abonnement Unibet Coolblue
pi_175180238
Beste lezers,

Ik ben nieuw hier en ik zal proberen mijn verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen. Ik ben een man van 25 jaar oud en ik heb een hele zware tijd achter de rug. Het begon allemaal begin dit jaar. Sinds mijn 19e ben ik van school en ben ik gaan werken bij familieleden die eigen bedrijven hebben. Altijd goede functies gehad en uitermate goed betaald! na bijna 6 jaar liep ik een beetje tegen de lamp. Is dit wel wat ik wil, en wat wil ik eigenlijk, haal ik hier wel voldoening uit? Met alleen een goed salaris ben je er ook niet. Ik had alles een huis, auto, vriendin, vrienden, een sociaal leven en noem het maar op. Doordat ik veel gevoelens opkropte reageerde ik weleens raar tegen mn naasten. Heel fout uiteraard, maar gebeurd is gebeurd. Echter is het wel zo dat ik langzamerhand iedereen zo een beetje ben kwijtgeraakt. Met mn vriendin werkte het niet meer, waar ik enorm van baal. Maar deze keuze is beter dan verder te gaan en vervolgens weer pijn te hebben. We hebben het tenslotte samen besloten. Met mn beste maatjes is het ook definitief over. Meerdere malen geprobeerd te praten met ze, maar ze willen zelf ook niet meer. Er heeft uiteraard meer plaatsgevonden, actie-reactie, waardoor we ruzie kregen. Van mezelf ben ik een hele positieve en ondernemende persoon alleen zit ik nu inmiddels al 2, bijna 3 maanden alleen thuis. Ik word gek van de stilte, wil zo graag wat doen, maar ik heb niemand. Heeft iemand dit ook, of gehad? En hoe ging jij/jullie ermee om? Ik trek dit niet. Het klinkt misschien erger dan het is, maar ik voel me zo eenzaam, wat ook altijd mn grootste angst is geweest! Wie-o-wie kan mij helpen, alsjeblieft?
pi_175180433
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175180514
Ik vind het verhaal niet zo duidelijk. Heb je nu nog wel of geen werk meer?
pi_175180525
Waar vindt je me narcistisch, Halfway? Juist opzoek naar mezelf, dus ik hoor het graag!
pi_175180606
Momenteel heb ik wel weer een nieuwe baan, maar dat wat een snelle oplossing. Werk was juist de oorzaak dus sinds ik weg ben bij mn werkgever had ik juist te tijd en ruimte om opzoek te gaan naar mezelf, maar het heeft negatieve effecten gehad op mn omgeving.

Ter aanvulling: Ik begin in februari 2018 met een HBO studie. Hier goed over nagedacht en het zal mij juist goed doen.
pi_175180643
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 20:51 schreef JackSpijkerman het volgende:
Waar vindt je me narcistisch, Halfway? Juist opzoek naar mezelf, dus ik hoor het graag!
Dat kun jij alleen bepalen en hoeft ook geen probleem te zijn want daar kun je aan werken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175180681
Ik dacht dat het een sarcastische opmerking was, neem me niet kwalijk. Ik ben best een bescheiden persoon, maar moest mn verhaal duidelijk proberen over te brengen haha
pi_175180793
Heb je ontslag genoemen toen je nog geen alternatief had?
pi_175180900
Ja, maar in overleg. Had een vastcontract dus ik heb ook een ruime aantal maanden salaris meegekregen. Dus ben een soort van uitgekocht.
pi_175180963
Hier op FOK! Kun je je wel een aantal uurtjes vermaken, je moet wel even aan bepaalde users(lees misbaksels) wennen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175181091
Ja, zeker weten.
Heeft er iemand anders ook een soortgelijke ervaring?
  † In Memoriam † zondag 19 november 2017 @ 21:12:09 #12
460494 naoomx
pi_175181265
Ik zou zelf eerst naar de psycholoog gaan om te werken aan je psychische problemen. Anders kun je nog zoveel nieuwe mensen ontmoeten als eerst, maar zul je waarschijnlijk uiteindelijk weer worden verstoten omdat je (op een gegeven moment) hetzelfde gedrag als bij je oude sociale kring gaat vertonen.

In de tussentijd of daarna kun je nog iets nieuws zoeken om nieuwe mensen te ontmoeten. Dus kijken of je naar MeetUps kunt, nog op een cursus kan qua sport of zoiets etc. Gewoon een beetje de standaarddingen dus (ik kan wel met meer tips komen als je erom vraagt hoor).
En afwachten tot je begint met je studie. Daar zullen namelijk inderdaad grotendeels veel jongere mensen zitten, maar goed mogelijk zitten er ook een paar andere twintigers tussen met wie je misschien klikt. Of blijkt het dat een paar 17-20-jarigen ook wel chill zijn om mee om te gaan.

Je kan verder een weekschema voor jezelf maken met daarin wat je gaat doen op iedere dag. Zorg ervoor dat je activiteiten plant, zodat je buiten komt (al is het maar een wandeling).
Het is echter wel verstandig om een schema rustig op te bouwen (doe bvb de eerste keer maar één activiteit buiten het werk om per dag erbij en doe er elke twee weken in het schema nog eentje bij) en om te zorgen dat je niet ieder uur inplant, maar dat je genoeg ruimte tussen de activiteiten hebt voor als er iets uitloopt oid.
pi_175181494
Ik heb dit met een gepensioneerde psycholoog besproken en die gaf me soortgelijke tips. Het werd me allemaal even te veel, maar ik zal nu niet meer raar tegen mn omgeving reageren, want ik ben ook wel vaak met familie, maar dat geeft me ook een benauwd gevoel, want ik wil met andere mensen omgaan dan met mn familie de hele tijd te zitten (ze zijn toppers hoor, maar op een gegeven moment wil je ook gewoon je eigen mensen). En ik kan me heel goed vinden in je reactie, maar ik heb op het moment niet echt iemand dus om wat mee te doen, mits ik me nog inderdaad aanmeld voor de Meetups.

Ik ben benieuwd naar je extra tips! Ik zat wel aan een cursus te denken, maar heb er nog niet echt een kunnen kiezen. En die schema vind ik een top idee, maar word zo moedeloos als ik denk aan het plannen, want er is niet veel te doen..
  zondag 19 november 2017 @ 21:20:33 #14
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175181573
Ik heb eenzame tijden gekend waarbij ik gewoon een half jaar lang met niemand zowat afsprak.

Soms vond ik het best, soms voelde het heel leeg. Kon er opeens inschieten.


Tips? Waarvoor?

Om met de eenzaamheid om te gaan of juist om uit de eenzaamheid te ontsnappen?

Waarom liep het spaak tussen jou en en je vrienden/vriendin/dierbaren?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  † In Memoriam † zondag 19 november 2017 @ 21:23:46 #15
460494 naoomx
pi_175181708
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 21:18 schreef JackSpijkerman het volgende:
Ik heb dit met een gepensioneerde psycholoog besproken en die gaf me soortgelijke tips. Het werd me allemaal even te veel, maar ik zal nu niet meer raar tegen mn omgeving reageren, want ik ben ook wel vaak met familie, maar dat geeft me ook een benauwd gevoel, want ik wil met andere mensen omgaan dan met mn familie de hele tijd te zitten (ze zijn toppers hoor, maar op een gegeven moment wil je ook gewoon je eigen mensen). En ik kan me heel goed vinden in je reactie, maar ik heb op het moment niet echt iemand dus om wat mee te doen, mits ik me nog inderdaad aanmeld voor de Meetups.

Ik ben benieuwd naar je extra tips! Ik zat wel aan een cursus te denken, maar heb er nog niet echt een kunnen kiezen. En die schema vind ik een top idee, maar word zo moedeloos als ik denk aan het plannen, want er is niet veel te doen..
Het is wel verstandig voor je om niet teveel hooi op je vork te nemen inderdaad. Maar daarom begon ik ook juist over het weekschema. Het is even werk om hem te maken, oké, maar zodra hij af is, heb je er wel veel baat bij, denk ik. Dan heb je namelijk een mooi overzicht van wat je in ieder geval in een deel van de week gaat doen, en je kunt er ook een bepaalde mate van structuur in aanbrengen (wat ik je zeker zou aanraden).

Waarom begin je niet met een weekschema maken voor volgende week waarin je alleen je werkuren zet en dan nog op een vast tijdstip per dag een wandeling van een halfuur? En dat je dan misschien ook een kwartier per dag ofzo inplant waarin je kijkt naar cursussen? Dan kom je in ieder geval al buiten en kijk je naar wat je verder kunt doen. :)
Verder zou ik je echt aanraden om naar een psycholoog te gaan. Al is het maar voor de stok achter de deur als het gaat om werken aan je problemen. En, als je dat echt niet leuk vindt, kun je misschien een coach nemen of je erg verdiepen in iets als boeddhisme en daar inspiratie uit halen?
pi_175181758
Heel herkenbaar! Ik heb momenten dat ik heel positief en vrolijk ben en vervolgens weer verdrietig omdat je haast niemand hebt.

Om met de eenzaamheid om te gaan of juist om uit de eenzaamheid te ontsnappen?
Beide. Ik wil dit niet meer, dat is zeker. Ik ben juist iemand die onder de mensen is.

Waarom liep het spaak tussen jou en en je vrienden/vriendin/dierbaren?
Met de ene kon ik wel praten en met de ander niet. En dan moet je je voorstellen, met de ene vriend(in) lucht je eerder je hart, omdat die persoon ook meer jouw taal spreekt zeg maar. De een krijgt iets heel snel uit je, en de ander totaal niet. Waardoor ik dus tegen de ene heel raar reageerde, en dat is zo van kwaad naar erger gegaan. Dit zal overigens ook geen tweede keer voorkomen, omdat ik echt heb geleerd van mn fout. Ik vertel nu meteen als ik ergens mee zit of over maal.
pi_175182024
Naoomx

Ik vind het een geweldig idee. Hoe mn dag er nu uitziet is; ik werk elke dag van 10 uur tot 18 uur, dan kom ik thuis, zit ik een beetje op de laptop met de tv op de achtergrond aan. Ik heb vaak gewandeld, maar ook dat was ik op een gegeven moment beu. Ik sport 3x per week maar dat is ook maar een uurtje. En als ik dan de overige tijd zou moeten plannen, begint mn maag al te draaien als ik er aan denk, want ik zou niet weten wat ik moet doen.

En dat laatste wil ik het liefst niet. Vroeger heb ik ooit therapie gehad, wat goed had geholpen, maar ik vind het zeg maar niet zo noodzakelijk. Dit ivm ik het zelf heb verkloot, en dit wel op te lossen valt..volgens mij..
  zondag 19 november 2017 @ 21:47:53 #18
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175182639
Wat bedoelen jullie precies met die weekschema's?
En een markant figuur.
pi_175182774
Als ik het goed begrepen heb bedoeld ze een uitgebreide week agenda/schema. En dan activiteiten plannen zodat je overzicht en rust houdt.
  zondag 19 november 2017 @ 21:57:22 #20
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175182970
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 21:51 schreef JackSpijkerman het volgende:
Als ik het goed begrepen heb bedoeld ze een uitgebreide week agenda/schema. En dan activiteiten plannen zodat je overzicht en rust houdt.
Dat is voor mij ook wel zinnig wellicht. Al heb ik al wel een agenda voor werk/school. Maar geen schema. Ik ben echter ook vrij chaotisch. Beetje add'erig.
En een markant figuur.
pi_175184006
Ik denk dat het goed voor je is om eens de natuur in te trekken. En aangezien je vertelt dat je toch bij de deur zit heb je er de tijd voor.
Naar Zweden gaan is 't nu nogal koud voor maar trek bijvoorbeeld de wildernis in op de Canarische eilanden en mocht je 't financieel breed genoeg hebben kun je ook naar een streek gaan waar de zon nu schijnt.
pi_175184163
Ik ben toevallig al in juli naar Gran Canaria geweest en vorig jaar naar Tenerife. Beide eilanden van top tot teen verkent. Zie mezelf niet gauw naar Zweden gaan, niet alleen in ieder geval. Wel loop ik vaak door parken. Het is ook de moedeloosheid die je voelt op het moment dat je weer beseft dat je alleen moet zeg maar. Tuurlijk kan ik met een groep gaan maar ik weet niet..gemengde gevoelens. Wel wil ik graag in januari februari naar Madrid een weekend en het te combineren met een voetbalwedstrijd van Real Madrid (groot fan).
pi_175184262
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:34 schreef JackSpijkerman het volgende:
Ik ben toevallig al in juli naar Gran Canaria geweest en vorig jaar naar Tenerife. Beide eilanden van top tot teen verkent. Zie mezelf niet gauw naar Zweden gaan, niet alleen in ieder geval. Wel loop ik vaak door parken. Het is ook de moedeloosheid die je voelt op het moment dat je weer beseft dat je alleen moet zeg maar. Tuurlijk kan ik met een groep gaan maar ik weet niet..gemengde gevoelens. Wel wil ik graag in januari februari naar Madrid een weekend en het te combineren met een voetbalwedstrijd van Real Madrid (groot fan).
Mmmmh, ik ga ook vaak alleen op reis, maar dat is ook echt omdat áls ik alleen ben ik 't leuker vind. Verder kun je ook altijd wel mensen aanspreken op vakantie en babbeltjes hebben met de lokale bevolking.
Maar da's ook wel een persoonlijke kwestie.
Jij geeft aan dat jij je echt eenzaam voelt dus dan krijg ik wel de neiging om te denken dat je meer behoefte hebt aan menselijk contact dan dat je momenteel hebt. Misschien is't niet verkeerd om jezelf eens in't diepe / uit je comfortzone te gooien en gewoon met zo'n groepsreis mee te gaan.
Want, wat kan er nu gebeuren?? En als't helpt tegen de eenzaamheid.... Waarom niet?
pi_175185025
Wat je zegt is zeker waar, maar inderdaad zoals je zelf ook aangeeft is het een beetje een persoonlijke kwestie. En ik begrijp wel wat je bedoeld met stap uit je comfortzone, maar ik weet niet of dit de juiste manier is. Ik heb liever met vrienden of kennissen dat ik wegga. Ik zal eerst moeten zorgen om mn kring hier weer op te bouwen, weer een sociaal leven te hebben. Lunchen, bios etc..
pi_175185359
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 23:06 schreef JackSpijkerman het volgende:
Wat je zegt is zeker waar, maar inderdaad zoals je zelf ook aangeeft is het een beetje een persoonlijke kwestie. En ik begrijp wel wat je bedoeld met stap uit je comfortzone, maar ik weet niet of dit de juiste manier is. Ik heb liever met vrienden of kennissen dat ik wegga. Ik zal eerst moeten zorgen om mn kring hier weer op te bouwen, weer een sociaal leven te hebben. Lunchen, bios etc..
Je hebt dus al wel wat vrienden en kennissen? Kun je daar dan inderdaad niet wat vaker mee afspreken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')