abonnement Unibet Coolblue
pi_175172954
TS is werkzaam bij een ronduit verschrikkelijk bedrijf. Ze zijn meesters in het uitbuiten en tegen elkaar uitspelen van medewerkers. Er worden hier heel vaak smerige trucjes gebruikt om de laatste druppel werk uit de medewerkers te persen.

Hun laatste trucje: bijna alle supervisors op staande voet ontslaan omdat deze "gefraudeerd" zouden hebben. Onder deze bevinden de laatste 2 supervisors van TS.

Het probleem is dat ik nu opzoek ben naar ander werk. Een referentie van mijn vorige werkgever is geen probleem: beide referenten kennen mij goed en kunnen en eerlijke en juiste referentie geven.

Echter wordt er ook vaak om een referentie van mijn huidige werkgever gevraagd. Mijn laatste 2 supervisors zijn dus op staande voet ontslagen vanwege fraude. Ik heb geen privé contact gegevens van hen en heb ook niet het idee dat zij iets zinnigs over mij kunnen zeggen. Mijn huidige supervisor heb ik zeer weinig contact mee. De laatste keer dat er naar gevraagd werd wist ik niet eens zijn naam :') . Ook hij kan niks zinnigs over me zeggen.

Ik heb dit besproken met een collega. Hij rade aan om de manager als referent op te geven.
Deze mevrouw heb ik nog nooit gesproken en zij kan al helemaal niks over mij zeggen. Tevens is het deze werkgever al eerder gelukt om een sollicitatie van mij te saboteren door moeilijk te gaan doen over mijn opzeg termijn. Ik vertrouw ze hierdoor niet meer en ga er vanuit dat ik bewust een slechte referentie ga krijgen omdat ze me niet kwijt willen. Dus deze referent valt ook af.

Hoe hiermee om te gaan? Deze situatie vertellen tijdens sollicitatie gesprekken? Hoe te voorkomen dat het vreemd bij een nieuwe werkgever overkomt dat ik geen referentie van mijn huidige baan kan opgeven?
http://www.SpelPlein.luna.nl: de site voor al jouw spellen!
pi_175173120
Het is heel simpel: je hebt nu nog werk bij je huidige werkgever, en wilt niet dat de arbeidsrelatie verstoord wordt doordat een potentiele werkgever contact opneemt met je huidige werkgever, aangezien dit jouw positie daar zal schaden. Niks vreemds aan.

Wat dan wel zeer vreemd is dat je blijkbaar ergens werkt waar je je directe leidinggevende niet kent, en jouw leidinggevenden en managers jou ook niet kennen!
pi_175173595
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175173813
quote:
Ja. Ondanks meer dan 100 sollicitaties in een jaar :'(
http://www.SpelPlein.luna.nl: de site voor al jouw spellen!
pi_175174580
Zorg voor een betere relatie met je huidige supervisor. Dat moet wel een heel kwaadaardig persoon zijn als ie’ iets slecht over je zou zeggen terwijl hij je niet kent.

Vertel hem (in vertrouwen) dat je aan het solliciteren bent en eventueel wat je wil dat hij overbrengt.

Edit: zorg dus dat je de gunfactor hebt.
pi_175175329
En als je het dan nog niet vertrouwd dan laat je toch eerst een vriend de referentie nabellen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 19 november 2017 @ 16:59:27 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175175338
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:58 schreef jeroen25 het volgende:
En als je het dan nog niet vertrouwd dan laat je toch eerst een vriend de referentie nabellen?
_O-
pi_175175355
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:58 schreef jeroen25 het volgende:
En als je het dan nog niet vertrouwd dan laat je toch eerst een vriend de referentie nabellen?
Dit is wel een goede. Wel diep triest dat dit nodig zou zijn....
http://www.SpelPlein.luna.nl: de site voor al jouw spellen!
pi_175175834
Heb dit ook ja, sinds er een nieuw management bij ons is gekomen heb ik een hekel aan het werk wat ik doe en ga ik ontevreden naar m'n werk toe. Kan het ook totaal niet vinden met ze.

Oplossing: Oude management laten refereren.
pi_175176107
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Heb dit ook ja, sinds er een nieuw management bij ons is gekomen heb ik een hekel aan het werk wat ik doe en ga ik ontevreden naar m'n werk toe. Kan het ook totaal niet vinden met ze.

Oplossing: Oude management laten refereren.
Herkenbaar ja, nummer 4 in 3 jaar met als grootste nadeel dat deze zich niet laat weg pesten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 19 november 2017 @ 20:02:12 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175179125
Je kunt ook een collega als referent opgeven, hè?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175179273
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:35 schreef EvilG het volgende:
TS is werkzaam bij een ronduit verschrikkelijk bedrijf. Ze zijn meesters in het uitbuiten en tegen elkaar uitspelen van medewerkers. Er worden hier heel vaak smerige trucjes gebruikt om de laatste druppel werk uit de medewerkers te persen.

Hun laatste trucje: bijna alle supervisors op staande voet ontslaan omdat deze "gefraudeerd" zouden hebben. Onder deze bevinden de laatste 2 supervisors van TS.

Het probleem is dat ik nu opzoek ben naar ander werk. Een referentie van mijn vorige werkgever is geen probleem: beide referenten kennen mij goed en kunnen en eerlijke en juiste referentie geven.

Echter wordt er ook vaak om een referentie van mijn huidige werkgever gevraagd. Mijn laatste 2 supervisors zijn dus op staande voet ontslagen vanwege fraude. Ik heb geen privé contact gegevens van hen en heb ook niet het idee dat zij iets zinnigs over mij kunnen zeggen. Mijn huidige supervisor heb ik zeer weinig contact mee. De laatste keer dat er naar gevraagd werd wist ik niet eens zijn naam :') . Ook hij kan niks zinnigs over me zeggen.

Ik heb dit besproken met een collega. Hij rade aan om de manager als referent op te geven.
Deze mevrouw heb ik nog nooit gesproken en zij kan al helemaal niks over mij zeggen. Tevens is het deze werkgever al eerder gelukt om een sollicitatie van mij te saboteren door moeilijk te gaan doen over mijn opzeg termijn. Ik vertrouw ze hierdoor niet meer en ga er vanuit dat ik bewust een slechte referentie ga krijgen omdat ze me niet kwijt willen. Dus deze referent valt ook af.

Hoe hiermee om te gaan? Deze situatie vertellen tijdens sollicitatie gesprekken? Hoe te voorkomen dat het vreemd bij een nieuwe werkgever overkomt dat ik geen referentie van mijn huidige baan kan opgeven?
Waarom zou je jezelf in een u-bocht draaien? Je laat je een aap aannaaien. Gewoon tegen je potentiële werkgever zeggen dat jij niet past bij de management style van je huidige bedrijf omdat je A,B en C als normen en waarde hebt. Daarom heb je ook bij dit nieuwe bedrijf gesolliciteerd omdat zij dit uitstralen (oid). Probleem opgelost zonder dat je je huidig werkgever afvalt (not-done) en dat je tegelijkertijd op een politieke manier aangeeft dat je geen referentie kunt leveren.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 20 november 2017 @ 07:09:18 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_175187322
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 20:09 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Waarom zou je jezelf in een u-bocht draaien? Je laat je een aap aannaaien. Gewoon tegen je potentiële werkgever zeggen dat jij niet past bij de management style van je huidige bedrijf omdat je A,B en C als normen en waarde hebt. Daarom heb je ook bij dit nieuwe bedrijf gesolliciteerd omdat zij dit uitstralen (oid). Probleem opgelost zonder dat je je huidig werkgever afvalt (not-done) en dat je tegelijkertijd op een politieke manier aangeeft dat je geen referentie kunt leveren.
Een aap aannaaien? _O-
  maandag 20 november 2017 @ 10:44:46 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175190146
Kun je die oud supervisors niet gewoon via linkedin opzoeken?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 november 2017 @ 11:32:51 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175191312
Heb zelf van 2 banen de referenties persoonlijk. Deze beide leidinggevenden werken er al niet meer, maar waren op moment dat ik er vertrok mijn leidinggevenden. De optie van hexa is daarom een hele goede om te proberen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_175211579
Tuurlijk kan ik ze opzoeken via linkedin. Echter is de relatie die ik met ze heb zo beperkt dat zij niks zinnig over mij kunnen zeggen.

Tevens heb ik totaal andere normen en waarden in mijn werk dan zij.
http://www.SpelPlein.luna.nl: de site voor al jouw spellen!
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:57:49 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175211805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:40 schreef EvilG het volgende:
Echter is de relatie die ik met ze heb zo beperkt dat zij niks zinnig over mij kunnen zeggen.
Wellicht dat ik hier iets optimistischer in ben, maar dan kunnen ze ook geen negatieve referentie geven.
And so is the past
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:09:15 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175211936
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wellicht dat ik hier iets optimistischer in ben, maar dan kunnen ze ook geen negatieve referentie geven.
Mja, je weet het niet. Als die organisatie zo'n slangenkuil is als TS stelt kan die er natuurlijk belang bij hebben dat TS niet weggaat.

Het voordeel van die lui die weg zijn is dat ze hetzelfde gevoel delen, er dus begrip voor hebben en er geen belang bij hebben om onzin te beweren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')