Nou, monument...quote:Op zondag 14 januari 2018 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, Zeitgeist is natuurlijk een monument he?
Toch heeft het veel indruk gemaakt. Iedereen heeft het gezien, Klassieker.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, monument...
Food for thougt, maar meer ook niet.
Wie er over gaat nadenken en de video goed analyseert komt er achter dat er weinig van klopt.
Een Zeitgeist 2.0quote:Op zondag 14 januari 2018 19:17 schreef Wantie het volgende:
Wellicht tijd voor een nieuwe ZeitGeit, aangezien het nu is vervallen tot lui alles een hoax noemen...
Het vuur is er na al die jaren wel uit.
Ja, eentje die achter de huidige façade kijkt en mensen aan het denken zet.quote:
Zeitgeist staat ook op netflix al vind ik de intro religie gedeelte, het beste stukje.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch heeft het veel indruk gemaakt. Iedereen heeft het gezien, Klassieker.
Nou ja, een Zeitgeist van nu bedoel ik.quote:Op maandag 15 januari 2018 17:46 schreef illusions het volgende:
[..]
Nou, 4.0 zou het dan worden. Zeitgeist heeft namelijk al 3 delen.
Spreekt het feit dat niet breken bij dergelijke wind dat niet juist tegen?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:00 schreef tja77 het volgende:
Als je ziet wat harde wind met vleugels doet tijdens het landen, dan is het toch bijna niet voor te stellen dat ze wel stevig genoeg zijn om dwars door stalen kolommen (met een wanddikte van 1 of meerdere centimeters) te snijden als een warm mes door de boter.
Maar wel stevig genoeg om een compleet vliegtuig te dragen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:00 schreef tja77 het volgende:
Als je ziet wat harde wind met vleugels doet tijdens het landen, dan is het toch bijna niet voor te stellen dat ze wel stevig genoeg zijn om dwars door stalen kolommen (met een wanddikte van 1 of meerdere centimeters) te snijden als een warm mes door de boter.
Ze zijn enigszins flexibel ja, maar met iets wat enigszins flexibel is dwars door staal komen valt niet mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Spreekt het feit dat niet breken bij dergelijke wind dat niet juist tegen?
Draagvermogen is iets anders dan een frontale belasting bij een zware impact. Tevens heb je ook met traagheid van het materiaal te maken.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar wel stevig genoeg om een compleet vliegtuig te dragen.
Met deze theorie zou er geregeld een vliegtuig uit de lucht moeten flikkeren bij beetje turbulentie
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Draagvermogen is iets anders dan een frontale belasting bij een zware impact. Tevens heb je ook met traagheid van het materiaal te maken.
De Bijlmerflat was dan ook niet berekend op een impact van een pasagiersvliegtuig.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Maar Dit betreft niet het eerste vliegtuig wat zich in een gebouw boort, Kijk maar naar de Bijlmer ramp, waarbij een complete Flat bestaande uit gewapend beton vrijwel met de grond gelijk maakte.
En zo zijn er wel meer, dit is deel 121 en de vraag is al zeker vaker naar voren gekomen en zo zijn er al heel erg veel voorbeelden van geplaatst.
Waarom gebruiken ze gewapend beton dan bij impact testen?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
De Bijlmerflat was dan ook niet berekend op een impact van een pasagiersvliegtuig.
Gewapend beton is niet hetzelfde als staal van enkele centimeters dik.
Aan een flat van een meter of 20-30 hoog worden veel lagere eisen gesteld qua constructie dan aan een gebouw van 100-en meters hoog.
Beetje appels met peren vergelijken doe je nu.
Niemand vraagt je dan ook te geloven dat de vleugels er zonder schade van af kwamen. Die schade gaat wat dat betreft beide kanten op.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ze zijn enigszins flexibel ja, maar met iets wat enigszins flexibel is dwars door staal komen valt niet mee.
Zie wat 1 niet ingeklemde houten telefoonpaal voor schade aanricht.
En dit waren meerdere ingeklemde stalen kolommen die veel steviger waren.
En die traagheid werkt ook beide kanten op. Zelfs als je het materiaal stukmaakt blijft traagheid een factorquote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Draagvermogen is iets anders dan een frontale belasting bij een zware impact. Tevens heb je ook met traagheid van het materiaal te maken.
Het feit dat ze het testen daarvoor, maakt het hetzelfde als staal?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze gewapend beton dan bij impact testen?
True, maar alles heeft een zwakke plek, bij staal de koppelpunten en als je alles goed bekijkt zie je dat deze daar is afgebroken.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het feit dat ze het testen daarvoor, maakt het hetzelfde als staal?
Tevens, denk jij dat daar standaard beton voor wordt gebruikt? Of beton van 15 cm. dik?
Ik weet de constructieve gegevens niet van de Bijlmerflat, maar hoogwaardige bouw was het allerminst.
Als de wanden al zijn opgetrokken uit beton (en niet kalkzandsteen bijv.) dan is het binnenspouwblad maximaal een cm. 15 of dik. Als je dan een impact (puntlast) hebt op een groot oppervlak, dan bezwijkt de boel opvallend rap.
Het ene beton is het andere niet, sterkteklasses lopen erg uiteen net zoals de hoeveelheid en kwaliteit van de wapening, tevens is een blok beton van 1 kubieke meter natuurlijk iets heel anders dan een binnenspouwbladje van 10-15 cm.
Juist bij een geconcentreerde belasting (die puntlast) bezwijkt het sneller.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 12:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het feit dat ze het testen daarvoor, maakt het hetzelfde als staal?
Tevens, denk jij dat daar standaard beton voor wordt gebruikt? Of beton van 15 cm. dik?
Ik weet de constructieve gegevens niet van de Bijlmerflat, maar hoogwaardige bouw was het allerminst.
Als de wanden al zijn opgetrokken uit beton (en niet kalkzandsteen bijv.) dan is het binnenspouwblad maximaal een cm. 15 of dik. Als je dan een impact (puntlast) hebt op een groot oppervlak, dan bezwijkt de boel opvallend rap.
Het ene beton is het andere niet, sterkteklasses lopen erg uiteen net zoals de hoeveelheid en kwaliteit van de wapening, tevens is een blok beton van 1 kubieke meter natuurlijk iets heel anders dan een binnenspouwbladje van 10-15 cm.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Juist bij een geconcentreerde belasting (die puntlast) bezwijkt het sneller.
Oh ik dacht dat je dat om een andere reden opvallend vondquote:
Dan zou het toch niet zo veel moeten verbazen dat het wel gebeurde?quote:
Bij staal zijn de koppelpunten het zwakst?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
True, maar alles heeft een zwakke plek, bij staal de koppelpunten en als je alles goed bekijkt zie je dat deze daar is afgebroken.
En niet zozeer midden in de bak, die zijn gewoon verbogen of beschadigt.
Beton daar in tegen word in Nederland verstevigd in metaal, alleen beton is inderdaad zo sterk nog niet, daarom doen ze er een frame in, In beide gevallen kan je niet goed testen wat voor impact het heeft als er een vliegtuig tegen knalt, JA je kan het berekenen maar je gaat het niet zo even testen.
Het WTC was berekend dat het de impact van een vliegtuig kon weerstaan, en dat klopt ook gewoon, wat er achteraf gebeurde was men gewoon totaal niet op voorbereid.
Ja er zijn behoorlijk wat vliegtuigen op gebouwen geknald in het verleden, maar als je zoiets gaat uitzoeken moet je er natuurlijk rekening mee houden dat geen gebouw het zelfde is.
Dan nog als het geen vliegtuig was? wat was het dan wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |