abonnement Unibet Coolblue
pi_175176918
Ik zag vandaag veel berichtjes van haar voorbij komen op Facebook.

Als een van de weinige demonstraten kon zij met een vriendje het demonstratievakje bereiken.

Ze heeft een heel verhaal op Facebook geschreven en hoopt dat haar verhaal viraal gaat dat ze uitgenodigd gaat worden bij Pauw en dat de NOS ook aandacht aan haar gaat geven, een blanke vrouw die strijd voor gelijkwaardigheid voor de donkere mensen in Nederland!

Ongekend! diepe bewondering heb ik voor deze dame.

Lieve mensen uit de randstad en de rest van Nederland,

Met dit bericht wil ik graag laten weten dat er ook in Friesland mensen zijn die staan voor gelijkwaardigheid en hier vreedzaam voor zullen demonstreren net zolang tot deze er is.
Dit houdt in dat demonstreren voor mij niet afhangt van of een onderwerp een ‘hot item’ of ‘uitgekauwd’ is. Sterker nog; door de enorme hoeveelheid zwarte pieten in Dokkum werd in mijn provincie het feit dat deze ‘zwarte pieten in direct verband staan met het Nederlandse slavernijverleden’ (gerapporteerd door de Verenigde Naties!) compleet genegeerd!

Vanmorgen stond ik dan ook, samen met mijn goede vriend Chiko, vreedzaam op het lege demonstrantenveldje, met het bord: ‘Ek Frieslān stier foar gelykweardighyt, One Love’
(Ook Friesland staat voor gelijkwaardigheid, Één liefde) Er waren gelukkig meer voorstanders van gelijkheid maar deze liepen anoniem door de stad.

Nadat Chiko en ik bij de action een joggingbroek en fleece vest hadden gehaald tegen de kou kwamen we 4 demonstranten uit Hoorn tegen die in diezelfde tijd in het vak zijn gaan staan en bedreigt werden. Vervolgens zijn zij daaruit gegaan omdat zij zich niet meer veilig vloeden en onder begeleiding naar de auto toe gebracht.

Wij mochten niet meer terug naar het demonstrantenveldje omdat de burgemeester de toestemming had ingetrokken.
Ondertussen waren de bussen uit de randstad weer op hun weg terug nadat ze waren tegengehouden door mensen van de pro-pieten beweging in Friesland en daarna door de ME stop werden gezet nadat ze het bericht kregen van de burgemeester.

Daar stond ik als Friezin tussen mijn mede friezen waarvan helaas het grootste gedeelte nog steeds niet begrijpt, hoe diep racisme in onze samenleving zit en de gevolgen hiervan en dat dit op jonge leeftijd o.a. door het gebruik van zwarte pieten al (onbewust) begint.
Ik schaamde me voor de mensen die de vreedzame demonstranten hadden tegengehouden in een land waarin is bepaald bij de wet dat iedereen zijn eigen mening op een vreedzame manier mag uiten. Maar blijkbaar niet in mijn provincie.

Nog meer schaamte voelde ik toen ik aan moest zien dat er, gewoon alsof er nooit mensen zijn geweest die hebben aangegeven hier zich gediscrimineerd door te voelen, zwarte pieten voorbij liepen tijdens de intocht. Ik heb dan ook opnieuw mijn bord te voorschijn gehaald om op deze manier de gelijkwaardigheid te promoten tot Chiko en ik door (voor mij een bekende) man met kind op de arm al schreeuwend tegen mij werden geduwd met instemmende geluiden van de omstanders.
Hoe kan het dat zij nog steeds niet zien wat ik zie? Namelijk: Een blanke man die de baas is over zwarte mannen die voor hem werken, terwijl hij (letterlijk!) zich boven hen beweegt al zwaaiend op een paard? Maar zo graag aanhouden aan een traditie die nog evengoed een traditie is wanneer de pieten een ander kleurtje hebben en het feest voor iedereen is omdat niemand zich dan meer benadeelt voelt?

#stopblackface #kozp #zwartepietisracisme #racisme #racismemetdepaplepelingegoten #antizwartepiet #voorgelijkheid #gelijkheid #voorgelijkwaardigheid #gelijkwaardigheid #vrijheidvanmeningsuiting Chiko Loco Gideon Everduim





Vraag me toch wel een beetje af of ze wel realiteitszin heeft.
pi_175176990
Ongetwijfeld een grietje wat zich door een neger (Chiko) vol laat blaffen.

Doe ff normaal. Met je discriminatie. En je schaamte. :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 19 november 2017 @ 18:38:58 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175177015
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 18:33 schreef kzomba het volgende:
Een blanke man die de baas is over zwarte mannen die voor hem werken
Een blanke doos die geen geschiedenisbesef heeft. St. Nicolaas had zwarte Piet juist vrijgekocht van een slavendrijver zodat hij vrij kon zijn. Alles wat hij daarna deed was vrijwillig als dank voor zijn daad. Kennelijk mogen wij dit heugelijke feit niet vieren. Wie discrimineert nu?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_175177020
Dus...
pi_175177025
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 18:33 schreef kzomba het volgende:
Maar zo graag aanhouden aan een traditie die nog evengoed een traditie is wanneer de pieten een ander kleurtje hebben en het feest voor iedereen is omdat niemand zich dan meer benadeelt voelt?
Ga eens op Curacau kijken hoe ze daar Sinterklaas vieren. Kut.

Daar zijn ze er verontwaardigd over dat een blanke daar stampij komt lopen schoppen en emmeren over racisme en alles terwijl ze zelf van geen kwaad bewust zijn.

}:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 19 november 2017 @ 18:39:51 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175177033
https://www.instagram.com/joycebeukema/

Lekker ding. Die zou ik wel beukeja.
pi_175177055
Chiko loco:')

[ Bericht 7% gewijzigd door ichangedmymind op 19-11-2017 18:42:07 (Spelfout) ]
  zondag 19 november 2017 @ 18:41:06 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175177056
Dit is natuurlijk geen nieuws he :T Een blogpost van iemand die wilde demonstreren maar dat toch maar niet meer deed omdat het koud was
pi_175177089
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:41 schreef ichangedmymind het volgende:
Chiko loco:')
Chica Loco
pi_175177090
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2017 18:39 schreef Twiitch het volgende:
https://www.instagram.com/joycebeukema/

Lekker ding. Die zou ik wel beukeja.
Wel weer zo'n typische aandachtshoer met foto's van haarzelf tussen de zielige negertjes in Afrika.
pi_175177109
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wel weer zo'n typische aandachtshoer met foto's van haarzelf tussen de zielige negertjes in Afrika.
Misschien moet die domme kut eens gaan babbelen met negers die het zelf ook vieren en zich verkleden als zwarte piet:

"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175177115
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2017 18:39 schreef Twiitch het volgende:
https://www.instagram.com/joycebeukema/

Lekker ding. Die zou ik wel beukeja.
Wel een huppelkutje 1e klas zo te zien.
  zondag 19 november 2017 @ 18:45:42 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175177142
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wel weer zo'n typische aandachtshoer met foto's van haarzelf tussen de zielige negertjes in Afrika.
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Wel een huppelkutje 1e klas zo te zien.
Ach joh, dat is maar een fase. Trekt bij het gros wel weer bij.
pi_175177218
quote:
Met dit bericht wil ik graag laten weten dat er ook in Friesland mensen zijn die staan voor gelijkwaardigheid
Leuk man, in je 1e zin iedereen in Friesland gelijk een vuige racist noemen....begint lekker
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175177231
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wel weer zo'n typische aandachtshoer met foto's van haarzelf tussen de zielige negertjes in Afrika.
Lijkt meer op Jamaica, maar ja dat maakt weinig uit voor het punt wat je wil maken.
pi_175177270
Wat verwacht ze dan tijdens een Sinterklaasfeest, mensen die daar naar toe gaan hebben zin in een gezellig feest. Geen debat of discussie.

Ongeacht wat ik van de inhoudelijke discussie vind, wegwezen met je bordje.

Het is een beetje zoals gaan demonstreren tegen abortus op de kraamafdeling in een ziekenhuis. Wrong time, wrong place.
pi_175177339
Of demonstreren op een begrafenis van een verkeersdode tegen euthanasie...
pi_175177368
#Jankwijf
´
pi_175177447
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:41 schreef ichangedmymind het volgende:
Chiko loco:')
pi_175177543


Het demonstratievak was leeg.

De twee demonstranten waren net door slaven gemaakte fleecevesten aan het kopen bij de Action.
pi_175177626
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:01 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]

Het demonstratievak was leeg.

De twee demonstranten waren net door slaven gemaakte fleecevesten aan het kopen bij de Action.
Dat zijn moderne slaven uit Bangladesh en Myanmar, die tellen niet in die kringen :{w
Alleen negerslaven van minstens 400 jaar geleden zijn zielig en de moderne blanke man is het kwaad >:)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175177721
Die mag dus met een taxi ala 500 euro helemaal naar Amsterdam voor Pauw en daarna nog even door naar de woonboot voor een drietal minuten tjokvol intieme teleurstelling.
pi_175177727
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 18:41 schreef hugecooll het volgende:
Dit is natuurlijk geen nieuws he :T Een blogpost van iemand die wilde demonstreren maar dat toch maar niet meer deed omdat het koud was
Dit dus, hoor eigenlijk in KLb als TS toch zo nodig een topic wil openen om dit te bashen.

Alleen in NWS hapt men natuurlijk nog gretiger.
pi_175177835
Met bepaalde protesten van haar ben ik het wel mee eens, niet alles is bagger waar ze voor strijd.

joycebeukemaTrots! Meegedaan met Inge aan Protest 'Daarhebjetietenvoornodig'
In de Prinsentuin in Leeuwarden !
Voor in het openbaar borstvoeding mogen geven!
Voor een algemeen geaccepteerd BH-loos leven van een vrouw!
Voor gewenning van jongs af, aan realistische vrouwenborsten ipv de opgepompte sekssymbolen in de media! Voor zelfacceptatie! Voor een toekomst die net zo legaal topless mag zijn voor alle vrouwen als momenteel voor alle mannen. En zo kan ik nog wel even doorgaan! @ingevz #protest #daarhebjetietenvoornodig #bhloos #topless #gelijkheid #gelijkerechten #schoonheidvandenatuur #prinsentuin #toplesszonnen #openbaarborstvoeding #openbaartopless #overalborstvoeding #toekomst #voordezegeneratie #voorallemoeders #voorallevrouwen #feminisme #feminine #feminism #freethenipplemovement #freethenipple #freeyourmind #freeboobiesarehappyareboobies #vrijeborsten #love #me #love #people #practicewhatupreach #practicewhatyoulove #practicewhatupreach #voordevolgendegeneratie☺
jesse.leeuwardenGoeie actie 😜😇
mensus88Trots! 💪
leonvesveldSuper mooi dat je je inzet voor waar je in gelooft!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')