abonnement Unibet Coolblue
pi_175182643
Na lange tijd meelezen heb ik me toch maar aangemeld. Zo kan ik reageren, maar bovenal mijn gevoelens even van me afschrijven op dit moment.

Ik weet niet wat er met mij aan de hand is. Alles in mijn leven gaat in principe goed maar bij de kleinste irritatie kom ik soms in een zeer negatieve spiraal terecht. Ik heb dan het gevoel dat alles en iedereen tegen mij is en de wereld beter af is zonder mij. Opmerkingen en irritaties op werk en privé... Ik vat het direct op als zeer negatieve kritiek, een aanval op mij als persoon. Daardoor vecht in tegen de tranen.

De laatste tijd heb ik weer donkere gedachtes die ik vroeger ook had. Waarom ik hier nog ben. Niet dat ik het woord bij de daad voeg, zo ver ben ik niet. Maar ik voel me wel intens verdrietig zo nu en dan.

Heb deze avond weer zo’n gevoel. Zit er aan te denken om hier met een professional over te praten. Ik weet wat een depressie is. Ik wilde dit even van me afschrijven. Het voelt al goed om dit anoniem te vertellen.
  zondag 19 november 2017 @ 21:57:51 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175182988
Een professional kan je verder helpen. Klinkt als het begin van een depressie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175183195
Doe je iets van sport? Heb je een vriendin? Vrienden? Wat is je leeftijd?
pi_175183404
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:04 schreef Jolie1930 het volgende:
Doe je iets van sport? Heb je een vriendin? Vrienden? Wat is je leeftijd?
Ik sport, heb vrienden, een vriendin (fijne relatie), een goede baan en ben in de 30.
pi_175183823
Miss is je karakter gewoon wat zachtaardig (niet negatief bedoelt) maar trekt je dat miss teveel aan. Overgevoelig en sterk op zulke prikkels reageren. Moet je tegen kunnen weren en niet alles als een spons opnemen en door laten beïnvloeden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Borrelnootje00 op 19-11-2017 22:28:21 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175183892
Af en toe moet je kunnen relativeren. En even rustig ademhalen. Er is zoveel moois wat niet wordt aangedaan door een 'simpele' aanvaring met iemand.
Je hebt altijd jezelf nog, als je jezelf door iets of iemand waardeloos bent. En dat is je meest waardevolle bezit.
pi_175183920
Wat is je echte user name?
pi_175183983
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:24 schreef HetDonkertAan het volgende:
Af en toe moet je kunnen relativeren. En even rustig ademhalen. Er is zoveel moois wat niet wordt aangedaan door een 'simpele' aanvaring met iemand.
Je hebt altijd jezelf nog, als je jezelf door iets of iemand waardeloos bent. En dat is je meest waardevolle bezit.
Dat ja je hebt idd altijd jezelf, als je het gevoel jezelf kwijt te zijn en niet goed weet hoe je jezelf kan terugvinden is wel een probleem waar je niet zo snel uit komt alleen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175184056
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:28 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Dat je hebt idd altijd heb je jezelf, als je het gevoel jezelf kwijt te zijn en niet goed weet hoe je jezelf kan terugvinden is wel een probleem waar je niet zo snel uit komt alleen.
Nee, dan zul je allereerste de situatie moeten accepteren zoals die is. Daar kun je jezelf terugvinden. En als je de situatie geaccepteerd hebt kun je vanuit daar rust creëren en bezig gaan.
pi_175184096
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:30 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Nee, dan zul je allereerste de situatie moeten accepteren zoals die is. Daar kun je jezelf terugvinden. En als je de situatie geaccepteerd hebt kun je vanuit daar rust creëren en bezig gaan.
Ja dat zou ook kunnen als je er zelf achterkomt hoe en waarom je zo ellendig voelt wat nou echt de oorzaak is. iig sterkte ts. Miss is het gewoon een winterdip.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175184236
Maar je refereert ook naar vroeger is er toen iets gebeurd waardoor je zo voelde?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175186983
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:22 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Miss is je karakter gewoon wat zachtaardig (niet negatief bedoelt) maar trekt je dat miss teveel aan. Overgevoelig en sterk op zulke prikkels reageren. Moet je tegen kunnen weren en niet alles als een spons opnemen en door laten beïnvloeden.
Absoluut, ik ben zeker overgevoelig op bepaalde momenten. Als ik eenmaal uit de negatieve gedachtegang ben en begin te relativeren denk ik: “Waarom voelde ik me zo? Nergens voor nodig...”
pi_175186985
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:24 schreef HetDonkertAan het volgende:
Af en toe moet je kunnen relativeren. En even rustig ademhalen. Er is zoveel moois wat niet wordt aangedaan door een 'simpele' aanvaring met iemand.
Je hebt altijd jezelf nog, als je jezelf door iets of iemand waardeloos bent. En dat is je meest waardevolle bezit.
Ik ben het met je eens. Het is ook irrationeel om zo ‘extreem’ emotioneel te reageren op futiele dingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')