abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 november 2017 @ 11:00:13 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175190536
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 10:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Inademen terwijl je een hap neemt is dan altijd af te raden, ja.
Nah, ik hoef ze sowieso niet met poedersuiker.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Uitademen ook, trouwens.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 november 2017 @ 11:01:10 #152
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175190559
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de klas van mijn oudste zoon ben ik eens naar de Joodse synagoge geweest.... dat vond ik persoonlijk al een prima ontwikkeling van gristelijke een school in een dorp waar 52% SGP stemt.
En daarna naar een islamitische synagoge ? :P

Hihi.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175190569
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de klas van mijn oudste zoon ben ik eens naar de Joodse synagoge geweest.... dat vond ik persoonlijk al een prima ontwikkeling van gristelijke een school in een dorp waar 52% SGP stemt.
Hoe bevalt dat wonen in een gristelijk dorp? Wij overwegen Apeldoorn te verlaten maar zijn wel wat huiverig om verder de Veluwe in te trekken vanwege de biblebelt. Kun je goed op jezelf zijn en laten de mensen je een beetje met rust?
  maandag 20 november 2017 @ 11:01:45 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175190580
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:01 schreef Jip141 het volgende:

[..]

En daarna naar een islamitische synagoge ? :P

Hihi.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 november 2017 @ 11:01:53 #155
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175190584
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe bevalt dat wonen in een gristelijk dorp? Wij overwegen Apeldoorn te verlaten maar zijn wel wat huiverig om verder de Veluwe in te trekken vanwege de biblebelt. Kun je goed op jezelf zijn en laten de mensen je een beetje met rust?
Als je blank en hetero bent, vast wel.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175190594
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 10:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Inademen terwijl je een hap neemt is dan altijd af te raden, ja.
Dit deed ik net met hagelslag :') Hele kamer onder.
pi_175190674
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:01 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Als je blank en hetero bent, vast wel.
Check, maar ik kom wel uit een rooms-katholiek nest. Dat zal wel te frivool zijn voor mensen uit Uddel en Elspeet.
  maandag 20 november 2017 @ 11:07:00 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175190715
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe bevalt dat wonen in een gristelijk dorp? Wij overwegen Apeldoorn te verlaten maar zijn wel wat huiverig om verder de Veluwe in te trekken vanwege de biblebelt. Kun je goed op jezelf zijn en laten de mensen je een beetje met rust?
Je moet er mee om kunnen gaan, nou kwam mijn vader oorspronkelijk uit Garderen, dus wat dat betreft was ik wel eea gewend toen ik ging verhuizen, maar ik kwam daar ook nog eens als alleenstaande moeder met een kind dat mijn achternaam had te wonen (en dat kind is van voor de tijd dat je kon kiezen voor de achternaam van de moeder).
Ik heb er wel rekening mee gehouden door bijvoorbeeld niet op zondag te gaan klussen (zichtbaar, wel eens tapijttegels op zolder gelegd) en niet de auto voor de deur te wassen (maar gewoon naar de wasstraat rijden en hem daar doorheen halen).
Dus ik zou het geen probleem vinden, N vond het echter wel een probleem en dat is een van de redenen dat we nu dus in Amersfoort wonen.

Ik ben verder niet gelovig, ook niet gelovig opgegroeid en hoefde me er daarom ook niet tegen af te zetten, dat maakte het ook wel makkelijk, maar verder gewoon wat rekening houden met.

Maar ik zou daarbij wel heel goed kijken waar je zou willen gaan wonen, om in de buurt te blijven: ondanks de reputatie zou ik eerder voor Elspeet dan voor Uddel kiezen bijvoorbeeld, en eerder Garderen dan Speuld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 november 2017 @ 11:08:55 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175190765
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 11:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Check, maar ik kom wel uit een rooms-katholiek nest. Dat zal wel te frivool zijn voor mensen uit Uddel en Elspeet.
Oh grappig dat je Uddel en Elspeet noemt, terwijl ik die ook net zat te typen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 november 2017 @ 11:09:41 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175190777
Ga eens kijken of er horeca open is op zondag.... hoeft niet allemaal, maar als alles dicht is (zoals bij mij in KWB was) dan is het behoorlijk streng, maar in Elspeet is volgens mij niet alles dicht.

Edit: Zowel het Oud Veluws Eethuis als De Witte Pauw zijn op zondag open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175190878
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet er mee om kunnen gaan, nou kwam mijn vader oorspronkelijk uit Garderen, dus wat dat betreft was ik wel eea gewend toen ik ging verhuizen, maar ik kwam daar ook nog eens als alleenstaande moeder met een kind dat mijn achternaam had te wonen (en dat kind is van voor de tijd dat je kon kiezen voor de achternaam van de moeder).
Ik heb er wel rekening mee gehouden door bijvoorbeeld niet op zondag te gaan klussen (zichtbaar, wel eens tapijttegels op zolder gelegd) en niet de auto voor de deur te wassen (maar gewoon naar de wasstraat rijden en hem daar doorheen halen).
Dus ik zou het geen probleem vinden, N vond het echter wel een probleem en dat is een van de redenen dat we nu dus in Amersfoort wonen.

Ik ben verder niet gelovig, ook niet gelovig opgegroeid en hoefde me er daarom ook niet tegen af te zetten, dat maakte het ook wel makkelijk, maar verder gewoon wat rekening houden met.

Maar ik zou daarbij wel heel goed kijken waar je zou willen gaan wonen, om in de buurt te blijven: ondanks de reputatie zou ik eerder voor Elspeet dan voor Uddel kiezen bijvoorbeeld, en eerder Garderen dan Speuld.
Tsja, de omgeving is zo mooi, maar ik denk dat ik het ook zwaar zo hebben als overtuigd atheïst in een dorp waar iedereen zo in de Here is. We zoeken verder toch wel achteraf, buiten de dorpskernen, daar waar je wat meer met rust gelaten wordt. Wellicht dat dat meer verschil maakt.

En anders blijven we gewoon aan de rand van de Veluwe waar de lange arm van God niet reikt :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:09 schreef Leandra het volgende:
Ga eens kijken of er horeca open is op zondag.... hoeft niet allemaal, maar als alles dicht is (zoals bij mij in KWB was) dan is het behoorlijk streng, maar in Elspeet is volgens mij niet alles dicht.
Zat ook aan Vierhouten te denken, volgens mij zijn ze daar ook wat soepeler. Elspeet is inderdaad ook wel wat open ja, op zondag. Kom er wel eens doorheen op zondagen en het is niet helemaal uitgestorven. In Uddel zie je ze in zwarte kousen in processie naar de kerk lopen. Dat gaat mij wel wat te ver :')
  maandag 20 november 2017 @ 11:23:31 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175191112
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, de omgeving is zo mooi, maar ik denk dat ik het ook zwaar zo hebben als overtuigd atheïst in een dorp waar iedereen zo in de Here is. We zoeken verder toch wel achteraf, buiten de dorpskernen, daar waar je wat meer met rust gelaten wordt. Wellicht dat dat meer verschil maakt.

En anders blijven we gewoon aan de rand van de Veluwe waar de lange arm van God niet reikt :D

[..]

Zat ook aan Vierhouten te denken, volgens mij zijn ze daar ook wat soepeler. Elspeet is inderdaad ook wel wat open ja, op zondag. Kom er wel eens doorheen op zondagen en het is niet helemaal uitgestorven. In Uddel zie je ze in zwarte kousen in processie naar de kerk lopen. Dat gaat mij wel wat te ver :')
Ik woonde centre city KWB trouwens, eigenlijk nooit last gehad van de religie van anderen, maar ik denk dat dat ook tweerichtingverkeer was, gewoon wederzijds respect.

En het zegt ook niet allemaal alles hè, tegenover mij woonde vanaf het begin al een zwarte kousen gezin waarvan de oudste iets jonger was dan mijn oudste, en ik ben ons ook gelijk gaan voorstellen, en gezegd dat we daar alleen kwamen wonen, zegt zij "geeft niks, mijn moeder heeft mij ook alleen opgevoed" (haar vader was overleden toen zij heel klein was) dus dat was best een heel prettige binnenkomer eigenlijk.

Toen ik jaren later van mijn jongste bevallen was, en de andere overbuurvrouw tegelijk met mij zwanger was, haar oudste was ongeveer net zo oud als mijn oudste alleen bij haar zaten er nog 5 tussen, bleek dat haar man er een ander op nahield en die heeft haar dus ook met die 7 kinderen laten zitten.... De kerk heeft toen wel een huis gekocht waar zij met haar kinderen kon wonen, maar al met al was het eigenlijk best gênant; de buurvrouw die al een keer een kind zonder vader had gekregen kreeg een tweede kind met een man waar ze niet mee getrouwd was (en op dat moment ook nog niet mee samenwoonde) en dus naar lokale begrippen niet echt fatsoenlijk was, en tegelijkertijd de andere buurvrouw die al haar hele leven zwaar in de here was en door haar man verlaten wordt terwijl ze zwanger is van kind #7....

Daarbij hebben ze gewoon gezien dat deze alleenstaande moeder een kind fatsoenlijk volwassen heeft weten te krijgen, en baalde mijn directe buurman verschrikkelijk toen hij ging verhuizen (wel binnen het dorp) en niet naast hem zou blijven wonen na mijn vertrek naar Amersfoort.

Als het gaat om buitengebied zou ik me daar nog minder zorgen om maken, zelfs de gereformeerden in het buitengebied lijken wat losser te zijn (die moeten op zondag toch aan de slag natuurlijk, want meestal hebben ze vee dat verzorgd moet worden).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 november 2017 @ 11:26:25 #163
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175191178
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:48 schreef Reya het volgende:

[..]

Wheheh, wat een foute foto.
Mooi toch.
Iedereen die het fout noemt is racist, aldus Koeskoes.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 20 november 2017 @ 11:27:37 #164
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175191205
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 11:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Check, maar ik kom wel uit een rooms-katholiek nest. Dat zal wel te frivool zijn voor mensen uit Uddel en Elspeet.
Zolang je carnaval maar ergens anders viert.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175191218
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:23 schreef Leandra het volgende:
Toen ik jaren later van mijn jongste bevallen was, en de andere overbuurvrouw tegelijk met mij zwanger was, haar oudste was ongeveer net zo oud als mijn oudste alleen bij haar zaten er nog 5 tussen, bleek dat haar man er een ander op nahield en die heeft haar dus ook met die 7 kinderen laten zitten.... De kerk heeft toen wel een huis gekocht waar zij met haar kinderen kon wonen, maar al met al was het eigenlijk best gênant; de buurvrouw die al een keer een kind zonder vader had gekregen kreeg een tweede kind met een man waar ze niet mee getrouwd was (en op dat moment ook nog niet mee samenwoonde) en dus naar lokale begrippen niet echt fatsoenlijk was, en tegelijkertijd de andere buurvrouw die al haar hele leven zwaar in de here was en door haar man verlaten wordt terwijl ze zwanger is van kind #7....
Wat een soap.
  maandag 20 november 2017 @ 11:30:15 #166
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175191259
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 11:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een soap.
En het bleef nog lang onrustig in Barneveld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 20 november 2017 @ 11:30:25 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175191264
Weet je wat mij nu het meest zou weerhouden terug te keren naar KWB (of een willekeurig ander dorp in de regio)? De school.... Soneal zit nu op een hele goede lagere school, en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dat niveau bij een dorpsschooltje ga aantreffen.
Ook de keuze die we hier qua middelbare scholen straks hebben is gewoon een enorm voordeel.

Dus hoe graag ik ook een lapje grond ergens zou willen kopen om daar zelf een energie-plus woning op te bouwen en het liefst volledig off-grid te gaan; het zal gewoon moeten wachten tot Soneal van school is.
Zelfs als onze relatie zou stuklopen zou ik waarschijnlijk een flatje in de buurt van zijn school kopen en niet teruggaan naar KWB, hoe graag ik dat ook zou willen, en hoe zo'n touwteringhekel ik ook aan het wonen in een flat heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 november 2017 @ 11:32:22 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175191301
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2017 11:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En het bleef nog lang onrustig in Barneveld.
Inmiddels zijn we wel 7 jaar verder natuurlijk ;)
Dus haar eerste kleinkind zal al wel geboren zijn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175191303
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2017 11:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En het bleef nog lang onrustig in Barneveld.
Is KWB Barneveld?
  maandag 20 november 2017 @ 11:33:25 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175191325
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is KWB Barneveld?
Zolang er in een plaats geen hoogbouw is, op de kerktoren na, ben ik er niet mee bekend.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 20 november 2017 @ 11:33:56 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175191347
Raad de quote
quote:
Give the public a break - The FAKE NEWS media is trying to say that large scale immigration in Sweden is working out just beautifully. NOT!
Bloomberg
pi_175191353
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2017 11:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zolang er in een plaats geen hoogbouw is, op de kerktoren na, ben ik er niet mee bekend.
Dan moet je toch eens kennismaken met een plaatsje hier in de buurt, Amsterdam heet het. Echt te schattig en geen hoogbouw te vinden.
pi_175191359
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat er veel chronisch zieken zijn kan net zo goed een gevolg zijn van betere diagnostiek, bredere toegang tot gezondheidszorg en vooruitgang in medicatie. Hoofddoel van medicijnontwikkeling is in de eerste plaats sterfte voorkomen. Veel ziekten zijn tot chronisch verworden.

Dat het een verdienmodel is om mensen met een ziekte aan de medicijnen te krijgen zal ik niet ontkennen. Maar laten we niet doen alsof onze gezondheidszorg in deplorabele staat verkeert. Het is uitermate goed. We worden niet ziek gemaakt door de medicijnindustrie en relatief weinig mensen sterven een onnodige dood. Kritisch zijn op de gezondheidsindustrie is goed. Maar in plaats van bij reguliere gezondheidszorg dan maar je heil gaan zoeken in allerlei alternatieve geneeswijzen uit de Mayatijd is wel een uiterste en totaal niet rationeel.
Dat sterfte voorkomen hebben we in zekere zin al goed gedaan, kindersterfte is zeer laag en de Westerse zorg bij noodgevallen het beste ter wereld.

Ik wil ook zeker niet zeggen dat onze zorg deplorabel is, want het tegenovergestelde is waar. Het is echter zaak om te voorkomen dat we de Amerikaanse kant op gaan. Daar is eindeloos behandelen de standaard, want dit is het meest winstgevend. Preventie of genezing wordt amper beloond.

Zoals wel vaker is het nuttig om te kijken wat er in de VS gebeurt aangezien wij vaak volgen, en daar is flink uit de klauwen gelopen. Het volk is zieker dan in Europa, besteedt twee keer zoveel aan zorg, en de zorgindustrie heeft aantoonbaar het volk op bepaalde vlakken zieker gemaakt (met de pijnstiller-epidemie als laatste drama). Dit is deels gevolg van wetgeving, welk onderzoek wordt beloond en daarna welke keuze dokters maken. Alle grote spelers in de zorg storten al hun lobby en marketing in het veld om hun winstgevendheid te vergroten. De overheid kijkt lam toe en laat monopolies van de industrie in stand. Die dynamiek hebben wij tot nu toe redelijk de kop in weten te drukken maar het dringt zich steeds vaker aan. En aangezien we de groei van de zorg nog steeds niet onder controle hebben is terughoudendheid geboden.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 20 november 2017 @ 11:36:04 #174
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175191405
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2017 11:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens kennismaken met een plaatsje hier in de buurt, Amsterdam heet het. Echt te schattig en geen hoogbouw te vinden.
Definieer hoogbouw.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175191417
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 11:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Definieer hoogbouw.
Alles boven NAP.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')