abonnement Unibet Coolblue
pi_175175294
Hallo,

Ik ben sinds dit jaar begonnen met de studie Communicatiewetenschappen. Bevalt op zich goed, vind het een interessante studie en het werkveld trekt mij ook aan (is creatiever).

Ik weet echter niet of het verstandig is. Het probleem is, ik heb nog maar 2 jaar studiefinanciering over en een lening van 2 jaar. Daarnaast ben ik momenteel 23 (heb al een paar verkeerde studiekeuzes gemaakt en tussenjaren) en met CMD zou ik pas volgend studiejaar kunnen starten (dan ben ik pas met 28 klaar met afstuderen, nu 27).

Ik heb daarom een paar vragen over beide opleidingen:

- Hoe groot is de baankans bij CMD? Kun je (snel) terecht bij een leuk media bureau, of betekend het vooral veel gratis opdrachten om een portfolio op te bouwen en daarna een kwestie van geluk en netwerk?

- In hoeverre kun je met een opleiding als CW ook terecht komen bij mediabureau's en daar wat meer creatief werk doen? Sluit dat aan/is dat te combineren of niet echt?

- Welke van de twee opleidingen hebben een hogere baankans en welke van de twee heeft een beter inkomen (ook op lange termijn)?

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die hier iets over weten:)
pi_175175447
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175175503
quote:
Ja maar het is maar een kwestie van geluk dat er net een CW of CMD student op de nieuw topic lijst klikt ;)
  zondag 19 november 2017 @ 17:14:48 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175175553
Zijn het allebei niet werklozenstudies pur sang? :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175176132
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:09 schreef wwa1 het volgende:

[..]

Ja maar het is maar een kwestie van geluk dat er net een CW of CMD student op de nieuw topic lijst klikt ;)
Dus elke 5 uur komt er een nieuw, maar zelfde, topic van je? :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175186824
Laten we deze dan maar sluiten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')