abonnement Unibet Coolblue
pi_175168325
Goededag,

Heb sinds een tijdje een nieuwbouw woning. Voor een 1.5 maand terug de regendouche opgehangen, ik heb daarbij telfon tape gebruikt.

De aansluiting is gaan lekken; want ik had een waterplek aan de andere kant van de muur.
Gelukkig kwam ik er snel achter ! Volgende dag het meteen verholpen met hennep, probleem opgelost dacht ik.

Ik heb de achterkant van de muur bewerkt met isoleerspray je zag er niks meer van, sinds die tijd 3 x gedoucht en op de plek waar de douche kraan hangt; begint een soort zwarte schimmel/ vlekjes op de muur te komen? Wat kan dit zijn ?

[ Bericht 11% gewijzigd door Vonkenboer op 19-11-2017 12:02:08 ]
pi_175168496
Heb je de kraan achter de rozetten afgekit?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175168544
Ja gedaan :)
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 12:03:15 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175168778
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:50 schreef garix het volgende:
Ja gedaan :)
Ik heb je tekst in de OP iets leesbaarder gemaakt, een beetje leestekens en een logische zin opbouw scheelt een hoop qua duidelijkheid :)
pi_175169083
Schimmel door vocht.
  zondag 19 november 2017 @ 14:27:35 #6
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_175171192
Het vocht kan niet weg door de isoleerspray?
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_175171521
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:27 schreef dnn- het volgende:
Het vocht kan niet weg door de isoleerspray?
Zal dat het zijn?
2 weken heb ik de douche niet gebruikt. Dacht kan het even drogen.

Nu 3 dagen hem gebruikt en beginnen die zwarte stipjes..( schimmel denk ik )
pi_175174185
Hennep = voor cv-installaties
Teflon = voor drinkwater

“Hennep is een uitstekend materiaal voor het afdichten van naden en schroefdraadverbindingen, ook wel fitverbindingen genoemd. Het nadeel van hennep is dat het gemaakt is van plantaardige vezels en geen ATA-keur heeft. Het mag dus niet in een leidingwaterinstallatie voor koud en warm water worden gebruikt.”
https://kennisbank.isso.n(...)-maken-zonder-hennep

Belangrijk met teflon is, dat je voldoende aanbrengt, en nooit terugdraait.
Hoelang heb je gewacht voordat je de wand met isoleermiddel hebt behandeld?
pi_175174467
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:18 schreef Knuppel1983 het volgende:
Hennep = voor cv-installaties
Teflon = voor drinkwater

“Hennep is een uitstekend materiaal voor het afdichten van naden en schroefdraadverbindingen, ook wel fitverbindingen genoemd. Het nadeel van hennep is dat het gemaakt is van plantaardige vezels en geen ATA-keur heeft. Het mag dus niet in een leidingwaterinstallatie voor koud en warm water worden gebruikt.”
https://kennisbank.isso.n(...)-maken-zonder-hennep

Belangrijk met teflon is, dat je voldoende aanbrengt, en nooit terugdraait.
Hoelang heb je gewacht voordat je de wand met isoleermiddel hebt behandeld?
Heb 2 weken geleden de lekkage verholpen en 1 week later isoleerspray er over gespoten.

Zag er allemaal prima uit tot dat ik 2/3 keer heb gedouche krijg ik van die zwarte vlekjes op achterkant muur

Zal het kunnen dat de muur nog nat is van binnen en door de isoleerspray het vocht niet goed weg kan, en door de warme leiding van mijn regendouche de schimmelveroorzaakt?
pi_175175837
Je warme leiding zal er weinig mee te maken hebben, maar idd, je muur heeft echt wel wat langer nodig om al dat vocht kwijt te raken.
pi_175187709
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:25 schreef garix het volgende:
Zal het kunnen dat de muur nog nat is van binnen en door de isoleerspray het vocht niet goed weg kan, en door de warme leiding van mijn regendouche de schimmelveroorzaakt?
1) Ja, dat kan, want steen/stuc heeft wel tijd nodig
2) Beter geen hennep vanwege de bacteriegroei
3) Dit spul vind ik ideaal: is teflon met een vettig goedje: Loctite 55



[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 20-11-2017 08:22:52 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 20 november 2017 @ 11:53:23 #12
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_175191825
Daar heeft Blomke helemaal gelijk in, Loctite is zoveel gemakkelijker dan teflon tape!
Goed de instructies volgen, of, zoals mij geleerd is door een loodgieter, gewoon net zo lang de schroefdraad blijven volgen met de draad tot alles opgevuld is, en je net met de laatste winding de bovenkant van de schroefdraad hebt afgedicht.
pi_175199290
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 08:17 schreef blomke het volgende:

[..]

1) Ja, dat kan, want steen/stuc heeft wel tijd nodig
2) Beter geen hennep vanwege de bacteriegroei
3) Dit spul vind ik ideaal: is teflon met een vettig goedje: Loctite 55

[ afbeelding ]
Oh precies dit spul heb ik gebruikt!

Heb er toen wel best veel opgedraaid

Hoelang zal een ytong wand van 10cm de tijd nodig hebben om volledig opgedroogd te zijn?
pi_175203242
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:50 schreef garix het volgende:

[..]

Oh precies dit spul heb ik gebruikt!

Heb er toen wel best veel opgedraaid

Hoelang zal een ytong wand van 10cm de tijd nodig hebben om volledig opgedroogd te zijn?
Dat is natuurlijk van can alles afhankelijk. bijvoorbeeld hoe nat is de steen hoe vochtig is de ruimte, hoe is er geventileerd en verwarmd etc etc. maar hier mijn gips plafond zeker 1.5 maand bleeg dat vochtig. na een half jaar oogelost. (deels luiheid).
pi_175205575
Bedenk je eens dat stucwerk (nog geen centimeter dik), weken nodig heeft om te drogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')