abonnement Unibet Coolblue
pi_175187761
quote:
In het Canadese Calgary is de 48-jarige Tamara Lovett wegens schuldig verzuim veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf. De vrouw had het in 2013 nagelaten met haar zieke zoon naar de dokter te gaan en probeerde hem te genezen met homeopathische middelen.

Ervan uitgaande dat haar zoon een verkoudheid of een griepje had, behandelde ze zijn symptomen met paardenbloemthee en oregano-olie. De 7-jarige Ryan had echter een ernstige streptokokkeninfectie. Tien dagen was hij bedlegerig tot Lovett hem plots dood aantrof in bed. Lovett belde nog de hulpdiensten maar alle hulp kwam te laat.

Rechter Kristine Eidsvik noemde de dood van Ryan 'zinloos' en wil met deze zware straf een sterk signaal uitzenden naar andere ouders. ,,Haar daden hebben geleid tot de gruwelijke en zinloze dood van een onschuldig kind dat haar hulp nodig had”, zei de rechter.

Anderzijds bracht Eidsvik ook begrip op voor Lovett en gaf ze aan te geloven dat de moeder ondertussen haar principes omtrent alternatieve geneeskunde had bijgesteld. “Haar berouw is volgens mij oprecht”, aldus de rechter.

De advocaat van Lovett, Alain Hepner, pleitte voor een gevangenisstraf van één jaar en één jaar onder toezicht. ,,Ze heeft al levenslang gekregen doordat ze voor eeuwig de dood van haar kind op haar geweten heeft”, zei de raadsman.
Bron
  maandag 20 november 2017 @ 08:28:41 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175187838
De zoveelste dode die de homeopathie-lobby op zijn kerfstok heeft :r
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 20 november 2017 @ 08:38:09 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175187955
Natuurlijk moeder-onwaardig dit. Ik zou niet meer met mezelf kunnen leven als ik als ouder zo'n fout zou maken.
  maandag 20 november 2017 @ 09:23:20 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175188587
Op zich kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'verkoudheid' en wat huis, tuin en keukenmiddelen toepast. Of je je kind insmeert met vicks vaporuv of paardebloemolie is lood om oud ijzer.

Wat ik níét begrijp is dat je dan niet na een dag of 4, 5 toch maar even naar de dokter gaat als het niet beter maar erger wordt
Laffe huichelaar
  maandag 20 november 2017 @ 09:32:46 #5
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175188742
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 09:23 schreef timmmmm het volgende:
Op zich kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'verkoudheid' en wat huis, tuin en keukenmiddelen toepast. Of je je kind insmeert met vicks vaporuv of paardebloemolie is lood om oud ijzer.

Wat ik níét begrijp is dat je dan niet na een dag of 4, 5 toch maar even naar de dokter gaat als het niet beter maar erger wordt
Ik denk ook niet dat men deze mevrouw verwijt dat ze niet met piepende banden naar de EHBO is gereden na het eerste kuchje.
pi_175188823
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 09:23 schreef timmmmm het volgende:
Op zich kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'verkoudheid' en wat huis, tuin en keukenmiddelen toepast. Of je je kind insmeert met vicks vaporuv of paardebloemolie is lood om oud ijzer.

Wat ik níét begrijp is dat je dan niet na een dag of 4, 5 toch maar even naar de dokter gaat als het niet beter maar erger wordt
Ik vermoed dat met zo'n infectie de lichaamstemperatuur van het ventje dermate hoog was geweest dat je dezelfde dag of hoogstens twee dagen later de huisarts gebeld had. Het is niet bepaald een doorsnee keelpijn zoals je die wel eens bij een griepje hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175188911
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 09:23 schreef timmmmm het volgende:
Op zich kan ik me goed voorstellen dat je denkt 'verkoudheid' en wat huis, tuin en keukenmiddelen toepast. Of je je kind insmeert met vicks vaporuv of paardebloemolie is lood om oud ijzer.

Wat ik níét begrijp is dat je dan niet na een dag of 4, 5 toch maar even naar de dokter gaat als het niet beter maar erger wordt
Ook hier op FOK! hordes mensen die in kwakzalverij als homeopathie geloven. Bewezen onzin, maar mensen blijven het geloven.

Geweldig, mensen die een tientje neerleggen voor een flesje met enkele mililiters puur water. _O-
  maandag 20 november 2017 @ 09:43:59 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175188985
Ze ziet er zelf ook blakend van gezondheid uit zeg:

pi_175189111
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 09:43 schreef Twiitch het volgende:
Ze ziet er zelf ook blakend van gezondheid uit zeg:

[ afbeelding ]
Zijn heel vaak van die wandelende lijken, mensen die geïnteresseerd zijn in alternatieve geneeskunst. Ze denken ook beter dan wetenschappers te weten wat gezonde voeding is.

Dat baseren ze meestal op wat "goed voelt" m.a.w. als ze fantaseren over hun ideale sprookjeswereld, waar mens en dier hand in hand de hele dag dansjes doen. Dan ga je die diertjes toch niet in stukken hakken en opeten? Dus zal vlees ook wel per definitie ongezond zijn.
  maandag 20 november 2017 @ 09:49:58 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175189133
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:48 schreef PJR het volgende:

[..]

Zijn heel vaak van die wandelende lijken, mensen die geïnteresseerd zijn in alternatieve geneeskunst. Ze denken ook beter dan wetenschappers te weten wat gezonde voeding is.

Dat baseren ze meestal op wat "goed voelt" m.a.w. als ze fantaseren over hun ideale sprookjeswereld, waar mens en dier hand in hand de hele dag dansjes doen. Dan ga je die diertjes toch niet in stukken hakken en opeten? Dus zal vlees ook wel per definitie ongezond zijn.
Dan heb je ook nog die Raw-food types. Die zijn doorgaans doorzichtig.
pi_175189503
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan heb je ook nog die Raw-food types. Die zijn doorgaans doorzichtig.
Ja maar ergens in een hutje gebouwd van koeienstront in India was een vrouw met kanker en toen ging ze alleen nog maar rauw eten en nu is haar kanker weg! Dus eten koken geeft je kanker!

Verbazingwekkend dat er enorm veel mensen echt zo denken.
pi_175189727
Kan "geen geld voor een dokter" nog een rol gespeeld hebben?
Racist
  maandag 20 november 2017 @ 10:27:40 #13
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175189763
Opnieuw wordt weer eens een kind de dupe van de stupiditeit van een volwassene. Ongelofelijk dat je dit als moeder je kind aandoet. Op een gegeven moment zie je toch dat het kind zieker en zieker wordt en dat je dan direct naar het ziekenhuis moet. Overtuiging of niet ................... :N
"Hoka Hey!"
pi_175190925
Arm jochie, de dupe van de waan van de dag ;(
  maandag 20 november 2017 @ 11:18:10 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175190978
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:24 schreef Toga het volgende:
Kan "geen geld voor een dokter" nog een rol gespeeld hebben?
Dat zijn niet de types die het dan wel met paardenbloemolie proberen vermoed ik
Laffe huichelaar
  maandag 20 november 2017 @ 11:20:33 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175191038
Daarbij is in Canada de health care best prima geregeld geloof ik
Laffe huichelaar
pi_175191047
Ik zie overigens geen homeopathische middelen genoemd worden in het artikel.
pi_175191332
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:20 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie overigens geen homeopathische middelen genoemd worden in het artikel.
Zal wel slaan op die paardenbloementhee en oregano-olie.
pi_175191345
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:20 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie overigens geen homeopathische middelen genoemd worden in het artikel.
Alternatieve geneeskunde staat er, dat is wat breder dan homeopathie alleen maar net zo onbewezen
pi_175192430
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:40 schreef PJR het volgende:

[..]

Ook hier op FOK! hordes mensen die in kwakzalverij als homeopathie geloven. Bewezen onzin, maar mensen blijven het geloven.

Geweldig, mensen die een tientje neerleggen voor een flesje met enkele mililiters puur water. _O-
Opzich is homeopathie niet erg, maar wel in welke mate en op welke manier je het gebruikt. Je hebt ook mensen dir continue en bij het minste op geringste naar de medicijnen grijpen, ook dat is niet goed. Bij een verkoudheidje kan je best met huis tuin en keuken middeltjes af ja, dan heb je echt geen dozijn ibuprofen nodig. En ook bij bepaalde huidaandoeningen of uitslag volstaat homeopathie prima.

Het gaat mis als mensen die echt iets serieus mankeren nog steeds niet naar een arts gaan en in homeopathie geloven. Als jij of je kind (zoals in het verhaal hierboven) extreme verhoging heeft wat niet weg gaat moet je natuurlijk direct naar een arts. Er zijn zelfs mensen met ziektes als kanker die nog niet naar een arts gaan. Je moet wel blijven nadenken natuurlijk.
pi_175192773
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:25 schreef alopio het volgende:

[..]

Opzich is homeopathie niet erg, maar wel in welke mate en op welke manier je het gebruikt. Je hebt ook mensen dir continue en bij het minste op geringste naar de medicijnen grijpen, ook dat is niet goed. Bij een verkoudheidje kan je best met huis tuin en keuken middeltjes af ja, dan heb je echt geen dozijn ibuprofen nodig. En ook bij bepaalde huidaandoeningen of uitslag volstaat homeopathie prima.

Het gaat mis als mensen die echt iets serieus mankeren nog steeds niet naar een arts gaan en in homeopathie geloven. Als jij of je kind (zoals in het verhaal hierboven) extreme verhoging heeft wat niet weg gaat moet je natuurlijk direct naar een arts. Er zijn zelfs mensen met ziektes als kanker die nog niet naar een arts gaan. Je moet wel blijven nadenken natuurlijk.
Huis-, tuin- en keukenmiddeltjes is wat anders dan homeopathie.

Homeopathie is oplichting. Honderd procent water, dat zogenaamd een geheugen heeft waardoor het opeens medicinaal is. Als jij een huidaandoening hebt en het geneest d.m.v. homeopathie, dan is dat puur placebo-effect. Er zitten namelijk 0,0 werkzame stoffen in.

Wel zijn er natuurlijke geneesmiddelen, die best kunnen helpen. Omdat er gewoon werkzame stoffen in zitten. Maar dat heeft niets met homeopathie te maken, behalve dat ze bij elkaar staan in de winkel. Hierdoor krijgen mensen ook onterecht de indruk dat homeopathie kan helpen.
pi_175193032
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:25 schreef alopio het volgende:

[..]

Opzich is homeopathie niet erg, maar wel in welke mate en op welke manier je het gebruikt. Je hebt ook mensen dir continue en bij het minste op geringste naar de medicijnen grijpen, ook dat is niet goed. Bij een verkoudheidje kan je best met huis tuin en keuken middeltjes af ja, dan heb je echt geen dozijn ibuprofen nodig. En ook bij bepaalde huidaandoeningen of uitslag volstaat homeopathie prima.

Het gaat mis als mensen die echt iets serieus mankeren nog steeds niet naar een arts gaan en in homeopathie geloven. Als jij of je kind (zoals in het verhaal hierboven) extreme verhoging heeft wat niet weg gaat moet je natuurlijk direct naar een arts. Er zijn zelfs mensen met ziektes als kanker die nog niet naar een arts gaan. Je moet wel blijven nadenken natuurlijk.
Homeopathie DOET NIKS. Het hele principe is gebaseerd op LUCHT.

De reden dat het werkt is een combinatie van placebo en het gegeven dat de meeste kwaaltjes vanzelf wel weer overgaan.
pi_175198972
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:33 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Zal wel slaan op die paardenbloementhee en oregano-olie.
Dat vermoed ik ook, alleen heeft dat niets met homeopathie te maken.
pi_175199000
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 12:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Homeopathie DOET NIKS. Het hele principe is gebaseerd op LUCHT.

De reden dat het werkt is een combinatie van placebo en het gegeven dat de meeste kwaaltjes vanzelf wel weer overgaan.
Zoals mensen die beweren dat Oscillococcinum ze van hun griep afhielp.
Als ze een slok water hadden genomen was het net zo snel gegaan.
  maandag 20 november 2017 @ 17:36:32 #25
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175199015
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:25 schreef alopio het volgende:

[..]

Opzich is homeopathie niet erg, maar wel in welke mate en op welke manier je het gebruikt. Je hebt ook mensen dir continue en bij het minste op geringste naar de medicijnen grijpen, ook dat is niet goed. Bij een verkoudheidje kan je best met huis tuin en keuken middeltjes af ja, dan heb je echt geen dozijn ibuprofen nodig. En ook bij bepaalde huidaandoeningen of uitslag volstaat homeopathie prima.

Het gaat mis als mensen die echt iets serieus mankeren nog steeds niet naar een arts gaan en in homeopathie geloven. Als jij of je kind (zoals in het verhaal hierboven) extreme verhoging heeft wat niet weg gaat moet je natuurlijk direct naar een arts. Er zijn zelfs mensen met ziektes als kanker die nog niet naar een arts gaan. Je moet wel blijven nadenken natuurlijk.
Homeopathie =/= huis, tuin en keukenmiddeltjes

Homeopathie =/= natuurgeneeskunde

Homeopathie is water.

In de natuur zijn soms nog wel medicijnen te vinden die in elk geval klachten kunnen doen verminderen. En ook in Oma's almanak staat nog wel eens wat zinnigs.

Maar homeopathie is pure en zuivere onzin en dus schadelijk voor hen die er in geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')