen hoe alles in zijn werk gaat (stickers, kennisgevingen, smartphonegebruik en nog veel meer) en je de looproute laten zien, waarna je (als het goed gaat) steeds meer zelf zult gaan doen (waarbij die ander het nog een beetje in de gaten kan houden).

Er bestaat trouwens een topic waarop veel medebezorgers zitten: WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic - We gaan naar de winter
pi_175195554
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:19 schreef VerrotteSok555 het volgende:
Ik ga morgen beginnen bij PostNL als postbezorger. Dat lijkt me leuk, alleen heb wel wat onzekerheden. Ik word vandaag nog gebeld door mijn contactpersoon. Ik vraag me af wat je moet doen op de eerste dag (naast postbezorgen). Ik heb begrepen dat er een postbezorger met je meegaat die je gaat inwerken. Wat verder nog meer?.

Zijn we mensen die ervaring hebben met het inwerken? wat vonden jullie onprettig of juist fijn aan het inwerken van een nieuwe bezorger.
Leuk. Je hoeft niks te weten hoor, veel plezier. Hopen dat het weer een beetje meezit.

quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 14:29 schreef NoXia het volgende:

[..]

PostNL heeft geen eigen bussen.
Jawel hoor, daar rijden de mensen in die in dienst zijn van PostNL zelf.
  maandag 20 november 2017 @ 22:22:40 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175206214
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 14:22 schreef 2682000 het volgende:
Btw: PostNL mag wel wat nieuwere bussen gebruiken

Grgr
Jij mag ook wel een nieuwe bus gebruiken als ze bij jou moeten aanbellen voor brievenbusstukken.
  maandag 20 november 2017 @ 22:43:41 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175206853
Ik kan je weinig anders adviseren dan ander werk te zoeken. Maar als je het dan toch doet: zorg voor goed schoeisel en een stevige fiets als je die gebruikt. En zorg dat je weet waar je recht op hebt qua kortingen en vergoedingen, want de kans is groot dat het je niet wordt verteld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175208091
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 22:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij mag ook wel een nieuwe bus gebruiken als ze bij jou moeten aanbellen voor brievenbusstukken.
Heb kleine gleuf
pi_175208996
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik kan je weinig anders adviseren dan ander werk te zoeken. Maar als je het dan toch doet: zorg voor goed schoeisel en een stevige fiets als je die gebruikt. En zorg dat je weet waar je recht op hebt qua kortingen en vergoedingen, want de kans is groot dat het je niet wordt verteld.
Ik heb 2 fietsen. Een normale fiets en een tourfiets waar in totaal 4 fietstassen opkunnen. 2 achterop en 2 voorop aan de wiel, dus niet aan het stuur. Ik weet niet of de normale fiets genoeg is. Ik denk dat ik eerst die normale fiets meeneem en dan zie ik wel of die genoeg is. Ik vibd een beetje onduidelijk wanneer een fiets stevig genoeg is.
pi_175210284
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:25 schreef VerrotteSok555 het volgende:

[..]

Ik heb 2 fietsen. Een normale fiets en een tourfiets waar in totaal 4 fietstassen opkunnen. 2 achterop en 2 voorop aan de wiel, dus niet aan het stuur. Ik weet niet of de normale fiets genoeg is. Ik denk dat ik eerst die normale fiets meeneem en dan zie ik wel of die genoeg is. Ik vibd een beetje onduidelijk wanneer een fiets stevig genoeg is.
Ik denk dat alle fietsen op zich wel stevig genoeg zijn, maar de fietstassen moeten er wel op passen, en omdat het toch voor het werk is zou ik niet mijn beste fiets er voor gebruiken als ik kon kiezen.
pi_175210305
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef VerrotteSok555 het volgende:

Ja ik bezorg post zoals brieven en brievenbus pakketjes.
Adressen goed lezen. Het lijkt zo logisch, maar we hebben hier een jaar lang een soort dyslectische of slechtziende postbode oid gehad. Wekelijks brieven die duidelijk niet ons adres hadden en echt serieus belangrijke post voor ons werd elders bezorgd. Adres was elke keer gewoon kloppend en leesbaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175224396
Ik werk wat trager om te voorkomen dat ik post op het verkeerde adres in de brievenbus doe. Ik ben daar best heel voorzichtig mee. Ik ben vandaag met iemand mee geweest en we waren pas 6 uur klaar. Best laat dus, maar het was nodig om de complexe wijk aan mij te laten zien en ik moest alles voor het eerst zien. Mijn wijk is best complex. Er zijn allemaal huizen die daar gebouwd worden.

Uiteindelijk gaat het wel goed komen, maar ik moet wel van tevoren exact weten naar welke straten ik moet haha. Hoe deden jullie dat?
pi_175224400
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:25 schreef VerrotteSok555 het volgende:

[..]

Ik heb 2 fietsen. Een normale fiets en een tourfiets waar in totaal 4 fietstassen opkunnen. 2 achterop en 2 voorop aan de wiel, dus niet aan het stuur. Ik weet niet of de normale fiets genoeg is. Ik denk dat ik eerst die normale fiets meeneem en dan zie ik wel of die genoeg is. Ik vibd een beetje onduidelijk wanneer een fiets stevig genoeg is.
Neem de fiets die het best tegen een stootje kan. Ik weet niet wat voor wijk je hebt (voornamelijk lopen of meer fietsen), maar de fiets moet ook hanteerbaar blijven en liefst blijven staan ;) Als je dicht bij het depot zit is het soms beter een keer te herladen, dan met een overbeladen fiets te klungelen. Tassen aan het wiel heb ik geen ervaring mee, maar ik zou het niet doen.
pi_175224485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:03 schreef VerrotteSok555 het volgende:

Uiteindelijk gaat het wel goed komen, maar ik moet wel van tevoren exact weten naar welke straten ik moet haha. Hoe deden jullie dat?
Ik kreeg een loopwijzer mee, maar ik begrijp dat ze die aan het afschaffen zijn (ben net zaterdag 'heringetreden'). Wanhoop niet als je er de eerste weken langer over doet, dat komt vanzelf goed als je routine krijgt en weet waar alles zit. (En de looptijden staan sowieso krap.)
pi_175230392
Oke dankjewel :) lucht me wel wat op. Trouwens volgens mij heb ik vandaag 2 wijken meegelopen. 1 wijk ken ik heel goed en de ander gewoon niet en die ik niet ken is diegene waar ik juist de post miet rondlopen volgens mij. Ik probeerde beide en ik weet niet waarom. Ik weet dus ook niet of ik nou beide wijken overneem of dat het voor ALS
pi_175232583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:25 schreef VerrotteSok555 het volgende:
Oke dankjewel :) lucht me wel wat op. Trouwens volgens mij heb ik vandaag 2 wijken meegelopen. 1 wijk ken ik heel goed en de ander gewoon niet en die ik niet ken is diegene waar ik juist de post miet rondlopen volgens mij. Ik probeerde beide en ik weet niet waarom. Ik weet dus ook niet of ik nou beide wijken overneem of dat het voor ALS
Vaak zul je (met name op daldagen) meerdere wijken lopen. Loopwijzers vind je op MijnWerk onder Depot & Lopen.
pi_175232682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 05:05 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Vaak zul je (met name op daldagen) meerdere wijken lopen. Loopwijzers vind je op MijnWerk onder Depot & Lopen.
Hier lopen de meeste bezorgers maar een route, ook op daldagen. Als je net nieuw bent, denk ik niet dat ze je meteen twee routes geven, maar als je denkt dat je het aan kan, kun je het wel krijgen.
pi_175238443
Er staat bij mij alleen depots aangegeven. Ik snap ook niet goed welke wijk ik nu loop. Ik ga morgen maar even zien of ik dezelfde wijk loop en dan moet ik de postcode even hebben. De postcode waarop in gesollociteerd heb, ben ik niet eens echt in de buurt geweest. Dat is best vreemd. Volgens google maps zou het ergens anders zijn. Ik kan nergens echt terug vinden welke wijk ik nou precies loop en welke straten daarbij horen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')